Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 1999.10.17 0 0 60
En is trolimanias vagyok, de ahhoz sajna olyan jaratsuruseg, helyesebben fogalmazva olyan viszonytlatrendszer kell, ahol gazdasagosan kiepitheto. Nem sok varost tudok ilyet, de pl. Miskolcon a 35-os busz, Pecsett a 6-os es 7-es, Bp-en a 11-es es egyeb vonalak eseteben erdemes lenne elgondolkozni a dolgon.
Uj tarsasagot nem kellene alapitani a trolik uzemeltetesere, esetleg modositani a tevekenysegi koret a jelenlegieknek.

Veszprembe en a tempo 100 bevezetese eseten 1 ora 35-40 perces hivatalos menetidot varok, de a 8-as ut atepitese nyoman ez tovabb csokkenhet.

A szombathelyi gyorsokat nyilvan nem tolnak be a regi vasutallomasra, de a mindenki kedvence Interpici...
Szoval a Volan tarsasagoknak tobbnyire nem erdeke jol csatlakozni a vonatokhoz. Ez abbol a helyzetbol adodik, hogy a helyi kozlekedest biztosito Volan tarsasagok erosen jelen vannak a varost erinto helykozi, sot tavolsagi kozlekedesben is, es ha jo a csatlakozas a vasutallomasrol be a varosba, akkor lehet, hogy kevesebben valasztjak a buszt, mint a helykozi kozlekedes eszkozet.
Csakhogy altalaban nem jo, sot nem csak az erkezo allomason nem jo, hanem a kiinduloallomason sem. Es ez mar komolyan megneheziti a vasuti utazast.
A helyi kozlekedesben meg a menetrendet is az onkormanyzat hagyja jova, azaz ha az onkormanyzat ugy dont, hogy a Volannak, illetve nehany varosban (Miskolc, Pecs, Kaposvar, reszben Szeged es Debrecen) a helyi kozlekedesi tarsasagnak biztositania kell a csatlakozast a vonatokhoz, es erre meg is teremti az anyagi hatteret, akkor OK. Csakhogy erre nincs hatter.
Ennek ellenere sok helyutt egesz jo a csatlakozas, foleg ott, ahol "normalis", azaz a helyi kozlekedes szempontjabol konnyen megkozelitheto, esetleg utbaejtheto helyen van a vasutallomas.
Amit viszont a MAV-nak nem szabadna elfelejteni, es lehet, hogy ezzel kivivom majd bagojj kollega haragjat, de a menetrend tervezesenel igenis oda kell figyelni a helyi kozlekedes adottsagaira. Nem varhato el, hogy egy vonat par perccel kesobbi/korabbi erkeztetese/inditasa miatt egy helyijaratot kesobb/elobb inditsanak, mint ahogy azt a varos kozlekedese indolkolja. Egy vasutallomasrol indulo helyijaratnak ugyanis csak egyik funkcioja az, hogy a vonattal erkezoket szetteriti a varosban, de ezen felul meg tobb(szaz) funkcioja lehet, amit nem szabad alarendelni a vonaterkezesnek.
A MAV-nak torekednie kellene az allando menetrendre, a jol bevalt fekvesekre, de amig egy-egy vonat menetrendje allandoan modosul, addig nem varhato el a helyi kozlekedestol, hogy olykor honaprol honapra alkalmazkodjon hozza. Kulonosen nem varhato el ez utemes helyi kozlekedes eseten.
Ezen felul egy vonat kesese nem borithatja fel a varosi kozlekedes menetrendjet sem, ezert en a menetrendtervezok helyeben mindenkeppen figyelembe vennem a helyi kozlekedes jellemzoit, amikor egy vonat fekveset megtervezem.

Bölény Creative Commons License 1999.10.17 0 0 59
Igazad van, Benyó, hogy eddig is, ahol lehetett, a sofőrök tolták neki. Rengeteget jártam kocsival a Bp.-Vp. útvonalon (egész pontosan Bp. Keleti - Vp. Egyetem), M7: 100-110, 8-as: 80-90, város: 50-60 km/h, hát nem sokat tudtam ráverni a buszra, pedig én még meg se álltam útközben. 1,5 órán belül nemigen tudtam megcsinálni az utat.
Előzmény: Benyó (58)
Benyó Creative Commons License 1999.10.17 0 0 58
"lenne esélye a vonatnak Veszprémben"
"lenne esélye a vonatnak Veszprémben"

Hogyan? A Bp.-Szhely gyors (netán IC) betolatna a belvárosi vonatmegállóba? :-I

A vasút esélye csakis azon múlik (nemcsak Veszprémben, hanem mindenhol), hogy meg tud-e egyezni a MÁV a helyijáratot üzemeltető Volán céggel. Szerintem mindketten jóljárnának, csak kommunikációkészség kellene hozzá mindkét részről.

