2.5 szívó motor helyére tettem be egy 3,0 td-t (om603.960) és így most úgy tűnik hogy az én kardánom viszont feszül. Levettem a kardánt és lemértem 90 cm ezért tettem fel a kérdést, hogy van-e ennél kisebb méret?
Segítséget szeretnék kérni mégpedig azzal kapcsolatban, hogy a diesel w124 első kardán, váltóhoz közeli részéből milyen méretek léteznek? Ezt tudja valaki? 5 sebességes váltóhoz keresek :)
Üdvözletem a Tisztelt fórumozóknak.Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy van-e Szigetszentmiklóson vagy a környékén olyan tag aki látott már merci motort akár többet is,áldozna a szabadidejéből esetleg még a kezét is beolajozná? A project: egy Chevy buszba szerelt 300d motor cseréje 300td-re. Súlyosbító körülmény,hogy még egy mercim se volt. Segítség leginkább akkor kéne mikor(elakadok) amikor kijönnek a különbségek,hogy mire van szüksége a td-nek. Amit fel tudok ajánlani jókedvvel nevetéssel(esetleg pár káromkodással)eltöltött garázsidő. Köszönöm-ök,vállon veregetés(ebből sok van),ultraderm(olajos kéz esetére),Leges legutolsó sorban még a pénztárcám is kinyitom(hogy lásd tök üres).illetve felajánlom a donor autóból megmaradt alkatrészekből való csemegézést.Akit zavartam az írásommal attól elnézést kérek akit érdekel annak várom jelentkezését.Köszönettel Tamás
A gyári előírások a motorolajon, automata váltó-olajon (csak az automata váltóban!), fék-olajon és a hűtőfolyadékon kívül nem adnak meg csereperiódust, csupán ellenőrzést írnak elő kb. 20.000 km-enként.
Felmerült bennem, hogy a lecserélném a diffiben, a szervóban és a manuális váltóban is az olajat, de elbizonytalanodtam... Az olaj gyártók honlapján is ugyanúgy, csak ellenőrzés szerepel mind az E-class, mind a korábbi w124-esek esetében.
Mit gondoltok, a gyártó miért nem írja elő a cseréket? Nektek mik a tapasztalaitok, kell-e, érdemes-e, mikor érdemes, stb.?
Nagyon szépen köszönöm a hasznos hozzászólásaidat!
Az erősített első rugókat már be is szereztem, a hétvégén be is kerülnek! A szintezővel felnyomtuk a farát is, de kiderült miért volt ennyire alacsonyan. Természetesen az egyik, vagy mindkét gázgömb tönkrement, és pattogós lett emiatt... Ennek cseréje kapcsán valóban elgondolkodtató az általad küldött linken szereplő levegős átalakító szett... Bár én inkább a gyári megoldások híve vagyok...
- Üresben, felengedett kuplungnál csörgést hallok a váltó felől. A csörgés megszűnik, amikor benyomom a kuplungot, valamint menet közben sem hallom.
- Induláskor elég sűrűn, menet közbeni váltáskor esetenként berángat.
- Csak hidegben, alapjáraton járatás után nem áll le az autó, csak ha kicsit felpörgetem. Érzésem szerint a vákummal lehet valami, de nem tudok rájönni. hogy mi.
A váltó 5 seb. mechanikus, a motor 5 henger szívódízel.
Köszönöm a választ. Visszavittem oda ahol csinálták, elvileg megnézték a gyertyákat és azt mondták azok jók. Szerintük kompresszió lehet, vagy porlasztó.
A következőben kérném a segítségeteket, esetleg tanácsot, hogy mihez kezdjek. Van egy 94-es 2,5D w124 (E-Class) Mercedesem, decemberben izzítás problémát jelzett a műszer, ezért vittem szerelőhöz. Ott kicserélték az összes izzítógyertyát, monván ha már hozzányúltak kicserélik mind. Ezt meg is értettem és elfogadtam. Amikor elhoztam az autót tökéletesen indult, hozzáteszem meleg volt a motor. Hidegen viszont másnap már az indítás után dadogott a motor, pár perc után elmúlt. Az autó indul (még ma is -13 fokban), de percekig dadog, füstöl (fehér), és menet közben visszatorpan az autó, de ha már üzemmeleg akkor nincs gond. Mi lehet a hiba szerintetek. Köszönöm előre.
Előre ha veszel erősített rugót (Smafu tudja milyen mert Ő tette az enyémbe) akkor az kellőképpen megemeli. Tapasztalatból mondom, mert az enyém - szintén kombi - nagyjából ilyen magas lett mint a képen látható (kellett is rajta "igazítani"). A hátulja szerintem még egyszerűbb lehet a szintszabályzó magasságérzékelőjének az állításával (persze ez utóbbit csak gondolom).
Nekem egyébként tetszik és bevallom már én is fantáziáltam ilyesmiről terepgumikkal megspékelve, de minthogy kizárólag aszfaltúton használom, dőreség lenne ;)
Hátha már valaki próbálkozott valami hasonlóval...
Van egy gyönyörű w124 (E-classe) kombim, sima szívó 2.5D. Szintezős hátsó tengellyel. Sokat járok vele a szőlőbe, murvás, kátyús, földutakon... Ezért is szeretném a lehető legjobban elemelni a földtől. Valahogy úgy képzelem el, hogy kb. a Volvo XC70-re és az Audi Allroud-ra hasonlítson magasságát tekintve. Egy külföldi oldalon találtam is rá egy szép példát (igaz az egy 4matic volt), de azt sajnos nem sikerült kiderítenem, hogyan érték ezt el. Jelenleg az autóm a normál magasság alatt van jó pár centivel, bár ültetettnek azért nem lehet nevezni.
A kép erről a külföldi autóról:
Van egy sedan-om is, aminél tavaly puszta véletlenségből követtük el a kocsi SUV magasságig emelését. Kapott hátul egy új. után gyártott, de erősített rugót, melytől nem csak a hátulja, de az eleje is drasztikusan megemelkedett a fizika minden törvényének ellentmondva (legalábbis számomra). Azóta annyira szeretem ezt a magasságot, valami hihetetlen vezetési élménnyel ajándékozott meg! Imbolyog az igaz, de a kényelme, fordulékonysága kimagasló. A fekvőrendőröket szinte észre sem lehet venni...
Szóval a kombinál is szeretném ugyanezt elérni. De félek, hogy valami másra kell számítanom a szintszabályzó miatt. Nem hiszem, hogy a szintszabályzó sima feljebb állításával ilyen mértékű emelés elérhető, ráadásul elől is. Gondoltam itt is az erősített rugókra, és esetleg magasabb rugótányérokra...
Minden tapasztalatot, véleményt, fikázást nagy örömmel és tisztelettel fogadok! :)
300d 603912-es motor, egy hete +1fokban indítottam és tipikus izzítógyertya hibával indult, egy pár fordulat után járt az összes henger.Be is jelentettem izzító gyertya cserére. Ma a -6 fokban indítottam és gyönyörűen indult az összes henger.Kérdésem az lenne járt e már valaki így, vagy mi lehetett az oka annak,hogy nem jött elő ez a hiba megint?
Sziasztok, kérezném, hogy 2.5 sima dieselbe olajcserénél mennyi olyaj folyik ki, magyarul hány liter olajat lehet beletölteni vissza? 7 litert? Jól emlékszem?
Mindkettő jó.Az öthengeres turbót erősebbnek lehet érezni,mert alacsonyabb fordulaton is megindul,a huszonnégyszelepes hathengerest meg bátran el kell forgatni addig,amíg sokan már nem szeretik,az csak akkor erős. A fogyasztásuk között nincs nagy különbség,pontos számokat már nem akarok behazudni,mert régen voltak ilyenjeim,emlékeim szerint mindkettő 8-9 liter volt,kézi váltóval,városban,ha érdekel,nézz rá a Spritmonitorra,biztosan vannak fent ezekből is.
Az adagoló végében van egy vákuum dobocska, annak ad vákuumot a rendszer egy kis hőgombán keresztül. Ez a hőgomba lehet meghibásodva, továbbá lehet vákuumcső hiba, pl szakadás, leesés, továbbá gyenge vákuum ellátás is okozhat ilyet. Én javaslom, hogy vidd el egy merci szakihoz, mert így fórumon ezt leírni, elmagyarázni kissé nehéz lesz. Át kell nézni, és be kell mérni a vákuumrendszert, ezt tapasztalat nélkül körülményes megoldani, vagy nem vihető sikerre. Részemről itt annyit tudok Neked segíteni, hogy berakok egy rajzot, hogy miként néz ki a vákuum rendszered, bekarikázva a vákuum dobocska.
Nekem speciel a rögzítőfék mögötti lemez nézett így ki az E300-on.
Egyébként a mopf2-es E-klasse már nincs olyan messze a lenézett műanyagoktól a rozsdásodó vízbázisú fényezésével,meg a magától lebomlani képes kábelszigeteléseivel...
Végre.....nekem is van 1 AUTÓM.Van rajta 1 pár elvarratlan szál,de így is nagyon szerettem.Teljesen más szemmel nézek azóta a mindenféle műanyag autókkal közlekedőkre.95 ös évjárat E 300 TD.278000 KM.A bódé nem szép,fakult,itt ott jön le a lakk,rozsda is jelen van,míg viszont ezek nincsenek kijavítva esélytelen hogy esőbe hóba kivigyem.Valamitől vizesedik a vezetőoldali szőnyeg alatt,van valakinek valami tipje honnan jöhet?Nincs lyuk az alján,nem értem...:(
94-es 2.5D 20 szelep. Megvettem, bejött a hideg, azóta hidegindításkor 500 az alapjárat és rázza a kasztnit! Első mercim, nem tudom mit tegyek, hova nyúljak. Olvastam valakinek emiatt motortartó bakot kellett cserélni, én azóta hidegindításkor lábbal tartom a 600-as alapjáratot hogy ne rezonáljon be az egész kocsi, amíg meg nem melegszik egy kicsit(kb 40-50 fokra, 3-4 perc). Előre is köszönöm!
Szerintem ha ívmenetben csökken a rázás,az csak azért van,mert a kanyarodás fenntartásához szükséges oldalirányú erők kitámasztják,így ideiglenesen megszüntetik a futóműben lévő lógásokat.
Így messziről nehéz okosakat mondani,de ha az enyém lenne az autó,akkor újra centríroztatnám a kerekeket egy olyan gumissal,akinél még nem voltam,aknából,vagy rázópadon még egyszer alaposan átnézném a futómű esetleges lógásait és ha kell,próbából kicserélgetnék mindent,amit eddig nem,de nem ész nélkül újat vásárolva,hanem lehetőség szerint márkatársak elfekvő készleteiből. Más ötletem nincs,sajnos.
