Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 202
A legtragacsabb busz talan a Zempleni hegysegben kozlekedik, Ujhuta fele talan. Vivat Borsod Volan!
Előzmény: division by zero (201)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 201
Bocs tényleg nem helyi járat, helyközi, olyan járatokra gondoltam, amik ott a kis falvakban mennek, nem más nagyobb városokba...
OFF
tényleg szuper Siminfa, mi egy hétig voltunk ott
Terecsenyben a volt erdészházban voltunk az is szuper, ott is 1 hétig voltunk
Előzmény: Carpy (200)
Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 200
Divi!

Helyijarat Terecsenyben??? Mindegy, inkabb Offolok: a simonfai tursitahaz tok szuper, nemde? Amig aludtunk, a bacsi elmosogatott minden edenyt. Nagyon ciki volt,.... de meghalal;tuk, mert legkozelebb is oda mentunk turazni, csak akkor meg tobb napra.
ON
Szoval akkoriban valami hihetetlenul szakadt buszai voltak a Kapos Volannak. Nem volt 2 ugyanolyan. Volt sarga, zold, barna, szurke, plussz a csikozas, zold alapon barna, sarga alapon lila, stb.

Ha mar egyseges arculatnak tartunk, akkor szerintem a Volanok kozul a legjobb a Volanbusz, a Kisalfold Volan, a Tisza Volan, a Kunsag Volan es a Zala Volan. Nagy kuszasag van a Veszprem megyei Volanoknal, es ugy altalaban a Dunatol Keletre. A Vasiak javaban festenek, Szabolcsban is sorra kapjak a zold csikokat a kocsik, neonzoldben virit mar a legtobb Matra Volan is...

Előzmény: division by zero (195)
Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 199
200-asok...
Előzmény: Törölt nick (198)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.24 0 0 198
Az lehet de az új (festésú) buszokon az abalakon még nem láttam reklámokat, sőt még a buszokon sem. Amig van a 200-asokból addig azokat fogják felreklámozni. (Remélem)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (176)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 197
bocs,én nem akartam 2x...
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 196
Tavaly voltam arra elöször, így a régebbit nem ismerem, úgy tünik szépen fejlődnek, de helyijáratokban előfordul, például Terecsenybe, egészen ősi busz is, volt olyan aminek a váltójával volt valami gond, azt hiszem 1-esenél tovább nem ment, és kb 15-tel döcögtünk végig, padlógázzal...
Előzmény: Carpy (193)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 195
Tavaly voltam arra elöször, így a régebbit nem ismerem, úgy tünik szépen fejlődnek, de helyijáratokban előfordult, például Terecsenybe előfordult egészen ősi busz is, volt olyan aminek a váltójával volt valami gond, azt hiszem 1-esenél tovább nem ment, és kb 15-tel döcögtünk végig, padlógázzal...
Előzmény: Carpy (193)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 194
Simonfán voltunk, meg Terecsenyben tehát inkább Kapos, bár Terecsenyből kalandoztunk dél felé...
Előzmény: Carpy (193)
Carpy Creative Commons License 1999.10.24 0 0 193
Attol fugg, a Zseli melyik resze, Terecsenytol eszakra Kapos Volan, delre Pannon, de van napi 3-5 jarat, ami atmegy az egeszen, olyankor keverednek. Amugy mit szolsz a Kapos Volan autobuszparkjahoz? Ha esetleg jartal arra kb. 5 evvel ezelott, akkor mit szolsz az akkori autobuszparkhoz?

A Borsod Volan tema elszomorit, ilyet nem nagyon tapasztaltam eddig. Egyszer szivtam nagyon meg, 97 karacsonyakor, amikor munkaszuneti napi menetrend volt az egesz orszagban, Borsodban csakazertis szombati, es kutbaesett az egesz napi tervem. Es ez majdnem minden karacsonykor tema: milyen nap szerint kozlekedjunk?

