Keresés

Részletes keresés

LoLkA Creative Commons License 2013.02.02 0 0 5826

Nem hiszem, hogy a dkv a trolijaiba az itk-nál tankol.

 

Pedig de!

Előzmény: atty707 (5825)
atty707 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 5825

11 ZIU még 2002-ben, vagy előtte selejtezve lett, jóval a Solarisok érkezte (2005) előtt. Akkor szóval egál körül lehet. Az tévesztett meg, hogy a Solarisok pályaszáma 341?tól egészen 386-ig terjedt. Én naiv azt gondoltam, hogy akkor ennyi jármű itt is van. :) A 4 Ikarus (még) meg van, mert szoktam őket látni. Tegnap láttam a 402/404-et, tegnapelőtt talán meg a 403-at. De idén összefutottam már szerintem a 401-el is. ZIU-k közül én csak egyel találkoztam, a 9-328-as számúval.

 

Az ITK-nak érdeke, hogy minél több gázolajat fogyasszanak a járművek, mivel az övék a pénz.

Nem hiszem, hogy a dkv a trolijaiba az itk-nál tankol.

Előzmény: marky-511 (5824)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 5824

Nem is tudtam, hogy az itk lopja a gázolajat, vagy a telephelyükön "keletkezik" csak úgy. Szerinted ki fizetné meg azt a "feleslegesen" elfüstölt gázolajat?

 

Értem én a tréfát :)

Az ITK-nak érdeke, hogy minél több gázolajat fogyasszanak a járművek, mivel az övék a pénz.

Ha kevesebb busz éesz, a megcsappant forgalomnak jót tesz, ha a trolik többször járnak arrafelé.

 

Szerintem kb/has több jármű van most, mint volt a csak ZiU-s korszakban. És akkor sűrűbben jártak...

 

Hááááát...

A ZIU-s korszakban volt 35 ZIU + 3 ex-pesti (9-336, '37, '38), + 5 Ikarus. 43.

Most van 3 (?) Ziu, 4 (?) Ikarus, 21 Solaris, 1 MAZ. 29.

Jóval kevesebb jármű van.

Előzmény: atty707 (5822)
atty707 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 5823

Én csak a tendenciára próbáltam felhívni a figyelmet, hogy van ma Magyarországon egy olyan város, ahol a valószínűsíthető nehézségeik ellenére, próbálják a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségeikből. Ráadásul arra is próbálnak figyelni, hogy valamilyen szinten a hazai gyártóknak kedvezzenek. Érdekes módon a szegedi 2-es villamos projekt később kezdődött, mint a debreceni, és már járnak rajta a járművek...

 

Előzmény: KSKs (5820)
atty707 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 5822

Az nem lenne nagy gond, a gázolaj úgyis az ITK-é.

Nem is tudtam, hogy az itk lopja a gázolajat, vagy a telephelyükön "keletkezik" csak úgy. Szerinted ki fizetné meg azt a "feleslegesen" elfüstölt gázolajat?


ne maradjon elég jármű

Szerintem kb/has több jármű van most, mint volt a csak ZiU-s korszakban. És akkor sűrűbben jártak...

Előzmény: marky-511 (5821)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 5821

A troli önjáró módban folyamatosan magas fordulaton jár, így lehet több üzemanyagot fogyaszt... De csak tipp.

 

Az nem lenne nagy gond, a gázolaj úgyis az ITK-é. Debrecen meg amúgy is szeret villogni az önjáró trolikkal. Akkor legalább értelmes útvonalon kéne járjon.

 

Olyan nehéz a fordát átalakítani?

 

Ez csak a járművek számától függ, az pedig nem valami sok.

 

Sokszor már itt tömve van a troli.

 

Hát jó, javaslat visszavonva :)

Csak futó ötlet volt, nehogy ne maradjon elég jármű.

Előzmény: atty707 (5819)
KSKs Creative Commons License 2013.02.02 0 0 5820

Követendő példa lehetne:

http://iho.hu/hir/onjaro-trolibuszt-fejlesztettek-szegeden-130128

Ami nagyon tetszik, hogy V187 alapra építik...

