Vacrol van x23.20-kor Diosjenore (es tovabb Retsagra, de ez a menetrendben nincs benne) egy jarat, amin utaztam mar ugy, hogy az egyetlen utas voltam. Ekkor ertunk haza Diosjeno ujtelepre 24 perc alatt...
Sebessegi rekord: Zirc utan a Bp-Papa busszal (3 oras kesesben volt egy durrdefekt miatt) 130 km/h (elol ultem az elso szeken, azert lattam.) Egy hosszu egyenes lejto volt, a vegen egy kanyarral. A kanyar elott kb. 200 meterrel meg ilyen sebesseggel eloztunk meg egy traktort - izgalmas volt :)
illesf:
Azthiszem azért tetűk, mert üzemanyagnormában dolgoznak...
Egyszer egy haverom megkérdezte a sofőrt, hogy a főúton miért kell 40-el menni, amikor úgyis késésben van, s forgalmi dugó sincs.
Erre a válsz: "Egyig tart a munkaidőm...."
Veszprém-Budapest gyorsjárat rekordok:
"+" 1:26 perc, Bp, Erzsébet tér->Veszprém, Volánbusz Euroliner, vasárnap esti iskolajárat (18:20)
"-" 2:05 perc vonal: ugyanez, x12:15, Balatonvolán "gyors"járat.
Egyik se ment be sehová, még a Bartókra se(!!)
A várpalotai volán megszűnt 1-2 éve, lett belőle "zöld" Bakony Volán (A pápai a "piros" Bakony volán). A Bp veszprém vonalon van: Alba Volán, Volánbusz, Somló Volán, "piros" Bakony Volán, "zöld" Bakony Volán, Balaton Volán és néha az Euroliner.. A legjobb a Volánbusz.
Balatonalmádi: elég szívás, főleg nyáron.
utolső buszok: x22:10 x22:40, azaz vasárnap 21.??-kor megy az utolsó. Illetve van szombaton 23:50-kor egy gyors, ami az itt már sokat emlegetett "Szeged-Bécs" járat.
Almádiból fel is x22:40-kor indul az utolsó.
Amúgy ez a lenti koleszok miatt szívás, mert általában Budataván vannak, és oda csak a "Fűzfőgyártelepen át Veszprébe", illetve a "Budataván át" tip. buszok mennek, vagy: buszállomás +15 perc gyaloglás... Budatavának kb a járatok 15-20%-a megy..
Egyébiránt az Almádi-Veszprém voanlról lehetne kisregényt írni.. pl. a Veszprém felől Almádiba érkező buszról még látni, ahogy az Almádi-Fűzfőgyártelepi kiindult... Szerintem ez az egyik kritikus szakasz: nagyon rosszul szervezettek a járatok.
A másik: a nyáreste: Almádiból kora délután, 22:40 /:)/ kor megy el az utolsó busz.. nyáron mindig dugig volt. Itt, nyáron szerinem éjszaka is nyugodtan mehetne néhány busz, 1-2 óránként.. (bár vasárnap nyáron van 23:10-kor is egy...).
Ennél még cikibb a füredi: az utolsó Füred-Veszprém 22:15-kor megy. Ha az ember fel akar rá férni, akkor a végállomáson kell rá felszállni... ráadásul "falujáró" is...
Az utolsó közvetlen koleszjárat" 21:20 -kor indul, "trükkös" üzemmódban. Azaz lemegy a Buszállomásra, utána m21:50-kor Budataván át, Veszprémbe, az Almádi kolesz felé...
Jut eszembe: ugye nem a megyehatárok szerint húzzák meg a volánok egymás érdekeltségi területeit?
Merthogy pl. délnyugat-Nógrádban (hál' Istennek) a Volánbusz dominál. Ami logikus is, mert Diósjenő, Nógrád, Nótincs, Szendehely, Keszeg, Nézsa, stb. már nem Nógrád és Balassagyarmat, hanem Vác és Pest megye vonzásterülete (csak azt a rohadt megyehatárt nem bírják egy kicsivel odébb tolni - ezért szívunk mi annyit :(((((( )
Veszprém megyében miért van annyi volán (Bakony, Somló, Várpalotai, Balaton - Bakony lehet, hogy nincs? nemtom). Azért, hogy tudják szivatni egymást?
