Keresés

Részletes keresés

Málnaszőr Creative Commons License 2009.03.21 0 0 1429

Légitársaság függő, de aWizzair inkább mereven értelmezi a szabályzatot, mint megengedően.

 

 Ha a 115 cm (szél + hossz+magasság bármilyen kombinációban) össz hosszat meghaladja a cucc, akkor tutti számíthatsz rá, hogy megy a csomagtérbe, ha van nálad pénz, (ha nincs, akkor a csomag marad a közterületen, ha nem kísértek ki) és, ha nem zárható biztonsággal, akkor jobb, ha még imádkozol is a reptéri kiskápolnában.

 

A check-in pultnál az alább is említett vaskeretbe bele kell tudnod tenni nyomkodás nélkül és az eldönti a dolgot.  

Előzmény: srac1981 (1425)
freyya Creative Commons License 2009.03.21 0 0 1428
Én az első ilyen utazásnál megmértem a bőröndöcskémet, és mivel minden irányban néhány centivel nagyobb volt a megadottnál, még a neten kifizettem feladott poggyásznak. A reptéren aztán láttam, hogy mindenki vígan viszi fel a gépre az ugyanakkora bőröndöket, és a pultosok egyáltalán nem foglalkoznak sem pontos méregetéssel, sem azzal, hogy bárki beletömködje a poggyászát a mérőkeretbe. Szóval a szokásos kisméretű gurulósbőröndök simán mehetnek kézipoggyásznak.
Előzmény: Latya (K.L.) (1427)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2009.03.21 0 0 1427

A pontos szabályt előttem megírták. Ha ezt betartod, nem  érhet meglepetés. Nekem Tescoban vett, néhány cm-vel a megadott mérethatártól a kerekei miatt nagyobb  táskám van. Ez Ferihegy1-en oldalra kilógva a keretből már mehetett is be a poggyásztérbe 5000Ft-ért. Ugyanez Pl Velencében nem volt gond, mert csak szemre , meg súlyra nézték.  Mi előtte próbaképpen betettük a keretbe, ami ott úgy volt kialakítva, hogy a kerék lentre esettt, így súlyánál fogva egy kicsit össze tudott nyomódni, és nem lógott ki. A bőrönd eddig már 2x repült Moszkvába oda-vissza,  és a Ferihegy2, Bécs, Domogyedovo, Seremetyevo reptereken nem volt  a  pár centinkkel gond.

Előzmény: srac1981 (1425)
namox Creative Commons License 2009.03.20 0 0 1426

Helló!

Tudtom szerint a bőrönd max.20 kg lehet, de ha 21 kg-os, az még belefér, esetleg, ha "dagi", bele kell próbálni a "mérőkébe".

A kézi külön max.10 kg lehet.

Legalábbis eddig én így mértem, és nem volt gond.

http://book.wizzair.com/useful_information/baggage/

Előzmény: srac1981 (1425)
srac1981 Creative Commons License 2009.03.20 0 0 1425

Hello.

 

WizzAir mennyire méri meg a kézi poggyász súlyát? Mert ha jól tudom elvileg összesen a kézi és a bőrönd lehetne 20kg.

Illetve mennyire veszik komolyan a 20 kilós súlyhatárt? 21 kilósat még elnéznek vagy már kekeckednek?

 

Valamelyik másik low cost társaság honlapján láttam, hogy 0-3 kg közötti túllépés 14.400 FT költség (???) az kicsit sok nem???

 

.csao.

.