A torony szilentek jók ezt látom. A lengéscsillapítók padon mérve még nagyon jók. Amikor hosszan kanyarodik az autópálya mintha nem rázná, tempomattal azonos sebességel haladva. Egyszer húztam kicsit a csapágyakon hátha ez a baj de nem változott semmi. Kicserélek én bármit csak már jó lenne.
Csak a kormányt remegteti. A fogyó kopó alkatrészek közül a két lengéscsillapító, a két toronycsapágy, a két kerékcsapágy gyári még elől. Cserélem a lengéscsillapítókat köszi.
Ha a hajtásláncban,vagy a hátsó futóműben lenne gebasz,akkor a fenekeddel éreznéd az ülésben,hogy ráz a kaszni.Ha megesküszöl,hogy a kormánykereket rázza a kezedben,az csak első futómű lehet.
Az első gátlókat cserélted már? Ha nem,legalább próbából érdemes lenne,végülis az a "függőcsapszeg",hátha ...
Kb 4 garnitúra gumi fogyott le ez idő alatt 5 féle gumisnál jártam. Volt alufelni lemezfelni. Megyek hátrafele, kardánnál kicserélek mindent. Egyszer csak jó lesz. Szeretem ezt az autót, nem adom fel.
Hihetetlen.Azt már tényleg csak kínomban kérdezem,a próbált kerekek nem véletlenül egy gumisnál voltak centrírozva? Úgy már jártam,hogy elállítódott a gumisom gépe,máshol csekkolva a kereket volt benne hiba.
Minden új ott. Holtjáték utánállítva minimálisra. Fékezéskor semmit sem ráz. Csak 120-150 környéke. Állítólag 3 lehetőség van a rázásra 1. 50 ig 2. 50-120 ig 3. 120 tól. Csak nem tudom mi van a 3. esetben. Köszi
Listában szerepel a szelepfedél, és ha hiszed ha nem, 49500Ft a listaára :-) A logisztika zölden jelzi, de ez sem 100%, mert kikérésnél frissül, mindig van esély a bepirosodásra sajnos. Egy próbát megér, ha van kedvezményed, 40 magaslata.
Lemezfelnik gyári újak. Gyári méret. Ezeket már kínomban vettem, azelött is rázott minden kerékkel. Kölcsön kerék is volt pl. Féktárcsa cserekor agy szinte tükörre polírozva fúrós drótkefével. Futóművet saját magam állítottam profi padon mindent zöld középállásra. Emelve nem lett, sokan ott szúrják el. Előtte ette a gumi széleket, azóta legalább ezt nem teszi. Nem húz semerre a kormány.
Lehetne kapni a membránt újonan de a zömített szegecseket ki meri újra cserélni, belepottyan a motorba. Kérdezek árat új szelepfedélre de 50 ezerért biztosan nem adnak. Ott csak egy rugó van nem hiszem hogy az tönkremegy. Egy másikkal esetleg kipróbálom ha tudok szerezni.
Milyen felni amúgy? Tehermentesítés rendben? Nyomtávszélesítő van? Féktárcsa csere alkalmával agytárcsa felület meg lett takarítva rendesen? Féknyereg száncsapszegeken a nyereg mozog szépen? Ha volt futómű beállítás, próbálj ki egy másik futóművest is!
Szelepfedeles téma.
Igen, lehetséges, hogy a membrán szarakszik, és későn nyit, igaz nem tökéletes a példa, de pl lefújó szelepeknél jellemző, hogy az olajtól elkeményedő O gyűrűk, egyéb gumialkatrészek szorulós viselkedése miatt nem működnek rendesen, és jellemzően ahogy exkalálódnak, egyre magasabb fordulatra kell rúgják a kocsit, hogy prüszköljön.
Ja, még a kormány rázást elfelejtettem. Nem lehet ezeket úgy megcsinálni hogy ne rázza a kormányt? Új a felni új a gumi 0/0 ra centírozva, új az összes szilent új a féktárcsa de rázza a kormányt bizonyos sebességnél. 120-150 körül. Mást már itt sem tudok cserélni. Talán kerék csapágyakat de azok szerintem hibátlanok.
Szelepfedél bal végében a kis szuszogólyuk? Van olyan a tiéden? (nem mindegyiken van, de csak a 250TD-én van ha van) Onnan szokta köpni, permetezni, túl magas nyomásra utal.
3.
Reménykedjünk.
4.
Én átmosnám a szelepfedelet, sajnos ha jól emlékszem az olajszeparátor lemezfedele zömített szegecs zsákfuratba, így max beáztatni akár napokra, majd jól kinyomatni, ennyi a lehetőség. Turbód mennyire van rendben? Csak mert ha kopott, a besokalásnál keletkező szívóoldali nyomásnövekedés (a turbó szívóoldala) vissza torlódik a szelepfedélbe.
A féltengelyeket amúgy tényleg nem ártott volna jelölni, mert bizony sokat számít, főleg ha már nem kevés km-ert megtettek, de az én tapasztalatom eddig az volt, hogy ilyen esetben inkább csak lógni kezdenek, morogni nem.
1. Most konkrétan éppen honnan folyik az olaj az adagolóból?
Mindenhonnan folyt. Leállító kar, hátsó szolenoidok, oldalsó dekni (2x), alsó dekni (2x), leállító szelep, elől egy kis kupak alól. Ezelet mind kicseréltem. Aztán előtte a kis kupak alól ezért lekaptam az adagolót, megszorítottam azt a kupakot akkor onnan abbamaradt. Mindíg amikor kicserélem valahol a tömítést ott abbamarad a folyás és elkezd máshol folyni. Mintha mindenépp akarna folyni valahol.
Most megint az oldaldekni alól folyat. Hiába vennék 3x szorra tömítést.
2. Szimeringház mögül, hengerfej alól, olajteknő és a szimeringház közül, szelepfedél hátsó szekció, hengerfej hátsó inbusz zárócsavar alól, megsértett szimering. Szóval akad lehetőség.
A váltó és a blokk összeillesztésénél. Oldalt, ahol a kipufogó rezgéscsillapító fémszövet van.
3.Lehet kipufogó rendszer, akármilyen hihetetlen, valamint ha szintezős, vagy ASD-és a kocsid, a hydraulika rendszer áramlási zaja is lehet valamilyen egység hibájából adódóan.
Ez a hang, ez biztosan ez lesz, olyasmi a hangja majdnem mint amikor szintez súly bepakolásakor. Szerintem megyek egy kört szíj nélkül. Köszi!
4. Az egy dolog, hogy látjuk a kartergázt, de attól még lehet nyomás a motorban, mert nem biztos, hogy szabadon áramlik az a kartergáz.
Akkor ezzel mi a teendő?
5. Ha alapból nyitva, akkor gondolom ez már E-classe, vagy a közeli, tehát egy, a wesgate zárásért felelős szelep a hibás, vagy jelet kap, hogy ne engedje a turbót működni, valamint druplabda hiba lehet. Gondolom a csövezést ellenőrizted.
A hibakódokat villogattam mindíg. Tönkrement szép sorban a túlfesz relé, a váltó szelep, a nyomás átalakító, a légtömegmérő, a központi vezérlő doboza. Ezeket kicseréltem, de volt amikor hibakód nélkül kikapcsolta a turbót. Most szereztem gyári cuccokat, rendes wastegate-es turbót, egr lyuk nélküli leömlőt, egr kiiktató összekötő csöveket, légtömegmérő nélküli légszűrő házat és ki van iktatva az egész rendszer meg az egr is mégis gyári. Már csak egy adagoló kell csak hogy ne éktelenkedjen ott az alsó szolenoidja meg a felső 3 lábú csati a leállító szelep mellett.
A difi belsejét nem érinti, ellenben ha a hardy nincs derékszögben a kardánnal, bizonyos tartományokban moroghat, mert egy elég masszív gumiról beszélünk.
Az a bajom ezzel,hogy a lakatolás, festés, hátsó futómű felújítás előtt nem volt semmi hangja 1 évvel ezelőtt, most meg darál mint a fene főleg 50-60 km/ óra tájékán. Még egy gondolatom van ezzel kapcsolatban, hogy ha fordítva lettek berakva a féltengelyek. Korábban mentek 165 000 km-t és ha a bal oldali jobbra lett rakva akkor lehetséges-e mindez?
Aham , köszi bar mondjuk neken ilyen kézi kis egyszerű olajbepumpalom van nem tudom képes lenne e ra belenyomatni azt a suruséget, vagy melegítve azert jocskan meghigulhat? Azt mondjuk eltudom kepzelni , hogy eloszor vagy kozbe a zsírt de akkor meg nem lenne hatasos a keveredés? Gondolom ez a kalcium bazisu zsír is hasonlo surusegü lehet mint a hagyomanyos litiumbazisuak?!
Nem jó ha sűrűbb olajat teszel bele, sőt, az így télen kimondottan ártalmas. Ha lóg egy difi, azt nem fogja megoldani, de a zajt csökkentheti, nekem segített, én megfogtam az olajat, belenyomtam az egész tubust, jól összeráztam, és ment be a difibe. Érdemes előtte felmelegíteni az olajat, én forró vízbe tettem. Persze összekeverés előtt önts le a szintből, hogy legyen mozgástere az olajnak a flakonban.
Sziasztok,Szia, még talán engem is érdekelne ez a zsír , panaszom 70-80 km/h kozott jelentkezo búgás, gondolom a fogak kozotti kopás miatt hallani, esetleg meglehetne probalni a 140 es olajat vagy felesleges? Vagy inkabb zsír? Egesz tubust belenyomni az olajhoz? A végleges megoldast, a hezagolas jelentheti?
Metabond zsírt neki! Igen, zsírt! Én a difiolajba kevertem, nem tudom a pontos nevét, de egy kék színű zsír. Nekem bekussolt a difi úgy 2000Km-en belül, holnap készítek fotót róla, hogy melyik fajta. Kimondottan nagy terhelésű fogaskerekek nemesítésére fejlesztve.
Hát banyek az új teljes 1.1 lityi olajtól sem lett jobb a darálás igaz 80w90-es került bele.mert az vol.a.boltban. Azt hiszem el viszem Attalára az öreghez hátha van ötlete és még emberi távolságban van.Azért köszi minden infót.
A jelenlegi difiben lévő Castrol 75w 140 olaj melegoldali viszkozitása sokkal magasabb a gyári 85 viszkozitással szemben.Előidézheti a vastagabb olaj a búgást?Cseréljem le a 75w 85re?
