Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
11 ZIU még 2002-ben, vagy előtte selejtezve lett, jóval a Solarisok érkezte (2005) előtt. Akkor szóval egál körül lehet. Az tévesztett meg, hogy a Solarisok pályaszáma 341?tól egészen 386-ig terjedt. Én naiv azt gondoltam, hogy akkor ennyi jármű itt is van. :) A 4 Ikarus (még) meg van, mert szoktam őket látni. Tegnap láttam a 402/404-et, tegnapelőtt talán meg a 403-at. De idén összefutottam már szerintem a 401-el is. ZIU-k közül én csak egyel találkoztam, a 9-328-as számúval.
Az ITK-nak érdeke, hogy minél több gázolajat fogyasszanak a járművek, mivel az övék a pénz.
Nem hiszem, hogy a dkv a trolijaiba az itk-nál tankol.
Nem is tudtam, hogy az itk lopja a gázolajat, vagy a telephelyükön "keletkezik" csak úgy. Szerinted ki fizetné meg azt a "feleslegesen" elfüstölt gázolajat?
Értem én a tréfát :)
Az ITK-nak érdeke, hogy minél több gázolajat fogyasszanak a járművek, mivel az övék a pénz.
Ha kevesebb busz éesz, a megcsappant forgalomnak jót tesz, ha a trolik többször járnak arrafelé.
Szerintem kb/has több jármű van most, mint volt a csak ZiU-s korszakban. És akkor sűrűbben jártak...
Hááááát...
A ZIU-s korszakban volt 35 ZIU + 3 ex-pesti (9-336, '37, '38), + 5 Ikarus. 43.
Most van 3 (?) Ziu, 4 (?) Ikarus, 21 Solaris, 1 MAZ. 29.
Én csak a tendenciára próbáltam felhívni a figyelmet, hogy van ma Magyarországon egy olyan város, ahol a valószínűsíthető nehézségeik ellenére, próbálják a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségeikből. Ráadásul arra is próbálnak figyelni, hogy valamilyen szinten a hazai gyártóknak kedvezzenek. Érdekes módon a szegedi 2-es villamos projekt később kezdődött, mint a debreceni, és már járnak rajta a járművek...
Nem is tudtam, hogy az itk lopja a gázolajat, vagy a telephelyükön "keletkezik" csak úgy. Szerinted ki fizetné meg azt a "feleslegesen" elfüstölt gázolajat?
ne maradjon elég jármű
Szerintem kb/has több jármű van most, mint volt a csak ZiU-s korszakban. És akkor sűrűbben jártak...
A troli önjáró módban folyamatosan magas fordulaton jár, így lehet több üzemanyagot fogyaszt... De csak tipp.
Az nem lenne nagy gond, a gázolaj úgyis az ITK-é. Debrecen meg amúgy is szeret villogni az önjáró trolikkal. Akkor legalább értelmes útvonalon kéne járjon.
Olyan nehéz a fordát átalakítani?
Ez csak a járművek számától függ, az pedig nem valami sok.
Sokszor már itt tömve van a troli.
Hát jó, javaslat visszavonva :)
Csak futó ötlet volt, nehogy ne maradjon elég jármű.
Nem kellene felsővezetéket építeni, önjáró üzemben járnának a Segner és a Vincellér között.
Kövezzetek meg, de szerintem így gazdaságtalanabb lenne, mintha sima buszt járatnának. A troli önjáró módban folyamatosan magas fordulaton jár, így lehet több üzemanyagot fogyaszt... De csak tipp.
Ki tudja, talán még lesz is belőle valami...
Én is azokra gondoltam, de tökéletes lenne a tanulói 13-asra (3 busz), vagy akár józsára is (10 percenként indul reggel ide beférne egy-két fixen nem alacsonypadlós). Ez csak egy ötlet volt kínomban, sajnos sosem fogják megvalósítani...