Veszprém: vannal elég jó nők is, a tanfolyamunk legszebb leányzója" is Veszprémben tanul :))
Balatonalmádiba miért megy el az utolsó busz 22.30-körül? Azért, hogy nehogy jó legyen a kollégistáknak? (Merthogy ott is van veszprémi kollégium.)
Nem lett volna hulyeség legalább a régi állomásig meghagyni az alsóörsi vonalat...
Tényleg, miért van az, hogy a Somló volános sofőrök mindig iszonyú tetű módon mennek? Egy volánbuszos járat sokkal gyorsabban Pesten van veszprémból, mint egy Somló volános. Hiába vannak Classicjaik, ha nem mennek vele...
Asszem, már írtam lentebb, hogy az érintett Volán társaságok beleegyezése kll, ha területükre járatot akar indítani a másik. Ez koncessziós jog.
Veszprémieknek: a település határain kívül eső, de ahhoz tartozó vasúti megállóhelyhez/állomáshoz indított autóbuszjáratok helyi járatnak számítanak, és mint ilyenre a helyi önkormányzatnak koncessziós joga van. Magyarul, a MÁV nem indíthat ilyen járatot csak úgy. Innentől kezdve csupán fantázia kérdése elképzelni, hogy adott esetben esetleg a helyi Volán tud-e jobban lobbizni, vagy a MÁV.
Ennél illetékesebb fórumot sajnos nem tudok:(
Szerinted hova adjam be, úgy hogy el is olvassák...?
Amúgy milyen jogi akadálya van a feltételes megállónak? Nem értem.... Megáll, de csak ha az utas előtte telefonon jelzi... ebbe mi jogellenes..?
(idealista mód on)
Szerinted az mennyire megoldható (mármint ha a Volánoknál lenne szándék..) hogy a Volánok "cseréljék" egymás között a buszokat, vagy "közösen üzemeltessék": pl: két távoli város közt indul egy egyetemista járat. Mindkettő vasárnap este ok. de vissza? miért ne lehetne az, hogy pl. Egy Pécs-Szeged vonalon, hétközben a busz Szegeden közöz, aztán Vasárnap át Pécsre, jövő héten ott köröz...a nagyjavítást meg midíg az egyik városban csinálnák meg, ott lenne "honos"..
(idealista mód off)
A Szeged-Szombathely Enyingi átszállós dolog a menetrend szerint ölég szörnyűnek tűnik...
Arra, hogy az adott Volán kit enged be a területére milyen szintű szabályozás van? Jogi? Vagy egyszerű megállapodás?
Mert ez a szabály - megérzésem szerint - csak arra jó, hogy megállítsa a fejlődést a távolsági járatok fejlődésében. Gondolok itt pl. arra, hogy a Veszprém-Debrecen járat miért nem megy naponta.. mert az egész vonal 9%-án van egy másik (ebben a járatban nem érintett) Volánnak párhuzamos járata, így nem járult hozzá...
Ez a felségterület-kocsiforduló dolog ennyire súlyosan nyom a latban?
Pár éve indult el a Szombathely-Szeged buszjárat péntekenként és vasárnaponként. Én kiakadtam azon, hogy a két kocsi nagyjából egyszerre indul a két végéről, Enyingnél egymás mellé állnak, utas átszáll, kocsik vissza. Nem lett volna megoldható, hogy a pénteken kicserélt buszokat vasárnap visszacseréljék?
