Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12310

Ködbe minél sárgábbat, mert azt a köd apró vizcseppjei nem szórják szét. Minél kékebb fele mész, annál jobban szérszórják a fényt.

Előzmény: kempeter (12309)
kempeter Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12309

Gondolkodtam ezeken is, de túl feltűnő lenne. :))))

Viccet félretéve, melyik típust ajánljátok?

Előzmény: Varshi (12304)
szirt Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12308

Most komolyan azon tépelődtök, hogy mihez mennyi és milyen anyag kell, meg hogy ez hogy tükröződik a végső fogyasztói árban? :)

 

Akkor én jövök mindjárt a  Swarowski kontra salgótarjáni síküveg témával. :)

Előzmény: peklit (12307)
peklit Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12307

Heló !

 

A különbség egyikben fele annyi fém illetve üveg mennyiség van pl a H 4-esben két Wolfram szál stb.

 

Most a poén az, hogy amiben kevesebb az anyag az a drágább !?!?

 

T.

Előzmény: Ati977 (12305)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12306

Nézd, amennyiben a "jelentős árkülönbség" kimerül 44 forintban (194 vs 150), akkor azt a sokkal nagyobb mennyiségű kvarcüveggel megmagyaráznám :)

Nem beszélve a H1, mint legelső, 1962-ben forgalomba helyezett izzó, amit szarásig használtak és a gyártása egyszerűbb, mint a H7. A H7 újabb fejlesztés, nem vagyok meggyőződve, h több fogy belőle, mint a H1-ből.

Előzmény: Ati977 (12305)
Ati977 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12305

"A fejlesztőmérnökök pedig mind hülyék." Dehogy. Ők nem azok. Csak minket néznek annak.

 

De mondom, felejtsük el az egészet, amit írtam. Azt mondja el nekem valaki, miben különbözik a H1-es, a H7-estől, mi indokolja a jelentős árkülönbséget?

Előzmény: Varshi (12303)
Varshi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12304

> folytatva a fejlesztést, Cool Blue Intense-t vegyek a ködlámpába?

 

Miért nem rögtön lilát vagy rózsaszínt?

 

 

Előzmény: kempeter (12299)
Varshi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12303

> Hogy 1500lm? A H4 távolsági 1650. Tudom, a H7 körsugárzó, ezért elméletileg a

> tompított jobb hatásfokú, de ezt eddig nem sikerült a gyakorlatban tapasztalnom,

> pedig nagyon igyekszem figyelni a különbségeket.

 

Ugyanazon autó/lámpatestben? (ami ugye lehetetlen?)

Mintha azt mondanád, hogy jobb a MOL 95-öse az OMV-nél, mert a Suzukiban a MOL jobban teljesít, mint az OMV az Opelben.

 

A fejlesztőmérnökök pedig mind hülyék.

Előzmény: Ati977 (12297)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12302

Ok, nem akarlak meggyőzni semmiről. Bár a félévente kiégő izzó nem tűnik egészségesnek, átnézetném azokat az autókat.

Egy mai modern autó (8 éves :) ) pl. PWM-el hajtja az izzókat és tizedvoltra lehet állítani, hogy mekkora feszültség kerüljön az egyes izzókra.

Előzmény: Ati977 (12297)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12301

"Tudom, a H7 körsugárzó, ezért elméletileg a tompított jobb hatásfokú, de ezt eddig nem sikerült a gyakorlatban tapasztalnom, pedig nagyon igyekszem figyelni a különbségeket."

 

Nem mondod komolyan, h nem veszed észre a különbséget egy H4-es tompított és egy H7-es tompított között? Egy jó (mert abból is van szar) szabadtükrös H7-es tompított, nagyon szép széles, egyenletes sávban terít. Nincs sokkal több fény előtted, hanem szélesebb a sáv.

