Keresés

Részletes keresés

Bölény Creative Commons License 1999.10.14 0 0 14
A tempó-100-nak már nagyon régen itt van az ideje a 8-as 2x2 sávos szakaszán. Különben a buszok (már amelyik bírja) úgyis repesztenek a hajmáskéri lejtőn. Persze ehhez egészséges lenne a hajmáskéri szintbeli kereszteződést mexüntetni. És hogy a nyűbe lehetett Öskünél olyan aluljárót tervezni, ami autóközlekedésre nem alkalmas?! Még egy pár métert kifaragni tán nem lett volna olyan nagy dolog, aztán lehet majd szívni, ha a 8-ast autóúttá akarják nyilvánítani. Tavasz óta hosszabbítottak valamit a 2x2 sávos szakaszon?
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 13
A 256-os a "hagyomanyos" Ikarus, elol van rajta ajto, meg hatul, van 5 es 6 ablakos valtozata. 395-os, ujabban E95-os az, amelyiknek mar kozepen van a "hatso" ajtaja, es eleg klasszul nez ki, homlokfelirat van rajta, es a hatso sor ules vagy fel meterrel magasabban van, mert alatta van a motor. Egyszoval ezek az ujabb tipusu tavolsagi buszok, eleg sok van mar beloluk, halisten.
Van meg E94-es, ez ennek egy alacsonyabb epitesu, helykozi valtozata, tobbnyire kagyloulesekkel, amirol egyes idosebbeknek nem er le a laba, mert egy picit magasra sikeredtek.
A Lenti-Bp-tel mentem is, onnan tudom, hogy golyo. De az atlaga nem hatvan valamennyi, hiszen B.alamadi-Deli pu. kozott szaztizenvalahany kilometer es 80 perc! Ez szerintem 80 folotti atlagra jon ki, majd holnapra utananezek.
En nagyon remelem, hogy fog valtozni a menetrend, ha bevezetik a Tempo 100-at. A vasut szegenyem megint csak nezni fog.
Hogy miert kulonbozo a menetideje 2 teljesen ugyanazon az utvonalon kozlekedo jaratnak? Ez jo bonyolult. Amikor 95-ben volt a nagy bovites a Bp Veszprem vonalon, igyekeztek valami utemesseget belevinni, peldaul delutan megfigyelheto bizonyos 15, 45-os indulas Bp-rol, persze nem sikerult, mert azon a bizonyos sumegi Volan talalkozon, ahol ezt kidolgoztak, minden percert ment a tulekedes, kie lesz a legjobb jarat. Epp ezert olykor belecsempesztek egy kis csuszast, hogy kozelebb/tovolabb keruljenek egymastol a jaratok. A Zala Volan pl. kototte magat ahhoz, hogy a varosokbol mindig 0-kor, vagy 5-kor induljon, Alba Volan igyekezett minel kevesebb jaratot beengedni Fehervarra, A Volanbusz igyekezett ujabb telephelyeket letrehozni, stb. Attol is fugg, hogy hany megalloja van utkozben egy jaratnak. Aztan ott vannak a sumegiek este 8-kor ket kocsival, az egyiket sietosre vettek, a masikat lazara. Ott van a 13.30-as Volanbusz, amit az istennek nem akarnak a tobbiek beengedni Fehervarra.
Itt csatolnek vissza arra, hogy nem engedte Varpalota a debreceni jaratot naponta. Az autobuszjaratok utvonalanak, menetrendjenek megvaltoztatasahoz minden olyan Volan tarsasag hozzajarulasa szukseges, amelyik a modositando jarat barmely 2 megallojanak viszonylataban kozlekdest tart fenn. Ha nem jarulnak hozza a modositashoz, akkor a miniszterium sem adja ki a koncessziot (vannak kivetelek egyebkent). Marpedig Varpalota a szexardi jarataval ha jol remlik Cece es B. almadi kozott kb. fel oraval a debreceni jarat elott jon, es attol tartottak, hogy attol elvenne az utasaikat egy naponta kozlekedo debreceni jarat, ezert nem jarultak hozza. Ennyit hallottam.
Előzmény: névtelen (12)
névtelen Creative Commons License 1999.10.14 0 0 12
Sajnos a tipusokat nem ismerem, de asszem 1db debreceni busz van, kivétel: eccer láttam egy vadi újat ilyen táblával. De az a busz, ami szokott lenni, az az "idők kezdete" óta, vagyis amióta jár a vonal-azóta Debreceni.
apropó: Várpalotaiak nem engedték a napi járatot??? Mi közük hozzá? Ha jól tudom, nem is érinti a Várpalotaiak területét..???
Arról a lent-Bp járatról mit hallottál? Télleg megy mint golyó. És nem késik. Nemtudom, hogy jól emléxem-e, de menetrendszerint kb jó 60-as átlag jött ki..
Na, mongyuk a 18:20-as Bp->Veszprém euroliner erre rávert. Asszem ott valami 73 km/h jött ki,(ez nem "menetrendi", hanem "tapasztalati"). Úgy hogy átmegy x lámpás Pesten Fehérváron és Veszprémen...
Nem értem a menetrendi szabályozást. kívülállóként. Pl. általában 2:15 a Ve-Bp, lassújárattal. 2:00 az ami csak Várpalota és Veszprém, de vannak kivételek... pl. 9:45-Veszprémi indulás. iskolapénteken, "gyorsjárat" is megy, ez "csak" Várpalota és Szfvár, a sima meg mindenhol megáll. a simának 2:15, a "gyorsnak" 2:10 a menetideje. Teszt: és tényleg annyi:(. /de akkor még nem volt az "x9:00"-s/
