Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2020.01.08 -13 0 99638

 

Itt is lehet nezegetni ...

 

 

sualsidal Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99637

Mivel van összelyuggatva: rakéta-repeszekkel vagy turbinatárcsa/lapát repeszeivel?!! Mert ha te ezt innen megállapítod, akkor jelentkezz az NTSB-hez szakértőnek. Szóval szerintem kicsit korai ebben a témában nyilatkozni. Az inkább lehet kérdés, hogy mi a kórságot keresett a gép Iránban egy közel háborús helyzetben??!!

Előzmény: _Berci (99617)
elemes Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 99636

hát ez lehet repesz is meg nem is.

http://avherald.com/img/uia_b738_ur-psr_tehran_200108_2.jpg

 

vannak olyan országok hogy sose fogjuk megtudni mi történt.
(nemsokára magyarországi is oda tartozik, de ez itt off)

B7378 Creative Commons License 2020.01.08 0 1 99635

Köszi, Jeszy.

Egy választ már kaptam, de ebből nem tudok eredményt hirdetni. A VGYX kolléga alapján ismét felteszem a saját kérdésemet és várom a többi választ

 

VGY: "Szeretnék közvéleménykutatást tartani.

Aki az ülés alatt levő kis hátizsákját -- önkéntelenül vagy önkéntesen -- magával viszi, az is kretén és tömeggyilkos?"

 

Akkor most én is feltennék egy eléggé "aljas" kérdést. 

B737-800, ülsz a 14-is sorban, vészkiürítés lesz. 

Az ülés alatt levő kis hátizsákodat magaddal viszed? Még 13 sort kell előre megtenned, hatan ülnek egy sorban, óriási a tömeg, mindenki igyekszik ki a folyosóra.....

szóval, mi legyen a kis hátizsákkal? Minden négy hátizsák egy embernyi helyet foglal el, ha 20 centi lapos, akkor is.....

Viszed, vagy hagyod? Ha viszed, akkor tömeggyilkos vagy?

Várom a válaszokat.....

Előzmény: -Jeszy- (99632)
sualsidal Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99634

Hát a hajtómű-fúvócsövön lévő sérüléseknél kifelé hajlanak a szélek, vagyis  ebből valószínűbb a turbinatárcsa vagy turbinalapátok sérülése, törése és szétrepülése. Ilyenből aztán juthatott a törzsnek, vezérsíknak is bőven, és ha kapott a szárny is amiben van bőven keró, akkor TALÁN meg is lehet mitől égett már a levegőben a gép. Szóval lehet hogy tényleg repesznyomok, csak az nem mindegy honnan származnak azok!!

Előzmény: Almásháza (99610)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99633

#99559

"Ráadásul úgy, hogy az ok-okozati összefüggést igen nehéz lenne bizonyítani, egy esetleges másnak vagy magának okozott sérülés során."

 

Előzmény: doncike (99631)
-Jeszy- Creative Commons License 2020.01.08 0 1 99632

A szituációtól függ. Alapvetően, igen, viszem a kis kézitáskámat, kis hátizsákomat, mert a papírjaim is abban vannak. Viszont biztos nem fogom felvenni a hátamra, a kezemben lesz és ha úgy adódik, hogy pánik tör ki és az ülések tetején kell előre másznom, akkor hagyom a francba. Viszont ha szépen várakozunk hogy elérjük a kijáratot, akkor szerintem semmit nem befolyásol a kis motyóm.

 

Ha meg nem jutok ki és füstmérgezést kapok, akkor a motyómmal a kezemben könnyebben azonosítanak.

 

Feltéve, ha az a B737-800 -as nem Teheránból megy Kijevbe, mert akkor úgyis mindegy :(

 

És engedtessék meg, hogy privát kretén legyek és felmérjem, hogy a magatartásommal az adott helyzetben akadályozom-e a vészkiürítést. A debreceni gép esetében észlelve hogy nyoma sincs semmilyen belső füstnek vagy tűznek, én az összes csomagomat vittem volna, de ha van csavarhúzó nálam akkor még az ülést is emlékbe.... :)

 

U.i.: Ugye a repülésben komoly tantárgy a repülés pszichológia. A vészkiürítést is az emberi magatartásformák alapján kell(ene) megtervezni és megoldani, és igen is számolni kell azzal, hogy az emberek bizonyos szintig kretének. Pont azért veszélyes a pánik, mert a hagyományos (észszerű) viselkedésformák eltűnnek. És a pánikot pont azzal kerülöm el, hogy nem eszetlenül menekülök, hanem szép nyugodtan, ha lehetőség van rá és nem késleltet, akkor a motyómat is megragadva. De ha kisgyerekkel vagyok akkor Ő lesz a "motyóm"... Ugye Őt vihetem?

