Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2019.07.24 -1 0 69860

Már akinek, a határ szélétől is kevésnek érzem a 100 km-t (pl Kassa-Poprád vasúton 101 km) úton, de lényegesen közelebb van az biztos. Egy naposat max kocsival lehet csinálni, azt is eléggé kicentizve.

Ki lehet fogni a jó időt, de magas hegyen sajnos semmi biztosíték nincsen rá. Júniusban is 10-12 óra napsütés mellé, 35% valószínűséggel 0-2 mm esőt írtak amerre voltam, mégis kiadós rommá ázás történt 2200-ról lefelé. Tavaly előtt voltam a Tátrában augusztusban, végig jó idő volt (3 nap). Nyár végén-ősz elején (előtte napsütés-eső sűrűn váltakozva) előfordul az is, hogy ha jó idő van az marad tartóan, ha rossz akkor meg az. Tátra viszonylag kis területre koncentrálódik, ott talán nem ennyire markánsan jelenik ez meg, de biztosra menni ott sem lehet. Ott a délutáni viharok gyakoriak sajnos.

 

Gondolkoztam sokat, hogy a Szlovák kétezresek kapcsán megyek a Tátrába augusztusban, de esélyes, hogy Szlovéniában fogok kikötni, egyszerűen nem vágyok a tömegbe.

 

Előzmény: garass (69856)
V43 1279 Creative Commons License 2019.07.24 -1 0 69859

Tirolban, Praxmar-Habichen rész hiányzik már csak :)

Annyi a nehézség a szinteken és a távon kívül, hogy csak Lüsensben van megfizethető szállás (úgyis tetszett az a hely tavaly, nem bánom, hogy oda kell mennem), Praxmarba 3-áig sajnos nincs, pedig az elég tuti hely volt. Habichenből is el kell mennem Tumpenbe, szintén aludni, ez 2x3 km kitérőt jelent a túra elején és végén, tehát összesen 39 km a táv. Ezen kívül további nehézség, hogy Praxmarba hétvégén nem lehet tömegközlekedéssel eljutni (Lüsensbe nincs is, csak kocsi, gyalog, bringa, motor), mivel az első railjettel is lekésem az utolsó buszt (persze ha elérném, akkor meg Griesben kéne egy és 3/4 órát ülnöm, szóval ott is van példa ilyen "zsenialitásra"), szóval marad a stoppolás vagy gyaloglás. Nyilván amikor mennék esni fog (amikor dolgozni kell akkor sokszor ott is jó az idő persze), gondolkodom egy napos csúsztatáson emiatt, majd holnap kiderül mit jelez előre esőfronton a net, utána döntök.

 

Dachsteinben nem voltam még, többször láttam messzebbről és kicsivel közelebbről is (vonatból), a schladmingi Tauern viszont nagyon szép amerre a Zentral vezetett! Kívánok jó időt a túrához!

 

Na igen, pár évtized és a Zentral 3-as, gleccseres kötetét is be lehet járni anélkül.

Előzmény: jzp2107 (69854)
garass Creative Commons License 2019.07.24 0 1 69858

Tamás! Ebből is látszik, nekem nem Budapest a kiinduló pontom, így oda-vissza 150 km-ből megjárom. De ennek a duplája is még csak töredéke az Alpok, bárhonnan is indulunk. A mellé leírt előnyös szempontok pedig távolságtól függetlenül fennállhatnak. 

Előzmény: olahtamas (69857)
olahtamas Creative Commons License 2019.07.24 -1 0 69857

Már akinek :)

Nekem 300km alatt a Tátra nem jön ki.

Még a Zemplén is messzebb van, mint neked a Tátra :)

Előzmény: garass (69856)
garass Creative Commons License 2019.07.24 0 1 69856

Ez igaz, de a Tátra alig száz kilométeres távolságra van, ami kis bevállalással akár egy napos túrákkal is megoldható. Ezzel szemben valóban sűrűbb a látogatottság. 

De ez utóbbin is lehet csökkenteni. Sok éves tapasztalat, hogy az iskolaidő megkezdésével jelentősen csökken a tömeg. Ilyenkor sok turistaszálláson kedvezményes árakat is ki lehet fogni. További előnye ennek az időszaknak, hogy a Tátrában a kora ősz időjárásilag is a legnyugodtabb időszak általában.

Előzmény: V43 1279 (69853)
Simulacrum Creative Commons License 2019.07.23 0 0 69855

Igen, én is a hídon levő jel miatt fordultam el, illetve a háttérben levő karón is látható. Akkor hivatalosan a töltés melletti szekérúton megy a kék?

Előzmény: Güsziológus (69851)
jzp2107 Creative Commons License 2019.07.23 0 0 69854

ez merre lesz konkrétan?