1. Most konkrétan éppen honnan folyik az olaj az adagolóból?
2. Szimeringház mögül, hengerfej alól, olajteknő és a szimeringház közül, szelepfedél hátsó szekció, hengerfej hátsó inbusz zárócsavar alól, megsértett szimering. Szóval akad lehetőség.
3.Lehet kipufogó rendszer, akármilyen hihetetlen, valamint ha szintezős, vagy ASD-és a kocsid, a hydraulika rendszer áramlási zaja is lehet valamilyen egység hibájából adódóan.
4. Az egy dolog, hogy látjuk a kartergázt, de attól még lehet nyomás a motorban, mert nem biztos, hogy szabadon áramlik az a kartergáz.
5. Ha alapból nyitva, akkor gondolom ez már E-classe, vagy a közeli, tehát egy, a wesgate zárásért felelős szelep a hibás, vagy jelet kap, hogy ne engedje a turbót működni, valamint druplabda hiba lehet. Gondolom a csövezést ellenőrizted.
Ha jóól van összerakva az adagoló, akkor az nem folyhat. Bár jellemzően az oldal fedlapot jól szeretik meghúzni, pedig nem szabad, mert kinyomja a tömítést. Aljában is cseréltél tömítést?
Mindegyiket, évek alatt többször is. Gyári mercedes cikkszámosra. Valahol mégis mindíg folyat.
A váltó és a motor közti olajfolyás miért jelent arrafelé kihívást?
Senki nem tudja honnan kerülne oda olaj. Főtengely szimmeringet cseréltünk.
Hátsó búgás tekintetében mi az amit 100%-ra kizártatok már?
Ha benyomom a kuplungot vagy kiveszem üresbe, tehát leesik a fordulat bármilyen sebességnél akkor abbahagyja. Ha nyomkodom ilyenkor a gázt a fordulatszámmal arányosan búg. Kb mintha elektromos lenne. A motor fordulata hallatszik hátra.
Kartergáz nyomás: Szeleppfedél le, és jól átmosni, akár áztatni agresszív olaj, és olajsár oldó vegyületben, lehet, hogy már kissé tömített az olajszeparátorod, bár tömítéseket kikezdő nyomás esetén igen cifra olajfogyasztásnak is kellene lennie....
Hát ezaz, ezt nem tudom én sem. Mert kartergáz jön vissza. Tehát nem marad a motorba nyomás.
Milyen turbó van rajta? A wesgate alapból nyitva, vagy zárva?
Ha jóól van összerakva az adagoló, akkor az nem folyhat. Bár jellemzően az oldal fedlapot jól szeretik meghúzni, pedig nem szabad, mert kinyomja a tömítést. Aljában is cseréltél tömítést? A váltó és a motor közti olajfolyás miért jelent arrafelé kihívást? Hátsó búgás tekintetében mi az amit 100%-ra kizártatok már?
Kartergáz nyomás: Szeleppfedél le, és jól átmosni, akár áztatni agresszív olaj, és olajsár oldó vegyületben, lehet, hogy már kissé tömített az olajszeparátorod, bár tömítéseket kikezdő nyomás esetén igen cifra olajfogyasztásnak is kellene lennie.... Milyen turbó van rajta? A wesgate alapból nyitva, vagy zárva?
Ha nem múlik el a váltóolaj csere után a darálás akkor talán próbáljam meg minden csavart megengedni és utána meghúzni? Mivel a magas állás miatt a féltengelyek nem olyan szöget zárnak be mint amilyet kellene?
Pedig rugót nem cseréltünk igaz azon kívül mindent. A rengeteg szilent ami benne van milliméterekkel emelték gondolom, a sok mm meg lehet néhány centi. Ha abbamarad a darálás akkor nem izgat.
Akkor ezzel gondolom be se jelentkezzek Hozzád. Már van 4-5 idegesítő hiba amit senki nem tud. A búgás hátulról, a váltó és a blokk közötti olajfolyás, a turbo random kikapcsolás, ez az olajfolyás, km mutató billegés. Nem tudom, ezeket ilyen “szaroknak” tervezték?
Ma volt időm leengedni az olajat a difiből, szűk 7 deci jött le. Remélem megoldódik a darálás csak ahol veszem az alkatrészeket ott kérdezték az olaj specifikációját a 85w90 mellett de nincs benne a könyvében.
Jó, köszi még működnek azért. Viszont újabb számomra idegesítő problémával szembesültem, amire erre felé nem nagyon tudják a megoldást, talán majd Te. Az adagolómból mindíg folyik a motorolaj. Az összes tömítést cseréltem már 2x gyárira. De még mindíg. Hol itt folyat hol ott. Éppen milyen kedve van. Láttál már ilyet? Van ennek valami trükkje? Gyárilag gondolom nem folyatósra van kitalálva. Talán ekkora a kartergáz nyomásom? Köszi
Nos megtörténtek a lengőkar cserék, most már egész normálisan állnak a kerekek. Holnap rakok fel képet róla. Megtörtént a futómű állítás is de az a 40 és 60 km/ h közti daráló hang csak nem hallgatott el, elmentem vele melózni 25 km és az jutott eszembe, hogy ha a felújítás alatt ahogy került egyik műhelyből a másikba szuszogón ki folyhatott annyi olaj, hogy az olaj hiánya miatt darál? Holnap leengedem, megnézem mennyi van benne. Valamint egy olyan kérdés amit lehet megmosolyogtok. Az Asd rendszer olaja más mint a difiben lévő ugye? Mert még az is megfordult a fejemben, hogy ha valami gebasz csúszott az Asd rendszer összerakásában a difi körül, az miatt is darálhat-e? Köszönöm a türelmet és a válaszokat.
Neked és Csabais kollégának köszönöm a tanácsokat! Jó lenne ha ez megoldaná a problémát, előző "kedvenc" szerelőm 2 éven keresztül oda se bagózott, kb. mintha fingja nem lenne a hibáról, vagy magasról leszarná. És nem nevesítem, ha beolvas ide, akkor rájön magától, ha meg nem, akkor meg ott egye a penész. Mellesleg nem lenne egy rossz szerelő, sokszor kitartóbb az átlagosnál, illetve az elmúlt 1-2 évtizedben sok olyasmit csinált amitől komoly tapasztalata lehet. Mindegy, lám, így is megoldódik a dolog.
Előző jóember megszólalása alapján mégiscsak létezik kiegyenlítő valami, max. a megfogalmazásom nem volt 'a la carte'. Ami még nem jogosít fel arra, hogy rajtam röhögj, Jóindulatú, építő kritikát amúgy szívesen veszem. És szívesen röhögök, ha ezt velem együtt megy, nem pedig rajtam...
Valamit magyarázott 5 hengerrel kapcsolatban, hogy jóval kevésbé egyenletes a járása mint egy négyhengeresé, oszt lenne valami kütyű a motorban ami egyenlít
Kuplungtárcsa beteg szerintem, vagy elhullámosodott, vagy eltört benne a rugó, valamint lendkerék szabályozás nem ártana neki. Szerintem teljes kuplung csere+lendkerék felszabályozás és rendben vagy. Kiegyenlítő tengely a te motorodban nincs, ellenben egy előtőltés ellenőrzés sosem árt, valamint ha esetleg kis távokat mész, érdemes kicsit megpályáztatni.
Most találtam ezt a fórumot, fene gondolta volna, hogy a dízel w124-eseknek külön fóruma van az indexen.
Magam egy w124-es kombival kolbászolok, kettőfeles dízel motorral, szimpla hengerfej, nem a több szelepes. Igen jó autó, vagy 2 és fél éve gyepálom elég intenzíven. Tanyán lakunk, nem foglalkozom nagyon a fényezéssel és a futómű is kap elég rendesen. Mondjuk lassan ideje is lesz a szilenteket kicserélni (erről is szeretnék idővel konzultálni), de most egy eléggé idegesítő problémám van. Ami lassan ugyanannyi ideje stresszel mint amennyi ideje használom a kocsit, de mostanság mintha intenzívebb lenne. Szerelő látta az autót, egyelőre semmi ötlet.
Tünet a következő: beülök a kocsiba, izzítok, indítok. Melegítek pár percet (nem mindig, sajnos) rakom egyesbe (vagy rükverc, ahogy jön) oszt megyek. És elkezd a hátulja rángatni. Pici kuplung, kicsit nagyobb gáz megoldja a problémát. Megyek pár kilométert, utána javarészt eltűnik majdnem teljesen a jelenség. Illetve nyáron volt egy első hardy cserém, utána kicsit jobb volt a helyzet. Majd 2500 km után leállt az autó, mert "kedvenc" szerelőm nem húzta meg az elülső csavarokat a hardyn alaposabban, egy kiesett, egy kiszakadt. Nem vettem új tárcsát, nyáron szerzett donorból beleraktam a használtat. No, azóta kicsit erőteljesebb a tünet. Megjegyzem, váltáskor érdemes óvatosan kuplungolni, hajlamos a rángatásra akkor is.
Először kettőstömegűre gyanakodtam, készültem is cseréltetni "kedvenc" szerelővel, majd másik Merci tulaj haverom lebeszélt róla, hogy ez messze nem olyan szar lendkerékileg. Szóval nem kettőstömegű. Kezdtem difin gondolkodni, már majdnem le is bontottam donorról a jót, telefonon egy másik szerelő szerint ha difi lenne a hunyó, akkor melegedés után nem szűnne meg a gebasz.Valamit magyarázott 5 hengerrel kapcsolatban, hogy jóval kevésbé egyenletes a járása mint egy négyhengeresé, oszt lenne valami kütyű a motorban ami egyenlít, de nálam már kevésbé. Erről még nem találtam infót és éppen nem is tud fogadni a telefonon beszélt jóember, mert el van úszva. "Kedvenc" szerelőmhöz meg már nem megyek, mert vagy nem szerelő már, vagy én nem vagyok már számára kuncsaft. Értsd: le vagyok szarva vagy nincs már elég suskám neki.
Valaki tudna-e valami rajzzal vagy leírással segíteni, hogy a gyújtáskapcsolóra hogyan, illetve milyen sorrendben csatlakoznak rá a vákuumcsövek és a kábelek? /1987 200D apáé/ Amióta megcsinálta neki a (szakembör), hogy ne akadjon gyújtás ráadásakor, azóta nehezebben is áll le és az izzítás visszajelző is csak 1-2 mp-ig világít izzításnál.
Estére tudok csak képet rakni, úgy csináltattam de lefotóztam a régi állapotában és az újban is a hátsó hidat megnézem, hogy a földön vagy emelőn húzták-e meg azt megkérdezem.