Nem tudom, milyen a jelenlegi forda
Olyan nehéz a fordát átalakítani?
A legtöbb temetőbe igyekvő általában a Csapón száll fel.
Hát, ezt cáfolnám. Ugyebár addig van egy Csokonai Színház megálló, amely rengeteg viszonylat számára átszállóhelyet biztosít a 3-as trolira. Sokszor már itt tömve van a troli.
A Segner és a Csapó utca között megoldott, ott vannak a buszok. A legtöbb temetőbe igyekvő általában a Csapón száll fel. Majd ha esetleg kiépítik a felsővezetéket a Köztemetőtől a Böszörményi úton át vissza a Segnerre (vagy inkább a Vincellérre), nem lesz ez a probléma.
Az a hülyeség, hogy azért a fél percért nem viszik ki mindegyik járatot a temető főkapujáig...
Nem tudom, milyen a jelenlegi forda, de ha belefér a menetidőbe, kimehetne mind. Csak ahhoz a 3A jelenlegi formában meg kellene szűnjön. Nem mintha olyan sok értelme lenne. Egyedül a 22-esnél jobb megoldás.
Miből? Egy havi veszteségből tudna venni 7-8 csuklós, teljesen felújított Ikarust!
Nem kellene felsővezetéket építeni, önjáró üzemben járnának a Segner és a Vincellér között. Teljesen mindegy, hogy a Széchenyin, az István úton, vagy a Deréken át. Részben pótolná a 27-est, tehermentesítené a 25/25Y-t is.
A HV-nál ott állnak "dögivel" a még működőképes buszok. Mi lenne, ha a dkv és a HV "szövetkezne", és bizonyos összegért a külvárosi részekből (ahol a volvók megdöglenek, mert annyira rossz az út - bár a Nádor utca ezekkel lazán versenyre kel) a HV kisegítő járatokat üzemeltetne?
Ez fel is merült még a legelején, néhány viszonylatnál. Első sorban a külterületig közlekedőknél. 37, 39, (4)9. Ki tudja, talán még lesz is belőle valami...
Az lehet, de itt konkrétan azért kellett arrébb tenni a pályát 5-10 cm-rel, mert a két villamos nem fért el egymás mellett.
Sem a Péterfiai, sem a Piac utcai pályát nem építették át akkor, amikor a KCsV-k jöttek. Ott elfértek. Lehet, hogy a Simonyi úton kisebb volt a vágánytengely-távolság, de ha amúgy is felújításra szorult a pálya, akkor szerintem elvidens volt, hogy megnöveljék az űrszelvényt is, felkészülve a később beszerzendő, szélesebb kocsik fogadására. Ezt is így csináják nagyon sok helyen.
Az lehet, de itt konkrétan azért kellett arrébb tenni a pályát 5-10 cm-rel, mert a két villamos nem fért el egymás mellett. Na már most, ha ide terveznek valamit, akkor ugyebár adott a sínpár távolsága, és....
Oké, legyen a Benga vállalhatatlan, bár nekem jobban tetszenek, mint a CAFkák :D
Más kérdés, hogy olyan jól sikerült, hogy a komplett pályát át kellett építtetni.
Ezt minden normálisabb helyen így csinálják. Szegeden is megtörtént, Budapesten is, még Nagyváradon is reszeltek valami a pályán, pedig az már igazán ótvar egy hálózat.
Ha meg vannak a tervek, miért nem lehetett ezeket gyártatni, akár a dkv-val, vagy más MAGYAR céggel?
Azért, mert mire felszerelsz a mai Magyarországon egy villamos építésére alkalmas gyártósort, és eljutsz egy prototípusig, az kb. 5 év és pár milliárd forint, plusz szakembergárdát is kell kerítened valahonnan. És még mindig csak egy darab villamosról beszélünk.
