E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Határai: Mikoviny utca a Folyondár utcától - az utcától keletnek futó lépcső a Doberdó útig - Doberdó út - Bécsi út - Nagyszombat utca[3] - Duna folyam - Kavics utca és a belőle északnak futó kilátó út - Felhévízi utca - Pusztaszeri út - Szépvölgyi út - Folyondár utca a Mikoviny utcáig.
1952-1954-ben a II. világháború alatt bezárt Holzspach Téglagyár Szépvölgyi úti telepén emelték fel a Mechanikai Mérőműszerek Gyára épületeit. A gyáregység 1990-es években történt szanálása után a területen irodaparkot létesítettek. A bánya homlokfalai mai napig meredeken határolják az épületeket.
Újlak északi részén, az Újlaki Tégla- és Mészégető Rt. téglavető telepén, a Bécsi út, Nagyszombat utca, Végvár utca, Doberdó út által határolt területen építették fel 1928-ra a székesfőváros megbízásából az úgynevezett „városi házakat”. Az épülettömbök 460, jó minőségben megépített lakással, valamint 34 üzlettel bővítette a szűkös budapesti ingatlan-állományt (tervezők: Hikisch Rezső, ifj. Paulheim Ferenc.).
Vagyis:lehet válogatni, hogy pontosan mit látunk a képen. :)
jelenleg 1954-nél található, most kapott egy 1949-es címkét
"A 100 000 km-es mozgalom, ami a „Szovjetunió közlekedési dolgozóinak példamutatása nyomán” 1950. március 13-án indult, tehát azt jelentette, hogy a brigád és villamosvezető gondjaira bízott kocsi 100 000 kilométert tesz meg úgy, hogy nem robban le menet közben, és máskülönben sem szenved balesetet."
most épp megint nem működik a kereső, úgyhogy nem tudom rálinkelni az ide vonatkozó korábbi hsz.-re
39727
érdekesség az 1912 május 23-i képpel kapcsolatban
a Vasárnapi Újságban megjelent egy kép innen, ami pár másodperc különbséggel készült és szűkebbre vágott, képaláírása: "Elfogottak őrizése a Váczi úton".
A Szépvölgyi útinak nevezett pedig Újlakon, tkp az Ürömi utcában volt - ez pedig a Melocco téglagyár nevet viselte.
94002
Helyesen: III. Újlak, Remete hegy, háttérben a Melocco téglagyár.
Ha az Ürömi út környéki téglagyárról beszélünk, akkor a Remete-hegyről Újlakra nem láthatunk rá, mert kicsit távolabb található és még a Mátyás-hegy is bekavar.
Ez nem lehet az Újlaki téglagyár, mert annak a kéménye (2.képen) négyszögletes. Ráadásul nem lehetett volna úgy fényképezni, hogy dombról és mögötte hegy. Van nekem egy képem a Szépvölgyi téglagyárról; az a kémény már ok, és a háttér is stimmel (3. kép).
üdv.Németh András
2. kép
3. kép
Hozzátenném, hogy az Újlaki téglagyár Óbudán volt, a Bécsi úton. A Szépvölgyi útinak nevezett pedig Újlakon, tkp az Ürömi utcában volt - ez pedig a Melocco téglagyár nevet viselte.
Az eszperantó zászló a résztvevők előtt világos színű, a városházán fekete, mert "Giesswein Sándor (1856. február 04. - 1923. április 15.) pápai prelátus, kanonok nyelvész, filozófus, a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja, a Szent István Akadémia elnöke, a magyarországi keresztényszocialista mozgalom megalapítója, a mosonmagyaróvári választókerület országgyűlési képviselője, a Magyar Békeegyesület elnöke, a Magyar Országos Eszperantó Egyesület" elnökét gyászolják.
Budapest I.Tabán kilátás a Királyi Palota felé. Előtérben a villamos az Attila úton (körút) a Királyi Testőrség épülete előtt halad el. A kép jobb szélén a Bethlen udvar.