 

 

 

:D :D Alakítsunk át néhány Alfát trolivá és lehet pumpálni a km-t beléjük, így troli helyett troli menne xD xD

:D :D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :) :) :) :P :P :P :P :P

 

Még a km probléma is megoldódna, aztán agyalhattok, hogy a felszabaduló solarisokkal mit kezdhettek :D

Előzmény: atty707 (5812)
atty707 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 5819

Nem kellene felsővezetéket építeni, önjáró üzemben járnának a Segner és a Vincellér között. 

Kövezzetek meg, de szerintem így gazdaságtalanabb lenne, mintha sima buszt járatnának. A troli önjáró módban folyamatosan magas fordulaton jár, így lehet több üzemanyagot fogyaszt... De csak tipp.

 

Ki tudja, talán még lesz is belőle valami...

Én is  azokra gondoltam, de tökéletes lenne a tanulói 13-asra (3 busz), vagy akár józsára is (10 percenként indul reggel ide beférne egy-két fixen nem alacsonypadlós). Ez csak egy ötlet volt kínomban, sajnos sosem fogják megvalósítani...

 

Nem tudom, milyen a jelenlegi forda

Olyan nehéz a fordát átalakítani?

 

 A legtöbb temetőbe igyekvő általában a Csapón száll fel.

Hát, ezt cáfolnám. Ugyebár addig van egy Csokonai Színház megálló, amely rengeteg viszonylat számára átszállóhelyet biztosít a 3-as trolira. Sokszor már itt tömve van a troli.

Előzmény: marky-511 (5818)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5818

És a belvárosból hogy jutsz ki a temetőbe?

 

A Segner és a Csapó utca között megoldott, ott vannak a buszok. A legtöbb temetőbe igyekvő általában a Csapón száll fel. Majd ha esetleg kiépítik a felsővezetéket a Köztemetőtől a Böszörményi úton át vissza a Segnerre (vagy inkább a Vincellérre), nem lesz ez a probléma.

 

Az a hülyeség, hogy azért a fél percért nem viszik ki mindegyik járatot a temető főkapujáig...

 

Nem tudom, milyen a jelenlegi forda, de ha belefér a menetidőbe, kimehetne mind. Csak ahhoz a 3A jelenlegi formában meg kellene szűnjön. Nem mintha olyan sok értelme lenne. Egyedül a 22-esnél jobb megoldás.

 

Miből? Egy havi veszteségből tudna venni 7-8 csuklós, teljesen felújított Ikarust!

 

Nem kellene felsővezetéket építeni, önjáró üzemben járnának a Segner és a Vincellér között. Teljesen mindegy, hogy a Széchenyin, az István úton, vagy a Deréken át. Részben pótolná a 27-est, tehermentesítené a 25/25Y-t is.

 

A HV-nál ott állnak "dögivel" a még működőképes buszok. Mi lenne, ha a dkv és a HV "szövetkezne", és bizonyos összegért a külvárosi részekből (ahol a volvók megdöglenek, mert annyira rossz az út - bár a Nádor utca ezekkel lazán versenyre kel) a HV kisegítő járatokat üzemeltetne?

 

Ez fel is merült még a legelején, néhány viszonylatnál. Első sorban a külterületig közlekedőknél. 37, 39, (4)9. Ki tudja, talán még lesz is belőle valami...

Előzmény: atty707 (5814)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5817

Az lehet, de itt konkrétan azért kellett arrébb tenni a pályát 5-10 cm-rel, mert a két villamos nem fért el egymás mellett.

 

Sem a Péterfiai, sem a Piac utcai pályát nem építették át akkor, amikor a KCsV-k jöttek. Ott elfértek. Lehet, hogy a Simonyi úton kisebb volt a vágánytengely-távolság, de ha amúgy is felújításra szorult a pálya, akkor szerintem elvidens volt, hogy megnöveljék az űrszelvényt is, felkészülve a később beszerzendő, szélesebb kocsik fogadására. Ezt is így csináják nagyon sok helyen.

