Keresés

Részletes keresés

atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5810

Akkor megnézheti magát a dkv. Már most is rendszeresek az utaslemaradások, ma is 41Y 7:30körül, buszvég, nem egy ember maradt le róla csak azért, mert szóló. Ja, és a Csokonai Színháznál kiürült. Értsd úgy, hogy ülőhely maradt szabadon, amikor kiindult a megállóból.

Ezek a tyúkeszűek mikor jönnek már rá, hogy vissza a 27-est! Ezzel a többi tócós járatot tudnák tehermentesíteni, nem is kicsit...

Előzmény: LoLkA (5806)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5809

A dkv megsértette a szerződést már a villamospótlással, legfeljebb meg fogja még egyszer. Ha elfogy a tartalék, akkor egyszerű a helyzet: Nem jár a busz. Ha ez egy két óránként közlekedő járatot érint, akkor annak az utasai pechesek voltak... Nehogy azt higgyétek, hogy a dkvnál, vagy az önkormányzatnál valakit érdekel is ez a dolog?

Előzmény: ckg471 (5805)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5808

Utóbbi időben?

Inkább évek óta. :(

Előzmény: atty707 (5807)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5807

A kulcsszó, hogy mindegyik KCSV forgalomképes. Ilyen szerintem az utóbbi időben nem nagyon volt, ráadásul kezdenek a tervezett életkoruk vége felé közeledni lassacskán.

Ha meg ritkítja még jobban az 1-est, akkor bashatja, mert már most jelentősen lecsökkentek az utasok rajta. (Ahhoz képest, amennyien kb. 10 éve utaztak rajta, amikor is 3 percenként jártak.) Lassan elég lesz a vonalra a csuklós busz utasbefogadási képessége is...

 

Egyébként talán a dehíren, vagy a civishíren olvastam kedvenc alpolgármesterünk szösszenetét, aki gondolom nem saját pénzből szemlélte meg a készülő villamosok építését. Azaz a kettó darab prototípusnak 10000km-t kell megtennie, és hol? Hát a Tanítóképző és a Nagyállomás közötti szakaszon. Ha sokat mondok, akkor van 5km ez a szakasz? Oda-vissza ez 1000 forduló. Mégis mikor? Vagy leállítják a normális villamosközlekedést csak azért, hogy ezek a járgányok teljesítsék a kötelező 10k km-t? 

Előzmény: LoLkA (5801)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5806

Szerintem borítékolható a csúcsidei járatritkítás.

Előzmény: ckg471 (5805)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5805

De ennél több autóbuszt honnan lehet még keríteni állományi berkeken belül? Járatritkítással? És ha elfogy a tartalék, akkor mi lesz? Dízeles Solarisok fognak járni autóbuszvonalakon? Vagy megint az lesz, hogy a DKV autóbuszt bérel valahonnan, és ezzel a közszolgáltatási szerződés autóbuszokra vonatkozó összes pontját* megsérti?

 

*Azt nem tudom igazából, hogy a szerződés tartalmaz-e ilyen kitételeket, de anno 2009-ben a tenderkiírásban szerepeltek követelményként, hogy egységes színminta, 100%-ban alacsony padló, légkondícionáló berendezés, utastájékoztató rendszer, illetve 3 évnél nem nagyobb életkor.

Előzmény: LoLkA (5803)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5804

Azaz darabnál...:)

Előzmény: LoLkA (5803)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5803

Szerintem 10 arabnál több az.

 

Amúgy meg célszerű 10%-os tartalékot tartani. Ezek a buszok is idén már négy évesek lesznek.

Előzmény: ckg471 (5802)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5802

Erről jut eszembe...

1-2 nappal ezelőtt olvastam a Napló BKV-s buszbérlés témájában írt cikkét, és kicsit belém is állt. Nagy Attila úr azt nyilatkozta, hogy a 140 darabos forgalmi állományból (ami valójában 143) 126 darabot adnak ki csúcsidőben, 86 szólót (vagy midit) és mind a negyvan csuklóst. Ez azt jelenti, hogy 14 kocsi a telepen marad (ami valójában 17). És ebből most elszállna 10.

