Keresés

Részletes keresés

kamant Creative Commons License 2020.09.12 0 0 52265

M76:

"A polgármester végül elmondta: még ebben a hónapban [...] és megtörténik az M76-os út műszaki átadása." (zaol.hu)

dimelo Creative Commons License 2020.09.12 0 0 52264

Újabb nagyotmondó bajnokság:

 

https://haon.hu/puspokladany-hirei/szinte-zaj-nelkul-halad-a-forgalom-barandon-4338995/

 

09.10-én szerdán történt, az M4/A3 átadása után.

 

1. A tudósító fotókkal is alátámasztja tapasztalatait:

A 42-es főút településen átvezető szakaszának felújítása alkalmából rendezett átadó résztvevői tanúi lehettek, hogy szűk fél óra alatt is mennyi teherjármű halad át Bárándon.

 

2. A megyei Közgyűlési elnök "jó" hírt közöl:

A napokban átadott M4-es autópálya máris érzékelhetően vett le az ártándi határátkelő forgalmából, és ez azt jelenti, hogy Bárándon is kevesebben hajtanak keresztül.   

 

3. Az államtitkár kritizál, magasztal és bagatellizál:

Bodó Sándor hangsúlyozta, hogy annak idején ezt az utat közel sem a mai forgalom nagyságára tervezték, az út korszerűsítése ezért is volt fontos.

Majd saját véleményét tolmácsolva elmondta, hogy a munkálatok nagyon nem zavarták meg a közlekedőket...  

 

4. A polgármester májusban még így nyilatkozott: 

az M4 sztráda Berettyóújfalu és az országhatár közötti szakaszának elkészülte után már várhatóan sok teherjármű választja az M4-M35-M3 útvonalat,

így kevesebb lehet Báránd közlekedési terhelése.

Az átadáson már ismét aggódott:

a 42-es főút tranzitforgalmáról is beszélt, amely a zaj a por és a rezonancia miatt sok bosszúságot okoz, viszont a település jövőjét is jelenti az idegenforgalom, újabban az ipari park révén.

 

Ellentmondások:

1-2.  ha sok a teherjármű, akkor nem kevesebben hajtanak át Bárándon.

Ártándnál kevesebb a forgalom, de azok 80%-a a 42. úton közlekedik most is.

Az M4 határszakasz csak a Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Kassa forgalmat veszi át.

 

3. Az államtitkár úr nem akar pontosan emlékezni:

http://www.e-tarsulas.hu/dte/letolt_melleklet.aspx?tel_id=4000&biz_id=0&eloterj_id=3276&etm_docid=2c55627f-799d-4a00-9fde-9a0ac84fe3ec&filename=02C_Megyei_kozuthalozat_bemutatasa.pdf.

"a 42.sz. főút 8+000 –62+900 km sz. közötti szakaszának 11,5 tonna tengelyterhelésre történő megerősítése 2006. évben megtörtént.

Ennek keretében a korábban a rehabilitációból kimaradt 6,3 km-es szakasz korszerűsítésére is sor került."

                    

Az "annak idején" az 1930-as éveket jelenti, de 14 évvel ezelőtt 11,5 t-s felújítás történt, amit a brutális kamionforgalom azóta teljesen tönkretett.

Püspökladányban 2016-ban volt felújítva a 42. főút belterületi szakasza, de a csatornafedelek továbbra is csattognak, dübörögnek. (Amíg kamionok mennek rajtuk)

 

4. A bárándi polgármester nem akar zajt, port, balesetveszélyt, de félti a település idegenforgalmát...

 

Az egyetlen pozitívnak nevezhető mondat - kár, hogy egyben beismerés: nem ért semmit az M35 hókuszpókusz...

az igazi megoldást az M4-es gyorsforgalmi út megépítése jelenti majd...

 

Tragikus lenne, ha addig még (néhányszor) fel kellene újítani a 42. főutat...

 

 

nikkinév Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52263

a 6-os úton 8 km 

ami kanyarog fel meg le 

ha jártál rajta akkor tudod 

az alagút meg egyenesen ment volna át 

Előzmény: Gyurma73 (52261)
nikkinév Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52262

amit löszbe belefúrtak annál nem nagyon kellett volna hosszabb alagút 

és akkor tényleg ott lenne mellette a 6-os úton a szerpentin ,ami  felmegy  a dombra 

amit kiváltott volna , és akkor a pálya is Pécsre vezetne , nem Mohácsra 

Előzmény: nikkinév (52260)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52261

Ok túlóztam,de elég sok a 8 km is.

