Szia!
Próbálkozz a www.hasznaltauto.hu, vagy a www.vezess.hu-n. Tapasztalataim szerint ezeket elég sokan olvassák. Nekem egy 99-es Yaris-t egy héten belül 5-6-an elvittek volna, csak az itteni hírdetések alapján...
Nekem még nem volt a Kangoommal semmilyen központi-zár probléma, igaz más sem. Viszont éppen eladósorba került. Nincs valakinek ötlete hol érdemes kísérletezni? 1,9 dTi 2001 6 havi, majdnem fullosnak mondható.( Klíma, ABS, stb.) Ha valakinek van ötlete, örök hála :)
Nemrég csatlakoztam én is a
Berlingósok táborához, és mit mondjak, nagyon meg vagyunk elégedve az új masinával. Eddig még semmi probléma, leszámítva, hogy az ablaktörlő kicsit hangos.
Ez szériaprobléma, vagy forduljak márkaszervízhez?
Leadtam a Kangoot, aszonták nagy valószínűséggel péntekre készen lesz, kaptam cserébe egy égszínkék Twingot (1.2 16V 75LE) :-) Nagyon muris, soha nem ültem még ilyen avtomasinában. Az első üléseknél elég nagy a hely, csak az a fucsa, hogy majdnem a plafonba verem a fejem. Este majd kiviszem az M3-as kipróbálni mennyit megy...
B@ssz@ meg, most voltam a 15 ezres szervízen, minden OK, csak a vezérműtengely végénél szivárog az olaj, aszonták, hogy motorbontás, valszeg szimering csere, de majd 1 hétig nem lesz autó :-( Jó kis ajándék Karácsonyra...
Persze, ránézésre a Partner/Berlingo belső tere barátságosabb, a Kangooé inkább teherautós, de semmi baj vele. Nekem nincs világítóablakom (meg tolótetőm), így a napellenző "belesimul" a rakodópolcba. A kapcsolók (elektromos ablak, központi zár) valóban alul vannak, de meg lehet szokni, sőt a hosszú kezű embereknek kimondottan jó, hogy alul kell kotorászni. Egyébként az új front megoldások (Lenyalt bocipofa = Partner/Berlingo; Macskaszem = Kangoo) kimondottan randák.
Csodálkozom, hogy az új 1.6-os Kangooba a régi 16 szelepes motort szerelik, ti. régebben azt olvastam, hogy megkapja a Mégane II új 105 LE-s (azaz 10 LE erősebb) mociját.
PS: Visszatérő Kangoo hiba: a központi zár motorja, kb. 6-8 hónapot bírnak. Nekem felváltva mennek tönkre, illetve cserélik kompletten az első ajtókban :-(
Olvastam az A5 kangoo partner/berlingo összehasonlítását. Összességében elég objektív és a végeredménnyel is elégedett vagyok:-))) (partner egy hangyányival jobbnak találtatott. Igazából egy kangoo privilege dCi partner Hdi modutop összehasonlítás lett volna fair. A renault agyondizájnozott belső terével egyetértek, akárcsak azzal hogy a partner váltója katasztrófális. Kollégám berlingójával ugyanez a helyzet, a fokozatok alig érezhetők, hosszú úton jár a váltó, sőt számomra a motorja is gyengébbnek tűnik mint az én Berlingo I Hdi-m. Szerecsére ebben az autóban a váltó még korrekt jól kapcsolható.
A tesztek szerint havon jobb a Pirelli !
De nagy különbség nincs tudásban a két gumi között (szárazon biztos jobb a Michelin, ezt aláírom). Viszont az árban igen - és ez sem lényegtelen !
Szerintem ugyanilyen méretű téli ideális választás, feltéve ha lesz idén tél. Én már 1 hónapja koptatom a téli gumikat hiába, most gondolkodom a visszaszerelésen. Kollégám az övére a Késmárk u.-ban Br 25-ért/db vett Michelin Alpin 2-t ebben a méretben.
Megérkezett az asszony Berlingoja, még az ismerkedés fázisában vagyunk. (Mármint az autóval.) :)))
Meg tudnátok mondani, hogy milyen méretű téligumi való rá (a nyári amivel szállították az 185/65/R15-es).
Engem a gumis lebeszélt róla szte a pirelli nem tud jó téli gumit alkotni?! Szerintem, és általános vélemények teszt, saját tapasztalat hogy a Michelin a legjobb(bak között van). Az Alpin 2 egyértelműen a legjobb a téligumik között.
Téli gumival duplán szíttam. Szeretett NOKIAN gumimról kiderült hogy gyári selejt!!!! Tavaly tél előtt vettem, azóta egy szezont lehúzott. Hakkapelita 1-es. Kapaszkodóképessége elsőrangú, igazi "hegymászógumi". Aszfaltra kevéssé ideális a nagy gördülési ellenállása miatt. Szóval a tavalyi szezont végigszolgálta a régebbi 1.9 D berlingomon, a mostani Hdi-n a hátsó kerékre került. A minapaz M7-esen sietősre vettem volna a tempót. 140-nél még különösebbet nem éreztem de efölött nagyon kellemetlen dübörgő hang jött elő és mintha a karosszériára is átment volna ez a vibráció, 160 nál már kifelezetten zavaró volt, komfortérzet egyenlő a nullával. Elvittem a gumishoz, hátha a hátsó gumik centírozásával van gond. Legnagyobb megdöbbenésemre a gumis kijelentette hogy a gumi gyári hibás. Mind sugárirányban mind a középvonalhoz képest(oldalra) üt a gumi. A felni OK. Kérdésemre, hogy okozhatta-e ezt egy esetleges kátyú, egyértelmű nem volt a válasz.
