Keresés

Részletes keresés

lükepék Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4677
Melyikben? hol lehet ilyet kapni? Nekem miért nincss? Benne vagyunk képpel is??? :)))
Előzmény: d_laci (4676)
d_laci Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4676
Az alföldi hetesekhez.Jó a cikk a Bringa magazinban.A madarak csiripelik, hogy cd-én klassz képgyűjtaményetek van a túráról.Lehetne kapni belőle némi ellen szolgáltatásért cserébe? Mondjuk kedvezmények egy túra bolt felszereléseiből. Sajnos ritkán vagyok net közelben. 30/984 84 07 Üdv: a nagy pakkos bringás
(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4675
Jó hír a Bz-motorvonatos mozgalomban résztvevőknek (ha igaz):
"Békés-Murony: október 20. 0.00 órától megszűnik a vontapótló forgalom, visszaáll a vonatforgalom. A Körösnagyharsány-Vésztőn is. "

(a hír forrása: Vicinálisok, mellékvonalak topic)

(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4674
A Kék-körhöz csak annyit, hogy valójában (még) nem létezik, hiszen az AK és az OK nem találkozik. Ehhez módosítani kellene az OK útvonalát a Zempléni-hegységben úgy, hogy az Sátoraljaújhelyen végződjön, ott, ahol az AK kezdődik.
Előzmény: Törölt nick (4666)
asciimo Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4673
Ja, megint elfelejtettem, hogy hol vagyok.
nappali felmelegedes 10 fok, ejjeli lehules -4. mindez egy kicsivel feljebb mar maskepp nez ki...
De majd vasarnap megnezem eloben is!

Jo turakat!

Előzmény: Güsziológus (4672)
Güsziológus Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4672
Itt most csodálatos idő van. Már-már ideális. Megyek is, hisz hátra van még 100 kilométer.

De ha befejezem, akkor úgy gondolom, hogy eljő az ideje annak, hogy megint jókat diskuráljunk.

Hacsak a főnökség be nem indítja az egyeztetéseket, mert akkor nem lesz időm a gép közelében tartózkodni. Olvasni a vonaton is lehet, bár néha elég nehéz köteg papírokkal kutyagolok.
Megjavult viszont a nyakcsigolyám, nem kell maszírozni, nem zsibbad a kezem. És nem került pénzébe a társadalombiztosításnak:o)

Előzmény: asciimo (4667)
Güsziológus Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4670
Az OKT szakaszairól pár szó, ha már felmerült.

A szakaszok eredendően a "Szent István - túra" alkalmából lettek meghatározva, 1938-ban. Erről részletesen olvashatsz dr. Vízkelety László nemrég megjelent könyvében.

Az OKT több, mint 50 éves mozgalom, a vasutasok indították útjára. A részben átvett szakaszolásnak igen egyszerű a magyarázata. A vasutasok saját "hálózatukat" részesítették előnybe, ennek megfelelően szakaszoltak. Vannak kivételek is, ezek a nagyforgalmú turistaházak (Nagyvázsony, Bakonybél, Dobogókő, Aggtelek, stb.).
Ha beleolvasol a történetbe, akkor megtudhatod, hogy egy-egy szakasznak volt igazoló lapja, azon kellett bélyegezni.

Az MTSZ átvette a szakaszokat.

Az OKT tehát történelmileg alakult.

Az AK egész más. A túra nem volt egységes, megyei szakaszok voltak, annyi jelvény, ahány megye. Kivétel B.A.Z. és Tolna. Az egységesítés 2000-ben történt meg, azóta van "AK" jelvény.
Az új mozgalom szakított a hagyományokkal, van is gond ebből. Nincs ui. hely a megszakításkori bélyegzéshez. Viszont szines a füzet. És nem szívja be a tintát. Ez van.

Az RP-DDK sem hibátlan. Nincsenek szintadatok, a távolság adatokkal is van némi probléma. De szines a füzet és jó nagy rubrikák vannak benne.

