Tényleg nem hallottunk erről - mert ez nem történt meg.
Te szerencsétlen agyamosott ballib cseléd... A fiam oda jár egyetemre, ott van a koleszuk és végignézték a ballib "demokratikus ifjúság" nevű csőcselék törés-zúzását. Ennél több IRL infót nem adnék ki, még ez is sok.
A gyerek tőlem kérdezte, hogy ezt mégis hogy, és miért nem baszta szét a pofájukat a rendőrség. Ezek bemásztak például a Mazda kereskedésbe és az udvaron törtek zúztak.
Ha fénykép, video lenne róla, te még akkor sem hinnéd ezt el.
Kezdve azzal, hogy a böszödi beszéd nyilvánosságra kerülése után Fletó részéről az EGYETLEN TOLERÁLHATÓ reakció a lemondás lett volna. Miután ez nem történt meg, a többi (meg minden, ami azóta kialakult) legalább részben az ő lelkén szárad.
Nem voltak alkalmasak a rendőri erők sem semmire, meg nyilván demoralizálta is őket az, hogy egy nem megengedhető módon és eszközökkel élő, de mégis csak jogos közfelháborodásból kialakult helyzetben vetették be őket.
Tényleg nem hallottunk erről - mert ez nem történt meg.
Egyébként meg van a rendbontásnak egy olyan szintje-pontja, aminél a karhatalom kénytelen beavatkozni. Ha a netadós tüntetés is például törés-zúzásba, gyújtogatásba torkollott volna - ott is felléptek volna. A böszödi beszédet követő időszakra sokkal inkább a karhatalmi tehetetlenség volt a jellemző, a rendőrség egyszerűen felkészületlen volt - a TV székház ostroma ennek állatorvosi beteg lova volt, elégtelen és felszereletlen rendőrök, reagálni képtelen vezetés, majd alkalmatlan erők és eszközök, használhatatlan, múzeumba való vízágyús kocsi kiküldése (ami inkább csak hergelte még jobban a huligánokat), stb...
Persze, ennek a másik fele is megáll, mert aki például kormányzati oldalról a 2006-os 56-os megemlékezésekre odatette azt az üzemképes T34-est (épp, csak lőszer nem volt benne...) - az szerintem igenis maga is akarta, hogy "balhé legyen", olyan helyszínekre és időpontokra és úgy engedélyezték a különálló "szekértáborok" naggyűléseit is, hogy borítékolható volt az összekeveredésük majd összetűzésük, miközben nyílt titok volt már akkor is, hogy egy bizonyos körből tudatosan szervezik és küldik (és fizetik!!) a provokátorokat, huligánokat.
Ezzel együtt úgy vélem, mindent elmond rólad a reakciód. A totálisan megszokott macika-féle "aszocikisloptak" riposzt, ennyi az egész világképed, ami meglehetősen elszomorító... A világ tudod, ennél azért összetettebb, és az egyik fél latorsága semmiféle felmentést sem ad a másik fél latorságára, arra meg végképp nem, ha ez utóbbi egyenesen tízszer akkora latorrá válik...
Azért arra rohadtul kíváncsi lennék, ha MOST is akadna (elméletileg) egy idióta csoport, amelyik úgy tiltakozna ezért-azért - hogy a felhergelt tömegek élén behatolna a Kunigunda-utcai TV-székházba és felgyújtaná azt....
....vajon mit lépne ilyenkor az aktuális hatalom?
Semmit.
Ugyanis ez megtörtént.
A ballibsi huligánok a környékbeli autókereskedésekben több tízmilliós károkat okoztak, bemásztak a kereskedések udvarába és szétvertek egy rakás autót.
Hallottál róla? Nem.
Ha publicitást kap, ez is a ballib malmára hajtja a vizet.
Közéjük is lőttek az Orbán-pribékek, úgy beszartak.
Azért arra rohadtul kíváncsi lennék, ha MOST is akadna (elméletileg) egy idióta csoport, amelyik úgy tiltakozna ezért-azért - hogy a felhergelt tömegek élén behatolna a Kunigunda-utcai TV-székházba és felgyújtaná azt....
....vajon mit lépne ilyenkor az aktuális hatalom?
Egyáltalán mit lehet helyesen lépni ilyenkor - főleg korszerű tömegoszlató felszerelések és megfelelően képzett csapatok hiányában?