Szerintem elég meredek dolog ez így, mert nem vagyok benne biztos, hogy minden nap megtörténik az, hogy 7 kocsiból legalább 1 telepen marad, de az biztos, hogy egy nap négynél több kocsi meghibásodik. Ez a tartaléknak irreálisan kevés!

Az is kemény, hogy 40 csuklósból 40 utcán van, mert ilyen nincs. És azokkal a kocsikkal mi van, amik hosszabb ideig javítanak, vagy valami? Így máris megcsappan az a 7 darab tartalék, a 4 meg kb. el is fogy...

Előzmény: LoLkA (5800)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5801

Biztosan ritkítani fogják az egyest, márcsak a lámpaciklus miatt is.

 

Most is elég lenne a KCSV ha mindegyik forgalomképes lenne.

Előzmény: atty707 (5795)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5800

Olyat láttam ma, hogy csak néztem...

Dél körül a 3-ason trolipótló járt. Nem arról volt szó, hogy csak hétvégén, meg 6 után van pótlás? 

 

Mi ezen a  meglepő?

Ez a harmadik év, hogy ez így van év elején. Csak csúcsidőben járna csak trolik.

Előzmény: atty707 (5790)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5799

Látod, ezért volt igaz, amit a korábbi hozzászólásomban írtam. A dkv csak összezavarja az utasokat, szegények már azt se tudják, hogy felszállhatnak-e a járműre, vagy sem. Hisz 18:00 után nincs troli. Ha mégis jött, akkor zavart érzek a zerőben, és az nem jó....

(irónia)

Előzmény: Törölt nick (5797)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5798

A 13-asra napközben minek csuklós?

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5797

én meg még 19:15 perc körül a csokonainál troli jött 3-as viszonylaton :)

 

Előzmény: atty707 (5790)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5796

Pedig ritkítás lesz belőle, majdnem borítékolható.

 

Vagy átépítik az 1-es vonalán a megállókat, és azt az 1-2 kérdéses szakaszt. Ha nem lehet rá támogatást kérni, akkor esélytelen.

Előzmény: atty707 (5795)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5795

Muszáj lesz, az indok egyszerű:

Ugyebár lenyilatkozták, hogy ha itt vannak az új villamosok, akkor a Bengálik mennek a kukába. Az új villamosok nem járhatnak az 1-es vonalán. (Szintén valamelyik nagyokos nyilatkozta, az indok az, hogy a Pálma előtti kanyart nem lesznek képesek bevenni.) A most 10-12 éves KCSV-k, amiből összesen van 11db idővel egyre többet fognak állni műszaki gondok miatt. Ha tartani akarják ezt a menetrendet, akkor egyszerűen nem lesz elég KCSV hozzá! 45 perc a kör most, 5 perc követéshez kell 9 jármű... Ha meg ritkítják, akkor akár le is állíthatják őket, mert olyan kevés utas lesz rajtuk, hogy szóló busz is elég lesz...

Előzmény: marky-511 (5794)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5794

Egyébként van egy olyan megérzésem, hogy a 2-es villamos elkészülése után egy éven belül a villamospótló autóbuszok is rendszeres vendégek lesznek városunkban...

 

Szerintem meg addigra nem marad annyi busz. Tök mindegy, így is - úgy is bajban lesznek. De maguknak keresték...

 

Előzmény: atty707 (5793)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5793

Vérfagyasztó? Inkább realista. Sajnos.

Egyébként van egy olyan megérzésem, hogy a 2-es villamos elkészülése után egy éven belül a villamospótló autóbuszok is rendszeres vendégek lesznek városunkban...

Előzmény: Garficicus (5792)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.30 0 0 5792

Még viccből is leirván az ötletet, hát finoman fogalmazva is vérfagyasztó jövőt festesz le!

Előzmény: atty707 (5790)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.30 0 0 5791

Sztem Balesetveszélyes az M3-ason és M35-ösön lévő kátyúk 130-nál! Pályadíjat azt tudnak szedni, de kátyúkat javítani nem megy! Több helyen ki van rakva a 80-as tábla, és kb. ennyi amennyit a közútkezelő képes. Nos, a városban a tavaly és tavaly előtt felújított elvileg garanciális utak is úgy néznek ki, mint egy ementáli sajt! Szégyen!

