Igen.., egy két gombos fekete ,egyértelmūen nem gyári..., tulaj most vette, fogalma sincs semmiről..., lehet hogy az a kétvezetékes érintö kapcsoló valami vészkikapcsoló szerüség?? Hagyományos motortérnyitó van., egy piros kerek öntapadós van rajta...3 gombos gyári., múködő Citroen ovál távirányitója is van...
Ezt is döntöttem, hogy újat viszek aztán majd tarcsiba kerül. Így végül is nem is szórjuk a pénzt potyára,de nem is kockáztatjuk a kellemetlenséget a rég tervezett hat napon.
Lehetséges gyárilag elektromos motortérnyitás??? Szerintem ., nagy valószinüséggel valami utólagosság lehet--sajnos Citroen márkaszervizben sem tudták kinyitni...
Nem Pajzs féle központizármotoros nyitó állatságnak látszik---
Baloldalt lenn van egy érintős gomb--fölötte egy hagyományos motortérnyitó piros matricával jelölve.., állitólag összefüggenek egymással a nyitáshoz..,
A motortérnyitót töréshatárig feszegetve semmi se történik...
Most akkor mi van??????? Most is azt írod, hogy érted. Biztos?
(Más kérdés hogy én ezek után már lassan azt sem hiszem el amit kérdezel szóval legelőször! mielőtt leszednéd a kormánykereket tedd rá a gépre és élőadatban nézd az értéket miközben forgatod a kormányt, hogy egyáltalán változik-e? Be tudod-e nullára állítani?
ááá, ezek nálam nem jelentkezhetnek, mint írtam: nagyon kímélem: radio nagyon ritkan van bekapcsolva - leginkabb autopalyan haladaskor, de akkor is ritkan -, belsö vilagitas alapbol a kikapcsolt allasban, a 20 ev alatt talan összesen 30 percet ment, ha epp sötetben kellett
...ha az elsö ablak kézi tekerös lenne, tutti többször mozgatnám fel-le
(ha más nem: benzinbe kerül ezek használata)
öninditö forgatásán, benzinszivattyu "búgásán" (reggeli inditozas elött) még nem vettem észre semmit
Tudod hogy Cavinton az egyetlen világszerte ismert magyar gyógyszer? Apropo, Notropil a váltója...,Az én esetem messzemenően bizonyitja hogy semmire se jó..,Ez komoly ,nem fogod elhinni : Most ugrott be hogy szóbahoztad ..... ma még nem kaptam be...., most viszont megteszem..
Mazda 6 volt ilyen ex szomszéd vette. C típusú C típustól.
Frissen behozva, műszakival. Bla bla. Benzin az jó volt benne. Úgy átkúrták. Mindegy visszavitte 3 napig fenyegetőztek. Megvette a másikat. Az meg csak rohadt.
Nekem a grand csirkét nem akarták honositani mert kevesebb mint egy 1 hó volt a műszaki.
Ugyan szoktam kötni biztosítást is az autóra ilyenkor, de tény, hogy nem hiányzik a probléma amikor élményekért mennél.
(bár fene tudja , a 1992-2000 közötti rendszeresen évente többször kölcsön csotrogányokkal Erdélybe megtett útjainkon sűrűn előforduló műszaki "kalandjainkat" úgy szoktam mesélni, mintha jók lettek volna. ... egy csomó más, elvileg kellemesebb dologra meg nem emlékszem már.. Ma is ha arra járok minden ilyen helyre emlékszem. Itt álltam a beállt Lada fékkel, ennél a háznál a Dacia generátor csapágyat zsíroztuk egy szilveszter délután, emitt a kopott szénkefe miatt szálltunk meg egy napot... stb. Fura mi!? :-DD)
Szóval hajlok rá, hogy veszek egyet, legfeljebb az út után visszacserélem és a régit nyüstölöm tovább amíg meg nem makkan végleg... Gondolom álltában, havonta rátöltve nemigen használódik majd addig az új sem.
Hááát amit írtam is, hamar lemerül, gyengén forgat. Olyankor szokott kiderülni amikor takarítják bekapcsolt rádióval, működő belső világítással. Mire végeznek nem indul. Vagy az amúgy indítózáskor is működő rádió kikapcsol.
"Amúgy meg manapság többségében úgy döglenek, hogy addig semmi jele, majd egy pillanat alatt teljesen meghal. (persze a semmi jele sem teljesen igaz, csak az apránként szaporodó jeleket"
2004-es 1.2-es Jazz-en en is ugy jartam 2017 aug.-ban (külföldön :-)
nyari hüsebb alpesi reggel és "semmi" az inditozasi kíserletnel, a benzinszivattyut sem forgatta (azt mindig megvarom, ha elcsendesül, akkor forditom tovabb a kulcsot; söt: mar a központi zar nyitasa is hallhatoan masabb volt, gondolom kevesbe dinamikus, mert nem volt erö, ahhoz meg nem volt elektromos U*I)
azota (=6 ev, 8.5 honap) van benne egy Rocket SMF 42B19L 12V 40Ah 340A
persze mindennel igyekszem kimeletesen banni (a 20 ev alatt hatso szelvedöfütes nem ment 5ször sem, es 4 percet sem, "felesleges" fogyasztokat nem kapcsolok,...)
a lenti kérdés = prevencióban kicseréljem-e, engem is foglalkoztat
Suzuki SX4 2013. , Érkezéskor volt egy C1024., "kormányszögérzékelőáramkör hiba" és randomszerű ESP lámpa kigyulladás....,kb 50km-es próbauton sem lehetett előhzni valamilyen hibát...
Kapásból föltünt hogy a kormánykerék ferdén áll..,Megmértük Álló autónál minusz 6 fok volt diagban-.M menetközben (természetesen.., miért is ) nem jutott eszünkbe megfigyelni..
Elakartuk vinni egy futómüveshez---kb másfél hét mulva lett volna időpont...,Ezekután egy kollégához vittük el---,jó-megbizható autószerelőnek tartom egyébbként---.
A Kormánykerék most egyenesbe áll----,Csak kiváncsiságból megakartam nézni hogy most hány fok állitás után...,Meglepetésemre diagban ÁLLÓ helyzetben most is minusz 6/ fokot látni....,menetközben most se jutott esznkbe megnézni...,ezen rugozom de már csökkenő lendülettel.., egy ujabb próbaút se hozott ki valamihibát
Jó reggelt Urak! Aki tudja, súgjon már nekem. Van egy még meleg frissen behozott otó. 2015. 02. havi. most friss műszaki van 2024 04 30 ig. Szerintetek hol vizsgázott. Mo. vagy honosítva?
Egy kellett volna, de mint írtam autóakkut nem találtam csak motorhoz valót. Valami linket esetleg tudsz küldeni? mondjuk 64-74 Ah tartományban, európai.
"de ettől nem fog egyik pillanatról a másikra otthagyni az út szélén egy külföldi úton."
Ezek már olyan okosak, hogy tudják ha külföldön vannak??? :P :)
Amúgy meg manapság többségében úgy döglenek, hogy addig semmi jele, majd egy pillanat alatt teljesen meghal. (persze a semmi jele sem teljesen igaz, csak az apránként szaporodó jeleket nem veszi észre senki. Majd az új akkuval jön rá, hogy a réginek voltak már nyűgjei) Ilyen jel pl. hogy viszonylag kicsi fogyasztót rajta felejtve is hamar lemerül. (kapacitás hiány)
"Egyik ilyen utáni pár napos pihenő után viszont annyira lemerült, hogy csak műszerfal volt, indítómotor meg se nyekkent. De még bikázással sem tudtam az autót beindítani.
9 voltot mértem akkor rajta, rátettem töltőre. Eleinte még a töltést se vette fel, majd kiszerelve mégis csak ... egy éjszakát töltöttem és azóta kb. 6 hete gond nélkül használom a korábbi intenzitással."
Rosszul csuktad be a csomagtartót, ajtót, stb és leszívta a belső lámpa, rajtahagytad a rádiót lenémítva, stb. Mert valami leszívta, ha egyébként nem is szokta. Tehát elvileg az az akku működőképes. Mondjuk én egy mélykisült akkuban már nem bízok tehát kicserélem mert már lecsökkent a kapacitása, de ettől nem fog egyik pillanatról a másikra otthagyni az út szélén egy külföldi úton.
Itthon olcsóbban/egyszerűbben megoldod, mint külhonban.
Nekem tavaly egy hét külföld- semmi előjel- után másnap itthon indulva, 20perc után másodszorra már nem indult. Bikázás után 20 km el később leállítva már nem indult, leesett a fesz.,meleg volt az akksi, többszöri töltésre sem jött helyre. 5éves gyári volt.
Bár valószínű nem releváns, azért : Honda FR-V 1.8 az alany.
A szokásos japán zsebteleppel, amely most ősszel lesz 4 éves... Keveset mozgatom, a hideg téli időszakban pár hétre ki is volt véve az akku.
Március elején visszatettem, gond nélkül indított, heti 1x, 2x mentem vele ilyen 5-10 kilométereket. Pöcc röff indult, semmi jelét nem adta a fáradásnak.
Egyik ilyen utáni pár napos pihenő után viszont annyira lemerült, hogy csak műszerfal volt, indítómotor meg se nyekkent. De még bikázással sem tudtam az autót beindítani.
9 voltot mértem akkor rajta, rátettem töltőre. Eleinte még a töltést se vette fel, majd kiszerelve mégis csak ... egy éjszakát töltöttem és azóta kb. 6 hete gond nélkül használom a korábbi intenzitással. Jelenleg 12.46 Voltot mérek nyugiban és indításkor 10 V közeli értékig esik le akkor is ha tompított is működik közben. Amúgy pöc. röff megint. 1800 forulaton 14.6 V a töltés.
