Ha nem a rögzített számot, hanem a definíció értelmét nézzük, akkor a 90 km pont lehet a Kármán vonal, a légkör aktuális állapotától függően (főleg hőmérséklet).
Szuborbitális és orbitális: két nagyon különböző dolog, és a különbség a sebesség. 3 Mach (kb 3000 km/h) vagy 27000 km/h a légkörbe visszatéréskor is sokat száít, de erre felgyorsulni is rengeteget.
Egy szubrobitálisra tervezett űrugró hajót nem érdemes átrajzolni orbitálisra, mert gyakorlatilag majdnem mindent nulláról kell újratervezni. Szóval eddigi tervek -> kuka, üres lap, és akkor lehet kezdeni.
A szárnycsattogás meglenne, de az egy darabban az nem. :)
Hacsak nem valami szuper ötvözetből készült az egész (beleértve az elforgatásos mechanikát is). Bár abban az esetben pedig kicsit szanuás - inkább sütögetős - lenne a belső tér hangulata.
A nagy kérdés, hogy ez mennyire lenne biztonságos így, kerolox hajtóművel (human rated?). És hogy a jelenlegi hajótest alkalmas lenne-e (méretét és statikáját nézve).
Szal egy 25-30 tonna tolóerejű kerolox-al sztem eljutnának 100km fölé, merthogy annak jobb az Isp-je, mint a mostani hibrid cuccuknak. Kérdés, hogy van-e ilyen rakéta használatban?
Az jópofa volt, amikor az egyik csajszi meg a pasi "dobálták egymásnak" a másik csajszit.
Elvileg Mr. Branson UX tesztelő volt (meg a többiek is, gondolom), az a sejtésem, hogy volt egy feladatlista, amiket kipróbáltak (szaltózás a levegőben, meg ilyesmi).
Az ülésekbe visszahelyezkedést is megnéztem volna, arra limitált idő van, és lényeges a reentry megkezdése előtt befejezni. És persze a reentry-t is szívesen megnéztem volna. Talán volt kis plazma a SS2 körül. Meg a reentry zuhanásból repülésbe átmenet is érdekes lehet.
Azért sejthető volt, hogy Bezos helyett inkább Branson-nal megy egy menetet.
Különben tényleg kicsit szánalmas Bezos vergődése a Holdra szálló egység tender elvesztése illetve a mostani Branson féle párnapos előzés kapcsán is. Ha továbbra is fullra tolja majd ezt a féltékenyen sértödős vonalat, az nem lesz túl szívderítő.