 

mi aug 20-as héten leszünk Schladming-Dachstein régióban, remélem jó idő lesz, már alig várom (voltam már arra sok-sok éve, durva hogy azóta több méterrel vékonyabb lett a gleccser :-(

 

Előzmény: V43 1279 (69853)
V43 1279 Creative Commons License 2019.07.23 0 0 69853

Az Alpok is ilyen (és zordabb), csak tömeg nélkül :)

Legutóbbi 4 napos túrámon is alig találkoztam az úton emberekkel.

 

Az idővel mákjuk volt, nem érte őket utol az eső. Hó végén megyek harmadszorra az Alpokba idén, most is ázni fogok...de már csak 33 km választ el a céltól :)

Előzmény: garass (69842)
olahtamas Creative Commons License 2019.07.23 -1 0 69852

Érdekes, hogy elvileg 2015-ben festették ezt a szakaszt és az MTSZ oldalán is rosszul szerepel:

Előzmény: Güsziológus (69851)
Güsziológus Creative Commons License 2019.07.23 -1 1 69851

Köszi a probléma jelzését.

Nemrég arra jártunk, és megnéztem alaposabban.

Itthon megtaláltam a nyilat a híd szélén lévő "járdán".

Egyértelmű tehát, hogy nem kell az országúton tovább menni, és az objektum felé kanyarodva közelíteni a vasúti átjáró felé.

 

Egy táblát is találtunk, mely a leágazás után mutatja, hogy a KÉK É felé van.

A felméretlen szekérút felmérése megtörtént, a TUHU térképén már az új útvonal látszik.

A gáton nincs út, ezért a térképen a füves keréknyomos út van.

Eltéveszthetetlen.

 

Íme a "látkép" (GE)

 

 

A kép alján látszik a nyíl.

Még egyszer köszi.

 

 

Előzmény: Simulacrum (69814)
AttHunter Creative Commons License 2019.07.23 -1 1 69850

Hát ez nem könnyű feladat Nekik. Az egyre gyakoribb átbukó szelek és a gombás fertőzés egyre nagyobb gondot okoz mindenfelé. Az Alpokban is vannak hasonló területek sajnos, de még Erdélyben is.

 

Esetleg bevezető túrának a Csorba-tótól ajánlani tudom az Elülső-Szoliszkót(Predné Solisko), nagyon kellemes kis csúcs, bemelegítésnek pont jó és van könnyítési lehetőség is, hiszen a sípálya mellett van felvonó, és természetesen a sípálya kezdeténél étterem. Persze, ha még nem volt meg. :)

 

http://www.vysoketatry.com/ciele/psolisko/hu.html

Előzmény: Gizi aljas Feri (69848)
Jesper Olsen Creative Commons License 2019.07.22 0 0 69849

Esti/éjszakai túraként is nagy élmény volt számunkra ez a kis szakasz.

Előzmény: Smith W. (69840)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.07.21 -1 0 69848

Nagyon köszönöm a cikket, csak fokozta a vágyat! Rákerült a Bakancslistára.

Szomorúan olvastam viszont, hogy a fenyvesek visszatelepítése nincs napirenden. A Tátrához hozzátartozik sztem a fenyvesillat és a sötét erdők.

Előzmény: garass (69842)
olahtamas Creative Commons License 2019.07.21 0 2 69847

Attól, hogy sár van, meg gaz, még nem tilos végigmenni az útvonalon, én ebben az aspektusban gondoltam a járhatóságot!

Nyilván jobb lenne, ha kevesebb lenne a nehézség benne, de ne kívánja senki, hogy leaszfaltozzák neki az egész kéktúra útvonalat!

 

Előzmény: timetable (69846)
timetable Creative Commons License 2019.07.21 0 1 69846

Jelenleg ha valahol kék sáv turistajelzést lát az ember, ott arra számít, hogy az minden évszakban járható!

Öööö, ezt a hátam mögött ezervalahányszáz kék kilométerrel, közben pár embermagas csalitossal, sárdagasztással, leginkább viccnek tudom venni...

 

Tulajdonosi kérés volt, hogy a jelzés kerüljön el a pályáról? Mert az úgy - ha nem is örömteli, de le lehet nyelni.

Előzmény: olahtamas (69845)
olahtamas Creative Commons License 2019.07.21 -1 0 69845

Jelenleg ha valahol kék sáv turistajelzést lát az ember, ott arra számít, hogy az minden évszakban járható!

A sípályán esetleg egy kék síút jelzést lehetne alkalmazni, azon eleve azt feltételezi az ember, hogy hóban síelők használják, de nyáron gyalogos közlekedésre alkalmas.

De természetesen az is csak akkor, ha a tulajdonos/kezelő hozzájárul.

Mert ki tudja, hogy mikor fogják bekeríteni az egészet, ahogy a tendenciákat nézi az ember...

Előzmény: timetable (69843)
hadidoki Creative Commons License 2019.07.21 0 2 69844

Persze nincs lefalazva a régi útvonal sem, lehet menni arra is, ha valakinek ahhoz van kedve.