A szakaszolás itt is hiányzik, de ahogy Zete írta, "szabad a vásár".

Ha visszaolvasol, tapasztalhatod, hogy próbálkoztunk itt a topicban, de nem alakult ki egység. Talán nem túlzás, de megállapíthatjuk, hogy a tájegységi szakaszolást többé-kevésbé elfogadtuk. Praktikuma is van, hisz a térképek is ennek megfelelően készülnek.

Bonyolult tehát a kérdéskör, de nem érdemes türelmetlenkedni. El kell indulni és sok mindenre rájön az ember, menet közben.

Nem érdemes cikizni az MTSZ-t. Nagy szervezet és történelmi. Tagjai közül sokan végigjárták az útvonalat, igaz, szervezett keretek között, túravezetővel. A magányos túrázók most szenvedhetnek, de azért van a háló, hogy áramoljon az információ. Kötöttség nélkül.

Előzmény: Törölt nick (4666)
asciimo Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4669
ja, _átlagos_!

Ugy mar okes. Bar az hogy az OKT-nal a 28 (akkor a 24/a es 24/b nalad 2 tura? )tura atlagosan 77 pontot ad, az szerintem semmit nem jelent, nyugodtan bonthatju az AK-t 7-10 reszre, maximum több lesz az egy turara juto pontszam. Es aki az AK-t bringaval csinalja? Akkor tok mas lesz az atlagpontszam.

Előzmény: Törölt nick (4668)
asciimo Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4667
"Minek a 27 szakasz?"

Ezt mar kitargyaltuk, ugy korulbelul 2 evvel ezelott. Akkor arra jutottunk, hogy a fuzet es a felosztas ugye a vasutasoktol indult, ok pedig ugy osztottak turakra, ahogy vasuttal megkozelitheto. Ez igaz a Sümeg-Nagymilic tavra, aztan hozza lett ragasztva a Sarvar-Sümeg, majd az Irottko Sümeg. Ezeknel a hozzaragsztasoknal viszont mar nem volt döntö pozicioban a Lokomotiv egyesület, igy nem lett felosztva a mostani 1-es szakasz sem többre. Tehat eredendöen azok a turahatarok, ahova vonattal lehet(ett) eljutni, vagy pedig tajegyseghatar. Altalaban ket tajegyseg kozott volgy van, abban pedig vonat, igy osszemosodik a ketto. Persze vannak kivetelek: Nagyvazsony, bar lehet hogy a Balaton-felvidek/Bakony hataranak vehetjuk.
Marad meg Dobogokö (valoszinuleg tajegyseghatar), Romhanynal jo kerdes, hogy az vajon miert nem. Es a jolly-Joker kerdes, miert 24-a es 24-b A Putnok-Bodvaszilas?

Nem hinnem hogy az MTSZ min.Szab letezett mar 1952-ben.
Amugy biztos vagy benne, hogy a minszab szerint minden tura 77-78 pontos? Eleg furcsan hangzik. AK-eseten a megyehatarok elg jol hatarolonak szamolnak, mivel a tajegysegi hatarok igencsak erdekesek lennenek. DDK-rol csinalok en is egy listat, aztan a topik nagykozonsege majd vitatkozik rola. Lassan itt az az evszak, ami erre idealis, kiveve Güszi Kartacsot.

