Filmes nagyítógépet, nagyítókeretet, filmhívó tankot, papír és filmcsipeszeket, exponáló órát, sötétkamralámpát, stb. egyszóval filmes laborcuccot keresek. Nem profit, csak amatőr célra, de legatyásodott romok azért nem érdekelnek.
Eladó egy új, egyedi tervezésű, lapra szerelt, önhordó félprofesszionális fotólabor. Durst M 670 Color nagyítógép+ tartozékok, Kaiser Automatic Timer cpd. 4214 exponáló óra mérőszondával, Kindermann dukalux elektronic három fokozatban állítható, sötétkamra lámpa, 3 db 18-24 cm-es előhívó tál csipeszekkel, 180 x 80 cm-es asztal. A képen látható, komplett.
Teljes kalibrálás egy Nikon F90x tip. Fényképezőgéppel:
Mielőtt elkezdenéd olvasni, érdemes átnézni az alábbi dolgokat. FF. analóg gyakorlati fórum: http://torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9185692 993-994 hsz. A fotópapír „szemszögéből” 1007-1013 hsz. a 994 et kiegészítve 004.hsz Zóna, kalibrálás a legegyszerűbben.
Persze más hasonló géppel (Canon EOS-5; EOS-33; Pentax MZ-5n; Minolta Dynax 7; stb.) is meg lehet oldani, kell egy lehetőleg fix gyújtótávolságú kistele (100-200mm, min F:4 fényerővel) ,és még szükség van egy olyan objektívre, amin van 1:2 Macro állás, ennek minősége, fényereje szinte mindegy.
Az F90x tip. fényképezőgép, a mi szempontunkból fontos tulajdonsága, hogy tud spotmérést, a zársebességet 1/3 Fé lépésekben tudjuk állítani, ill. visszaméréskor ki tudja jelezni az 1/3 Fé-ket.
Ezen kívül szükség van egy „teszttáblára” :
Javasolt méret 500x700mm, a célkeresztek befoglaló mérete 200x200mm, ha az egészet befogjuk a keresőbe a negatívon a valós méret 1:20 része fog megjelenni az az 10x10mm lesz a célkereszt mérete. A filmhívás után majd vissza kell mérni, a negatívot (F90x 1:2 leképzéssel egy kb. 5mm kört fog mérni spot állásban), ezért szükség lesz még egy átvilágító asztalra.
Az első teszt az érzékenység, és „meredekség” teszt, a gyár által javasolt idővel és ISO-val történjen. Tehát a fényképezőgépen elsőre a névleges érzékenységet állítjuk be majd a gyártó által javasolt hívásidővel hívjuk a filmet.
Az első tesztet (általában a többit is, speciális célra természetesen eltérhetünk) célszerű napfényben, vagy napfény színhőmérsékletével megegyező fényben elkészíteni (Az általam próbált filmek, borús időben mutatták a legnagyobb érzékenységet, napfényben kisebbet, műfényben még kisebbet, a különbség akár 2Fé is lehet, 6DIN=4x ISO ). Nekem a műfényes (1 v. 2db 1000W halogén, direkt v. indirekt fényben) kalibrálás jön be + konverziós szűrő BC12 (Ez egy erősen kék szűrő a műfény színhőmérsékletét a napfényére változtatja. ), ezen keresztül mérem meg a fényt és exponálok. Így gyakorlatilag napfény színhőmérsékleten tudok tesztelni, beúszó felhők nélkül, amik nagyon megnehezítik a tesztelést. A célkeresztben lévő területet megmérem spotmérő állásban pásztázva, hogy ellenőrizzem az egyenletes megvilágítást. Ha egyenletes a megvilágítás, a fényt és a blendét úgy célszerű állítani, hogy a zársebesség 1/1000-nél hosszabb, és 1s rövidebb legyen a Schwarzschild effektus miatt. Azt már tudjuk a fénymérőnk a középszürkét méri, jelen esetben F:4 rekeszhez 1/30s, ez az zóna V. és mi a zóna I.-re ill. a denzitására vagyunk kíváncsiak, tehát 1/500s kell exponálnunk. Bemutatok egy jegyzőkönyvet, így talán egyszerűbb lesz. A zársebességeket előre rányomtattam, a teszt során ne legyen vele gond. Egy ideális tesztet feltételezve ez egy normál „N” hívás lesz, és a tényleges érzékenység megfelel a névlegesnek.