No de a kérdés : el merjek vele indulni külföldre, vagy jobb ha beáldozom a pénzt egy új akkura? Piszok drágák lettek... :-/
Igen tudok róla, hogy kérdeztem ott is. Igen 2 éve is adott hangot a toronycsapágyam. Igaz minimális ugyan ilyen hangot adott, és nem mindig, nem daráló, nem ropogó hangot! Ezek ignis típushibák mind. A vezetékeim közül csak az egyik volt elszakadva a hátsó ajtónak a központi zárjának a vezetéke a gumiharmonikában. Az ablaktörlőm nemrég kezdte ezt csinálni gondolom a vezetéke annak is kezdi megadni magát. Mivel nemsokára műszaki gondoltam informálódom picit hátha valakinek volt ugyan ilyen tapasztalata.
A fékfolyadékot 2 évente illene cserélni ! Ezért is megkaptam a magamét már sokszor, te hülye vagy 2 évente cserélni?Mondták az arcomba. Van aki cseréli van aki soha sem. Ismerős soha nem cserélte meg is purcant az abs kockája. na mindegy is a dolog. Amúgy meg a fékfolyadékot kicseréltem már igen nem a gyárival szaladgálok!! 2 évente cserélem a fékfolyadékot.
Minden jót kívánok a segítőkész fórumozó autószerelő mestereknek legnagyobb tisztelettel!!
Nagyon egyszerű eldönteni. Beállítjátok a jeladó alapján nullára. Egynesebe teszitek a kormányt. Visszaviszitek futómű beállításra hogy legyen szíves most már rendesen beállítani és a kormányhoz nem nyúlhat.
Ford itt az 1.8tdci-nél 2007körül behozta az olajba futó szíjjat a lánc helyett(hogy rohadnának meg)
Saját tapasztalat sajnos, QYBA mot kódos 1.8 tdci mondeom van.
Egy régi,nagyon precíz ügyfelemtől vettem,ő vezérlést cseréltetett elötte talán 20ezerrel.
Boldogan használtam,nagyon szeretem,de egy 40ezer km múlva,130Km/h-nál lefogazódott az olajos szíj.
Motor csere lett.
Aki a vezérlést cserélte,ő is csak ránézett,látta,hogy az alsó hajtás olajba fut+látta,hogy ehhez a motorkódhoz rendelhető alsó lánc is,tehát az alsó hajtás tuti láncos.....
Ja.(a gyökér ford ezzel a motorkóddal csinált alsó láncos és alsó olajos szíjjas motort is)
Jött ember Sharan-nal. Azt mondja, meg kellene nézni a motorolajat, mert újabban 140°C-os, a szokásos 100°C helyett. És, ha már itt van, a hűtőfolyadékszint visszajelzőjét is, mert az meg elromlott, folyamatosan alacsony szintet ír ki, pedig beleöntött már 10liter vizet.......
Ha már így belejöttem a kérdezésbe, 2014 es 1.8 tdci ford connect p7pb mot kód. Honnan lehet megállapítani, hogy lánc van a főtengely és a nagynyomású között vagy szíj? alvázszám szerint vagy szíj vagy lánc.
Tiszteletem Kolléga Urak! Astra 2008 1.7 Z17DTH 300 Ezren felül. P0002-5B, és P0002-75 kód esetében szerintetek ha kicserélem a nyomásszabályozó szelepet, csak a polcon lesz majd egy tarcsi új szelepem? Vagy tényleg lehet, hogy bűnös? A hiba pillanatában 1530 f/perc, 793 bár nyomás van.
páran megnyugtattatok - a kerékcsavarok kenése kérdésben (valahol azt is lattam, hogy "tilos" :-))
20 eve meglevö Honda Jazz-en, teli nyarit en csereltem (kiveve mikor uj szett jött; szoval vagy 140 kerekcsere :-) es kicsit en is megkenem
nehany Jazz-nel olvastam mar a töcsavar töreseröl, talan az is szerepet jatszik benne, hogy nagyon ratepik + összegyogyul kenes nelkül
en meg nyilvan nem is tepem ra + kicist kenve is ...még nem elözött meg a kereke, illetve leszedeskor sem éreztem, hogy lazult volna - az meg mar ha 140 csere x 4 csavar, az 560 kerékcsavar ...nekem ez sok, másnak rövid idö alatt megvan
500-1000 km alatt már nagyon halványan sem látszanak ezek. De nagyon függ az autótól, és attól, hol és hogyan használják. Driftben 1 kör és eltűnt.. :)
Gumizásban jártas kollégákat kérdezném, hogy az új abroncsok futófelületén látható színes csíkok, illetve a szintén futófelületre nyomtatott szöveges információk fehér betűvel valamilyen kódok) kb. hány kilométer után kopnak le? Ilyesmire gondolok (nem saját fotó):
Akkor a 6 fok eltérés az már bőven határeset is lehet? Holnap elhozzuk aznautót., azóta még tovább kupálodtam T.Bulletin infókból.., sanszos hogy okozhatja ez is a hibakódót.
Itt a Suzuki SX....,alkalmilag kigyulladó ESP Lámpa hibával...
Csináltunk egy nem túl hosszú próbautat....,hibajelzés semmi, kormányrásegités korrektūl van ,normálisan múkødik minden..
Diag csatolva--- az ominozus C1122- t sajátos beiródása miatt kivettük a hibák közül ,mint megtévesztőt , .lásd Laci pécs- nek szóló fényképeket- szöveget,
Ami ujdonságként feltünt az ügyfél által eddig nem emlitve--hogy a kormánykerék nem egyenesen áll., kb minusz 6 fokkal.,mint elmondta volt valami futómüjavitás is elkõvetve.., szerinte kizárolag hosszu egyenes autópályaszakaszokon szokott kigyulladni az ESP lámpa..,eröltetetten belelehetne magyarázni a hibakód létrejöttéhez, hogy túl sokáig hibásan állt a kormány mozgatás nélkül?? Vagy csak okostojáskodás - fantázialgatás inkább??
Mindenesetre--- hogy valahol elinduljunk--- elvittük először egy kollégához futómü korrekcióra.., utána csinálunk majd beállitást stb- stb
Itt a Suzuki SX....,alkalmilag kigyulladó ESP Lámpa hibával...
Csináltunk egy nem túl hosszú próbautat....,hibajelzés semmi, kormányrásegités korrektūl van ,normálisan múkødik minden..
Diag csatolva--- az ominozus C1122- t sajátos beiródása miatt kivettük a hibák közül ,mint megtévesztőt , .lásd Laci pécs- nek szóló fényképeket- szöveget,
Ami ujdonságként feltünt az ügyfél által eddig nem emlitve--hogy a kormánykerék nem egyenesen áll., kb minusz 6 fokkal.,mint elmondta volt valami futómüjavitás is elkõvetve.., szerinte kizárolag hosszu egyenes autópályaszakaszokon szokott kigyulladni az ESP lámpa..,eröltetetten belelehetne magyarázni a hibakód létrejöttéhez, hogy túl sokáig hibásan állt a kormány mozgatás nélkül?? Vagy csak okostojáskodás - fantázialgatás inkább??
Mindenesetre--- hogy valahol elinduljunk--- elvittük először egy kollégához futómü korrekcióra.., utána csinálunk majd beállitást stb- stb
nagyon banális kérdés:ha a kerékcsavarok menete rozsdás,érezhetően darabosan lehet kézzel hajtani bekenitek valamivel? data azt írja,hogy nem kell.volt már olyan és szerintem ez miatt,hogy meglazult pártíz km. után.nyomatékra lehúzás után.
Ezen a lakokocsin,ha Minden le van kapcsolva,kikapcsolva,akkor is ez a relé be van húzva és zabál.Én ezt gondolom nem mormálisnak,ha Minden fogyasztó le van kapcsolva,és lezárva az autó,úgy mond gyuhalni állapotban van,akkor is ez a relé be van húzva.ez a hiba.
A saját csatlakozikat dugtam vissza,ezért nem értem,miért hûz be ha nincs gyujtáson a lakokocsi.Persze betudnám kötni a magam módján,húzok egy bezetéket elölröl és kész,de mi a fence miatt van most áram ott ahol nem kéne
Kedves kolegák,segîtsetek értelmezni ezt a relét,vagy szakaszolorelét vagy vészrelénwk nevezzük fiat ducato 2,3multijet,2013 as model de erre rávan épîtve lakokocsi,,köztudott,Hogy lakokocsi építö cégek elöszeretettel használják alapnak ezt a tipust.Namost,van a lakokocsiban akumlátor,van a kocsiban is a vezetö lába alatt.Ez az indito aku,ami akkor van összekötbe a lakokocsiakuval,ha jár a motoro,és tölt,vagy csak gyujtáson is,amugy,nincs összekötve egymással,azért,Mert ha a gyerekek pléjstésönöznek a kempingben,és lemeritik a lakokocsi aksit akkor is indul az autó.na most ez a relé,nem köti össze a Nagy csatikat,valszinû az érintkezö a relébrn elégett,Mert amugy behûz,és a rajt levö biztik jók,kicseréltem,de most mindig behuzva van.ugyanis volt még egy ugyan ilyen relé a lakokocsi akutartoban,arra az esetre ha 2 darab akuja lenne a lakokocsinak,azokat is szerintem szakaszolja,na most ezt a relét raktam elöre,de áramot kap a lakokocsi akuról és behûzva van állandoan.Mi lehet a hiba ,valaki ismeri ezt a rendszert?Rajz kizárt Hogy találjak
"furcsának" találtam hogy kb 50km/h sebeséggel megy az autó miközben az motorfordulat 200rpm vagy kevesebb.., és nem áll le az autó....."