Előzmény: Törölt nick (4666)
Zete Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4665
Nem igazán tisztem még a DDK-hoz hozzászólni, hiszen eddig egyetlen pontot sem kerestem még fel, csak az Atlaszát olvasgatom egy ideje. De:
az Atlasz (nemcsak a DDK, hanem az OKT 2 kötete is) nem arra van kihegyezve, hogy konkrét túraterveket ajánljon, hanem hogy átfogóan bemutassa az egész útvonalat - méghozzá többféle szempontból. Ebből adódóan a tájegységi tagolás kézenfekvő, hiszen így lehet egyáltalán beszélni a geológiai, ökológiai, néprajzi, kulturális sajátosságokról, ami igencsak szép részét adja az Atlasz tartalmának. Tehát ebből jön ki, hogy hosszabb /többnapos/ túrákat lehet csak tervezni, ha követed az Atlasz szakaszolását. De mivel ugye szabad a vásár, egy kicsi pluszráfordítással mindenki úgy csinálja/bontja a távokat a maga számára, ahogy neki tetszik.
Előzmény: Törölt nick (4664)
lükepék Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4663
Last call for the weekend
aki úgy érzi, hogy még el tudna szabadulni a munkahelyéről szombaton, az jöjjön a Bükkbe!! Szarvaskő-Putnok OKT-résztáv..
info nálam
Güsziológus Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4662
"belehajszolás"

Azt hiszem, hogy ez egy kicsit erős. Mindenféle kényszerítő igétől viszolygok, lehet, hogy csak ez az ok.

A "missziónkkal" kapcsolatban lenne egy észrevételem.

Többször említettem már, hogy nekem nagy segítség volt Felazso és Kvte munkássága. Amíg az atlaszok nem voltak, más forrás nem nagyon volt.

Amiért én irogatok, az nem más, mint a nemes hagyomány folytatása. Szeretném, ha segíthetnék azoknak, akik kacérkodnak a túrákkal. Próbálom összegyűjteni és közzétenni azokat az infókat, melyeket hasznosnak vélek. Mindenkinek magának kell döntenie. Az információk birtokában ez könnyebb, de önmagában a "net" nem elég.

Sokszor bebizonyosodott már, hogy mindenki másképp gondolja. Más az érdeklődés, más a képesség, más a lehetőség, stb.
Partner vagyok abban, hogy közös nevezőt találjunk, de kicsit pesszimista is ugyanakkor.

Maradok tehát önként vállalt küldetésemnél, írom a beszámolókat, gyűjtöm és rendszerezem az információkat.

Az MTSZ pontok a kéktúránál azt hiszem, másodlagosak. Az AK 2000 méter szintje 40 pont. Kerekítési veszteség.
Még az RP-DDK szintje sem jelentős. Nincs is hivatalos szint.

A tájegység és a megye vonatkozásában egyetértek Veled. Az RP-DDK vonatkozásában van egy pici problémám, de nem jelentős. Az AK esetében a megye "szentség". Mivel a terep alapvetően sík, nincs klasszikus "túra". Távolság van és település, jobb esetben közlekedéssel, infrastruktúrával. Determináló tényező a szálláslehetőség.
Kiváncsian várom a fejleményeket.

Előzmény: Zete (4658)
larzen Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4660
Az OKT fórum oldalra FAQ rovatot felrakni nem nagy művészet, programozni nem kell hozzá, hiszen nem dinamikus oldalról lenne szó, hanem időnként frissített oldalra.
Ha megírjátok és elkülditek, felteszem.

Lakásfelújítás miatt sajnos nagyon kevés a szabadidőm, de igyekszem. Levelet gyakrabban olvasok, mint topikot.

Előzmény: Zete (4649)
csacsana Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4659
Sziasztok,
Ha már a filmekről esett szó: mit lehet tudni a Szent István Vándorlás filmről? Azt nem lehet már kapni valahol? Esetleg van könyvtárban? Vagy arra is huszon éveket kell várni?

Csana

Előzmény: Zete (4649)
Zete Creative Commons License 2003.10.15 0 0 4658
Nagyon lelkes vagy :)
A szakaszokról: persze, át lehet szabni, akár így is, de a tájegységeknek megfelelő beosztás logikusnak, és jól követhetőnek, ebből kifolyólag pedig teljesen megfelelőnek tűnik - számomra legalább is /sőt a DDK atlasz is eszerint van összeállítva, az AK esetében pedig továbbra is működik a megyei szakaszok rendszere/. Az MTSZ pontszámosdiba meg inkább nem megyek bele, nekem nem asztalom ez a téma, de azért reménykedhetsz, mivel jópáran a szivükön viselik ezt a kérdést itt a topikban is...