Megoldás: 1. Kukába vele. (40 rongy)
2. Nem megyek vele 140 es tempó fölé. Asszem, ezt választom.
Állítólag a Nokiannál és a Vredesteinnél előfordul az ilyen jellegű selejtesség. Megfogadtam hogy ha gumi akkor csak Michelin.
A téligumival jól megszívtam. Nov elején átcseréltem, teljesen fölöslegesen. Azóta fizetek érte keményen a benzinkútnál. Kicsit kárpótol érte a kellemes időjárás:-(((
Az a helyzet, hogy téli gumi még nincs. MAXX fogyasztás tavaly télen a félméteres hóban, csúszkálva össze-vissza 9,3 volt, most meg szeptemberben mértem 9,5-öt. Most lesz 1 éves a kocsi, az ucsó 3 tankot nem számolva, a 27 tankolásból 2x fogyasztott 9 felett. Szóval k. nagy a változás. A szeptemberi iskolakezdős, bedugult, bp-i őrületben, gyakorlatilag 100% városi közlekedés mellett fogyasztott a masina 8,6 litert!!!
Valami olyast hadovált az egyik haverom, hogy a 99-es benyában mindenféle adalék van, ezért a 9,5 után tankoltam egy full 99-est, amivel sikerált 9,2-t produkálni,aztán 95-össel 9,4-et, most utoljára 9,2-t :-( Tennap hoztam ki a szarvízből a kocsit, csurig tankoltam, hétvégén túra a Börzsönybe, oszt meglátom mi lészen...
Azért ez sok ahhoz hogy a gumi rovásra lehessen írni, szvsz. De a dologban van igazság.
Viszont hidegben lassabban melegszenek fel a motorok és addig több üzemanyagot kapnak. Fokozottan igaz ez, ha sok a rövid távú futás.
Esetleg a vízhőmérőt érdemes figyelni, hogy az üzemi hőfokot elég gyorsan eléri-e, nincs-e termosztát probléma.
Téligumi? Nekem 10 C alatt ill a téligumi felrakásaskor ugrott a Hdi fogyasztása. Az átlag 5.8-6.2-ről 6.8-7.5-re, tehát 1 literrel. Ez teljesen normális, a nyári slick gumi és a téli recés nagyobb gördülési ellenállása között ekkora különbség van. Sőt autópálya tartós 160-as tempónál 8,6-ot mértem! Nyáron ugyanezzel a tempónál klímával se tudtam 7,2-nél feljebb tornászni.
Sziasztok, megugrott a Kangoonk (1.6-os benzines) fogyasztása, olyan jó 1 literrel (a szokásos városi 7,8-8,5 helyett 9,5 körül zabált az ucsó 3 tankolást figyelembe véve). A Renault házas munkafelvevő elég hitetlen volt, amikor felvette a munkát, de mostan telefonált, hogy találtak hibát: ki köllött tisztítani a pillangószelep-házat. Lehetséges, hogy ez ekkora fogyasztásnövekedést okozott?
Attól is függ hogy milyen gyakran jársz teljes terhelés közelében. Én pl általában üresen v családdal járok, 400 kg fölé nem nagyon megy a terhelés. Téli gumiból 84 es súlyindexűt raktam fel, a 82-es sztem is kevés de pl a 84-es már 500 kg ha jól tudom ami kb elég.
2001-es PPartner HDi-m van, személy, max megengedett össztömeg:1920 kg, aminek a 82T biztosan nem felel meg. Az új Partnerek R15/185/65 kerekekkel jönnek ki. Egy R14-R15 cserénél a külső kerékátmérő növekedni fog, kb. 583 - 621 arányban, ami 6,5 % körül van.
Gyárilag ez hogy van megoldva, csak át van programozva a km-óra vagy a váltóban is mások az áttételek? A futómű a megváltozott nyomtáv miatt más geometriával rendelkezik?
Mi van, ha kicserélem a kerekeket R15 -re a gyári gumimérettel és eltérek a régi kerékátmérőtől? Műszaki vizsgán ebből gond lesz ?
Ez a nagyobb terhelhetőségű Partner ?
Az gyárilag erősített continental gumival jött ki (legalábbis amit láttam), de az nagyon drága gumi 30 eFt felett van darabja, ha jól tudom.
Multkor elöttem a gumisnál pont egy partneres jött ezzel problémával. A megoldás vagy 175/70 vagy 185/65 lett és asszem Debica-t raktak fel.
A lényeg, hogy olyan méretet kell keresni, ami még hasonló átmérőben, és megvan a súlyindexe. Kisebbet (súlyindexben) nem szabad felrakni, mert az bukta (műszakin, közúti ellenőrzésnél) és esetleg defekt lehet a vége !
Peug Partnerre milyen téli gumit érdemes rakni, 175/65R14 ? A Michellin Alpin csak 82T-s míg ide min 86T-s kéne. Tud vki jó téli gumit ilyen terhelhetőségre vagy fel szokták rakni a gyengébb 82T-t ?
Láttam már hazai tuningcéget aki tipo intercoolert épít be, ezzel 127 Le lesz a gép. Nekem a generátort kétszer kellett javítani, (a második az első javítás szakszerűtlensége miatt vált szükségessé) azt mondták rá hogy ritka mint a fehér holló hogy ilyenkor (100 E km-nél) romoljon el. Futóműből idáig egy stabilizátor sziletet kellett cserélni, semmi mást. Önindító felújítás 200 E nél nálam automatikusan fog jönni, nem várom meg amíg váratlanul megadja magát vhol. Uígy 200 E körül hengerfejtömítés csere is lesz, nem várom meg amíg magától átég, és szétfőzi a hengerfejet.