Előzmény: nikkinév (52260)
nikkinév Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52260

te biztos "nagyon ismered"   a környéket , ha ekkora butaságot írsz 

max  Pécsvárad és Mecseknádasd között kellett volna alagút

az meg a 6-os úton is csak 8 km 

Előzmény: Gyurma73 (52251)
troglodita Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52259

a lényeg inkább a fizetőkapuknál van ;-)))

Előzmény: dimelo (52256)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52258

Ebben a szezonban már nemigen lesz jelentősége... 

A Podgorica - Matesevo és késik (egyelőre) egy évet: https://translate.google.com/translate?hl=hu&sl=sr&u=https://investitor.me/2020/04/25/produzem-rok-za-zavrsetak-dionice-podgorica-matesevo/&prev=search&pto=aue

Előzmény: dimelo (52256)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52257

Szóval nem veszel minket komolyan, adatod pedig egy szál sem. Akkor a helyeden értékelünk.

Előzmény: Gyurma73 (52253)
dimelo Creative Commons License 2020.09.11 0 1 52256

Erősíteném véleményedet.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=M5y7XpfhgjQ&feature=emb_logo

 

A lényeg 1'30"-től...

Előzmény: Autobahn89 (52234)
dimelo Creative Commons License 2020.09.11 -1 1 52255

Óh, Te kis szőrszálhasogató:)))

 

Az ominózus szakasz készen van, így mostmár csak kozmetikázni lehet a botrányos megrendelői érzéketlenséget, közömbösséget...

 

Még egy hiányzó elem:

A 3600 lakosú Békésszentandrásnak és a 3200 fős Öcsödnek nincs csomópontja,

https://www.google.com/maps/dir/46.8721479,20.4840512/46.8701344,20.2669299/@46.8728099,20.341051,13z/data=!4m2!4m1!3e0

mert Kunszentmárton-keletnél is megspóroltak egy M44-44. úti csomópontot,

 

ez több, mint hiba...

Előzmény: hegyaljai3 (52254)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52254

Szerintem az M44 nincs készen! Sem az eleje, sem a vége.

Előzmény: dimelo (52250)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52253

Nézz rá a térképre vagy menj végig a régi 6 oson😃

Ott van egy Mecsek nevű hegy😃

Előzmény: adiaboli (52252)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52252

Tehát nem is km-nyi, hanem km-es: egy mindent lepipáló magyar bázisalagút.

Hadd érdeklődjek, talán többek nevében is, a forrás (nyilván igen komoly mérnöki tanulmányok) felől...

Előzmény: Gyurma73 (52251)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52251

Kb 25 km es alagút kellett volna mélyfúrással.

Kb 5 év és 500 milliárdba került volna.

Előzmény: nikkinév (52249)
dimelo Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52250

Visszaemlékezve:

2020. januárban hosszú posztokat írtam az M44 csomópontjainak hiányairól.

 

Skicc az M44 Szarvas térség útkapcsolati megoldásához.

 

Miután már kész van az M44, annyit még lehetne tenni, hogy a 4401. úti csomóponttól épülhetne 2,8 km összekötés a 4404. úthoz (Nagyszénás-Orosháza),

így 3 km-rel közelebb lenne az M44 csomópont, külterületen 5 perc előny.

 

Előzmény: Autobahn89 (52243)
nikkinév Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52249

és itt akkor tényleg lett volna értelme az alagútnak a Mecsekben 

Előzmény: adiaboli (52233)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52248

Az Újszilvásiak, Szeleiek, Györgyeiek megszívták... De ezt hagyjuk, ez politikai ügy volt, azt meg törölni fogják...

Előzmény: Avaar (52240)
troglodita Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52247

Ja igen, ez innen van: http://www.mernokkapu.hu/hirek/36/5/Az_Alfoldi_autout

De ugyanitt van egy 10-es ábra is, ahol tisztán és világosan kirajzolódik a tranzit iránya és mérete, ami véletlenül sem egyezik meg a nyilacskás rajzéval...

Előzmény: troglodita (52244)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52246

Egy nagyszénási elkerülővel, megerősített négyszánjegyűekkel nem lenne az olyan rossz. 

https://www.openstreetmap.org/#map=12/46.6593/20.7010

Első körben még a felüljárót is lehetne hagyni (bár mostanában már nem szokás), amilyen ott a vasúti forgalom.

Előzmény: Autobahn89 (52243)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.11 0 0 52245

Sajnos éppen az általad is említett Kunszállás https://magyarepitok.hu/aktualis/2017/12/26-eves-kuzdelem-utan-er-revbe-az-m5-osbol-kifelejtett-falu (2020 őszét írjuk) a példa arra, hogy egy (az újraválasztásban nyilván érdekelt) képviselői posztban tett igéretet erős fenntartásokkal kell kezelni.