Carpy, azt írod, hogy az 1 ó 50 p-es menetidő gyakorlatilag 1 ó 40-45 p, és ez rövidülni fog 15 percet a Tempo 100-zal. Szerinted az M7-esen jelenleg nem mennek 100-zal? Kocsival mérve gyakorlatilag minden busz ennyivel megy. Még az esztergomi csuklósbusz sem tartja be a sebességkorlátozást!!! Az este 8-9órakor Pestről induló járatokon P.csaba után a 10-esen úgy kihuzatják a buszt, mintha már oda is járna a 100-as sebesség...
Szóval, szerintem csak a hivatalos adatok fognak csökkenni, vagyis az 1 ó 40 p hivatalossá lesz. A gyakorlatban azért nem lesz ennél kevesebb, mert ez már most is 100-assal jön ki.
A vonathoz meg annyit, hogy a jelenlegi vonatmenetidő siralmas. Max. másfél órás menetidő lenne indokolt Bp.-Veszprém között.

Egyébként minden bigott és mániákus vasútimádatom ellenére indokoltnak látom a buszon a 100-as tempót pl. autópályán. Viszont a tachográfot és az adatainak az ellenőrzését is.
Üdv

Bence

Előzmény: névtelen (48)
Bölény Creative Commons License 1999.10.17 0 0 57
A Carpy által belinkelt miskolci sztorikban megragadott egy mondat, amiben a kolléga arról értekezik, hogy a trolibusz az ideális hegyvidéki járgány lenne, de Mo.-n csak és kizárólag síkvidéki városokban tenyészik. Ez messzemenően egybecseng az én (amúgy meglehetősen amatőr) véleményemmel, miszerint Veszprémből lehetőleg száműzni kéne a buszokat. Aki totyogott már 15-tel száguldó helyijárat után a Brusznyai úton, az tudja, miről beszélek. Veszprémnek megvan az az előnye, hogy viszonylag kis területen fexik, tehát nem kellene sok tyúkbelet kihúzni, és azt több járat is tudná használni. Azt megértem, hogy Sztálinban boldogult Papp elvtárs idején a busz volt a csodafegyver, de talán ideje lenne felülvizsgálni ezt a koncepciót. Eszébe jutott ez már valakinek a vezetőségből? Aztán pl. a Volánnak van joga trolibuszt üzemeltetni, vagy ahhoz már közlekedési vállalatot kell alapítani?
division by zero Creative Commons License 1999.10.17 0 0 56
OFF
legutóbb amikor láttam őket:
5806: 49
5807: 50
5808: 47
ON

Sátoraljaújhely környékén valami borzalmas az "utastájékoztatás", azt hiszem Borsod Volán az...
Igaz vannak szép menetrendek a megállókban, de közük nincs a valósághoz: csak hétvégi járat jön hétköznap, vagy egyáltalán nem jön semmi, vagy jön olyan busz ami nincs is a menetrendben...
Az egyetlen megoldás az, hogy bemegy az ember a kocsmába, és ott kifagatja a helyieket, hogy mikor is jön a busz.

Előzmény: névtelen (53)
Carpy Creative Commons License 1999.10.17 0 0 55
Honnan hova?
Előzmény: bugahu (54)
bugahu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 54
A Somló Volán viszont nagyon cool, rengeteg buszt indítanak napközben.
névtelen Creative Commons License 1999.10.17 0 0 53
OFF
:-))))))))))))
Nagymosoly annak, hogy mégse én vagyok az egyeten, aki nézi a villamosok pályaszámát és némelyikről tudja, hogy mi van mögötte....
az 5806 és az 5808 ugye a 47-en van?
az 5807 a 49-en?
OFF*2
a vonatos topicot elkezdtem letölteni, de a gépem picit kiakadt bele, de a melóhelyen megoldom..
ON

Carpy:
arra, hogy ki kit mennyire enged be van-e valami szabályozás? Egyáltalán törvényes-e, hogy nem engedi be, vagy irreálisan sok pénzért engedi...?
Pl a szlovákokkal összehasonlítva a magyar Volán hálózat sokkal jobb, sűrűbb. Szombatonként pl. alig van busz/vonat Érsekújvárról Révkomáromba, pedig nincs messze..remélem itt nem ezt a példát igyexenek követni..

