Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2000.01.04 0 0 286
Jó lenne, persze. Csakhogy túl kevesen kocsmáznak ahhoz vidéken a haverokkal, hogy megérné buszt indítani nekik. Szerintem Veszprém még istenes. Egerből 18.45 az utolsó busz, Ózdról 17.30, Győrből 19.00. Ha jól rémlik, Veszprémből érkezik az Erzsébet térre a legkésőbbi távolsági járat. Ráadásul nem is Volánbusz :)
Egyébként a Volánbusznak több "opciója" is olyan járatokra, amik este érkeznének Budapestre, de ilyen irányban sajnos olyan gyér s forgalom, hogy sajnos nem valószínű, hogy ezek beindulnak. pedig én se bánnék egy-két késői járatot, amivel egy kis vidéki esti buli után haza lehetne menni, de hát ez van. Viszont a Postavonat elég jó későn indul Veszprémből Pestre.
Előzmény: FotexZoli (285)
FotexZoli Creative Commons License 2000.01.04 0 0 285
csatlakozom - a MÁV-val ellentétben

igazad van, nagyon jó lenne egy késő esti busz veszprémből pestre

már negyedik éve lakom pesten, és nem tudok későig kocsmázni veszrpémben az ismerösökkel, mert sajna 8elött eljön az utsó

Előzmény: névtelen (283)
Carpy Creative Commons License 2000.01.04 0 0 284
A 22.45-ös azért nem egészen éjszakai járat, bár tény, hogy különösen a várpalotai visszaútja izgalmas, mivel naponta közlekedik. (nen tudod, hogy hányan utaznak vele?)
Én olyan éjszakai járatokra gondoltam, amikkel reggelre, hajnalra lehet megérkezni valahova.
Teljesen igazad van, én is maximálisan hiányolom a reggel 7.30 körül Budapestről Veszprémbe érkező járatot!

Viszont szerintem 19.50 elég tisztességes időpont egy utolsó járatnak. Nem hinném, hogy ennél később még lenne utas. Ezen is csak Fehérvárig vannak. De a fene tudja, meg lehetne próbálni. Azt tudom, hogy a 19.15-ös gyors nagyon gyenge forgalmú, meg akarják hosszabbítani, csak a többi Volán nem járul hozzá.

A MÁV nem indíthat csatlakozó buszjáratokat be a városba, mert elvileg nem végezhet koncessziós személyszállítást közúton. Az IC-pótló busz is elégé borzolja már a kedélyeket, meg is szűnik májustól.

Előzmény: névtelen (283)
névtelen Creative Commons License 2000.01.04 0 0 283
Carpy:
Van még egy éjszakai járat.....
szerintem a 22:45 -ös Budapest-Veszprém járat is éjszakainak minősíthető... kb 1-re ér Veszprémbe, utána menetrend szerint 1:05-kor "haza"indul Várpalotára..
A Máv nagyot szakíthatna szerintem Veszprém-Fehérvár környékén, ha csatlakozó buszjáratokat indítana a városba... persze akkor Veszprémben több vonat kellene...
A Bp-Veszprém vonalon amit hiányolok: reggeli 1. busz pestről: 6:00! Így nem lehet pl iskolakezdésre/munkakezdésre leérni Veszprémbe reggel... megérzésem szerint kéne egy reggeli 5:20 -5:40 között..
Bp-re az utolsó: 19:50 (ellenkező irány: 22:45, ugyanaz a busz!!), szerintem kellene egy olyan ami kb 23:50-re ér fel a Bartókra (éjszakai járatok miatt)- azaz olyan este 22:00 körüli indulással, esetleg korábban. (akkor Fehérvárról is lenne 23:00 körül egy busz, utolsóként pestre...)
Nem tudom, hogy milyen igény lenne rá...
Carpy Creative Commons License 2000.01.03 0 0 282
Bp-Veszprém buszmenetrendről:

Lehet, hogy Bölény még a 4 évvel ezelőtti állapotokat ismeri. Akkor valóban érthetetlenül korán (18.35) elment az utolsó busz Veszprémből Budapestre. Ám 96 májusától napi 30-ra emelték a járatok számát, ekkor indult egy gyorsított 19.15-kor, valamint egy lassabb 19.50-kor is (Ez hivatalosan ugyan csak 97. jan 2-től, de ment az már korábban is.)
A vonalon a Volánok, hogy finoman fogalmazzak nagy ívben nem vették figyelembe a vasutat, mert megtehették. Mind Veszprémben, mind Várpalotán, de még picit Fehérváron is kiesik az állomás a Belvárosból, és a buszállomástól is messze van, kézenfekvő volt a buszközlekdés előretörése. Busz gyakorlatilag félóránként van, gyorsvonat pedig háromóránként. Persze a román vasút miatt még ez a három óra sem stimmel, de ezen már kiőrjöngtem magam a vasutas topicban.