Képeid esetleg? Elvileg a híd rögzítés nem rontható el, mert a hátsó rögzítések meghatározzák a helyét, valamint ha előréb kerül a híd, akkor a kardánt nem tudod felrakni. Max a sárvédő ívek lettek rosszul illesztve. Lengőkarok mind jó helyre mentek ugye?
Túl vagyok egy 124-es hátsó híd és karosszériázás felújításán de árnyalja a dolgot, hogy a hátsó kerekek jóval előrébb állnak mint korábban és magasabb is a kerék és a hátsó ív távolsága. Tudom, hogy lehet állítani rajta de ennyit? Volt kasznizás is ami tartja a hátsó futóművet és az összes lengőkar meg minden, ami lemförder márkájú. Nem tudtam egy futóművesnek sem megmutatni mert mindenki zárva van. Szerintetek állítható annyira, hogy " jól " álljon? Az első ívtől 4 cm-re van a hátsótól meg 13 cm-re. Ja és darál is egy kicsit. Köszönöm a válaszokat. Szabi.
Igen van, de jelenleg nem folyik át rajta üzemanyag. Szivárgott ott a gázolaj egy kicsit és biztosra akartunk menni, hogy nem-e ott szed össze levegőt és amiatt csinálná.
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van '94-es w202 C250D-ém. Tavasszal vettem, nem volt vele semmi gond. Aztán amikor bejött a hidegebb idő akkor elkezdett menet közben rángatni. Üzemanyagszűrőre gyanakodtunk kicseréltük meg az "O" gyűrűket is kicseréltük mert elvoltak öregedve. Sajnos a hiba nem szűnt meg. Indulni indul hidegen melegen pöccre! Amit kitapasztaltunk, hogy akkumulátor töltése utána vagy jobb lett vagy a hiba megszűnt egy időre. Ezért valami elektromos problémára gondolunk. Amit kitapasztaltam még, melegebb időbe (+10 fok felett) se nagyon produkálja a hibát. Hideg időben nem sikerült kitapasztalni, hogy mi az amikor biztosan előjön a hiba. Amikor nagyon drasztikusan előjön rángat nagyon amikor gyorsítok, illetve egyenletes menetnél is "kihagy" vagy lenyomom a gázpedált és nem csinál semmit, közben kivillan az EDC lámpa majd újra reagál a gázpedálra.
Eléggé tanácstalan vagyok, előre is köszönöm a segítséget!
Sanyi! Ha hátul át akarom alakítani a fékemet a kombi fétárcsájára, 258mm ről 278mm re, akkor elég nyerget tárcsát betétet cserélni vagy kell más is? Az ate ceramic betétjén gondolkozom a fékpor miatt, de akkor már lehet a power disc et is feltenném. De ezek csak a 278mm es hez vannak. Köszi
Sziasztok. Meg köszönnék 1kis segítséget. Szétment a váltóban a km óra spirál kihajtás(lehajtás). Meg tudnátok mondani, mi a szakneve? Hol tudok, venni stg?
Köszi a Pijonír TS-G1023i ajánlást,jónak tűnik. Lehet, hogy ez lesz a megoldás, mert tényleg nem látok sehol 12 cm-es hangszótót. Maj kitalálunk valami alátétet a beillesztéshez. Köszi!
Volt szomszédom 1989-es 250D turbóját készülök megvenni. 19 éve az övé volt, sajnos 3 éve meghalt, a fia pedig mégsem tartja meg. Megveszem az autót, csak találtam egy hibát:
a hibajelenség, hogy az automata váltó váltogat szépen, csak nem engedi rendesen kipörögni a motort, alacsony fordulaton felvált, a kickdown-rúgásra sem veszi az adást.
1993-as E 250 D kombi-ban szeretnék első (műszerfalban) hangszórókat cserélni. Nagy segítség lenne ha valaki tudná a gyári méreteket, vagy ajánlani konkrét típust. A hátsó ajtókban még elfogadhatóan működik a zajkeltés, de ha azok a méretek is megvannak jöhetnének, ha nem drága talán azt is kicserélném. Köszi! Sándor
Egy kis segítségre lenne szükségem, van egy 1991-es w124-em aminek szétesett a napfényteteje, ehhez keresnék javító készletet, vagy valakit aki vállalja ennek a javítását. Segítségeteket előre is köszönöm
Milyen akkumlátort javasoltok 1991-es 250D-be? (90Le)? Van km bőven. Eddig 72-75 ah-s volt benne (kimúlt), azt mondják szerelők, hogy nagyobbat kéne venni bele. 90-100 ah között javasolnak, meg erősebb indítóáramút.
Akku tartó tálcába a 75 körüli fér csak. Szerintetek is jobb lenne egy nagyobb? Indítóáram-erősség szempontjából mi lenne jó?
Oda, ahhoz a kis henger alakú valamihez lehet tömítést kapni? Vagy az hogy van oda fogatva? Azt ki sem tudom szedni az adagoló leszedése nélkül? Köszi ha tud valaki valamit.
Köszönöm a választ! Még egy kérdés lenne, 80km/h-nál elkezd remegni a a kocsi, alatt nem csinálja és kb. olyan 100 körül abbamarad, ezt okozhatja az hogy a féltengely csuklónál eléggé nagyot kottyan? Előre is köszi
Üdv! Érdeklődnék, hogy a szedán és a kombi 124 250 turbodiesel 126 Le-s féltengelyei megegyeznek, vagy van eltérés közöttük? Előre is köszi a segítséget.
Szerintem sokat nem lehet vele kezdeni. Biztos van olyan ember aki jó pénzért felújítja, de kérdés megéri-e.
Vagy a másik lehetőség egy bontott vásárlása, de kérdés valóban nem búg-e.
Esetleg a Xado difi adalékot ki lehet próbálni.
Nekem 09.21-én került bele 1 liter friss Liqui-Moly Hypoid GL5 85W-90 olajjal együtt. Azt írják a leírásban, hogy 50 óra, vagy 1500 km után éri el a teljes hatást. Azóta az 1500km megvolt. A placebo hatás valószínűleg elég erős, mert az elején halkabbnak éreztem, de most azt mondom, nem hallok különbséget. Fordulatszámokat nem figyeltem, de nálam 60-70 km/h között van egy kisebb búgás, valamint 100 km/h környékén hangos. Ha 90-el vagy 110-el megyek, elkussol.
Köszi!!! Hogy tudom meghálálni? A hajtás búgáson hátul fordulatszámon nem gondolkoztál? Azt nagyon meg kellene csinálni. Sosem mentél vele, de biztos hogy nem normális.
Ha még azt is megmondod hogy mennyi olaj kell 250d turbó nem asd s de abs es difibe (1.3?) hogy már beszerelés előtt feltölthessem és azt hogy a külső és a belső féltengely gumiharang megegyezik e aranyba foglalom a nevedet. A kisujjadat nyújtod de mindjárt a karod kell :-) köszi!
Lenne egy fogós kérdésem. Difit hátsó nagy csapágy csere után kell hézagolni? Nem találtam ott semmi hézagolást, osztómű-csapágy-nagy seeger gyűrű aztán ennyi. A féltengely kihajtásokon találtam nagy alátétet de az nem hézagolja a difit szerintem. Bár méretük eltérő 0.9 és 1mm. Csak elől van hézagolva? Azt nem bontom meg. Köszi
Hello! 124 infrakulcs a következőt csinálja: kicserélem a lemerült elemeket, sikeresen feltanítom (nyitja-zárja a kocsit és indítani is lehet vele, többször is), majd nap végére lemeríti az elemeket. Kamerával azt már megnéztem, hogy az elem betételekor nem világít rögtön az infraled, később viszont folyamatosan (a gomb elengedése után is). A gomb nincs beszorulva, sőt cseréltem is már a kapcsolót. Ötlet Valakinek? Köszönöm szépen!
Sziasztok! 300d hengerfej síkolást ki vállal jó áron Bp-en, mennyi a jó ár? Másik kérdés, hogy van-e esetleg valakinek egy olyan acélvonalzója, amivel meg lehetne mérni a blokk felső síkját? Gyanús hogy az a görbe, mert pár hónapja lett feltéve egy hibátlan hengerfej, új tömítéssel és most megint bemegy a füst a vízrendszerbe. Nem lennék hálátlan a vonalzó használatáért, akár hozom-viszem az illetőt (szerszámot én sem szeretek elvitelre odaadni ismeretlennek). Köszi szépen!
Hello! 124 infrakulcs a következőt csinálja: kicserélem a lemerült elemeket, sikeresen feltanítom (nyitja-zárja a kocsit és indítani is lehet vele, többször is), majd nap végére lemeríti az elemeket. Kamerával azt már megnéztem, hogy az elem betételekor nem világít rögtön az infraled, később viszont folyamatosan (a gomb elengedése után is). A gomb nincs beszorulva, sőt cseréltem is már a kapcsolót. Ötlet Valakinek? Köszönöm szépen!
1993 w124 E-class. Riasztó bezár, irányjelző levillan, ablakot felhúzza. Viszont az ajtókat :( nem zárja be. Tipp vkinek vmi stg? Köszönöm a segítséget. By: Ann.
Segítséget szeretnék kérni.Az automata váltóm olajteknő tömítésénél szivárgott az olaj, az olajcserénél ki lett cserélve a tömítés ahogy elő van írva, de sajnos még mindig szivárog.Tanácsot szeretnék kérni hogy lehetne megszüntetni a szivárgást, mi lehet a gond hogy nem tömít rendesen a tömítés (tömítő masszát nem szeretnék rákenni mert félek hogy belülre is bekerülhet és gondot okozhat a váltóban. Segítsen valaki aki tudja mit lehet ilyenkor tenni.Köszi.
Gázolaj előfűtés termosztátja lehet, hogy szarakszik, a bal oldali bakon van, az adagoló alatt. Iktasd ki átmenetileg, és teszteld, hogy akkor is csinálja e.
Éjszaka az udvaron hagyom az autót, reggel indítok pöccre indul kb. 10-15 másodpercig tökéletesen jár majd elkezd dadogni füstölni ha nem túráztatom le is áll.
Sziasztok, meg tudnátok mondani, hogy mi okozhatja azt, hogy viszonylag egyik napról a másikra az olajnyomásom melegen alapjáraton majdnem 2-es szintről 1-re esett? 2000-es fordulaton kb. 2.5-3 egységen áll, de alapjáraton csak egy hajszállal van az 1-es felett. Nem is régen még melegen alapjáraton is 2-esen állt. Az olaj menyisége jó, meguin 10-40 van benne. Az olajszivattyút a lánc hajtja, vagy az éjkszíj?
