Volannal es a Kozlekedesi Fofelugyeletnel kell kitalpalni. A Volannak meg kell magyarazni, hogy az miert jo, a Felugyeletnel el kell erni az engedelyezest, a kiepitest onkormanyzati penzbol szoktak, egyedul a tablat helyezi ki a Volan. Nem egyszeru, de ha a polgarmester a kezdemenyezes moge all, megoldhato.
Üdv mindenkinek!
Ha valaki tudja, hogy mi a rendje, s módja annak, hogy egy vonalon (Bp-Dány) megállópárt létesítsünk, legyen olyan kedves tájékoztatni.
BKV-és ellenőrök
A BKV éjszakai járatain minden nap valahol teljestenek szolgálatot, sőt vannak állandó éjszakások is, ezért lehet ugyanazzal a figurával többször is találkozni.
Igen, vannak ilyen mentoangyalok. Kedvenc szorakozasom volt onos eso utan kiallni hajnalban a buszallomasra, es nezni, ahogy a forgalmista vezenyel. Kb 10-15-tel kevesebb busz erkezett be a szokasosnal, es potolnia kellett a kimaradt jaratokat. Nagyon buli volt.
Ugyan már nem teljesen aktuális, de ti mit tapasztaltatok a vasutassztrájk alatt a buszokon?
Az iszonyatosan nagy tömegnyomoron kívül...
Győrből 02.13-án jöt 1600-kor 6! busz. Teljesen telerakva emberrel. Álltunk 20-an a buszon. Az első pirosnál nem is fékezett szinte a sofőr...
Legalábbis úgy tűnt. Átszaladt a vonalon úgy, mint a sicc. Kb a hátsó ajtó alatt lehetett a zebra közelebbi széle.
Szerencsénk volt.
Nagyon durva volt látni a sofőrök arcát. Teljesen elfáradva, kimerülve vezettek, mert el kell ugye vinni az utast. Azért mégis úgy gondolom, hogy a biztonság talán többet ér.
Pozitív élmény: egy vörös hajú, kb. 40-45 éves hölgy. Pénteken láttam Pestem, az hiszem ő volt a menetirányító (nem a tény, hanem a beosztás pontos neve a kérdéses), nagyon poénos volt nézni, amint 5 perc alatt rendet vágott a Deák téren, mert ugye minden sofőr rohant, tülekedett, stb, stb...
Vasárnap állok a rohadt nagy tömegben Győrben, és akkor megjelent a MENTŐANGYAL, a fent említett hölgy. Na, gondoltam, most akkor már semmi baj, biztos a hazaút. Azt nem tudom, hogy Kisalföld, vagy Volánbuszos a hölgy, de jó volt látni dolgozni.
Nincs szándékomban jelezni a frankfurti járat problémáját hivatalosan, mivel alapvetően sofőrpárti vagyok, és így jó nekik. A járat az óraszám miatt "ottalvós" és ez napidíjban jobb neki.
A másodrészeket illetően igazad van, én csak a hivatalos részére utaltam a dolognak. Ugyanis csak akkor hagyhatna ki megállókat a járat és térhetne el a menetidőtől, ha az meg lenne hírdetve a menetrendben.Ebből már volt néhány utaspanasz, hogy a másodrész elzúgott, az utas elment telefonon reklamálni, közben elment a másik kocsi is. Ha meghírdetik, akkor természetesen a menetrend eltérhet, de az már egymásik járatszám alatt fut.
Lehet, hogy valoban nincs ertelme a Bonyhadi kiteronek, de ezt bizonyara a megfelelo hgelyen nem tudjak, a soforok orulnek, hogy sok a munkajuk. Ertesitsd rola az erdekelteket.
A masodreszeket szerintem pont abban az esetben van ertelme meghirdetni, ha nem teljesen egyszerre kozlekednek az alapjarattal, ugyanis altalaban tobbet nyujtanak eljutasi idoben, csatlakozasokban! Es nem szabalytalan a dolog, miert lenne az?
Honos Volan-kent melyikre gondolsz a Pecs-Szombathely jarattal kapcsolatban? Gondolom a Pecs i. 7.15 (1561) jaratrol van szo. Hat azt en biztosan nem ugy csinaltam volna, de hat nem en terveztem :) Amugy szeretem azt a jaratot, (elsosorban szanalombol), meg mert volt egy-ket erdekes elmenyem rajta, ha mar utas nincs...
Wolwerine!
Gondolom Budapetrol Szombathelyre igyexel. Autobusszal Sorponba es Zalaegerszegre lehet eljutni delutan 5 koruli indulassal (Gyorbe 17 es 18 orakor, onnan atszallasssal Sopronig, 17 es 18.30 orakor pedig Zalaegerszegre, ez utobbitol csatlakozva Gyorvarig el lehet utazni, ha esetleg eledmennek kocsival.
