"Amiben altalaban meg lehet bizni, az a megallohelyi indulasi jegyzek."
ez az amit a Borsod volánnál el lehet felejteni, pedig friss dátummal volt kirakva, kb két hónaposak voltak...
Egyetertek a felveteseddel, Divi.
Jomagam is rengetegszer megszivtam azt, hogy a hivatalos menetrendbol indultam ki, amikor turat terveztem. Sajnos ez eleg bizonytalan.
Epp egy Zempleni-hg turat terveztem, amikor azon bosszankodtam, hogy pont 2 perccel elobb megy el a csatlakozas egy V betuvel kezdodo faluba, mint ahogy a Saujhelyi busz odaer, ezert tovabbmentunk egy falut, onnan atvagtunk a hegyen, legalabbis a terv szerint igy volt. Am az elegazasnal lattuk, hogy igenis megvarja a busz a csuklost, csak eppen ez nem derult ki a menetrendbol. A helyiek tudtak, es ez nekik eleg volt, ugy latszik.
Hozza kell tenni, hogy Volan menetrendet szerkeszteni sokkal-sokkal nehezebb, mint MAV-ot. A kulonbozo fonodasi szakszokon gyakran kimaradnak jaratok a menetrendbol. Egyes modositasokat vegig kell vezetni az osszes helyen, ahol a jarat szerepel, a dijszabasnak mindig korrektnek kell lennie, stb. De ez nem mentesiti a menetrendszerkesztoket az alol, hogy torekedjenek a tokeletesre, hiszen ez a munkajuk.
Visszaterve a meneterend ervenyessegere: az evkozi valtozasokrol nehez ertesulni, mert a Volan nem ad ki olyan mindenki szamara konnyen hozzaferheto Potlekot, mint a vasut. A vasuti potlek sem az igazi, de a volanenal ugye jobb. Az egyes tarsasagok a helyileg szokasos modon hirdetik meg a valtozasokat, tobbnyire minden helybeli tudja is oket, ezert jo informaciosok a kocsmaban ulok.
Viszont minden valtozasrol keszul Menetrendi Ertesito, amit minden Volan megkuld a tobbi Volannak es a MAV-nak, meg egyeb erintetteknek. Tehat ha az Erzsebet teren megkerdezed, hogy mikor megy Palhazarol Nyiribe busz, akkor nekik tudni kell a legfrissebb adatokat is. Altalaban tudjak is, csak utaljak elobanyaszni, meg atjavitgatni. Tavaszra mar ugy neznek ki egyes menetrendek, mint a salata, annyi bennuk a modositas.
Amiben altalaban meg lehet bizni, az a megallohelyi indulasi jegyzek. Ez altalaban naprakesz, de sajnos itt is vannak kivetelek.
(Verteskozman pl. valamikor 85-ben szunt meg az autobuszkozlekedes, 92-ben meg kint volt az indulasi jegyzek, rajta 2 jarattal. Ha valaki jarna arra, megnezhetne, hogy kint van-e meg ma is...)
Mostanaban erosodott fel az a torekves, hogy a Volannal is bevezessenek valamilyen modositasi utemezest. Szeptember 1., december 1/januar 1, es esetleg a tavaszi oraallitas idejere probaljak a modositasokat idoziteni. Csakhogy ez nagyon nehez, mert egyeztetni kell egymassal es a miniszteriummal, s hirtelen megvaltozhatnak az utazasi szokasok. (Pl a szulok mas iskolaba iratjak a gyerekeiket, es ezt persze csak szeptember elsejen lehet megtapasztalni, ilyenkor van ugy, hogy nem fernek fel a gyerekek a buszra, persze, hogy rohamleptekkel zajlik az uj jarat engedelyeztetese, a forgalmista a hajat tepi, hogy honnan keritsen egy plusz buszt reggel fel 8-kor Rocsogerol BivalyB.-ra - szoval nehez dolog)
A harmadik dolog az, hogy az eloirt menetrendet mennyire tartjak be a buszok. E teren en eleg szep fejlodest latok az utobbi idoben, de sajnos csak a Dunantuli, es egyes Del-Alfoldi tarsasagoknal. A Borsod Volan egyszeruen kriminalis tud lenni, Novajidranybol 17.41-kor indult az utolso busz Mogyoroskara, a vonat meg mar ott volt 17.10 korul. Gondoltam bemegyek addig a korcsmaba. Jo hogy nem tettem, mert 17.25-kor jott egy busz es ment is, en meg intettem utana, hogy stop, mert megeszlek. Ezek nagyon kellemetlen esemenyek, alaassak azok munkajat, akik valoban torekednek egy jo menetrend osszeallitasara.
na ha már visszatértünk a Volánhoz, újra kérdezem:
Sátoraljaújhely környékén valami borzalmas az "utastájékoztatás", azt hiszem Borsod Volán az...