Az utolsó mondatoddal viszont nagyon is egyetértek!

Előzmény: Törölt nick (4653)
Franken Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4657
Egy kis pontosítás a témához:

Szőnyi János, a kárászi erdészet igazgatója, csak annyiban illetékes a témában, hogy az ő csapata volt, aki kezelte, karbantartotta a várat, illetve betekintést nyújtott a múzeumi tárlatba.

Júniusi infó, hogy az erdészet visszaadja a kezelés jogát, nem óhajtanak a jövőben foglalkozni vele. A várat privatizálni fogják, egy beruházó jelentkezett, valószínűleg várszállóvá lesz átalakítva.

"Nyalókás" doboz egyébként van a régi tájékoztató tábla egyik lábára felhelyezve, de abban szemetet és darazsat lehet találni. Legközelebbi bélyegzőhely a Máré Csárda.

Előzmény: HEV (4625)
asciimo Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4656
Eppen egy ilyet csinalok a K100-as kapcsan. merthogy ott jövöre tavasszal lesz az, hogy minden tizedik hozzaszolas egy kerdes lesz, hogy kell-e orvosi igazolast vinni... Ha larzen nagyon elfoglalt, egy idöre feltehetjük hozzam is.
Előzmény: Zete (4654)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4655
Egyszer ha jól emlékszem, írtam már, hogy nálunk a könyvtárban megvan az egész sorozat videokazettán. Bp. 18. ker főkönyvtár
Előzmény: Törölt nick (4646)
Zete Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4654
Igen, értjük egymást. Több előnye is lenne, pl. ha újabb érdeklődés támad a topikban ezen témák iránt, csak megadjuk a linket, és kész :)

Komolyan: sok tapasztalat gyűlt már össze, amit a topikból szinte lehetetlen kibányászni.
/Így viszont egy helyen szinte minden... Sőt, még akár a Kéktúra filmek lelőhelyeit is be lehetne írni :)/

Előzmény: asciimo (4651)
asciimo Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4652
a vezetö jegyvizsgálót kellett volna kerdezni.:)Vagy Ö mar az volt?
Előzmény: Güsziológus (4650)
asciimo Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4651
Jo ötlet. Olyan FAQ/GYIK formatumban kepzeled el?
Előzmény: Zete (4649)
Güsziológus Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4650
Apropó, vasutas.

Kérdem tegnap a kalauztól (jegykezelőtől).
Ugye most jön Sásd, majd utána Godisa.

Nem, jött a határozott válasz. Előbb Sásd, majd csak aztán Godisa:o((((

Előzmény: Zete (4649)
Zete Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4649
A Kéktúra film azt hiszem, most már egész jól van terítve, pl. a Bartók B. úton nemrég megnyílt Alexandra könyváruházban is láttam.

Más /teljesen komolyan/:
Meg kéne fontolni, hogy az OKT fórumon nyíljon egy közérdekű oldal is, ahol rögzítve lenne pl. a fémbélyegzők helyes használata, meg hasonló gyakorlati tanácsok, pl. a kocsmai v. céges bélyegzők kicsalásának fondorlatai, a vasutasokkal történő kommunikáció buktatói, stb.

Mit szóltok ehhez? - Larzen?

Előzmény: Törölt nick (4647)
asciimo Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4648
mar epp irni akartam, hogy meg lehet venni, de aztan javitottad magad. :)

Előzmény: Törölt nick (4647)
Güsziológus Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4644
12. nekiveselkedés
({Bakóca} – ELÁGAZÁS – Abaliget vá.)

[Búcsú a Zselictől]

Nem különösebben megerőltető szakasz, de néhány kitérővel sikerült egy kellemes napot (6 órát) eltölteni a Zselic délkeleti lankáinak környékén.