Előzmény: B7378 (99620)
doncike Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99631

Én eddig nem vettem észre, hogy erre hivatkoztál volna, de akkor legalább utólag kiderült, hogy (ebben legalábbis) egyetértünk. ;-)

Előzmény: DIE_ROBOTER (99629)
Jahno Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99630

Próbáljuk ki.

 

1. ülsz, felugrasz, kiszaladsz

2. ülsz, 1 méterről hétrébb tárolóból leveszed a csomagod, kiszaladsz

 

Más emberke nem is kell, mérjük le háromszor. Ha trükközül, akkor nyakonverünk, mert az is hátráltatás.

Előzmény: DIE_ROBOTER (99629)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99629

"akkor azt kell tudni egyenként bizonyítani, hogy a vádlott ténylegesen késleltette a kiürítést"

 

Egyetértek, és erre hivatkoztam korábban. Ez az, amire nem látok esélyt.

Előzmény: doncike (99628)
doncike Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99628

Abból, hogy a társaságot kártérítésre kötelezték (polgári jog), egyáltalán nem következik, hogy bármely utas ne követett volna el bűncselekményt azzal, hogy a vészkiürítést akadályozta. Hogy erről eddig nem volt bűntetőügy, az nem bizonyíték arra, hogy nem is lett volna alapja.

 

Amíg nem indul büntetőeljárás, addig nem lesz vádemelés, ebből következően bírósági döntés sem.

 

Nem jogi (jogértelmezési) akadálya van ennek, hanem gyakorlati: ha önmagában a motyóval menekülés nem bűncselekmény (vagy legalább szabálysértés), akkor azt kell tudni egyenként bizonyítani, hogy a vádlott ténylegesen késleltette a kiürítést, és ha igen mennyivel (tehát okozta-e a motyóval való szarakodás azt, hogy a mögötte nem tudtak kijutni a gépből).

Mivel ilyenkor másodpercek is számítanak (egyenként, de összeadódva már percek is lehetnek) és nincs hiteles felvétel bentről, ezért a bizonyítottság akkor is kérdéses, ha egyébként (más ismert körülményekből) egyértelmű, hogy a (mondjuk) 10-15 motyójával szarakodó utas tartott fel összesen 2 percig azt a másik 30-at, akik végül bent égtek. (Vagy égtek volna, ha tényleg tűz van, márpedig úgy tudták, hogy az van.)

Előzmény: DIE_ROBOTER (99624)
Almásháza Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99627

> Itt a kommentekben már kérdezgetik, miért lehetett ennyi kanadai 63 fő

Kettős állampolgárok voltak? Kanadában 210 ezer fős perzsa kisebbség él, de Irán nem ismeri el a kettős állampolgárságot - így őket a hatóságok az iráni áldozatok közé számolják, a légitársaság meg a kanadaiakhoz.

Előzmény: V.Gy. (99619)
Almásháza Creative Commons License 2020.01.08 0 1 99626

> Majd várom a bírósági döntésekről szóló dokumentációkat, ahol az utast bűntették. Én azért lehet picit többet tudok linkelni, ahol a társaságot kötelezték kártérítésre.

 

Amikor az Air France gépe szakadó esőben túlfutott majd porig égett 1x éve valahol Dél-Amerikában, az utasok rommá perelték a légitársaságot. Pedig a szytuvik 90 secnél hamarabb mindenkit sikeresen kizavartak a gépből, némelyeket konkrétan ki kellett rugdosni, de nem volt halott, csak pár kéz-lábtörés. Erre elkezdtek az odalett csellótól az érzelmi traumán keresztül mindenért csillió dollárt követelni az utasok a légitársaságtól. Aztán szóltak a biztosítók, hogy legyünk reálisak - mert ha a légitársaságoknak többe kerül a túlélő utasok pere, mint a halottak örököseinél, akkor nem lesz meglepő, ha a jövőben a kisebb baleseteknél sem lesznek túlélők.

Előzmény: DIE_ROBOTER (99624)
hlln Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99625

Itt a kommentekben már kérdezgetik, miért lehetett ennyi kanadai... de válasz még nincs:

 

Simán lehet, hogy egy kanadai cég "evakuálta" pont az alkalmazottait.