Miért tud az egyik felérni és miért nem a másik?
Szerinted fog-e változni a menetrend (menetrendszabályozás), ha a "tempo-100"-at engedik a KRESZ-ben?
Amúgy Debrecenben láttam egy nagyon "dizájnos" Hajdú Volán buszt, távolsági volt, mélykék festéssel, sajna nem tudom a tipusát, de jól nézett ki.
Előzmény: Carpy (11)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 11
Hat igen, ki lehetne szamolni, hogy megeri-e a cegnek ez az uzemanyagozas. Anno Miskolcon is volt erre pelda az MKV-nel, eszmeletlenul lelassult tole a forgalom.
Komolyan a debreceni busz megy szombaton masodreszben Pestre? Az masfel eve meg 256-os volt, most is az?
A Debreceni jarat menetrendje nemcsakhogy lassu, de tobbn, mint idetlen. hogy lehet Kecskemetrol 14.58-kor inditani egy jaratot?!
En ugy tudom, hogy pont azert nem lett a debrecenibol naponta kozlekedo jarat, mert epp Varpalota nem adta a hozzajarulasat. Tehat ez kivetelesen nem a Hajdu Volanon mulott.
A Hajdu Volan az egyetelen Volan, ami nem kozlekedtet menetrendszerinti jaratot Budapestre. Egy viszonylatban viszont eros, ez a Debrecen-Miskolc. Van meg Szegedje, Gyongyose, Egerje, nehany nemzetkozi jarata es kifujt. Annakidejen gyujtottem a 395-osokrol a kepeket, de Hajdu Volanost nem sikerult lekapnom egyszer sem. A multkor lattam egyet, de akkor meg nem volt nalam gep.
A vasutas topicban irtam egyszer, hogy szigoru szabalyok vannak a menetidoszamitasra, es ezt nem merik atlepni a menetrendtervezok. Egy kivetelrol tudok, ez az a bizonyos Lenti-Budapest jarat. Ez szerintem picit szuk... megy is, mint a golyo.
Előzmény: névtelen (10)
névtelen Creative Commons License 1999.10.14 0 0 10
kösz:)
Az x9:00 és az x12:15 Balaton Volán járat, mint a 9:00 és a 12:15-ös is, csak vasárnap kivételével 2 busz megy. És a Balaton Volán lassú: asszem üzemanyagnormában fizetik a sofőröket, és a megspórot üzemanyagot "visszavásárolják".. asszem 80 Ft körül adnak 1 literért.. Akár a Debreceni nyagyonnyugis járatról, akár a Balatonalmádi falujáróról van szó (sok domb+sok megálló). És ha lassan megy, akkor benzint spórol..elvileg (??)
Egyszer -nem saját tapasztalat, egy haverom mesélte..pontosabban kiakadt rajta- van egy sofőr, aki keményen 50-el nyomja a legsímább úton. A Balatonfüred-Veszprém-Ajka vonalon, Veszprémnél sikerül úgy fél órás késést produkálnia, hogy nem volt semmi rendkívüli helyzet... a menetidő is 30 perc körül van...
Visszatérve a x900-x1215-höz: 2x jöttem vele Veszprémbe. az egyik alkalommal volt csak a 2 órás menetidő, a másik alkalommal: azt nem tudom, de az gyorsabb volt, sőt, az volt a "Debreceni busz", mivel ez szombati nap volt, a Debreceni meg akkor nem megy.. viszont dumáltam a sofőrrel.. és ő is egyetértett azzal, hogy nagyon lassú járat.. megkérdeztem, hogy megkérdezik-e a gépkocsivezetőket a menetrendről. Azt mondta NEM. Arról is volt szó, hogy tervezték, hogy mindennapi járat legyen, a Hajdú Volánnal párban. De ez -egyenlőre- meghiúsult. Debrecenben járva kijutottam a buszállomásra. Nem is csodálkoztam rajta. A Hajdú Volán "legtávolságibb" járata is kb. Kecskemétig megy csak.....
Igazándiból nem lenne rossz járat, csak a menetidőből kb 1 1/2-2 órát le kellene faragni: kevesebb várakozás, nagyobb sebesség (van a Zala Vonlánnak egy gyorsjárata: Lenti-Budapest. az északi balcsiparton megy. na az nem lassú..7:40 kor indul Almádiból, 9:10-re Erzsébet tér.. ez mintának elég jó lenne..). Gyakorlatilag vonattal-átszállással hamarabb eljutsz Debrecenbe..
Előzmény: Carpy (9)
Carpy Creative Commons License 1999.10.13 0 0 9
Ezt nevezem precizitasnak!
Melyik jarat az 1.26-os?
A x9.00-x12.15 eleg erdekes, mert identol az x9.00 bekerult a menetrendbe, a x12.15 pedig nem. Tenyleg olyan lassu?
Egyebkent nekem is volt mar tapasztalatoma Balaton Volan lassuysagat illetoen, arra vetemedtem, hogy Debrecenbol Kecskemetre Balaton Volannal menjek. ot tokoltunk vegig 50-nel az Alfoldon, es meg igy is alltunk 10-20 perceket Karcagon, meg Szolnokon> Megis poen volt, keves olyan jarat van, ami H, Sze, P kozlekedik...