Amúgy szerintem balf** a Várpalotaiak, mert ha jól szervezik össze a 2 járatot, az nekik is több utas. Pl. felszáll az utas a Debrecenire, leszáll mongyuk Dunaföldváron, onnan megy tovább a Várpalotai falujáróval, s nem pedig vonatozik Pesten át....dehát: névtelen_most_idealista

division by zero Creative Commons License 1999.10.16 0 0 52
OFF
tudjuk bizony! a Vasútmániás topicban emlegettük is..
de csak az 5806 kapott emlékfeliratot, a 5807,5808 nem...
Előzmény: névtelen (50)
Carpy Creative Commons License 1999.10.16 0 0 51
Hat, bizony eleg pofatlan dolog volt Varpalota reszerol az akadekoskodas, foleg azert, mert egy eve meg szinte egy ceg voltak. De hat a nemzetkozi, akarommondani a menetrendi helyzet egyre fokozodik...
Amugy ez meg kismiska ahhoz kepest, amit pl. a Kapos Volan, vagy a Kisalfold Volan csinal. Somogy megyebe alig lehet belepni valamilyen uj jarattal, sot ok sem nagyon akarnak sehova sem ujat inditani, igy meg van fagyva a tersegben a buszkozlekedes. A Kisalfold Volanrol meg azt hallottam, hogy mindig nagysagrendekkel tobb ellentetelezest ker cserebe, mint amihez o hozzajarul.
Előzmény: névtelen (48)
névtelen Creative Commons License 1999.10.16 0 0 50
hát nekem ez /0 volt télleg.
nem vagyok öreg gyerek, de az egészpicinykorom rémik fel a kép láttán: a 41-es villamos, meg a 43-as. Szerettem ezeket az öreg villamosokat, csöndesek voltak, békések, most roncsok, :-(
Tudja-e valaki Pesten, hogy 3 db UV középső kocsi 580x pályaszám alatt 1939 óta, 60 éve rójja az utakat!!!!!!!!!
nahát, ez nagyon off volt. ON
hát igen. 2 db lámpát felszerelni nem lenne nehéz, a vezérlés se nagy durr. és az teljesen nemzetközi lenne....
Előzmény: division by zero (49)
division by zero Creative Commons License 1999.10.16 0 0 49
"Ajtócsukás előtti csöngő: mind piros, így esetleg a süketnémák is észreveszik, hogy menni akar a villamos-busz. Technikailag ez nem kivitelezhetetlen.... "

de nem ám: a régi villamosoknak volt az ajtó mellett egy szép nagy piros lámpa az indulás jelzéshez...
itt egy kép példának

Előzmény: névtelen (48)
névtelen Creative Commons License 1999.10.16 0 0 48
Benyó:
a tempo-100 azt jelenti, hogy az ilyen minősítéssel megáldott buszok mehetnek 100 km/h val, ott ahol ez engedélyezve van. Mert most csak 80-al mehetnek, a sztrádán is.
Veszprém: a vonat a villamosítás előtti szakaszban 1:50-körüli menetidőt fut, mint a buszos gyorsjárat (a 2-2:15 a lassú)
ha vvillamosítás után _csak 1:40 alatt ér le az katasztrófa lesz..
Amúgy van egy kis veszprémi-pikantéria: a vasútállomás a város legszélén van, mindetől nagyon messze, és a helyijárat egyáltalán nincs hozzáigazítva.. a buszállomás meg a központban van.

Korter: Miskolcon 1x jartam ebben a rendszerben, szerintem nagyon zűrös/bonyolult. Pl. figyelned kell. hogy világít-e a lámpa az elején...stb. részemről nem tartottam be, de mások se. A javallat eccerű: az ajtóban legyen egy piros meg egy ződ lámpa. ha mindenhol szabad felszállni, akkor mindenhol zöld, ha csak az 1. ajtón, akkor első ajtő ződ, többi piros. Ajtócsukás előtti csöngő: mind piros, így esetleg a süketnémák is észreveszik, hogy menni akar a villamos-busz. Technikailag ez nem kivitelezhetetlen....