Előzmény: V.Gy. (99619)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99624

Majd várom a bírósági döntésekről szóló dokumentációkat, ahol az utast bűntették. Én azért lehet picit többet tudok linkelni, ahol a társaságot kötelezték kártérítésre. 

Előzmény: doncike (99623)
doncike Creative Commons License 2020.01.08 0 1 99623

Te folyamatosan polgári jogi paradigmában érvelsz, én meg büntetőjogiban.

 

Ott nem azt nézik, hogy "a tőle elvárható módon" viselkedett-e, hanem azt, hogy a magatartása megvalósította-e valamely büntetendőnek minősített tényállást.

Függetlenül attól, hogy a többi szereplő mit tett vagy nem tett. Utóbbi lehet enyhítő körülmény a büntetés kiszabásánál.

Előzmény: DIE_ROBOTER (99622)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99622

A bíróság azt fogja vizsgálni, hogy az érintett a tőle elvárható módon viselkedett-e.

 

Van a képzetlen utas, és van egy sok résztvevős szolgáltatás, ahol elvben vérprofik vannak.

 

Ha volt már a világban/a társaság vagy repülőtér történetében olyan eset, ahol a kiürítés félresikerült, szerinted mit fog kérdezni a vád/bíró stb.? Mit tettek önök azért, hogy ez többé ne forduljon elő? Ott állati kevés lesz, ha arra hivatkozol, hogy "hangosabban mondjuk azóta".

 

Látsz komoly, érdemi változást a korábbi esetek óta? Mert én kb. semmit, sőt inkább sietséget, felületességet. Az általad javasolt módszert átveszi valaki?

 

Hidd el, az ösztönös igazságérzetre való alapozás az európai vagy USA jogi gyakorlatban nagyon hamar felsülne. És ismétlem, egy sokszereplős rendszerben ha eltűrsz valamit, ami veszélyt hordoz, ugyanúgy felelőssé válsz. Ehhez dolgozni kell hosszabb távon ilyen helyen: veszélyes üzem, sok ezer alkalmazott/ügyfél. Az a nézőpont, hogy "én mindent megtettem, ami elő van írva, és nem érdekel, mások mit tesznek" az internetes fórumokban létezik, a valóságban nem. Ez nem a "ne tedd be a macskát a mosógépbe" esete, ez picit komolyabb. 

 

 

Előzmény: doncike (99613)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99621

Megtalálták a Teherán mellett szerda reggel lezuhant ukrán utasszállító repülőgép mindkét feketedobozát - jelentette az iráni állami televízió.

 

Egy iráni tisztségviselő úgy nyilatkozott, hogy mindkét feketedoboz megrongálódott, de várhatóan hozzá lehet majd férni a bennük rejlő adatokhoz. Az iráni polgári repülési hatóság vezetője a Mehr iráni hírügynökség jelentése szerint azt közölte, hogy Irán nem fogja átadni a feketedobozokat a szerencsétlenül járt gépet gyártó Boeing vállalatnak.

 

Ali Abedzadeh azt is elmondta, hogy még nem tudják, Irán melyik országba fogja elküldeni a feketedobozokat az adatok elemzésére.

 

Innen van.

B7378 Creative Commons License 2020.01.08 0 3 99620

"

Szeretnék közvéleménykutatást tartani.

Aki az ülés alatt levő kis hátizsákját -- önkéntelenül vagy önkéntesen -- magával viszi, az is kretén és tömeggyilkos?"

 

Akkor most én is feltennék egy eléggé "aljas" kérdést. 

B737-800, ülsz a 14-is sorban, vészkiürítés lesz. 

Az ülés alatt levő kis hátizsákodat magaddal viszed? Még 13 sort kell előre megtenned, hatan ülnek egy sorban, óriási a tömeg, mindenki igyekszik ki a folyosóra.....

szóval, mi legyen a kis hátizsákkal? Minden négy hátizsák egy embernyi helyet foglal el, ha 20 centi lapos, akkor is.....

Viszed, vagy hagyod? Ha viszed, akkor tömeggyilkos vagy?

Várom a válaszokat.....

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99614)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99619

"Elmentem Kanadába", hátha írják, miért volt olyan sok (63) kanadai a gépen. De nem írják. Viszont elég részletes cikk, egyik hajtány elvesztését feltételezik.