Légyszi mondja meg valaki, hogy a 604-5-6 motorokba való izzítógyertyához milyen menetméretű kiszedő szerszám tartozik (balmenetes, gondolom 8-9 mm körüli átmérő, kb. 15-20 mm menetes hossz, finom menet - ezeket szeretném pontosabban tudni). Köszi szépen!
Segítséget szeretnék kérni.A vezető oldali ajtóról nem működik a központi záram és egyszerre vele elromlott a távirányítós kapcsolóm is(utólagosan beszerelt).Hol keressem a hibát?
sziasztok, valaki fel tudna világosítani, hogy a fenébe lazulhat le egyszerre mind a három 13-as csavar a szervószivattyú tárcsájáról? És mind a három csak annyira, hogy egyiket sem hagyom el, de másfél centire mind a három kilóg, és az ékszíj leesik? Ilyesmi lehetséges? Csabais köszi a telefonos segítséget!
sziasztok! segítséget kérek. van egy 86 200D automata taxi. 100km/h nal nem megy többet az autó. csereltem eloszurot. gázolaj szurot váltás jo nem csúszik nem rangat. segitsegeteket köszönöm
Ha jól emlékszem a nyíllal jelölt lábon jön ki a jel, azt az óraegységben a TD lábra, alsóra gyújtás 12V, ha nem megy elsőre, tégy testet a fordszámmérő fém hátlapjára.
Abban a szerszámban volt repedés amivel készült a pajzs, és azok formája meglátszik a pajzson is. Gondolom a szerszám már túl volt az igen sokadik darabon. De mivel működésében hátrányt nem okoz, ilyen szerszám repedések miatt nem szokták kivenni melóból.
Ha alánézel a légzsáknál a műszerfalnak, találsz egy lyukat amibe egy igen hosszú 10-es csőkulccsal benyúlva kitekerhetsz egy érdekes csavart. Az tartja ott a légzsákot a helyén. Ha azt kivetted szabad a pálya, magad felé kiveheted a légzsákot amin még van 2 db kábel. Ha akarod lehúzhatod, de elég hosszúak, hogy jobbra félretedd a pakkot amig kutakodsz :)
Egy fontos tanács: Amíg a műveletet csinálod ne legyen a gyújtáskapcsolóban a kulcs (így nem esel kísértésbe, hogy babráld) vagy ha biztosra akarsz menni, akkusaru le.
Mar ne is haragudj de nem erzed, hogy nem kicsit gaz oda szarni ahol enni kerunk??? Kaptal segitseget is normalisan csak mint ahogy el is ismerted a sajat nemtudasod miatt nem tudtad ertelmezni... Nem szoktam belemenni az effajta dolgokba de ez azert na...
Gyerekek,hogy lehet kiszedni a középső szellőzőrostélyt, sajna beesett az a kis tekerője nem tudom szabályozni a levegőt meg lehet az csinálni vagy egybe van öntve
Üdv! Az mennyire normális a kettős tömegű lendkeréknél, hogy mozgatva hallani a csapágygolyókat? Ez okozhatta nekem azt hogy kb olyan 80 km/h sebességtől rázkódást lehetett érezni kb 110-ig? előre is köszi a válaszokat
3 dolog vezérli meg a klímakondi ventilátorát, ebből 2 a nyomáskapcsoló fügvénye, ami 1 Bar, vagy 62 fok esetében indítja, és ilyenkor csak 70%-os üzemben megy előtét ellenálláson keresztül, és van a 3. ami a motorba szerelt hőgomba feladata, ez 100 foknál kapcsol és 100%-os öüzemben ellenállás nélkül kapja ilyenkor a naftát a venti. Ez utóbbi amolyan vésztartalék, ha a visco nem tudja ellátni feladatát, vagy extrém meleg van és a visco önmagában kevés, vagy éppen dugóban alapjáraton araszolsz, és a visco nem forog elég nagy fordulaton, hogy elhordja a hőt.
A klímahűtőnek a klímagáz hőmérsékletére kell indulnia, ráadásul 2 fokozatban üzemel, ha a motorhőmérséklet is megemelkedik feljebb kapcsol, plusz a túl meleg motorhőmérséklet ill, padlógáz esetén a kompresszornak le kell kapcsolnia. Az enyém így működött.
Megnéztem, igaz álló helyzetben hideg motornál, akkor nem megy. De lehet hogy csak akkor menne a klímahűtő ventillátor, ha a vízhőfok már magas és megy a klíma? Ezt nem tudom.
a váltó olajteknő tömítésnél enged, mert a teknőt feltettem valamire, az úgy hiszem, a kickdown mágnes sem jó, de abból asszem van tartalék, számomra megfelelően működött
Valószínűleg lesz nálam kompetensebb válaszoló is, de azért leírom amit gondolok :)
A "szaggatott" teljesítménycsökkenés oka a kompresszor működéséből fakad. Amikor bekapcsol megfogja a motort/autót.
Gondolom a magasabb hőmérséklet is ezzel magyarázható. A nagyobb terhelés miatt kicsit jobban melegszik a motor. Szerintem amíg nem megy fel 120°-ig nincs nagy baj. Mivel nyomás alatti a rendszer + fagyálló is van benne nem 100° a max.
Sziasztok! E 250 D (1994) az autóm. Amikor a klímát bekapcsolom a motor-hőtő-folyadék hőmérséklete a visszajelző szerint jóval feljebb megy és a motor teljesítménye időnként kisebb ugrásokkal csökken. Pl. 120-al megyek és hirtelen lemegy 115-re mintha vissza vettem volna a gázból. Nem tudom pontosan, hogy a "víz"hőfok jelzőn melyik vonás hány fokot jelent, de alapból a 80 utáni vonás (az talán 90 vagy 100 fok?) felett szokott lenni pár fokkal. A klíma bekapcsolását követőn, egy idő után felmegy e vonás és a legfelső (120 fokos) vonás közé kb. pont a feléig. Nem tudom, ez normális? Vagy ez hibára utal? Egyáltalán hány fokos lehet így a hűtő"víz"? És vajon nem túl sok? Köszönöm mindenkinek a segítségét!
kicsit lemaradtam kb2-3 évet. Rosszabbul állok a restaurálással mint 3 éve, úgyhogy bedobom a közösbe amim van. Szóval: W124 320TE 1993 blauschwarz E class, motor nélkül 5 gang automata, bőrkormány, 4 elektromos ablak, el tükör, el. toló-billenőtető, memóriás első ülések, komfort elektronika, fényérzékelős belső tükör, világos kékes szürke bőr belső, fűtött ülés, gyári állófűtés, klíma, alufelni, nagyfékes, csak alufelni megy rá, ABS-ASR, bőrkormány, 2 légzsák, redőnyös középkonzol, a könyöklő lyukas, szintezős, 5 személy infrakulcsos. Sajnos a kerékíveken cigánykróm van, de így vettem, osztrákiából. Na ennek álltam neki mert a hátsó-első hídtartó pont környékén erősen beteg volt. Kilakatoltam, a hidat szétkaptam lekezeltem, a kutyacsontokat mind kicseréltem. Vettem hozzá egy 606-os motort is, abba is belekezdtem.
A másik egy bordó kombi 1989-es de telioldalas, kaszni sajnos rotty, 603-as motorral, vaj műbőr belső, bőrkormány, kormánylégzsák, 4 elektromos ablak, el toló- billenőtető, tükör, motoros ülés, a bal memóriás, elektromosan állítható kormányoszlop( ki-be), 4 gang automata, klíma vonóhorog, DVD lejátszó, alufelni, acélfelni, szintezős, gyári 7 személyes, alvázszám TSCM, rendszámos vizsga lejárt. A motor adagolója 5 év étolajozás után feladta, ezért belekezdtem inkább a feketébe, de belebuktam, nincs időm befejezni.
Alkatrészenként is de a legjobb az lenne, ha valaki egyszerre elvinné mindkettőt, nem mindenáron és nem is gombokért. Csak trélerezni lehet, mert csak egy gumigarnitúrám van. 2 váltó, 2 motor mind kint van.
Sajnos ez van, nincs rájuk időm és foglalják a helyet a garázsban a bálna elől
Padló rozsdásodás, és karosszéria rozsdafolt rendberakás miatt keresek lakatos szakembert. 1993-as w 124 2,5 D kombim padlólemeze kezd lyukacsossá válni, référ egy komolyabb rendberakás, hiánypótlás, alvázvédelem. Olyan Budapest környéki szakit keresek, aki lelkiismeretesen dolgozik, és ár/érték arányosan vállal öreg autót.
Megköszönném ha adnátok tippeket, ha tudnátok javasolni szakembert :)
Tapasztalatból mondom, hogy újat, apáménál elsőre egy bontottat tettem be és az kb. 1,5 évig bírta. Aztán lecseréltem neki Lemförderre mindkét oldalon, azóta is jó.
Szerintem igen, kérdés érdemes-e. Nem volna jobb lecserélni? (én sem vagyok szakember. Hívd fel Csabais nevű fórumozót. Számomra a szava szentírás. A telefonszáma a nicknévre kattintva feljön.)
Szia! Köszönöm a választ! A hétvégén mentem vele 1100 km-t, de az olaszintet nem ellenőriztem a végén, ma leellenőrzöm. KÉRDÉS: Ha fogyott az olaj, tölthetek az 5W30 mellé 10W40-es olajat? Azaz lehet ezt keverni? Vagy ne? (Igen, ilyen laikus vagyok.) Köszi a választ!
Vagy ha valaki venné a bátorságot, szabadidejét nem kímélve és megcsinálná nekem a feketét, nem bánná meg. Akár helyszínen is, szerszám is van, pénz is van rá, csak egy mindenre elszánt szőröstökű profi hiányzik.
kicsit lemaradtam kb2-3 évet. Rosszabbul állok a restaurálással mint 3 éve, úgyhogy bedobom a közösbe amim van. Szóval: W124 320TE 1993 blauschwarz E class, motor nélkül 5 gang automata elektromos ablakok, tükör, tetőablak, memóriás első ülések, komfort elektronika, fényérzékelős belső tükör, világos kékes szürke bőr belső, fűtött ülés, gyári állófűtés, klíma, alufelni, nagyfékes, csak alufelni megy rá, ABS-ASR, bőrkormány, 2 légzsák, redőnyös középkonzol, a könyöklő lyukas, szintezős, 5 személy infrakulcsos. Sajnos a kerékíveken cigánykróm van, de így vettem, osztrákiából. Na ennek álltam neki mert a hátsó-első hídtartó pont környékén erősen beteg volt. Kilakatoltam, a hidat szétkaptam lekezeltem, a kutyacsontokat mind kicseréltem. Vettem hozzá egy 606-os motort is, abba is belekezdtem.