Előzmény: atty707 (5816)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5816

Ezt minden normálisabb helyen így csinálják.

Az lehet, de itt konkrétan azért kellett arrébb tenni a pályát 5-10 cm-rel, mert a két villamos nem fért el egymás mellett. Na már most, ha ide terveznek valamit, akkor ugyebár adott a sínpár távolsága, és....

 

Oké, legyen a Benga vállalhatatlan, bár nekem jobban tetszenek, mint a CAFkák :D

 

Egyébként meg gondolom ismerős:

http://iho.hu/hir/a-ganz-ikarus-sinbuszok-felfedezese-1109

Ezek valami gyönyörűek, nem is tudtam, hogy a 200-as kaszni ilyen sokoldalú volt. Kár, hogy nincs már...

Előzmény: ckg471 (5815)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5815

Más kérdés, hogy olyan jól sikerült, hogy a komplett pályát át kellett építtetni.

 

Ezt minden normálisabb helyen így csinálják. Szegeden is megtörtént, Budapesten is, még Nagyváradon is reszeltek valami a pályán, pedig az már igazán ótvar egy hálózat.

 

Ha meg vannak a tervek, miért nem lehetett ezeket gyártatni, akár a dkv-val, vagy más MAGYAR céggel?

 

Azért, mert mire felszerelsz a mai Magyarországon egy villamos építésére alkalmas gyártósort, és eljutsz egy prototípusig, az kb. 5 év és pár milliárd forint, plusz szakembergárdát is kell kerítened valahonnan. És még mindig csak egy darab villamosról beszélünk.

 

A Bengáli megmár akkor is vállalhatatlan volt, amikor megépítették. Szerintem teljesen felesleges egy 80 éves konstrukciót a 21. században tovább reszelgetni, főleg úgy, hogy a debreceni Bengáli állomány együttesen két fillért nem ér...

Előzmény: atty707 (5812)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5814

Miből? Egy havi veszteségből tudna venni 7-8 csuklós, teljesen felújított Ikarust!

Évente 1milliárd a veszteség, a buszt megkapja 2-3millióért, a BKV teljes, vázcserés felújítást kb. 6millióból végez el. Miről beszélünk? Ha korrekt a felújítása, és normálisan karban van tartva, akkor 10 évig nem kell hozzányúlniuk. Oké, nem alacsonypadlós, de egy szóló elvisz közel annyi utast, mint egy csuklós volvó, és közel fele annyit eszik.

De felvetek egy másik ötletet is. A HV-nál ott állnak "dögivel" a még működőképes buszok. Mi lenne, ha a dkv és a HV "szövetkezne", és bizonyos összegért a külvárosi részekből (ahol a volvók megdöglenek, mert annyira rossz az út - bár a Nádor utca ezekkel lazán versenyre kel) a HV kisegítő járatokat üzemeltetne? Így a most ott szerencsétlenkedő volvókat lehetne túlzsúfolt, belvárosi vonalakra átcsoportosítani.

Az utas jól járna (tudom, nem szempont), mert több busz teljesítene szolgálatot, így talán felférne a járatokra, a dkv jól járna, mert nőhetne a bevétele (több utas a belső részeken), és a HV is jól járhatna, mert a most apránként elbontásra, és elkótyavetyélésre váró buszok nem a helyet foglalnák, hanem bevételt termelnének. 

Tudom, ez megvalósíthatatlan ismerve az önkormányzat, és a vállalatok viszonyát, de...

Előzmény: marky-511 (5811)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5813

És a belvárosból hogy jutsz ki a temetőbe? Az a hülyeség, hogy azért a fél percért nem viszik ki mindegyik járatot a temető főkapujáig...