 

Ryke Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1424
nyilván nem az építési idejükre gondoltam, hanem azután mondjuk 100 évvel :P
Előzmény: freyya (1419)
Ryke Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1423
biztos sokat költenek rá (különben az egész a tenger fenekén lenne rég :D ), csak én más elosztásban szórnám el azt a sok pénzt... A bevétele miatt hadd ne sajnáljam szegény "velencei önkormányzatot", a bezárt boltok számából (na meg egyébként is...) gyanítom ,hogy nem fillérekért lehet arrafelé biznicelni...

nem voltam egyébként még az olaszoknál, a mostani úton viszont feltűnt, hogy milyen takaros és szépen karbantartott házakat (mi inkább villának hívtuk némelyiket...) lehet látni mindenfelé. Lehet csak a városi népek igénytelenek :D

Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (1420)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1422
Ott még nem jártam, bár Amalfiról valami csilivili kényszerképzetem azért van, de lehet, hogy tévedek. :)

Én a sienai, volterrai, arezzói, chianti vidéki, de még firenzei is, ódon házakra gondoltam, persze a történelmi városrészekben.
Előzmény: freyya (1421)
freyya Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1421
Amalfiban nem málladoztak az épületek, és Portofinoban sem. :)
Előzmény: Zebrina Pendula Heritage (1420)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1420
Mi múlt héten jöttünk haza Velencéből. Én először voltam, útitársam és egyben rokonom, M, már sokadszor. Ő mesélte és ha ő mondta, akkor biztos, hogy úgy is van, hogy amikor először járt Velencében, borzasztóan le volt pukkanva a város. Ehhez képest a mostani állapot ég és föld közötti különbség. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy Velencében igenis nagyon sokat költenek az állagmegóvásra, javításra. (A nagyon túristás helyeken meg mindenhol lehúznak, nem csak itt, de tartok tőle, a pénzek jó része nem Velence város önkormányzatának zsebébe vándorol.)

A másik ezzel kapcsolatban, hogy ha körülnézel máshol Olaszországban, akkor láthatod, hogy elég kopottasak, szinte málladozók a házak máshol is. Ez náluk hagyomány, szokás, megszokott dolog, nekik így természetes. Itt is. Tehát nem is törekednek arra, hogy csilivili, élre vágott épületeik legyenek. Főleg nem itt, hogy jönne az a város hangulatához.
Épületen belül pedig pont ellenkezőleg, hatalmas a lakáskultúrájuk.
Előzmény: Ryke (1418)
freyya Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1419
"Tény, hogy a századokkal ezelőtti hangulatot jobban tükrözik ezek a részei a városnak"

Én ebben sem lennék biztos. Századokkal ezelőtt még vadiúj volt arra minden, mostanra pukkant így le.:)
Előzmény: Ryke (1418)
Ryke Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1418
gondolom részben nekem is címezted a hozzászólásod, ezért válaszolok...

elvárásaim meglehetősen alacsonyak voltak a várossal kapcsolatban, alapból nem különösebben vonzanak a turistaközpontok, mert meglehetősen rühellem a tömeget.

Pont az általad is említett "turisztok által kevésbé frekventált helyek" illetve a felkapottabb részek gondozottsági állapota közötti kontraszt miatt csalódás kicsit a dolog. Ha csak a "sárga táblákat" követi az ember, akkor minden szép és jó... Kicsit benézve a sikátorokba (vagy akár csak eltévedve :D) kifejezetten gusztustalan utcákat/házakat is találni szép számmal.

Nyilván ne csillogjon minden, de azért egy a turistákat kifejezetten aktívan (néha pofátlanul) fejő várostól el lehetne várni, hogy többet költsön az állapotmegőrzésre. Pl egy többszáz férőhelyes parkolóház felhúzása helyett lehetne pár házat bevakolni :D

Tény, hogy a századokkal ezelőtti hangulatot jobban tükrözik ezek a részei a városnak, de ennyi erővel akár az utcára borított szennyvizet is lehetne autentikusnak nevezni... A csatornázási munkák erre egyébként megoldást jelentettek :)
Előzmény: Málnaszőr (1415)
srac1981 Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1417

Mi pl jövő héten - amikor megyünk, - Padovába készülünk.

 

Én tudtam hogy vannak/lesznek porladozó házfalak, de engem is elvarázsolt, és nagy élmény Lido szigete is.

