Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2019.12.28 0 0 362047

 

Itt van az év utolsó csoda-akkuja:
Reszkess lítium :-)))


Szenzációs bejelentés az IBM-től, készül a tengervizes akkumulátor

.

kobab Creative Commons License 2019.12.28 0 0 362046

Találkozott már valaki ilyen visszaszívós pisztollyal?

http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139314.333674

A 2011-es évszám ne tévesszen meg, korábban is volt hasonló szabályozás. Úgy két évtizede csak ilyen lehet új üatöltő állomáson. 

Előzmény: szilvatövis (362034)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.12.28 0 0 362045

Sztem blöff ez is, mint anni az SDI..

Előzmény: kobab (362031)
mica-r Creative Commons License 2019.12.28 0 0 362044

Korai állapotban van az egész, még előfordulhat,  hogy lesz valami továbblépés.

Előzmény: zöldkomcsi: (362043)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.12.28 0 0 362043

Írogattam egy időben ezeknek szorgalmasan, hogy az akkumulátor az nem benzines kanna amibe mindegy milyen gyorsan töltenek bele és vesznek ki, egyenlő a két mennyiség.
De értelmét se sikerült belássam máig se miért erőltetik ezt az otthon töltést, benzin csap sincs a garázsban. Se a teco parkolókban, pedig becsövezhették volna és mindenhol lehetne tankolni. Attól lehet a jármű elektromos.

Előzmény: mica-r (362041)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.12.28 0 0 362042

Ez biztos nem valós. Nincs 22 % töltési veszteség. Lehetetlen.

 

Ólom akkuval meg lehet pedig csinálni, 70% veszteséget is azonnali tönkremenetel nélkül. Lítiumnál talán nem mert az ahogy melegedik egyre kevesebb áramot vesz fel, úgy tudom 60 foknál már semmit.

Előzmény: szilvatövis (362035)
mica-r Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362041

Mindenképpen úgy Lenne érdemes megállapítani adatokat, hogy feltüntetik a töltési sebességet is, mert ott elég sok veszteség lehet elrejtve. (nem benzin ez, hogy gyorsan lehessen tölteni...)

Előzmény: szilvatövis (362040)
szilvatövis Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362040

Egy EV töltő fogyasztásának méréséhez hitelesített true-RMS mérőt illik használni, nem egy pár ezer forintos Voltacraftot.... pláne, ha szenzációhajhász cikket is akar kerekíteni belőle.... kapcsolóüzemről lévén szó.

Az már csak hab a tortán, hogy a mérési eljárás a töltési és kisütési veszteség összegét tartalmazza....

Előzmény: szilvatövis (362035)
_Berci Creative Commons License 2019.12.27 -12 0 362039

 

Egy vilagürböl becsapodo rakettafej rövid ideig (max. nehany percre) elerheti a Mach10-15-ös erteket. Olyan jarmü viszont nem kepzelhetö el, amelyik földközelben (sürü levegö) tartosan (orakon keresztül) ilyen sebesseggel haladna. Pl. az erös vadaszgepek se nagyon tudnak nehanyszaz meter magassagban hangsebesseg felett repkedni (miközben az üzemanyagfogyasztasuk a "normalis" többszöröse.

 

Ha egy raketta a zürböl "zuhan", akkor a becsapodasig altalaban elvesziti sebessegebek harmadat ... ami azt jelenti, hogy mozgasi energiajanak ~2/3-a höve alakul ...

 

A most bejelentett "csodaraketta" egy normalis interkontinentalis raketta, amely töltete az allitolagos formaja miatt ilyen sebesseggel "zug" be az atmoszferaba ... es azt remelik, hogy celba is talal ... valamint nem eg el utközben. 

 

Legreteg ~40 km-en mar van. Ha onnan pottyan ~6 km/sec sebesseggel (es nyilvan a levegö fekezi), akkor becsapodasig ~8-10 mp-röl van szo.

 

Előzmény: kobab (362031)
Rangun Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362038

10% a veszteség.

Előzmény: advocatusdiaboli (362036)
Rangun Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362037

A benzin energiatartalmának a 70% távozik a kipufogón, meg a hűtőn keresztül, de egyik sem az autót hajtja.

Előzmény: kobab (362033)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.12.27 -1 1 362036

Gyorstoltesnel ez még nem is sok...

Előzmény: szilvatövis (362035)
szilvatövis Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362035

Ez biztos nem valós. Nincs 22 % töltési veszteség. Lehetetlen.

