Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

G é z a Creative Commons License 2017.06.05 0 1 43857

Szia! A fesszabályozó bele van építve a generátorba a Kubota motornál.

Előzmény: dnoi (43856)
dnoi Creative Commons License 2017.06.05 0 0 43856

Bocs ,hogy beleszólok .Nekem a fesszabályzó érdekelne ,hogy hol található Aixam 400 -nál  kubota motoros ,mert fordulaton 16,5 V mérek az izzón.Fordulaton lüktetnek az izzók ,magnó ,belső villágítás  mindha fénykürtöznék a szembe jövőre .

Előzmény: G é z a (43855)
G é z a Creative Commons License 2017.06.04 0 1 43855

Motortérben akku felett a fekete az izzító relé , a szürkés-ezüstös pedig a leállítás időzítője.

Előzmény: Fázosficko (43853)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 43854

Ha jól tippelem akkor leállító vezérlője a motortérben van a tűzfalon , az aksi fölött valahol . Két relé van egymás mellett , az egyik az izzító , a másik a leállító , asszem ez utóbbi a kisebb és ez esik a kocsi közepe felé . Az igazán manuálissá tett járgányokban mind az izzítás , mind pedig a leállítás kézi vezérléssel . nyomgombbal megy -- ismerek ilyen kocsit .

 

Az a barátom aki a féklámpa-kapcsolgatással állította le a kocsit vizsgáról hazajövet ugyanabba a kocsiba ( annak főtt meg a motorja vásárlás után hazaúton )  vett kevés km-es jó állapotú motort kopaszon -- önindító és generátor nélkül --  65-ért . Ez olcsónak számított , mert a Kubota motorok általában 80-100 környékén cserélnek gazdát . Meg úgy általában mindenféle mopedautó motor ilyen áron megy bontottan .

Előzmény: Fázosficko (43853)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.04 -1 0 43853

Azt hogy egyből újra indul ötlet: ha egyből gyújtást adsz gondolom inaktiválodik a mágnes szelep és inditható (lenne mert a mienk akkor se :-((  )

 

nem a mágnes tekercs most már a gond ez is ki derült! mert egy úgynevezett csoki val van  a vezetéke ösze dugva azt szét szedve simán vezetékkel akkuval a mágnes tekercs azonnal be húz áram el véve meg ki enged!

 

Így való színű a vezérlő elektronika szart be :(

 

Az hol van bent helyileg ? hol keressem?

 

 

Ja és arra sem kaptam választ egy ilyen 2 hengeres motor reális ára mennyi?

Előzmény: Bakancs4 (43852)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 43852

Ha újat szeretnél akkor itt van . Kicsit tévedtem az árral + postaköltség :

http://webshop.moped-auto.hu/alkatresz-kategoriak/motor-es-alkatreszei-kubota/300-kubota-leallito-szelep.html

 

Járó motor le állításhoz kulcs le fordít itt ugye a mágnes kap egy impulzust egy idő relén keresztül ami elvileg (pl 5 másodpercig húzza)aztán old! ugye  és akkor a leállító karnak vissza kéne ugrani eredeti semleges állásba ugye?  és elméletben a motor ismét indítható minden egyéb művelet p.l.: gázpedál nyomkodása egyéb, nélkül?

 

Annyi érdekessége van a dolognak , hogy ha rögtön újraakarod indítani a motort akkor nem kell végigvárni az 5 másodpercet , egyből röffenthető - hogy ezt miképp hozzák össze nem tudom .

 

A működés három helyen szokott zavart szenvedni .

Egyrészt előfordul mechanikai hiba , amikor igazítani kell a tekercs elhelyezkedésén , görbíteni a karon stb.

Másrészt néha maga a tekercs hibásodik meg ( leég , zárlatos) , vagyis áram hatására nem húz be .

