Nem biztos hogy túl töltötték lehet csak simán behúzták a maradék olajat. A többletnek nem hiszem hogy szabad lenne kijönni. Főleg nem így. Le kellene törölnöd mindenhonnan és úgy megnézni mi is a forrása. Még most frissen míg nem lesz minden olyan. Eset képet is dobhatsz föl világosban. Melyik részen van több vagy kevesebb az olajból. Vagy esetleg a turbó hordja az olajat.
Diag. szerint a lambda szonda vezetékszakadást jelez, törlés után újra előjön. Szerelő szerint kuka. Motor megy, fogyasztása a fed.c. szerint megnőtt, majdnem egy literrel.
Húzósnak mondják a cserét, előtte szeretném kikérni a véleményedet, tényleg ez-e a baj, vagy más, egyszerűbb(és főleg olcsóbb) megoldás is lehet. Szükség esetén fel tudnálak keresni.
Azt észleltem, hogy a hengerfej környékén elég sok olaj és olajsár van. Alulra nem csöpög le. Úgy néz ki, hogy a a blokk (szemből) jobb oldalán jön az olaj, és ott a lejjebb lébő gumicsövön látok is egy-két cseppenés nyomot. Ezt letöröltem ronggyal és egy hosszabb autópályázás után ismét ellenőrizve ismét volt olajpötty.
Olaj nem hiányzik, sőt még a pálcán maximumon, vagy kissé felette van. Az olaj állaga és szaga alapján nincs benne számottevő gázolaj.
A kocsiban bő 180 ezer km van, soha nem ette az olajat annyira, hogy utántöltés legyen szükséges két olajcsere között.
Nincs túlhajszolva, normál használatban van. Rendesen húz, nem füstöl, nem prüszköl. Még gyári FAP van benne, ha a hengerbe is jutna az olajból, akkor 180 ezer km után aligha lenne még működőképes.
Emlékszem, hogy a legutóbbi olajcsernél túltöltötték. 4 litert vittem és 3,6 liter a gyári feltöltési mennyiség. Mindig visszakapok valamennyit, ez esetben nem. Otthon jutott eszembe és akkor ellenőriztem, láttam hogy túl volt töltve.
Kérdésem:
Most elviszem olajcserére a kocsit, 12-15 ezer km-ként szoktam, nem várom ki a 20 ezret.
Okozhat-e olajkiverődést, szivárgást, ha túltöltik olajjal a kocsit? Vagy készülhetek valami komolyabb dologra?
Ez azért nagyon meglepő és óccsóó megoldás DRL-re!
Ráadásul a 21W hagyományos izzóval nagyon soványka megoldás fényerő szempontjából.
Egy hagyományos 21W-os izzó ha jól emlékszem 400-500 lumen és mellé 2700-3000 Kelvin színhőmérsékletű.
Egy helyettesítő olcsóbb fajta LED is tud 800 lument és a színhőmérséklete 6000 K. Nagyságrendileg jobban érzékelhető, mint DRL és jóval kevesebb áramot is vesz fel.
Na ezt tényleg érdemes LED-del kiváltani, már ha nem tiltja le a gépagy, mert nem érzékeli az izzót... Ámbár biztos nem mindegyiket. A hátsó féklámpa/helyzetjelző 21/5W-os izzónál tapasztaltam ilyet, nem mindegyik működött vele! A harmadikra sikerült olyat vásárolni, ami nem csak labortápról működött, hanem a helyén is.
Megnéztem a neten, P21/5W XL-t ír. Most csodálkozva nézek ki a fejemből...
Nem tudom milyen foglalat, de ilyen LED-et lehet kapni 6000K-esben, talán nekem is van itthon pár darab.
A Citroen általában a BAY15D típust használja, mint pl a hátsó helyzetjelző/féklámpa esetében.
Ez még nem jelenti, hogy működni is fog LED-del, lehet hogy a rendszer letiltja, ha nem érzékeli az izzón átfolyó áramot. Ebben az esetben egy sönt ellenállást kellene betenni, ami miatt az egésznek nem lenne értelme.
Megnézem a hétvégén, milyen 21/5W-os LED-em van. Ha BAY15D, akkor az jó lenne bele (talán).
Ha Budapesti vagy és találok megfelelőt, akkor oda tudom adni. Kipróbálod és meglátod.