Előzmény: balazs2008 (5789)
atty707 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 5790

Olyat láttam ma, hogy csak néztem...

Dél körül a 3-ason trolipótló járt. Nem arról volt szó, hogy csak hétvégén, meg 6 után van pótlás? Ennyire csehül állnak a kedvenc párosaink, hogy így próbálják még inkább leamortizálni azt a kevés megbecsülést, amit városunk tömegközlekedő polgárai táplálnak irántuk?

Ha igen, akkor van egy korszakalkotó ötletem!

Felejtsük el ezt az egész troliközlekedést, így könnyebb lenne megszervezni, hogy mikor kell egyáltalán kiállni velük a garázsból. Minek ide troli, hogy N.A is megmondta valamelyik nap, hogy az itk nyugodtan viheti a buszait Pestre, hisz a 140-ből van jópár, ami áll a garázsban.

Ha folyamatos lenne a pótlás, akkor nem kellene a garázsban állniuk ezeknek a remek autóbuszoknak, hanem róhatnák a köröket a 2,3,4 vonalakon. Mennyivel jobb business lenne, nem igaz? Így végre a vezetékből le lehetne kapcsolni az áramot, az a rengeteg veszteség is megszűnne, ami így keletkezik.

Sőt! Ez az egész felsővezeték rendszer olyan illúzió- és városkép romboló, bízzuk rá a bodzagyűjtő recycling matadorokra, éjszakánként úgy eltűntetik a városból, hogy nyoma se marad! Szóval ez is megoldva! Mi maradt még?

Maradtak még a járművek. Természetesen erre is van egy remek ötletem! Ha az itk képes volt 300milliót adni pár ZiU-ért, meg Bengáliért, akkor pár 10milliót csak megérne nekik az összes troli, nem igaz? A dkv is jól járna, mert nem kell tárolni őket, az itk is jól járna, mert pesten úgyis trolihiány van, vihetnék oda egyből. Még talán a dkv-itk barátság is helyre állna ekkora bombaüzlet hírére!

Sőt, a pestiek se győznének hálálkodni ennek a remek városnak, és társaságnak, hogy milyen nagylelkűen kisegítette őket!

Kihagytam még valamit? Ja persze. Az utasok. Velük úgyse kell foglalkozni, a lényeg az, hogy csengessék ki a sok-sok lóvét a pénztárba minden hónapban. Nem fér fel a buszra? Kit érdekel, gyalogoljon, az úgyis egészségesebb!

Mielőtt valaki felkapná a vizet eme kis eszmefuttatásomra, szeretném megjegyezni, hogy csak irónia volt! De az ötlet jogdíjas, ha a dkv megvalósítja, akkor tartani fogom a markom!

 

balazs2008 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 5789

Szerintem az egyik legdurvább a Klinika megállóhelyen a Temető irányába. Még nem láttam a kátyút, de tegnap az egyik sofőr gyorsan ment bele a kátyúba, és azt hittem felborul a busz, ma pedig nagyon óvatosan és lassan ment a busz a megállóba és pont a kátyúban állt meg. Azt hittem el sem fogunk tudni indulni. Nagyon gyorsan meg kellene csináltatni azt a kátyút is, mert szerintem balesetveszélyes....

Előzmény: LMG041 (5788)
LMG041 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5788

A Kassai úti megállóban is hasónlót hallotam az URH-n amikor utaztam tegnap a 094-en

atty707 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5787

A legtöbb viszonylat ilyen, főleg este 9 után.

Józsai buszok 18-22km/h sebességgel "száguldanak" végig a böszörményin, ha tartani akarják a menetrendet...

Előzmény: Yooha (5783)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5786

Piac utca :)

 

Meglett az eredménye a fukarkodásnak, és a hó el nem takarításának. Egy rakás út lett olyan döcögős, hogy alig bírom rángatni a kormányt. A Csapó utca valami szörnyű, a Nyugatiról nem is beszélve.

Előzmény: Dreamer (5785)
Dreamer Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5785

Srácok lőttem tegnap este nektek egy csatateret... Bocs a minőségért, ez csak egy telefon!


Na, melyik megállóban készült a kép?
Dreamer
ckg471 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5784

Tavaly december elején valamelyik hétvégi este 19-essel jöttem be a Csapókertből a városba. Egy kínszenvedés volt, mire beértem...