A Bengáli megmár akkor is vállalhatatlan volt, amikor megépítették. Szerintem teljesen felesleges egy 80 éves konstrukciót a 21. században tovább reszelgetni, főleg úgy, hogy a debreceni Bengáli állomány együttesen két fillért nem ér...
Miből? Egy havi veszteségből tudna venni 7-8 csuklós, teljesen felújított Ikarust!
Évente 1milliárd a veszteség, a buszt megkapja 2-3millióért, a BKV teljes, vázcserés felújítást kb. 6millióból végez el. Miről beszélünk? Ha korrekt a felújítása, és normálisan karban van tartva, akkor 10 évig nem kell hozzányúlniuk. Oké, nem alacsonypadlós, de egy szóló elvisz közel annyi utast, mint egy csuklós volvó, és közel fele annyit eszik.
De felvetek egy másik ötletet is. A HV-nál ott állnak "dögivel" a még működőképes buszok. Mi lenne, ha a dkv és a HV "szövetkezne", és bizonyos összegért a külvárosi részekből (ahol a volvók megdöglenek, mert annyira rossz az út - bár a Nádor utca ezekkel lazán versenyre kel) a HV kisegítő járatokat üzemeltetne? Így a most ott szerencsétlenkedő volvókat lehetne túlzsúfolt, belvárosi vonalakra átcsoportosítani.
Az utas jól járna (tudom, nem szempont), mert több busz teljesítene szolgálatot, így talán felférne a járatokra, a dkv jól járna, mert nőhetne a bevétele (több utas a belső részeken), és a HV is jól járhatna, mert a most apránként elbontásra, és elkótyavetyélésre váró buszok nem a helyet foglalnák, hanem bevételt termelnének.
Tudom, ez megvalósíthatatlan ismerve az önkormányzat, és a vállalatok viszonyát, de...
Elég szégyen ez. Tudod mi a másik? Annak idején Hevessy külön Debrecennek terveztette ezeket a járműveket. (Büszkén emlegette folyamatosan, hogy ide nem jó az átlagos tuja, ide terveztették a járműveket. Más kérdés, hogy olyan jól sikerült, hogy a komplett pályát át kellett építtetni.:) De ja vu, hogy most is ugyanezt csinálják...)
Kérdés1: Ha meg vannak a tervek, miért nem lehetett ezeket gyártatni, akár a dkv-val, vagy más MAGYAR céggel?
Kérdés2: Ha nincsenek meg a tervek, akkor ki hányta el őket, vagy miért nincsenek?
A másik ami zavar, hogy a Bengálikat a dkv készítette, azaz minden dokumentációjának meg kellene lennie. Miért nem lehetett korszerűsíteni? A középső rész "könnyen" akadálymentesíthető lehetett volna (ha jól tudom nincs ott semmilyen gátló mechanikai kialakítás), elektronikát meg olyat raksz bele, amit akarsz... Miért kell nekünk flancolni a nyugati levetett vackokkal, a teljesen alacsonypadlós kialakítású förmedvényükkel, ahol az ember a lábát nem tudja kinyújtani?
Ezek a tyúkeszűek mikor jönnek már rá, hogy vissza a 27-est!
Tudják ők (a 28-assal együtt), de miből? Jó, persze, van elég busz, de eszükben sincs pluszban futtatni őket.
Viszont a 4-est kivihetnék végre a Vincellérre, azzal is jócskán tehermentesítenék azt a szakaszt. A 3A-t pedig elfelejthetnék. Sőt, talán a 3-as se kéne a temetőig járjon, ott a 2-es, 22-es, 24-es. Annyival is több önjáró troli jutna a 4-esre.
Akkor megnézheti magát a dkv. Már most is rendszeresek az utaslemaradások, ma is 41Y 7:30körül, buszvég, nem egy ember maradt le róla csak azért, mert szóló. Ja, és a Csokonai Színháznál kiürült. Értsd úgy, hogy ülőhely maradt szabadon, amikor kiindult a megállóból.