Szia. Vettem végül egy c4 II 2011es gépet. Ebben van drl gyárilag. De egy dupla szálas izzóval oldották meg 5w/21w amit én szívesen kicserelnek de ötletem sincs milyen ledre lehetne kiváltani? Neked esetleg van?
Sziasztok! Tudtok valakit ajánlani, aki elektromos ülés bekötésben tud segíteni? Bp. Vettem egy uj c4 ulesgarniturat, ami futene is, de az enyémben nem volt eredetileg kiépítve, ezért csak 1 csati van az ülés alatt.
Az első helyzetjelző foglalata nagyon hamar elöregszik és törékennyé válik, vagy beég. Nehéz pótolni, mert a bontottakkal valószínűleg ugyanez a probléma.
Kínai elvtársak erre is kínálnak megoldást. Szilikon gumiból készítenek univerzális T10 foglalatot!
A használt LED-et az Ebay-en rendeltem, pár ezer forintért. Alul a kialakítása szilikon gumival készült, ami szinte minden lámpatesten lévő foglalatba belepattan és fixen tartja a LED fényforrást. Gyárilag szerelve van egy sönt ellenállással, hogy index üzemmódban normál sebességgel villogjon. A kocsihoz megfelelő szabvány index izzónak megfelelő csatlakozóval érdemes rendelni a LED-et, ha nem akarsz forrasztgatni: P21W (BAU15S). A lengő foglalatot aztán a gyári csatlakozóba kell betenni és ezzel az index funkció kész. A LED-en van még egy csatlakozó, erre egy vezérlő áramkörön keresztül kell tápfeszültséget adni.
A vonatkozó szabvány szerint a nappali menetfénnyel szerelt autókon a DRL-nek a gyújtás ráadása, vagy legkésőbb a motor beindítása után be kell kapcsolnia automatikusan és le kell kapcsolnia, ha a helyzetjelző bekapcsolásra kerül. Ezt intézi az előbb említett vezérlő áramkör. Ezt lehet készen is kapni, de én házilag jobbat csináltam. Ezzel a DRL csak akkor kapcsol be, ha a kocsi rendszerfeszültsége 14V-ot eléri (ahonnan a DRL tápfeszültségét veszem). Ez csak akkor lehetséges, ha a kocsit elindítottam, a motor jár és a töltés működik.
Érdekesség, hogy a magyar szabvány lemaradásban van az EU szabványhoz képest, ami vicces helyzetet eredményez. Az EU megengedi, hogy a tompított fény és a DRL egyszerre világítson, ha együttes üzemmódban a DRL fényereje 30%-ra csökken. Bár elvileg nálunk ez utóbbi nem engedélyezett, már szinte csak ilyen új autót hoznak forgalomba! Az én elektronikám ezt tudja, mert van egy külön bemenete a csökkentett tápfeszültség fogadására.
Ha valaki hasonlót akar csinálni, annak egy fontos tanács:
A kínai autós ledek esetén (mint ennél is) érdemes 2-3 1N4001-es diódát (kisebb teljesítmény esetén 1N4148) sorba kötni velük. Ezzel a LEDre jutó feszültség diódánként 0,7V-al csökken és az élettartama lényegesen hosszabb lesz a fényerő elhanyagolható mértékű csökkenésével. A videón én labortápegységről hajtottam meg, az 12V-ra volt beállítva.
A működés:
A DRL bekapcsol, amikor beindítom a kocsit. Amikor indexelek, a DRL lekapcsol automatikusan és a kombinált LED index üzemmódban fog villogni. Az index lekapcsolása után 2 másodperccel a DRL visszakapcsol. A videón az index üzemmódot kézzel imitáltam, a jobb alsó sarokban látható. Ezt kapcsolgatást a DRL-index kombinált LED-be beépítették.
Az index fórumán lopott ötlet, hogy ezzel a kombinált LED-del a hátsó ködlámpát is lehet integrálni a lámpatestbe, a hátsó indexizzó helyére.
Nálam az ezzel felszabaduló alsó tolatólámpa helyére egy angol ködzárófény lámpa kerül. Ott fordítva van, jobb oldalon van a ködlámpa. Így most nekem a hátsó ködzárófény két darab lesz.