 

 

Előzmény: freyya (1416)
freyya Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1416
Engem első alkalommal teljesen elvarázsolt Velence, akkor két napot töltöttem ott, ráadásul karnevál idején. Második alkalommal 5 napra mentünk, na annyi időre való látnivaló helyben nincs. Nem mondom, hogy nem lehetne akár hetekig is elcsatangolni a kisebb utcákban, de igazán újat már nem tudott nyújtani. Kirándultunk viszont Buranora (igazi mesevilág, ajánlom mindenkinek), Muranora, de az nem tetszett annyira, megnéztük Treviso-t, ami gyönyörű, és elutaztunk két napra a Garda-tóhoz Sirmioneba. Szóval kiindulópontnak is ideális a város.
Előzmény: Málnaszőr (1415)
Málnaszőr Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1415

Nem csak ebben a topikban, több helyen is hallottam hangokat, mely szerint Velence csalódást okozott nekik az elvárásaikhoz képest.

 

Velencéről valóban gyakran hallani szuperlatívuszokat, sokan ezek hatására mennek el, de nem készülnek fel, (max. idióta utikönyveket olvasnak el, amelyek a kiemelt ltnivalókat tartalmazzák, és kész)  hanem gondolják, majd meglátják úgyis amikor már ott vannak. 

 

 

Ezek a turisztok úgy hiszik, hogy Velence a  pompa és csillogás városa, ahol minden fel van újítva és folytonosan ragyog.

 

Ehhez képest csalódásként élik meg, mert amikor sétálnak az utcákon sok olyan épületet látni, aminek a falain a vakolat foszladozik,  a vaporetto nem egy cuki kis frissen mázolt gőzös, hanem régi kopott, részben elhasználódott normál hétköznapi  hajó, stb-stb.

 

Aki még nem járt Velencében készüljön lelkileg arra, hogy ez nem így van. Annak ellenére, hogy szerintem Budapest megirigyelhetné az épületek átlagos állapotát a turisztok által kevébé frekventált helyeken, csendesebb lakókörzetekben, pláne hajójavító állomások, raktárépületek környékén "hétköznapi hangulatú" is tud lenni Velence.   Én magam ezt természetesnek tartom, kifejezetten tudatosan térek le a fő csapásirányokból a normális Velence tájaira, mert az ad igazi hangulatot.  Amikor megérkeztünk, első teljes napunk reggelén az állomástól elindulva Canaregio felé vettük az irányt, ahol relatív kevés a szálloda, vendéglőkből is kevesebb van és a házak is kopottabbak. De épp ez az autentikus hangulat az, ami megfogott, sokkal jobban beleérezheti magát az ember a város történelmébe, elképzelheti a századokkal ezelőtti hangulatot.  

 

Velencét éppen ódon hangulatáért szeretem, a számos kis templomáért, a hátköznapiságáért. 

       

Ryke Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1414
az olaszok így is nagykabátban/dzsekiben mászkáltak még :D
Előzmény: srac1981 (1412)
Ryke Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1413
az megvolt, egy jegyért még belefér... de mondjuk 3-4-szer nem ültünk volna fel rá, csak a hajókázás miatt :)

Nyilván, aki több napot eltölt a környéken és bejárogatná a többi szigetet is, annak célszerű valamilyen bérletet / turistakártyát beszerezni.

-----

Azért elfogadnám BKV helyett a vaporettozást :D
Előzmény: freyya (1410)
srac1981 Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1412

Ryke!

Ez aztán teljesítmény túra volt a javából.

22 fok?

Jaj remélem jövő héten is legalább 15 lesz.

És napsütés.

 

Src.