Aztán el tudja dobni magát az elektromos-elektronikus rész is . Ez lehet szimpla kontakthiba : barátom járt úgy vizsgáról haza jövet ( ahol a vizsgasoron még minden rendben volt , de hazaúton minden fékezésnél leállt a motor , valahogy a féklámpa betápbiztosítékáról kaphatta az áramot a relé . Ha leveszik a gyújtást akkor a féklámpa sem megy , ergo a leállítórelé itt figyeli a feszültséget , ha megszűnik akkor egy állandó áramú vezetékről áramot küld 5 mp-ig a tekercsbe . Mivel volt valami kontakthiba a féklámpás áramkörben az izzók elszívták az áramot , leesett a feszültség és a gép ezt gyújtáslevételként érzékelte -- és behúzta a tekercset a forgalom kellős közepén .

A villamos hibák között gyakori a vezérlőrelé hibája és akkor valami nyomógombos kapcsoló kerül be helyére , ilyen  az enyém is ( így vettem ) , de a bordó 500-asomban is kapcsoló volt , bátyám kis lepusztult fehér 400-asában is gombot nyomogatunk , az Érden-Bajóton átment Evo is ( amit most itt a környéken egy rokkant nő használ ) , illetve a most is hirdetett fehér kislámpás is . És mintha Casalinis barátom öccsének Aixamjében is ilyen átalakítása lenne . És mint írtam vettem már Trabant szivatós kocsit is -- annál a tekercset is elhagyták .Szóval gyakori .

 

A kapcsoló beépítésénél figyelembe kell venni , hogy a leállítótekercs áramfelvétele jelentős , a kisebb kapcsolók hamar beégnek . Pikantériája a dolognak : ha nincs megfelelő erősségű-feszültségű áram a kocsiban nem áll le . A féklámpás kalandot átélt márkatársam járt így : a teljesen döglött aksis , de bebikázott masina pár perc járatással nem rakott annyi áramot a tekercsbe amennyivel le tudott volna állni a gyújtás elvételekor . Én illetve bátyám pedig zárlat miatti feszültségesést szívtuk meg , mindkét esetben a generátor áramleadó csavarja ért hozzá a zárhídhoz . A töltőáramkor 50 A-s biztosítéka persze már a múlté , így  nem maradt áram a tekercs behúzáshoz . Bátyámnál a hibát a gumibak kiszakadása és a motor előrebukás okozt a, nálam pedig a halálosan túlkopott generátorszíj -- én azóta (a szíjcserén túl ) a generátor kivezetést is áthelyeztem .

 

A fenti lehetőségekre tekintettel , illetve ha valaki olyan is használja a kocsit aki nem tud benyúlkálni a forgó ventilátor mellett a motort leállítani ( esetleges meghibásodáskor)  célszerű rákötni egy huzalt leállítókarra és előrevezetni a szelepfedél fölött ; krach esetén is le lehessen állítani a kocsit .

 

Én a te helyedben úgy folytatnám a hibakeresést : lehúznám a tekercs gyári vezetékét , és rákötnék egy vezetéket , amit behúznék a fülkébe , hogy bármikor áramot tudja rá adni -- így állítgatva le a masinát . Ha a kézi áramozással jó akkor a vezérlőrelé nyavalyog , ha ugyanaz a jelenség akkor a tekercs-leállítókar környékén nem kóser valami .

Előzmény: Fázosficko (43851)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.04 0 0 43851

:-))

 

Köszönöm a képeket és az instrukciót!

 

Lenne olyan kérdésem hogy írod a leállító tekercs majd félszáz ezerbe kerül   :-O

esetleg van valami oldal ahol találni ilyet? Vagy meg lehetne nézni a pontos nevét?

 

Aztán még az is kérdés hogy a működése az úgy kéne hogy legyen : Járó motor le állításhoz kulcs le fordít itt ugye a mágnes kap egy impulzust egy idő relén keresztül ami elvileg (pl 5 másodpercig húzza)aztán old! ugye

 és akkor a leállító karnak vissza kéne ugrani eredeti semleges állásba ugye?  és elméletben a motor ismét indítható minden egyéb művelet p.l.: gázpedál nyomkodása egyéb, nélkül?