A feltételes megálló jogi, engedélyezési problémákat vet fel. A többi ötletedet hasznosnak találom, esetleg továbbíthatnád a megfelelő helyre. A keleti országrésszel az a baj, hogy ott annyira vonat-orientáltak az emberek, hogy nehéz lenne őket átszoktatni a buszra. Az általad említett viszonylat nem rossz, én is gondoltam hasonlóra, de ezek a járatok akkor is csak vasárnap éjjel élnének meg szerintem. Ezzel viszont cserélődnek a kocsik, kellene nekik valami értelmes visszaút is, ezenkívül belemásznak egymás honossági területébe és fekvéseibe a Volánnok, ezt pedig nem szeretik.
Éjszakai buszok, menetrend szerint:
Egyetlen referencia, akit láttam (utaztam) a Szeged-Bécs.
Szerintem nincs értelme Budapestre tenni a végállomást, mert rövid a táv. (Szombathely: 6:45-11:10, pl.), inkább a nagy egyetemvárosok közt lenne értelme, azt is hosszútávon. (pl: Nyíregyháza-Debrecen-"éjcaka"-Veszprém-Szombathely)
Ezen belül az "induló" szakaszon "esti gyorsjáratként", az érkezőn pedig "hajnali gyorsjáratként" láthatnának el forgalmat. (indulási hely és az érkezési hely körzetében több megálló)
Ezen kettő összhetásaként ("helyközi"+"éjjeli") talán kijönne a megfelelő utasszám.
Esetleg valamilyen pódíjért lehetne helyfoglalást/dupla ülést biztosítani (két széken már egész jól lehet aludni..)
Indulásnak: csütörtök-péntek-(szombat)-vasárnap
lenne jó (hazautazás+visszautazás)
További lehetőség: feltételes megállók meghirdetése. Ugyanis az éjjeli járatokon a fő gond, hogy nincs csatlakozás. Viszont mindenütt megállót hirdetni nem érdemes... lehetne telefonon rendelni, hogy hol álljon meg (korlátozott számban..), illetve kérni, hogy hol álljon meg. Pl. ha valaki Balatonakarattyán lakik, akkor lehet, hogy a Szeged-Bécs épp a háza előtt meg el, de megálló csak Dunaföldváron és Balatonalmádiban van.......
Ezekkel együtt szerinem lenne létjogosultsága.
Ti mit gondoltok???
Igen! Emléxem ezekre a vonatokra. Egyszer láttam is az egyiket, Szergej volt kb 12 kocsival, és dugig tele. AAkkoriban, amikor a nyítegyháziakat Lentibe, a zalaiakat meg Szabolcsba vitték katonának. Kicsit morbid volt a menetrendjük, pl 8 perc alatt értek Zalaszentivánról Zalaegerszegre (7.27-7.35), ami még akkor is rekord volt a 9-10 perces menetidőkkel összevetve, de még mindig nem volt elég, ugyanis 7.32-kor szembement vele egy ukki személy...
Ezek 89 májusától kerültek a menetrendbe, és tisztán emlékszem, hogy előtte pár hónappal a TV híradóban (!) bemondták, hogy új gyorsvonatpár fog közlekedni Zalaegerszegre. Na ez volt az. Évente 2-szer. Azt hittem megüt a guta, amikor megláttam. :(((((
Egy időben volt a MÁV menetrendben két vonat, mindkettő "Külön rendeletre" megjegyzéssel. Az egyik Körmendre, a másik Lentibe ment, mindkettő valahonnan Nyíregyházáról indult, Miskolc illetve Debrecen irányába. Nyilvánvaló, hogy az ottani laktanyákba, de csak valami nagy esemény (pl. eskü) alkalmával. Ezek éjszakára voltak téve.
Bagojjal értek egyet. Igazi cross-country járatot csakis hatalmas mennyiségű diák, vagy katona éltethetnne. Erre van is lehetőség, csak nagyon nehéz megszervezni és engedélyeztetni.
