Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

www.octinfo.com Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30924

A Scala-nak a töréstesztje csípőből jobb mint a Ceed-nek...

Igazából egy Focus-nak is jobb.

Ez engem elszomorít.

A Ceed-et és az i30-at (az sem virít túlságosan) miért nem lehet jobbra tervezni?

 

De Skodát nem vennék még egyszer, mert annyira spórolnak hogy már régen nem érdemes megvenni - a vételára ugyanis már nem kedvező, csak az előállítási költsége. A Skoda nem olcsó VW, hanem olcsósított VW. Octavia3 esetében a motortér tele román alkatrészekkel amelyek azonos korú (vadiúj) Golf-ban valahogy nincsenek.

 

Így most ott tartok, hogy vehetek egy 3 hengeres Focus-t ha új autót szeretnék vagy költök egy szemmel is jól látható összeget a 14 éves Octavia2-re és akkor nincs gondom turbóra, OPF-re, kettőstömegűre mert ezek mind nincsenek benne a szívó 1.6-os autóban.

Előzmény: Törölt nick (30914)
cápaFeri Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30923

...is. De az árat, a felszereltségi szinteket, rendelhető extrákat, stb a képviseletek határozzák meg. Nagyon leegyszerűsítve azt lehet mondani, hogy egy szegényebb országban ha jelen akar lenni a márka, olcsóbban ode lehet/kell adni az autókat. Magasabb életszínvonalú országokban többet lehet kérni értük. Érdekes dolog ez, mert józan ésszel azt gondolná az ember, hogy a gyártó előállít egy terméket, rátesz egy kis hasznot és eladja egy összegért. De nem így működik. Próbálja valaki pl. Dániában ugyanazt a felszereltségű autót megvenni. Még drágább lesz mint Ausztriában. 

Persze mint az elején írtam, ármeghatározó tényező a felszereltség is. Sokszor látni, hogy jó néhány eltérés van a különböző országokba gyártott autók között. Amikor pl. én vettem itt a kocsit, otthon vagy acélfelnivel, vagy az alap 5x2 ágú "olcsó" alufelnivel adták. Még asszem a silber verziót is. Plusz a legmagasabb verzióban a 17-es kerékkel. Itt a teljesen alap volt acélfelnis, utána következett az általam is vásárolt Ronal kéttónusú alufelni mindegyik felszereltségben, kivéve a legmagasabbat, ahol a 17"-os volt más. Ezt a felnit én otthon már csak a JD modell végefelé láttam amikor tolták kifelé a gazdagon felszerelt UEFA és egyéb verziókban a raktárkészletes alkatrészeket modellváltás előtt. Meg a sines térrendező, a riasztó, stb. Nyilván ezek is növelik az árat.

De mondom, a legjobban ott lehet levenni a különbséget, amikor valóban ugyanazon fullos felszereltségű autókat hasonlít össze az ember.

Előzmény: KAti (30922)
KAti Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30922

Nyugaton elég drága lehet a szalon és alkalmazottak fenntartása

Előzmény: rcsz (30921)
rcsz Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30921

Pedig itt magasabb az áfa. Nem értem ezt az árképzést.

Előzmény: cápaFeri (30919)
Mooc01 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30920

Amiket en irtam azok sajna magyar arak... csak a kulfoldi specifikaciot probaltam atirni magyarra. Ott letezik olyan "fullos gyari" specifikacio amit itthon kis tulzassal nem is tudsz osszekonfiguralni. Az en peldambana 18-as GT kerek meg csa-csak megoldhato (igaz horror aron a kintihez(!) kepest) de pl a fekete tukor megcsak nem is rendelheto.

 

A Plug-in Ceed nem mozgat meg mert ha mar plugin akkor tutira elszall majd az ara. A sima lenne szerintem az arany kozertpult az elkovetkezendo par evre, de nem hinnem, h a Kia majd olyannal jon ki.

cápaFeri Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30919

Bocs, rossz listát néztem. 19-20000 € közé esik egy Magyar példány fullosan listaáron az osztrák 23000-hez képest. :-)

Előzmény: cápaFeri (30918)
cápaFeri Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30918

Külföldön drágább az autó, szerintem ne hasonlítsd. :-) Példa: Rio GT-line Ausztriában több, mint 23000 €, igaz benne van minden,  (ADA, napfénytető, navi, stb) amiket Magyarországon kérni kell a felszereltséghez. De még akkor is ha belerakunk mindent és szolíd 310-zel átszámoljuk az árat, akkor is csak 18-19000 között lesz a magyarországi példány. Ennyivel drágábbak külföldön az autók.  

