Nem olyan egyértelmű.
Mikor én jártam arra, akkor még nem volt "hivatalos" bélyegző, a tulaj ui. kiadta a boltot. Beszéltem vele telefonon, azóta visszavette, és ezek szerint most már van bélyegző is. A tulaj egyébként ott is lakik, nagyon csinos felesége van. Teljesen feldobódott, mikor a tulaj lányának tituláltam, mint kiderült, Ő a feleség. Bélyegzője, sajnos nem volt:o(
Karján kisbaba volt, és várta az urát, mielőtt valaki másra gondolna.
Sajnálom, hogy szívtál, de azt hiszem, felfedezted a régi utat. A füzet ui. hibás, erről írtam anno. Az én irányomból a libatanyánál balra kellett volna fordulni, de a jelek miatt jobbra mentem és megtaláltam a körkörösen festett betonoszlopot a rét közepén.
Namármost annak, aki ellenkező irányból jön, a vasúti kereszteződés után egyértelmű az erdő sarkáig, itt jön a "zárt" rét. A jobb oldalon egy nagy fán van egy régi jel, de visszafelé is az átlós átkelés a nyerő. Ez tehát sikerült, még a magasleseket is megtaláltad. Kellett lenni jelzésnek is!
Amikor elérted a tanyát, akkor balra indult egy nagyon hosszú, egyenes út. Ez lett volna a nyerő. Rövidebb is lett volna:o(
Az igazság az, hogy el voltam foglalva azzal, hogy én jó irányba megyek-e, ezért nem figyeltem, hogy mi van az ellenkező irányból. Pedig szoktam:o)
Nyáron is kellemes a hosszú erdőnyílás, mert gyakorlatilag "fedett". A homok azért más nyáron.
Nem írtál a bélyegzésről Dobó-tanyánál.
A települést a Szeged - Üllő közötti országút (Üllő még Csongrád megye) szeli ketté. Az út meglehetősen forgalmas, hisz végső soron ez a Kiskunhalas - Szeged közötti legrövidebb út is.
Bordánynál csatlakozik a Mórahalom - Zákányszék - Bordány országút (Mórahalom város!!!). Ezen kell kutyagolni Zákányszéktől mintegy 6 kilométert!
Ahol a két út találkozik, ott van a kocsma. 6:00 előtt nem biztos, hogy nyitva van, de egy kicsit tovább, Szeged felé van egy benzinkút. Lehet, hogy MOL. Ennek nyitvatartási idejét sem tudom, de a mai kommunikációs lehetőségek nem ismerik a lehetetlen fogalmát (see below).
Nem minden busz áll meg a kereszteződésben, a távolsági buszok ui. csak egy kicsit odébb, Üllő irányába, a főtéren állnak meg. A tuti tipp tehát a buszjegy.
Fentiek jegyzeteim részét képezték volna, ha leírtam volna.
Elnézést az enyhe iróniáért (ha érezhető egyáltalán), de még az én megítélésem szerint is extrém, ahogy járod az utad.
Más.
Dobó tanya megállóiról nekem is voltak élményeim. Alaposan fel kell készülni VOLÁN-ból, hogy megértse az ember a közlekedés rendszerét. Ráadásul hibás is a menetrend, bár lehet, hogy azóta kijavították. Én írtam, de nem válaszoltak.
80/1. nap: A túra kezdetének történéseit Vlaszij sporttárs már ismertette, így azzal nem is foglalkoznék.
"Virágos nyeregben lent a menedékházban az óbudaiaik()11?kerületiek???) pompázatos fogadást csaptak és megvendégeltek minket virslivel teával és üditővel:) Köszöönjük azt hiszem mindenki nevében a szívélyes fogadtatást:)"
Csatlakozom! De III. kerületiek! A XI. kerületi én vagyok!
"Innét már tulajdonképpen leszakadtak sokan tőlünk így a társaság már csak a két túrázóra akaommondani három mert egy srác megy velük hollóházáig és még három emberből állt így már lehetett haladni és 14:45 re értünk le a Rozáliához:) Én itt akadtam le róluk, merthogy engem már várt itthon a túrógombóc:)"
A téglagyártól Csobánkáig emelkedett a létszám, mivel a csatlakozott Joey néhány egyetemi társa. Eredetileg Pszentkeresztig jöttek volna, de végül a késés és a sötétedés miatt letértek Csobánkára.