Előzmény: timetable (69843)
timetable Creative Commons License 2019.07.21 -1 0 69843

Nem látom be, miért nem lehet azt mondani, a sípálya működésének idején akkor terelőút az alábbi útirány:...., és kész. Évtizedek alatt ez nem zavart senkit, jellegzetes szakasz esik ki így. 

Előzmény: Smith W. (69840)
garass Creative Commons License 2019.07.21 0 1 69842
Előzmény: Gizi aljas Feri (69841)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.07.20 0 0 69841

Kedvet csináltál hozzá, a fene egye meg! :)

Megnéztem a hegyet, tetszetős!

Előzmény: Smith W. (69839)
Smith W. Creative Commons License 2019.07.20 0 2 69840

Megértem én a biztonsági szempontokat, télen főleg nem szerencsés, ha a sípályán (annak szélén) halad a turistaút, de az biztos, hogy a kéktúrám egyik legnagyobb élménye volt Mátraházáról felmenni a Kékesre egy nyári napon, kora reggel. És biztos nagyon szép a bükkös, meg jó, hogy van forrás, de az eddigi útvonalon volt kilátás is, ráadásul számomra mindig nagyon különleges dolog egy sípályán gyalogolni.

Örülök, hogy én még a régi útvonalon mehettem fel (hivatalosan is).

Előzmény: HEV (69838)
Smith W. Creative Commons License 2019.07.20 -1 1 69839

A Krivánon kevesebb a kitett hely, így tériszonyosok számára vélhetően jobban "elviselhető", mint a Tengerszem-csúcs.

Ugyanakkor véleményem szerint a Kriván technikailag nehezebb, sok a "négykézlábas" rész, nehezebben követhető az út (a Tengerszem-csúcsra nem lehet eltéveszteni az "ösvényt", gyakorlatilag nem lehet letévedni róla). Ereszkedésnél jó párszor kell gondolkodni, hogy merre is menjünk, hogyan.

A Kriván messzebb is van mindentől, ez alatt azt értem, hogy sokáig tart biztonságos részre érni, míg a Tengerszem-csúcsnál ott van a menedékház.

Nyilván egyéntől is függ sok minden, de pl. tavaly, miután megmásztam mindkét csúcsot két egymás követő nap, az jutott az eszembe, hogy a Krivánra csak olyasvalakivel mennék, aki képes mászni is, nem csak gyalogolni.

Előzmény: HEV (69826)
HEV Creative Commons License 2019.07.19 -1 2 69838
Güsziológus Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 69837

Köszi.

Ismét tanultam valamit.

 

Láttam hasonlót a gáton is (SÁRGA), ott jóval nagyobb távolságok is voltak.

Előzmény: olahtamas (69836)
olahtamas Creative Commons License 2019.07.18 0 2 69836

Teljesen szabályos, és jól értelmezted!

 

Részlet az útmutatóból:

 

iv) Egyenes (függőleges) nyíl Megerősíti az egyenes irányt (a nyíl nélküli jelzés helyett nagyobb biztonságot ad a továbbhaladásra amikor ritkább jelzésre van csak mód). A függőleges nyílban a sávjelzés vízszintes marad.Jelentése: A következő elágazásnál ill. szakaszon nem lesz jelzés (nem lehet festeni vagy széles egyértelmű út [pl. műút] következik), haladj tovább egyenesen további jelzésig

Előzmény: Güsziológus (69835)
Güsziológus Creative Commons License 2019.07.18 -1 2 69835

Az alábbi kép Csongrád megyében készült.

 

Nem tudom, szabványos-e, de szerintem informatív, és nagyon hasznos.

 

Én úgy értelmeztem, hogy tovább előre egyenesen, 300 méter "jelzésmentes" szakasz következik.

Így is volt, hisz az út egyik oldala rét, a másik oldala szántóföld volt.

Ezt követően az első fán ott volt a jelzés.

 

Bikk Pubi Creative Commons License 2019.07.18 0 1 69834

Néhány éve csakugyan ilyen volt a sífutó út jelzése (vélhetően a síléc állására utalva), aztán ahogy fogytak a gyakorlott síelők, inkább a mostani jelzésre váltottak...

Előzmény: jzp2107 (69833)
jzp2107 Creative Commons License 2019.07.18 0 2 69833

sí(futó)út?

Előzmény: Pulmy (69831)
nagypapi Creative Commons License 2019.07.18 -1 0 69832

Bár szakértőket kérdeztél...

Szerintem ez valami gerillaakció, ilyen vállalhatatlanul ocsmány jelzéseket normális jelzésfestő nem csinál.

Előzmény: Pulmy (69831)
Pulmy Creative Commons License 2019.07.18 -1 1 69831

Ezeket a nem túl igényesen elkészült jelzéseket Fenyőfő környékén a P- ra fonódva fotóztam. Szakértőket kérdezném mik ezek? Valamilyen biciklis jelre gondolok. ?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!