Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50744

Beszélgetnek a fejesek.

- Dynetics, mennyit kérsz?

- 9 milliárd $.

- Mit viszel fel érte?

- Két NASA űrhajóst.

- Blue Origin mennyi?

- 6 milliárd $.

- Mit viszel fel érte:

- három NASA űrhajóst.

- No és Musk, a Starshippel mennyiért?

- 3 milliárd $.

- Hú-ha és mit viszel fel ennyiért?

- A Dyneticst, a Blue Origint... és a NASA vezérkart....

Előzmény: ShaReRe (50740)
jee_c Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50743

Mars küldetés: első hullámban automata Starship-ek mennek, mindenféle dolgot visznek (üzemanyag ISRU gyártáshoz), és persze a leszállást is tesztelik. Ez a terv, amiről hallottam.

 

Starshipek megbízhatósága: a cargo Starshipek fognak pályára állítani igen sok Starlink műholdat, ez rengeteg repülést jelent, mindegyik alkalommal tesztelve az egész rendszert. Amire emberes repülések jönnek, addigra már igen jól le lesz tesztelve az egész rendszer.

Előzmény: Biga Cubensis (50742)
Biga Cubensis Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50742

Még arra kéne rámenni, hogy az egész rendszer nagyon üzembiztos legyen. Az SN próbákba belefért, hogy találgattuk, hogy most felrobban-e, vagy ha leszállt és ég, akkor vajon épségben marad-e. Ezt nem lehet megengedni se a Holdra, se a Marsra, egy nagyobb katasztrófa megint évekkel, évtizedekkel visszavethetné az emberes programokat. Persze ezzel nyilvánvalóan mindenki tisztában van, és tesznek érte. Egyébént az nem jött sose szóba, hogy az első Mars küldetés csak automatika vezérelt teherszállító küldetés legyen? Két évig kibírják a konténerek, aztán a következő ablakban emberekkel, és már lenne ott némi felszerelés.

Előzmény: ShaReRe (50740)
Future181 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50741

Na meg az árát, mert az egész újrahasználható, üzemanyag költségen el lehet menni vele a Holdra.

Előzmény: ShaReRe (50740)
ShaReRe Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50740

Csak azt felejtették odabiggyeszteni, hogy mennyi a hasznos terhelés és gyorsan kiszámolni, hogy az hányszorosa az ő rendszerükének.

Előzmény: szilvatövis (50733)
jee_c Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50739

Low risk: BO lander stabilan a Hold tetején. :D

Előzmény: szilvatövis (50737)
jee_c Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50738

High risk: leeshet.. :D

Előzmény: szilvatövis (50736)
szilvatövis Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50737

Reméli talán, hogy majd Ő kerekedik fölül....

Előzmény: szilvatövis (50736)
szilvatövis Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50736

Már abból is látszik, hogy a Holdon fejjel lefele állóra rajzolták.... :-)

Előzmény: jee_c (50734)
divaoni01 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50735

Erre költ ezerrel. 

 

Vajon hány embert fog tudni meggyőzni ilyenekkel?

Előzmény: jee_c (50734)
jee_c Creative Commons License 2021.09.01 0 0 50734

A Bezos grafikás fikázó gyárának a terméke.. :D

Előzmény: szilvatövis (50733)
szilvatövis Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50733

divaoni01 Creative Commons License 2021.08.31 -1 0 50732

Nem nagy meglepi. Az a csoda, hogy még mindig eldöcög az SLS-re alapozott szekér.

 

https://spaceexplored.com/2021/08/31/when-will-nasa-send-sls-and-orion-on-the-first-artemis-mission-around-the-moon/

 

Orbitális Starship talán pontot tehet a fenti a vakvágányra.

Előzmény: jee_c (50731)
jee_c Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50731

Ha már lassulás: az Artemis I nem repül már idén. :(

Future181 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50730

Már kb. 10 ezer ember dolgozik a Spacex-nél, na de azok dolgoznak is keményen, a NASA kb.17 ezer embert foglalkoztat, de az egy állami bürokratikus mamut, alacsony hatékonysággal, sokszoros költségvetéssel, kevés eredménnyel.

Előzmény: jee_c (50726)
jee_c Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50729

Brutál a tempó. A Starhopper kb éppenhogy leszállt, mielőtt a Raptora felzabálta volna magát.

Azóta 10-12 km-es repülések, sikeres leszállás, GSE, és sok-sok egyre fejlettebb prototípus. A gyártás is (hajó és hajtómű) egyre fejlettebb és gyorsabb.

