Jogos a kérdésed.
Azért csináltam így mert ha csak 0 fok van akkor jóval hamarabb fel tudja fűteni a rendszert mint ha -10 lenne.
Így viszont nem kell mindig változtatni/programozni a fűtési időn.
Továbbá a belső ventilátornak sem kell folyamatosan mennie mondjuk 1 órán keresztül még megy a kályha.
Ezzel az akkut is kímélem mert csak szakaszosan üzemel a venti, és nem fűti túl az utasteret ha enyhébb az idő miközben a kályha önmagát vezérelve visszavesz úgyis a teljesítményből vagy ki is kapcsol ha elérte a max. vízhőmérsékletet.
Ja és én beiktattam még egy termosztátot ami azt hivatott vezérelni, hogy amíg hideg a hűtővíz addig ne kapcsoljon be az utastér ventilátor.
Hiszen minek kell - fokos levegőt befújni amíg hideg a rendszer.
Csak akkor engedi bekapcsolni ha már a víz hőmérséklete elérte a kb 30-40 fokot.
Így hamarabb tud felmelegedni az egész rendszer.
Lehet, hogy kicsit túl van bonyolítva de egyszerű "paraszti" ésszel logikusan próbáltam megvalósítani a dolgot.
Egyébként -5 fokos kinti hő mellett simán felfűti 20 fokra az utasteret kb 30 perc alatt. (persze a kisteher fülke nem túl nagy)
És ebből csak kb 15 percet megy az utastér venti.
Ha mondjuk 60 percre állítom akkor is miután felfűtött kb 1 percig bekapcsol és 2-3 percig kikapcsol a venti.
Ezzel jelentősen kímélem az akkut.
Persze nyilván egy családi autó utasterét jóval több idő lehet felfűteni.
Amint lesz ilyen irányú tapasztalatom szívesen megosztom.