Az a "vége" azért még közel sem az igaz völgy. Az csak pár km-rel később kezdődik. Igaz, utána aztán jön a java, vagy 6-7 km-en keresztül. Kiszállási lehetőség pedig nincs, vagy végigmész, vagy visszafordulsz :)
Néhány hónapja már tart a szervezés, mondjuk gyarló módon leginkább én szerveztem eddig, pedig hivatalosan a társam az expedíció főszervezője, csakhogy (hogy eszem a lelkét :)) jelenleg Ő még egy másik expedíción van a Közel-Keleten, de már jön hazafelé, jelenleg Törökországban van.
Jelenleg folyik a kapcsolatfelvétel az érintett településekkel, elsősorban azokkal, ahol a napi végpontok lesznek, de a többivel is. (Aki az útvonal mentén lakik, szívesen vennék bármiféle segítséget!)
Infrastruktúra:
Társam (ifj. Zsiga György) szintén térképész hallgató, de ami itt a lényeg, rengeteg kapcsolattal rendelkezik. Ha minden jól megy, januártól jelen leszünk minden elképzelhető médiában (rádiók, TV-k, újságok, internet), amire azért van szükség, mert egyrészt a céljainkat terjeszteni akarjuk (egészséges életmód, ifjúsági turizmus stb.), másrészt gyarló módon a szponzorok így jobban adnak természeti és pénzbeli támogatást.
Az Expedíció neve:
80 nap Magyarországon - Körbe a Kéken
Egyébként én vagyok az ötletgazda, és egyben a túravezető is, tekintve, hogy én ismerem az útvonal 2/3-át.
A segítő autóval hetente találkozunk, viszi a felesleges cuccokat és hozza az újat (egy heti ruha, filmek, stb.), ezzel együtt szeretném elérni, hogy az első 2 hétben legyen végig autós kíséret, mert március első felében az Északi-középhegységben még hó lesz valószínűleg, és jó lenne, ha még kevesebb cuccot kéne vinnünk.
Egyébként nem sok mindent viszünk, az Expedíció egy óriási országos bemutatkozási lehetőség az érintett településeknek, ha minden jól megy, a legtöbb helyen vendégül látnak (szállás, vacsora, reggeli)
A napi bontás nyilvános lesz, önköltséges alapon bárki csatlakozhat, az Expedíció költségvetése 2 főre készült. Ezen kívül az érintett települések diákságát szeretnénk még bevonni, hogy egy "tornaóra" keretében 5-10 km-t gyalogoljanak velünk.
Egyértelműen a tavasz a legideálisabb évszak a teljesítésre, szívem szerint még jó 2 héttel később indulnék, de így is május 18-án kedden fogunk végezni, és ugye 22-én mindkettőnknek fellépése van a Pilisben és a Gerecsében :))
Joey!
Csak nézünk és ámulunk...
Nagyszerű, hogy vannak emberek, akik ennyi időt tudnak szánni ilyen dolgokra - HAJRÁ!!!
Addig is lehet leadni a részleteket, ha nem titkosak persze!
Kösz, akkor meginterjúvolom VM-et a szomszéd topikban a Kossuth-túrával kapcsolatban.
" Egy kicsit netsoviniszták vagyunk, azt hiszem. A többség azért még nem a neten fellelhető információk alapján túrázik. "
Ezt nem lehet szó nélkül hagyni :)
Én is úgy gondolom, hogy a "többség" valóban MÉG NEM a netes dolgokkal kezdi az infógyüjtést, DE:
remélem, a legkevésbé itt kell bizonygatni, hogy mekkora ennek a jelentősége! Hisz a bélyegzős fórum is azért született, mert ez az egyetlen módja a rendszeres adatszolgáltatásnak ezzel kapcsolatban. A nyomtatott anyagokról elég rosszak a tapasztalataim ilyen téren. És azok vajon milyen széles körhöz jutnak el? Hiába van benne az ig. füzetekben is, hogy kéretik a problémákat levélben jelezni, szerinted ez működik? És ha el is jut az infó az illetékesekhez, az egy bonyolult és hosszú folyamat, amíg ők az érintett sajtóban stb. eljutattják a "nagyközönséghez".
Arról nem is szólva, hogy ugye az "alulról" szerveződő dolgok mindig hatékonyabbak és sokkal több embert mozgatnak meg aktívan. A háló pedig kiváló erre, akár "netsovik" vagyunk, akár nem :)
Úgy tudom, hogy a hetvenes évek végéig az OKT is benne ment. Utána került ki az útvonal a Mellár-fennsíkra.