Jóreggelt kívánok, pont ezért írja be hibára, mert ez életszerűtlen, vagyis ebből azt "gondolja", valamelyik jel tuti hamis, tehát letiltja a szervót.
Ha szervóhiba (EPS) és nem ESP vagyis -->ABS tömb hiba, mert akkor tök más az egész téma.
Esetleg ha ott az autó, akkor állapítsd meg, van-e benne "villany-kormány", máködik-e a rásegítés, működik-e az abs, a hiba törölhető-e, abban a vezérlőben van-e a hiba, meg ilyen apróságok.
én igy éretelmeztem a gyári TSB-t a C1122 kód "keletkezésée"... ,gyenge magyar-angol müszaki forditásomban ..., ami a gagyi gugliénál még jobb is lehet....
A C1122 Motorfordulatszám jel áramkör hiba hibakód detektálva van ha :
1. : Autó sebessége 50km vagy több., Motorfordulatszám 220rpm vagy kevesebb..
2.Első nekifutásra "furcsának" találtam hogy kb 50km/h sebeséggel megy az autó miközben az motorfordulat 200rpm vagy kevesebb.., és nem áll le az autó.....
vagy nagyon bénázok...???
3.Lehetséges hogy akármi érzékelési hiba miatt ., pl 200rpm van érzékelve---miközben a tényleges motorfordulatszám egész más??
4. Vagy Laci pécs kollégánk mondoját harmadszor is figyelembe illene vennem...???
Nagy előnye, hogy semmilyen szíj/lánc nincs rajta, így azok nem szakadhatnak el/cserélni sem kell. A nyűgjei pont ebből fakadnak. Vízpumpát cserélni nem egyszerű, a segédhajtás tengelykapcsolója/szabadonfutója sem örök életű, de legalább drága, mint amúgy minden része.
Köszi, hogy írtad ezt, a garit, mint szempontot, erre eddig nem is gondoltam. 1 évnél többet nem adnak, de rákérdezek a feltételekre, nyilván kérek számlát a szerelőtől is. Egy srác màsik fórumon azt írta neki a Klokkerholm jó lett ugyanilyen autóhoz, bár annál vannak olcsóbbak is.
"kellene a kormányzáson valami " nehézséget- változast" "
Ha a hiba fennáll, akkor de. Ha csak egyszer volt ilyen(tárolt hiba, nem élő), akkor nem feltétlenül tiltja le a rásegítést.
Viszont mint írják is, félig igazad van, a suzukinál ezt a hibakódot mégis használják ESP-re is, ez simán úgy derül ki, olyan autókban is láttak ilyen kódot, ahol semmiféle elektromos szervó nincs.
Már olvastam-- de mindenképp megéri mégegyszer is elolvasni..., meg is tettem.
de nem kellene a kormányzáson valami " nehézséget- változast" észrevenni?? Bár erre célzottan eddig nem kérdeztem rá a tulajnál.., magától nem panaszkodott ilyesmire...
Suzuki SX ESP lámpa randomszerüen kigyullad--motorleállitás után elalszik ideiglenesen .,normális menettulajdonságok müködik minden., más hibajelzés nincs a müszerfalon! Két mühelyben volt már ez ügyben.., tulaj kapásból mondta telefonon a hibakódót : C1122.
Egyelöre ennyi infónk van--hétfőn hozza a delikvenst.., jó volna ez ügyben megtörtént tapasztalataitokból felerősiteni magunkat.
Hibakód szerint a C1122 jobb.első ABS hibakód volna preferálva stb...,de mivel ESP-ről van szó ezenkivül "kismillió" egyébb más is szóbajöhet....
Köszönök szépen minden ezirányú infót-segitséget!!!
Azt a 350-400 ezret az "új", azaz legalább 10-15 éves autóra írtam, hogy annyit legalább rá kellene költeni nagy valószínűséggel, ha a mostanit lecserélném (és akkor a rejtett "aknákról" még nem is volt szó).
Igazából most már arra lennék kíváncsi, hogy az utángyártott tankokkal általánosságban mik a tapasztalatok (a bontott tankot inkább elengedem), azóta kicsit utántanéztem, ezek jöhetnek szóba: Polcar, Klokkerholm, Oyodo, Aic, Van wezel. Árban van azért jelentős különbség köztük. Nyilván nem olyan, mint egy gyári, de valahogy döntenem kell melyik legyen.
A konkrét autót 0 Ft-ért "vettem", nagyjából most tartok ott, hogy a piaci árán felül +300 ezerben van. Viszont - kis túlzással - az utolsó csavarig tudom mit, mikor, milyenre cseréltek/cseréltem benne, teljesen ismert az előélete, ott voltam, amikor kigördült a szalonból. 2 éve már mondta a karosszériás, hogy a tankkal és a csővel nem érdemes foglalkozni, cserés lesz pár éven belül. Akkor normálisan le tudták szerelni és visszarakni, nem mondták, hogy annyira gáz lenne.
Tökéletesen tisztában vagyok az állapotával, minden dokumentálva van fotókkal is, így jól nyomon követhető az állapota. Klasszikus lakatosmunkát még nem kellett végezni rajta (komolyabb sérülése sem volt még), kapott alváz- és üregvédelmet (bár nyilván jobb lett volna korábban), néhány elem homokszórva és újrafestve lett. Számolgattam, hogy mi lenne a jobb: eladni vagy sokat költeni rá. Nem ahhoz viszonyítom, hogy a piaci árához képest mennyit kell rákölteni, hanem azt, hogy mennyi az alternatíva költsége (egy fiatalabb használt). Most ez a meló lesz vagy 150 pénz, főleg ha nem bontott cucc kerül rá. Nyilván sok, de várható volt, ahogy az is, hogy lesz még egyéb meló is hamarosan. Ez komolyabb melónak tűnik, így nem fogom magam nekiállni megcsinálni, van bejáratott szerelő és karosszériás.
Egyébként motorikusan és egyéb szempontból semmi baja nincs, fék, futómű, gumik is teljesen rendben vannak, "csak" a rozsda, amivel foglalkozni kell és sokat költeni rá (sajnos a használati körülmények ehhez erősen hozzájárultak: hó és sár nagy mennyiségben rossz utakon). De ha most lecserélném, vennék egy zsákbamacskát. Akárhogy is nézzük, még a legjobb szakértő sem lát bele a motorba, és az üregekbe egy sima átvizsálás során (amire lehetőség van vétel előtt), van azért komoly rizikója egy idősebb, min. 10-15 éves használt autónak. Ahogy az is tény, hogy kb. 300-400 ezret minimum rá kellene költeni. Az összes folyadék és szűrő, gyertyák, alváz- és üregvédelem nem kevés pénz, és akkor még azt feltételeztem, hogy nincs komolyabb hibája. Továbbá, azt még nem is számoltam, hogy a használtautó-vétel mennyi utazással, időbefektetéssel, egyéb költséggel (átvizsgálás, papírmunka stb.) jár.
Adott egy 2008-as 1.3-as benzines Swift II , ami hidegindításnál ingadozik az alapjárat, van hogy alacsony, 500-600 körül, de van hogy meg magától felugrik 2000-re, van hogy leis akar állni, füstöl, kattogva jár, de ha elindulsz vele, s kezd bemelegedni, beáll normális értékre. Merre érdemes keresni a hibát? A tulaj városba használja oda vissza 6-6 km-ert....
Hopp, jól elszámoltam magam :-) 22.000km-es olajcsere volt a "legrosszabb". Bár az évek ugye...
Közben lebeszéltem magam a vásárlásról: mert minek cseréljem le a mostani, ismert roncsot (2008-as Peugeot 207 Ö3 Edition 1.6 HDI90 FAP, 245.000km-el, de pont 3 éve hajtjuk különösebb hibák nélkül) egy ismeretlenre, kb. 5000 ajró ráfizetéssel?!
A kis Peugeot turbója már elég kaka, de nem egy nagy összeg a csere: a nyáron valamikor kap egy újat, meg ami kopog-lötyög esetleg, a bal küszöb hátulján alul van egy kis rohadás, azt kijavíttatom, és pár évig még remélem elmegy (mert gondolom az €5000 töredékéből is fenntartom ha kell pár évig ;-)
Szervizbe ilyen értékű autó már ritkán téved (komolyabb beavatkozásra). Nem az a kategória. A nagy BMW-re is lenne gyári tank 2000 euro körül, mégse lesz benne bóti új. Elszaladtak az árak, lassan a gari időn túli autók nem fenntarthatók "rendes" márkaszervizbe hordva például. Ma is megleptek egy 3 éves Merci akksi kérdésében: 78Ah Li akku, 1millió 50 ezer Ft a márkaképviseletnél, de jelenleg nem kapható, majd tessék érdeklődmi 1-2 hét múlva... Azt már nem is mondom, hogy a gari időben márkszervizben egyre több beragadt autót látok alkatrészhiány miatt.
Logikus lehet, de nem biztos hogy el akarja dobni, nem feltétlen szétrohadt autó. Ismerős itt hagyott hobbimunkának egy 27 éves BMW-t, szintén baj van a tankkal, mert kicsit szivárog alul. Régebben lehúzták valamin az alját, elkezdett most szivárogni. Újkorátol itthoni 750iL individual, teljesen jó állapotban, garázsos autó volt egész életében. Nem akarjuk kidobni.
