Keresés

Részletes keresés

trebront Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129332

én is "A" párti lennék.

majd gondolj a hangszigetelésre is, mert 3m magasból esik a tetőtéri "vacsora", aminek van hangja

Előzmény: kiggyo (129331)
kiggyo Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129331

Hát igen, a B a nehézkesebb megoldás. Talán egy ilyennel elférnék:

 

https://ferencziepuletgepeszet.hu/PE-idomok/Geberit-PE-csatlakozokonyok-45-csatlakozo-tokkal-fali-WC-hez-d-110mm-d1-90mm-p30351.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2eKtBhDcARIsAEGTG408ZL58E5ghkCUTRjwszmJ6n95dQjefxxeUV6DiTApEOvnLeFuD54UaAhXpEALw_wcB

 

De én az A-t preferálnám ha nincs benne bukta.

 

Szerintem mindkettő műkódőképes, de nem vagyok egy budispecialista, ezért is érdeklődtem itt. 

 

A hozzáférés külön buli lesz, vékony ytong az előtétfal, csempézve. Multimasterrel kivágtam ma egy csempényi kockát a fugánál, nem sérült semmi, jött a fal+csempe. Még egy kocka és talán befer a kezem :-)

 

Megpróbálom aztán ha nem jön össze akkor lebontom a falat, megcsinálom kényelmesen és visszaépítem kartonból...

Előzmény: trebront (129330)
trebront Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129330

ha a kék fémváz másik oldalán már közvetlenül a karton-csempe-wc van felfogatva, akkor a bézs könyök 90-es átmérőjű, és rögtön/közvetlenül ebbe már a wcfajansz csonkjára ráhuzandó közdarab kerül. de akkor nemigen van hely a B szerinti 110 Yelág+45 elemre, mert ezekkel már kint vagy a csempén kívül. (ha talponálló modern/falig.takaró.oldalú a wc, távol lévő csonkvéggel, akkor mondjuk elférsz és rátakar).

utólagos tetőtérbeépítés, gondolom nem klasszikus panelépület?

gépészboltban le tudod modellezni az Y+45 előugrási méretét

 

nincs a fotón, de a tartály+öblítővíz.csonkja nem lóg bele a 110-es függőleges vonalába?

Előzmény: kiggyo (129322)
lapar Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129329

A legionellán kívül léteznek más baktériumok is, ezért írtam a magasabb hőfokot.

a szalmonella is elpusztul 60 fokon, mégis megfőzzük a tojást :-)

Előzmény: Capt.IQ229 (129319)
lapar Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129328

De akkor a szomszédoké is kénes lenne. De azt írta az olvtárs, hogy náluk nincs gond.

Előzmény: Capt.IQ229 (129319)
nagykunsági Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129327

Hát persze. Még békebeli darab. 

Van belőle 3 darab is. 

1 a kompresszor tartálya, egy meg a hidrofor gázleválasztó tartálya. 

Előzmény: kormos* (129326)
kormos* Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129326

Hajdu?

Előzmény: nagykunsági (129325)
nagykunsági Creative Commons License 2024.01.30 -2 0 129325

Az én bojleremnek senki nem szólt, anód nélkül megy 30 éve :)

Előzmény: Capt.IQ229 (129319)
botsinkai Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129324

Panelházak strangja a B verzió szerint működik.

Előzmény: kiggyo (129322)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129323

Szia!

 Én eddig a  3. kép ( B verziót ) láttam --annál nincs visszatolás , bár az alsó  WC ben vizszint változás  előfordul .(DE csak levegőt sziv be hangosan.)

 

 

Előzmény: kiggyo (129322)
kiggyo Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129322

Sziasztok!

 

"szar" a helyzet, lenne egy kérdésem a tapasztaltabb szakiktól melyik a jobb rossz.

 

Adott egy előtétfalas, rejtett tartályos WC ami mögött a lenti képen bal oldalon lévő módon van bekötve a lefolyó a cső végébe. Ez most a 110-es lefolyócső vége, ez a legutolsó eszköz rajta. 

 

Úgy alakult az élet hogy a tetőtér felette be lesz építve, és kerül egy WC gyakorlatilag a lenti fölé.

Azaz a csőrendszer vége átkerül oda, 3m-el fejlebb. Ott lenne egy légbeszívó is majd rajta. 

 

Onnan egyenesen lefelé jön majd egy cső, amit itt össze kellene hozzuk a lenti WC mögött.

 

Még csak nézegetem, a kérdés az hogy melyik verzió a kevésbé veszélyes, van-e előnye-hátránya a két opciónak.

 

"A" opció szerint a betonból kihúzom/kivésem az egyenes szakaszt, oda bematekolok egy 45 fokos Y-t. (ezt meg tudom oldani, a tok éppen a beton felső szintje alatt van).
A fenről lezúduló matyi így a mostani WC bekötés alá érkezne. Ha elfér én ezt preferálnám valószínűleg.