Szerintem pedig egyáltalán nem jönne össze annyi ember. Ez valóban csak nagy távolságokon működhetne, na de akkor sem úgy, mint ahogy a 80-as években a bécsi bevásárlótúrákon volt, ahol "kibírjuk egy napig mosakodás nélkül"-alapon utaztak az emberek. Ráadásul nagyon kevés, és szórt az igény az ország átutazását illetően, tehát kb. az egész országban jönne ösze egy busznyi ember, aki másnap korán reggel akar ott lenni az ország másik végében. Ez nem jellemző, nem is lehet rá építeni. Az, hogy van néhány ráérő és "megszállott", még nem igény, leglábbis nem indítanak rá járatot. Elhiszem, hogy tetszene Neked, de ez így nem alap.
nem kell túl gyorsan menni, akkor belefér...
amúgy már az is jobb lenne, ha nem út közben lenne 1-1 óra várakozás elszórva, hanem 4-5 körülre már a célomnál lennék
Világszerte elterjedtek az éjszakai autóbuszok, Japántól Thaifőldön át az Egyesült Államokig. Magyarország viszont túl kicsi hozzá. Legalább 6-7 órás útnak kellene lennie ahhoz, hogy 23 óra körüli indulással és 6 óra utáni érkezéssel lehetssen járatot indítani. Egyik végáll Budapesten lenne érdemes, az meg még ennek a kicsi országnak is jól a közepén van.
nem tudjátok, mostanában át lehet éjszakázni a várótermekben csatlakozásra várva, vagy bezárják a pályaudvarokat?
"Tényleg, szerintetek mekkora lenne a kereslet valami olyasmire, hogy este/éjjel felszállsz a vonatra/buszra az egyik városban és reggel leszállsz Magyarország másik
végében? Kulturáltan utaztál és nyertél egy napot. "
szerintem lenne ilyen igény, 1-1 busznyi/Bznyi ember szerintem összejönne a különböző irányokra
elégé borzasztó, hogy csak úgy lehet eljutni reggelre (7-8 óra) az ország tulsó végébe, ha az éjjel nagy részét különböző (nem túl kellemes) várótermekben tölti a csatlakozásra várva.
sőt volt már, hogy ez első óra várakozás már mindjárt a Déliben volt, az utolsó metró és a postavonat indulása között...
ha már 2-3-an mennénk, akkor már inkább autó: olcsóbb és akkor indul amikor akarjuk...
"Rendes" ember valóban reggelig iszik, és nem táncol feleslegesen az asztal tetején. Az asztallapot a másik oldaláról tudja csak megtekinteni, de szemei nem nyílnak már.
Mellesleg a "rendes" emberekhez reggelente inkább árokkotrót kell indítani, nem buszt.
Na jó, mondjuk néha sikerül korsó alján keresztül megtekinteni a kelő Napot, de már nem olyan sűrűn, mint még az egyetemen.
MÁV-Volán, járatindítás. Pár éve komolyan leszabályozták azt, hogy ki és hol indíthat járatokat. Azt mondták, hogy uraim, akinek eddig itt-ott voltak meghirdetett járatai, azokat viheti, minden egyébhez ha más Volán területét is érinti, akkor annak a beleegyezése szükséges. Naná, hogy nem egyeznek bele. Ez csak egy dolog. Nem csak MÁV-Volán megegyezés kellene egy veszprémi helyi járat beindításához, hanem a helyi önkormányzat és a vasút között is. Ki fizeti ki, ez itt a kérdés. Meg kellene kérdezni a MÁV-ot, hogy valóban nagy biznisz-e neki ez, mert nem biztos. Összevetve a költségekkel, amiket esetleges buszjárat jelentene. És joggal mondhatnák, hogy a helyi közlekedés biztosítása az önkormányzat feladata, fizessék ők. De ez még mindig nem ilyen egyszerű. Ahhoz egy garázs, minimális szemeélyzet, és buszok is kellenek, még ha a szervíz-dolgokat kintről is oldanák meg. Azt hiszem, a MÁV nem fog buszjáratokat indítani, ezt valahogy megjátszották a zalaegerszegi IC-pótlóval, de máshol nem hiszem, hogy megcsinálnák. Arról pedig felesleges "Miért..."-tel kezdődő kérdéseket feltenni, hogy mi történik ezzel a viszonylattal (Veszprém város - Veszprám vasútállomás), legalábbis itt. Bombázandó fórum az Önkormányzat, továbbá Volán és MÁV, kb. ebben a sorrendben.