A másik egy bordó kombi 1989-es de telioldalas, kaszni sajnos rotty, 603-as motorral, vaj műbőr belső, elektromos ablak, tető, tükör, motoros ülés, a bal memóriás, elektromosan állítható kormányoszlop, 4 gang automata, klíma vonóhorog, DVD lejátszó, alufelni, acélfelni, szintezős, gyári 7 személyes, alvázszám TSCM, rendszámos vizsga lejárt. A motor adagolója 5 év étolajozás után feladta, ezért belekezdtem inkább a feketébe, de belebuktam, nincs időm befejezni.
Alkatrészenként is de a legjobb az lenne, ha valaki egyszerre elvinné mindkettőt, nem mindenáron és nem is gombokért. Csak trélerezni lehet, mert csak egy gumigarnitúrám van. 2 váltó, 2 motor mind kint van.
Sajnos ez van, nincs rájuk időm és foglalják a helyet a garázsban a bálna elől
Szerintem az nagyon híg. a 10-40-est szokták ajánlani, és abból is a Meguint. Csabais nevű fórumtárs nekem azt ajánlotta, és mindig azt is veszek bele. A 10-30-ast szerintem ha bemelegszik a motor, bepréseli a dugattyú az égéstérbe, mert elvékonyodik. Kérdés, hogy van-e ilyenkor kenés, vagy az sincs. Erről megoszlanak a vélemémyek. Van aki szerint ilyenkor sem sérül a hüvely, mások szerint meg igen. Én, ha vissza is jönnék vele külföldről, 200 km-enként megállnék, és megnézném az olajszintet, merthogy rohamosan fog fogyni, az biztos.
Külföldön (Keletre) vagyok hosszabban, elvittem méregdrága profi szervízbe (tényleg azok) a W124 250 D kombi Mercimet. A fizetéskor láttam, hogy 5W30-as olajat tettek bele (laikusként: híg és átlátszó) a megszokott 10W40 helyett. Reklamáltam, azt mondták, a "Mobil 1 Super 5W30 3000 Formula FE" motorolaj jó bele.
Tényleg jó bele? A kocsi 26 éves, a motor kissé kopogós már, kibírja-e a 3000 km-re lévő otthonig?
Klíma párologtató csere egy hozzám hasonló amatőrnek túl nagy falat? Túl vagyunk már a klímahűtő cseréjén, illetve ha már le lett bontva az eleje adódott még néhány apróság azaz eddig úgy egy százas...
Csinált már valaki ilyet, van valami olyan trükk amire figyelni kell?
A yt-on vannak fenn videók ott úgy kapják szét a műszerfalat mint foxi a lábtörlőt
Az volna a kérdésem , hogy mi okozza azt , hogy a fordulatszámmérőm 2000 felett mér jól , alatta nagyon alacsony értéket mutat , pl. az alapjárat 300. Amikor a "zöldkártyát" csináltattam , akkor mérettem ki.
Keress egy másik hengerfejest! És kérdezd meg tőle, hogy ismeri e a tömbszikrázást... Kb egy legalább valamire való hengerfejesnek kell legyen ilyen kontaktja!
Egy vacak izzitógyertya miatt (beletört, vége sehogy sem jön ki, hengerfejes sem tudja megcsinálni) úgy néz ki, hogy kuka a hengerfejem, (meg olaj is került a vízbe, mint kiderült). Van-e valakinek eladó hengerfeje, 1994-es E250D, 20 szelepes motorhoz, kód: 605.911?
Üdv! Érdeklődnék 2,5 turbós Merci-nél az olajhűtőnél, számít-e hogy melyik csövet melyik csonkjára kötöm? Mert az egyik cső hozzáér a nyúlványon lévő szellőzős műanyaghoz, és ahogy nézem a felcseréléssel orvosolható lenne. Előre is köszi a válaszokat és a segítséget.
Köszönöm a választ, megoldódott. Újszülöttnek ugye minden vicc új, leírom, hátha vannak még olyanok, akiknek segíthet. Szóval: a teljesen épnek és egészségesnek tűnő biztosítékon keresztül nem ment át elégséges áram. Csere és teljes megtáltosodás. Vsz. azért hallhattam a motorból hangot, mert valamennyi áramot azért átengedett, de nem eleget.
Sziasztok. OM606.910-es 124 esemmel régóta küzdök. A gázról lépve túl alacsonyra esik vissza az alapjárat, aztán vissza emel. De hogy mostanában a motort a klíma is visszafogja, ráadaásul a gázról a fékre lépek, hajlamos lefulladni. Gondolom az ok ugyanaz. Motor kabelköteg csere megvolt, túlfeszültség relé cserelgetés megvolt. Lehet, hogy a régi, hibás kabelköteg a motorvezérlőt is kicsinálta, vagy csak a nem belevaló túlfeszültség relé került vissza? Volt olyan túlfeszültség relé is, amivel a motor olyan volt mint egy tuning erőforrás, de azzal a fordulatszammérő nem működött.
Alvazszam alapján lehet tudni hogy milyen túlfeszültség relé, és motorvezérlő kéne nekem? Egyéb jotanacsot is szívesen vennék. Köszi!
Nem mozdul a tetőablakom. Hallom, hogy a motor kap energiát, de nem mozdítja meg a szerkezetet. Mivel érdemes indítani a hibakeresést? Mi lehet a gond? Hogyan álljak neki?
Nem, nem működnek a ledek. Saját infra-immos kulcsával kinyitott zölden maradt, a beépített kütyü csak távirányított (rádiófrekvenciás) központizár nyitó-záró. Vannak más funkciói is, de nincs bekötve semmi más (pl. index működtetése) Így természetesen az ablakot sem húzza fel...
Sanyi bácsi köszönöm a segítséget, ha tudsz esetleg anyagilag kevésbé fájdalmas megoldást, nyitott vagyok :) . Egyébként milyen árban van egy új gyári kulcs?
Szia, ma nem csinálta, mm normálisan működött. Valahol olvastam, hogy nyest által megrágott kábelek miatt is lehet. Hát a nyest sokszor rákakil a csomagtartóra, tehát nyestek körültáncolják az autót rendszeresen. majd meg fogom nézni a hőgomba környékét, hátha van ott valami rágás.
Szerintem ha egyik pillanatról a másikra ugrik a mutató fel vagy le, akkor az szerintem biztos hogy kontakthiba lesz a műszeregységben, esetleg ha van abban a részében potméter, akkor az lesz, az csinál ilyen produkciót, ha nincs akkor más diszkrét elem.
Nekem is csak 1 infrás-immos kulcsom van, de megoldottam úgy, hogy bekapcsolva hagyom az immobiliser-t, és adaptáltunk hozzá egy központizárvezérlő elektronikát, 2 bicskakulccsal, és így már 3 kulcsom van hozzá, ellenben az eredetit jól elrejtettem otthon. Így csak nyitom-zárom, indítom, immoval nem foglalkozom.
sziasztok, mi lehet a probléma? a vízhőfok mutató üzemmelegen 80-100 fok közötti osztásjelek között pattog, ugrál. Kilencven fokról hirtelen felugrik 100-ra, ott marad 5 kilométeren, majd visszaesik 90-re. ilyet régen nem csinált. valami jeladó szarakodás? vagy termosztát? a termosztátom csak két éves...
Sziasztok! Segítséget kérnék 94-es gyártású 124-es infra távirányító tanításában. Egy működő van hozzá, de kettőt szeretnék. Egy olyat olvastam, hogy 2-szer az érzékelőre irányítva meg kell nyomni a gombot, majd gyújtásra kell tenni, de ez nem sikerült. Se úgy hogy közben gyújtáson volt. Egyébként w210-es infra kulcsa jó lehet a w124-hez? mert akkor itt lehet a bibi.
Üdv! Mi lehet a gond a gond 80-100 km/h-ig rezgés, 80 körül erős utána gyengül majd meg is szűnik 100 fölött, és ugyanez hogy 80-ig semmi rezgés. kardán jól van összerakva, rezgéscsillapító új és a hardy-tárcsák is, difi is rendben, 428500km van a kocsiban. 2.5 TDT a kocsi. Előre is köszönök minden segítséget.
Eladó lett az autóm, S124 E300T D, 1996, 3000ccm, szívó dízel, 24 szelep, 136LE, kombi... Motorikusan, váltóilag, futóművileg OK, sajna elkezdett rozsdásodni és egy két extra nem működik. Minden érdeklődőnek el fogom mondani az általam ismert hibáit, 7 éve van nálam, saját szerviztörténete vezetve van. Kérdés esetén keressetek nyugodtan ;-)
Szólásszabadság van, és mindenki azt mondd amit akar de innen gondolom üzlet és hitelrontásért kitörölnék. Még én vagyok az úriember. De privátban nagyon szívesen leírom, az olyan mintha beszélgetnénk.
Rokonom oda szokta vi ni az autóját szereltetni(Mercedes w124 E220) és teljesen jól karban van tartva, rendes alkatrészeket adnak hozzá es szerelnek be, az alkatrészeket meg reális áron adják, nem nagyon nyerészkednek rajta
Szerelesnel mé nem találják ki mimt a legtobb helyen, hogyha van valamilyen problema az autóval hogy ezt is meg azt is cseréld ki rajta, mert csak(nimcs hibája de azert kicsereljuk dragaert mentalitás abszulut nem jelemzp rajuk)
Amugy neked mikor es milyen ugyben volt ilyen negatív taasztalatod veluk,?
Üdv mindenkinek! Keresek vezető oldali tükörhöz fűthető tükörlapot mechanikus állításút, az enyém sajnos elrepedt. Lehetőleg nem utángyártottat, mert abban nincsen bimetal kapcsoló. Előre is köszi
Sziasztok! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok,hogy 7-hónap állás után elővettem az autót,most azt produkálja,hogy a hátsó fejtámlák nem állnak meg.Álló motornál szépen bekattannak ahogy elindítom abban a pillanatban visszacsukódnak.Olyan mintha egy szelep rögtön ráengedné a vákumot. merre található ez a szelep? Vagy esetleg valami más oka lehet? Köszönöm!
A petrodollár nem egy politikus, és a világ olajkereskedelmi hivatalos pénzének említése nem egy vagy több politikusra irányuló ironikus, vagy cinikus megjegyzés, el vagy tévedve! Ha a tervezett, szándékos avulásról beszélgetünk, az sem politika, hanem gazdaság. Te viszont konkrét neveket fogalmaztál meg cinikusan, és ráadásul olyanokat, akik szereplői nem kevés fóórumon vitáknak, veszekedéseknek. Téma lezárva...