Ezek a tyúkeszűek mikor jönnek már rá, hogy vissza a 27-est! Ezzel a többi tócós járatot tudnák tehermentesíteni, nem is kicsit...
A dkv megsértette a szerződést már a villamospótlással, legfeljebb meg fogja még egyszer. Ha elfogy a tartalék, akkor egyszerű a helyzet: Nem jár a busz. Ha ez egy két óránként közlekedő járatot érint, akkor annak az utasai pechesek voltak... Nehogy azt higgyétek, hogy a dkvnál, vagy az önkormányzatnál valakit érdekel is ez a dolog?
A kulcsszó, hogy mindegyik KCSV forgalomképes. Ilyen szerintem az utóbbi időben nem nagyon volt, ráadásul kezdenek a tervezett életkoruk vége felé közeledni lassacskán.
Ha meg ritkítja még jobban az 1-est, akkor bashatja, mert már most jelentősen lecsökkentek az utasok rajta. (Ahhoz képest, amennyien kb. 10 éve utaztak rajta, amikor is 3 percenként jártak.) Lassan elég lesz a vonalra a csuklós busz utasbefogadási képessége is...
Egyébként talán a dehíren, vagy a civishíren olvastam kedvenc alpolgármesterünk szösszenetét, aki gondolom nem saját pénzből szemlélte meg a készülő villamosok építését. Azaz a kettó darab prototípusnak 10000km-t kell megtennie, és hol? Hát a Tanítóképző és a Nagyállomás közötti szakaszon. Ha sokat mondok, akkor van 5km ez a szakasz? Oda-vissza ez 1000 forduló. Mégis mikor? Vagy leállítják a normális villamosközlekedést csak azért, hogy ezek a járgányok teljesítsék a kötelező 10k km-t?
De ennél több autóbuszt honnan lehet még keríteni állományi berkeken belül? Járatritkítással? És ha elfogy a tartalék, akkor mi lesz? Dízeles Solarisok fognak járni autóbuszvonalakon? Vagy megint az lesz, hogy a DKV autóbuszt bérel valahonnan, és ezzel a közszolgáltatási szerződés autóbuszokra vonatkozó összes pontját* megsérti?
*Azt nem tudom igazából, hogy a szerződés tartalmaz-e ilyen kitételeket, de anno 2009-ben a tenderkiírásban szerepeltek követelményként, hogy egységes színminta, 100%-ban alacsony padló, légkondícionáló berendezés, utastájékoztató rendszer, illetve 3 évnél nem nagyobb életkor.
1-2 nappal ezelőtt olvastam a Napló BKV-s buszbérlés témájában írt cikkét, és kicsit belém is állt. Nagy Attila úr azt nyilatkozta, hogy a 140 darabos forgalmi állományból (ami valójában 143) 126 darabot adnak ki csúcsidőben, 86 szólót (vagy midit) és mind a negyvan csuklóst. Ez azt jelenti, hogy 14 kocsi a telepen marad (ami valójában 17). És ebből most elszállna 10.
Szerintem elég meredek dolog ez így, mert nem vagyok benne biztos, hogy minden nap megtörténik az, hogy 7 kocsiból legalább 1 telepen marad, de az biztos, hogy egy nap négynél több kocsi meghibásodik. Ez a tartaléknak irreálisan kevés!
Az is kemény, hogy 40 csuklósból 40 utcán van, mert ilyen nincs. És azokkal a kocsikkal mi van, amik hosszabb ideig javítanak, vagy valami? Így máris megcsappan az a 7 darab tartalék, a 4 meg kb. el is fogy...
Látod, ezért volt igaz, amit a korábbi hozzászólásomban írtam. A dkv csak összezavarja az utasokat, szegények már azt se tudják, hogy felszállhatnak-e a járműre, vagy sem. Hisz 18:00 után nincs troli. Ha mégis jött, akkor zavart érzek a zerőben, és az nem jó....