Így a Szentkeresztig a maradék 8 km-t öten tettük meg: Joey&társa, a Hollóházáig haladó sporttárs, ot. Farkas Vali és én. A Szent-kút környékén sötétedett ránk. A Szurdok előtti parkolónál a helyi sportegyesület vezetője üdvözölte a csapatot és tájékoztatott bennünket a ránk váró útviszonyokról. Elmondása alapján a Szurdokon át tudunk kelni, de a falu után az út tele van keresztbedőlt fákkal, 60 cm hó, sűrű köd, katasztrófa-súlytotta övezet...
Ehhez képest a Szurdok sem volt könnyű. Sötét, a letaposott ösvény meglehetősen csúszós, és egy-egy keresztbedőlt fa. Éppen ott, ahol a legmeredekebb a hegyoldal, a legkeskenyebb az ösvény, alulról közvetlenül az első híd előtt. A patak meg nem volt stabilan befagyva, helyenként látszott a víz felszíne.
A jelentős késés és az egyesületi vezető tájékoztatása alapján Joeyék úgy döntöttek, hogy Pilisszentkereszten szakítják meg a túrát, és másnap, autóbusszal visszatérve onnan folytatják a menetet. Kíváncsi vagyok, milyen sikerrel.
A pecsétekkel nem volt gond, kivéve a rajtot. Mivel a Gyermekvasúton egész héten üzemszünetet tartottak, az állomás zárva volt, de Pálmai Vencelék jelenléte talán kisegíti őket ebből a helyzetből. A pecsétet meg majd tudják pótolni május 18-án, ha nem érkeznek túl későn :o)
Készült néhány fotó is, de még nem kerültek fel az albumba, kéretik türelemmel viseltetni :o)
Güszi, ez legyen a legnagyobb probléma...!
Mivel a motorkocsi is végigment, semmi gáz! A tavalyi Bz-leállások idején sokkal nagyobb nehézségeket is át kellett hidalni, pl. amikor M44-es vontatott Bz-pótkocsikat (pl. a Pécs-Pécsvárad útvonalon). Ilyen esetben a mozdony számát kell felírni, és jelezni, hogy Bz-szerelvény, motorkocsi nélkül. Egy másik probléma lehet, ha lerobban útközben a motorkocsi, és azt egy másikra lecserélik. Ilyenkor mindkét motorkocsi számát fel kell írni és röviden ismertetni a szituációt (az első szám mellé beírni, hogy meghibásodott).
Ez természetes, hiszen itt dolgozott Szarvas Matyi, aki ’85-ben először vitte el a diákjait a Pilis hegységbe. Ebből alakult ki később az iskolában a Kéktúrázás hagyományai.
Az intelligencia diadala, ha elolvasod, hogy bekescsabairol van szo, nem pestirol, es tudod hogy Bekescsaban a Kvte igencsak aktiv, es a Kvte egyik tagja ide irogat! Igazan ismerhetne..
:)
A márciusi MT-ben van egy cikk a Cserhát térképekről. Abban írják többek között, hogy:
"Itt kell megemlítenem a Bujáki kikelet túrák meghirdetése kapcsán, hogy Buják és Sasbérc környékén is alig található turistajelzés, mivel ez a terület nemrég még magas rangú katonák vadászterülete volt. Ők nem sajnálták a fáradtságot, az illetékesek pedig a legmagasabb szinten is eljártak, hogy a Bujákon átvezető Országos Kék turistautat is megszüntessék, illetve a 70-es években északra tereljék, annak érdekében, hogy a turisták ne zavarják őket."
Vasárnap Győrben jártam, de kora délután elkezdett szemetelni a jeges hó és indult egy pici piros Veszprémbe:o(
Kicsit bizonytalankodtam csak, majd belevágtam. Bíztam a MÁV-ban, na és abban, hogy nem lesz hóvihar.
Bakonyszentlászlóig többször állt belém a frász, hisz a mozdonyvezető egyre gyakrabban nézelődött, itt-ott, még az egyik állomáson heves szóváltás is volt a piros sapkás és a „vezér” között. Azért haladtunk.
Bakonyszentlászlón kiderült, hogy a MÁV-nak van katasztrófaterve. Egy M47-es várt bennünket, elénk állt, és egész Veszprémig segítette, a döglődő motorvonatunkat. A motor járt!
Mivel ilyen esetre nincs megfelelő „passzus”, kicsit tanácstalan vagyok. Most motorvonattal mentem, vagy csak Bakonyszentlászlóig korrekt beszámítani a távolságot?
H.G.!