Nem volt fájdalmas, csak elvekbe ütközött. Nagyon sok politikai veszekedés volt itt, illetve a Mercis fórumokon, így pár évvel ezelőtt olyan döntés született, hogy minden ami politika, vagy politikus, az azonnali törlés. Sem politika, sem politikusok megnevezése, semmi ami politika. Most egy kis irónia, aztán még egy hsz ironikusan mondjuk P-röl, aztán a másik az OV-ról, a harmadik GYF, és így tovább, mire feleszmélünk marakodunk, és semmi köze a topiknak a Mercedeshez. Általánosságban nézve nem volt tragikus az írásod, de nem lehet kivételezni, remélem megérted.
Nincs más szempont, nincs mit részletezni, egy szó, ebben benne van minden ami múlt, és ami jövő: Petrodollar.
A többi mind csak porhintés, megtévesztés, és illúzió, vannak tények amik garantálják, hogy itt a következő 20 évben nem lesz érdemi változás, ezeknek a tényeknek neve is van:
Amerikai egyesült államok.
Orosz föderáció.
Kínai nép-köztársaság.
Arab emirátusok.
NASA.
Ezekből 3 a világ meghatározó hatalma, melyből kettő alapvető léte áll a kőolajon, a 3. egy rohamosan fejlődő gazdaság ami nyersanyag váltással nem engedhet meg magának lassulási luxust!
A 3. tényalany jóléte gyakorlatilag csak és kizárólag ezen alapszik.
A 4. Tényalany 20 éves űrprogramot hirdetett új generációs RAKÉTÁKKAL(!!!) ami azt jelenti, hogy a következő 20 évben egyéb kiegészítésekkel, de a folyékony energiahordozóké a jövő, és mint tudjuk a hidrogén mellett igen komoly szerepe van a kőolaj származékoknak!
És a nem említett, de szintén tény, hogy nem lehet 5 milliárd ember torkán lenyomni, hogy nem lehet benzin, vagy diesel üzemű járműve, de a vonat, a hajó, a repülő, és sorolhatnánk még mennyi minden továbbra is ezekkel üzemel! Ha ma elkezdik leépíteni kompromisszumok nélkül szigorúan a világ országaiban, városaiban ezeket, akkor is legalább 15-20 év mire érdemileg a statisztika más egyéb erőforrással rendelkező járművek oldalára billenne!
Csak, hogy márkánál maradjunk, a Mercedes vezérigazgatója jelentette be 2016 végén a lecsendesedő diesel botrány után, hogy idézem, "még mindig a világ legjobb motorja a diesel, sokkal több van benne mint amit kihoztunk" Majd rá 1 hónapra a Mercedes bejelentette, hogy több mint 4 milliárd eurót csoportosítottak át a jövő dieselének fejlesztésére! Új diesel üzem, új alternatív diesel üzemanyag, de az alap marad, az pedig a kőolaj!
Üdv Mindenkinek! Visszatérve a fűthető tükör kérdésre. A vezető oldali tükör tükörlapjában is kéne lennie bimetál kapcsolónak? Az autóm 250TD kombi 1991-es és most nem fütőtt, mechanikus tükör van rajta gondolom sérülhetett a gyári tükör de az ajtókárpit alatt itt van a 2 kábeles csatlakozó, ha jó gondolom az a tükörfűtés kábele? A rendelt utángyártott tükör viszont hőmérséklettől függően egyből fűt mert hiányzik belőle a bimetál kapcsoló. A boltban folyamatosan azt akarják megmagyarázni, hogy a hátsó ablak fűtésével megy, pedig azt be sem kapcsoltam és megy a tükörfűtés. Tudnátok segíteni, hogy minden 124-es Mercire igaz az hogy csak alacsony hőmérsékleten kapcsol be a tükörfűtés, vagy volt kivétel?
Budapesten vagy környékén keresek w124 automata váltóhoz értő szakembert, olajszivárgási gondja van a kerek fedél alól a bal oldalán,és az alsó olajteknő alól olajcserénél nyomaték kulccsal lett lehúzva szivárgott utána húztam kézzel de még mindig szivárog. Egy csepeli szerelő leakarja venni a váltót emiatt meg az összes tömítést cserélné kb 150000-ért, én úgy hallottam ezt lehet leszedés nélkül is cserélni aki tud hozzáértő szerelőt kérem segítsen.
Ha az elején írod, nem is reagáltam volna a reményteli üzleti lehetőségre:-), de te kerestél használtat. A Franciákról: 2 relatíve nagy Japán motorom van és mindhez az NGK a gyári gyújtógyertya. Na most amióta nem Japán, hanem Francia gyártmányú a Magyarországon kapható NGK gyertya, a minősége borzalmas. Át is tértem a Nippon Denso gyertyákra. Azok maradtak japcsi gyártmányok. Nincs is baj velük.
Meg is kaptam a 21 éves fiamtól, hogy nem vagyok figyelmes nethuszár. Ilyen :-)), meg :XD ilyen, figurákat kell a hsz. közben alkalmazni, hogy mindenki aki olvas tudja, hogy csak viccelek! Bocs!
Tudom. Irónia lett volna. Igaz nem ismerjük egymást de szerinted van olyan hülye aki kimegy Franciaországba Michelin gumit venni? Japánba Bridgestone-t?? USA-ba Good Yeart??? Amúgy Malacospassat kérdésére reagáltam. Reméltem, hogy társítja a kérdése értelmét(hogy lehet e itthon jó misit venni) a német biztosítók gumi korhatárához egy itthon biztosított jármű esetében!
Erősen OFF, de azért az az élelmiszeripari ügy eléggé megkérdőjelezhető, szerintem. Az egyes országokban használt alapanyagok eltérhetnek, de ez nem feltétlenül jelenti, hogy az egyik gyengébb minőségű a másiknál.
Szerintem tuti nem ugyanaz a minőség. Emlékezz mik derültek ki élelmiszer ügyben az echte nyugati meg a volt komcsi országoknak szán felvágottak hústartalmáról, meg stb.! Michelint csak Franciaországból! Bridgestone-t csak Japánból! Good Yeart csak az USA-ból szabad venni! Engem is átvertek rendesen tavaly amikor Spanyol gyártmányú misit sóztak rám. Csúszkál is a motorom valaga amikor esik az eső!!!
Mondjuk az annyira nem meglepő, hogy Ausztriában 03.27-én olyanok az időjárási körülmények, hogy téli gumi kelljen - lásd itt áprilisban, húsvét után esett a hó.
Hogy a határon mi van kiírva, nem tudom. De ettől függetlenül el kell fogadni, hogy más országban mások lehetnek a szabályok. 1,6 mm-es profilt épeszű ember nem használ közúton, ha mégis, és ezért büntetnek külföldön, akkor cumi van :)
Amúgy ha szarvassal ütközött, kétlem, hogy a KGFB terhére rendezték volna a kárt, hanem inkább Casco, vagy külön biztosításra. És persze ahogy az összes biztosításnál, gondolom itt is figyelembe vették a körülményeket, ezért nem fizettek.
10300 Ft-ért van már Laufenn 195/65/R15 méretben (ez a Hankook olcsó márkája), de a Hankook Eco K425 is 12 ezer körül van. Hacsak nem nagyon olcsó a használt gumi, én kihagynám, mert egyszerűen nem éri meg.
Semmi. Azt hittem szegedi vagy! Németország az, az ez meg a mi kis hazánk. Újonnan is 5 éves volt a garnitúra. Ezeket úgy hívja a kereskedelem, hogy túltárolt. Máskor is vettem már ilyet félnél is kevesebb áron. De, nem magyarázkodok feleslegesen. Elhasználjuk a 300 D-n.
Szerinted? Leírtad vastag betűkkel az igényedet. Gondolod rád írok ha nem olyan?:-) A gyártás hetét és az évjáratot is leírtam, de ha kell leírom még egyszer. 0207. Ha ebből nem egyértelmű, akkor január második hete 2007-ben. Pont olyan kocsiról lett levéve mint a tiéd. 2 éve a garázsban pihen lemosva, szilikonnal lefújva. Ma nincs időm de ha érdekel, holnap lemérem tolómérővel, hogy hány mm. a profilmélység. Nem repedezett, nem sérült,(a felni sem) csendes futású gumi. 40000. Csütörtökönként Szatymaz és Mórahalom is szerepel a programomban. Ha kell leviszem. Megnézed, ha viszed jó, ha nem nincs harag. Nálunk(Gyál) 8000 egy felni a bontóban, én 5 re taksálom, meg a gumit is. Szóval így gondolnám!
van egy eladó w124 300D-ből (1991?) származó kormányom légzsákos, csúszógyűrűs csatlakozós és újra van bőrözve, azóta nem volt használva, de már az autóm sincs meg, ezért felesleges.
Komplett szett esetében nincs tapasztalatom, csak a Febivel, ez a szett itthoni vásárlás, ha jól emlékszem 70E Ft magaslata volt, és tartalmazta a csavarokat, mindenhova, mármint a lengőkarokhoz. A lemförderhez nem kell tapasztalat, talán a legjobb utángyártó, viszont nem tudom, hogy ő ad e csavart a szetthez.
Hamarosan ez enyém is ilyen lesz / csak nem fehér /. A 100 eurós szettet felejtsem el ugye? 180-ért van lemförder, arra gondoltam. Elöször Meyle volt a befutó de német oldalakon nem épp az élen végzett.
Sziasztok! Múlt héten el kezdett rendetlenkedni az izzítás-szekció. Először azokat a tüneteket produkálta, mint amikor tönkremegy egy izzítógyertya. Kimértem őket, rendben találtam. De aztán mégis kicseréltem mindegyiket. Az izzítás visszajelző, gyújtást ráadva immár reagált, de csak négy hengerrel indul azóta. Az ötödik is lekapja egy idő után, akkor viszont kivillan újra a visszajelző. A relé lesz szerintetek, vagy lehet más a hiba forrása? Köszönöm! Atesz ('94, 250 D 20v)
Sziasztok! Sanyi, Yoli, és mindenki más aki ismeri. A delikvens 190 benzin 1,8 as. A hűtőventilátor kacsolója érdekel, ugyanis az általam eddig ismert hőfokkapcsoló 2 pines, ez pedig három. Kérdésem az, hogy direkt kapcsolja a mágnest,vagy csak szenzor szerepe van,és a motorirányíto rendszer vagy relé indítja a mágnest. Ha valaki küldene kapcs rajzot azt levett kalappal megköszönném
Segitseget szeretnek kerni, megpedig abban, hogy 88-as 2.5 w124 adagolojan pontosan hol talalom a fust csavart? Kezdo vagyok a temaban ezert pontos leirast szeretnek, hogy hol talalm pontosan. Elozo gazdi kicsit jatszott vele ezert szeretnek vissza allitani rajta!