Corollám üzemanyagbetöltő csöve és maga a tank is kezd lassan szétrohadni (már két éve azt mondták, hogy nem érdemes javítani, pár éven belül cserélni kell). BÁr most még nincs semmi probléma vele, mivel inkább megelőzném a bajt úgy döntöttem rövidesen lecserélem. Mit javasoltok: próbáljak jó állapotú bontott gyárit venni (nem egyszerű rozsdamentest találni, ráadásul látatlanul nem is merném) vagy inkább drágábban, de új utángyártottat? Mennyire rizikós a bontott? Ha nincsenek ledugaszolva a nyílásai a tanknak, akkor gondolom belemegy a kosz és a pára. Nem okoz ez gondot? Takarítani nyilván nem akarom, gondolom az elég nagy szívás lenne (már ha lehetséges egyáltalán normálisan megcsinálni). Az utángyártottak minősége mennyire vállalható? Igen nagy szórás van köztük árban. Kb. 60-től 120 ezerig. A megbízhatóságot befolyásolhatja? Nyilván nem olyan minőségű, mint a gyári, de ha lekezelem alvázvédővel, vállalható lehet? Természetesen minden hozzá tartozó egyéb alkatrészt a mostaniról tennék át, ennek "csak" a rozsda a problémája. Bár nem mai darab, de mivel kizárólag hosszú távokra, néha külföldön is használom, nagyon fontos a megbízhatóság. Mit javasoltok? Ha utángyártottat választok, mely márkák az ajánlottak?
2 éve ugyanezt kérdezted a Suzuki topicba. Már akkor is nyöszörgött a toronycsapágy. Ajtó átvezető is téma volt már akkor is. Ha 2 év nem volt elég ezekre...
Fékfolyadék , egyebek rendben? Cserélted vagy még gyári ?
"Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt. "
És persze "Így görbüljek meg ha nem így lesz....", igaz?
" Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán? " Ha ezt a kb. tizenöt perces javítást nem akarod elvégezni akkor????
Az autómon a toronycsapágyam kezd nyöszörgő hangot adni(nem ropog csak nyöszörög), akkor amikor álló helyzetből elkezdem tekergetni a kormányt. Suzuki ignis 2004 es gép amúgy.
Azt szeretném megkérdezni, hogyha ezzel a tünettel viszem el műszakira megbukhat az autóm emiatt a hanghatás miatt, ha ezt észreveszik, meghallják a kocsin?(Tudom ki kell cserélni az alkatrészt) Esetleg segítene rajta valamit ha mondjuk befújnám mondjuk wd 40 el ? Csak azért kérdem ezt mert hogy átmenjen a műszakin. Utána persze kicserélem az alaktrészt.
A másik kérdésem, hogy a hátsó ablaktörlőm néha gondol egyet és valahol megáll ahol éppen van, majd utána ismét valahol megáll az ablakon. Elvileg a vezeték szakadt a hátsó ajtóban a gumiharmonikában. A hátsó ablaktörlőnek működnie kell a műszakin, nézik ezt egyátalán a műszaki vizsgán? Nagyon köszönöm a válaszolóknak! Köszönöm aki elolvassa, és válaszol. Sziasztok.
Szerintem kibírja. Az egy aránylag egyszerű és megbízható motor. Ha az olajbeöntőnél be lehet valamennyire látni, akkor meg tudod álapítani, hogy mennyire tiszta.
Lehet, hogy rossz helyen kérdezem, de ez a topic pörög talán a legjobban, és itt autószerelők vannak ;-)
Kinéztem egy 2010-es Renault Scenic III-at 1.6-os szívó benzines motorral (főleg a városban szaladgálni keresek valamit második autónak, és nagy darab vagyok ;-) , de ami nem tetszik benne: a szervizkönyve szerint 2-3 évente, és majdnem 30.000km-enként volt csak olajcsere benne. Szóval eddig 4x volt benne olajcsere, és 90.000km van benne. Ráadásul az első olajcsere 2 éves korában volt 13.000km-nél, a második meg 5 éves korában 35.000km-nél...
Ezt mennyire szerethette a motor szerintetek?
És mennyire problémás járgányok ezek?
(Amúgy már a második Scenic III-at koptatja a család, szeretjük, de azokat 1.5 dci 110 motor hajtotta - hajtja)
Hát nem egy napnál is világossabb hibaleirással volt dolgunk., legalábbis számomra, csak totózás szintjén, én is generátor hibára gyanakodnék legkevésbé igy távjavitóba...reméljúk kollégánk elfogja majd árulni a történet végét...
szerencséssebb lett volna a gnerátorgyártó száma .., tehát Bosch vagy Valeó gyártmány szám---mert mindegyik gyári beszállitó!
A Bosch az kb 0124....... akármi
A Valeo pl Tg14....... akármi
Azért azt nem volna rossz tudni hogy két vezeték van a csatiban vagy csak egy?? Tü minden variációba kettő..., évjáratra határeset mindegyik lehet már!
1. Ez egy Dfm- s generátor.-- A rajz szerint kétvezetékes a stekkerben
2. Generátorról köss le minden vezetéket! Mindent!! Inditsd el-- ha igy minden jó , akkor lehet generátor probléma!
3. Csak a vastag kábelt kösd vissza a nyolcas csavarra a Stekkert ne!!
.,
4.Például próbalámpát ( ezzel imitálod a töltéslámpát a vizsgálat idejére) akku pozitivra, másik felét a stekker tüjére-- a csatlakozó félgömbölyü- ovális oldalán lévőre türe!
5. Jó generátornál : Álló motornál állandóan állandóan égni fog a probalámpád ( ez most a töltésellenőrző lámpád!)-- inditsd el az autót ., a lámpának teljesen el kell aludni ., és mérj feszúltséget az aksin és a generatorházon iés a nyolcas anyán is. Kb 14.-15 V körül kell mérned., kissebb feszúltségkülönbség lehetséges kb 0.5Vmax.,
Ha pl világitást- futőmotort ráteszed akkor kb fél voltot eshet.
Ha a fenti körüli feszültségeket méred akkor biztos jó a generátorod!!
6 .A fentiek akkor érvenyesek ha jó az akksid ., a testelés és generátor akkucsatlakozás szintén jó.., probanak mindegyiket pl bikakábellal áthidalhatod!! Akku negativot és generátorházat.., és akku pozitvot a generátor 8- s csavarjaval.
Kösd le a generátorról a vezetékeket és úgy indítsd be, hogy akkor mi történik. Ha így működik rendesen akkor keress rá való generátort. Ha így sem, akkor máshol a bibi, nem a generátor a bűnös.
Sziasztok ,tehát maradjunk annyiban hogy beindul,jár szépen melegszik és egyszercsak megáll a motor de úgy hogy a műszerfalról is eltünik minden.Próbálom újraindítani,gyujtás ráad,inditanám,de csak kattant eggyet és mindent elvesz a műszerfalrol is,és vissza se jön csak ha újra leveszem a gyujtást és újra ráadom.És akkor is csak kattan egyet.
Másik kulcs betesz elfordít,beindul,jár, gondol egyet megáll. És így tovább 🤬🤬🤬🤬
Szinte egy kérdésre sem válaszoltál a generátorral kapcsolatban!!!! A leszerelt Gyári generàtorszám a perdöntõ!!!
Vidd el egy szakmühelybe leszerelve ., vagy helyszinen egy szakemberrel ellenőriztesd le a generátort.., Ezzel a generátoroldal esetleges hibát kizártad!
Lassú, városias tempónál fékezve olyan, mintha dolgozna az ABS, nagyobb tempónál nincs gond. Fékfolyadék besötétedett csere után pár hétre. Álló helyzetben nyomva a féket lassan bemegy a pedál. Mi lehet ez , pusztuló ABS kocka? HA az, és cserélnénk, mit érdemes még, pld főfékhengert is(meg nyilván a folyadékot)?
Logikus hogy a k.p.źármotor akármilyen hibája miatt ., pl túlzott áramfelvétel miatt ment ki a biztositék..,itt is a vezetőoldali motor hibás..,De nem semmi hogy ajánlott a másikoldali cseréje is....,arról nem beszélve hogy amit irsz : egy zárhiba blokkolja az egész rendszert..
Nálam nagyon rezeg a léc , az ilyenfajta safe tipusú zárak 100%- s biztonsága tekintetében..., pl gyerek az autóban marad.,Te rányomod a safe zárat......??? Extrém esetben hogy is nyitja ki a szerencsétlen az ajtót?
"you-tube- k nál van példa erre egy biztositékhibaként.""
Jegyezzük meg jól you-tube videó sose hazudik...,
Időközben több helyen-több óra gugli után olvastam .,hogy zármotorzárlat bőven előfordulhat ezen az márkásnak mondott autón . és ez egy 15A-s bizti kiégésével jár, ami blokkolja pl .,a deadlock nyitást is , igy lehetetlenné tesszi az összes ajtó nyitását belülről is!!
Tehát mégegyszer bepréseltem magam a kesztyütartó/ biztositház alá zárt utasajtónál, széthuztam egy stekkert és megtaláltam az eddig észre nem vett biztit.,és nehezen de hozzáfértem annyira hogy kitudjam piszkálni .., ami természetesen hál Isten ki volt égve!!!
Uj bizti és megjavult minden!
itta nota vége fuss el véle.., gyenge müszak szivás volt--vezetőajtó zámotor hibás.
you-tube- k nál van példa erre egy biztositékhibaként., deréktörést kockáztatva megtörtént a kesztyütartó alá bemászás csukott vezetőajtónál...,sajnos a sokhelyen emlegetett 15A- s jó volt....
Én udvariasságból nem mertem megemliteni a " fogalmazási" hibát..,de ugy tünik másnak is feltünt hogy nehezen értelmezhető a hibaleirás/ körúlmény életszerűségè...., bocsi
Mindenesetre a topik leírásban nem szerepel, hogy politika mentes. Ami persze abból adódhat, hogy amikor az a fórum született, még egy másik világot éltünk.
Ettől függetlenül nekem is az a véleményem, hogy sokkal-sokkal jobb ha itt nincs politika.
Van itt szabad véleménnyilvánítás. Vannak erre politikai fórumok ahol mindenki leírhatja a politikával kapcsolatos gondolatait. Lehet libsizni, birkázni, anyázni is kötelezö. Aztán megiszik a hozzászóló két sört, megnézi Balázs Show ismétlését a tv-ben, és kerek a világ.