What to do?
Az út egyébként minden képzeletet felülmúlt. Az ember által érintetlen természet, Porva-Cseszneken a magányos, füstölgő kéményű ház, a havas sziklák, a félelmetes völgyek, a hósapkás fák, a viaduktok, az alagutak,… Azt hiszem, nincs hasonló kis hazánkban, talán a Putnok – Eger vonal. Nyáron se csúnya, de vonatból még a tél is szép. Voltak lábnyomok a völgyben!
Sok száz kilométert motorvonatoztam már, de ilyen „szégyen” még nem esett meg Bz-motorvonattal. Szegény olyan havas volt alul, hogy tán még fel is fázott! Még a nagy M41-es (Zircen a szembevonat már „igazi” volt) is prüszkölt a hóban.
Akárhogy is lesz, azt hiszem, nem lesz probléma újra megtenni az esetleg „kieső” 40 kilométert. A sok-sok unalmas alföldi kilométer után végre egy kis kaland.
rögtön gondoltam hogy bekescsabai, mert az egyesület oszlopban "10. Sz. Ált. Isk. Békéscsaba" szerepel, 2001-es teljesites, csak nem egyertelmu hogy ferfi vagy no?
Heténypusztai castrum: Dombóvár felől mész a 61-esen, Kapospulánál elfordulsz jobbra, Nak felé, a vár hűlt helyét Alsóhetény és Felsőhetény között találod, az úttól jobbra (ha a füzetben levő térképvázlat pontos, akkor vmivel közelebb Felsőhetényhez, attól délkeletre)
SK deklaralta mar a tavaszt, ma meg marcius elseje van, ugyhogy definicio szerint vege a teli esteknek, en is keszen vagyok a statisztikaval. Illetve az adatokkal. Nagyon erdekelt, hogy ki teljesitette a legtöbbször a kekturat. Ehhez az adatok a Vizkelety Laci bacsi fele konyvben vannak, de valahogy nehez volt elkepzelnem, hogy az adatokat Laci bacsi adatbazisba atkonvertalva emailben atkuldje, ugyhogy a jo oreg begepeles mellett dontottem. Igen, tudom, hogy hülyeseg.
De azert megcsinaltam. Igyekeztem lehetöleg sok infot kinyerni az adatokbol, igy pl. most mar azt a kerdest is meg tudom valaszolni, hogy hany "Dávid" keresztnevü kektura Teljesitö van.
(Kvte! Ismered Zelenyánszky Gabit? Gabor vagy Gabriella? kosz.)
Na de a lenyeg, ki teljesitette a keket a legtöbbször.
Erdöszegi Ferenc es Kádár Jenö 6-szoros teljesitessel allnak az elsö helyen.
A heten meg tovabb fogom tisztitgatni az adatokat, egyesület-neveket, aztan jönnek a tovabbi erdekessegek.
Köszi az előlegezett bizalmat "angyal" ügyben de attól tartok, hogy ez kissé túlzás :)
Holnap (azaz ma) délelőtt Gyöngyösön leszek de déltől a XIII ker.-ben elérhető leszek.
Most jövök Dobogókőről. Úgy tűnik, kevés az az 1 db 4 férőhelyes akksi töltő, ami Joey-éknál van! A GPS-t és a digitális fényképezőgépet nem tudja egyidejűleg kiszolgálni. Szükség lenne még egy 4-esre, ceruzaelem(AA) méretű akksihoz, ha valaki tudna egyet nélkülözni néhány hétig (80 napig?), sürgősen jelezze!
Köszi előre is, az érintettek nevében is!
Bokros teendőim közepette majdnem megfeledkeztem a 80-napos túra kezdési időpontjéról. Szerencsére reggel 8órakor indultunk túrázni és megkaptuk a fülest, hogy ma indul a nagy vállalkozás és épp elcsíptük az expedíciót az Óbudai turistaháznál.
