Tegnapelőtt voltam 3 éves szervízen (29300 van a kocsiban). Az normális, hogy a márkaszervízben 62 ezret fizettem klímatisztítással és pollenszűrőcserével együtt rá? A magán szerelőmnél ugyanezt kihoztam volna 20 ezerből, dehát a garancia mindenek fölött.:)
Így van, sajnos az izzadt kéz "csodákra" képes a kormányra. Sok helyen hallottam erről.
Egyébként én most úgy tapasztalom, hogy az egyértelmű garanciális problémát is igyekeznek lerázni magukról. Én pl. észre vettem, hogy az alváz 2 részén - ahol pont szükség lenne rá - hiányzik az alvázvédő. A többi részen szépen le lett kezelve. Namost ez nem grátisz, mert ingyen atöbbi részt sem kezelték volna le. Ez ugye az autóárban is benne van! A lényeg, hogy már hosszú ideje vívok a szervízzel. Pár ezer forintos tételről beszélek! Igen a végén veszek egy 2 ezer ft. ba kerülő alvázvédőszprét és megcsinálom magam. Azután ki fogom számolni, hogy a 7 év alatt mennyibe kerűl nekem a márkaszervíz. Be karkulálok kb. 2 százezres tételt rendkivüli meghibásodásra, azután meg látom, hogy érdemes-e ídőt/energiát, győzködést sok pénzt áldoznom. Van becsületes - évekig hozzá vittem korábbi autóimat- szerelőm. A javításokra garit ad és joga van a szervízkönyvi bejegyzésre is. Van valaki közületek aki már kiszámolta, hogy mennyibe " fáj" 7 év alatt a garis inspekció? Vagy milyen tapasztalatotok van a garis javíttatásotokkal kapcsolatban. Köszi!
Szerintem a TRW is inkabb gazos. Legalabbis nekem 2x is volt, h a tarcsa utott. Ebbol 1x dobozbol kiveve. Masik alkalommal ~4000km utan.
Arrol nem is beszelve, h a sajart betetjevel hajlamos erdekesen csikorgo, visito hangot hallatni finom fekezesnel.
Ez csak szemelyes tapasztalat.
Ettol fuggetlenul, ha te TRW-t kertel es nem azt kaptal ugy, h meg leadaskor is rakerdeztel en tutira reklamalnek fuggetlenul attol, h te ezzel most elvileg rosszabbul vagy jobban jartal. Ez nem olyan, mint a borkormany ami kopik 100+ km utan :DD
Csak, h valaki nehogy tulsagosan szemelyeskedesnek vegye leirom, h volt ismerosom aki borozessel foglalkozott. Nemcsak kormany.
Abba ne is menjunk bele, h sokan nem a minosegi es "autobornek" mondott termekeket hasznalnak mert az dragabb.
A gyari borok sem tul jok es sokszor nem is igazi borok. A problema sokkal inkabb az tulajdonosban leresendo: (gyuruk, hosszu korom...) az emberek kulonbozo keppen es kulonbozot izzadnak. Van olyan kombinacio ami kepes egy kis UV-vel talalkozva akar 2 even belul is ugy kinezni, mint amit mar 200e+ km tekergetnek, forgatnak.
Ez sajna ilyen. Meglepodnek, ha ez a fajta reklamalas beleesne a garancialis korbe.
Kicsit elborult az agyam, de lehet, hogy bennem van a hiba...
Megvolt a féktárcsák és betétek/pofák cseréje. Előre - szóban - megállapodott velük a párom, hogy TRW alkatrészek, és erre adtak ajánlatot. Tegnap reggel autó leadva, ismét egyeztetve, hogy TRW. Normálisak voltak, bizalmat ébresztettek face to face is.
Ma reggel autó elhoz, délután hazaér, én ránézek, és - hogy is mondjam - összekuszálódtak az idegszálaim; első tárcsák Ferodo, első betétek Brembo, hátsó tárcsák valószínűleg Jakoparts (H+B J betűkombinációból következtetve Herth-Buss Jakoparts jött ki a keresgélés eredményeként), hátsó betétek márkája passz, fékpofák nem is látszanak megbontás nélkül.
Szerintetek jogos, hogy kissé felpaprikáztam magam, vagy ez így rendben van - egy márkaszerviztől? Az OK, hogy nem "gyári KIA" cuccokkal rendeltük meg a melót egy elvileg hivatalos KIA szervizben (nem a Lurdy), mert nyilván prolik és szarrágók vagyunk, de így már nem is számíthat az ember tisztességes teljesítésre?
Van olyan teszt ütközés a sorozatban, ami azért előfordul: konkrétan a fára felcsavarodás. Amikor oldalról ütközik egy oszlopnak az autó. Na az új Ceed ebben lett gyenge.
Az sem megnyugtató, hogy akár csak a jelenlegi Rio és Stonic esetében, feltűnt a teszt során, hogy a kormánylégzsák túl hamar leereszt így a vezető feje a kormányhoz érhet.
Így is van, de amikor valaki vásárlás előtt áll, legfeljebb és kizárólag az NCAP tesztekről van tudomása, és ha a törésteszt is számításba jön a típus kiválasztásánál, akkor...
Lehet, hogy gonosz vagyok, de vásárláskor egy egészen minimális összeget, pár ezer forintot megér nekem a gyalogosvédelem, de százezreket semmilyen körülmények között nem szánnék rá.