Előzmény: Ryke (1402)
tomeckk Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1411
hogy ne tevedj el mestreben az autopalyan: keress ra a google keptalalatai kozott a mestre stazione szokapcsolatra, es az elso oldal talalatai kozott lesz 1 (hotel) kep, ahol rajta vannak az autopalya lehajtok nevei. a miranese lehajto 5 percre van a vasutallomastol
freyya Creative Commons License 2009.03.18 0 0 1410
Mindenképp érdemes vaporettózni is, mert a Gran Canale-t csak úgy lehet rendesen végignézni, járda csak rövid szakaszokon van, állandóan be kell menni a sikátorokba, ahol aztán összevissza el lehet kavarodni.
Előzmény: Ryke (1408)
Zebrina Pendula Heritage Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1409
Van napijegy is:

* 16,00 € - 12-HOUR TRAVELCARD
* 18,00 € - 24-HOUR TRAVELCARD
* 23,00 € - 36-HOUR TRAVELCARD
* 28,00 € - 48-HOUR TRAVELCARD
* 33,00 € - 72-HOUR TRAVELCARD
* 50,00 € - 7 DAYS TRAVELCARD
Előzmény: Ryke (1408)
Ryke Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1408
céltudatosan gyalogolva (kaja, lézengés, kirakatozás, fényképezés mellőzésével...) 1 óra alatt végig lehet érni az egész szigeten... gyakorlatilag sokkal lassabban. A vaporetto gyorsabban halad, viszont 1 napos turistaként nem igazán éri meg 6,5 EUR áron 1-1 út. gondolom bérlettel, vagy hetijeggyel olcsóbban kijön.
Előzmény: KPKata1 (1406)
Ryke Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1407
határon várni nem kellett, legalábbis reggel 6-kor és éjfélkor egy lélek nem járt arra... Horvátországon keresztül oda-vissza kb 8000-be kerül a autópálya.
Előzmény: KPKata1 (1406)
KPKata1 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1406
A horvát autópálya díj az mennyibe kerül mostanság, és a határokon kellett várakoznotok? Velencében gyalogosan is közlekedtetek, vagy csak vaporettoval?
Köszi az infókat előre is.
Ryke Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1405
mivel egy nap alatt kellett megjárnunk oda-vissza, ezért a 2. leggyorsabb utat választottuk... A leggyorsabb a szlovén autópályán lett volna, de a féléves matrica kb kétszer annyi lett volna, mint a horvát autópálya-díj.

Az osztrák alagutakból egyébként is bőven elég volt tavaly nyáron :(

----

Egyébként nem volt rossz ez az útvonal, Rijeka (bár nem egy turistaálom...) pl impozáns látvány... És a Trieszt - Velence szakaszon is lehet szép/érdekes dolgokat találni.

Előzmény: denes (1404)
Ryke Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1403
még 2 negatívum :D

- az utcai kaja nem volt éppen egy gasztronómiai csúcstermék (itt-ott égett, néha hideg...), bár nekem megfelelt
- minden 3. ott dolgozó indiai volt :D Ami azért meglehetősen illuzióromboló...
Előzmény: Ryke (1402)
Ryke Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1402
Sziasztok!

Tegnap megvolt a velencei túránk... Még nem igazán hevertem ki az 1600 km levezetését, szóval egyelőre nem annyira s zép emlékek törnek fel belőlem :D

A menetrend a következő volt:

- 4:30 indulás Velencéről (Velencébe...)
- M7 Letenyéig
- Gorican - Zagreb A4-es (~5 EUR, elég drág , gondolom a külföldieket így nyúlják le :D)
- Zagreb - Rijeka A1-es (~8 EUR, ez normális ár)
- Rijekánál le volt zárva az az alagút (így az autópálya is), ami Szlovénia felé ment volna tovább, vesztettünk kb 1 órát a kevergéssel + pihenővel... Értelmesen kitáblázva persze sehol :D
- Rijeka - RUpa A7-es (5 kuna)
- Rupa - Trieszt Szlovénián keresztül (útdíj nincs... maga az út hegyek között kanyarog, max 80-as átlagtempóval teljesíthető)
- Trieszt - Velence A4-es (6.50 EUR)

Velencében kicsit elkeveredtünk (rossz autópályalehajtó, Mestrében kevergés...), így végül a P-s táblákat követve nem a vasútállomás környékén sikerül parkolnunk, hanem a Tronchettoban. Durván 8,5 óra volt a leparkolásig az út...:) Mivel öszesen 5 órát voltunk ott, így ez nem volt különösebben megterhelő anyagilag, vonatozással töb időt vesztettünk volna.