Vasi Volan emilt nem tudok, probald meg esetleg a @mail.matav.hu vagy a @matavnet.hu vegzodessel, az elejen max 8 karakterrel (pl vvolan, vasivol, stb.)
Üdv a díszes társaságnak! jómagam még mindig azon dühöngök, hogy kiváló új órarendemnek köszönhetően nem járhatok haza a jövőben busszal, lévén az utolsó elmegy 14.45-kor, én meg 16.30-ig vagyok órán. Ez a mostani sztrájkidőszakban annyit tesz, hogy vagy nem megyek be órára (lehetetlen, gyakorlatról van szó megjelenés kötelező), vagy holnap hajnalban 6.45-kor indulok el és otthon is leszek talán délre. Tudja valaki a Vasi Volán emiljét?
Az előzetes egyeztetéseken valóban konszenzus volt a frankfurti járatot illetően, csak éppen értelme nincs, mivel a kerülő út csak kiadást jelent, bevétel gyakorlatilag nincs. A másodrészeket általában nem hírdetik meg, de ez nem nagy baj, mivel általában nem együtt haladnak a menetrendszerinti járattal, hanem bepakolják a távolsági utasokat aztán tűz haza, nem állnak meg minden bokornál. Ez viszont szabálytalan, de maximálisan rugalmas és utasbarát. A honos Volán rugalmatlanságára nagyon jó példa a Pécs-Szombathely járat, kész röhej az útvonala és a menetideje, mind a két sofőr halálra unja magát, aki oda van beosztva.
Igen, a KHVM altalaban csak ugy adja meg a megyen kivuli modositasok engedelyet, hogy a tobbi erintett hozzajarul. Tehat eloszor Volanok kozotti egyeztetes, aztan KHVM, ez a sorrend. (Tisztelet a kivetelnek :)
Hogy miert megy a frankfurti jarat Bonyhadon at? Tudtommal az eleve igy lett tervezve, hogy tobb varost kiszolgaljon. A Tisza Volan 9.00-s Szeged-Pecs jaratabol pedig ugy tudom a Tisza Volan keresere vettek ki a mohacsi megallast, mert igy nem kell a Pannon berleteseit hordani vele a delutani muszakra, es versenykepes lett a menetido a Koros Volan jarattal.
Ritka keres az egy Volan reszerol, hogy csak ugy jarul hozza egy masik Volan jaratahoz, hogy azt plusz helyeken megallitsa. Altalaban megallokat akarnak kivetetni egymassal.
Elvetve elofordul, hogy egy arrajaro idegen Volan tavolsagi jaratara akar a honos tarsasag raterhelni valami olyan volumenu helykozi forglamat, ami nem bonyolithato le gazdasagosan. Ilyen lehet pl par gyerek iskolaba szallitasa az egyik falubol a masikba.
Az ellenor valoban a sofort is ellenorzi, a problema a jegyekkel kapcsolatban rendszeresen ugy merul fol, hogy az utast elkapja az ellenor, es az azt allitja, hogy nem o potyazik, hanem a sofor adott neki rossz jegyet, de persze o jot fizetett. Ilyenkor persze jon a rovancs, nagyon kellemetlen tud lenni.
Veszprem: a masodreszjaratokak nem kell meghirdetni, csak erdemes, de ez mas teszta. Idegen (nem honos) Volan hivatalosan aligha tud elmenni az egyetemhez, ilyen jellegu megoldasrol nem tudok sehol az orszagban, javitsatok ki, ha tevedek. A helyi Volan megcsinalhatja a varoson beluli meghosszabbitast, csakhogy delutan tobbnyire az idegen Volan indul, ezert problemas.
Ami Veszprem-Bp menetrendtervezetet lattam, az legalabb felorankenti kozlekedest javasol egesz nap. A dolog olyan stadiumban van, hogy nem is erdemes elkuldenem, mert a keszitojen kivul szinte senkinek sem tetszik az erintetek kozul.
A járat most is megáll olyan fontos helyeken, mint pl. Döbrököz. Itt még állítólag nem volt sem fel- sem leszálló. Egyébként is egy IK 397-es vagy egy 399-es teljesen alkalmatlan a helyközi közlekedésre. A járat útvonala egyébként is érdekes, mert nem valószínű, hogy Pécsről Frankfurtba Bonyhádon keresztül vezet a legrövidebb út.