Tehát fenn van egy állványon a gép és végigexponálom a 22 kockát, a táblázatban szereplő zársebességekkel (Ha mondjuk a IX. zónát ill. magasabb zónákat szeretném meghatározni erősebb megvilágító fényt (pl. közelebb kell vinni a lámpát) kéne alkalmaznom és szűkebb blendét, majd a IX. zónához közeledve nyitni a blendén, hogy nehogy túl hosszú expozíciós időket keljen alkalmaznom). A maradék kockákat el kell fényképezni valamire, és inkább túlexponálni mint alul, fontos, hogy minden kockán legyen valami.
Előhívom a filmet, megszárítom.
Visszamérés:
A fényképezőgépet most is állványra helyezem, de egy már korábban említett macro állású objektívet alkalmazom (1:2 leképzés). Igyekezni kell olyan fényforrást választani, aminek egyenletes a fénye, és természetesen ennek a homogenitását is ellenőrizni kell, elmozdulás mentesen rögzíteni kell. Az előhívott filmről célszerű leválasztani
Eladó!
Színes –35mm-es -fekete-fehér negatív, illetve színes dia felvételeit a filmek
előhívása után rögtön megnézheti otthon TV készülékén,rögzítheti video kazettára a Sony PHV-A7 speciális asztali video kamerával.Negatív/pozitív konvertálás,autofókuszos/manuális élességállítás,6x-os zoom, fehér pont, automata színegyensúly beállítás,szükség esetén kézi korrekció lehetséges.A filmelőhívása után, nagyítás előtt pontosan kiválasztható a nagyítandó felvétel.A video-kazettára rögzítés előtt a felvételekre vihető a jellemző információ pl.a felvétel időpontja, helyszíne, stb egy PANASONIC VW-VT1 videotittler feliratozó segítségével /adom hozzá!/ Csatlakozási mód a TV készülékhez video RCA kábelekkel+S video.
valamint
Régi fotós könyvek:otthoni labortechnika,fotoelektronika, felvétel technika stb
Én inkább Brezina Zoltán könyvét ajánlanám, 1500ft. Ő tényleg a legjobb laboros akit találsz és a könyve is jó nagyon. Keress rá neten, lehet rendelni.
Két könyvet ajánlanék. Mindkettő nagyon profin leírja azt, amire kíváncsi vagy.
Polster: Fotólabor Zsebkönyv
Szűcs Miklós: Fotoanyagok kidolgozása
A második könyv alaposabban tárgyalja, de kicsit nyers (kis kémiai szakszó és fogalom jártasság nem árt). Vaterán mindkét könyv fellelhető kb 1000 ft környékén.
Sziasztok! Valaki tudna egy leírást ajálani amiben a hagyományos filmről történő előhívás technikája le van írva. Nincs semilyen felszerelésem stb. Én már a digitális korszakba születtem, de érdekelne hogy működik.(de tényleg csak az alapok a fizikai/kémiai alapja az előhívásnak hogy lessz papírkép és negatív a filmből?)