Most, hogy a vasút fejleszt, érdekesebbé válik a helyzet, ettől függetlenül úgy vélem, továbbra is a legjobban fozető távolsági vonala lesz a Volánoknak a veszprémi.

Carpy Creative Commons License 2000.01.03 0 0 281
Éjszakai közlekedés:

Kb 8 éve lehet, hogy bevezették a személyszállítást a postavonatokon. Akkor még vasárnap reggel is indultak ezek, de úgy 5 évvel ezelőtt sikerült ezt is racionalizálni x jelre... Szerencse, hogy az egyetemi bulik hétközben vannak!

Tudtommal jelenleg 3 belföldi utazásra igénybevehető éjszakai autóbusz-járat van, ezek a péntek este Szegedről Bécsbe induló, onnan szombat este visszainduló járatok, illetve a Pécsről hétfő hajnalban 0.30-kor Szombathelyre induló járat. Ezekre lehet ráfogni, hogy este felszállsz, reggel le egy egész más helyen. Van még néhány nemzetközi, ami éjszaka közlekedik Magyarországon, de nem igazán bonyolít belföldi forgalmat.
Amúgy elképzelhető, hogy hamarosan lesz még egy, egyelőre engedélyeztetés alatt van, és én terveztem...

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.03 0 0 280
Tényleg, szerintetek mekkora lenne a kereslet valami olyasmire, hogy este/éjjel felszállsz a vonatra/buszra az egyik városban és reggel leszállsz Magyarország másik végében? Kulturáltan utaztál és nyertél egy napot.

Macibb

Előzmény: István Gyuri (279)
István Gyuri Creative Commons License 2000.01.03 0 0 279
Carpy, Macibb!

Csak, azért, hogy nehogy egyedül érezzétek itt magatokat...
Részben OFF, részben határmezsgye...

A kismocsi és társai témához nem tudok hozzászólni, lévén 1x jártam pár órára Vespzrémben...

A kora reggeli/késő esti járat témája már jobban érdekel:
Carpy említetted, hogy milyen jó az éjjeli postavonat. Egyetértünk, csak az a baj, hogy pont szombat éjjel, azaz vasárnap hajnalban nem járnak, amikor talán a legtöbb ember használná.. Tudom ez alapvetően egy postavonat személyszállítással. De mégis.

A VOLÁN szerintem csak kihasználja azt, amit a MÁV elhibáz. Hiszen az utolsó gyors (maradjunk Veszprémnél) 18:00-kor megy, míg fehérvári átszállással (végig személy) 19:36-as pesti indulás. Egy ilyen városnál (sőt megyeszékhely!), ahol a bár pu. elég messze van a centrumhoz, de mégis jelentős a vasúti forgalma valami pluszt kellene a MÁVnak adni, pl. reggel (de úgy reggel, hogy ne 10-re érjen fel az utas!) közvetlen járat mh. csak Fehérváron (illetve amíg szükséges Várpalotán) kb 90 perc menetidő, nevezzük 'gyorsított' gyorsbetétvonatnak.
Mivel ezt a MÁV nem adja, a VOLÁN csap erre rá és indít (nagyon helyesen) 5 óra körül járatokat Bp. felé, illetve 22:45-ig bezárólag visszafelé.

Macibb,
az csak látszat, hogy a MÁVnál és a VOLÁNnál fordítva van a kora reggeli/késő esti dolog. Ne vedd figyelembe a postavonatokat! Mi marad ezután?
Amerre nincs nk- vonat (ami sokx eléggé bizonytalan, pláne ha csak trazit), pl. Pécsre, Békéscsabára, Szegedre fél nyolckor elmegy az utolsó esti vonat, utána csak a reggeli van!
Ja, és ezt az indokolja, hogy Budapest sokkal nagyobb kiinduló esti forgalmat gerjeszt, mint a vidéki (nagy)városok.

v_peti Creative Commons License 2000.01.03 0 0 278
Mivel van egy VESZPRÉM topic ezért a Kismocsitól a tömegközlekedésig oda kellene írnunk a veszprémi témákat. Úgy látom, hogy lesz miről írni.
v_peti Creative Commons License 2000.01.03 0 0 277
Javaslom, hogy nyissunk egy topic a veszprémi közlekedésről, és a kocsmákról :), mielőtt
túlságosan offtopic lesz a lista!

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.02 0 0 276
Bölény,

először is bocs, hogy egy kicsit elhajlottam off irányba.