Előzmény: Ati977 (12297)
Trotter66 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12300

Fenéket! Csak más a szabályozás...  XDDDD

Előzmény: Lacika44 (12292)
kempeter Creative Commons License 2013.11.12 0 0 12299

Reléguru, tegnap elfelejtettem megkérdezni a boltban, hogy ködlámpába melyik típust ajánlod? A jobb oldali már gyengélkedik, így megérett a cserére. (Természetesen párban fogom cserélni). Érdemes egy sima, alap sárgás fényűt megvenni vagy folytatva a fejlesztést, Cool Blue Intense-t vegyek a ködlámpába? Melyikkel látok többet ködben?

kempeter Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12298

Ma vettem meg a NB Unlimited Duo H4 packot, nagyon jó a fényereje, szép fehéres a távfénye. Egyelőre még nem volt alkalmam kipróbálni "vidéken".  Tompítottnál közel olyan a színe, mint a Cool Blue Intense. Amint lesz több tapasztalatom, megosztom majd.

Előzmény: -Mosquito- (11742)
Ati977 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12297

Feleértékű alatt az előállítás költségére gondolok. Ugyanazt a gyártási precizitást igényli mindkettő, a H4esben pedig két spirál van, az egyik alatt terelőlemez, több anyag, nagyobb búra, etc.. Arról nem is beszélve, hogy a H7es semmivel sem tud többet, mint egy H1, vagy H3, ami mindkettő feleannyiba, vagy mégkevesebbe kerül.

Hogy a H7es gyakrabban kiég, azt sok helyen olvasom is, és részben saját tapasztalat is. Volt a családban egy B Vectra, amiben félévente kellett izzót cserélni. A Focus két éve van nálunk, egyszer már cseréltem abban is. Kollégám a Megane-jában szintén félévente cserél izzót. 

 

A saját autómban a gyári H4-es majdnem hat évet bírt, mindennapos használat mellett (igaz, én csak akkor használtam, amikor indokolt, nappal nem). A nejem, azonos korú autójából nagyjából egy éve szedtem ki a gyári izzókat - egy másik verdában a mai napig működnek. Hogy mehet a kukába, amikor kiég a tompított? Igen, de ennek csak akkor volna gyakorlati jelentősége, ha drágább volna a szimpla izzónál. De olcsóbb, így semmi jelentősége.

Hogy 1500lm? A H4 távolsági 1650. Tudom, a H7 körsugárzó, ezért elméletileg a tompított jobb hatásfokú, de ezt eddig nem sikerült a gyakorlatban tapasztalnom, pedig nagyon igyekszem figyelni a különbségeket.

 

De felejtsük is el a fentieket, nem reprezentatív minta, és az én szemem sem műszer. A hangsúly azon van, hogy egy szimpla, egyszerű izzó, ami lényegesen drágább a hasonló tudásúnál, és még a bonyolultabb felépítésűnél is. 

 

Előzmény: Nick_X14XE (12296)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12296

A feleértékűt nem értem, gondolom arra célzol hogy két izzószál van a H4-ben. Cserében már az egyik izzószál hibája esetén mehet az egész kukába.

Jellemzően a távolsági olyan ritkán használt, hogy végtelenségig kitart.

 

A fele élettartam passz. Volt H4-es autóm meg H7 is, nem ezt tapasztaltam. Bár normál izzókat olyan ritkán kell cserélni, ha egyáltalán...

 

Duplaár? Ez biztos nem igaz. A topic kedvenc honlapján alap H4 620Ft, H7 890Ft. NBU H4 4490, H7 5490Ft.

 

És akkor még meg lehetne említeni a magasabb fényerőt is H4 1000? vs H7 1500lumen.

Előzmény: Ati977 (12293)
Ati977 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12295

A H4-eshez képest igen.

Előzmény: Varshi (12294)
Varshi Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12294

a H7-es feleértékű?

Előzmény: Ati977 (12293)
Ati977 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12293

http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1557

Nem kötelező a világítás nappali használata Ausztriában, Belgiumban, Cipruson, Nagy Britanniában, Franciaországban, Görögországban, Írországban, Lengyelországban, Luxemburgban, Máltán, Németországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svájcban.

De nem is feltétlen ez a lényeg. Ha -ahogy azt a Golf fényszórójában láthattuk- egy 15w-os izzó megfelel DRLnek, akkor tökéletesen elegendő volna kicserélni a helyzetjelző izzóját egy nagyobbra, és minden autóban, minimális módosítással, gyakorlatilag ingyen lehetne menetfény.