Előzmény: kobab (362033)
szilvatövis Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362034

Bocs, visszavonva. Agyatlanul idéztem egy nem ellenőrzött forrásból. Emlékeztem, rá, hogy valami visszaszívót kellett felszerelni a nagyobb kutakra, erre kerestem rá, de pechemre ebbe botlottam:

http://vilagszam.hu/cikkek/legbe-szall-a-tankolasunk-1-szazaleka-szigoritanak-a-benzinkutak-toltopisztolyait.html/2256

 

Tehát nem tűnik valósnak a cikkben szereplő egy százalék, talán a tizede.

Tehát nem a benzintartály párolgási veszteségéről, hanem a tankoláskor kijövő gázokról van szó, ami mostanában is elég orrfacsaró. Találkozott már valaki ilyen visszaszívós pisztollyal?

Előzmény: FRANKYE (362028)
kobab Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362033

Lemaradt: "A fogyasztásmérő szerint 8,761 kWh energia csordogált át a kábelen, miközben az autó szerint csak 7,1298 kWh volt a közlekedéshez felhasznált energia. A különbség 22,8 százalék! Olyan ez, mintha tankolásnál a benzin ötöde-negyede kicsorogna a betonra a töltőpisztoly mellett, de nekünk azt is ki kellene fizetnünk."

Előzmény: kobab (362032)
kobab Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362032

Benzin tankolási veszteségre (ami ugye 1 % lenne...) szerettem volna rákeresni, erre ezt találtam:

https://verde.444.hu/2015/07/17/mennyit-is-fogyaszt-valojaban-egy-villanyauto

Van ugyanis egy "töltési veszteség" nevű faktor, ami a kábel, a töltőberendezés és az akku melegedése folytán jelentkezik töltés közben. Ez a veszteség külső hőmérséklettől, az akku és a töltő típusától függően akár a teljes töltési energia 20-30%-át is kiteheti! Nézzük, egy átlagos, nem túl forró nyári napon mennyi ez a veszteség a valóságban!

 

Bocs Szilvatövis.

kobab Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362031

https://index.hu/tech/2018/03/12/nem_bloff_az_urben_cikazo_orosz_raketadron/

Az irányítható, új kompozit anyagok felhasználásával megépített blokk Putyin szerint a sűrű légrétegekben 1600-2000 fokos tűzgolyóvá felhevülve, a hangsebesség több mint hússzorosával, meteoritként halad a célja felé, "gyakorlatilag a plazmaképződés körülményei között".

Előzmény: _Berci (362026)
zoldcomchy Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362030

A klímamegmentők voltak 500 éve is, ez egy társadalm jelenség is, a reformációt látod.

Előzmény: ,m,1710 (362024)
FRANKYE Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362029
Előzmény: _Berci (362026)
FRANKYE Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362028

1% tankolási veszteség ostobaság. Ezt az adatot honnan vetted? 

 

Már 20-25 éve is viszonylag bonyolult rendszer volt beépítve az autókba ami megakadályozta a gőzök levegőbe jutását tankolásnál. 

Előzmény: szilvatövis (362020)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362027

Az elektromos áram előállítása nem kerül energiába? De igen. 

A szénbányászat és szállítás is energiát igényel. A földgáz és az olajbányászat és feldolgozás is. A vízierőmű építés is energiába kerül. A szélkerék építés is energiába kerül. A napelem se az árokparton terem. 

Ja és az atomerőmű szintén. 

Az elektromos áram szállítása veszteségmentes? Nem. 

Tudomásul kell venni, hogy veszteség nélküli folyamat nincs.

Előzmény: szilvatövis (362020)
_Berci Creative Commons License 2019.12.27 -13 4 362026

 

Ez all a cikkben (amit kapasbol nem hiszek el):

 

AZ AVANGARD SIKLÓBLOKKJA A SŰRŰ LÉGRÉTEGEKBEN A HANGSEBESSÉG TÖBB MINT HÚSSZOROSÁVAL (ÓRÁNKÉNT TÖBB MINT 24 500 KILOMÉTERREL) KÉPES REPÜLNI,

 

Előzmény: szilvatövis (362025)
szilvatövis Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362025
,m,1710 Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362024

A klima megmentöknek üzenem: égessük a olajat amig van (örökké lesz) és amellet lehet fejleszteni alternativa energiát is. ami biztos sikerülni fog százévmulva (ami nemidö)

a bolygonk klimája ugyis müködik mind ahogy edig, az, hogy a élölényekhez is passzol az csak szimpla mázli úgyhogy örüljünk,