Előzmény: Mooc01 (30916)
aamen Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30917

idénre igérik a ceed kombiba a plugin hybridet
még nem tudni részletes paramétereket, de ha a hybrid vonal érdekel lehet érdemes megvárni, és utána dönteni

Előzmény: Mooc01 (30916)
Mooc01 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30916

En egy fullosba szerettem bele igaz kulfoldon, de magyarra annyit tesz, h: 1.4T DCT - Platunum GT-Line + napfenyteto + ADA + Luxus + bor na meg persze a metalfeny es az uzembe helyezes. Ez igy listaaron kicsit tulnyulik a 9.8M-on.

Ehhez kepest a masik kiszemeltem egy uj Corolla 2.0 hybrid - ugyszinten magyarra forditva - Executive, napfenyteto, VIP, JBL, metalfeny es uzembehelyezes 11.2M

 

Abba most nem mennek bele reszleteiben, h az egyik 40LE-vel erosebb es bo 2l-el kevesebbet eszik. Van akinek ez szamit es van akinek nem.

 

Ha viszont megnezzunk egy Hondat vagy uj Focust (meg ha utobbi szep is sosem lenne nalam valodi alternativa) akkor azert nem jon ki a KIA elonye. Foleg, h a 7ev garit fel lehet fogni 7 ev rabsagnak is csak nezopont kerdese.

 

Nem akarok en vitat generalni csak mindaddig amig az ember probal objektiv maradni addig erdemes sokat olvasgatni es keresgetni.

 

Ja es egy kep a KIA-rol amit vezettem es ha ez lesz akkor mi is ilyet veszunk. (bar lehet csak nekunk tetszik ennyire)

 

Előzmény: AlerMeta (30913)
URobi76 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30915

Köszönöm a válaszokat!

A melóhely 16km van (8-bent-8-kint),Ignishez képest előrelépés(kb-7l)(((-:

 

Még egy kérdé:

 

Részecskeszűrő mizéria!

 

Adalékok időnként üzemanyaghoz?

Mennyi időként érdemes jól meghajtani hosszú távon?

Mire érdemes odafigyelni?

stb.

 

Szomszédomnak  egy Sportage van 1,7 crdi.

Neki már jelzett hibát a részecskeszűrő miatt!(290000km) az enyém cca (103000)

Ő tesz bele injektortisztítót,meg időnként részecskeszűrő tisztító löttyöt az üzemanyagba,ha megy hosszú útra.

Esküszik rá,neki megoldotta a problémáit.

 

Erről tapasztalatok,esetleg ajánlások?

Érdemes-nem érdemes.

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30914

Pontosan. Az említett típusokat pont kipróbáltam. A Skoda Octavia nekem "rosszabnak" tűnt mint a Ceed mondom ezt úgy, hogy egy tesztút után egyből ültem át a Ceedbe szintén tesztútra. Ahogy elindultam a Ceed-el az volt a határozott benyomásom, hogy ez a jobb. Arról nem beszélve, hogy a Skoda jelentős kedvezményem ellenére a Ceed kedvezményes árához mérten kb. 5-600e-el drágább lett volna hasonló felszereltséggel. Aztán ugye a szervizköltség, biztosítások is egész biztos drágábbak egy Skodára. Mentem SX4-el is azt a tesztút után elengedtem. No nem akarom bántani a Suzukit mivel a családba érkezett egy pont ilyen SX4 1.4-es. Néha megyek azzal is amúgy tetszik, akinek annyija van autóra v. nem szán rá többet az jól jár vele. De nem egy kávéház egy Kia Ceed-el én tudom egyikből ülök át a másikba. :-)

Ahogy eddig néztem a Skoda Scala ami a fő "ellenfele" a Ceed-nek csak drágábban jön ki akárhogy csűri csavarja az ember. Szóval a Ceednek az árelőnye még mindig megvan.

Előzmény: AlerMeta (30913)
AlerMeta Creative Commons License 2019.07.21 0 0 30913
Ceed sw 1.4 turbo platinum felszereltséggel, automatával, metál fénnyel és vezetés támogató csomaggal 7.7 alatt van. Tudsz mondani jobb alternatívát? Skoda Scala ennyiért sokkal kevesebbet ad egy picit jobb motorizáltsággal. Octaviaról nem is beszélve. Suzuki Vitara, Sx4 pedig nem ez a kategória.
Előzmény: Mr Long (30908)
Tibi47 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30912

Honda is ezt csinálja például. A Jazz is folyamatosan drágul.. (meg a H-RV is...) Meg szerintem a gyártók többsége....