Előzmény: division by zero (192)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 192
de például voltunk a Zselicben is (az Kapos volán?), ott akárhol odaálltunk a megállóba, akkor jött a busz amikorra írták.
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 191
hát így fejből nehéz lesz...
volt Pálházáról Sátoraljaújhelyre egy ami csak munkaszüneti napra volt írva, és jött munkanap is, visszafelé is.
Füzérradványból volt egy járat ami semilyen megjelöléssel nem szerepelt a menetrendben.
Telkibányán is volt valami, aminek jönnie kellett volna és nem jött, ekkor lett jó sok gyaloglás helyette...
Meg volt még 1-2 amikor nem mentünk a busszal, csak néztük , hogy most mit keres itt busz, ezekre már nem emlékszem pontosan...
Előzmény: Carpy (190)
Carpy Creative Commons License 1999.10.24 0 0 190
Mi volt a konkret eset?
Előzmény: division by zero (189)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 189
"Amiben altalaban meg lehet bizni, az a megallohelyi indulasi jegyzek."
ez az amit a Borsod volánnál el lehet felejteni, pedig friss dátummal volt kirakva, kb két hónaposak voltak...
Előzmény: Carpy (188)
Carpy Creative Commons License 1999.10.24 0 0 188
Egyetertek a felveteseddel, Divi.
Jomagam is rengetegszer megszivtam azt, hogy a hivatalos menetrendbol indultam ki, amikor turat terveztem. Sajnos ez eleg bizonytalan.
Epp egy Zempleni-hg turat terveztem, amikor azon bosszankodtam, hogy pont 2 perccel elobb megy el a csatlakozas egy V betuvel kezdodo faluba, mint ahogy a Saujhelyi busz odaer, ezert tovabbmentunk egy falut, onnan atvagtunk a hegyen, legalabbis a terv szerint igy volt. Am az elegazasnal lattuk, hogy igenis megvarja a busz a csuklost, csak eppen ez nem derult ki a menetrendbol. A helyiek tudtak, es ez nekik eleg volt, ugy latszik.

Hozza kell tenni, hogy Volan menetrendet szerkeszteni sokkal-sokkal nehezebb, mint MAV-ot. A kulonbozo fonodasi szakszokon gyakran kimaradnak jaratok a menetrendbol. Egyes modositasokat vegig kell vezetni az osszes helyen, ahol a jarat szerepel, a dijszabasnak mindig korrektnek kell lennie, stb. De ez nem mentesiti a menetrendszerkesztoket az alol, hogy torekedjenek a tokeletesre, hiszen ez a munkajuk.

Visszaterve a meneterend ervenyessegere: az evkozi valtozasokrol nehez ertesulni, mert a Volan nem ad ki olyan mindenki szamara konnyen hozzaferheto Potlekot, mint a vasut. A vasuti potlek sem az igazi, de a volanenal ugye jobb. Az egyes tarsasagok a helyileg szokasos modon hirdetik meg a valtozasokat, tobbnyire minden helybeli tudja is oket, ezert jo informaciosok a kocsmaban ulok.

Viszont minden valtozasrol keszul Menetrendi Ertesito, amit minden Volan megkuld a tobbi Volannak es a MAV-nak, meg egyeb erintetteknek. Tehat ha az Erzsebet teren megkerdezed, hogy mikor megy Palhazarol Nyiribe busz, akkor nekik tudni kell a legfrissebb adatokat is. Altalaban tudjak is, csak utaljak elobanyaszni, meg atjavitgatni. Tavaszra mar ugy neznek ki egyes menetrendek, mint a salata, annyi bennuk a modositas.

Amiben altalaban meg lehet bizni, az a megallohelyi indulasi jegyzek. Ez altalaban naprakesz, de sajnos itt is vannak kivetelek.
(Verteskozman pl. valamikor 85-ben szunt meg az autobuszkozlekedes, 92-ben meg kint volt az indulasi jegyzek, rajta 2 jarattal. Ha valaki jarna arra, megnezhetne, hogy kint van-e meg ma is...)

Mostanaban erosodott fel az a torekves, hogy a Volannal is bevezessenek valamilyen modositasi utemezest. Szeptember 1., december 1/januar 1, es esetleg a tavaszi oraallitas idejere probaljak a modositasokat idoziteni. Csakhogy ez nagyon nehez, mert egyeztetni kell egymassal es a miniszteriummal, s hirtelen megvaltozhatnak az utazasi szokasok. (Pl a szulok mas iskolaba iratjak a gyerekeiket, es ezt persze csak szeptember elsejen lehet megtapasztalni, ilyenkor van ugy, hogy nem fernek fel a gyerekek a buszra, persze, hogy rohamleptekkel zajlik az uj jarat engedelyeztetese, a forgalmista a hajat tepi, hogy honnan keritsen egy plusz buszt reggel fel 8-kor Rocsogerol BivalyB.-ra - szoval nehez dolog)