Carpy: megnéztem, amit írtál a Debreceniről. Há elég szemét a Várpalota Volán hogy nem hagyta. (pont egylapon vannak a menetrendben) Meg lassú a debreceni. 50km/h alatti az átlaga, ez a gyorsjáratoknál 55-60, ahogy néztam. a rekorder a Lenti-Bp... A megoldás szerintem eccerű: Most a Debreceni ér később oda. meggyorsítva picit, lecsökkenthető ez a különbség, a debreceni meg kihagyna néhány megállót (Dunaföldvár és Kecskemét közt), amit a palotai nem, csatlakoznának egymáshoz. Mivel a keleti országrészbe szinte-néhány kivételtől eltekintve- csak pesten át lehet eljutni, meghát Veszprém és Debrecen is egyetemi város... lenne elég utas, ha a menetidőt le tudnák szorítani. Szemétség, hogy egy irányon 70 km-en párhuzamos járat van (a teljes vonal 9,1%-n!!!-visszafele más időben megy..) és emiatt nem mehet mindennap...

Amúgy a tapasztalaom az, hogy a Volán meg a máv Veszprém környékén pl. sz** egymásra. a tavalyi MÁV menetrend-ben érkezett egy vonat 22:00-ra (nem tudom, hogy idén mikorra érkezik, de talán 21:55. ez se jobb..). Na az utolsó helyijáratok 21:55-kor mennek el...
Régen volt külön busz a vonatokhoz. Most a helyijárat duplaszardínia, ha épp vonat is jött be. Nameg pl. a postavonathoz nincs busz... Vagy peches esetben várhatsz rá fél órát. Na ha ezt hozzáadjuk a menetidőhöz, akkor a vonat sose éri utol a buszt Veszprémben. Én is busszal járok, pedig inkább vonatpárti lennék...
Ja (off) szept. 30. volt a 30. évfordulója, hogy megszüntették a városon át Almádiba és Alsőörsre vezető mellékvonalat. Kb minden 35 év feletti emléxik rá...ezt csak azért, mert ha lenne, lenne esélye a vonatnak Veszprémben...

Carpy Creative Commons License 1999.10.16 0 0 47
sopt=sőt, bocs
Előzmény: Carpy (46)
Carpy Creative Commons License 1999.10.16 0 0 46
A kaposvari IC-busz ugy szuletett, hogy mar olyan sok utas volt a Kaposvarrol 5.20-kor, Bp-rol 15.20-kor indulo jaraton, ami raadasul bement Siofokra, Fehervarra, sopt nyaron meg Igalra is, hogy mar nem fertek el. Ezert inditottak egy olyat, ami nem all meg sehol, csak Kaposvaron es Budapesten. Az erkezesi adatai pedig megegyeznek az eredeti jarateval.

Akkor meg nem volt IC Kaposvaron. A busz 6.30-kor indul Kaposvarrol, 16.30-kor Budapestrol, menetideje kerek 3 ora.
Kezdetben minden utas ingyen uditot kapott.
Ezt nevezem szolgaltatasnak.

A Bp-Veszprem kozotti gyorsjaratok hivatalos menetideje 1 ora 50 perc, ami a gyakorlatban 1 ora 40 es 45 kozott van, de persze ez jaratonkent valtozik. Ha bevezetik a Tempo 100-at, akkor akar tovabbi 15 perccel is csokkenhet a menetido.
Azert lesz mindigis nyero a busz, mert a vasutallomas Veszpremben nagyon messze van a buszallomastol, mig a buszallomas pontosan a kozpontban, es ez tovabbi 20 perc megtakaritast jelent. (Valaha volt Veszprem belvarosaban is vasutallomas, es a jelenlegi volt a Veszprem kulso, de az a Veszprem-Alsoors vonal resze volt, es megszuntettek. Az epulet ma is all, tobbbekkozott idosek klubja mukodik benne.