- ezután lassú és kanyargós séta Tronchettotól a buszpályaudvari pábliktojletten és a Rialto-n át a Szt Márk térig. közben fényképezés, utcai kaja (pizza, töltött palacsinta?).
- visszafelé 2-es sz. Vaporettoval elhajókáztunk a parkolóházig kb fél óra alatt.

- Visszaút ugyanaz mint oda, csak sötétben és gyorsabban (forgalom alig volt és nem keveregtünk sehol) Kb hajnali 3-ra értünk haza, de ebben benne volt még az utasunkkal egy 100 km-es budapesti kitérő is.

-----

Ami jó volt:
- a város maga tényleg elképesztő és egyedi. Főleg a nagy kanális, illetve azok a részek, ahol kilátás nyílik a tengerre.
- Szt Márk tér lenyűgöző
- az időjárás (20-22 fok, verőfényes napsütés)
- utcai kaja (viszonylag olcsó, nem kellett volna rémisztgetni :D Pizzaszelet annyi, mint itthon...)
- viszonylag kevés turista azokon a sétálós részeken , ahol mentünk

Ami nem volt jó:
- elképesztő mennyiségű ember a "híresebb" helyek környékén
- mindent próbáltak ránktukmálni (ízlés kérdése, engem ez irritál...)
- sok restaurálás alatt álló épület (pl Sóhajok hídjának egész környéke...) -> kicsit csalódás volt a sok lepusztult, gondozatlan ház is. Én azt hittem az egész városra általában is jobban figyelnek, nem csak a populárisabb részekre
- több helyen csatornáztek... hadd ne részletezzem :D
- kiszolgáló létesítmények és a "kalmárság" (giga parkolóházak, rengeteg bolt ugyanazokkal az árukkal, hajók mindenfelé, lehúzás... stb) eléggé elszürkítik az összképet.

-----

Nyilván ez az 5 óra nem volt elég sok mindenre, max a felszínt nyaldosni. Ha egyszer visszemegyünk, akkor minimum 2-3 éjszakát rászánunk a környékre és bejárjuk a kisebb szigeteket is, amik (távolról) nagyon szépen mutattak :D

Mindenesetre ingyen megérte így is az út, de azért erős fenttartásokkal ajánlanám bárkinek is az 1 napos túrát :D

namox Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1401

http://www.veniceconnected.com/it/

Mi itt vettük a kártyákat.

Mi szombaton megyünk, és kedden jövünk. Mind a két gép délután, úh. van időn várni a buszra, meg a vonatra, nem hiszem, hogy bármiről lemaradnánk, és nem szokásunk eltévedni, persze biztos érdekel lehet az emeletes busz.

Előzmény: srac1981 (1396)
namox Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1400

Oda-vissza átszállással összesen 6,40 és 3.60-at spórolok meg, amiért talán egy fél tiramisut tudok venni Trevisoban, ugyanis hazafelé ott is szétakarunk nézni, tehát a retúrjegy nem is lenne jó, és csak egyszál hátizsákkal megyünk, nem húzkodunk magunk után bőröndöt, mert csak 4 napra megyünk, a vonatot meg csak megtaláljuk.

Persze mindenki úgy utazik, ahogy akar, csak ez is egy lehetőség.

Előzmény: Málnaszőr (1392)
namox Creative Commons License 2009.03.17 0 0 1399
köszi, ezt megnézem.
Előzmény: bbmagdi (1393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!