A szabályok betartása miért lenne szemellenzösség?
Sokan járunk ide új dolgokat tanulni,mások álltal használt tippeket megosztani,ha tudunk segítünk a másiknak.
Ez ennek a topicnak a célja, és ettöl nem kellene eltérni.
Te is tudod hogy vannak olyan témák amiken senki nem fog fennakadni, (pl azon biztos nem kapja senki fel a vizet hogy ki mivel issza a fröccsöt). De te is meg mindenki más is jól tudja hogy a politikai szinezetü beszólogatások, "viccelödések" sokaknál kiverik a biztsítékot. Az a baj ezzel, hogy vége mindig libsizés meg birkázás, és qurvára nem kellene ezt itt elkezdeni. Ahogy olvasgatom a topocot politika nélkül is vannak itt komolyabb összeszólalkozások szakmai tekintetben. Az böven elég.
Mindenki munka után hivatástudatból segít önzetlenül.
Ez lehet hogy így van, de ettöl függetlenül a csoport szabályait be kell tartani, és lehetöleg ne kezdjünk el senkit sértegetni.
Szerencsére még véleménynyílvánítási szabadság van(nagyjából).
Emellett a logika mellett azonnal le kéne oltani pár kollégát,mert sok-sok építő hozzászólás mellett szót ejt az aktuális gasztronómiáról,mi sül épp a sütőbe,áll a páclében,rotyog a bográcsba,stb...
Vagy éppen arról,hogy málnaszörppel issza a fröccsöt,vagy tisztán a vöröset.
Ne legyünk már ilyen szemellenzősek!
Cam megfogalmazása,hogy kocsmázni jár ide,számomra is nagyon találó.
Sokan járunk ide új dolgokat tanulni,mások álltal használt tippeket megosztani,ha tudunk segítünk a másiknak.
Mindenki munka után hivatástudatból segít önzetlenül.
A fórumnak van egy témája, annak pedig köze nincs a poltikához. Ha mindenröl beszélnének itt ami egy autószerelö mühelyben autószerelésen kívül elhangzik vagy történik, szarrá lenne OFF-olva a topic. Szerintem ez nem jó irány, és biztos hogy sok embert zavarna. Ezen felül felesleges kadcsörtétöl kíméled meg a fórumozókat ha nem kerül a politika a topicba.
Már itt volt téme ez az autó,és jeleztem,ha van ûj esemény beszám,,,.Az alany 1.2 TSI benzines turbos golf 2013 as,Visszatérö hiba most már csak ez P04200kipufogógáz-tisztító elem nem megfelelően működik, vagy egyáltalán nem működik.Én emmek örûltem Mert pár hetet amikor megkaltuk az autót,lambda2 re volt hiba,csere utan a lambda1 re csere után folytószelep alacsony,jel,csere után semmi,visszaadtuk az autót,és hétfön mi is visszakaptuk megint,melinkelem a tegnapi lambda görbéket ami mutatja a kat kuka lett,ami oka az lehetett,3 hengeresen járt vele a tulaj,szerviztörténetben látom az összes trafo gyer csét.2 hete cseréltem a lambdákat akkor még a lambda2 ûgyahigy egyenes görbét rajzolt,mostanra ugyanazt irja mint a lambda1 a kat hiba miatt.
Mercedes Atego 1224 típusú teherautó, 2012-es évjárat. OM924LAV2 sötét kék
Volt egy hiba kódom, a katalizátorral kapcsolatban, miszerint a károsanyag kibocsátás megnőtt, az autó teljesítménye pedig vissza esett. Kiderült, hogy a Nox szenzort kellett kicserélni ez megis történt, utána minden fasza volt, de szerintem nem telt el 1-2 hét és jelentkezett gyújtáskapcsoló probléma, a korábbi könnyed mozdulat helyett egy erőteljesebb csukló mozdulattal tudom csak levenni a gyújtást, attól félek egyszer bele ne törjem a kulcsot, illetve mellette ugyanúgy vissza esett az autó teljesítménye, nehezen gyorsul az autó, de mégse annyira mint a Nox szenzoros hibánál, de hiányzik a kakaó. Hibakódom nincs semmi, csak ABS hiba szokott felvillani ha alapjáraton gurolok előre/hátra menetben. Szerelő szerint ezzel még egyelőre nem kell foglalkozzak. Ha esetleg tudtok tippet adni most mi okozhatja a teljesítmény csökkenést illetve a gyújtáskapcsoló hibát, valamint lehet-e összefüggés a kettő között akkor köszönöm előre is a segítséget.
Amig nem lett megjavitva a N111 Szintszabályzás leengedöszelep" addig csak mauálisan lehetett leengedni!!!
Diagból---Vcds- l sem!!! Launch csak hibátolvasni- törölni tudott, semmi mást.
A szelep nem cserélhető csak kompresszorral együtt., egy hömérsékletérzékelő szenzor van még a kompresszor mint villamos alkatrész.
Most szelep javitás után diagbol és kapcsolóról is lehet minden fól- le szintszabályzás.
Az ominozus 01772 maradt csak meg mint törölhető....,Megléte egyébbként legalábbis idáig látszólag semmilyen be- ráhatással nincs a normális szintszabályzásra!!!
Vcds-l csináltunk egy szintkalibrálást----- érdekes módón negyedik ablakig sikeresen---- ötödik nem jelent meg...,talán mert clone Vcds volt használva???
"Óvakódj a farkastól és a klimaszerelőktől"..... .ez a bugyuta vicc jutott eszembe a nem kis hasonlóság miatt...,Bocsi!
passz--nagyon rég volt a memóriám is kb zéro..igy nincs egyértelmű válasz...
De időközben beugrott .,hogy merő véletlen szintés klimatöltés után --nem müködés után., a klimás küldte hozzánk javitásra .. mert nem indult elt a klima.., de inkább ugy emlékezem hogy elindult csak pillanatok alatt fölmelegedett a klimahütő és ilyenkor mintha egy gyors fokozatt is elindult volna "ütemesen"...nem 100%--.
Az ellenállásnak meglepő módón a huzalrésze égett el , nem a szokásos hőellenállás.., a baromi olcsó utángyártottal is ez történt pillanatok alatt...,-.
Szakmailag Cam már mindent megirt ami mérvadó-iránymutató lehet segitségként...
Egyike annak a pár embernek itt, akire mindíg számíthatok, ha segítség szükséges.
Sima "crack" datám van, csak a biztitáblát, illetve a plusz 3 relét írta.
Egy külföldi oldal a plusz 3 relére utalt hibaként, ami valahol a fényszóró alatt van. Leszedem a lököst, aztán könnyebb lesz végigellenőrizni.
Igen, 3 fokozat lenne, ebböl az első menne a klímával már alapról, mivel ez most még szökésben van, a klíma csak a menetszéllel együtt dolgozik folyamatosan.
Ez a szabadonfuto nem nagyon tud lelazulni szerintem. Volt szopás a tengely vég 6lapja elnyalódott, na ekkor jött a co , csavar rá heggeszt és ugy le, aztán a 10es hatlap tengely végböl csinátam 9est ,de azt meg csak 1/4es krovával birtam lehúzni, ezért minden mindegy alapon tettem rá menetrögzítőt.
Klíma javítva, feltöltve, lassú- első fokozaton nem megy a ventillátor/ok/. Kettő van, a gyorsabb fokozatokban mindkettő indul, kivezérelhető, a lassúban nincs reakció.
Reléje jó, kap áramot, áthidalva sem indul a venti.
Lenne kapcs. rajzotok, vagy tipp bármire, mit ellenőrizzek még?
Cam, téged is kérdeznélek, még ebben utazol,nem? ;)
Ott hagytam abba hogy a szinvezérlö ECU- n rámértünk a kompresszoron lévö leengedö szelepre..,gyanusnak találtatott mivel nem volt szakadt., de nem lehetett megvezérelni stb- stb...
Levettúk a kompresszort--- kiszereltúk a mágnesszelepet--- kinnt se müködött---a vasmagja teljesen bevolt rozsdásodva stb.., nemkevés áztatás stb után sikerúlt épségben kivarázsolni.., csiszolás kivül- belül ,olajzás és már kattogott is a mágnesszelep...
Kompresszor vissza és már fujta is föl a Tuareget max pozicióba..., majd kapcsolóval és diagból minden szintállitàs müködött lefelé is..., ami ugye eredeti hibája volt!
Az ominozus 01772 hibakódón kivül törlés utàn egy se jött vissza...,
mea culpa mea maxima culpa!!!! 0772 nem teljeskörű értelmezése...
Kétszer is elostam tegnap irásod..., gyorsan túlléptem rajta mert nyelvészkedő., kákán is csomót kereső mozzanatokat találtam rajta....bocsi ezerszer..
Ma reggel viszont eszembe jutott., hogy mindig tényszerü a véleményed .,még ha sometimes not exactly old English scool gentleman like...,excuse me...,just a freiendl opinion.,always compesated by your helpfulness!!
Tehát mégegyszer benéztem Ross-Tech-ékhez.., és igazad vagyon maximálisan---csak egy lehetséges megoldásként jelőli meg a kábelköteg hibát....,ezenkivül "kismillió" opció is lehetséges-----
Mindenesetre Bevitt minket az erdőbe..., ahogy az ügyfél hitelesnek tünő elmondása is:A Tuareg szerelésközben történő felemelése óta egyáltalán nem lehet leengedni az autót...,pl szintérzékelési történésekre asszociáltunk --részben megerősitve a két határérték túllépési hibakóddal is...