Ami a gyorsvonatokat illeti Veszprém és Budapest között: Szombathely a végük és (ha jól tudom, 1 kivétellel) 3-órás ciklusba szervezve járnak. 7:38-kor indul az első Bp. felé és 7:53-kor érkezik onnan (Hajmáskéren kereszteznek). Az utolsók 19:38 és 19:53. Ezeket tudom, a miértjükről annál kevesebbet.

A válasz buszokra vonatkozó felét passzolom ...

Te mikor utazgatnál szívesen? Mi hiányzik szerinted a menetrendekből?

Üdv

Macibb

Bölény Creative Commons License 2000.01.02 0 0 275
Carpy! Szerintem kérdd meg a moderátorokat, hogy nevezzék át a topikot Veszprémes topikra (végülis az is V-vel kezdődik...) Macibb, üdv a fedélzeten! Csak zárójelben: én világéletemben utáltam Vp.-t, de a kis/nagymocskos, meg a Grand Canyon említése majdhogynem könnyet csalt a szemembe.

Azért, hogy ne csak off legyek, mi annak az értelme, vagy eredete, hogy Vp.-ből Pestre este elég korán elmegy az utolsó busz, reggel viszont már fél öt körül indul az első? A vonat meg fordítva.

Carpy Creative Commons License 2000.01.02 0 0 274
Igen, igen, Veszprém eséllyel indul a "városközponttól legmesszebb fekvő vasútállomás" címért. Még szerencse, hogy nagyjából lefele kell menni...
Előzmény: Törölt nick (273)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.02 0 0 273
Pont Szombathely felé??? Én ott születtem!

És már volt olyan, hogy taxi nélkül, gyalog pályáztam meg sörközti állapotban a postavonatot. Kedves barátom a buszpu-nál "pályára állított" és annyit mondott, menjek mindig csak egyenesen és akkor a vasúthoz jutok. Odajutottam :-)

De rég is volt ...

Macibb

Előzmény: Carpy (272)
Carpy Creative Commons License 2000.01.02 0 0 272
Tény, hogy Veszprémben van bőven tavolsági busz. (Bp-ről 21.20, 22.00, 22.45 az utolsó 3) Nekem is szép emlékeim vannak. Jó, hogy egy kiadós buli, (és egy kiadós taxizás) után fel lehet ülni az éjszakai vonatra. Mondjuk Szombathely felé, igaz?...

Az Alsóőrs-Veszprém vasútvonalért én is nagyon haragszom, el nem bírom képzelni a megszüntetés okát.:( Amennyi busz manapság jár arra.

Még néhány nevezetes hely Veszprémből: Kismocskos, nagymocskos, buszállomási hamburgeres... :)

Előzmény: Törölt nick (271)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.02 0 0 271
Hogy érted a kérdést? Helyijárat? Távolsági? A gondolataim a topic korábbi szakaszának figyelmes végigolvasásával jutottak helyes irányba ...

Ami tetszett Veszprém-ügyben: Bp-ről még 21:45-kor és 22:45-kor is indul oda busz. (Szeretem kihasználni az éjszaka óráit.)

Ami nem: Veszprém-Alsóörs vasútvonal :-(

A közlekedésen túl: nagyon szeretem azt a várost :-) Vár, Zokogó Majom, Grand Canyon, stb ...

Gyakran járok arrafelé, mert egy nagyon jó barátom ott van az Egyetemen és gyakran felkeresem és ha megtehetem, szülővárosom felé tartva is beugrom hozzá.

Macibb

Előzmény: Carpy (270)
Carpy Creative Commons License 2000.01.02 0 0 270
Határeset, elfogadom! :)

(ott szerinted sok busz van?)

Előzmény: Törölt nick (269)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.02 0 0 269
Tipp: Universitas Vespremiensis

Macibb

Előzmény: Carpy (268)
Carpy Creative Commons License 2000.01.02 0 0 268
Bp. Erzsébet tér indul x14.45, (azaz majdnem talált!) Szhely, Ady tér érk. 18.15. Ez gömbölyű. Miért nem tudják megmondani rendesen? Talán mert nem Volánbusz járat. Vagy mert még viszonylag új. Most lehet kb 5 éve hogy indult.
(x=munkaszüneti napok kivételével naponta. MÁV fordításban ez a "hétköznap". Amúgy hétfőtől szombatig közlekedik... )
Hogy hol végeztem? Titok! Olyan helyen, ahol sok a busz! :)
Előzmény: Törölt nick (267)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.02 0 0 267
Az információforrás: Budapest, Erzsébet tér, Szombathely, Ady tér, stb. Egyszóval több helyen és többször is. (A 14:40 természetesen fiktív adat) Netán egyszerűen csak nem volt szerencsém?