Előzmény: marky-511 (5811)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5812

Elég szégyen ez. Tudod mi a másik? Annak idején Hevessy külön Debrecennek terveztette ezeket a járműveket. (Büszkén emlegette folyamatosan, hogy ide nem jó az átlagos tuja, ide terveztették a járműveket. Más kérdés, hogy olyan jól sikerült, hogy a komplett pályát át kellett építtetni.:) De ja vu, hogy most is ugyanezt csinálják...)

Kérdés1: Ha meg vannak a tervek, miért nem lehetett ezeket gyártatni, akár a dkv-val, vagy más MAGYAR céggel?

Kérdés2: Ha nincsenek meg a tervek, akkor ki hányta el őket, vagy miért nincsenek?

 

A másik ami zavar, hogy a Bengálikat a dkv készítette, azaz minden dokumentációjának meg kellene lennie. Miért nem lehetett korszerűsíteni? A középső rész "könnyen" akadálymentesíthető lehetett volna (ha jól tudom nincs ott semmilyen gátló mechanikai kialakítás), elektronikát meg olyat raksz bele, amit akarsz... Miért kell nekünk flancolni a nyugati levetett vackokkal, a teljesen alacsonypadlós kialakítású förmedvényükkel, ahol az ember a lábát nem tudja kinyújtani?

 

Követendő példa lehetne:

http://iho.hu/hir/onjaro-trolibuszt-fejlesztettek-szegeden-130128

Ami nagyon tetszik, hogy V187 alapra építik...

 

Előzmény: LoLkA (5808)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5811

Ezek a tyúkeszűek mikor jönnek már rá, hogy vissza a 27-est!

 

Tudják ők (a 28-assal együtt), de miből? Jó, persze, van elég busz, de eszükben sincs pluszban futtatni őket.

 

Viszont a 4-est kivihetnék végre a Vincellérre, azzal is jócskán tehermentesítenék azt a szakaszt. A 3A-t pedig elfelejthetnék. Sőt, talán a 3-as se kéne a temetőig járjon, ott a 2-es, 22-es, 24-es. Annyival is több önjáró troli jutna a 4-esre.

Előzmény: atty707 (5810)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5810

Akkor megnézheti magát a dkv. Már most is rendszeresek az utaslemaradások, ma is 41Y 7:30körül, buszvég, nem egy ember maradt le róla csak azért, mert szóló. Ja, és a Csokonai Színháznál kiürült. Értsd úgy, hogy ülőhely maradt szabadon, amikor kiindult a megállóból.

Ezek a tyúkeszűek mikor jönnek már rá, hogy vissza a 27-est! Ezzel a többi tócós járatot tudnák tehermentesíteni, nem is kicsit...

Előzmény: LoLkA (5806)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5809

A dkv megsértette a szerződést már a villamospótlással, legfeljebb meg fogja még egyszer. Ha elfogy a tartalék, akkor egyszerű a helyzet: Nem jár a busz. Ha ez egy két óránként közlekedő járatot érint, akkor annak az utasai pechesek voltak... Nehogy azt higgyétek, hogy a dkvnál, vagy az önkormányzatnál valakit érdekel is ez a dolog?

Előzmény: ckg471 (5805)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5808

Utóbbi időben?

Inkább évek óta. :(

Előzmény: atty707 (5807)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5807

A kulcsszó, hogy mindegyik KCSV forgalomképes. Ilyen szerintem az utóbbi időben nem nagyon volt, ráadásul kezdenek a tervezett életkoruk vége felé közeledni lassacskán.

Ha meg ritkítja még jobban az 1-est, akkor bashatja, mert már most jelentősen lecsökkentek az utasok rajta. (Ahhoz képest, amennyien kb. 10 éve utaztak rajta, amikor is 3 percenként jártak.) Lassan elég lesz a vonalra a csuklós busz utasbefogadási képessége is...