Igen, a Tempo 100 100 km/h sebesseget engedelyez autopalyan. Fouton bonyolultabb a helyzet, mert nem tiszta a fout es autout fogalma meg az EU-n belul sem. Valoszinuleg 90 lesz az autout, es 80 a fout (szemben a jelenlegi 70-nel), de ezzel meg varjuk meg a modositast.
Nepszabadsag cikk

Előzmény: Benyó (45)
Benyó Creative Commons License 1999.10.16 0 0 45
Igen, a zalaegerszegi IC busz léte elég sok kérdőjelet von maga után, még a vasútbarátok szemében is; szerintem mindenképpen fából vaskarika. Szerencsére tavasztól meg fog szűnni, ha elindul a zegi IC.
A szabolcsi IC busz ilyen hátteréről nem is tudtam, innen nézve tényleg másképp' áll a dolog. Ilyen együttműködésnek már van értelme.

IC busz: a kaposvári vonalról hallottam, hogy van. Nomármost: ha két IC vonat között van, akkor semmi gond. De ha a vonattal párhuzamosan indítják (nem tudom, hogyan működik!), akkor nagyon nem tartom jónak a dolgot.

Még a veszprémi buszhoz: azt írjátok, hogy 2 ó ill. 2 ó 15 p a busz menetideje a Bp.-Veszprém szakaszon. A vonatnak a villamosítás után 1 ó 40 p lesz (a gyorsvonatnak). Eltekintve a járatsűrűségtől (ebben tényleg a VOLÁN a nyertes), miért olyan egyértelmű, hogy a busz a nyerő?

Egy kérdés: mit jelent a Tempo 100? 100 km/h lesz a busz engedélyezett sebesége autópályán? És a főúton?
Üdv

Bence

Előzmény: Carpy (44)
Carpy Creative Commons License 1999.10.15 0 0 44
A MAV es a Volan kapcsolata valoban nem harmonikus. Ahol a vasut gyenge, ott a busz erosodik. Ugyanez forditva nem jellemzo, de azert elofordul: epp Balassagyarmat a legjobb pelda erre.

Az IC szerzoi joga: erdekes felvetes, mintha a MAV se maga talalta volna ki. Amugy melyik IC-buszra gondolsz?

A Szabolcs Volan fele Busz-city nagyon tanulsagos tortenet. Sokat toprengtek a szabolcsiak azon, hogy van-e esely az Intercity ellen Budapest fele. Tettek is egy jaratinditasi probalkozast, de a miniszterium visszautasitotta, mondvan, hogy csak a vonattol venne el az utast. Teljesen jogos volt a dolog, a szabolcsi volanosok is elfogadtak, de mivel mindenkeppen fejleszteni akartak, kitalaltak, hogy akkor nem az Intercity ellen, hanem annak segitsegevel javitanak a kozlekedesen. Ezert jott a Busz-City otlete, ami az IC-re hord. Amit fontos kiemelnem: elobb volt ez, mint az Inter-Pici! Tehat ha ugy vesszuk, akkor a MAV volt etikatlan, hogy rainditott a Volanra.

Semmikeppen nem mondanam, hogy "a MAV-ot kihasznalva, a MAV ellen". A Busz-city miatt talan valamivel kevesebben vannak az Interpicin 50 km-en at, de legalabb ennyivel tobben is vannak az InterCityn, 270 km-en at. En nagyon jo dolognak tartom a Busz-cityt, nagyon szep pelda arra, hogy a Volan rahordo funkciot lat el a vasutra.

Ha mar etikarol esett szo, akkor megkerdezem, hogy etikusnak tartod-e azt, hogy a MAV kozuton is vegez szemelyszallitast, ld. zalaegerszegi IC-potlo busz.

Előzmény: Benyó (43)
Benyó Creative Commons License 1999.10.15 0 0 43
"A MAV szerintem akarmit is csinal, Bp-Veszprem kozott mindig is a busz lesz a nyero"

Könnyű neki: nincs pályafenntartás, és semeddig sem tart megszegni az előírt sebességet.
Csinálná meg ezt egy mozdonyvezető, ha kiderülne, repülne.

Nagyon dühítő szerintem az, hogy a MÁV és a Volán nem együtt, hanem egymás ellen dolgozik. Tipikus példa erre az IC busz (!!!!!- Erre nem vonatkozik "szerzői jog"?), és az, amikor a Nyírségben a Volán Tiszabecsről csatlakozó járatot indított a Nyíregyházi IC vonathoz -- ternmészetesen az IP-vel párhuzamosan. Szerintem ez egy kicsit etikátlan. A MÁV-ot kihasználva a MÁV ellen.
A Volánnak a vasútra ráhordó funkciót kellene ellátnia és távolsági forgalmat ott, ahol nincsen vasúti fővonal (pl. Balassagyarnmat, az O.K.).