Előzmény: Yooha (5783)
Yooha Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5783

Tegnap 15:20-kor indultam 48-as busszal a Nagyállomásról, és bár menetrendben megadott időben szálltam le, az volt az érzésem hogy végig 35-el megyünk. Tényleg így van megcsinálva ez a viszonylat (is) hogy vánszorogni kell vagy érzéki csalódás volt? Csak mert sokszor utazom a 48-assal de ezt még nem tapasztaltam.

atty707 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 5782

Debrecennek azért nem kell troli, mert kötöttek egy "nagyon előnyös" szerződést, és most annak isszuk a levét. 

De van egy olyan elméletem, hogy ez az előnyös szerződés újrapályázás nélkül lesz még legalább egyszer meghosszabbítva 8-10 évre, mert amúgy nem hajt hasznot az itk-nak.

 

Pár hónap és érkezik az első CAF villamos. - Majd a TK és Nagyállomás közötti szakaszon, mert a többin nem tud közlekedni. Na jó, max. a Bem térig, de a Pálma előtti kanyar megoldhatatlan ezeknek. Amíg ezek próbáznak, addig "környezetvédelmi" okokból majd jól megpótolják busszal a villamost...

 

Külön kiemelném, hogy a Keviép (Fővállalkozó) a Debrecen Plazatól-Nagyállomásig újból felfogja túrni az egész belvárost, mert még jó néhány kábelt le kell fektetni!!!

Ez azért nonszensz, ha így van, hisz fel volt túrva. De remélem megint bérelnek pár Ikarust a HV-tól, így lesz alkalmunk Debrecenben is normális tömegközlekedési eszközön utaznunk!

 

Valaki ezt elhiszi, hogy ez alatt az idő alatt megépül, vagy hogy december 20-ra kulcsrakészen átadják??? 

Csak normális szervezés kérdése az egész, nyugaton képesek ennél nagyobb távolságokat is megépíteni ennyi idő alatt. A politikai döntés pedig ugyebár elhangzott...

Előzmény: Garficicus (5781)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.22 0 0 5781

Más városokban örülnének, és összetennék a két kezüket, ha lennének trolik és trolivonalak!! Számtalan nagyvárost lehetne említeni, ahol szívesen lecserélnék a buszokat trolira, ha erre lenne pénz és akarat! Erre Debrecennek vagyis a DKV-ITK Duónak nem kell troli?? Érthetetlen!

Még érthetetlenebb az a fajta megoldás, amit művelnek! Ugye emlékeztek még, anno arra hivatkoztak, hogy felsővezetéket kell karbantartani, aztán kiderült hogy hazugság az egész, és azért van mindez, mert drágább a km-költsége a trolinak, illetve buszoknak kell a km!

Nesze neked környezetvédelem, meg önjáró trolik!!!

 

--------------------------------

Pár hónap és érkezik az első CAF villamos, de pálya sehol! Vajon a remizben fogják lefutni a kötelező km-eket??? 

--------------------------------

Külön kiemelném, hogy a Keviép (Fővállalkozó) a Debrecen Plazatól-Nagyállomásig újból felfogja túrni az egész belvárost, mert még jó néhány kábelt le kell fektetni!!! Ezt vajon miért most csinálják??? miért nem lehetett előre gondolkozni??? Miért kell szédszedni a díszburkolatot ??? Ennyi barmot!! De majd a nagyokosok megmagyarázzák nekünk, hogy ez így jó!!!

--------------------------------

Elvileg azt mondták, hogy december 20-ig megépül a 2-es villamos pályája, azaz számszerűsítve cca. 2x5km új pálya! Számoljunk picit! Március közepénél hamarabb nem kezdhető az építkezés (+5 fok kell minimum hozzá), október végén már nem lehet nagyon építkezni a hőmérsékletek és fagyok miatt. Tehát marad 6-7 hónap (180-210 nap!!!), amikor is ezt meg kell tenni! Valaki ezt elhiszi, hogy ez alatt az idő alatt megépül, vagy hogy december 20-ra kulcsrakészen átadják??? Mese habbal..........

 

Előzmény: atty707 (5780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!