A cél ellenben, láthatóan nem ez. A H7essel már sikerült bevezetni a piacra egy feleértékű, fele élettartamú, ám duplaárú izzót. A H15-ös ezt a hagyományt folytatja. Felépítését tekintve, egy 15/55-ös H4es, nyolcszoros (!) áron.

 

Ez szimpla letarolása a praktikusságnak, a józan észnek, és rettentő mód sérti az intelligenciámat. 

Lacika44 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12292

Akkor az osztrákok jobban látnak!!:D Meg a Franciák is!!:D

Előzmény: Trotter66 (12290)
Lacika44 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12291

Én is veled értek egyet,nyáron napsűtésben,teljesen felesleges,de úgy tudom,hogy Ausztrián kívül még Franciaországban sem kötelező!!:O

Előzmény: Ati977 (12288)
Trotter66 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12290

Ezt én máshogy látom, de kozgab kolléga már leírta a lényeget. Látni és látszani.

 

Napsütésben is előbb veszed észre a tompítottal/DRL-el özeledő autót, mint a nem világítót.  Ez viszont ténykérdés.  Ez igaz a hátulról jövőre is.

Előzmény: Ati977 (12285)
Lacika44 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12289

"Ausztriában nappal elvileg csak a motorkerékpárokon kötelező a tompított fényszóró használata, személygépjárműveken csak ajánlott, viszont a sötétedés kezdetétől mindenütt kötelező!"Akkor itt miért nem kötelező??

Előzmény: Törölt nick (12287)
Ati977 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12288

Őszi, bourult idő esővel, az nem normál látási viszony.

Előzmény: Törölt nick (12287)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12287

HAli.

 

Ezt ugye nem mondod komolyan.

 

Megtörtént eset:

Őszi borús, szürke idő,

nekikezdtem előzésnek vmelyik nagyforgalmú úton (nem tudom már melyiken, de vidékre mentünk le), szemből nem láttam senkit se, hát nekiindulok (csak akkor kezdek neki, ha min 2x be tudom biztonsággal fejezni), az előzendő kocsi felénél vagyok, padlófék, vissza. Szemből egy fehér vagy ezüst audi, világítás nélkül. Nincs az a szem, ami ezt meglátja egy esős, szürke időben. Természetesen még neki állt feljebb, hogy mit csinálok, ez már csak a no comment. Nincs és nem volt rossz szemem, ezt észreveszem, lehet közelre szarul látok, lehet cylinderes a szemem, de messzire elég éles szerencsére mai napig a látásom.

Van olyan helyzet is, hogy szép időben nem látod meg a szemből jövőt, ha nincs kivilágítva. Nem hiába KÖTELEZŐ a világítás lakott területen kívül. Arról nem is beszélve, hogy mindenki arra számít, hogy ég a közlekedő lámpája, de ettől függetlenül kell a világítás. Én városban is mindig világítok, nem azon a kimutathatatlan fogyasztáson múlik.

Pont ezért is keresek megoldást, mert a 80w folyamatosan már nem biztos, hogy jó a foncsornak :)

 

Üdv

G

Előzmény: Ati977 (12285)
tigrisfog Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12286
Mert ez az Osram sargaja. Es a 3200K-s H3-asa ugyancsak feher. Hatha a H7 nem... De nem sok eselyt latok ra.
Előzmény: Trotter66 (12284)
Ati977 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12285

Szerintem aki normál látási viszonyok közt nem látja a szembejövőt, mert annak nem ég a lámpája, nem alkalmas autóvezetésre. Arról nem is beszélve, hogy autópályán, autóúton, ahol elválasztósáv takarja a szembejövőket, pláne felesleges. 

Előzmény: Trotter66 (12272)
Trotter66 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12284

Miért lényeges ez számodra?

Előzmény: tigrisfog (12282)
Trotter66 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 12283

Okosabbtól mindig szívesen tanulok!

Előzmény: Wicked Belzebub (12279)
tigrisfog Creative Commons License 2013.11.10 0 0 12282

Releguru: tudjuk mar, h a H7-es Allseason hany Kelvines?

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.10 0 0 12281

Hali.

 

Akkor az lesz.

Igazából a 30cm-s hasmagasságnál asszem el fog férni alul :D

 

Csak szakit kell keresni aki megcsinálja, bár lehet az is adott.

 

Üdv

G

Előzmény: Wicked Belzebub (12280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!