M-es járatok:A 80-as években bukkantak Szombathelyen. Talán máshol is ezidőtájt. A szakaszhatár átlépésekor összvonalas bérlettel , vagy 2 db jeggyel vehetők igénybe.
Szombathelyen M1 régen volt, megszűnt.3,
M3, M5, M6, M8, M15, M16, M19 ezek vannak.
C-s járatok: Veszprémben vannak a '96-os átalakítás óta. (Nem kell rájuk dupla jegy, vagy összvonalas bérlet, legalábbis azt hiszem.)
ZEG: Azt, hiszem, hogy az M-esek helyett most C-sek vannak, a numerikus kijelzőnek "köszönhetően".(C1, C2 ..) Ezért: V->U, G->C. Amúgy nagyon "informatív" a körjáratok menetrendje:
A követési idő precíz, de az útvonalra csak annyi van kiírva, hogy "KÖRJÁRAT", ráadásul, a buszokon sincs kiírva a "szuper" kijelző miatt a viszonylat, csak a járatszám. Ez egyébként EMKE termék, akárcsak a Tatai "jegydaráló". (Pecsétel, mint a metrón, és levágja a jegy szélét a sofőr ölébe, ugyanis a jegyet a sofőr kezeli, akkor is, ha elővételben váltottad.)
V-betű Szombathelyen: Helyi utazásra igénybevehető helyközi járat.
Más. Elôbb írtatok az M-s járatokkal kapcsolatban Szombathelyrôl, azt nem tudjátok véletlenül, hogy a régi müszerfalú AAT-301 és AAT-310 közlekedik-e még?
Komló M19Y: nem tudom, hogy jár-e még, régen Körtvélyesról ment Zobák aknára (?), bányászjárat (avagy munkásjárat) volt, valamint a hosszú, összevont viszonylat definíciója is stimmelt rá, műszakváltáskor járt.
Szombathelyen a szám előtti M a munkásjárat. Nem tudok róla, hogy bármelyik is átlépné a városhatárt... Mondjuk nekem a 19M jelzésű járat sem ismerős, hacsak nem vezették be most hétfőtől...
Helyesbítek, a 8U az nem Várpalota, hanem Zalaegerszeg.
Akkor ez az "M" betű ha a szám előtt van akkor azt jelöli(?), hogy átlépi a város közig. határát, vagyis "környéki" járat, ha pedig a szám után áll akkor pedig "munkásjárat".
Ez olyan, mintha BP-n lenne 6-os villamos, a 4-es pedig a 6Y, tehát hosszú ideig azonos útvonal, a vég Y-alakban kétfelé válnak.
Akkor igazán hasznos, ha az 'alapjáratot' jól ismerik és új utazási igény miatt indul az Y-járat, így könnyebben tanulja meg az utazóközönség, és a közös szakaszon nem fognak idegenkedni tole
Szombathelyen az M tudomásom szerint a hosszú vonalakra jár, amelyeken a szakaszhatár átlépése esetén 2 jegyet kell lyukasztani. Ezek a gyakorlatban műszakváltáskor közlekednek az iparterületek és a lakótelepek között, megtakarítva az átszállást a polgárnak.
A jelölések egyébként szerintem nem szabványosak, minden volán, ill. közl. vállalat saját belátása szerint alkalmazza a betűket.
Nagykanizsa:
Az M jelzes valoszinuleg muszakra, vagy munkasra utal, a 12 M a Kogaz telepre jar, muszakvaltas idejen (kora reggel, kora delutan, keso este)
A C jelzesuek pedig gyorsjaratok.
amúgy itt van 31C-38C ig járatok, a 31c-36c a Bakony Művekhez céljárat, a 37c, 38c pedig a Valeo/Continental (ex ITT)-hez..
a 37c kb egyenlő a 3-al, a 38c pedig a 32c -vel.
Ezek a járatok csak műszakváltáskor közlekednek.
Kérdéssor:
Celldömölk: 1V, 2V, Sárvár:1V, 3V, 4V, Várpalota 9V mit jelent a "V" jelzés?
Dombóvár: 1M, Ózd 2M, 2OM, Nagykanizsa:12M, Szombathely: 19M mit jelent az "M" jelzés?
Csongrád: M3, Komló M19Y, Pécs M55, M89, M89A, SzékesfehérvárM26, M31, Sopron:M10, M13, M14, Szolnok: M34Y, M34B, Szombathely:M3, M5, M6, M15, M16, itt is mit jelent az "M" jelzés? Van valami különbség, hogy a szám előtt vagy után van?
Salgótarján: 2T, a "T" jelzés?
Várpalota: 8U "U" jelzés?
Veszprém: 23K "K" jelzés?
Több helyen láttam még a szám után: G,R,E,C jelzést. Ezeket sem tudom biztosan mit jelent. A "G" netán a gyors lenne, a "C" a céljárat (ez utóbbit láttam a szám előtt is?), "E" pedig az expressz, lenne vidéken expressz járat?
Budapest-Lenti járat:
ahhoz képest, hogy igen gyorsra konstruált a menetrendje, 5 perccel hamarabb beért Almádiba, úgy hogy a sztrádán volt egy kisebb baleset miatti döcögés...
Elvileg kozteruletekn es vasutallomasokon minden tovabbi nelkul fenykepezhetsz. Amikor a Kanizsai buszos kepeket csinlatam, bementem a forg irodaba, megkerdeztem lehet-e, a forgalmista nagyon keszseges volt, csak arra kert, hogy (hetveg leven) szoljak valamikor a fonokeinek. Egy biztonsagi or mondjuk elkapott, es bekisert vissza a forg irodaba, DE teljesen korrekt volt, nam az a bunko stilus. Nagyon jol vegezte a dolgat.
TRA 395:
Ha akarod, tudok segíteni a szkennelésben, hisz egy jó szkennelés
rengeteget tud dobni egy kép minőségén. Igaz az én honlapomon is van még kb.: 20-30 rosszul szkennelt
kép(az a honlapom, amelyikre az E94G-nél hivatkoztál).
Koszi szepen! En szivesen felajanlom a kepket, ha kellenek a honlapodra. Majd beszeljuk meg emilben a reszleteket!
A cimem: csabi@bolyai1.elte.hu
Torvenyileg ugye nem tiltja semmi, csak nehany emberben meg regi beidegzodesek vannak, ot csak ne fenykepezze senki, mert meg a vegen felhasznaljak ellene, nekem meg semmi bajom nem volt ilyenbol, sot voltam, mar uzemi teruleten is ,ahova nem volt engedelyem (Nk. va. ) Ott egy figura megkerdezte, hogy van-e maodom nincs,akkor azt mondja, hogy faradjak ki, es hulyeskedve megkerdezte, hogy a raketakat fotozom-e, vagy a mozdonyokat, mondom a raketakat mar lefotoztam. Erre jot rohogott velem egyutt, aztan kisetaltam. A tobbseg mar rajott, hogy a magunkfajtak a legynek sem artanak, es nem veszelyes kemek.
én is találkoztam már olyan nézésű vezetővel, hogy inkább meg se próbáltam fotózni...
általában inkább menetközben ígyekszem elkapni a járművet, csak nem fog megállni és visszatolatni...
de pl a Csufi vezetője határozottan örült, hogy valaki lefényképezi azt a csúfságot :-)
vagy pl a 3257-es UV-t fényképeztem körbe, a vezetőnő kicsit csodálkozott, de pár hét múlva mikor meglátott a Batyin, szólt, hogy most itt áll még pár percig, nyugodtan lehet fotózni...