 

63 Canadians killed in plane crash near Tehran

 

Itt a kommentekben már kérdezgetik, miért lehetett ennyi kanadai... de válasz még nincs:

 

63 Canadians among dead after plane crash in Iran

_Berci Creative Commons License 2020.01.08 -13 0 99618

 

Előzmény: _Berci (99617)
_Berci Creative Commons License 2020.01.08 -13 0 99617
doncike Creative Commons License 2020.01.08 0 2 99616

Ez a kérdés olyan nemzeti konzultációsra sikeredett ... ;-)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99614)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99615

Ami a dolog pikantériája: Mivel Boeing gyártmányú gép zuhant le, az irániaknak oda kellene engedniük az NTSB-t a vizsgálathoz. A hét kérdése, hogy a pillanatnyi harci helyzetben oda fogják-e.

 

Ez valóban pikánssá teszi az esetet... Szerintem nem engednek oda senkit. Mármint amit.

 

Az UR-PSR egy fiatalka gép volt: 2016. júliusi. Mit keres a nevében a rosszemlékű Max vajon? Mert amúgy ez egy NG. (gondolom, már sikítana a fél világ, ha egy Max esett volna le... ami nem is mehet fel)

 

Érdekes, a valóban Max PK-LQP is Boeing 737 NG/Max-nek van írva, mint az ukrán. Akkor ez a családot jelentheti, mert az LQP az 737-8MAX, az ukrán pedig 737-8KV a jobboldali adatmező szerint. Vajon az engedélyeztetés elkerülése miatt hagyták egy családnév alatt a két különböző típust? Vagy ezzel már-már etomcat-es vizekre evezek...?

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99594)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 99614

Szeretnék közvéleménykutatást tartani.

Aki az ülés alatt levő kis hátizsákját -- önkéntelenül vagy önkéntesen -- magával viszi, az is kretén és tömeggyilkos?

Előzmény: doncike (99613)
doncike Creative Commons License 2020.01.08 0 2 99613

A "jogi életszerűséghez annyit", hogy nem feltétlenül az a lényeg, hogy mi az ami egyébként (nem repülőgépen) is tilos, hanem hogy mi az, ami egyébként veszélyhelyzetben (pl. egy épülettűz, vagy egy kigyulladt turistabusz) esetén, és nem csak repülőn tilos.

Aki ilyenkor bármilyen módon a mentést/menekülést akadályozza és ezzel emberek életét veszélyezteti, azt jogilag nem életszerűtlen szankcionálni.

 

Ami az utasok tájékoztatását, edukációját illeti: elegendő lenne az egyébként is kötelezően bemutatott biztonsági tájékoztatóba ezt is belevenni.

Három mondat:

1. Kötelező a személyzet utasításait követni

2. Utasítás nélkül is tilos vészkiürítésnél csomagot vinni.*

3. Az előző két előírás megszegése bűncselekményt is megvalósíthat.

 

Ehhez ugyan miért kellene plusz 5 perc, meg vizsga?

A mentőmellényből sem vizsgázik senki...

 

* Ugyanakkor az viszont életszerű felvetés, hogy lehet akár önkéntelenül is az alattam lévő tatyóért gyúlni, illetve ha nem az első sorokban ül valaki, akkor simán lehet ideje a kézipoggyászát magához vennie úgy, hogy közben nem képez akadályt.

Mindkét esetben a méret nyilván döntő szempont.

Előzmény: DIE_ROBOTER (99559)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99612

Feltettek a cikk elejére egy videót. Egészében nem túl érdekes, de az elején van egy rész, ami a tetthelyen készült a zuhanás után, és körbe mindenfelé még lángolnak a roncsok.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99604)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2020.01.08 0 5 99611

Attol meg hgy uj nevet hasznalsz a hulyesegeid meg elarulnak.

Előzmény: Almásháza (99607)
Almásháza Creative Commons License 2020.01.08 -7 2 99610

Az AvHerald-on lévő fotók szerint az ukrán-iráni 737-es hajtómű roncsa sajnos repeszt kapottnak tűnik:

 

http://avherald.com/h?article=4d1aea51

Almásháza Creative Commons License 2020.01.08 -4 0 99609

> Ami a dolog pikantériája: Mivel Boeing gyártmányú gép zuhant le, az irániaknak oda kellene engedniük az NTSB-t a vizsgálathoz. A hét kérdése, hogy a pillanatnyi harci helyzetben oda fogják-e.

 

Úgy tudom a népi Kína licenszben gyártja a B737-est. Ez esetben a kínaiak (akikkel az irániak félig-meddig jóban is vannak az olaj és gáz export miatt) odamehetnének gyártóként kivizsgálni az amerikaiak helyett.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!