Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10619

tudod,van akinek újra és újra fel kell találnia  a spanyolviaszt.  :)

Előzmény: 409 (10617)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10618

meg is döglenek a panelok rajtuk.....

 

azt azért tudni kell h az átlagos kiegfűtés csak 70 fokos vízig segít utána az autó már kikapcsolja és hát aki indult el hideg autóval amiben van állófűtés és akkor indította azt amikor az autó motorját akkor tudja h az 70 fokot olyan 5-7perc alatt eléri....nekem a 6 hengeres motor a 10. percben már 85 fokos.....nyilván nem alapjáraton.

 

szóval hacsak nem 3-4 perceket megy az autó nem feltétlen kap hősokkot a panel.....amelyik csak rövid időket megy az amúgy is lekokszosodik és amiatt megy gajra.

Előzmény: Viszitrans (10616)
409 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10617

"Ha nem a kályhára csatlakozik elektromosan a szivattyú akkor az is megáll amint a GSM kikapcsol."

 

 Úgy gondolod, ezt csak itt unatkozós magányomban kitaláltam....  ?? ):-((

Előzmény: Viszitrans (10614)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10616

érdekes egyébként ennek fényében miért van pár autótípus amiben van ugyan kiegészítő fűtés de keringtető nincs rajta gyárilag.

Ezeknél áll fenn a veszély, leginkább.

Miközben még javában dolgozik a kályha, leállítjuk a motort és no keringés azt jön túlhevülés.

 

Előzmény: gibbonpitti (10613)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10615

van olyan modulja a Zsoltinak ami tudja kezelni a keringető késleltetett leállítását....

Előzmény: Viszitrans (10614)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10614

Ha nem a kályhára csatlakozik elektromosan a szivattyú akkor az is megáll amint a GSM kikapcsol.

De szerintem ez a probléma orvosolható pl. autó utastér belső világítás késleltető elektronikával.

1-2 e ft-ért lehet kapni és típustól függően 30, 60 másodpercig késleltet.

 

Előzmény: 409 (10612)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10613

tudom......   :)

 

 

de szinte alig tudja vki miért is kell ez a dolog......aztán amikor baj lesz akkor megy a fejvakarás.

Előzmény: 409 (10612)
409 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10612

"ha csak simán pl. a modullal kapcsolod akkor ha leállítod a fűtést a szivattyú is megáll."

 

 Van olyan GSM modul, amelyik tud utánkeringetni.

Előzmény: gibbonpitti (10604)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10611

Való igaz pár másodperc alatt is igencsak túl tud melegedni.

Ezért érdemes olyan kályhát venni amin komplett rajta van minden,

és akkor kevesebb munka beépíteni.

És olcsóbb is mert egy szivattyú v. egy üa. pumpa szépen megdobja a költségeket.

Persze használtról beszélve bármikor bármi elromolhat no garancia.

 

 

Előzmény: gibbonpitti (10608)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10610

Hát igen sajnos az enyém ezt a funkciót nem tudta, de kis költséggel orvosoltam egy egyszerű termosztáttal.

;)

 

 

Előzmény: gibbonpitti (10609)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10609

ezt a belsőventit csak meleg(40 fokos) víznél indítom dolgot tudja a webasto kályha,de csak az állófűtés és nem a kieg.

Előzmény: Viszitrans (10606)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10608

az a némi túlmelegedés igencsak sok.... celziusban kifejezve.

 

 

 

Előzmény: Viszitrans (10607)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10607

Amelyik kályhán nincs szivattyú vezérlés ott való igaz azonnal lekapcsol amint leállítod de ekkor már a kályha is leáll.

Bár igaz utána még elégeti a bennmaradt üzemanyagot ami okozhat némi túlmelegedést.

Ilyen esetben egy késleltető áramkör jól jöhet ami még néhány másodpercig forgatja a vizet amíg szellőztet a kályha.

 

 

Előzmény: gibbonpitti (10604)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10606

Jogos a kérdésed.

Azért csináltam így mert ha csak 0 fok van akkor jóval hamarabb fel tudja fűteni a rendszert mint ha -10 lenne.

Így viszont nem kell mindig változtatni/programozni a fűtési időn.

Továbbá a belső ventilátornak sem kell folyamatosan mennie mondjuk 1 órán keresztül még megy a kályha.

Ezzel az akkut is kímélem mert csak szakaszosan üzemel a venti, és nem fűti túl az utasteret ha enyhébb az idő miközben a kályha önmagát vezérelve visszavesz úgyis a teljesítményből vagy ki is kapcsol ha elérte a max. vízhőmérsékletet.

Ja és én beiktattam még egy termosztátot ami azt hivatott vezérelni, hogy amíg hideg a hűtővíz addig ne kapcsoljon be az utastér ventilátor.

Hiszen minek kell - fokos levegőt befújni amíg hideg a rendszer.

Csak akkor engedi bekapcsolni ha már a víz hőmérséklete elérte a kb 30-40 fokot.

Így hamarabb tud felmelegedni az egész rendszer.

Lehet, hogy kicsit túl van bonyolítva de egyszerű "paraszti" ésszel logikusan próbáltam megvalósítani a dolgot.

 

Egyébként -5 fokos kinti hő mellett simán felfűti 20 fokra az utasteret kb 30 perc alatt. (persze a  kisteher fülke nem túl nagy)

És ebből csak kb 15 percet megy az utastér venti.