Előzmény: Avaar (52240)
troglodita Creative Commons License 2020.09.11 0 1 52244

M8 Berettyóújfalunál, mi? Itt is valaki nagyon szeretett postaírónnal rajzolni, meg böszme nagy nyilakat tenni a vonal két végére...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52236)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52243

Az oroshaziak se sokat profitalnak M44bol. Marad a felegyhaza-csongrad-szentes-derekegyhaza-nagymagocs utvonal M5-tol. 4404 se kapott fel-lehajtot M44-hez. Erthetetlen. 

Előzmény: Avaar (52240)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52242

Azt lehet tudni, hogy a 44es felujitasaval mikor vegeznek Kecskemet korul?

Előzmény: Jared- (52239)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52241

Az rettentoen sok. Szerpentin, varosok, falvak, stb... Nem esszeru dontes arra menni. Aki ezen sporol egy nyaralason az el se induljon :)

Előzmény: Gyurma73 (52235)
Avaar Creative Commons License 2020.09.10 0 1 52240

Egy pozitív példa arra, hogy a kezdeti ,,nem kell az oda” hozzáállást egyből korrigálják. Így kéne mindig, mindenhol. Külön kiemelném az M44 mentén elhelyezkedő településeket, Újszilvást az M4-nél, illetve Kunszállást az M5-nél. Ezeken kívül is biztos van még jópár hiányzó csomópont, de talán ezek a leginkább ismertek.  

Előzmény: Jared- (52239)
Jared- Creative Commons License 2020.09.10 0 2 52239

Jó hirek M44 felől.

 

Újabb fel- és lehajtási lehetőség épülhet az M44 gyorsforgalmi útra Békés megyében. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kapott megbízást arra, hogy Kamutnál, az épülő M44-es és a 4644-es út találkozásánál egy fel- illetve lehajtót terveztessen meg. A területen jelenleg is működik egy ideiglenes feljáró.

 

https://www.facebook.com/danko.bela.bekes.vk.2/

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.10 0 1 52238

Ugye építünk egy drága utat, egy nyomvonalon, ami valakiknek jó, és ez magában még nem baj. Viszont csak egy kis gondolkodással, kompromisszumkereséssel elkerülhetőek lennének az út gazdaságos használatával kapcsolatos későbbi nehézségek. Azt általában figyelembe szokták venni, hogy az út egy-egy szakasza milyen fontos gazdasági központokat köt össze. Azt is figyelembe veszik, hogy az út milyen nemzetközi tranzitot tudna kiszolgálni. 

Nem foglalkoznak viszont azzal, hogy az útnak, szakasznak nem csak két végpontja van, hanem vannak "oldalai" is. Ha az út egyik oldala mellett folyó van, akkor csak drága hidakkal terjeszthető ki gazdaságfejlesztő hatása. Ha az út egyik oldalán országhatár van, akkor ott határátkelőket kell építeni, és legtöbbször mind a határ közeli magyar, mind a szomszédos ország érintett területe elmaradott, tehát nincs hova kisugározni. Ezért nem értem ezt a régi 47-es úthoz közeli, kontra határmenti nyomvonal problémát. 

Előzmény: Landsmann_ (52237)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52237

Hajdú-Bihar erősebb mint Békés, így marad az erősebb kutya b@szik elv. Hacsak még odafentről bele nem szólnak a történetbe, mert az út megálmodója sem táőmogatja a határmenti változatot, ezt egyértelműen kinyilatkoztatta egy vésztői gyűlésen. 

Előzmény: dimelo (52226)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.10 0 0 52236

Tök véletlenül találtam rá (a friss Budakeszi elkerülő út felvetés kapcsán, aminél végre M0 függetlenük készülhet tanulmány?) az alábbi térképre 2019-ből.

 

Forrás: https://budapestkornyeke.hu/megfurta-a-2-kerulet-az-m0-as-nyugati-szakaszat-kinek-a-kertjenel-duborognek-majd-a-kamionok/

 

Valami ilyesminek több értelmét látom a nem körkörös elemekkel együtt :)

Lehetőleg kevésbé vastag vonalakkal (meg a útszámozás is lehetne itt-ott kevésbé zavaró helyen :) )

 

Érdekes az összevetés, mi változottt.

 

Nekem innen is, a másikból is egy "M1133" hiányzik nagyon (Piliscsaba-Tinnye elkerülő M10 és M100 ill. 10 és 102 között.)

Előzmény: Aladár46 (52156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!