Nem volt a böszödi beszéd után sem forradalmi hangulat. Nagyon jól tudjuk, hogy milyen körökből megpróbáltak egy országos lázadást szervezni, de egy szűk (ám nagy felfordulást okozó), igazándiból pár száz fősnél nem nagyobb randalírozó csürhe lett csak az eredmény, amelyhez egyáltalán nem csatlakozott a közvélemény - ezért is halt el a dolog.
Felháborodás egyébként volt (és joggal), Fletó népszerűsége oda is lett, de a garázdaságba forduló zárt körű randalírozásokat egyáltalán nem támogatta a közvélemény. Utána is csak tudatos rászervezéssel, jelentős ráfordítással és szándékosan tudtak még néhányszor felfordulást csinálni - akkor is mindig csak "szűk körben". Direkt úgy szerveztek gyűléseket, és előre beküldték a provokátorokat is a tömegbe (akiket most aztán a Kubatov-féle kopaszok között folyamatosan fizetett emberként rendre ott láthatunk...), hogy garantáltan balhé legyen belőle - de ebből sem sikerült soha "forradalmat, országos lázadást" generálni.
A legnagyobb valóban spontán, tényleg a közvélemény felháborodását kifejező tüntetés eddig a netadós volt, meg is ijedtek tőle, megjegyzem, minősít valahol minket a dolog, így is, úgy is...
De a lényeg akkor is az, hogy nincs és nem is volt valós forradalmi helyzet, annyira nem megy rosszul, az emberek nem éheznek meg fáznak, még nincs nyílt és terrorisztikus elnyomás sem - ilyen helyzetekben nem tör ki forradalom sehol. Ha kétszáz huligán szétver egy buszmegállót - az nem forradalom.
Te tényleg nem dolgoztál még fémmel így... Azt sem méred fel, hogy egy tömeggyártásnak teljesen mások a szempontjai és lehetőségei, mint valami házi manufakturális barkácsolásnak. Azok az illesztési hézagok, amelyeket kifogásolsz - azok a formáktól teljesen függetlenek, és a gyártástechnológiából adódnak.
Fontos megjegyezni, hogy a személygépkocsiknál az aerodinamika nagyjából az 50-es évektől kezdett egyáltalán érdekes lenni, a korábbi "kísérletek" egyértelműen pusztán divatról szóltak - de még az 1960/70-es években is valójában aránylag kicsi volt a jelentőségük. Egyszerűen a világ zömén - még a fejlett világban is !! - alig voltak olyan utak, ahol tartósabban lehetett volna nagyobb sebességekkel haladni (ahol ennek már volt valós jelentősége), másfelől az átlagos autók teljesítménye és a futóművek, fék-kormányrendszerek képességei sem tették lehetővé a biztonságos nagy sebességű haladást. Az 1960-as években még 10 átlagos kocsiból 8 nagyjából 80-90km/h-nél nagyobb "utazósebességre" nem igazán volt alkalmas, ha tudott is ennél valamivel többel menni, már nem volt biztonságos és stabil, ilyen sebességeknél meg még az aerodinamika csak mérsékelten szólt bele a dolgokba. Kifejezetten "cw-értékre" méretezni-fejleszteni nem korábban, mint a 70/80-as évek fordulójától kezdték tömegesen az autókat - nem véletlen, hogy ez a ma már meghatározó "szappantartó" formáció a 90-es évekre lett általános. Ezzel egy időben kezdődött a sebesség-teljesítmény őrület is - amit illetően egyébként van korreláció a véleményünk között, bár a nagy sebességet és teljesítményt személy szerint én is értékelem és élvezem is, de ezzel együtt a hétköznapi közlekedés szempontjából nem, hogy fölöslegesnek, de egyenesen károsnak, kontraproduktívnak tartom jómagam is.
A repülés ellenben a kezdetektől kényszerpályán volt, nem lehetett játszadozni a formákkal, meg kellett találni az optimálishoz legközelebb eső, gyártástechnikailag is kezelhető megoldásokat. Egy II.világháború korabeli autó mai szemmel nézve aerodinamikailag zömében igen gyatra, az akkoriban leginkább elterjedt és meghatározó előrelépés az volt, hogy nagyjából eddigre lettek rendesen zártak a kocsik, de megjegyezném, hogy még a 60-as években is a kiskocsik, legolcsóbb kompaktok (mai szemmel nézve azok is kiskocsik, az akkori kiskocsik ma még miniautónak is gyérek, inkább mopedautónak minősülnének... ;-)) ) nagy részén a fűtés is feláras extra volt, a szellőzés nagyjából a valahogyan kinyitható-billenthető ablakok formájában jelent meg... Ehhez képest a II.világháború legkorszerűbb repülőgépei formavilágukat tekintve teljesen mainak mondhatók, inkább a részletek finomodtak már csak rengeteget.