Bakócáról indultam, jó későn.
Busz Godisáról csak a 7:55-ös sebes vonathoz van, minek következtében nem kellett nagyon korán kelni.
Bakóca előtt a VOLÁN jóvoltából tettem egy kitérőt Kisbesztercére. A piciny oldalvölgyben megbúvó hangulatos falu még Bakócánál is elzártabb. Talán egyszer útba is ejtem!
Bakócán a postánál szálltam le, mint később kiderült, 11:30-ig van nyitva. Csak ’Mindszentgodisa’ feliratú bélyegző volt, de a postás bácsi nagyon készségesen nyomott. Felhívta a figyelmemet, hogy a kastély környékén egy haragos kutya van.
Begyalogoltam a kocsmáig (jó 500 méter) és ittam egy kávét. 50 pénz. Volt a néninek „Godisa” feliratú bélyegzője is. A kocsma után elindultam a templom felé, majd legnagyobb örömömre megpillantottam a kastélyt. Az épp ott dolgozó munkások megnyugtattak, hogy a kutya meg van kötve, szabad a pálya.
Nem jutottam messzire, mert a kapuban egy marcona biztonsági őr közölte, hogy csak a megyei önkormányzat engedélyével lehet belépni. Látnivaló nincs, mert a kastély üres. Privatizáció van folyamatban.
A park még jelen állapotában is impozáns, az épület sem csúnya. Van egy pici szabadtéri színpad is, négy soros, félkör alakú "nézőtérrel".

Bandukoltam tovább, míg el nem értem a földutat. Innen még egy jó kilométer és már az „úton” voltam.

Széles szállító út a gerincen. Egy pici ösvény egy lábatlan vadleshez vezet, innen egy elzárt akácos völgy panorámájában lehet gyönyörködni.
Mikor elérjük a keresztutat, hatalmas vadkerítés fogad. Jobbra van a major, a NAGYMÁTÉI vadászház. Nem Nagy Máté, Nagymáté. Csodás tisztás, sok ház, virágok. Tavaly azt az infót kaptam, hogy lesz szállás. Ha ez igaz, akkor ez a legrövidebb kitérő ezen a szakaszon.
Visszaballagtam és folytattam a túrát. A vadkerítés mögött már-már tenyésztik a vadakat. Itató vályú is van!
Nem különösebben izgalmas a kanyargó szállító út. Jelzés nem sűrűn van, a keréknyomok egyértelműek. Hatalmas tarvágás után egy tisztásnál kell egy picit kockáztatni, jel csak később van. A tarvágás után még egy rövid, erdei szakasz, majd jobbról megnyílik a völgy. A távoli dombon házak. Képespuszta látható a dombon.
Az atlasz nem írja, de van egy présház, igaz, romos állapotban. A Zselic térképen rajta van, az atlasz térképén nincs! A valóságban tehát van.
Innen még egy kicsi és a Zselic térképen ’Temető alja’ feliratnál jobbra indul egy földút. Ez vezet Karácodfára. Pár lépés és meglátjuk a piciny temetőt, pici kápolnával. Igen hangulatos. Megvan még a major, de üres. A főút az Árpád utca. Aszfaltos, de nagyon keskeny. Közkút van a 8-as számú ház előtt, de nem üzemel. Ennek a háznak az udvar felőli oldalán van az a szép tornác, melyről fénykép is van a neten. Nagyon örülök, hogy megtaláltam.
Vannak helyben lakók, vizet tudnak adni, ha szükséges. Vezetékes ivóvízhálózat van, telefon is van. Szép piros fülkében! Csak bolt nincs.
Szentkatalin a domb másik oldalán van. Kicsit szomorú vagyok, de kihagytam. Az okról majd később.
Visszaballagtam a gerincre. A Hódosi kereszt még áll, csak egyes részei vannak leomolva. Innen is van még panoráma a katlanban megbúvó pici településre. Út lefelé nincs.
Még egy kis nyitott terep, csodás panorámával a Mecsek irányába, majd erdő.
Mikor kiérünk az erdőből, akkor már a völgy látványa tárul elénk, néhány ház, út, vasút. Ritkulnak a jelek és bizony, meg kell küzdeni a bokrossal. Szúr, ahol ér. Nagyon gyenge vízmosás-féle az ösvény, ritkán, de vannak jelek is. Megváltás, mikor megpillantjuk a villanyoszlopot a jellel.