Ha mondjuk 60 percre állítom akkor is miután felfűtött kb 1 percig bekapcsol és 2-3 percig kikapcsol a venti.

Ezzel jelentősen kímélem az akkut.

Persze nyilván egy családi autó utasterét jóval több idő lehet felfűteni.

Amint lesz ilyen irányú tapasztalatom szívesen megosztom.

 

 

Előzmény: gibbonpitti (10605)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10605

mi az egyenletes utastér hőmérséklet célja?

 

csak,mert ha kb. 40 percet megy a fűtés akkor sem léped túl a 15 fokot a fülkében....persze akkor ha kint fagy van.a fülke üvegei igen rossz hőszigetelők és ugyebár körben üveg van mindenhol.

 

ennek akkor van értelme ha mondjuk csak 10 fok a cél a fülkében és az üzemelési idő is hosszabb az átlagosnál.viszont minél hidegebb van a fülkében annál lassabban olvad le a jég-hó az üvegekről.

 

amit kitaláltál az létezik gyári vezérlésben is csak éppen levegős kályhákhoz.

 

nem piszkálni akarlak,félre ne értsd csak ez már szerintem túlbonyolított kicsit.

 

ha ezt beszereled egy SUV-ba akkor ott nem is fogod tudni kihasználni a termosztátos mivoltát.

Előzmény: Viszitrans (10602)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10604

ha a kályha tudja kezelni az jó,de ha csak simán pl. a modullal kapcsolod akkor ha leállítod a fűtést a szivattyú is megáll.....a többit meg már leírtam párszor.

Előzmény: Viszitrans (10601)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10603

lejjebb megtalálod....

Előzmény: JAMIE222 (10600)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10602

GSM modulnak a Zsotomat zsgsm-term3 at ajánlom.

Bár eredetileg szobatermosztátnak lett kitalálva de ezzel megoldható, hogy az utasteret egyenletes melegen tartsa

akár 0 fok van kinn akár -10.

Külön relé kapcsolgat ki be, miközben a 

Kérésre a hőérzéktőt ki lehet vezettetni amit az utastérbe diszkréten el lehet helyezni.

 

Előzmény: Viszitrans (10597)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10601

A keringtető közvetlen van csatlakoztatva a kályhához és az vezérli,

de a GSM modulra is ráköthető ha olyan a kályha amin nincs kivezetés.

 

Előzmény: gibbonpitti (10598)
JAMIE222 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10600

Üdv! Tudnál adni valami elérhetőséget?Mailben is jöhet.

Előzmény: gibbonpitti (10599)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10599

átolvastam.....tényleg tudja és már beugrott h én kértem......de elfelejtettem,mint sok mást is az életben.

Előzmény: gabrielke (10584)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 10598

az víz keringetőjének az indítását hogyan oldottad meg?

Előzmény: Viszitrans (10597)
Viszitrans Creative Commons License 2015.02.22 0 0 10597

Üdv mindenkinek.

Pár napja sikerült betennem egy KIA K2500 kisteherautóba Webasto zc d állófűtést.

A készüléket úgy építettem be, hogy egy termosztátos GSM modullal kívánt hőfokra melegíti fel az utasteret.

Tartja a beállított hőfokon az utastér ventilátor ki-be kapcsolással mindaddig,

még ki nem kapcsol az időzítő egy előre beállított ideig vagy ameddig újra nem hívom a GSM modult.

-5 fokos kinti hőmérséklet mellett kb. 35 perc alatt fűti fel a motort és az utasteret.  

Az egész kb. 75 e ft-ból hoztam ki. (új GSM modul, használt kályha komplett, és egyéb alkatrészek)

Teljesen amatőr vagyok a témában de műszakilag nem vagyok elveszett ember nincs lehetetlen ha valamit meg akarok csinálni. 

Ha valaki hasonlón gondolkodik és nem tudja hogyan kezdjen neki, vagy esetleg technikai kérdése lenne a témában szívesen segítek amiben tudok.

 

 

 

 

 

koszegikaktusz Creative Commons License 2015.02.22 0 0 10596

Eberspacher üzemanyagszivattyúk elkeltek .

gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.22 0 0 10595

május 15 és szeptember 15 között nem foglalkozom fűtéssel....valamikor kell pihenni is.  :)

Előzmény: Mylo01 (10591)
koszegikaktusz Creative Commons License 2015.02.22 0 0 10594

17500 Ft

Előzmény: Szesztai Sándor (10593)
Szesztai Sándor Creative Commons License 2015.02.22 0 0 10593

Mennyibe kerül? Érdemes ebből tartalékot betárolni?

Előzmény: koszegikaktusz (10592)
koszegikaktusz Creative Commons License 2015.02.21 0 0 10592

Van 5 db vadi új Eberspacher üzemanyagszivattyú

Mylo01 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 10591

akkor inkább egyszer meglátogatlak a nyáron

Előzmény: gibbonpitti (10590)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.02.21 0 0 10590

az első mondatom nem arra irányult h régi a kályha,sőt ez a legjobb sztem ami vala volt.

 

és kilit nincs a világ végén....hozzám 10 kuncsaftból 8 vidéki és gyakran határmentiek.

 

nekiállsz otthon barackolni és ha mondjuk jó még az izzítógyertyád akkor akár ki is nyírhatod....de nem írom le miként.  :)

Előzmény: Mylo01 (10589)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!