Köszi a tippet, ez baromi jó áron van, legolcsóbban 65 000 lett volna. Sajnos csavarokat nem tartanak hozzá, pedig elég macerás nem egyszerű csavarok kellenek hozzá.
92-es 300 d lépcsőshátú felújítása folyik. Levették a hátsó futóművet és a 6 lengőkar, kitámasztó felújítására keresek valami megoldást de eddig csak komplett karok szilentekkel kerültek képbe. Mivel gondolom egy része csak flexel fog lejönni az összes csavar cseréjét kell eszközölni az addig oké de szeretném a karokat megmenteni és csak a szilentjeiket cserélni. Szóval csak szilenteket és csavarokat cseréllt-e már valaki és honnét szerezte be azt.
Sziasztok ,szeretnék a W124-esemre a 15" csatorna fedélre 215 széles gumit tenni milyen méretű fér el ebből a szélességűből minden probléma nélkül,ami nem ér oda sehol semmihez.pályázáshoz kellene a szélesség,a fék út miatt. előre is köszönöm, vagy lehetne szélesebbet is feltenni?
Miben merült ki az R134-re alakítás? Amúgy nem ritka az elektromos hiba, általában relé hiba. Van benne egy kombinált relé, ami még a reggeli híreket is figyeli, ha egy nem stimmel már le is kapcsol. Vagy keres hozzá az ember relét, ami bontottban lutri, újban nagyon drága, vagy beavatkozunk kicsit a dologba, és figyelmen kívül hagyatunk vele pár tényezőt, pl motor fordulatszámot, vagy kompresszor fordulatszámot. De persze más hiba is lehet, de ehhez látni kell, nyomás értékeket figyelni, hogy a lekapcsoláskor mik az adatok, stb. Amúgy nem bonyolult a dolog, a 124-nek még elég buta a klímarendszere beavatkozási lehetőségeket tekintve.
Mivel klíma a téma ,lenne nekem is kérdésem:klíma bekapcsolása után kb.3-4 másadperc mulva miért kapcsol ki a kompresszor kuplungja?
Ez egy 300 turbó "88-as évjárat automataklíma, tavaly átalakitott R134-re. Aki átalakitotta lepasszolta hogy elektromos hiba ,autóvillammosság szerelő sem akart belebonyolódni.
Olyan kérdésem lenne hogy időnként kopogó hang jön a váltótól álló helyzetben járó motornál, de a kuplung kinyomásakor elhallgat. Ez lehet a nyeles tengely csapágya?
Okozhat olyan problémát hogy néha váltás után rázkódást érezni, de ha kinyomom 2X a kuplungot megszűnik? Plusz 80-110-ig rázkódást érezni menet közben, de magasabb sebességnél ez megszűnik.
A 10 dugattyús két irányba dolgozik, előre, és hátra is 5-5 dugó van, minden fordulatnál nyomást termel, így tartva az állandó szükségest, míg az újabb már csak 5 dugattyús, és visszacsapó szelepes, minden második fordulaton termel nyomást, ezzel egy fordulat terhelés nélkül dolgozik, kevesebb energiát elvonva a motortól, valamint az excenteres tárcsája nem fix szögben áll, hanem a rendszerben lévő nyomás erejétől függően dől be. Ez azért jó, mert állandó a nyomás az expanziós felé, valamint ha a munkafordulatnál a nyomóágban még van elegendő nyomás, és biztos, hogy van, az első nyomásfelépülés után már csak szinten kell tartson, ezzel is energiát spórolva a motornak. Elég kacifántos a működése, remélem azért sikerült valamennyire elmagyaráznom, fejben tisztább mint leírva :D
Át kell alakítani W210 E300D/TD kompresszorosra, az csak 5 dugattyús és visszacsapó szelepes, míg a jelenlegi kompresszorod 10 dugattyús, és állandó nyomástermeléssel dolgozik. Sokat számít. Milyen évjárat a kocsid? Tudod esetleg milyen gázas, R12 vagy R134?
Tavaly is éreztem városban, hogy lassabb klímával, de most olyan, mintha utánfutót húznék magam után... 3000-ig kell pörgetnem, hogy ne tartsam fel a forgalmat, ami sok ahhoz képest, hogy nincs semmi plusz súly, és én magam sem vagyok egy nehézsúlyú...
Mi lehet a gond? (már ha nem ilyennek kell lennie)
Jut eszembe, azért nem hívtalak mert találtam kapcsolási rajzot és még nem jött meg az ELr relé, hogy be tudjam kötni. Amennyiben elakadnék akkor élnék a lehetőséggel! :)
egy hibát találtam eddig. A kis ventilátor nem működik sajnos. Ha ezt kicseréltem akkor megyek tovább a hőmérséklet állító gombra. Köszi smafu a segítséget!
Még egy dolgot mondj már meg nekem. A klíma kapcsoló gombok a konzolomon miért vízszintesen vannak elhelyezve?
1. Izzító relé fedél le, nézd meg a biztit alatta.
2. A kocsival szemben állva a jobb oldalon, majdnem a fékszerfó dobbal szemben a tűzfal belső felén van egy 3 lábas csatlakozás, azon keresztül megy a delej az önindítónak, ha jól emlékszem feket/piros kábel, de ez nem 100! A kék a töltés visszajelzés, a harmadikra nem emlékszem, talán fehér, de a lényeg, hogy a kék kivételével a maradék kettő egyikéből 12 voltnak kell jönnie indításkor, és azon mérjétek ami fel van csavarozva, mármint azon a sarun, a lifegős megy az önindító, és a generátor felé. Ha jön áram indításnál, és mégsem indul, beszélünk tovább.
A magnó fölé a fa alá benézve két csillag csavar, kiveszed, fa felnyit és kiakaszt a helyéről, olykor kéreti magát kicsit. Majd az eléd táruló látvány értelemszerűen adja magát.
köszi Smafu a segítséget! Még egy dolgot hagy kérdezzek. Azt a kis dobozt hogy lehet kiszerelni? Én néztem azt de annyira el van rejtve, hogy nem mertem neki kezdeni.
Abban a bordázott slagban abszolút semmi vákuumot nem éreztem.
A vezérlőpanelban a potenciaméter (hőfok tekerő) valszeg kis törődést kíván, 3 sávban 3 nagyon vékony kis réz lapka van általa mozgatva, ezek elkoszolódhatnak, kikopnak, és nemigen tud köztest kezelni. Szét kell szedni, kis lábakat lejjebb gőrbíteni, hogy feszesebben feküdjenek a pályájukon, és persze egy takarítás. Valszeg meg is javul. Valamint a műszerfal alatt jobb oldalon van egy kis szívómotor, ami szívja egy slagon át a levegőt az ellenálláson keresztül amiről írtál, ha ez meghall, megszorul, nem lát valós adatokat, mert áll a levegő az ellenállásnál, ezt is ellenőrizd.
Klíma gondom lenne. Csak hideget vagy meleget fúj a klímám. Ha teljesen hidegre állítom akkor hideget ha teljesen melegre akkor meg meleget fúj (tudom, h eddig természetes). Nincs sajnos köztes állapot. Hiába állítom 22 fokra, vagy nagyon lehűti a kocsit vagy nagyon felfűti.
Az lenne a gondom, hogy nem működik automatában. A beltéri lámpánál levő szenzort leteszteltem és az működik. Rátettem egy ellenállás mérőre és enyhe melegítésre csökkent az ellenállása. Hol lehet még a gond?
Az lenne a kérdésem az automata váltóban hidegen a motor beindítása nélkül hol kell legyen az olajszintnek a nívópálcán?Meleg motornál D fokozatban vagy N-ben kell ellenőrizni a szintet?
Ha 3000 turbodiesel, akkor nagyváltós, és az alábbi képpel fogsz találkozni. A hiba nem fog megoldódni, a kapcsolóban kis lemezlapkákat mozgat egy bütykös tengely, ezek idővel elfáradnak, vagy szétrohadnak, így a helyzet romlani fog csak. A kapcsolócsere elkerülhetetlen idővel, hogy mikor azt megjósolni sajnos nem egzakt.
1. A rögzítő csavart kiveszed a karból, és a kart lehúzod.
2. A bajonett zárat elforgatod, csatlakozót kimozgatod, húzod, ez kissé szenvedős lehet, ha jól emlékszem felfele nyit a bajonett zár.
3. A csavart kitekered.
4. A csavart kitekered.
5. Eltávolítod a kapcsolót.
A kapcsoló beállításának sikere végett elsőként érdemes a helyzetét itt is jelölni, hogy kevesebbet kelljen igazítani ha kell, valamint ennél a kapcsolónál nehezebb az eltávolítás, mert beljebb, és feljebb vannak a csavarok. A kapcsolót ha kicserélted ugyan az a beállítási "szabály" él, tehát gyújtás, rükibe tesz, ha nem világít a rükilámpa, igazítod amennyire kell. Ha a rüki jó, minden, tehát a P és az N helyzete is jó.
Semmi extra, gyakorlatilag minden értelemszerű, és egyértelmű, nem tudsz hibázni gyakorlatilag. Persze mivel a kapcsoló forgatható a helyén, mert ugye hozzá állítható a rudazat helyzetéhez, hogy pl jóókór világítson a rükilámpa, érdemes elsőre jelölések alkalmazásával az új kapcsolót ugyanúgy beállítani első körben, majd ha szükséges, utólag hangolni. Elég a rükilámpát beállítani, ha az jó helyen világít, minden más is jó. 2db hatos csavar fogja, 10-es kulcsnyílás.
1-es és 2-es csavarok kivesz, 3-as záró fűl fel lehajt mint a képen látható, csatlakozó kihúz, kapcsolót elveszed a helyéről, és új vissza.
Ha 300-as turbodiesel a kocsid, akkor másfajta a kapcsoló, akkor másik képet mutatunk.
Ha jól emlékszem nem évjárat függő, csak a benzinesekben, és az automata klímásokban volt, diesel/turbodiesel esetében sima klímával nem volt szükséges, csak visszacsapó szelepek voltak. Kivétel ha REST volt a kocsiban, REST mellé nyilvánvaló okokból járt a vákuum puffer. No meg az ortopéd esetében, de az nem a sárvédő alatt volt, hanem hátul, és kisebb.
Be engedi a fékolajat a fékszervódobba (ha ez a neve) indításnál szörcsögött a gyújtáskapcsoló szét szedtem és fékolajos volt a leállító kis kapcsoló,meg a csövek.Kitakaritottam mindent egy darabig jó volt majd megint szörcsögött. :(