Igaz vannak szép menetrendek a megállókban, de közük nincs a valósághoz: csak hétvégi járat jön hétköznap, vagy egyáltalán nem jön semmi, vagy jön olyan busz ami nincs is a menetrendben...
Az egyetlen megoldás az, hogy bemegy az ember a kocsmába, és ott kifagatja a helyieket, hogy mikor is jön a busz.
Honnan lehetne a menetrendet a kocsmán kívűl megtudni? például amikor az ember elindul kirándulni, ne 30 km-rel arréb tudja meg, hogy nincs vissza busz...
A 6-ost es a 61-est valoban nem kivanjak osszevonni. Viszont van olyan csatlorendszer, amelynel kb. fel perc alatt szet lehet csatolni. A HEV-es Scharfenberg. Osszecsatolni a legfek miatt joval nehezebb. Mellesleg a TGV tudtommal 200km/oranal felcsatol(!!!).
Igyexem letrehozni a kert topicot, a meglete mar csak az en szamitastechnikai marhasagom fuggvenye.
Ne felejtsük el, hogy ilyen körjárat már volt egyszer, úgy hívták, hogy 12-es busz, aztán a villamos-busz párhuzamos közlekedésére hivatkozva megszüntették. Ha még létezik a maradványa, akkor elvileg a Moszkva tértôl a Boráros térig a pesti oldalon a villamossal, a budai oldalon pedig a busszal mehetsz. Ez max. 1 átszállást jelent. Feltételezem, hogy a villamos és a busz menetrendje nincs összehangolva.
Ettôl függetlenül a körvillamos ötlete érdekesnek tűnik, már-már olyannyira jó, hogy biztosra vehetô, hogy nem lesz belôle semmi. Minimális újabb vágány kiépítése szükséges, továbbá tudtommal a BKV tendert akar kiírni (vagy már ki is írt) alacsonypadlós villamosokra kifejezetten a körúti vonalra, ettôl függetlenül is.
Ali ötlete: a szétcsatolás egy percen belül nem gond, a gond az, hogy a két fél villamoshoz két külön sofôr kell, ami már nagy költség.
Namost: úgy látom, a téma érdekes, és többeket izgat. Kb. ugyanez megy a vonatos topicban is. Javasolnék egy új, városi közlekedés topicot, ahová át lehetne vinni ezt a témát, így a vasútmániások és buszmániások nem morgolódnának az offtopic miatt. (Van egy BKV topic, de az többnyire a BKV anyázása)
Termeszetesen nem holnaptol gondoltam a dolgot, hanem ha lesz ra valami alkalom. Ugy erzem, megerne a beruhazast. Valoban sokszor lenyegesen mas halozatban gondolkodom.
Igazad lehet akkor, ha egy teljesen más hálózatban gondolkodsz. De jelenleg ha csak egyszerűen minden második kőrúti villamos (6) továbbmenne a Moszkván a Déli felé, az halál lenne. Nincs is ehez meg jelenleg a járműpark. De ha egész délbuda közlekedését átszerveznék akkor lehet. De a Délinél a peronhossz az tényleg szívás.
A 61-es is 6-os villamos osszekjapcsolasa korantsem rossz gondolat.
Majdnem minden nagyvarosban van egy nagy kapacitasu koralaku vonal, ami a nemcsak a tajekozodasban segit, hanem az orrodat is tiszticcsa.
A 61-es alig jar ritkabban, mint a 6-os, illetve lehet varialni tovabb a 4-es villamossal, pl. ugy, hogy 3 koruti villamosbol 2 4-es, egy 6-os lenne. De nekem a fele-fele arany jobban tetszene.