Én annyit még soha nem ittam, hogy öntudatlanul táncoljak az asztal tetején.
De amint a MÁV és a Volánok szót értenek egymással és látom, hogy a menetrendek között logikus összefüggés mutatkozik, nem konkurrálnak feleslegesen, inkább egymás alá dolgoznak, megteszem!!!
Győr csalóka: busz: lehet, hogy 19:00 az utolsó, de este 10-ig van bőven vonat...
Veszprémből is, csak épp a jó kis buszközlekedés és a PU távolsága miatt nem túl nyerő... és a postavonat csak H-P közt jár. Vasárnap van egy 20:30-as Pestre, amikor láttam kb 1/2-3/4-ig volt tele..Szombat: csak a 19:50-es...
Eger: utolsó Pesti vonat (ami még azap érkezik: 19:44)
Ózd: 17:42 /dehasonló a buszhoz...../
Innen jut eszembe: Van a Szeged-Bécsi járat.
Veszprém és Szombathely (talán Kőszeg is) közt van párhuzamos postavonat..miért pont erre megy?
Nem lehetne Veszprém-Győr-Mosonmagyaróvár-Pozsony-Bécs útvonalon közlekedtetni? Két főváros: dupla utas.. mert nincs tele ez a busz (kivéve amikor mentem vele: akkorra beszerveztek egy túristacsoportot... ülőhely is alig volt...)
Veszprém busz a vonathoz:
nem teheti a MÁV???
Ez szabály tök zöldségnek tűnik: A volánnak nem érdeke, hogy utast szerezzen a MÁVnak, a MÁV meg nem fog Veszprémbe Vasutat építeni... azaz ezzel legfőképp az utas jár rosszul...
Régen volt. Most miért nincs??????????
Carpy:
a 22:45-ösön, akárhányszor mentem Fehérvárig, mindig "tele" volt: több mint 50%, azaz nem volt sose dupla ülés-"alvószék":)
Fehérvártól viszonyleg üres, kb 1/4 ig van.
Az 1:05-ös visszaút asszem max 1-2 éve volt meg, a menetrendben egy ideig nem is szerepelt, csak a táblán..
Amikor arrafele jártam hajnalban erre a buszra, 3-5 ember mindig várt, úgy hogy nem nyári meleg volt..
szerintem ez nem rossz, ilyenkor...
ehhez képest Veszprémből "falujáró"-ból több utolsó indul 21:50 körül.. (..egy pesti busz pont 21:56-ra ér be, úgy hogy 10 percet áll Várpalotán:(((-de ez már másik történet)
Jó lenne, persze. Csakhogy túl kevesen kocsmáznak ahhoz vidéken a haverokkal, hogy megérné buszt indítani nekik. Szerintem Veszprém még istenes. Egerből 18.45 az utolsó busz, Ózdról 17.30, Győrből 19.00. Ha jól rémlik, Veszprémből érkezik az Erzsébet térre a legkésőbbi távolsági járat. Ráadásul nem is Volánbusz :)
Egyébként a Volánbusznak több "opciója" is olyan járatokra, amik este érkeznének Budapestre, de ilyen irányban sajnos olyan gyér s forgalom, hogy sajnos nem valószínű, hogy ezek beindulnak. pedig én se bánnék egy-két késői járatot, amivel egy kis vidéki esti buli után haza lehetne menni, de hát ez van. Viszont a Postavonat elég jó későn indul Veszprémből Pestre.
A 22.45-ös azért nem egészen éjszakai járat, bár tény, hogy különösen a várpalotai visszaútja izgalmas, mivel naponta közlekedik. (nen tudod, hogy hányan utaznak vele?)
Én olyan éjszakai járatokra gondoltam, amikkel reggelre, hajnalra lehet megérkezni valahova.
Teljesen igazad van, én is maximálisan hiányolom a reggel 7.30 körül Budapestről Veszprémbe érkező járatot!