Előzmény: ShaReRe (50727)
szilvatövis Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50728

Az utolsó 5 % fejlesztés a munka 95 %-a...

Előzmény: informer0707 (50725)
ShaReRe Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50727

Egy éve volt a Starhopper, vkor augusztusban.

Előzmény: jee_c (50726)
jee_c Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50726

Annyira nem lassultak azért be. Csak nézd meg bármelyik másik céget, hogy mennyi időbe telne ez nekik. :D

Szóval az indító torony, az összes földi kiszolgáló létesítmény nagyon durva mennyiségű munka.

És főleg, ha azt is figyelembe vesszük, hogy maga a Starship egy mennyire új megoldás, nem csoda, hogy ennyire "lassúak" - ja, nem is azok. :)

 

Mennyi időbe telt (khm telne) pl a Blue Originnek legyártani pár BE-4-est? Vagy mennyi időbe tellik egy RS-25-ös legyártása az Aerojet Rocketdyne-nek? És hány darab Raptort gyártott (és menet közben fejlesztett) a SpaceX?

Előzmény: informer0707 (50725)
informer0707 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50725

Hát igen, alakul a dolog. Bár mintha mostanában belassultak volna a Starship-pel, pedig az már tényleg marsutazásos kategória lesz. Reméljük, ez csak a nyári szabadságok miatt van.

Előzmény: jee_c (50724)
jee_c Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50724

Kis történelem.

Kb 16 évvel ezelőtt írtam azt, hogy a SpaceX nem kispályázik. És valóban.

 

Musk noted that the goal of SpaceX is to make Mars colonization affordable.    That means growing to super-heavy 100-plus ton lift, super-cheap and super-reliable launcher, Musk said. “Falcon 1 was the first step and Falcon 9 is the second step.

 

Hát igen, azóta már a harmadik lépésnél tartanak.

 

Musk told SPACE.com that Falcon 9 is intended for three roles:  

-All sizes of Geostationary Transfer Orbit (GTO) satellites, including commercial and government customers.

-Heavy LEO satellites, which are mainly U.S. Department of Defense spacecraft.

-Resupply of the International Space Station with cargo and later crew transportation.

 

Hát igen, mind meglett, nem semmi. Jöhet a vastagon szedett rész.

Előzmény: jee_c (3972)
jee_c Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50723

(Megoldottam. )

Előzmény: jee_c (50722)
jee_c Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50722

Off Véletlenül letiltottalak (nem látható). Vissza lehet ezt csinálni? :D

Előzmény: informer0707 (50721)
informer0707 Creative Commons License 2021.08.31 0 1 50721

Vagyis pont hogy az átellenes hajtómű állt le, nem a mellette lévő, na... :)

Előzmény: informer0707 (50720)
informer0707 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 50720

Meg abban is marha nagy szerencséjük volt, hogy nem az indítóálvánnyal átellenes hajtómű állt le, és így eltávolodott tőle a rakéta, nem pedig felé ment. Akkor a TTW=1 ellenére is komoly tarolás lett volna.

Előzmény: jee_c (50717)
jee_c Creative Commons License 2021.08.30 0 0 50719

Akkor ez lesz a második 10x használt booster. A 1051 után a 1049 is belép a klubba.

Előzmény: ShaReRe (50718)
ShaReRe Creative Commons License 2021.08.30 0 0 50718

Most nézem, hogy a következő Starlink indításnál a B1049-es booster fog szerepelni, immár tizedszer!

jee_c Creative Commons License 2021.08.30 0 0 50717

A TTW 1 bájos megnyilvánulása.

Igazából nagyon szerencsések voltak, hogy nem TTW <1 volt az eset, mert akkor bizony lett volna nagy csimbumm az indítótoronynál.

Előzmény: ShaReRe (50715)
jee_c Creative Commons License 2021.08.30 0 0 50716

Latest Scottól:

https://twitter.com/DJSnM/status/1431802844458340355

:D

 

A híres "Astra drift".

Előzmény: ShaReRe (50715)
ShaReRe Creative Commons License 2021.08.30 0 0 50715

Az Astra indítást néztétek? Tök vicces volt, ahogy oldalra indult nem fölfelé! SM magyarázza, hogy induláskor egyből kiesett egy hajtómű, ezért nem volt elég felfelé ható erő egy darabig :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=x2jU5W4ehPE

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!