Bence

Előzmény: Carpy (8)
Korter Creative Commons License 1999.10.15 0 0 42
Az utasok altal nyitott ajtoknak szerintem a buszoknal nem sok jelentoseguk van, a vezeto - ha akarja - eppugy el tudja donteni, melyiket kell nyitni, melyiket nem. Sot, ha tomeg van, sokszor jobb, ha kulon tudja zarni az egyes ajtokat, nem ugy, mint a 400-asok kozponti ajtozarasa, ahol a tukorben egyszerre kell figyelni 3-4 ajtot.

A villamosoknal viszont szelesebb korben bevezethetnek, mert megfagyok, amikor -5 fokban keresztulfuj a szel a kocsin, pedig se felszallo, se leszallo. Es itt a vezetore se lehet bizni, hogy 8-10 ajtot kulon-kulon nyitogasson...

Előzmény: Carpy (30)
Korter Creative Commons License 1999.10.15 0 0 41
A miskolci feher lampas rendszerben nekem az tetszett, hogy igen rugalmas. Mentunk az 1-es busszal csucsidon kivul, 40%-os kihasznaltsaggal. De a vezetonek nem volt kedve ellenorizni, meg elso ajtot nyitni, bar muszaj lett volna. Ebbol a kovetkezo eljaras adodott:

Megallo elott 20m-rel feher lampat bekapcsolja, osszes ajtot nyit, utascsere, ajtok zarasa, utana feher lampa lekapcsolva. Igy menet kozben nem bukik le, de az utasok latjak, hogy nem kell elol felszallni.

Előzmény: Járaszája (40)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.15 0 0 40
"aki videkrol jon, es meg az eletben nem latott ilyen buszt, az igencsak csodalkozik, ha nem nyilik ki az ajto."

Hat igen, a sok videki, ha nem tud olvasni, majd a sajat karan megtanulja. En peldaul miskolcon vagyok videki. Beall a busz, egyik ajtoszarnyon behajtani tilos, a masikon kotelezo haladasi irany lefele mutato nyillal. Persze, mivel a KRESZben ez a nyil nem mutat lefele, ezert ez nekem fel sem tunt, a nyil fuggoleges kek, a masik ajton piros, na hat akkor itt kell bemenni. Micsoda rend van itt, meg akarjak gyorsitani az utascseret, gondoltam. Persze volt a tablak alatt magyarazo szoveg is, de azt nem lehetett elolvasni, mert a rancajto kinyilt, es mar nem latszott. Szallok fel ott, ahol nem volt behajtani tilos, erre elkezdenek kiabalni hogy rosszhelyen szallok fel. Aztan megismertem a rendszert, es megertettem, hogy itt nem az utascsere gyorsitasarol, hanem epp a lassitasarol van szo. Es hogy ez a rendszer a videkieknek elso latasra meg bonyolultabb legyen, ezt a rendszert meg egy kis lampaval tovabb bonyolitjak. De azt elismerem, hogy mukodik, a benszulottek ismerik, a videkiek meg majd rajonnek, ha meg negativ az IQ-juk, akkor megerdemlik.
A kulfoldiek lukasztoval valo benazasa tenyleg jellemzo, en is szamtalanszor segitettem ki egy mozdulattal a kulfoldit, akinek az arcan olyankor valami oriasi csodalkozo elismerest lehetett leolvasni, es ezt baromira elvezem. De en nem emlekszem, hogy a BKV barmikor is barhol kitette volna a jegykezelo hasznalati utasaitasat (regebben voltak olyan kepek, ahol egy kez huzta a lukaszto fekete nyilasat, de az sem volt egyertelmu, es ma mar az sincs). Kivancsi lennek egy probaperre, ha en azzal vedekeznek, hogy megfelelo hasznalati utasitas hianyaban nem kezeltem a jegyet. Egyebkent penzt szerintem nem azert szoktak bedobalni, mert azt hiszik jegyet ad (persze nehany kulfoldi lehet hogy tenyleg azert), hanem azert mert igy a lukaszto rossz, nehany forintert meg lehet sporolni a draga jegy leamortizalasat. Egy buszon legfeljebb 3-4 lukaszto van, es eleg darabonkent egy forint is. A Rakoskereszturon ez ellen ugy vedekeznek, hogy a lukaszto nyilasaba egy kis rezcsovet szegecseltek (olyan mint a regi tollbetetek) es igy csak egy nagyon kis res marad, ahol eppen csak egy papirszeletet lehet bepreselni. Ez egy razos buszon -nemi cekkerrel sulyosbitva- igen szep mutatvany. Nekem az jutott eszembe, hogy fejjel lefele kellene felszerelni a lukasztot, ugy kiesne belole az eltomito anyag. De azert ez is hulyen nezne ki. Az uj elekronikus jegykezelok allitolag be vannak kotve a vezetohoz, es ha valamelyik uzemkeptelenne valik, akkor jelzi a vezetonek (pl. ha eltomodott). Aztan kerdes, hogy a vezeto leszarja-e vagy sem. Vegtere most is eloirhatnak, hogy a vezeto minden kor vegen ellenorizze a lukasztokat, de nem csinaljak, akkor az elektronikusnal sem fogjak. Persze ha ezt egy szamitogep lenaplozza, es ezert a sofortol levonnak akkor talan...