A Tisza Volan szerintem is jo, a honlapjuk is. Egyebkent az Agrianak is van honlapja.

Varpalotaiakat nem nagyon szeretem, nevezetesen a batyam utaltatta meg velem oket, mert egyszer egy varpalotai sofor nem allt meg neki az I epuletnel, es ott varta a baratnoje, gyalogolhatott vissza a buszallomastol. A Heviz-Budapest jaratrol van szo, aminek van megalloja az I-nel.

Azonkivul nem semmi a varpalotaiak zalaegerszegi jarata sem. Keszthely-Zeg kozott annyira falujaro, hogy mig egy normalis jaratnak 1 ora se kell, neki tobb, mint masfel! Kriminalis. Ez a jarat az indulasa heteben belement az arokba, a batyam ott pusztult a rohogestol: Ez a buntetes Nektek! Majd legkozelebb megalltok nekem az I-nel!

Előzmény: névtelen (7)
Carpy Creative Commons License 1999.10.13 0 0 8
Boleny! Te is pont az Alba Volan jarattal tudtal menni... Az milyen szutyok busz volt eleinte! Az ablakarol folyton jott le a folia...
Amikor meg keves gyorsjarat volt Veszprembe, en is mindig a 17.15-ossel mentem Pestre. Eleg klassz jarat volt, es mindig tele.

A MAV szerintem akarmit is csinal, Bp-Veszprem kozott mindig is a busz lesz a nyero, villamositas ide, ivkiigazitas oda. Talan nem kellett volna megszuntetni a Veszprem belvarosi allomast, es akkor lenne eselyuk...