A harmadik dolog az, hogy az eloirt menetrendet mennyire tartjak be a buszok. E teren en eleg szep fejlodest latok az utobbi idoben, de sajnos csak a Dunantuli, es egyes Del-Alfoldi tarsasagoknal. A Borsod Volan egyszeruen kriminalis tud lenni, Novajidranybol 17.41-kor indult az utolso busz Mogyoroskara, a vonat meg mar ott volt 17.10 korul. Gondoltam bemegyek addig a korcsmaba. Jo hogy nem tettem, mert 17.25-kor jott egy busz es ment is, en meg intettem utana, hogy stop, mert megeszlek. Ezek nagyon kellemetlen esemenyek, alaassak azok munkajat, akik valoban torekednek egy jo menetrend osszeallitasara.

Tudnam meg folytatni...

Előzmény: division by zero (187)
division by zero Creative Commons License 1999.10.24 0 0 187
na ha már visszatértünk a Volánhoz, újra kérdezem:

Sátoraljaújhely környékén valami borzalmas az "utastájékoztatás", azt hiszem Borsod Volán az...
Igaz vannak szép menetrendek a megállókban, de közük nincs a valósághoz: csak hétvégi járat jön hétköznap, vagy egyáltalán nem jön semmi, vagy jön olyan busz ami nincs is a menetrendben...
Az egyetlen megoldás az, hogy bemegy az ember a kocsmába, és ott kifagatja a helyieket, hogy mikor is jön a busz.
Honnan lehetne a menetrendet a kocsmán kívűl megtudni? például amikor az ember elindul kirándulni, ne 30 km-rel arréb tudja meg, hogy nincs vissza busz...

Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.23 0 0 186
Előzmény: SzigDani (185)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.23 0 0 185
Asszem sikerült, úgyhogy városisok előre, hagyjuk végre szóhoz jutni a Volánosokat!
SzigDani Creative Commons License 1999.10.23 0 0 184
A 6-ost es a 61-est valoban nem kivanjak osszevonni. Viszont van olyan csatlorendszer, amelynel kb. fel perc alatt szet lehet csatolni. A HEV-es Scharfenberg. Osszecsatolni a legfek miatt joval nehezebb. Mellesleg a TGV tudtommal 200km/oranal felcsatol(!!!).
Igyexem letrehozni a kert topicot, a meglete mar csak az en szamitastechnikai marhasagom fuggvenye.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (181)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.23 0 0 183
Ne felejtsük el, hogy ilyen körjárat már volt egyszer, úgy hívták, hogy 12-es busz, aztán a villamos-busz párhuzamos közlekedésére hivatkozva megszüntették. Ha még létezik a maradványa, akkor elvileg a Moszkva tértôl a Boráros térig a pesti oldalon a villamossal, a budai oldalon pedig a busszal mehetsz. Ez max. 1 átszállást jelent. Feltételezem, hogy a villamos és a busz menetrendje nincs összehangolva.
Ettôl függetlenül a körvillamos ötlete érdekesnek tűnik, már-már olyannyira jó, hogy biztosra vehetô, hogy nem lesz belôle semmi. Minimális újabb vágány kiépítése szükséges, továbbá tudtommal a BKV tendert akar kiírni (vagy már ki is írt) alacsonypadlós villamosokra kifejezetten a körúti vonalra, ettôl függetlenül is.
Ali ötlete: a szétcsatolás egy percen belül nem gond, a gond az, hogy a két fél villamoshoz két külön sofôr kell, ami már nagy költség.

Namost: úgy látom, a téma érdekes, és többeket izgat. Kb. ugyanez megy a vonatos topicban is. Javasolnék egy új, városi közlekedés topicot, ahová át lehetne vinni ezt a témát, így a vasútmániások és buszmániások nem morgolódnának az offtopic miatt. (Van egy BKV topic, de az többnyire a BKV anyázása)

