Írogattam egy időben ezeknek szorgalmasan, hogy az akkumulátor az nem benzines kanna amibe mindegy milyen gyorsan töltenek bele és vesznek ki, egyenlő a két mennyiség. De értelmét se sikerült belássam máig se miért erőltetik ezt az otthon töltést, benzin csap sincs a garázsban. Se a teco parkolókban, pedig becsövezhették volna és mindenhol lehetne tankolni. Attól lehet a jármű elektromos.
Ez biztos nem valós. Nincs 22 % töltési veszteség. Lehetetlen.
Ólom akkuval meg lehet pedig csinálni, 70% veszteséget is azonnali tönkremenetel nélkül. Lítiumnál talán nem mert az ahogy melegedik egyre kevesebb áramot vesz fel, úgy tudom 60 foknál már semmit.
Mindenképpen úgy Lenne érdemes megállapítani adatokat, hogy feltüntetik a töltési sebességet is, mert ott elég sok veszteség lehet elrejtve. (nem benzin ez, hogy gyorsan lehessen tölteni...)
Egy EV töltő fogyasztásának méréséhez hitelesített true-RMS mérőt illik használni, nem egy pár ezer forintos Voltacraftot.... pláne, ha szenzációhajhász cikket is akar kerekíteni belőle.... kapcsolóüzemről lévén szó.
Az már csak hab a tortán, hogy a mérési eljárás a töltési és kisütési veszteség összegét tartalmazza....
Egy vilagürböl becsapodo rakettafej rövid ideig (max. nehany percre) elerheti a Mach10-15-ös erteket. Olyan jarmü viszont nem kepzelhetö el, amelyik földközelben (sürü levegö) tartosan (orakon keresztül) ilyen sebesseggel haladna. Pl. az erös vadaszgepek se nagyon tudnak nehanyszaz meter magassagban hangsebesseg felett repkedni (miközben az üzemanyagfogyasztasuk a "normalis" többszöröse.
Ha egy raketta a zürböl "zuhan", akkor a becsapodasig altalaban elvesziti sebessegebek harmadat ... ami azt jelenti, hogy mozgasi energiajanak ~2/3-a höve alakul ...
A most bejelentett "csodaraketta" egy normalis interkontinentalis raketta, amely töltete az allitolagos formaja miatt ilyen sebesseggel "zug" be az atmoszferaba ... es azt remelik, hogy celba is talal ... valamint nem eg el utközben.
Legreteg ~40 km-en mar van. Ha onnan pottyan ~6 km/sec sebesseggel (es nyilvan a levegö fekezi), akkor becsapodasig ~8-10 mp-röl van szo.
Bocs, visszavonva. Agyatlanul idéztem egy nem ellenőrzött forrásból. Emlékeztem, rá, hogy valami visszaszívót kellett felszerelni a nagyobb kutakra, erre kerestem rá, de pechemre ebbe botlottam:
Tehát nem tűnik valósnak a cikkben szereplő egy százalék, talán a tizede.
Tehát nem a benzintartály párolgási veszteségéről, hanem a tankoláskor kijövő gázokról van szó, ami mostanában is elég orrfacsaró. Találkozott már valaki ilyen visszaszívós pisztollyal?
Lemaradt: "A fogyasztásmérő szerint 8,761 kWh energia csordogált át a kábelen, miközben az autó szerint csak 7,1298 kWh volt a közlekedéshez felhasznált energia. A különbség 22,8 százalék! Olyan ez, mintha tankolásnál a benzin ötöde-negyede kicsorogna a betonra a töltőpisztoly mellett, de nekünk azt is ki kellene fizetnünk."
Van ugyanis egy "töltési veszteség" nevű faktor, ami a kábel, a töltőberendezés és az akku melegedése folytán jelentkezik töltés közben. Ez a veszteség külső hőmérséklettől, az akku és a töltő típusától függően akár a teljes töltési energia 20-30%-át is kiteheti! Nézzük, egy átlagos, nem túl forró nyári napon mennyi ez a veszteség a valóságban!