Magyarország civilizált hely? Ha igen, akkor itt is elég sok karosszériát megjavítanak. Talán a legdurvább, mikor két fél A6-ból csinálnak egyet, és hirdetik mint nyugdíjas orvos házaspár vasárnapi miséremenő megkímélt kocsiját. :) :) Mondjuk azért ez már elég durva, de van ilyen.
"civilizált" helyeken nem "egyengetnek" karosszéria sérüléseket (horpadás deformálás) föleg egy drága exkluziv auton, mert nem hiszem, hogy a tulaj jováhagyná
de bármilyen (mélyeb) karcolás vagy kisseb karosszéria sérülést 100% megtudnak javitani, de szoba sem jöhet "kalapálás"
Na látod, te ezek alapján még nem dolgoztál fémmel. Egyrészt karosszériazasnal rohadtul nem mindegy hova utsz és mekkorát, hidegen vagy melegen. Másrészt ha megütsz egy lemezt attól kezdve a felülete sose lesz olyan, mint előtte. Hiába egyengeted ki, akkor se, minden ütés helye meglátszik.
A "gömbölyded" autóknál is vannak illesztési hézagok, ahol aztán frankón meglátszik, ha nem párhuzamosak. :)
Anno a DeLorean DMC-12 egyik bajos része pont a szálcsiszolt rozsdamentes karosszéria volt, és ilyesmi a tesla Cybertruck is. Az hogy nem korrodál az oké, mivel rozsdamentes anyag, de marha nehéz javítani ha sérül, elég egy koccanás. Aki már dolgozott fémmel, az tudja mit jelent. Nem lehet kikalapálni, illetve lehet, csak sose lesz olyan. A sima acél karosszériát lehet kapapálni, vágni, hegeszteni, csiszolni, gittelni, festeni, ha ügyes a mester akkor alig lehet észrevenni. Itt meg igazából cserélni kell az elemet. Mondjuk ha elkezdik számolgatni hogy mibe kerül a javítás, mennyi egy karosszérialakatos műhely óradíja mondjuk amerikában, ugye az emberi munka egyre jobba drágul, meg aztán a karosszérialakatos és a fényező az olyan szakma hogy rohadt nagy gyakorlat kell hozzá. Ehhez képest ha csak elemet kell cserélni az valószínűleg töredéke idő, de az elem meg drágább az alapanyag miatt.
A 30-as évek a repülés fejlődésének bűvöletében telt, és igen, ez egyes esetekben megjelent autókon is.
Minden fejlődésének a bűvölete volt az, áramvonalas volt minden.
Az autóknál viszont van egy értékelhető szélességű tartomány, amin belül dönthetnek a tervezők-designerek a célszerűség, ésszerűség és divat szempontjai között.
A gömbölyded felületek hibái nem olyan szembetűnőek mint amikor síkoknak kell találkozni. Ez a Design a technika tökéletességét hangsúlyozza. Ez a korszak amiben élünk már nem az áramvonalasságról szól. Nem suhanunk hanem csikorogva haladunk.
De hát miért ne lennénk mi forradalom-ügyben is elsők? Még ha faszául el is buktuk mindet ... na de akkor is.
Datáljuk II. Rákóczitól? A kurucok reformátusok voltak, végül is fenn maradt az, egyrészt. Másrészt a szatmári béke rendezte a bécsi udvar a habsburgok és a magyar nemesi elit viszonyát. Elérte az amit akart, ami cél lehetett egyáltalán.
1849.? Végül is hiába lépett le Kossuth Lajos a teljes államkincstárral, az ország törtetlenül fejlődött és 20 éven belül Bécsnek is csak ki kellett egyezni a magyarokkal. (olyan vélemény is van, hogy Widisgrecz már akkor azt akart nem az akasztgatást Aradon)
1956. után 20 évvel már nagyképernyős tv ben nézzük az első táncdal fesztivált, erdei bambi, coca cola stb...