 

Jól írtam le így kéne működjön?

 

Mert ez most akár mit csinálok nem így működik!

Egyenlőre a mágnes tekercset meg hefteltük széjjel volt rohadva az eleje ahol mozog ki be a rúd ami a leállító kart húzza meg a rúd külseje is a vékonyabb rész el volt vékonyodva rohadva na ezeket úgy oldottam meg hogy 6 os menetes szárat hegesztettem a tekercs belsejében lévő vastagabb mozgó fém elejére a régi helyére

És kívülről hogy ne hulljon szét csináltunk rá lemezből egy (szoknyát) Ami nem engedi ki csúszni a közepét csak ameddig kell addig jön ki egyenlőre talán jó lesz így!

 

most a mágnes tekercs(talán jó) de a működése tuti nem :-((

mert hiába van akár gyújtásra vissza téve akkor is behúzva marad egész addig amíg a gáz kar nincs meg mozgatva(gázpedál lenyomva)  gondolom ez így nem jó! mit lehetne tenni nem értem az összefüggést a gázkar és a leállító kar közt! nem látom hogy lenne közük egymáshoz azon kívül hogy egy konzolon vannak.

 

Ötletek?

 

 

Ja és még egy nagy kérdés: egy ilyen 2 hengeres motornak mi a reális értéke?? menyiért lehet megvenni?(valami közép ár érdekel ami nem is sok nem is kevés ami reális)

 

Köszönöm!

Előzmény: Bakancs4 (43849)
barnazol75 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43850

Engem meg az indító relé szopat. Folyton beég az érintkező pogácsa és csak morog az indító, nem forog. Ma pl az utcán egy körömreszelővel kapargattam meg, hogy tovább tudjunk menni. Még jó, hogy kéznél voltak a csajok. :P Nem az önindítón, hanem a motortérben egy kis fekete relé, váltó érintkezővel, gondolom indításkor lekapcsol valamiket... Még nem néztem meg a rajzot

Bakancs4 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43849

A tekercs cseréhez sok szerencsét mármint az árához ...

 

Ja , majd félszázezer forint . Én az enyémet szétszedtem -- felhajtogatva a permezést -- és kibélelve pille palackból vágott csíkokkal megjavítottam , azóta is jó .

 

Egyik fórumtársunk Lada (önindító) behúzótekercsből csinált magának , csisszre befért , csak 2 fület kellett rá fabrikálni . Az egyik kocsim pedig egyszerűen bovdenesre ( Trabant szívató ) volt alakítva mire hozzám került .

Előzmény: Mnagy (43845)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43848

Fázosficko Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43847

Ja és igen jó bambán fogalmaztam meg nem így akartam  Már látom nem lehet ki hámozni hogy már le szedtem :( bocs  :-P

Előzmény: Mnagy (43845)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43846

?? először is rugó?? nekem nincs is rajt se benn rugó.

Másod sorban tudsz valami helyet ahol lehet venni hozzá? komplett tekercset?

Meg köszönném!

üdv.

Előzmény: Mnagy (43845)
Mnagy Creative Commons License 2017.06.03 -5 1 43845

Többször elolvasva sem találom a hozzászólásaidban, hogy le is vetted bocs...
A tekercs cseréhez sok szerencsét mármint az árához. Nekem a rugó vissza csattintja a helyére amint az időzítés lejár.

Előzmény: Fázosficko (43843)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43844

A motorszám a blokk hátulján van a beépített adagoló házába, ha kiveszed a motort meg tudod nézni

 

Annyit pontosítanék , hogy nem az adagolóba van ütve , hanem a motortömbbe ott , ahol az adagoló van beleépítve -- vélelmezem ezt értetetted az adagoló házán . Hozzáfűzném még , hogy a Mitsubishi (Casalini) és a Yanmar ( JDM ) motorokban is ugyanitt található . Ha van egyáltalán benne , mert én találkoztam már teljesen kirohadt motorszámmal is .

AZ alvázszám még megtalálható a motortérben szegecseléssel rögzített adattáblán is .

