Ülés témában szivesen venném egy kompetens véleményét, miszerint tényleg ill. mennyivel jobb a komfort mit a sport ülés.
A feleségem eleinte panaszkodott hogy a "hát" meg "az ülés". Elötte francia autoink voltak, hát ha más nem de azok tényleg kényelmesek. Most deréktámasszal van a sportülés, ez javitott az elfogadottságán (mondjuk nekem soh nem volt vele gondom), de hogy a sokat magasztalt komfortülés hosszú távon milyen lehet az érdekelne.
12 hónap és 30.000 Km használat után egyenlöre semmi csalodás nem ért.
Gondolkodom milyen negativumot lehetne emliteni:
- a standart BMW jelenség: ha esik és nyitod az ajtót az ülés (széle) nedves lesz :-)
- ha be akarod hajtatni a tükröket a távirányitoval (szerintem) viszonylag sokáig kell nyomva tartani a "zár" gombot
- ha elkezdesz felmásolni egy CD-t a belsö vinyora és nem ér végig a másolás mielött leállitod a kocsit elöfordul hogy utánna a visszamaradt rész élvezhetetlen (értsd: susogás)
- nekem az Androidos telefonom nem mindig (10-böl kétszer) kapcsolodik automatikusan a kocsihoz Bluetoothon keresztül (ez nem biztos hogy a kocsi hibája)
- kb. 3 hónap után ki kellett cserélni az elsö pohártartót (a váltó elöttit). Az ok egy 100 Ft-s érme volt. Oda senki ne tegyne aprópénzt mert becsúszik a szivargyujtó rész alá és nincs ember aki kivegye onnan! Még a szerviz is csak ugy tudta kivenni hogy valamit eltört. De garanciába cserélték :-D
- a holttérfigyelö nagy esökben, és ködben néha "bejelez".
Na ilyen gondjaim vannak az autóval ;-)
A 2-literes diesel kis fordulatu brummogását tényleg szinte teljesen sikerült kiküszöbölniük, nem is emlékszem , hogy tapasztaltam volna az ennél a motornál ezt.
A BMW Online Assistance nagyon jó, eddig szinte minden gondomat jól oldották meg.
Közben megnéztem, mindösszesen egy évet gyártották a 6 hengeres motorral. 2011-től már csak 4 hengert használtak. A környzezetvédelem miatt van elsősorban (új EU kritériumoknak kell megfelelni az autógyártóknak), nem a takarékosság miatt.
Az első kérdésem az, hogy benzines F10-ről van valakinek tapasztalata?
Én mindenképpen maradnék a sor 6-nál. Viszont a német BMW honlapon azt láttam, hogy 523i-t már nem gyártanak. Ha jól tudom, az az induló modell még 6 hengeres volt csak úgy, mint a kezdetben gyártott 528i. Ami viszont meglep az az, hogy a honlap szerint a most gyártott 520i és az 528i is egyaránt 4hengeres, kizárólag az 530i és az 535i azok, melyekben 6 henger "dobog".
Szóval a második kérdésem az, hogy az 523i és az 528i 6 hengeresek voltak még kezdetben, ugye?
A komplett I-Drive magyar, a navigáció összes hangutasítása szintén magyar, a hangvezérlés hivatalosan ilyen esetben deaktív, de angol vagy német nyelvre aktiválni tudjuk.