Eredendően azért siettem, hogy kiballaghassak az elágazásig abban az esetben, ha a vasútállomáson nincs senki.
Kiderült azonban, hogy az atlasz szerzője felelőtlen (119. oldal). Évek óta 24 órás szolgálat van, nem kell tehát szerencse. Mindig van valaki az állomáson. És büfé is van az út mentén. Vasárnap kivételével állandóan nyitva van.
Maradt tehát egy órám, hogy szalonképesebbé tegyem magam és bekapjak valamit. Még meleg kaja is van.
Bosszant, hogy ezért hagytam ki Szentkatalint.

Vége tehát a zselici szakasznak, „jöhet” a Mecsek. Remélem összejön még ebben az évben.

nyomdász Creative Commons License 2003.10.14 0 0 4643
SOS!!!

Most éjjel kettőig kellene nekem a Nagy-Hideg-hegyi, és a Magas-Taxi turistaház telefonszáma(i).
Aki ébren van és tudja, írja meg ide, vagy mélen a nyomdaszmate@freemail.hu címre.

Köszönöm.

- ny -

mosomedve Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4642
Zete hozzászólásához Tabbal kapcsolatban:
Épp a múlt héten írtam az egyik vasutas topicban, hogy meglepetésemre milyen élvezetes volt az utazás (Bz-motorvonattal Magyarországon jelvényszerző túra) a 35-ös vonal Tab-Felsőmocsolád szakaszán. Teljesen "hegyivasút" jellegű, sok erdő, rengeteg kanyar,jó emelkedők-lejtők. Nem siet a vonat, lehet nézelődni. Azonnal kedvet kaptam a Déldunántúli Piros ezen a területen vezető újabb szakaszához.
Előzmény: Zete (4638)
Tibet Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4641
A leírásomban az első kettő benne volt.

A Füzéri vár után jobbra fordulva (az út melletti büfében van az OKT pecsét) indultunk el Csatarétre (630m), ahol pihentünk pár percet, utána kis segítséggel ráleltem a Kakasbércre (720m) vezető útra, ami lankás volt és kb 1,5 km-es bal kitérőt jelentett csak oda-vissza. A csúcs szerintem onnét kapta a nevét, hogy olyan mint egy szemétdomb, amin a mesebeli kiskakas kapirgál. Déli irányba a Füzéri várat, Észak felé a Nagymilicet lehet látni. A látvány igazából leírhatatlan. Azt hiszem nekem ez a csúcs tetszett a legjobban.

A Nagy-Milicről Hollóháza felé lankás az út. A Hermann Háztetőt (884m) Remete-hegyen elég könnyű volt megtalálni, bár a túravezető sráctól kaptam egy kis segítséget: a térképen ott egy nyereg és onnét kell balra felmenni. Nem volt út, igazából átgázoltunk a mély avaron. A csúcson sem volt kilátás, csak szép magas bükkfák, néhol sűrűbben, néhol ritkábban.

Visszamentünk a K jelzésre és próbáltuk keresni a pici nyilat jobbra egy bükkfán, amely felvezet minket a Nyerges-hegyre (820m). Sikerült. A Nyerges-hegynek az a lényege, hogy két csúcsa van. A nyíl után elindultunk fel a csúcsra, út/ösvény hiányában úgy az irányt megtippelve. Könnyú volt kitalálni, hogy mikor értünk fel: kilátás nyílt a szlovákiai oldalra, meseszép volt.

Előzmény: larzen (4636)
larzen Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4640
Köszönöm!
Előzmény: mosomedve (4637)
larzen Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4639
Zete!
Sajnos november elsején lesz a Piros 85, aminek nagy prioritása van. Igazán kár.
Előzmény: Zete (4604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!