Az a szöveg sem, persze ha az én anyámat ütné el egy autó, az sem, az más csak a mellébeszélés.
Az NCAP vizsgálatot csak egy töredéke annak, ahányféle baleset érheti az autót. Többek között pl nem szerepel a tesztek között, ha egy vaddal, motorossal, kamionnal, stb ütközöl frontálisan, vagy egy félrerántott kormánymozdulattal az autó közepével ütközöl frontálisan egy fának, v villanyoszlopnak, vagy az autó jobb, v bal sarkát éri egy nagyobb ütés, netán borulsz egyet v kettőt, akkor milyen eredmény jönne ki. Lehet, hogy azok az autók amelyek az NCAP teszten 3-ast kaptak, az előbb említett balesetekben pedig lehet, h jobban teljesítenének az 5 pontos NCAP tesztes autóknál. Szóval nincs két azonos baleset és sérülés sem.
Ez nyilván igy van, de nem kell ezt túlragozni se. Pro -contra érvek mindig voltak. Ha érzelmileg tetszik az autó és racionálisan is szólnak mellette érvek akkor meg kell venni. Ja és persze, ha szükség is van rá...
366 km-en fogyott 27,89 liter 95-ös benzin. Hárman ültünk az autóban, én 100 kg, asszony és az ovis gyerkőc átlagos súlyú, 130 km-en még és már velünk volt a csomagunk is.
Ez a 100 km a csomaggal autóút volt (70-110 között, ahogy lehet, Székesfehérvár és Veszprém között oda-vissza). 30 km meg Veszprém - Csopak - Veszprém.
A maradék 236 km Veszprémen belül és onnan a Balaton-felvidékre tett kiruccanásokból jött össze, legmesszebb Tihanyba. Ezen kiruccanásoknál le a hegyről, majd este vissza a hegyre Veszprémbe. Én toltam neki, ahogy csak lehetett, a kaptató sávos emelkedős szakaszokon leginkább a belsőben voltam, nagyon élveztem egy kis hegynek fel kanyargást (a lányom is, asszony már nem annyira). Hegyről le a 10%-os lejtőn ha előttem nem balf.szkodnak szinte fékezés nélkül, motorfékkel lejöttem volna - ilyenkor a fogyasztás ugye 0 liter. Mások bőszen csiszolták a fékbetéteket jó hosszan.
Mindezt egy 86 LE-s 1.25-ös szívó KIA motorral. Folyamatosan klímázva. Ez egy Rio.
A kattanásig tankolásos fogyasztás mérés szerint 7,6 liter/100 km (autó szerint 7,1 liter).
Azt mondom, ez nem olyan sok. Főleg úgy, hogy meg volt hajszolva kicsit (városi autó és nem árt néha kikormolni).
Arra gondoltam, minek nézegetek én 140 LE-s turbós autókat, mikor ezzel a kis 1.25-össel is eljutottunk bárhova, bár gépészkedni kellett azért a váltóval és volt, amikor épp csak tartotta a sebességet emelkedőn. De az M7 érdi emelkedőn is lehagytam a legtöbb autót (persze neki kellett készülni, az emelkedő aljánál már 4000 körülre kellett tornászni a fordulatot, ott kezd el még húzni, így szépen haladtunk a belsőben a többieket lehagyva).
Persze ma visszaülve az 1.6-os O2-be, azért jó volt, hogy nem kihúzatva is jobban gyorsult, de egy szívó motoros autóval azért a zsebbe nyúlós dolgokat meg lehet úszni. Méretileg egy Rio-ba vagy Stonic-ba is elférünk hárman, csomagokkal együtt. Anno volt is ilyen elképzelésem hogy ilyen autót nézek. Csak ilyen kis autó már van egy a családban. Szívó 1.4 Ceed kb. hasonlóan lehet "dinamikus" mint a Rio az 1,25-ös motorral.
Pl. a Dacia Duster 3 csillagos, de ha megnézzük a részeredményeket akkor látszik, hogy nem feltétlenül az elektronikai kütyük hiánya miatt, hanem mert pl. a vezető fejének védelme piros színnel jelölt "Poor" - szegényes értékelést kapott. Ez azért nem mindegy.
Ez egy nagyon jó kérdés, de nem tudom hasonlítani, mert már a 6 éves tesztek sem hasonlíthatóak. A 14 éves O2 mindenesetre már adott, nem kell kiadni 6 millát érte.
Én igyekszem a fizikai behatásoknak való ellenállást nézni csak az eredményekben. Az elektronikai szir-sz@rok nem érdekelnek.
Amikor megállok a kocsival és kihúzom a kulcsot, a középső konzolon elalszik a piros fény az ajtókat nyitó gombon és kinyílnak az ajtók, tehát ha kiszállok tudom nyitni a hátsó ajtókat is, meg a jobb elsőt is, nemcsak a sofőr ajtaját. Viszont néha teljesen önkényesen ez a lámpa nem alszik el, nem kattannak az ajtók, nem lehet őket kinyitni, csak ha megnyomom a gombot a konzolon.
Ebben az esetben nem is reagál a kulcs gombjának a megnyomására a kocsi, tehát nem tudom bezárni vele az autót, csak ha a kulcsot magát használom a zárban, és ebben az esetben kinyitni is csak így lehet, mert nem reagál a kulcs távnyitására.