Hol vagy/voltál egyébként hallgató, ha lehet ilyet kérdezni?

Macibb

Előzmény: Carpy (266)
Carpy Creative Commons License 2000.01.02 0 0 266
Utolsó kérdésedre a válaszom: Azon vagyunk!

Jómagam amióta az eszemet tudom (azaz két éve..), szóval egész pici korom óta vonatrajongó vagyok. Aztán, mint ahogy ez a hallgatókkal általában történni szokott, kezdtem átszokni a buszra, mert sokkal igényesebb volt, mint a vonat. Megmondták mikor indul, és akkor indult, és sokszor előbb be is ért, mint kellett volna. A vonatra meg mondták, hogy beér 21.22-re, és beért negyed órával később. Akkor inkább már a busz, ma már ha csak tehetem busszal megyek mindenhova. szeretek vezetni is, de a tömegközlekedés izgalmasabb, mindig van valami érdekes.

Amúgy merrefele kaptad ezt a körülbelüli információt a 14.40-es buszról?

Előzmény: Törölt nick (265)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.02 0 0 265
Éled a topicod :-)

Ami a buszon való utazást illeti, nem vagyok e téren túl gyakorlott. Zavart a kiszámíthatatlansága. Hogy amikor egy járat érkezési időpontjáról érdeklődtem, soha nem mondott senki ilyesmit, hogy 17:21. Hanem ".. hát 14:40-kor indul, adjon hozzá kb. 2 és fél órát." Meg nem tudtam követni, hogy egy időpontban mikor indul a rendes járaton kívül megállás nélküli kocsi, stb. Szóval egy csomó információ csak szájhagyomány útján terjed.

Mindezekért (no meg a vasutak iránti vonzódásom miatt) mindig inkább vonatoztam. Most meg gyakorlatilag kizárólag a saját autómmal járok, amióta megvan (kb. 1 éve). Ha egyedül megyek, drágább mint a tömegközlekedés, de bejön a menetidőben. Ez nem azt jelenti, hogy megyek ész nélkül, csak annyit, hogy nem állok meg/tekergek/várok a csatlakozásra. No meg független vagyok, közlekedhetek tetszőleges időpontban (éjszaka, hajnalban, stb.).

Mikor lesz a tömegközlekedés olyan, hogy engem - no meg nagyobb tömegeket - visszahódíthasson?

Macibb

Carpy Creative Commons License 2000.01.02 0 0 264
Én úgy vagyok ezzel, hogy a távolsági járatokat bejáratnám a Belvárosba. Ezekkel ugyanis olyanok utaznak, akik nem rendszeres bejárók, hanem eseti utasok, és őket csak úgy lehet tömegközlekedtetni, ha kényelmes, és nem kell rögtön a városhatár előtt átszállniuk.

Nem sok járatról van szó. Én az Erzsébet téren hagynám a hosszútávű járatokat (pl Pécs, Győr, Szombathely, Zalaegerszeg) és azt a néhány nemzetközit. A dunaújvárosi vonal inkább elővárosi jellegű, az mehetne az Etele térre is.

Menetidőben szerintem a Népliget nagyjából ugyanannyi lenne, mint a Böbe.

És kössz, hogy átjöttél ide :)

Előzmény: Törölt nick (263)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.02 0 0 263
Carpy,

szóval amit a másik topicban felvetettem, a dunántúli buszok Népligetről indítását: szerinted hogy alakul a menetidő a Lágymányosi híd - Szerémi út (ha beengedik a buszokat, ha nem akkor Budafoki út) - Egérút irányban? Én intelligensebbnek tartanám, ha ezek Budaörs térségében állnának meg és onnan kötöttpályás eszközökkel, dugók elkerülésével lehetne bejutni a központban. Az másik kérdés, hogy ez a Tatabánya-Hatvani elővárosi vasút (én ezt szeretném), vagy a 4-es metró lenne.

Üdv

Macibb

PS: remélem, sikerült a topicod újjáélesztése :-)))

névtelen Creative Commons License 1999.12.23 0 0 262
Ha jól emléxem olvastam valahol, hogy nyáron volt olyan gyorsvonat, ami közvetlenül bement.
De megfelelő csatlakoztatással is megoldható lett volna a dolog, esetleg "közvetlen kocsi" üzemmóddal, úgy, hogy ne kelljen 5 percnél tovább várni..... persze ez csak álom, hol van az Alsóörsi vonal....

kellemes karácsonyt mindenkinek!