 

A "B" opció szerint ha elfér akkor egy 45fok Y és egy 45 fok segítségével bekötöm a budit, és ebbe felülről érkezik a cucc fentről.

 

Ilyesmit láttam már élőben, a félelmem hogy rövid a szakasz az Y és a budi között, nehogy vissza is toljon valamit. Azért itt nagyobb távok szoktak vízszintesen lenni ha jól tudom.

 

Várok minden építő jellegű ötletet, esetleg valami tervezési segédlet linket, stb... Egyelőre amcsi "plumbing guide"-okat nézek, magyart nem nagyon találtam.

 

Köszi előre is.

 

 

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129321

Ja, ez Kapusnak ment volna.

Előzmény: Capt.IQ229 (129319)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129320

Pontmostírtam . :))

Előzmény: Hooti (129318)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.01.30 -3 0 129319

Dehogy kell 80fokra melegíteni.

A légósveszedelem 50 fok körül már nem szaporodik.

51 foktól pedig már el is pusztul.

Asszem 60 fok körül már 5 perc alatt az összes elpusztul, de ennyire ki a franc siet.

 

A büdös záptojás szag a kéntartalom miatt van. Az lép reakcióbaa magnézium anóddal és büdösít.

A kettő közül az egyiket ki kell vonni a rendszerből.

Ként kiszűrni a vízből. Ezt most meg nem modom mivel lehet, talán valami aktívszenes?

Vagy az anódot kukázni, de akkor 5 év alatt kilukad a bojler.

De léteznek elektrolízises külső aktív anódok, de azt nem tudom, hogy lehet-e kapni, de biztos nem olcsó.

Előzmény: lapar (129316)
Hooti Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129318

Rákeresve talán ez lehet a probléma forrása:

Elképzelhető, hogy kénes a vized (egy bizonyos mértékig megengedett), és az anód miatt kénhidrogén keletkezik a bojlerben, ami büdös. 

Előzmény: kapus85 (129317)
kapus85 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129317

Folyamatosan 80 fokra van állítva,mert a szaga talán nem annyira intenzív akkor,úgy mintha alacsonyabb hőfokra lenne állítva. A víz zavarossága alacsonyabb és magasabb beállított hőfok ál ugyanannyira szembetűnő. Nem tudom,hogy a csatolt képen mennyire látszik. A bal oldali boros pohárban hideg víz csapról jövő víz, míg a jobb oldaliban a bojlerből jövő meleg víz van engedve.

Előzmény: lapar (129316)
lapar Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129316

Azt hiszem, a Hajdu is írja, nem tudom milyen időközönként, hogy 70 fokra fel kell fűteni.

Ezt próbáld, felnyomni a maximumra. Az lenne a jó, ha 80 fokig is fel tudnád.

Ezek a boylerek nem szó szerint átfolyóak, ezért, ha kiengedsz 150 l vizet, akkor sem cserélödik mind ki, mert kicsit keveredik. Ha elfordul benne bármilyen büdösítő baktérium, az nagyon gyorsan vissza szaporodik a 40 fokos vízben.

Az anód dolgot nem értem (hogy attól büdös), de nem is értek egyet vele.

Előzmény: kapus85 (129309)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129315

„Éjszakai árammal működik,”

 

„Ez az elektronikus vízmelegítő egy automatikus vízfertőtlenítő rendszert használ, mely alapértelmezetten bekapcsolt állapotban van. Ez a rendszer mindig működésbe lép, valahányszor a vízmelegítő bekapcsolásra kerül, vagy 30 naponta, és a víz hőmérsékletét 60 °C-ra melegíti.”

 

(az érzékelési ponton annyi ,fölötte jóval több lehet és 50fok felett intenzív a vízkő kiválás a klóros víz jobban eszi az anódot)

 

Alapos tisztítás után kapcsold ki a légiós funkciót és a hőmérsékletet állítsd 50-55fok közé ,de ha elég a mennyiség  lehetne inkább alacsonyabbra.

Előzmény: kapus85 (129310)
cucu Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129314

Egyébként nálunk is ilyen sajnos, mert túl kemény a víz mifelénk is.

Csodát ne várj, nyaranta tisztítsd ki. Vagy ami még megoldást nyújt, az a víztisztító berendezés a vízóránál. Akkor nem kell évente tisztítani.

Előzmény: kapus85 (129309)
cucu Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129313
Előzmény: kapus85 (129309)
cucu Creative Commons License 2024.01.30 0 0 129312

Szerintem a Hajdú sokkal jobb. Mármint hőszigetelés tekintetében.

Amelyik sűrűn bekapcsol, mert könnyen lehül benne a víz, ott magasabb a vízkövesedés lehetősége. Itt lehet a probléma a te esetedben.