Az, hogy a GANZ-csuklosok tul nagyok a 61-es vonalara, az igaz, 2 szempontbol is, de csak elso latasra. Egyreszt nem fernek be a megallokba, ez viszont a Deli pu. kivetelevel konnyen megoldhato, masreszt tul nagy a kapacitasuk, ez viszont nem baj: a koralaku vonalak kulonleges termeszetebol fakadoan a ferohelykinalat meghozna a keresletet is. A 61-es villamos vonalan van boven tartalek: barmilyen Del-Budai beruhazas is valosul meg, a Villanyi uton egyedul marad a 61-es, a Moricz Zs. korteret pedig atepitik, igy megvalosulhat az osszekotes. A Moszkva ter pedig nem problemas.
A kor letrehozasaval kozvetlen kapcsolat lenne a Deli es a Nyugati pu. kozott.
Bocs ha valaki előtem már megirta, de a kérdéseidre a következők a válaszaim.
- A bengáliakból még van 16 db, melyeket majd alacsonypadlósra akarnak cserelni, de erre tendert kell kiirni, igy bármi szóba jöhet (Ganz, Tatra, ADTranz stb.)
- Ganzokat azért nem vettünk mert idő közben a csillagokba szökött az ára, melyért kb 2 TATRA KT8D5- öst tudtunk venni.
- Az átfestés lassan fog haladni mert drága mulatság az egységes arculat miatt van rá szükség
- Egyéb tervek ügyében írj a ik435@freemail.hu cimre.
Lehet, hogy valahol délebbre, mert itt Érd és Budapest között csak egy-egy sáv van, azt meg jól elakasztja az M0-ás lehajtó (kb 100 méteren van itt 2-2 sáv, de a kilométeres dugókon nem sokat segít) a másik dugózó hely ezen a szakaszon a lámpa valahol Budafok-Belváros vasútállomás mellett.
Szóval volna mit bővíteni, de lehet, hogy másutt se jobb a helyzet
nori
Most nem tudom előkotorni azt a térképet, amin rajta vannak ezek az információk. Ahogy emlékszem, azokat a területeket szolgálja majd ki, mint a mostani hatos, tehát túl nagy eltérés nincs. Nyilván, az autópálya nem megy keresztül lakott területeken.
A 6-ost mintha nemrég bővítették volna. Vagy rosszul emlékszem?
Ebből az országtérképből annyi se derül ki, hogy a 6-os vonalán, vagy másutt lesz? Bár, ha ilyenek a tervek, lehet, hogy meg se érem.
Apropó 6-os. Ma már a Dunaparti 6-os út is zsúfolt, nem tudsz arról valamit, hogy legalább szakaszosan tervezik-e a bővítését?
nori
Az M6-ról még csak országtérképen láttam nyomvonalat. Nem tudom, hogy vannak-e már részletesebb tervek. Sokára fog csak megépülni, egészen távlati megvalósulással számolnak (asszem, 2015 utánra).
Múltkor nem írtam, de most várom a választ. Úgy látom, itt csupa hozzáértő van, tudja-e valaki, meg lehet-e tudni és hol, hol lesz az M6 nyomvonala? Mint az érdi elkerülő út közelében lakó, igen csak érdekel
nori
Majd meglatjuk mit valaszolnak... A multkor is irtal nekik?
Valoban a 14-es es 114-es osszehangolasara, azazhogy ossze-nem-hangolasara gondoltam. Valami elkepeszto. De ez megvan szinte mindenhol Budapesten. Meg a 4-es 6-os villamosok is olyan eszmeletlenul szerelmesek egymasba, hogy csakis parosan jarnak.
Carpy
Írtam nekik, bár biztosan azt válaszolják, hogy az egy másik viszonylat és punktum. Formailag igazuk lesz, de marhaság (bocs)
A 14-es és 114-es összehangolatlanságára gondolsz? Mert az tényleg bosszantó
nori
Bagojj! Ne sajnald tolunk a tapasztalataidat, mindannyian okulnank belole. Ha eppen miskolci halozatszervezesrol volt szo akkor meg konyitok is hozza valamelyest.
Ha jol emlekszem, neked mar egyszer megadtam egy volanbuszos emilt. Legyen itt ujra, ott probalj meg valaszt kapni a kerdesedre:
diszpecser@volanbusz.hu
Amugy nekem kifjezetten tetszene az "egyik 14-es" Etele teri vegallomasoztatasa. Gondolom a BKV-nak is, hiszen jo esetben egy kocsi kivalthato lenne. Viszont akkor - ha meg lehet egyaltalan fokozni - meg gusztustalanabb lenne a ket jarat osszehangolatlansaga.