Előzmény: rcsz (30901)
dokeee Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30911

De, oda is. És akkor nem is 5.6 litert fogyaszt, de valóban az átlag a fontos. :)

Előzmény: Hooti (30910)
Hooti Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30910

Tehát nem Kölnbe jársz Te sem :) Tempomatal toronyirányt ;)

Előzmény: dokeee (30907)
Hooti Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30909

Dede tartoznak.. megtanultak autót gyártani már-már japán minőségben és most kezdték elkérni az árát....

Anno az Opel Astra is a csórók autója volt, 10év után meg már a középkategóriába került. Árilag is, minőségben is. A Kia is felépítette magát, ez is 10év volt az elsö Ceedtől.

Előzmény: Mooc01 (30905)
Mr Long Creative Commons License 2019.07.20 0 1 30908

Arban, ha fullos felszereltseggel nezed, akkor mas gyartonal is kapsz hasonlot kb megegyezo aron, nem listaarakat osszehasonlitva, hanem ajanlatokat. A hosszu gari az elony, ha ez fontos szempont valasztaskor. 

Előzmény: Mooc01 (30905)
dokeee Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30907

Amúgy ez teljesen felesleges, az a lényeg, 1 év alatt mennyi az átlagfogyasztás, egyébként ez nekem is 5.6 liter.

Előzmény: cápaFeri (30906)
cápaFeri Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30906

Hány lovas? 

Az enyém 110 LE. Óvatosan (90-100) országúton poroszkálva hatodikban inkább közelebb a 4 literhez, mint az 5-höz. Városban normál hőmérsékleten 6 liter körül alakul. Hidegben, hideg motorral ez 7 felé tendál inkább. Pályatempó 5-5,5 között.

De nagyon sok mindentől függ. Domborzat, autó terhelése, szélviszonyok, stb. Mint egyik nap írtam, pályatempóban egyik irányban hátszéllel kb 1-1,2 literrel evett kevesebbet, mint visszafelé szembeszéllel.  

Előzmény: URobi76 (30897)
Mooc01 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30905

Szvsz a baj az, h arban mar most is kezdenek tulnoni a konkurencian. Az OK, h ok tobbet mast, jobbat kinalnak hosszabb garival, de arban lassan mar elerik azt ahova azert meg nem tartoznak, inkabb csak szeretnenek.

Eljon az az ido is, de az meg nem most van.

Előzmény: rcsz (30901)
KAti Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30904
Előzmény: URobi76 (30897)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30903
URobi76 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30902

Köszi!

Egész baráti((-:

Előzmény: Hooti (30899)
rcsz Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30901

Jó stratégiát gondoltak ki a kiánál. Rájöttek, hogy érdemes jó minőségű autót gyártani, valamint "hosszú" garit adni. Mindezt szinte a legjobb áron. Persze a hosszú garancián sokat fognak. Most, hogy jól bevezették/népszerűvé tették, jelentősen emelik az áraikat. Kb. ugyan azt csinálták mint a ford a focus l - el. Csak nehogy az legyen mint a fordnàl, a sikeres focus után mélyrepülésben vannak.

Előzmény: Tibi47 (30894)
dokeee Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30900

Menj el mondjuk Kölnbe 160-ra állított tempomattal :)

Előzmény: Hooti (30899)
Hooti Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30899

5,7 vegyes használatban.

taposva sem sikerült 6fölé vinnem soha.

Előzmény: URobi76 (30897)
ikim2025 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30898

Nekem 5,7-5,8 L 80% város,teli csomagtartó állandóan.Jó kis gép.

Előzmény: URobi76 (30897)
URobi76 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 30897

Sziasztok!

 

Vettem egy Kia ceed 1.6crdi(2013) (Jövő héten kerül hozzám)

 

Kérdésem:

Mennyi a valós fogyasztása?

Nagy átlag,mivel a tesztadatokra nem sokat lehet adni.

 

Pofás kis autó,sokan dicsérik ezt a motort is.

Tibi47 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 30896

https://www.youtube.com/watch?v=dryygBuPK08

 

Érdemes végignézni, igaz, hogy ez egy Focus, de a következmények egyértelműek lesznek...  7:30-tol jön a "fekete leves"....

Előzmény: v.gergely (30891)
v.gergely Creative Commons License 2019.07.19 0 0 30895

Annyit tudtam meg h a kozepso kijelzo 10.5” lesz navival es 200e korul a dragulas proceednel...de ez sem biztos allitolag

Előzmény: Mooc01 (30893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!