Osztap

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (181)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.23 0 0 182
És amit othhagyott, azzal mi lesz? Visszamegy egyedül a kőrútra, vagy vár magának egy másik párt? Akkor meg minek szétszedni?
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (181)
Carpy Creative Commons License 1999.10.23 0 0 180
Termeszetesen nem holnaptol gondoltam a dolgot, hanem ha lesz ra valami alkalom. Ugy erzem, megerne a beruhazast. Valoban sokszor lenyegesen mas halozatban gondolkodom.
Előzmény: Járaszája (178)
division by zero Creative Commons License 1999.10.23 0 0 179
esetleg kiirnák, hogy a Délinél csak az egyik kocsi áll meg :))))))))
Előzmény: Járaszája (178)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.23 0 0 178
Igazad lehet akkor, ha egy teljesen más hálózatban gondolkodsz. De jelenleg ha csak egyszerűen minden második kőrúti villamos (6) továbbmenne a Moszkván a Déli felé, az halál lenne. Nincs is ehez meg jelenleg a járműpark. De ha egész délbuda közlekedését átszerveznék akkor lehet. De a Délinél a peronhossz az tényleg szívás.
Előzmény: Carpy (177)
Carpy Creative Commons License 1999.10.23 0 0 177
A 61-es is 6-os villamos osszekjapcsolasa korantsem rossz gondolat.
Majdnem minden nagyvarosban van egy nagy kapacitasu koralaku vonal, ami a nemcsak a tajekozodasban segit, hanem az orrodat is tiszticcsa.
A 61-es alig jar ritkabban, mint a 6-os, illetve lehet varialni tovabb a 4-es villamossal, pl. ugy, hogy 3 koruti villamosbol 2 4-es, egy 6-os lenne. De nekem a fele-fele arany jobban tetszene.
Az, hogy a GANZ-csuklosok tul nagyok a 61-es vonalara, az igaz, 2 szempontbol is, de csak elso latasra. Egyreszt nem fernek be a megallokba, ez viszont a Deli pu. kivetelevel konnyen megoldhato, masreszt tul nagy a kapacitasuk, ez viszont nem baj: a koralaku vonalak kulonleges termeszetebol fakadoan a ferohelykinalat meghozna a keresletet is. A 61-es villamos vonalan van boven tartalek: barmilyen Del-Budai beruhazas is valosul meg, a Villanyi uton egyedul marad a 61-es, a Moricz Zs. korteret pedig atepitik, igy megvalosulhat az osszekotes. A Moszkva ter pedig nem problemas.
A kor letrehozasaval kozvetlen kapcsolat lenne a Deli es a Nyugati pu. kozott.
Előzmény: Járaszája (138)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.22 0 0 175
Bocs, igazad van, nem bővítették, hanem egy új kivezető szakaszt kapott (Budapest).
Előzmény: nori (173)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.22 0 0 174
Tisztelt Carpy!

Bocs ha valaki előtem már megirta, de a kérdéseidre a következők a válaszaim.

- A bengáliakból még van 16 db, melyeket majd alacsonypadlósra akarnak cserelni, de erre tendert kell kiirni, igy bármi szóba jöhet (Ganz, Tatra, ADTranz stb.)
- Ganzokat azért nem vettünk mert idő közben a csillagokba szökött az ára, melyért kb 2 TATRA KT8D5- öst tudtunk venni.
- Az átfestés lassan fog haladni mert drága mulatság az egységes arculat miatt van rá szükség
- Egyéb tervek ügyében írj a ik435@freemail.hu cimre.

ANGYI

Előzmény: Carpy (125)
nori Creative Commons License 1999.10.22 0 0 173
Lehet, hogy valahol délebbre, mert itt Érd és Budapest között csak egy-egy sáv van, azt meg jól elakasztja az M0-ás lehajtó (kb 100 méteren van itt 2-2 sáv, de a kilométeres dugókon nem sokat segít) a másik dugózó hely ezen a szakaszon a lámpa valahol Budafok-Belváros vasútállomás mellett.
Szóval volna mit bővíteni, de lehet, hogy másutt se jobb a helyzet
nori
Előzmény: Törölt nick (172)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.22 0 0 172
Most nem tudom előkotorni azt a térképet, amin rajta vannak ezek az információk. Ahogy emlékszem, azokat a területeket szolgálja majd ki, mint a mostani hatos, tehát túl nagy eltérés nincs. Nyilván, az autópálya nem megy keresztül lakott területeken.
A 6-ost mintha nemrég bővítették volna. Vagy rosszul emlékszem?
Előzmény: nori (171)
nori Creative Commons License 1999.10.22 0 0 171
Ebből az országtérképből annyi se derül ki, hogy a 6-os vonalán, vagy másutt lesz? Bár, ha ilyenek a tervek, lehet, hogy meg se érem.
Apropó 6-os. Ma már a Dunaparti 6-os út is zsúfolt, nem tudsz arról valamit, hogy legalább szakaszosan tervezik-e a bővítését?
nori
Előzmény: Törölt nick (170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!