Időközben néztük egy VCDC-el is ., csináltunk egy kalibrálást is stb---, szinte semmi eltérés sem volt..,érdekes hogy négy kerékre elfogadott mindent..., valamiért az 5-ablak nem jelent meg...., lehet hogy a Vcds clon mivolta miatt??
Viszont van Mission Impossible!!!!Tökéletesen emel-süllyeszt a tuareg---diagból--kapcsolóról is!!! Jelenleg próbaüzem zajlik--kiváló eredménnyel .,hétföre tervezzük a visszaadást!!!
motorkód alapján odarendeled a 2-3 fajtát és amelyik jó azt beleteszed.
ez csak akkor működik ha szerződött partner, nem egyéni vásárló, plusz elektronikai alkatrészeket nem vesznek vissza. ha be is szereli próbára akkor biztos hogy nem.
Apropó pdtdi! Hozott nemrég az autómentő egyet, álltólag vidéken felújitották az egész hengerfejet. De csak kb 100 km-t ment el gond nélkül az autó. Nem tudom miért???
Igen megtisztítottam , de előtte lemértem az ellenállást, ami 228 ohm volt. Ezt követően visszaszerelve beindult az autó és a hibakód sem jelentkezett. Ennek ellenére rendelnék újat,ha megint nem indulna , akkor legyen kéznél.
A beazonosításnál típustól függően több ohm változatot és beépítési mélységet hoz.
Az ohm szám 230-290 , beépítési mélység 22-, 24 mm. Ennek van jelentősége?
Akkor a tuaregben a csomiban van a j197 vezérlö,és a mûanyag csövekkel teledugdalt G291,mágnesszelepes szintszabályzó,vagy hivjuk annak aki aminek akarja.Ebben a hibamegoldásban is fontos a pontos alapos hibakeresés,és az eredeti ûj alkatrész csere használata.A6 all road 3,0tdi 2017 autóban ,példáûl,ezt tudom Mert decemberben volt a kezemalatt utojára,szoval emléxem még,de már homályosodik.J197 a kesztyûtartó mögött van,G291 a csomiban.Hibakod ugyanaz,plusz irta jobb hátso légrigó nyomás alacsony,nekem ez segîtség volt Mert tudtam ez kamu hiba Mert maxra volt fujva az össz légrigó.Kicsereléltem gyári új szeleptömbre,hiba megszûnt!De jött más!alapbeállítás nem lehetséges,ez soha nem volt jelen,csak a tömb csere után!Azt csináltam aztán,Hogy a diagnosztikával max pzicióba hagytam,Hogy reggelre mi lesz:bal eleje leengedve lett,ellenöriztem,és mint ide is felraktam képet lyukas volt mint a lisztszitám.az elsö más mint a hátso,az elsö légrugólengéscsillapito egyben,800ezer ft ûj,használtat raktam bele.proba után,ûj hiba kód jött elö alapbeállîtás nem lett befejezve.Na itt már Camero kiszállt a játékból,én itt kezdtem élvezni a szivatást!Azt tudni kell ha nincs alkatrészre,vezetékre,kommunikációra hibakód akkor a szoftwer hiba van!online letöltöttem 5 különbözö szoftwert a J197 hez,az én esetemben a 2dik szoftwert fogadta El,Hogy tipusazonos,elkeztem programozni,megadtam mindent Amit kérdezett a program,például,kérdezte milyen a futómûrendszere,ez betû,kód a csomiban azonosítótáblan(papír alapu)van rajta.És az egész folyamatot autómata futómûrendszerbeállitás alatt kell elvégezni.Ez A6 2017 autón .történt.
A Ross-Tech erre a hibakódra azt mondja hogy kb idézve " A j197 szintvezérlő vezőrlőegység és a mágnesblokkban lévő G291 nyomásérzékelő szenzor között lévő jelvezeték szakadt vagy zárlatos"
Én meg azt mondom hogy ezt 100%-ig kizárolagosan állitani nem igaz-nem való!!! Ugy értem hogy , kétségtelenül okozhatja maga a jelvezeték fizikai-elektromos hibája is .,de nem abszolult egyedülállóan-kizárolagosan!!! Feltételezem hogy más behatások is behozzák ezt a hibakódót...
Elsőkörban csak multiméterrel teszteltük jibátlannak., de a 100% biztonságért az ominozus 3eres gyári jelvezeték köteget a csomagtartőban lévő J197 vezérlőről és a mágnes szelepblokkban lévő G291 szenzorrol is lekötöttűk---és egy 3 eres kábelköteggel áthidaltuk ideiglenesen!!! Az történt hogy a müködés se javult meg (Lefelé most sincs mükődés csak felfelé) és hibakod is visszajön mindig...
Több tuareg forumban olvastam egyértelmüen., hogy ezzel a hibakóddal korrektűl müködik a szintszabályzás.
Van valakinek élő tapasztalata hogy minek hatására szünt meg ez a 01772-s hibakód???
Minden motornak van nyűgje, így ennek is. A használtakkal az a gond, hogy nem tudni milyen motorolajjal használták addig. Arra pedig kényes, hogy PD minősítésű legyen. Mármint hosszútávon. (veztengely/hidrotőkék kopás)
Úgy őszintén, mennyi ilyet szedtél már le a helyén? Nem mondom, hogy nincs olyan, de a döntő többségéhez nem férni hozzá a helyén. Amelyikhez hozzáférni annál meg elenyésző részben lazul meg légkulcs nélkül. Az meg pláne nem fér oda. A 8-as imbusszal is kétségeim vannak. Döntően XZN a tengely kulcsnyílása.
Az ic. ben van készlet ,holnap itt van a sz.futoval együtt.
Jo lenne ha a helyén le lehetne szedni ugy hogy fent marad a generátor mert amugy
nagyon szét kell bombázni az egészet,futomű,féltengely stb . Hátul van alul ,de hátha tudok annyit billenteni vagy le engedbi a motoron hogy a nyulvány alá le jöjjön a tárcsa. Amugy viszarakáskor kell ragasztani a csavart?Meg ez nem bal menetes ugye?
Transporter t5 1.9tdi vásárlásán gondolkodom. Mire kell figyelni ennél a típusnál. Ugye közel 20 évesek... Ez még nem common rail, ugye? Ez a motor karbantartva kb mennyit fut el? Köszi.
Az I.C ba van ilyen dugó készlet szabadonfutóhoz. Azt hiszem 6db os, csak kérdés hogy van e benne olyan ami jó a toyotához?!Mert akkor igy csak szabadonfutót cserélnék
Sziasztok!2001 mondeo 2.0 benzin hengerfej csere volt ,mert beledolgozott a kiegyenlítő tartályba ,össze lett rakva és olyan gond van vele ,hogy ,amint eléri az üzemi hőfokot egyenetlenül jár néha ,amint leállítom és egyből újraindítom, akkor meg jó ,hibakód nincs járó motorral végzett On Demand Self-Test p1132 hibát észlel map szenzor cserélve meg a lamda is nincs változás,kábeleken nem látni sérülést, falslevegőt nem szív, benzinnyomás jó ,befecskendezők nem pisilnek mi lehet még, ami ezt okozza,hogy néha jó néha nem.
Értem , köszönöm. Sajnos az idövel van van baj, amugy nem lenne gond, igy lehet felteszek egy uj utángyártott generátort. Nemtudom mik a tapasztalatok vele de az ,intercarsba lenne stardax márka ,elviselhetö árban .
Inkább a visszaszerelésnél leszel bajban, hogy jó legyen, mert hogyan fogod le, és húzod nyomatékra...?
Kiszedni a komplett generátort, és szétbarmolni, szétvágni, belefúrni, (ráhegeszteni stb) még lehetne, de összerakásnál ezek mind vállalhatatlanok.
Kína miatt olyan olcsó a használható célszerszám, akár készletek, hogy még rendkívüli helyzetben is érdemesebb rászánni 2-3 ebéd árát, mint összevissza gányolva napokat szívni, meg egyedi megoldásokat legyártani próbálni, mint régesrégen.
Sziasztok! Adott egy toyota corolla verso ,2.0d4d , 1cdftv,2004. Valószínűleg behalt a generátor szabadonfutoja mert hirtelen elkezdett sirni és nincs töltés. A szabadonfutoja belül ricnizett és a levételekor itt lehetne megfogni egy torx szerű dugó kulcsal hogy le tudjam lazítani a tengelyen lévö csavart. Ha nincs ilyen célszerszámom hozzá akkor letudom venni máshogy a szij tárcsát?
Jártam így. Akkor van ez a jelenség, amikor emelkedőn megy fel a kocsi, rampáról való leállás után, és a pótkocsi első tengelye már felért a sima , vízszintes útra, de a másik 2 tengely a levegőben van, és a szintező szelep karja átfordul 180 fokot ahogy írod. Sokat szívtam vele, mire rájöttem:-)
Elözmény .:Tuareg 1.7l fönntragadt legfelső szinten--ezekután manuálisan lelett engedve----majd elinditva magától fölfujta az autót --de megint ottmaradt fönn)
Extra köszönet a rajzért és minden hozzászólásért...
Probálok nem véglegesn belekeverdni a jelenlegi helyzet leirásába...
Sajnos a Lanch-unk (909Bt..) tudománya megállt egy hibakódolvásá-törlés szinténjén a szintszabályzás vezérlő vonatkozásában legalábbis ., communikation error " live data"-éknál stb...
Érdekes módón csak a két határeset tullépés hiba jött vissza..,egyelöre legalábbis
A nyomásérzékelő jelvezetéken szakadás/zárlat az ECU és a mágnes blokk között lévő vezetéken .,hibakód "01772-009" jelenleg még nem jött vissza., pedig ennek elháritására láttunk legnagyobb esélyt Atuc kolléga által küldött kitünő rajz alapján...,hab a tortán olvastam egy olyan esetleirást is ahol ennek a hibakódnak a megléte nem okozott müködés zavart---állitólag--idáig...