Előzmény: Bölény (34)
Korter Creative Commons License 1999.10.15 0 0 39
Azert ehhez mar igen szeles latokor kellett !
Amikor az ocean tulpartjan voltunk, lattunk ilyen penzbedobos dolgot. De eszembe sem jutott hozzanyulni addig, amig meg nem neztem harom masikat, hogy hogy csinalja. (Arrol nem is beszelve, hogy elobb elolvastam az instrukciokat.)

Az viszont erdekes rendszer, hogy a New York-i masina nem csak a vezeto szamara irta ki, hogy mennyit dobott be a felszallo, hanem az utaster fele is volt egy kijelzo. Lathattad, hogy az illeto mar nyugdijas vagy berlete van vagy atszallt valahonnan, stb. Vajon mi celt szolgalhatott ez a szemelyisegi jogokra legjobban erzekeny Allamokban ?

Előzmény: John Howard (37)
division by zero Creative Commons License 1999.10.15 0 0 38
:)
Előzmény: John Howard (37)
John Howard Creative Commons License 1999.10.15 0 0 37
Én olyat is láttam a nyáron, hogy az IK280-asba beszálló külföldi - otthon is így üzemel alapon - automatikusan nyomta be a fém százast a lyukasztó tetejábe, mint egy takarékperselybe. Kicsit csodálkozott, hogy nem torténik semmi, megvonta a vállát, kísérletet tett egy másik készülékkel is, a nem-történés megismétlődött. Erre megnyugodva leült, és még ellenőr sem járt arra. Az utasok kuncogtak, a végállomás meg, gondolom, örül a borravalónak.
Előzmény: division by zero (31)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 36
most mesélte egy ismerősőm, hogy egy 7-es busz ma délután a Gellért tér környékén lerohadt, alánézett és _ömlött_ belőle az olaj, IK435 volt (remélem ez a pontos típus...)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 35
oldalba vágos ajtót a magyaroknak az IC kocsikba sikerült szerelni...
Előzmény: Bölény (34)
Bölény Creative Commons License 1999.10.14 0 0 34
"Sajnos a vegrehajtasba egy kis hiba is csuszott, mert aki videkrol jon, es meg az eletben nem latott ilyen buszt, az igencsak csodalkozik, ha nem nyilik ki az ajto."

Meg az is, akinek tele van cekkerrel a keze. Amugy az ilyen utasnyitasu ajtoval igen jol lehet "parasztkibaszost" jatszani, amint azt Svajcban volt alkalmam megfigyelni. Szitu: troli vegallomas egy metromegallonal. Troli bent all a vegallomason es csendesen legeleszik, csukott ajtokkal, hiszen azt az utas nyitja. Metro jon balrol, halom utas le, roham a trolihoz. Az elso szerencses versenyzo nyitja az ajtot, ami kb. a tizedik versenyzot ugy vagja pofan, hogy csak ugy zorog. Ui. van egy idokapcsolo, ami x. (keves) mp. utan zarja az ajtot. A fene a takarekos svajci mindenuket. A tapasztaltabbak inkabb kivarjak, amig bezarodik az ajto, kinyitjak, felszall egy par ember, megint zarodik stb. Most oszinten, megeri?!

Szloveniaban is volt elmenyem busszal, meg '86-'87 tajekan. Valami nemet markaju gep volt, nem emlexem, de nem rossz. Leszallashoz keszulodven feszt keresem a nyomnivalot, hat nincs semmi. A sofor a tukorbe nezve allapitja meg, hogy melyik ajtot kell nyitnia.