Előzmény: kapus85 (129309)
nagykunsági Creative Commons License 2024.01.29 -2 0 129311

Nem kell tenni aktív anódot, nem lesz büdös. 

Mindig ezt csinálja az anód. 

Én soha nem teszek bele . Minek?

Villanybojler 1992 óta van a falon. 

Igaz ez még békebeli darab :)

Előzmény: kapus85 (129309)
kapus85 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 129310

Előzmény: kapus85 (129309)
kapus85 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 129309

Sziasztok! Hozzáértők segítségét szeretném kérni. Adott egy Ariston Pro1 Eco 120l villany bojler. Éjszakai árammal működik, és a lakótér alatt a pincében helyezkedik el a kazánházban. Másfél éves a készülék, idén nyáron tisztitásnál a képeken látható állapotban volt a belseje. Kitakaritottuk, új anódot kapott. A probléma: meleg víz néha záptojás szagú, de mindig világosbarna színű ( hol sötétebb hol világosabb színű). A hideg víz szagtalan, jó ízű, szép állagú. A szolgáltatót már többször kerestem ,hogy nagyon rossz a víz minősége, többször átjáratták a vízórám előtt a rendszert, és adtak is mintát az elért minőégű vízből. Odáig elmentünk már,hogy külön föld feletti tűzcsapot is kialakítottak előttem, hogy azon keresztül járatják át a vizet.

Kérlek meg tudjátok mondani ,hogy mi lehet a probléma,hol keressem? Az Ariston bojler anódja reagál így a helyi víz összetételre? Vagy a bojler működése nem megfelelő? Állítólag ez már smart funkciós van összefüggés? Cseréljem le Hajdúra? Szomszédban ugyanez a víz van és ugyanúgy bojlerral melegítik (Hajdú a földszinti fürdőszoba falára feltéve) nekik nincs ilyen problémájuk. Nagyon köszönöm, ha tudtok segíteni és elnézést,ha kicsit hosszúra sikerült. Köszönöm 

Sony Black Creative Commons License 2024.01.29 0 0 129308

Pedig az golyós csap lesz, és túlfordítod :)

Előzmény: lapar (129307)
lapar Creative Commons License 2024.01.29 -1 0 129307

Üdv, Urak!

Ez a zuhany csap ( a fali eőelzárók) milyen rendszerű lehet?

A hideg műxik (balra nyit fél-egy fordulat) de a meleg olyan, hogy fél fordulatra nyit, tovbb forgatva balra újra elzár. Golyóscsap lenne, vagy valami anomália van a szeleppel?

(mozgatásra nem golyóscsapnak érződik)

Kb. 20 éves lehet.

nagykunsági Creative Commons License 2024.01.28 -1 0 129306

Ha "nagyon lehűl" akkor nem kis vizet kell kiengedni, hanem sokat, tehát érdemesebb keringtetni és fűteni. Valamivel. 

 

Ismerős is járt ebben a cipőben igaz csak egy medencével, ő vett egy medencehőszivattyút, nagyon bevált. Neki 5 m3 a medence, nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan felfűti. 

Képes COP 5-6-al menni. 

 

Igaz +5 fok alatt letilt. Tehát nem fagyba való. De kora tavasztól késő őszig tökéletes. 

 

/Ismerősnél az volt a terv, mivel zárt helyen van a medence, betesz egy kandallót és mikor fűt a kandallóba, mehet a hőszivattyú, gyakorlatilag a kandallóval fűti a medencét :) /

Előzmény: rage. (129304)
peterch Creative Commons License 2024.01.28 0 0 129305
Előzmény: rage. (129304)
rage. Creative Commons License 2024.01.28 0 0 129304

Alapjában első feltöltés és ha nagyon lehűl akkor kiengedek egy kis vizet és feltöltőm. A víz kezelése azért kérdés mert ha nem csak én hazsnálom hanem a család vagy a lányom barátai akkor lehet le is engedném inkább néha az egészet. De igen alapból az első feltöltés lenne. Meg van egy kattanásom miszerint a ház fűtés az egy dolog és lássam mennyi megy évente és e nem akarok belezavarni külsős dolgokkal. A "felesleges" külső energiát "megvenném" így külön. De ennek tényleg semmi reális magyarázata nincs:)

Előzmény: nagykunsági (129303)
nagykunsági Creative Commons License 2024.01.28 0 0 129303

Ami az eredeti felvetésed volt.

 

"Igazából arra gondoltam a jakuzzi első feltöltését csinálnám vele:) Hogy ne kelljen várni és annyi áramot elhasználni minden feltöltésenként."

 

Hányszor szeretnéd fetölteni? Én évente 1X cserélek vizet.

 

Vagy ezzel szeretnéd szinten tartani? 

PB gázzal nem nagyon lesz olcsóbb mint hőszivattyúval. 

Előzmény: rage. (129302)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!