Előzmény: zoldcomchy (362019)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.12.27 -2 2 362023

Ezek a számok nem valósak. Nincs semmiféle tíz százalékos veszteség/energiafelhasználás a csővezetéken sem, sőt, a korszerű finomítók a veszteséghőt is igyekeznek egyre nagyobb mértékben hasznosítani. A Dunai erőműnél is füstgáz-hőcserélők, veszteséghő-gőzturbinák vannak üzembe állítva, távfűtésre is felhasználják ezt. A tankolási veszteséget sem tudom, honnan vetted - szerinted átlagos tankolásonként fél litert szétlocsolunk??? Szerintem a többség kb: semmit. A benzingőzt mindegyik rendszer zártan kezeli, nem véletlenül nem is érzel semmiféle benzinbűzt egy benzinkútnál. Valójában az elektromos energia nagy távolságra továbbítása veszteségesebb, mint a gázé, olajé.

 

De mindegy, vallással nem vitázom...

Előzmény: szilvatövis (362020)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.27 -5 0 362022

 Megjegyzem az aromás szénhidrogének 100-200-szor erősebb üvegházgázok, mint a széndioxid.

Ha ehhez hozzávesszük a belsőégésűek 20-25 %-os hatékonyságát....

75-80 % benzin(gőz) a kipufogón távozik.

Előzmény: szilvatövis (362020)
GPS Creative Commons License 2019.12.27 0 0 362021

 

Tíz százalék csak a csővezeték szállítási vesztesége, míg az oroszoktól ideér.

 

A folyadék-szállítás vesztességét nem tudom - de anno a gázvezetékben közel 40%-ról regéltek - Oroszhonból-Marika néni gázrezsójáig.

 

Vagyis ennyit égettek el az "áruból" a vezetéken lévő számtalan pumpaállomás működtetésére.

.

Előzmény: szilvatövis (362020)
szilvatövis Creative Commons License 2019.12.27 -1 0 362020

Fogalmazzunk úgy akkor, hogy statisztikai átlagban a föld alatt lévő érintetlen kőolaj kb: 10-15%-nak felhasználása után már tényleg a töltőpisztolyból benzinként/gázolajként/kerozinként csordogál ki a "maradék".

Fogalmazhatunk, csak nem mondunk igazat. Tíz százalék csak a csővezeték szállítási vesztesége, míg az oroszoktól ideér. Összességében 20-25 % körüli a ktermelés+szállítás+finomítás+szállítási veszteség. 

Csak az érdekesség kedvéért 1 %-körüli csak a tankolási veszteség a kútnál és addig amíg odaér hányszor fejtik át, hány helyen kondenzálják vissza a benzingőzt? Megjegyzem az aromás szénhidrogének 100-200-szor erősebb üvegházgázok, mint a széndioxid.

Ha ehhez hozzávesszük a belsőégésűek 20-25 %-os hatékonyságát.....

Előzmény: advocatusdiaboli (362018)
zoldcomchy Creative Commons License 2019.12.27 0 1 362019

Sokat kell lapátolni. De pl Bakuban még olyan olaj is volt ami majdnem magától tört fel a felszínre, a korabeli dízelekbe úgy bele lehetett tankolni, ment vele.

Írtam, fokozatosan változik a helyzet. Nagyjából kiegyenlítődik, mert fejlődik a technika is és a nehezebben hozzáférhető és rosszabb minőségű olaj is ugyan annyi emberi munkával jut el a jármű üzemanyag tankjáig.

Előzmény: ,m,1710 (362016)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.12.27 -2 1 362018

"Hát igen, közismertek a föld alól egyenesen 98 oktános, ólommentes benzin-lelőhelyek és kitermelések."

 

Valójában tényleg döbbenetesen hatékony. Fogalmazzunk úgy akkor, hogy statisztikai átlagban a föld alatt lévő érintetlen kőolaj kb: 10-15%-nak felhasználása után már tényleg a töltőpisztolyból benzinként/gázolajként/kerozinként csordogál ki a "maradék".

Ezt ma SEMMI MÁS nem tudja. Még megközelíteni sem. Ráadásul "nincs hulladék" sem, abban az értelemben, hogy a kőolajból tényleg minden frakciót, az illó gázokat és nehéz bitument is az utolsó grammig fel tudunk használni (és fel is használunk).

Előzmény: GPS (362013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!