folyadék (koncentrátum)
Pór alaku
Szemcse
érzékenység
Szemcse
érzékenység
élesség
átlag
élesség
átlag
∆ 100
DD - X
tec hc 1/31
DD - X
∆ 100
Perc 1/1
ID - 11 1/3
ID - 11
∆100/50
DD - X
∆100/50
Perceptol
∆100/200
DD - X
DD - X
∆100/200µ fen∆ 400
DD - X
Ilfosol S1/9
DD - X
DD - X
∆ 400
ID - 11
ID - 11 1/3
µ fen
ID - 11
∆ 400/200
DD - X
∆ 400/200
Perceptol
∆ 3200
DD - X
DD - X
DD - X
DD - X
∆ 3200
Perceptol
µ fenµ fenµ fen400-800
DD - X
DD - X
DD - X
DD - X
400-800
Perceptol
1600-6400
DD - X
DD - X
DD - X
DD - X
1600-6400µ fen25000
DD - X
25000µ fen
FP 4
DD - X
Ilfosol S
DD - X
DD - X
FP 4
Perceptol
ID - 11 1/3
µ fen
ID - 11
HP5/400
DD - X
Ilfosol S
DD - X
DD - X
HP5/400
Perceptol
ID - 11 1/3
µ fen
ID - 11
HP5/800
DD - X
HP5/800
ID - 11
HP5/1600
DD - X
HP5/1600
µ fen
HP5/3200
DD - X
HP5/3200
µ fen
HP5/25000
DD - X
HP5/25000
µ fen
PAN F Plus
DD - X
DD - X
DD - X
PAN F Plus
Perceptol
ID - 11 1/3
érzékenység
ID - 11
Szemcse
élesség
érzékenység
átlag
Szemcse
élesség
átlag
Sziasztok! FORTE fotópapír eladó, 9x14 cm-től 40x50-ig mindenféle méretben felületben és vastagságban. Kérésre emailben listát küldünk a raktáron lévő készletről. Házhoz szállítás is megoldható Budapest területén. Tel: 06-30-589-82-11 vagy 06-20-468-99-54 illetve email: szvetek.gabor@chello.hu vagy mizikm@gmail.com
35mm-es Színes/fekete-fehér negatív, illetve színes dia felvételeit a filmek előhívása után rögtön megnézheti otthon TV készülékén,rögzítheti video kazettára,DVD-re a Sony PHV-A7 speciális asztali videokamerájával.Negatív/pozitív konvertálás,autofókuszos/manuális élességállítás,6x-os zoom, fehér pont, automata színegyensúly beállítás,szükség esetén kézi korrekció lehetséges.A filmelőhívása után, nagyítás előtt pontosan kiválasztható a nagyítandó felvétel.
A video-kazettára, DVD-re rögzítés előtt a felvételekre vihető a jellemző információ pl.:
a felvétel időpontja, helyszíne stb. egy PANASONIC VW-VT1 videotittler feliratozó segítségével.
Csatlakozási mód a TV készülékhez :
1, video RCA kábel
2,S video kábel
A készülék mikrofonnal hangrögzítésre is alkalmas, de lehet a videomagnón utóhangosítás.
Irányára: Bttó 165.000Ft( a feliratozó videotittler + S video,RCA kábellel együtt!
Szia Alhazen' ! Lehet, hogy már neked meséltem: A 80-as évek elején szinespapir hiány volt Magyarországon, ezért időnként át kellett ruccani Losoncra egy kis Foma ppapirért. Egyik nap, ugy dél körül a laborban hagytam a mosóvizben a Foma szines papirakat és hazaszaladtam megebédelni. Mikor vissza mentem, gyorsan meg akartam száritani a képeket. Amikor a vizből kiakartam szedni a lapokat, az emulzio levált a kartonról és a mosóvizben maradt! Remélem azóta már sokat javult a Foma minősége???
Én olyan személyt keresek, aki vállal recept alapján vegyszerkeverést. Foma fordítós nyersanyaghoz kéne nekem pár elég specko cucc, de nem tudom honnan szerezzem be az alapanyagokat + nem biztos h szívesen vállalnám a bekeverést. Ugyanakkor a kidolgozás maga érdekelne. Ha bárki tud nekem ebben segíteni, kérem írjon!