Előzmény: Bölény (261)
Bölény Creative Commons License 1999.12.23 0 0 261
"Csak állítólag ezeknek macerás volt a fordájuk, mert, ha késett a vonat, borult az egész."

És akkor mi van? A pályaudvarról befelé nem érdekes, a másik irányban viszont kellő mennyiségű busszal megoldható a dolog.

"Ott lett elb** a dolog, amikor megszüntették az Alsóörsi vonalat.."

Az télleg nagy elcseszés volt, de úgy tudom, hogy a Szombathely-Pest vonalon közlekedő vonatok nem nagyon jártak be oda, vagy mégis?

"Veszprém adottsága állítólag lehetővé tette volna VILLAMOSVONAL építését is"

Khm, egy keskeny nyomközű fogaskerekűét, esetleg... :-))))) Ezért tartanám fontosnak a trolibuszt, mert az mégse szennyez annyira és az emelkedőket is jobban bírja, mint a busz. Ha még rekuperációs üzemmódja is van, akkor főleg kiráj.

"ha "csörög" a busz, akkor az első is piros. Így a süketnémák is észrevennék talán, pl..."

Amikor anno elkezdődött a "piroslámpás" indításjelzős korszak, már akkor se értettem, hogy miért belülre tették a lámpákat. Kívül is elfért volna, és ott több értelme is lenne.

Előzmény: névtelen (260)
névtelen Creative Commons License 1999.12.23 0 0 260
Régen anno Veszprémben voltak direkt a vonathoz csatlakozó buszjáratok.
Csak állítólag ezeknek macerás volt a fordájuk, mert, ha késett a vonat, borult az egész.

Ott lett elb** a dolog, amikor megszüntették az Alsóörsi vonalat.. Tudod hol volt a "Veszprém" vasútállomás? A buszállomástól 1 percnyire, az Aral kút melletti épület (ahogy jössz be a városba, pest felől, a kút előtti vasútállomászerű izé az..)

Mindenesetre ha lesz IC, akkor szerintem mindenképp kell több "IC busz", amin megvehetnéd a pótjegyet és a jegyet, valamint kivinne a vasútállomásra. Persze kellene egy járat át a viadukton és egy ami a Haszkovó felé menne. pl..
Illetve nem feltétlenül csak az IC-hez kéne ilyen vonal.. a gyorsvonatokhoz is, meg a postavonathoz is, mint régen. Ezzel szerintem a MÁV megduplázhatná az utaslétszámot Veszprémben, illetve a Volános buszok nem lennének annyira zsúfoltak... De ezt a járatot a MÁV-nak kéne üzemeltetni és nem a Volánnak, szerintem.....

Amúgy: röhej, de: Veszprém adottsága állítólag lehetővé tette volna VILLAMOSVONAL építését is, Van néhány gerincvonal, ahol iszonyatos mennyiségű az utasforgalom, lásd: "Hotel".. az kb a Bp.-i Rákóczi úttal mérhető össze.. de a városszerkezetet anno úgy kellett volna kialakítani.. mert ma már nem férne el...

Az első ajtós módszert csak úgy tundnám elfogadni, hogy minden ajtó mellé egy szép nagy piros-zöld lámpát tenni. Piros: nem szállhatsz fel, zöld felszállhatsz. Azaz, ha kevés az utas, akkor az első ajtó zöld, ha sok az összes. ha "csörög" a busz, akkor az első is piros. Így a süketnémák is észrevennék talán, pl...

Előzmény: v_peti (259)
v_peti Creative Commons License 1999.12.22 0 0 259
Megoldás Veszprémbe:
Több vonat BP-re.IC lesz menetrendváltástól.(1.5h)
Gyorsjáratú autóbusz:
Vasútállomás-Autóbuszállomás-Hotel-Egyetem-Stadion
Kombinált bérlet ingázóknak. Busz+Vonat (Nyugatabbra működik.)

v_peti Creative Commons License 1999.12.22 0 0 258
Veszprém:
Nem tudom, hogy a Volán vihet-e trolibuszt, de
nem kötelező az önkormányzatnak a Volánnal megoldatnia a helyi közlekedést.

Amúgy a buszmenetrend precízen szerkesztett.
(papíron) A valóságban viszont tarthatatlan az elsőajtózás miatt! Ráadásul hétvégén és este alig kószál néhány járat. (30-60 percenként)
Aki utazzott már ki az egyetemről csúcsidőben a vasútállomásra, az tudja miről beszélek.
Kellene néhány gyorsjárat!

Előzmény: Bölény (57)
Carpy Creative Commons License 1999.12.21 0 0 257
Nem hinném.
Előzmény: névtelen (256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!