Amennyiben valakit érdekel akkor képletöltés Üdv T.
ma délután volt szerencsém hazaérni Joey féle 80 napos túra első szakaszáról:)
nos kicsit mesélek:)
Reggel 7 után nem sokkal mentem oda a Hüvösvölgybe ahol már ott volt a Zöld pont stábja:) Nem sokkal késöbb JOey ék is befutottak:)
Jobbb későn mint soha..) 8 körülre kábé 20 ember össze is verődött egy rövid beszéd a MTSZ meg a Zalamegyei szövetség részéről meg egy figyelmeztetés hogy mindenki vigyázzon fejére és valahogy 8:20 körül indult el a túra:)
Jó sokan vágtunk neki kellemes kényelmes tempóban:)
így sikerült a Fenyőgyöngyéig remek remek hangulatban elérni röpke 2 óra alatt:) Egyébként meg tényleg gyönyörü volt a táj:)
itt elő került egy bizonyos könyv amibe ezzek után mind kisérő megörökíti magát:)
egy aláírás:)
jó dolog:)
Innét kezdve ketdődött a túránk túlélő expediciós szakasza:)
ennyi jeget meg meghajlott faágat..:)
Gyönyörü és félelmetes egyre feljebb érve egyre több kidőlt fa letört ág és egyre több jég....:)
Egyszer egy kis robaj heveny menekülésre késztetett minnket:)de semmi egyéb:)
Hárrmashatárhegyről lefele végképp semmi út nem volt már a sok jégtől meghajlott fa miatt alig lehett haladni a kéket meg tartani még budaiHG szerint is lehetetlen volt:)
Egyszerüen nem volt út azaz volt egy kitaposott:) kisseb dzsungelharcokkal:)
Virágos nyeregben lent a menedékházban az óbudaiaik()11?kerületiek???) pompázatos fogadást csaptak és megvendégeltek minket virslivel teával és üditővel:) Köszöönjük azt hiszem mindenki nevében a szívélyes fogadtatást:)
Innét már tulajdonképpen leszakadtak sokan tőlünk így a társaság már csak a két túrázóra akaommondani három mert egy srác megy velük hollóházáig és még három emberből állt így már lehetett haladni és 14:45 re értünk le a Rozáliához:) Én itt akadtam le róluk, merthogy engem már várt itthon a túrógombóc:)
na most beszéltem Joeylinnal:)
Kis probléma merrt a mai út annyira elcsúszott hogy Pilisszentkereszten ma végülis abbahgyták, mert állítólag meglehetősen járhatatlan fel az út Dobogókőre és így este veszélyes lenne felmenni így ezt holnap reggelre hagyják..:)
Egy kis helyzetjelentést adnék a Dunakanyar környéki erdők állapotáról, ugyanis ma voltam kékezni a Nagymaros-Kisinóci th. szakaszon, múlt héten pedig Dobogókő-Visegrád volt műsoron.
Tényleg nem véletlenül emelték ki Visegrád környékét, mint veszélyes területet. Amit ma Nagymaros felett, különösen a sárga jelzésen a Szt.Mihály hegyen, a kéken Hegyes-tetőig és Törökmező után a Sűrűség nevű fiatalosnál tapasztaltunk az egyszerűen hihetetlen volt! Nagymaros felett a Templom-völgyben és a Szt. Mihály hegyen az út gyakorlatilag járhatatlan a rengeteg kidőlt vagy kettétörött óriási fa miatt. A hatalmas bükkök szilánkosra törve borítják a hegyet. Ahol pedig fiatalos vagy bokros terület van, mint például a Julianus torony előtt és főként a Sűrűség nevű helyen a földig hajló és jéggel borított ágak torlaszolják el az utat.
Nem tudom hogy fogják ezeket és a visegrádi szakasz véget bejárni Joyline és a társa, de nem lesz semmi a betervezett távokat megtenni.
Különösen kritikus lehet még a visegrádi részen a Dobogókőről levezető szakasz egészen a Sikárosi rétig, ami 1 nappal az ónos eső előtt annyira le volt fagyva, hogy az öcsém majnem a csuklóját törte. El is tanácsoltuk a szembe jövő nyugdíjas csapatot az út folytatásától. A másik az Úrasztal-oldal amin egy rettentő keskeny csúszós ösvény vezet át, aminek az elejét szét is dúlták a favágók. Tovább csak azért nem jutottak, mert a nagyon meredek hegyoldal nekik megközelíthetetlen. Képzelem mi lehett ott, ha az óriási bükkfák keresztbedőltek azon a meredek oldalon. Lehet hogy így már járhatatlan.
Szóval csak drukkolni tudok a fiúknak, hogy ezeken a szakaszokon rendben átjussanak.
A topikCD-ről átnéztem a 4899 és 4940 közötti hozzászólásokat az OKT útvonalán és közelében lévő várakkal kapcsolatban, mivel a 80 napon várazni is szeretnék, a mozgalmat most kezdem, bár több várnál voltam már.
Ezt az összesített listát hoztam ki a hozzászólásokból: