Ezekhez a dolgokhoz csak annyit még,hogy ha valaki komolyan gondolja a cégalapítást akkor utánna néz ezeknek a dolgoknak rendesen,de irányadónak megfelelő amit én leírtam!!Szerintem.......
Nagyon sajnálom,hogy a fuvarozási dolgokból,te a rosszabik felét kaptad.
Nálunk a teherautókat targonca pakolja le és fel is.
Ha esetleg kézi rakodásos munka van azért meg plusz költség van felszámolva.
Ettől függetlenül egyik napról a másikra az én szűrömet is kirakhatják vagy megszünhet a munka.
Ezért váltom majd ki a nemzetközit is mivel abban a részlegben is van ismerősöm.Viszont a nemzetközizést nem szivesen csinálnám állandóan.
De ha nem lesz más akkor bele vágok abba.
Ha netalán egyik sem akkor meg felülök valami kamionra :o))
illeték: 50.000.- Ft közzétételi díj: 14.000.- Ft Közjegyzői díj: 4.500.- Ft(3 db címpéldány) Munkadíj: 24.000.- Ft (ügyvédi és ügyintézési díj) _______________________________________ összesen: 92.500.- (amely az áfát is tartalmazza)
Kft. alapításának költségei:
illeték: 100.000.- Ft közzétételi díj: 25.000.- Ft Közjegyzői díj: 4.500.- Ft(3 db címpéldány) Munkadíj: 30.000.- Ft (ügyvédi és ügyintézési díj) _______________________________________ összesen: 159.500.- (amely az áfát is tartalmazza)
jogi személy gazdasági társaság esetén az illeték a jegyzett tőke 2%-a, de minimum 60.000,-Ft., maximum 600.000,-Ft., a közzétételi díj pedig 20.000,-Ft.
jogi személyiség nélküli gazdasági társaság esetén a jegyzett tőke 2%-a, de minimum 20.000,-Ft. maximum 200.000,-Ft., a közzétételi díj pedig 10.000,-Ft.
Akkor úgy írom,hogy értsd 200ezer volt a nemzetközi vállalkozói,TIR 60ezer.
A KFT alapítást nem tudom annyira részletesen,de az ügyvéd,cégbejegyzés,erkölcsi,egyéb papír munkák durván 300ezer.
Magyarán,hogy a cég be legyen jegyezve és a ehez szükséges papirok meglegyenek ez volt 3kiló.
Ebben ugye nincs benne a minimum pénz a 3 millió bankszámlán.
Igaz ezt pár napon belül kiveheted,tehát ha kölcsön tudsz kérni ennyit 3 napra akkor nem saját zsebből rakod be.
A barátomnak nem tudom mi és miért került ennyibe a Bt-nél.
Természetesen az egy millát amit lenteb írtam csak körülbelülre írtam be összértékként.De ha figyelembe vesszük a sok rohangálást ügyintézést és kiadást akkor könnyen elérhetjük ezt az összeget.
A Közlekedés Felügyeletet nem részletezem mivel azt tudnod kell és szerintem a saját bőrödön is tapasztalhattad a bürokrácia eme verzióját.
De mint írtam a közösségi engedély olyan 100ezer.
Nagyobb autóknál nem tudom ,hogy még él-e a kaukció,de szerintem valós az az egy millió amit írtam.
Nem védeni akarom Roadtraint, de a kötelező közzétételi díj egy vállakozás alapításánál már elég jelentős summa. Én 2001-ben fizettem 60eFt-ot a Kft.-ért, és ha jól tudom ez ma 100eFt felett van.
Én 99.nov-tól 2006.febr-ig fuvaroztam.99-ben még 42e-ért tettem le a belf.vállalkozóit.Csúszópénz nélkül,igaz, két szóbelit egyszer ismételtem.NEM AKARLAK MEGSÉRTENI ,de megkérdezem,hogy neked ebben a 250-ben benne volt a csúszópénz is?Ha ezek után még elbírsz viselni,akkor lenne egy kérésem.LÉGYSZÍVES ,ha lehet ,legalább nagy vonalakban írd le,hogy mi került Neked és a Barátodnak eddig ennyibe.Köszönöm szépen.
Persze, hogy az volt ;) De ez akkor is tök komoly...miért pont egy jó buszt kell a "frontvonalra" beállitani?? Vagy napközben már nem pusztulnak eléggé?
off. Tector, Most néztem a hirekben, hogy BKV buszokkal csináltak úttorlaszokat a városban. Ráadásul egészen új fajtákat...ilyenkor mi van ha valaki nekiesik és összebassza??? Vagy ezek valami páncélozott vasak? :) on.
Én 95 óta fuvarozok,2004-ben csináltam egy KFT-t és idén tavasszal tettem le a közösségi engedélyhez való dolgokat.Abban igazad van,hogy a neten vannak iskolák akik ennyiért hirdetik a tanfolyamokat(mivel sokan nem szeretnek tanulni így a kis csúszópénz nincs oda írva),de nekem annyiba került amit leírtam.
Egyik barátom most akar fuvarozni Bt.-t csinált és még autója sincs,de már 400000-nél tart kiadásban.Még a Közlekedés Felügyeletnél nem is volt és ha jól tudom a vállalkozói vizsgája sincs meg.
Az idegesít ha megcáfolnak olyan dolgot amiről tudom,hogy igaz,mivel ÉN fizettem ki és tudom mennyibe került,nem pedig a józska pista haverja mondta,hogy ennyi meg annyi.
Jól van ,na.Ne idegeskedj.Én már idén tavasszal felszámoltam a bt-met és egyelőre nem akarok új vállalkozást alapítani.Csak egy kicsit sokaltam az áraidat.
Ne haragudj Road de melyik vállalkozoi vizsga kerül 250-be?Eu konform korl. nélküli 160 körül van.TIR (gkv) 40 alatt.Cég alapítás 300e?Melyik országban?Bt-t 100e-ből ki lehet hozni ,úgy ,hogy ügyvéd intéz mindent.
A vállalkozói vizsga 250 körül van plusz akkor kell TIR az asszem 60 körül,Ilyen olyan engedélyek,bankszámla,árubiztosítás,nemzetközi esetén CMR biztosítás,fedezet igazolás.
Ha valaki esetleg KFT-Bt.-ben gondolkodik az még plusz 300ezer és akkor olcsón megúszta.
Közlekedés felügyeletnél a közösségi engedély 100ezer plusz autónként 5000.
Ja és a legfontosabb :o))) kell egy teherautó.
Szerintem így elsőre egy milla a kezdő csomag és ezek csak papír dolgokra értendők,jogsi nélkül mert ugye még akkor azt nem adtuk hozzá a C+E kategóriát.
Más részletek nincsenek benne? Olyanra gondolok, hogy feltételek meg ilyesmi. Mert ugye ha bérled a gépet, akkor már nem elég a sima TIR vizsga meg ilyemi, hanem vállakozói vizsga kellene meg vannak feltételek a pénzügyi dolgokra és ilyesmi. Meg van adva, hol (vagy kinél) lehet több információt beszerezni?
Ha már elkezdett a Gasolin Press híreket gyártani akkor folytatja:
A VW témához kapcsolódoan jól megy a VW-nek a nehézteherautó gyártás braziliában, mert az első 9 hónapban 27.660db-ot gyártottak, ami 2,7%-al több mint az előzö év hasonló időszakában.
Az egyik németországi tartományi közlekedési miniszter (nordrhein-westfäll) felvetette, hogy a kamionok számára elő kellene írni az autópályákon a minimum 80km/h-s sebességet (gyorsítva ezzel a forgalmat), de cserébe előzési tilalmat is bevezetnének a teherautóknak. Azok a járművek amelyek viszont nem képesek ezzel a sebességel haladni ki lennének tiltva az autópályákról.
Elfogadta a német parlament a törvényt ezért 2007 január 1-től fizetősek lesznek teherautóknak a következő (bundes)útak is. B 75 az A 253 - A 7 (Hamburg) közti szakaszon , B 4 északon A 23-tól Bad Bramstedt-ig (Schleswig-Holstein és Hamburg) B 9 a francia határ és a A65-ös autópálya Kandel-Süd-i csatlakozásáig (Rheinland-Pfalz).
Elsősorban S.Zolának szól a dolog! Ma tudtam értekezni GARTNER-os barátommal. Mivel már letelt a próba ideje és bevált (meg ugye szükségük is van sofőrre nekik is) maradhatott a pályán. Ezzel együtt a bérezése is változott. Most kapja a fizetését teljesítmény arányosan, ami ugye a 22 ft/km norma szerint működik. Ennyi a fizu, minimálbér+napidíj+üzema. megtakarítás nincs, csak a km pénz! Viszont amit keres azt ebben a hármas formában könyvelik el, így "megnyugtatják" az APEH-ot is. Amúgy a srác október hónapban eddig nyomott már közel 10.000 km-et, és csak egy hétvégén volt kint fuvarban (jah a kint töltött vasárnapra jár 5.000 ft!). Korábban hűtőssel járt, viszont a hónap elejétől ponyvás szerelvénnyel jár. Azt mondta, hogy sokkal jobb a ponyvás, mert van úgy, hogy mikor megy kifele már akkor tudja a visszfuvarját, a hűtőssel meg előfordult, hogy várnia kellett egy-másfél napokat hátha befut valami hűteni való áru visszfuvarba.
Annyi a dolog hátulütője, hogy XL fülkés TGA-val jár (amikkel tartályokat húztak), viszont így nem kell váltóként beugrania mindig más szekér volánja mögé, hanem be tud rendezkedni a fülkébe.
Valamint hallottam egy infót egyik barátomtól. Ő most csinálja itt Siófokon a C-t, és akik vele együtt járnak tanfolyamra poénból két srác megkérdezte a waberer's-nél, hogy mehetnének-e majd hozzájuk dolgozni, ők pedig szeretettel várják majd a srácokat, ha kezükben a papír! :)
Így hirtelen ennyi, húzok vissza a koliba a délután-este folyamán, kérdés van várom szívessen, majd igyekszek rálesni a netre!
Most kaptam meg a mkfe hírlevelét és benne egy hirdetést találtam.A waberer's-ék megtanultak fogalmazni és úgy látszik náluk kezd bejönni az amerikai módi:
A Waberer’s International Zrt. fuvarozó partnereket keres állandó, szerződéses foglakoztatásra.
- kedvező finanszírozással, operatív lízinggel kínálunk 0 km-es, nyerges szerelvényeket, melyekre folyamatos munkát biztosítunk - kedvező finanszírozással kínálunk használt Volvo FH12-es mega vontatókat saját pótkocsink bérvontatására - saját vontatóval rendelkező fuvarozókat keresünk bérvontatásra, folyamatos foglalkoztatásra - saját szerelvénnyel rendelkező fuvarozókat keresünk folyamatos, szerződéses foglalkoztatásra - biztos foglalkoztatási és pénzügyi háttér, pontos fizetés, diszkontálási lehetőséggel
Bocsi rosszul írtam a megszerzendő részvények és a szavazati jogokat. Tehát a részvények 71,31%-t és a szavazati jogok 56,01%-t kell megszereznie az MAN-nek, hogy a VW felkínálja a részesedését.
Ezért még egyszer helyesen a komlett hozzászólás: Új hírhez jutott a Gasolin Press az MAN-Scania ügyben. A VW igazgatótanácsa döntött a Scania részesedéséről és szavazati jogáról a Scaniaban. Abban az esetben kínálja fel az MAN-nek a részesedését és a szavazati jogát a Scaniában, ha az MAN a Scania szavazati jogainak 56,01%-t és a részvények 71,31%-t megszerzi. Azaz a VW feldobta a labdát az MAN-nek. Az MAN jelezte, hogy lépni fog az ügyben.