Oké. Létező kifejezés volt az, hogy "lefogazott a difi", illetve versenyen láttam már recsegve ugráló Zsigulit. Ezek szerint vagy nem ugyanaz a kettő, vagy csak téves az elnevezés.
Lelazult gondolom az anya, vagy valami csapágy hiba miatt a kisfogaskerék nem ott kapcsolódott a nagyba ahol kellett volna összeszorultak de tőgáznál.
Utcai autóban hamarabb megcsinálod mert olyan recsegő hangja van mikor baj van, hogy 20al nem mersz menni. Vizsgára mentem fősuliba mikor így járt az enyém.
Halványan barátkoztam már a Lada difikkel, egyet jól ki sikerült hézagolni, pedig borzasztó hangja volt. Fogakkal semmi gond nem volt. Beállítás után szép csendben teszi a dolgát. Mondjuk annyira zajos volt a difi, hogy a szivaccsá rohadt dobok nem tűntek fel a kocsiban. Utána kéményt kellett cserélni, mert jó difivel már észrevettem. :-)
Szóval ezek után nem tom mi kell ahhoz, hogy egy Lada difi fogaskereket megetessen valaki.
Meg is jegyeztem magamban, hogy azt a fogaskereket ami a srácnak alul vízkárokat szenvedett, tök kár volt kicserélni. Ezt a kacsaúsztatón járó elmés kis gépet vidáman eltekerte volna..
Robi azt a fékdobot ami normálisan rá van rohadva Ladával fölötte se egyszerű lerugatni, hát még Lada nélkül. Nemtom mennyi egy hátsófékdob, de ha tudom, hogy ilyen könnyen szét lehet verni hidegvágóval, hozzá se fogok lerugatni.
Annyit értem el vele, hogy megkopott a féltengely illeszkedő felülete illetve a dob belseje is így rohadtul tud ütni a hátsó fék. Tehát így is új dobokat kell(ene) vennem, ha nem menne át műszakin. De eddig átment :-)
Ha lekalapálom én is több darabban, talán féltengelyt nem kéne cserélni. Így most azt is kell, ha elkezd nem átmenni műszakin...
Különösen tetszett, legalábbis nekem feltűnt a magyar esztergagép(!). Hova valósi ez a srác?
Amúgy az ilyen két váltóval meg egyebekkel csökkentett áttételű csettegők nem újdonságok, előző lakófalumban volt egy pár ilyen. UAZ alváz + hajtás a váltóig, azon egy Trabant motor a saját váltójával... 😀
Bár szerintem az eredeti merev híd üzembiztosabb lett volna, mint a független...
Valószínűleg az lesz, hogy Debrecenből Budapestre feljön autópályán rászorított felnivel/kerékkel, Bp-en lesz nagyszerviz/rendbehozatal (70ezret sem futott, garázsban tartott, de nem volt rá vigyázva és valószínűleg kókányolva volt. Aztán idővel az első felniket felesztergáltatom (ha lehetséges).
Felni esztergáltatásra, illetve jó lada szerelője van valakinek? (nekem eddig egyet ajánlottak, de majd kiderül milyen, szívesen veszem az ajánlásokat)
A raszoritom megoldas problemas lehet egy ejszaka szelviharban jeges hoesesben torteno elsokerekdefekt alkalmaval. Rakorrodalodik es a hogyakuihtenbahhameg mantrazasa sem segit a kerek leszedeseben. Hatra igy is fel tudod szerelni.