Előzmény: Bölény (6)
névtelen Creative Commons License 1999.10.13 0 0 7
ENNYI VE-BUDAPESTI. nohát...
a 12.00-s: gyanús, hogy az, mert akkor 2 busz megy (hétköznap) Veszprémből. a gyors az először Fehérváron áll meg..
Amúgy itt részemről javasok: csak gyorsjárat
Bp. -> Ve:
6:45, 8:30, x12:15, i13:00, 15:30, 16:45 ..és..
iskolavasárnap: 18:20- ekkor 3 busz megy.
az 1. tetű. a második csak Szfvár és palota
a 3.:COOL: csak Veszprém, Euroliner busz, 1:26 Erzsébet tér->Ve. buszállomás!!!
(összehasonlításképp: falujáró: 2:15perc+15 perc késés..)
Ve.->Bp.
6:30, 7:15-nagyondugig.., x9:00, iskolapéntek13:00, 17:15
Ebből a pesti x12:15-ös gyors nincs a menetrenben (amúgy elég tetű: 2óra és nem áll meg sehol.. vö: 18:20 Euroliner...)
és az iskolapénteki 13:00-s se. Ez tuti járat, van ülőhely, ..de indulásokr már nem sok.. és csak pesten áll meg!!

Volánok:
Tuti: Tisza Volán -igényes (Nem tudom, a Szeged környékiek milyenek, de a távolságik jól..)
Gyakorlatilag néhány város kivételével eljuthasz Szegedre az egész országba. Sőt van járat Bécsbe is (péntek este indul, vasárnap reggel érkezik.)
Van honlapjuk
a másik szimpi az ex Várpalota Volán.. egy ideje Bakony volán, ződ pöttyel.. a piros a Pápai.
Ez azér szimpi, mert pici pont, de mégis nagyon sok járata van. a legbrutálabb: Várpalota indul 6.10, Szombathelyre. Onnan vissza Budapestre, ez 19:50 kor az utolsó pesti busz (kivéve vasárnap), 22:45: vissza Veszprém- 0:50 érkezik, 1:05 vissza Várpalotára.. Nem sokszor menem vele, de nem volt üres...
sebesség:
Volánbusz: nagy cég, de jó is. Érdekes: kb 1 éve a gyorsjáratok meglassultak. kb 1:30-1:40 alatt lenn voltak Ve-ben, mostmeg 1:45-1:50.. a hivatalos menetidő 1:50...
Balaton volán: Lassssúúúúúú... (lásd x12.15-ös gyors.. és még a Bartókra se ment be...)
Amúgy érdekes: Vonal le almádiba. Onnan tovább fűzfőre, átszállással: van olyan, hogy látni az előző busz végét. Miért nem tudják összevonni a kettőt??? több járat=több utas...??? és semmibe se kerül.....

Bölény Creative Commons License 1999.10.13 0 0 6
Mit nem monc, Carpy, 10 napja nyitottad a topikot, és én nem vettem észre?! Megyek a Mea Culpába... :-))) Persze igazán reklámozhattad volna a vonatos meg a DBR-es topikban is.

Ez az eset olyan 4-5 éve történhetett, ha jól emléxem, akkor a 14.20-as busz volt. Nem is számítottam rá, kényelmesen ballagtam a buszpályaudvarra, aztán láttam, hogy készülődik kifelé egy busz, hát felszálltam. A "kedvencem" amúgy a 17.15-ös gyorsjárat volt, ami nem állt meg sehol. Az volt a szívás, ha azon nem volt ülőhely, mert akkor állhatott az ember Pestig.

Az való igaz, hogy a Bp.-Vp. buszok elég sűrűn járnak, és a frekventált járatokon kisegítő buszokat is beállítanak. Egy időben sárga helyközi buszok is jártak kisegíteni, azóta a második/harmadik busz megnevezése a "fapados". Én mindenesetre jobban szerettem, mert a "rendes" buszon ment az öldöklés, míg a fapadoson kényelmesen lehetett ülni, főleg, hogy nem azok az ócska kagylóülések voltak benne.