A Körös Volános ellenőrök időnként azt is megcsinálják, hogy a vonal teljes hosszában végigmennek felváltva a két kocsin egész Pécsig és vissza. Az ellenőr egyébként alapvetően nem az utast ellenőrzi, hanem a sofőrt.Néha érdemes megnézni, hogy a teljes árú helyett netán nyugdíjasjegyet adott teljes áron. Az útvonal módosításokhoz még annyit, hogy a KHVM nem elég, a helyi Volánnal is meg kell egyezni. A Gemenc pl. csak úgy engedte át a Pannon frankfurti járatát, hogy minden kilométerkőnél megáll. A Tiszának is van olyan járata, ami nem mehet be Mohácsra, mert elvinné az utasokat a helyi cég elől.
Az útvonal módosításhoz meg minden egyébhez azt hiszem KHVM engedély kell. Nem lehet egy szerúen ide-oda rakosgatni az utvonalakat, ráadásul megállót is kellene építeni ami nem 2 ft.
A 13:00-ból pénteken kettő van! Abból az egyiket próbálnám behozni...A Balaton-volánnak ehhez is beleegyezését kell adnia? 1 körül úgyis iszonyat zsúfolt a buszpu.. így telán érdekük is lenne... Amúgy az a busz nincs is benne a menetrendben...
A tevezetekről tudsz még valamit??? Fel tudod tenni? Vagy esetleg mail-ben elküldeni..?
Szerinted csak a Balaton Volán járatokkal érdemes próbálkozni?
A 13 oras problemas, ugyanis Volanbusz-jarat, es a veszpremieknek nem lenne inyere a dolog. Persze valamit-valamiert alapon mukodhetne, de beletelne egy kis idobe.
Egyszerubb, ha a helyileg illetekes Volannal probalod ezt elintezni. A 15.45-ost es a 16.10-est szerintem minden tovabbi nelkul lehet az egyetemtol inditani, ld Kisalfold jaratok Gyorbol. Csak hat Veszprembol egy kicsit keso a delutan 4.
Mindenesetre egyelore jo lenne az is szerintem, aztan ha kialakul az uj menetrend, akkor majd a tobbi johet. (Az egyik tervezet szerint egyebkent a 13 oras elorejonne 12.45-re)
Tervezem, hogy bémegyek a HÖK-höz, s megkérdem, hogy némelyik buszt nem-e tudnák az egyetemtől indítani.
Első körben az iskolapénteki 13:00-s gyorsra gondoltam (a sima 13:00-s, Fehérvárra bemenő maradna a buszpu-n)
Ötleteket várok, hogy melyik járatokat dobjam még fel.
BKV ejszakai jaratonb mar tobbszor is talalkoztam ugyanazzal az ellenorrel. Hulye egy heppje van...
Veszprem-Bp vonalon maskor is talalkoztam ellenorrel, egyszer pl a 10.00-s balatonfuredin. Ebben semmi kulonos nincs, ugymond normalis idopont, a kovetkezokhoz kepest.
Keszthelyen egyszer este fel 10-kor szallt fel egy ellenor, raadasul egy olyan megalloban, ahol annak a jaratnak eppen 5 nappal elotte szunt meg a megallasa. Ilyesmit mashol is tapasztaltam, ha az ellenor ott all a megalloban, a soforok onkentelenul megallnak, meg akkor is, ha nem kellene.
Borsod Volanos ellenorrel talalkoztam 1997 december 25-en Malyiban. Ezeknek meg a Karacsony se szent... :)
A Koros Volan Pecs-Bekescsaba jaratan is jott egyszer ellenor, Koros Volanos szinekben, Pecs es Mohacs kozott. Azaz pont a letezo legmesszebb Bekes megyetol. Egy utast fogott, lehet, hogy megerte egesz nap utaznia miatta...
Eddig minden ellenor mozgasban levo buszt ellenorzott. Allo helyzetben meg nem talalkzotam veluk. Jottek egy-ket megallot, majd leszalltak.
Egyszoval ritkan, de barmikor elofordulhatnak...
igazi ellenőr volt?
Én 97 szept. óta járok a Bp-Ve vonalon, de ellenőrt még nem láttam...
Lehet, hogy Kocs-Ma után hazafele ment az ellenőr???:))))
Állt a busz amíg végignézte, vagy jött pár megállót??
S tényleg: mennyien voltak a buszon? eddig 2x jöttem vele, de mindig "tele" (50%-75%ig) vÓt!
Logikus. Én is ezt csinálnám. De azért meglepődtem, amikor 1999. december 24-én reggel 8-kor ellenőrök szálltak fel a Diósjenő-Vác között közlekedő buszra. 24-én reggel nem számítottam valahogy rájuk. Volt jegyem:-)) Most meg bérletem van:-)
Ugyanez van MIskolcon is. A busz tömve elindul az kocsiállásról, meg kerüli a forgalmi épületet, és a peron túloldalán intik is le az ellenőrök egz kis rovancsolásra.