A előső hozzászólásomba akartam beleírni, de már megynyomtam a mehet gombot, de most ezért mégis:
Kérdezni akartam, hogy van-e valakinek erre a környékre vonatkozó adata/felmérése. amatőr vagyok, de szívesen átrágnám magam rajta.
Egyetértek veled abban, hogy elég szűk az az információ amim van..:-(((((((((
_névtelen, aki nagy tömegközlekedéspárti, de nincs szakértelme, amit nagyon bán....:-(
Akárhogy nézem, ha nincsenek konkrét adataid (keresztmetszeti és célforgalmi egyaránt), akkor egész egyszerűen semmi alapja nincs a mondanivalódnak. Ne haragudj, hogy ilyen keményen fogalmazok, de ez a helyzet. Utasként meglehetősen szubjektív nézőpontod van, és nagyon messze vagy a megfelelő mintától. De hidd el, ha az ismeretségi körödet megkérdezed (tegyük fel, hogy száz helybélit), még az is nagyon kevés.
Dolgoztam hálózat racionalizálási és optimalizálási témán. Voltak ötleteim, megnéztem, és -finoman szólva is- baromi nagy melléfogások lettek volna. Nem akarom most részletezni, hoyg miket kellett vizsgálni és miknek kellett megfelelni egy javaslatnak, mert az nagyon hosszú lenne. Hadd mondjak csak annyit, hogy a kb. 20 ötletemből második ránézésre maradt 5-6 (a többiről hamar kiderült, hogy baromság), a végén kettő került ténylegesen a kutatási jelentésbe, és ez az arány azért ilyen jó, mert nagyon ismerem a terepet, továbbá valamennyire értek is ehhez, tehát valamivel hamarabb ráérzek arra, ha nagy ökörséget gondoltam ki. De ez egy ilyen szakma.
Ezzel az a gond, hogy Budafok felé nincs több "keresztkapcsolat", azaz aki félúton lakik a Etele út és a Budafoki-Fehérvári elágazás közt, az jól megszívja.. és félúton egy szép nagy lakótelep van (ahol a 10-es visszafodul), az itt élőknek ez nem szerencsés.
14-es: az "Etele téri végállomásról" hallottam.
Olyan szempontból nem szerencsés -szerintem- hogy jelenleg minden -alberfalván túli- járat a Móriczra megy, kivéve a 14-est.
Esetelgpl: 114: Etele, 14-es: Kosztolányi
Igen, ezért is gondoltam, hogy a 10-est kéne megtekerni. a 83-as jó járat volt, csak annyi baj volt vele, hogy nem ment ki a Fehérvári útig a végállomáson (amerre -még- a 10-es jár.)
/De azért így is láttam totál dugig csuklós 83-ast, a megszüntetése előtt nem sokkal..../
Nem hiszem, hogy 95-5 az arány.
a Fehérváriról anno nagyon sokan jártak anno a 10-es el a 4-es villamosig, az Építész u.-i végállomás-kanyarig. Kb 5-10 perccel rövidebb pest felé, mint a Lágymányos-felé..
Ezzel fél Albvertfalva szív, ami szerintem nem 5%
Aki viszont a Fehérvárin lakik, s a Budafokin dolgozik, az nem valószínű, hogy túl sok, de az eljutás nekik akár 15-20 perccel is több lehet, ráadásul a "nem nekik szánt" 3-as vagy 103-as vonalon, ami túlzsúfolt. Marad: gyalog vagy autó...:-(
Amiket írtam, nem felméréseken alapszanak, hanem sokéves utas-tapasztalaton...
Amit Te gondoltál, azt a buszt hívhatnánk 10-esnek is...
_névtelen az idealista
Ez ugye arra vonatkozik, miért csak egy vonalon lehet használni a méregdrága Volán bérleteket. A Fehérvári utat jól összeköthetné a Budafokival a 103-as busz, ha gyakrabban járna, így az Etele tér és a fehérvári út is jobban össze lenne kötve, még talán a 7-esről is vinne el utasokat. nagyon sokan használják a 7-est a Kelenföldi városközpontig. Mániám, hogy mehetne esetleg a 14-es az Eteléről a Kosztolányi helyett. A Tétényi úton úgysem sokan használják, annál többen a városközpotnttól kifelé vagy Nagytéténytől a Városközpontig.
nori