Viszont szerintem 19.50 elég tisztességes időpont egy utolsó járatnak. Nem hinném, hogy ennél később még lenne utas. Ezen is csak Fehérvárig vannak. De a fene tudja, meg lehetne próbálni. Azt tudom, hogy a 19.15-ös gyors nagyon gyenge forgalmú, meg akarják hosszabbítani, csak a többi Volán nem járul hozzá.
A MÁV nem indíthat csatlakozó buszjáratokat be a városba, mert elvileg nem végezhet koncessziós személyszállítást közúton. Az IC-pótló busz is elégé borzolja már a kedélyeket, meg is szűnik májustól.
Carpy:
Van még egy éjszakai járat.....
szerintem a 22:45 -ös Budapest-Veszprém járat is éjszakainak minősíthető... kb 1-re ér Veszprémbe, utána menetrend szerint 1:05-kor "haza"indul Várpalotára..
A Máv nagyot szakíthatna szerintem Veszprém-Fehérvár környékén, ha csatlakozó buszjáratokat indítana a városba... persze akkor Veszprémben több vonat kellene...
A Bp-Veszprém vonalon amit hiányolok: reggeli 1. busz pestről: 6:00! Így nem lehet pl iskolakezdésre/munkakezdésre leérni Veszprémbe reggel... megérzésem szerint kéne egy reggeli 5:20 -5:40 között..
Bp-re az utolsó: 19:50 (ellenkező irány: 22:45, ugyanaz a busz!!), szerintem kellene egy olyan ami kb 23:50-re ér fel a Bartókra (éjszakai járatok miatt)- azaz olyan este 22:00 körüli indulással, esetleg korábban. (akkor Fehérvárról is lenne 23:00 körül egy busz, utolsóként pestre...)
Nem tudom, hogy milyen igény lenne rá...
Lehet, hogy Bölény még a 4 évvel ezelőtti állapotokat ismeri. Akkor valóban érthetetlenül korán (18.35) elment az utolsó busz Veszprémből Budapestre. Ám 96 májusától napi 30-ra emelték a járatok számát, ekkor indult egy gyorsított 19.15-kor, valamint egy lassabb 19.50-kor is (Ez hivatalosan ugyan csak 97. jan 2-től, de ment az már korábban is.)
A vonalon a Volánok, hogy finoman fogalmazzak nagy ívben nem vették figyelembe a vasutat, mert megtehették. Mind Veszprémben, mind Várpalotán, de még picit Fehérváron is kiesik az állomás a Belvárosból, és a buszállomástól is messze van, kézenfekvő volt a buszközlekdés előretörése. Busz gyakorlatilag félóránként van, gyorsvonat pedig háromóránként. Persze a román vasút miatt még ez a három óra sem stimmel, de ezen már kiőrjöngtem magam a vasutas topicban.
Most, hogy a vasút fejleszt, érdekesebbé válik a helyzet, ettől függetlenül úgy vélem, továbbra is a legjobban fozető távolsági vonala lesz a Volánoknak a veszprémi.
Kb 8 éve lehet, hogy bevezették a személyszállítást a postavonatokon. Akkor még vasárnap reggel is indultak ezek, de úgy 5 évvel ezelőtt sikerült ezt is racionalizálni x jelre... Szerencse, hogy az egyetemi bulik hétközben vannak!
Tudtommal jelenleg 3 belföldi utazásra igénybevehető éjszakai autóbusz-járat van, ezek a péntek este Szegedről Bécsbe induló, onnan szombat este visszainduló járatok, illetve a Pécsről hétfő hajnalban 0.30-kor Szombathelyre induló járat. Ezekre lehet ráfogni, hogy este felszállsz, reggel le egy egész más helyen. Van még néhány nemzetközi, ami éjszaka közlekedik Magyarországon, de nem igazán bonyolít belföldi forgalmat.
Amúgy elképzelhető, hogy hamarosan lesz még egy, egyelőre engedélyeztetés alatt van, és én terveztem...