Ellenben találtunk erre a hibára vonatkozóan (Autó fönntragadt--ezekután manuálisan lelett engedve----majd elinditva magától fölfujta az autót --de megint ottmaradt fönn) egy hivatkozást a kompresszorban lévő "leengedőszelep" hibájára.., ami a leirt esetben a szelep cseréje után megjavult magátol...
A pompás rajz alapján az vezérlő ECU-ban megtaláltuk ennek a mágnesszelpnek a két végét---kb 15Ohm.., probáltuk innét megvezérelni .,de csak áramfelvétel észlelélésig jutottunk.., semmi kattanást stb nem hallottunk--. a várt leengedésről ne is beszéljünk... ,feltételezzük hogy esetleg megvan szorulva ez a szelep.., sajnos ehez lekell vanni a kompresszor mert abban van----lefogjuk venni...
Kérünl egy VCDS-t az mélyebb diaghoz---hátha elöbbre jutunk
Ez duplaturbos motor az EGR nél rengeteg kipufogogáz kijut a szabadba ,és a flexicsönél a tömîtés is.ez okozza nox hibát.elég az 1ik nox on mérne a can't Mert össze vannak kötve a rajzon lát
Azt is mondd meg neki melyik élódadatokat szeretnéd megkapni, mert pl. a motorhőmérsékletből, a levegőhőmérsékletből, a motor fordulatszámából, és a kilométeróra állásából nem igazán lennél képes megmondani.....
Megnéztem. Szerintem ez egy elvi rajz akart lenni, mert ott nem a hidraulikus rész a téma. Úgy gondolom, ebben a formában ez működésképtelen. A piezosok szervószelepe nem így működik.
Szia,van hibakodod,ennek örûlni kell,és nem is programozási hiba,szóval,vezérlotomb,és az ecu között szálszakadást keresd meg,mivel tömböt cseréltél,már csak vezeték,vagy ecu ,vagy betáp lehet.
Sok logika van benne.., Talán-remélhetőleg ....,elég felületesen pl törésre-kiakadásra nézve nézegettük a szintszenzorokat??? bár a proféta beszélne belőled!!!
A személyautók levegős futóműveit nem ismerem, de kamionok Wabco-Ecas rendszereivel gyakorta találkozom. Ott ha fentmarad felső állásban,az a rendszerbe beépített vészfunkció, ami akkor akkor aktíválódik,ha az útszenzoroktól (szintállítóktól) un. "lehetetlenségi jelet" kap a vezérlő, vagyis a szenzorjelek akkor lehetnének valósak,ha már el lenne csavarodva az alváz. Ezt a hibát okozhatja rossz útszenzor,de ugyanakkor az is előfordulhat,hogy -pl pont emelővel emeléskor- az útszenzor átfordul 180 fokot és onnantól pont fordítva működik,az emelkedést süllyedésnek érzékeli és fordítva. Mint mondtam ,nem ismerem a személyautós rendszereket és amit leírtam,nem magyarázza meg az adott hibakódot, de ötletnek ötlet :-)
Kedves Kollégák Tiszán innen--Dunán túl--over the Channel no less .,Husvéti ajándékként prezentálhatnátok kollegális .segitséget--hozzászólást--véleményt!
Ügyfél szerint minden jól müködött amig egy szerelőnél meg nem lett emelve az autó.., A Jack in szervizfunkció nem lett aktiválva az emelés lötte..,ezekután a szintszabályzás teljesen leállt., legfölső állásba maradt az autó---igy érkezett hozzánk.
Nem tudtuk leengedni mi sem., csak manuálisan engedtük ki a levegőt minden kerékből..,Levegőszivárgást--szintérzékelő sérülést nem láttunk--xenonos az autó és az korrktűl regál..,Végehajtótesztben a mágnesszelepblokk jónak látszott, de mivel az egyik hibakód egyértelmüen a blokhibát is megjelőlte lehetséges hibaokozóként és sikerült próbának egy új-utángyártott szelepblokott szerezni---azt fölszereltük., utána sikeresen csináltunk a la Ross_tech egy szintszabályó kalibrálást.
Sajnos semmi változás nem történt---inditás után megin szépen felemelkedett magasba---és véglegesen megint ottmaradt az autó!!!!
Érdkesmódón állandó hibakódnak jelenleg még csak a 01772-009 maradt meg : A Solenoidblokban lévő G291 nyomásszabályzó és a J197 Szintszabályzó ECU közötti kábel/ szakad/zárlatos hibára hivatkozva...
Mindenkinek Kellemes Ünnepeket---nagyon köszönünk minden sgitséget!!!
a smart /merci porlasztóiba (bosch) kis műanyag T idomok vannak bepattintva, kis villás rugó tartja benn őket. a helyükre. simán passzol bele az 5mm nypolán cső...
Elvileg. Azért ennyire nem egyszerű, a résolajcsövek többnyire csak egészben vehetők le, a csatlakozóiról a csövek nem húzhatók le, így szükségesek az adott porlasztóhoz való csatlakozók is.
(az passz, hogy ezen az autón éppen milyenek vannak)
Ja, jut fejembe, meg kellene méretni a befecskendezők (ha mágnesszelepes!) visszafolyó mennyiségét. Ha valamelyik nagyon eltér a többitől akkor jó esélyjel az a bűnös.
Igen akkor, ezért írta cam, hogy kell venni egy olcsó diag eszközt.......
(próbáld meg amikor nem indul, indítózol és amilyen gyorsan csak tudod gyújtás le és azonnal indítasz tovább. Ilyen határesetekben ez szokott segíteni, mert nem 0-ról kell felépülnie a nyomásnak)
"Ha rossz lenne a porlasztó, akkor az mindig rossz."
Így van, csak előfordulnak határesetek. Pl. ha meg van határozva a szoftverben, hogy mennyi idő alatt kell a railnyomásnak felépülni indításkor. Legyen 1sec. Ez digitális világ. A 0.98sec még jó és indul, de 1.02sec már kívül van a határon és nem indul. Még csak az sem biztos, hogy ezt porlasztó veszteség okozza.
Ergo azt kellene látni, hogy amikor nem indul, eléri-e a railnyomás az induláshoz szükségeset ~1sec alatt.
Hogy ez ennél a motornál konkrétan mennyi azt nem tudom, de általában 160-180bar ahol már indulnak a CR motorok.
Gondoltam erre én is, de miért csinálja időnként? Ha rossz lenne a porlasztó, akkor az mindig rossz.Nem csak hébe hóba.Lehet rosszul gondolom. Meg ha nem indul valahol éppen, akkor vigyem el egy szerelőhöz trélerrel:-) Mivel akkor kellene nyomást mérni, mikor épp jelentkezik a hiba. Ezért állt egy szerelőnél egy hétig. Persze akkor nem jött elő a tünet.
élőadatban railnyomás mérés indítózáskor sokat segítene. a common rail dízeleknél egy porlasztó hibája is ilyen tüneteket okoz. szóval igazi szerelő kéne hozzá...
A topik neve biztató, ezért feltennék egy kérdést. Sok szerelő véleményét kikértem már, de az lenne az igazi, ha valaki személyesen is átélte volna a problémámat.Főleg azért mert nem akarok felesleges pénzeket költeni az autóra. Szeretném eladni, de nem akarok senkit átverni vele.
Kia Carens 2.0 cdri, 140 le, D4EA motorkód.2008 év, 420000km,(szürke) :-).
Tünet:Mindegy, hogy, reggel, este, hidegen ,melegen hosszabb állás, rövid állás utáni indítózásnál, nem akar elindulni. Akksi teker mint az őrült, de nem kapja el. Van olyan, hogy többszöri rövid (5mp) indítás után elkapja, és simán , nem dadogva(mint amikor levegős) beindul. Van, hogy be kell fújni neki. Ilyenkor rögtön indul. Indulás után, és menet közben sem dadog, nem füstöl, nem nőtt meg a fogyasztás, nem erőtlen, nem szabályoz le, stb.Menet közben semmi jelét nem adja annak, hogy valami dugulás, érintkezés stb probléma lenne. Volt 1 hétig szerelőnél, kb 50 szer indította, és indult. Tehát csak akkor csinálja, ha Ő akarja.Van, hogy hetekig jó, utána gondol 1-et, és nem indul.Főleg mikor kölcsöadom a vejemnek:-)) A debreceni levegő árt n .eki. Az alföldi nem:-))A motorláma nem gyullad ki, hibakód nincs.Javasolták, hogy használjak mann filtert.
Ha valaminek nincsen szankciója, kockázata, az kurvára széles rétegek "el fogják követni". Sőt az a pár lesz a lúzer, a becsületes "szerencsétlen", "balek", aki kimarad, aki nem csinálja.
Szemben az erkölcsi szózatokkal, sajnos ez mindehol így zajlik.
És a köztudatban idehaza az van, ezek "felesleges dolgok", aki ezt sem tudja, hogy működik egy autó, eladják neki a tizenéves diesel kotlát, avval ,hogy "ki van ütve", de nem baj ez, "mer' régen is megvótunk' néküle'"
Nox katalizátor? Amihez már nem elérhető? 2-3-5 milliós kocsikat leadni bontóba..? Hm?
Értem én, hogy ~15++évesek, de ...
Amiben NINCS (más tipusok, gyártmányok) holott hasonló (rosszabb) a NOX kibocsájtás?
Ez most akkor hogy?
Ja..izé..
A dolgok nem feketefehérek.
Az viszont tényleg gyász, hogy a diesel korom filterekkel (+EGR lefalazások) itt tartunk.
De szerintem azoknak van igaza, akik azt mondják, miért legyen pistabácsi rendes, és költsön milliókat ha józsibácsi leszarja, és megteheti, és semmi következmény?