Érdekes, hogy ez a rész már hányszor változott. Csak amik nekem eszembe jutnak.
-Burok-völgy szereplése
-Balinka érintése
-"fordított" irány a Gaja-szurdokban
-Fehérvárcsurgó bekapcsolása
Amúgy még nem jártam az említett völgyben, de egy kedves topiktársam már invitált, úgy hogy fel van véve a terveim közé.
Burok-völgy: "valahol" Bakonykuti Isztimer Bakonycsernye Jasd Tes telepulesek altal hatarolt teruleten. Bakonykutitol kb 2 km eszakra van az egyik vege.
Húúú, ez nagyon húzós lesz! Igazán minden tiszteletem a tiétek, ha megcsináljátok! Az időpont elég korainak tűnik, február végén még simán lehet hó meg sár is, nem biztos, hogy olyan ideálisak lesznek a körülmények, mint most! És ha jól számolom, napi 30-35-ös átlagokat kell mennetek, hogy azért 1-2 pihenőnap is beleférjen.
Irigyellek benneteket, hogy bele mertek/tudtok vágni!
Szurkolok nektek!!
Más: Talán nem csak nekem hiányzik a Magyar Nagylexikonból a Rockenbauer Pálról szóló szócikk. Valahogy "lobbizni" kellene, hogy legalább a pótkötetben irjanak róla.
Hopp, erre most döbbentem rá igazán.
Igaz a régi füzet szerint még a (leendő) Ferihegy 2 területén is kalandozott a jel. Akkor ez a mozgalom már majdnem 20 éves! A Ferihegy 2 1987-re kész lett.
Bocsánat, hogy közbevágok, már délután ezzel akartam kezdeni, csak úgy belefeledkeztem a KDP-be meg az Ormánsági kékbe... szóval: én is kérnék egy CD-t, a költségeket természetesen vállalom.
Hát ezt jól megrendezted, bedobni és eltűnni! Klasszul hangzik, de ebben az időpontban esélytelen csatlakozni. Milyen infrastruktúra, mennyi cipelés lesz benne?
Látom, van most téma bőven, de lassan indulnom kell a ToJáS rendezői megbeszélésre, és ezt a hozzászólást mindenképp ma akartam írni :)
D_laci, akivel egy ideje kapcsolatban vagyok már, kérdezte is múlt héten, hogy mikor írom már be, mondtam, hogy még várok egy kicsit :)
Na szóval: Tudom, a legtöbbeknek némi meglepetést okozok (vegyétek akár a Mikulás ajándékának :), néhányaknak nem, mert innen vagy onnan mégis tudnak róla, de akkor most hivatalosan is bejelentem:
Jövő tavasszal egy társammal 80 nap alatt végig akarjuk járni a NAGY KÉK KÖRT, egyben, végig gyalog, elsőkként ebben a formában! Az indulás a mai naptól számított 80 nap múlva, február 29-én vasárnap reggel lesz Budapestről, Hűvösvölgyből, melyre minden topiktársat szerettel várunk!
A Pest Megyei Piros-at pár éve végigjártam. Akkor még csak a régi igazolófüzet létezett. Abban is az volt, hogy több mint 300 km, de az én mérésem szerint 260 km volt csak. Igaz a régi füzet szerint még a (leendő) Ferihegy 2 területén is kalandozott a jel.
Villányból indul, végig megy a Villányi hegységen, majd lemegy a Drávához, bizonyos Majláth-pusztához. Majd tovább megy Sellyére, onnan pedig északra fordul, Szigetvár felé.
És ha sikerül "jól lobbyznom", Sellye után lesz egy kitérő nyugatra, Tótújfaluba, ahol kitűnő pecsételő hely lehetne a Vendégházunk.
Szár-Oroszlány-Mór-Balinka-Fehérvárcsurgó-Burok-völgy-Várpalota-Alsópere-Eplény-Hárskút, majd indul a "kunkor" az óra járásával egyirányban, szinte végig az egykori kisvasút nyomvonalán (Móricháza, stb.), majd a Cuha-völgyön át vissza Zircig. Innen - a mai nap információi szerint - nem kunkorodik tovább Pénzesgyőr felé. Nos: mindehhez Tihany kicsit nehezen köthető - szerintem.
Na ez a legújabb a mai napban.
Hogy mik vannak! :)
HEV!
Te hallottál már a Tihany - Füzér Országos Piros tervezetről?
Épp arról filóztunk pár hozzászólással lejjebb, hogy szántódi kompozással a DDP is része lehetne ennek.