Előzmény: Mnagy (43840)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43843

Hali

Ha figyelmesen olvasod le is írtam hogy én a lekapáson már túl vagyok de széjjel van hullva a bele :-((

 

Ami mozog benne a belső vastagabb tömör fém egyben van de ami kiljebb van vékonyabb kar az el van rozsdásodva meg ami a helyén tartaná perem az is széjjel van rohadva :(

így az a tekercs cserés szerintem :(

de tetézi a gondot hogy az adagoló jol működik úgy ha kézzel be húzom a le állító kart az nem akar vissza menni a helyére csak ha a gázt meg nyomom kicsit!

 

Természetes ez így?

Előzmény: Mnagy (43842)
Mnagy Creative Commons License 2017.06.03 -3 0 43842

Azt a tekercset a két hatos csavar meglazításával lehet oldalirányba mozgatva beállítani, hogy lazán mozogjon.Viszont, ha szoros kabd le nyugodtan és tisztítsd ki. Ez egy egyszerű behúzó tekercs a benne mozgó vagy szoruló vas darabbal ami a leállító kart mozgatja.

Előzmény: Fázosficko (43841)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43841

Na szép napot

Meg lett a hiba!

 

Az adagolón ami van leállító kar. azt egy szolenoid húz meg amit egy idő kapcsoló vezérel és ugye ha le veszem gyújtásról akkor pár másodpercig húzva tartja amég a motor le nem áll és utánna el kéne engedje! de ez nem engedi el hiába tesszük vissza gyújtásra a gázra rá lépve mehanikusan meg mozdul kicsit az a leállító kar és így már indul a gép.

 

Na most itt a kérdés az is hogy az idő kapcsoló lehet a ludas vagy a szolenoid tekercs!? mert elég ronda a kinézete rozsdás  szétt hullot stb... nem mertem nagyon piszkálni mert még a végén le sem állítja :(

 

Kérdés járt már valaki így??

Ha igen mi a megoldás??

 

Kösz

Mnagy Creative Commons License 2017.06.03 -7 0 43840

A motorszám a blokk hátulján van a beépített adagoló házába, ha kiveszed a motort meg tudod nézni de minek mert motor kód van ami Z400.A váz szám a hátsó ajtót felnyitva a jobbos oszlopba a lámpa mellett felett van.

Előzmény: Papamaci88 (43839)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43839

Sziasztok!

 

Egy Aixam 400as eladásánál jól tudom, hogy csak eredetiség vizsga van ugye?  Ahol alvázszám, motorszám ellenőrzésen kívül nincs más + pár darab fénykép készül.

 

 

Másik kérdésem az lenne hol találom a autón ezeket az adatokat?

 

Előre is köszönöm!

 

 

Mnagy Creative Commons License 2017.06.03 -2 0 43838

... ha túl magasra állítod az alapjáratot elkezdi mozgatni a szíjat és tényleg árt az irányváltónak főleg a hátramenet kapcsolásakor. Mivel az jön át, hogy zavar a pici gáz adás indításkor ezért nézd át az adagoló elemeket, hogy nem e kopott valamelyik tehát egyforma az adott fordulaton az adott köbcenti, ezzel párhuzamosan a porlasztókat is mérd be nem e "pisál"kis fordulaton valamelyik és a végnyomás jó e.

Előzmény: Fázosficko (43837)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43837

elég lehet az ??

gondoltam rá hogy egy ici picit tenni kéne rá így is szépen jár bár nagyon alacsonynak nem mondanám vagy ha jár az adagoló már szabályozza?

 

nagyon fölé nem lehet állítani?  arra gondolok hogy ugye ezek autómata váltósak ha magasabb a fordulat nem lesz gond a váltás előre vagy hátra menetnél?

Előzmény: zsolt117211 (43836)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.06.03 0 0 43836

Adagoló körül van a hiba forrása! Rá kellene állítani egy picit az alapjáratra!