 

Egyébként talán a dehíren, vagy a civishíren olvastam kedvenc alpolgármesterünk szösszenetét, aki gondolom nem saját pénzből szemlélte meg a készülő villamosok építését. Azaz a kettó darab prototípusnak 10000km-t kell megtennie, és hol? Hát a Tanítóképző és a Nagyállomás közötti szakaszon. Ha sokat mondok, akkor van 5km ez a szakasz? Oda-vissza ez 1000 forduló. Mégis mikor? Vagy leállítják a normális villamosközlekedést csak azért, hogy ezek a járgányok teljesítsék a kötelező 10k km-t? 

Előzmény: LoLkA (5801)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5806

Szerintem borítékolható a csúcsidei járatritkítás.

Előzmény: ckg471 (5805)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5805

De ennél több autóbuszt honnan lehet még keríteni állományi berkeken belül? Járatritkítással? És ha elfogy a tartalék, akkor mi lesz? Dízeles Solarisok fognak járni autóbuszvonalakon? Vagy megint az lesz, hogy a DKV autóbuszt bérel valahonnan, és ezzel a közszolgáltatási szerződés autóbuszokra vonatkozó összes pontját* megsérti?

 

*Azt nem tudom igazából, hogy a szerződés tartalmaz-e ilyen kitételeket, de anno 2009-ben a tenderkiírásban szerepeltek követelményként, hogy egységes színminta, 100%-ban alacsony padló, légkondícionáló berendezés, utastájékoztató rendszer, illetve 3 évnél nem nagyobb életkor.

Előzmény: LoLkA (5803)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5804

Azaz darabnál...:)

Előzmény: LoLkA (5803)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5803

Szerintem 10 arabnál több az.

 

Amúgy meg célszerű 10%-os tartalékot tartani. Ezek a buszok is idén már négy évesek lesznek.

Előzmény: ckg471 (5802)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5802

Erről jut eszembe...

1-2 nappal ezelőtt olvastam a Napló BKV-s buszbérlés témájában írt cikkét, és kicsit belém is állt. Nagy Attila úr azt nyilatkozta, hogy a 140 darabos forgalmi állományból (ami valójában 143) 126 darabot adnak ki csúcsidőben, 86 szólót (vagy midit) és mind a negyvan csuklóst. Ez azt jelenti, hogy 14 kocsi a telepen marad (ami valójában 17). És ebből most elszállna 10.

Szerintem elég meredek dolog ez így, mert nem vagyok benne biztos, hogy minden nap megtörténik az, hogy 7 kocsiból legalább 1 telepen marad, de az biztos, hogy egy nap négynél több kocsi meghibásodik. Ez a tartaléknak irreálisan kevés!

Az is kemény, hogy 40 csuklósból 40 utcán van, mert ilyen nincs. És azokkal a kocsikkal mi van, amik hosszabb ideig javítanak, vagy valami? Így máris megcsappan az a 7 darab tartalék, a 4 meg kb. el is fogy...

Előzmény: LoLkA (5800)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5801

Biztosan ritkítani fogják az egyest, márcsak a lámpaciklus miatt is.

 

Most is elég lenne a KCSV ha mindegyik forgalomképes lenne.

Előzmény: atty707 (5795)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5800

Olyat láttam ma, hogy csak néztem...

Dél körül a 3-ason trolipótló járt. Nem arról volt szó, hogy csak hétvégén, meg 6 után van pótlás? 

 

Mi ezen a  meglepő?

Ez a harmadik év, hogy ez így van év elején. Csak csúcsidőben járna csak trolik.

Előzmény: atty707 (5790)
atty707 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5799

Látod, ezért volt igaz, amit a korábbi hozzászólásomban írtam. A dkv csak összezavarja az utasokat, szegények már azt se tudják, hogy felszállhatnak-e a járműre, vagy sem. Hisz 18:00 után nincs troli. Ha mégis jött, akkor zavart érzek a zerőben, és az nem jó....

(irónia)

Előzmény: Törölt nick (5797)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5798

A 13-asra napközben minek csuklós?

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.31 0 0 5797

én meg még 19:15 perc körül a csokonainál troli jött 3-as viszonylaton :)

 

Előzmény: atty707 (5790)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!