Fejétől rohad ez a hal is, a műszaki vizsga egy bohózat, belekötni mindenbe fognak, random, vs. kiütött autók milliói rohangálnak ezzel szemben..
...akkor szerinted, a kisember a hibás, aki csak csinálja amit a másik millió, vagy igazából itt(is) máshol mentek félre a dolgok? Hm? :D
Igen, én konkrétan erről az egy autóról beszéltem.
De ne legyünk álszentek.
Aki kiütteti/kiíratja a gázkezelő rendszerét azok nagy része pontosan tudja, hogy mit csinál.
Ha ilyen kocsit veszel akkor pedig az első -becsületes- szerelő felhívja rá a figyelmed. Onnan meg már tudod és léphetsz, hogy pofánvered aki átbaszott, vagy megcsináltatod, vagy mérgezed (most már) tudatosan a sétáló óvodásokat a járdán.
Megkérdezhetnének erről pár "szerződött partnert" is, esetleg rejtettkamerával, vagy így próbálhatnának autót leadni, majd kiderülne, mi folyik az országban valójában.
Abban igen, hogy az ellenőrző szerveket jobban kellene presszionálni, hogy az ilyen kocsikról rendszám le úgy, hogy soha többet ne is lehessen tenni rá.
A tulaj pedig SZÁNDÉKOSAN (hiszen tud róla) mérgezi a környezetét.
Jobb bezúzni és újrahasznosítani azt a trágyadombot ami már nem ér meg egy javítást, inkább kiütik a dpf-ét. Ne pöfögje a gyilkos trágyát az orrom alá.
Aki pedig tudatosan jár ilyennel legyen büntethető jó keményen. Ne a kocsi, hanem az ember huss be a sittre.
Köszönöm a segítséget!, max az önindító és az ablaktörlő által lesz elektromos motoros autóm. egyébként benne van nincs kiszedve megnéztem, a baj is az hogy eldugult, városi kínlódásoktól. jó irány az az elektromos vonal is ami a környezetterhelést jelenti nyugodtan, vegyetek olyat!
Nos, az a helyzet hogy a dpf nincs már benne, szerintem csak kifúrták vagy valami, mert nem látszik a házán semmi, de a kipufogó vége kormos, a vezérlőből meg elképzelhető hogy nem lett "kiírva" az nem tudom okozhatja e a jelenséget.
Természetesen megtekintem diagnosztikával is majd, csak most nincs nálam, turbó még nem volt cserélve és semmit nem mozdul se radiális se axiális irányba, a compressor kerék is tökéletes állapotú, tehát valós lehet a 227ezer km, remélem nem injector probléma lesz. egyébként kb 2 óra "pihenő" után indítottam és semmi füst. nem értem.
1.6 crtdi cayc motor, semmi baja nem volt idáig illetve 2 hete lett véve, hidegen is melegen is szépen indult több nap állás után is. 1 hétig állt most kerültem egyet, kb 5km megtétele után városban közlekedve szerettem volna felgyorsítani 60km/ órára, feltűnt hogy erőtlen gyenge majd kivillant az izzítás visszajelző is, na irány haza, 1-2 km szinte alapjáraton 2-esben majd a visszapillantóban látom hogy ömlik az elégetlen gázolaj füst, alapjáraton is füstöl de szépen egyenletesen jár és ugyan úgy pöccre indul. hibakód azaz az izzítás visszajelző már nem világít.
Szívócsövek OK, levettem próbára a gáz pillangó szelep előtti gumicsövet indít és ugyan úgy füstöl. injector csak nem ment tönkre állásában.....
A temu.com-on van valamiféle magyar nyelvi beállítás (ahogyan orosz, olasz, német, angol, francia, ....), amit az IP alaján automatikusan kiválaszt, kb így:
Vagyis mégis van látnivaló,😂Vett a kolega ablaktórlölapátgumiéljavító eszközt😁ami kb 4cm szikepenge be van öntve mûanyag házba,és elméletileg a kialakított résbe ha belehûzva,levágná a kopott rész,na ez nem így van.D
Egy ismerősöm rákattant (a kollégáival együtt) és össze-vissza rendel tőlük mindenfélét, mert amikor akciós, baromi olcsó. Pár dolgot láttam már amit vett (ruha, kiegészítők, kerti bisz-basz) és meglepően egyik sem volt gagyi "fosch". Eddig minden meg is érkezett, amit rendelt. Még a ruhával se faragott rá, mert jó volt méretezve is és az anyaga is jó, ami meglepett.
P0420: jelentés, okok, javításo A P0420 kód jelentése
A P0420 hibakód azt jelzi, hogy a katalizátor nem működik hatékonyan, és valószínűleg ki kell cserélni. Ha a kód létrejön, akkor diagnosztizálnia kell a motort, valamint az üzemanyag-befecskendező-, gyújtás- és kipufogórendszert.
A P0420 kód okai
Eltömődött katalizátor. Ennek oka lehet a rossz minőségű üzemanyag használata, az üzemanyag-levegő keverék túl sovány vagy túl dús, kopott olajkaparó gyűrűk és gyújtógyertyák stb. Helytelen elhelyezés. Ha túl messze van a kipufogócsonktól, az azt jelenti, hogy az alkatrészt nem lehet üzemi hőmérsékletre melegíteni. Hiba az egyik lambda szondán. Az eszköz állapotát a katalizátor előtt és után elhelyezett lambdaszondák jeleinek összehasonlítása alapján értékelik. Ha a leolvasások helytelenek, az autó ECU-ja tévesen hibát azonosít. Sérült kábelek. Ez blokkolja az adatátvitelt. Nem elég szoros a levegőbeszívó rendszer. Ez befolyásolja a lambda szondák mérési pontosságát. A kapcsolódó rendszerek helytelen működése. Például szivárgó befecskendezők, túl magas üzemanyagnyomás, késői gyújtás vagy kopott gyújtógyertyák. A P0420 kód tünetei
A műszerfalon kigyullad a motor lámpa. Ez azt jelenti, hogy el kell végezni az autó diagnózisát. Csökkentett motorteljesítmény. Ez a kipufogócsőben fellépő megnövekedett ellennyomás miatt következik be, ami az áramlás romlása miatt következik be. Kénhidrogén szag az utastérben vagy a kipufogócsőben, ami akkor jelentkezhet, ha a katalizátor nem működik megfelelően. Fémes zörgő hang az autó aljából. Ez azt jelzi, hogy az alkatrész méhsejtszerkezete megsemmisült. Javasolt javítási műveletek
Reset egy OBD2 szkennerrel. Ez általános módszer arra az esetre, ha ez a diagnosztikai hibakód más rendszerek vagy komponensek meghibásodása miatt jön létre, és csak azok működőképességének helyreállítása után használható. Tisztítás. Ez enyhe szennyeződés esetén megtehető, és azt jelenti, hogy speciális adalékokat kell önteni az üzemanyagtartályba. Katalizátor és szükség esetén érzékelők és kábelek cseréje. Ez a legdrágább és a leghatékonyabb módja az alkatrész javításának, ha az elromlott. Gyakran ismételt kérdések (GYIK):
Mit jelent a P0420 kód?
Azt jelzi, hogy a katalizátor nem működik megfelelően.
Mi okozza a hibakódot?
Hibás katalizátor vagy lambda-szonda, gyújtási vagy befecskendezési hiba vagy szivárgás a kipufogórendszerben.
Hogyan törölhetem ezt a diagnosztikai hibakódot (DTC)?
Meg kell határoznia az okot, ki kell javítania a problémát, majd egy diagnosztikai eszközzel vissza kell állítania.
Elmúlhat magától?
Kezdetben előfordulhat, hogy hiba csak időnként, a motor egyes üzemmódjaiban jelenik meg. Néha lehetséges a hibakód kiküszöbölése az akkumulátor negatív pólusának leválasztásával. De ez csak átmeneti intézkedésként használható.
Aztán még ezt,The P0420 code signals a low catalyst system efficiency. This code suggests that the oxygen levels are below the desired threshold (Bank 1), which most often results from problems with your car's exhaust or fuel.kmértwm a vezetékeket a folytószelep,és ecu rendben.rendeltwm új FOLYTOSZELEPEST.aztán majd proba megint.
Volt amit azért vettem le, mert a szelepfedélből (régi lemezbilik pár csavarral) spaklival lehetett kaparni félkiló rityót. És ez sem pucolásra, hanem szelephézagokra ránézésre lett levéve..eredetileg
Leszívni csak a nívópálca csövén tudsz, már ott, ahol van ilyen, ahol nincs, ott nincsen szivogatás.
Újabb fejezet ebben a szívogatásban, hogy ahol a nívó vezetőcsöve végetér, a rajta letömött leszívó csöved vége hol "landol", mennyire ér le az olajteknő aljára.
Nem kellően lebegésben tartott iszap ottmarad leszívásnál.
Persze tisztán tartott motorban "ilyen nincs", amiben meg ledarált a lácvezető műanyag, az meg nem ott van, hanem az olajpumpa szűrőkosarában felgyűlve, eldugítva azt.
De valahol van ebben logika, a fémdara, a kő, a kosz, ami az olajnál jelentősen nehezebb, nem tunkolható fel szívással és az esetleges könnyű, olaj tetején lebegő kosz sem.
A szondát 2 azért cseréltem,Mert az jelzett hibát kb 1 hetet,és akkor cseréltem ki nem most,most csak az 1 es szondáta jött ez ahiba,a szkopot probálom használni ,itt ez a pont most.
Kicseréltem mind a két szondát,most tesztelem kb 70km ert.A szkop képéte lennék kîváncsi tinektek ez a kép mit mond,El,ha semmit,mit kellene állîtsni a szkopon?