Ezen a vonalon sokminden hozzájárult a Volán népszerűségéhez:
- a vp.-i vasútállomás messze van a városközponttól, a helyijárat pedig lassú, ritka és drága, a buszpályaudvarig pedig negyedóra alatt kiér az ember gyalog és ingyen a kolesztól,
- a buszok legalább óránként egyszer mennek, míg a vonat jóval ritkábban,
- a Deák térről egy jeggyel át lehet menni a Keletibe és a Nyugatiba is.
Igaz, vonat még késő este is megy. Offtop, de 1x iszonyúan mexívtam a 21.35-ös vonatot, mert nem ment be a Délibe, csak Kelenföldig, ahol viszont éppen két és fél perccel késtük le az utolsó 7-es buszt és a februári csikorgó fagyban várhattunk fél órát az éjszakai villamosra.

Sztori-pédzs szintén rulez!

Előzmény: Carpy (5)
Carpy Creative Commons License 1999.10.13 0 0 5
Vegre Walaki! Aszittem teljesen eselytelen ez a topic, hiszen 10 napig mar szunnyadt....

Hat igen, a pentek delutan az mindig egy nagy moka! De Veszprem-Budapest meg istenes is, mert ott legalabb jo gyakran jarnak a buszok. Melyik jarat volt ennyire kriminalis? a 12.00-s?

Előzmény: Bölény (4)
Bölény Creative Commons License 1999.10.13 0 0 4
Carpy rulez! Hiánypótló ez a topic!

Indításnak egy másik vicc. Busz robog lefelé a lejtőn, egy fazon lélekszakadva fut utána. Kiszól egy utas: - Jóember, ne szaladjon, mindjárt jön a következő!
- Az lehet, de annak nem én vagyok a vezetője...

Több éven keresztül volt szerencsém buszozgatni a Budapest-Veszprém útvonalon. Különösen a péntek délutáni pesti buszok voltak jók, a kukackonzerv hozzájuk képest üres bálterem, pedig soxor 2-3 busz is megy. A várpalotaiak jó játéka, hogy amikor Veszprémben felszállnak, akkor a busz hátuljában foglalnak helyet, ezután a busz megtelik hátizsákos egyetemistával, Palotára megérkezve meg kezdődik az anyázás a leszállásnál.

Sztori. Még éppen elcsípem a pesti buszt, a sofőr éppenhogy be tudja csukni mögöttem az ajtót, annyira tele van a gép. Elindulunk, kiérünk Vp-ből, az első megállóban egy szakasz katona. Puff neki. Na, ahogy ezek fölnyomakodtak, én felkerültem a lépcső tetejére, de beszorultam egészen a sofőr mellé. Így aztán amikor a sofőr a magasabb fokozatokat kapcsolta, szólt nekem, hogy húzzam be a hasam, mert különben nem fért volna el a váltógomb. Előzésnél pedig a lejjebb álló kiskatonákat kérte meg, hogy nézzen már bele vki a tükörbe, visszamehet-e már.

Carpy Creative Commons License 1999.10.13 0 0 3
Bütyök Creative Commons License 1999.09.29 0 0 2
Ez elég durva vót.
Előzmény: Qtyi (1)
Qtyi Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1
2 gyerek vitatkozik arrol, hogy mikeppen szeretne meghalni.
az egyik aszondja:
-En ugy, mint a nagyapam. Ulve, csendesen, álmában, nem ugy, mint az utasai, uvoltve...
MacPet Creative Commons License 1999.09.29 0 0 0
0
Carpy Creative Commons License 1999.09.29 0 1 topiknyitó

A legtaplobb sofor akivel valaha talalkoztal?...
Atadod a helyed tavolsagi buszon?
Pentek delutani tulelesi strategiak...
Lattal-e mar olyan tomott buszt, aminek mar kidomborodik az oldala?... Hol?
Kulonjarat: VOLÁNtol, vagy maganvallalkozotol?
Melyik VOLÁN a legrosszabb? Es a legjobb?
Hol kerik el mindig a diakigazolvanyodat?...

Egyszoval, minden, ami busz!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!