 

Előzmény: Fázosficko (43831)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 43835

Bátyám április elején eladott az Alföldre egy Virgo III-ast . Most vett  tőlem ugyanaz a család még egy kocsit , azt a Tasso-t tegnapelőtt vittem le lábon hozzájuk ( 200 km ) , akkor ránéztem a Microcar azóta összegyűlt hibalistájára . Többek között a hátsó lengéscsillapítókat kifogásolták  , mert akik használják a kocsit olyan 100-100 kilósak , ha ketten belepattannak akkor annyira leül , hogy már kilyukasztotta a karosszériát a doblemeznél .

Úgyhogy a probléma nem ismeretlen , ma délelőtt nézegettem a még eladásra váró Microcaromat , hogy miképp lehetne megtalpalni a gyári rugót . Ez ügyben én eddig két barkácsmegoldást láttam a vásárolt kocsijainkon . Barátom egyik Casaliniján elől  duplázták a rugókat , vagyis a gyárira kívülről ráhúztak még egyet , gyártottak hozzá szélesebb talpat . A megoldás kulturált , merem ajánlani . Egy nagyon lepusztult és rommá törten vett Ligierben pedig egyszerűen melléépítettek még egy lengéscsillapítót ( csak azt )   -- eléggé gányoltan nézett ki .

Én magam pedig jó tíz éve vettem gumituskókat -- utánfutóba-teherautóba áruálják ütközőnek -- és abból vágattam egy-egy vastagabb korongot , amibe még néhai kollegám esztergált akkora furatot , amibe belefért a lengéscsillapító . Ezzel előfeszítve a gyári (elülső) rugó a helyzet kezelhető lett .

Előzmény: Dart69 (43834)
Dart69 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 43834

Sziasztok!

Microcar Virgo II. hátsó komplett futómű, vagy lengéscsillapító érdekelne. A lényeg, hogy erős legyen mert sz enyém elég gyenge és nagyon "kopog", leül.

Az is megoldás lenne, ha valaki meg tudná mondani milyen autó lengéscsillapítójával lehetne helyettesíteni a gyárit!?

brömbi Creative Commons License 2017.06.02 0 0 43833

AIXAM 400-as  1999-es évjáratú.

Előzmény: zsolt117211 (43820)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.02 0 0 43832

:-P

Bocs a gázt kell meg nyomni kicsit  :-P gáz nélkül nem indul :-P

Előzmény: Fázosficko (43831)
Fázosficko Creative Commons License 2017.06.02 0 0 43831

Szép napot lenne egy kérdésem

egy aixam 400 as ról lenne szó. 2 hengeres diesel az lenne a kérés: normális az hogy ha meleg, ha hideg csak úgy indul hogy egy kicsit meg kell nyomni mert külömben az akku lemerüléséig lehetne tekertetni akkor sem indulna be :-((

 

Ha egy ici pici gáz van nyomva meg azonnal indul és szépen jár hidegen melegen !!

 

Mi lehet ennek az oka.?

lobo62 Creative Commons License 2017.06.01 -1 1 43830

Koszonom!

 

Előzmény: Bakancs4 (43827)
dnoi Creative Commons License 2017.05.30 0 0 43829

Több mint valószínű ,hogy feszszabályzó ,mert gázadásra emelkedik a Volt és a felkapcsolt lámpánál a csatlakozón is ugyanazt az emelt 15-16,5 V mérem.Hol van ezen a feszszabályzó a generátorba vagy külön valahol?Mennyi 1 ilyen Aixam 400 vagy mivel helyettesíthető?

Előzmény: barnazol75 (43825)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.30 -5 0 43828

Már megint egy zavart hirdetés . Ha jól értelmezem akkor abból indul ki a pasas , hogy minden ami zárt kasztnis , de nem gépkocsi az egyenlő a segédmotoros kerékpárral . Így aztán segédmotorként árulja a zárt kasztnis  422 ccm-es 15-20 lóerős Piaggio ApePokert .

 

https://auto.jofogas.hu/fejer/Piaggio_APE_Poker_Furgon_Mopedauto_66862308.htm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!