Az irányítható, új kompozit anyagok felhasználásával megépített blokk Putyin szerint a sűrű légrétegekben 1600-2000 fokos tűzgolyóvá felhevülve, a hangsebesség több mint hússzorosával, meteoritként halad a célja felé, "gyakorlatilag a plazmaképződés körülményei között".
Az elektromos áram előállítása nem kerül energiába? De igen.
A szénbányászat és szállítás is energiát igényel. A földgáz és az olajbányászat és feldolgozás is. A vízierőmű építés is energiába kerül. A szélkerék építés is energiába kerül. A napelem se az árokparton terem.
Ja és az atomerőmű szintén.
Az elektromos áram szállítása veszteségmentes? Nem.
Tudomásul kell venni, hogy veszteség nélküli folyamat nincs.
A klima megmentöknek üzenem: égessük a olajat amig van (örökké lesz) és amellet lehet fejleszteni alternativa energiát is. ami biztos sikerülni fog százévmulva (ami nemidö)
a bolygonk klimája ugyis müködik mind ahogy edig, az, hogy a élölényekhez is passzol az csak szimpla mázli úgyhogy örüljünk,
Ezek a számok nem valósak. Nincs semmiféle tíz százalékos veszteség/energiafelhasználás a csővezetéken sem, sőt, a korszerű finomítók a veszteséghőt is igyekeznek egyre nagyobb mértékben hasznosítani. A Dunai erőműnél is füstgáz-hőcserélők, veszteséghő-gőzturbinák vannak üzembe állítva, távfűtésre is felhasználják ezt. A tankolási veszteséget sem tudom, honnan vetted - szerinted átlagos tankolásonként fél litert szétlocsolunk??? Szerintem a többség kb: semmit. A benzingőzt mindegyik rendszer zártan kezeli, nem véletlenül nem is érzel semmiféle benzinbűzt egy benzinkútnál. Valójában az elektromos energia nagy távolságra továbbítása veszteségesebb, mint a gázé, olajé.
Fogalmazzunk úgy akkor, hogy statisztikai átlagban a föld alatt lévő érintetlen kőolaj kb: 10-15%-nak felhasználása után már tényleg a töltőpisztolyból benzinként/gázolajként/kerozinként csordogál ki a "maradék".
Fogalmazhatunk, csak nem mondunk igazat. Tíz százalék csak a csővezeték szállítási vesztesége, míg az oroszoktól ideér. Összességében 20-25 % körüli a ktermelés+szállítás+finomítás+szállítási veszteség.
Csak az érdekesség kedvéért 1 %-körüli csak a tankolási veszteség a kútnál és addig amíg odaér hányszor fejtik át, hány helyen kondenzálják vissza a benzingőzt? Megjegyzem az aromás szénhidrogének 100-200-szor erősebb üvegházgázok, mint a széndioxid.
Ha ehhez hozzávesszük a belsőégésűek 20-25 %-os hatékonyságát.....
Sokat kell lapátolni. De pl Bakuban még olyan olaj is volt ami majdnem magától tört fel a felszínre, a korabeli dízelekbe úgy bele lehetett tankolni, ment vele.
Írtam, fokozatosan változik a helyzet. Nagyjából kiegyenlítődik, mert fejlődik a technika is és a nehezebben hozzáférhető és rosszabb minőségű olaj is ugyan annyi emberi munkával jut el a jármű üzemanyag tankjáig.
"Hát igen, közismertek a föld alól egyenesen 98 oktános, ólommentes benzin-lelőhelyek és kitermelések."
Valójában tényleg döbbenetesen hatékony. Fogalmazzunk úgy akkor, hogy statisztikai átlagban a föld alatt lévő érintetlen kőolaj kb: 10-15%-nak felhasználása után már tényleg a töltőpisztolyból benzinként/gázolajként/kerozinként csordogál ki a "maradék".
Ezt ma SEMMI MÁS nem tudja. Még megközelíteni sem. Ráadásul "nincs hulladék" sem, abban az értelemben, hogy a kőolajból tényleg minden frakciót, az illó gázokat és nehéz bitument is az utolsó grammig fel tudunk használni (és fel is használunk).