A 400-asokon az is praktikus, hogy mind belul, mind kivul a nyitogomb kozel van a veszjelzo/vesznyitohoz. Technikai es kozonseges analfabetak elonyben.

Előzmény: Carpy (30)
Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 33
A 30-as buszos sztorira valoban az lehet a magyarazat, hogy hirtelen at kellett valahova csoportositani a buszt. Amugy hallgatolagos szabaly, hogy a forgalmistak csak az uresen allo buszokkal rendelkezhetnek, olyat, ami mar tele van, nem "illik" kivonni a forgalombol, meg a legrendkivulibb esetben sem. Persze vannak annyira rendkivuli esetek, hogy...
A masik busz valoszinuleg azert nem indult 20.08-ig, mert a sofor epp akkor szandekozott elkolteni a pihenoidejet es a vacsorajat. Megtagadhatja a sofor a forgalmista utasitasat (vezenyleset), ha a munkaidobeosztasa erre alapot ad. Valoszinuleg errol volt szo. Csodalom egyebkent, hogy este fel nyolckor nem lehet kiallitani egy tartalekkocsit. Plane a buszgarazstol egy kopesre!
Amire viszont vegkepp nincs mentseg, az a felhaboritoan modortalan viselkedes, es az utasok nem-tajekoztatasa. Ettol lesz annyira jellegzetesen BKV-s ez a sztori: a "le vagytok ...." szemlelet altal.

A lyukasztos rendszer szerintem is a BKV egyik szegyene.(A sok kozul.) Lattam en mar turistat evekkel ezelott is ugyetlenkedni a lyukasztoval, amikor meg nem voltak "korszeru" pecsetelos masinak, mert ehhez foghatot nehez talalni Europa fejlettebb felen. Egyszeruen ez Del-kelet europai rendszer, csak hogy ne idezzem Ragikat. Mar Pragaban is evek ota egyoras jegyek vannak.

Előzmény: division by zero (32)
division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 32
a BKV ma esti szívatása:
A Keletinél bent áll a 30-as (BU 90-31), szépen telik, kb 10 perc után már majdnem dudorodik az oldala, végre megjelenik a vezető (19:35), utasok örülnek, hogy végre indulunk...
... de nem, beszedi a táblákat, és leküldi az utasokat, mert neki "Máshova kell menni."
utasok kérdése, hogy mi lesz a kilukasztott jeggyel a következő a válasza: "Mitom én, dobják el..."
és mindez kb 10 másodperccel a 20-as gyors elindulása után történik, nehogy mán valaki át tudjon szállni arra...
néhányan mennének reklamálni a végállomás dolgozóinál, ott közlik "Itt nincs panaszkönyv, menjünk Újpest városközpontba, ha reklamálni akarunk!"
Mennénk is, ha lenne busz...
19:38 örvendetes esemény, jön egy másik 30-as (BY 65-92)...
... elhúz a kocsiállás mellett, félreáll, lincshangulat fokozodik...
...a vezető besétál a végállomás épületébe, néhány utas megkérdezi, hogy mikor indul már 30-as? Válasz: "Én 20:08-ig biztos nem." és bevágja az ajtót...
Végül 19:45-kor megérkezik a 3. 30-as (BX 53-07), ami végre 1 perc után el is indul...

Azt megértem, hogy az első busz kellett valami rendkivüli esemény (pl felsővezetékszakadás) miatt valahol pótló busznak, de miért nem indulhatott volna a második azonnal? A BKV dolgozók bunkó magatartását meg végképp nem magyarázza semmi...

Az biztos, hogy ha erre a buszra oda téved egy ellenőr, az tuti nem úszta volna meg 8 napon belül gyógyuló sérülésekkel...

division by zero Creative Commons License 1999.10.14 0 0 31
olyan külföldit is láttam, aki gondolom a "7-173 gyors" elektronikus jegykezelő készülékéhez szokott, és amikor egy "hagyományos készülékkel" találkozott: nagy nehezen felfedezi, hova kell dugni a jegyet, bedugja, vár, nem történik semmi, ki veszi, nézi, átmegy egy másik készülékhez, újra... végül mielött a harmadikhoz menne, egy utas megmutatja a lyukasztó titkát...
Előzmény: Carpy (30)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!