Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2000.05.25 0 0 755
"Meg nem erősített hirek szerint a Kisalföld Volán az összes 256-osát le akarja cserélni E95-re. HAJRÁ!"

Hazai pálya előnye. Gondolom mindet RÁBA motorral szerelik.

Előzmény: kofy (754)
kofy Creative Commons License 2000.05.25 0 0 754
Sziasztok!

A 100. Rába busz rendszáma HFZ 100, Győrben városi csuklós (még) FOKGYEM nélkül.
Meg nem erősített hirek szerint a Kisalföld Volán az összes 256-osát le akarja cserélni E95-re. HAJRÁ!

A győri buszok rendszámaiból egy kis izelitő (csak betük):
Városi: AFF (az eredeti), AYB, CDA, DZE, ELJ, BSM, GAS, HCC, HDA, CCZ, HEA, EVL, GNX, GFA, GSA, GEX.
Elővárosi
AFF, ELJ, GNX, CCZ, CZE, GHP, EEM, FHA, GFX, BSK, AIF, DZE, GZF, HEH, HDY, EVL, AFC, BAR, FDD, GYB, FGG, EVW, CCN, CCR, HFF

Hát ennyi.

Üdv,

Kofy

TRA 395 Creative Commons License 2000.05.25 0 0 753
Leellenôriztem, amit az EVL-krôl írtam, az EVL 646-650-iget valóban elírtam ôk zalások, de a EVL-645-ôt még nem láttam, szóval ô is zalás 415-ôs.
Előzmény: Carpy (744)
illesf Creative Commons License 2000.05.24 0 0 752
Nekem Vácon tetszik a Volán rugalmassága: ha odamész az információhoz indulás előtt 30 perccel a buszállomáson, hogy lesz egy nagyobb csoport a buszon, akkor automatice küldik a másodrészt.
Előzmény: Carpy (744)
FOMA Creative Commons License 2000.05.24 0 0 751
Írd be a keresőbe, hogy vonat és bőven olvashatsz az indexen a MÁV-ról.
Előzmény: zizzencs (749)
Munchausen Creative Commons License 2000.05.24 0 0 750
Köszi, akkor ezek szerint soffőrje válogatja. ;-)))
Előzmény: lazar (748)
zizzencs Creative Commons License 2000.05.24 0 0 749
Köszike, de engem a MÁV jobban vonz. Róluk is lehetne topicot nyitni.
Előzmény: névtelen (721)
lazar Creative Commons License 2000.05.24 0 0 748
Egyszer velem megtorten ez, igaz csak kisebbik dologgal, de azt viszont nagyon surgosen. Kerdezem a sofort, hogy hol all 5-10 percet a busz. aszondja sehol, es kerdi mi a baj, mondom csorepedes, erre megallat a kovetkezo kocsmanal, es megvart, persz en is rohantam ahogy tudtam, a tobbi utas meg jot szorakozott :-)

Armand

Előzmény: Munchausen (742)
névtelen Creative Commons License 2000.05.24 0 0 747
Carpy:
és mi a helyzet akkor, ha a reggeli 6:45-ös Bp-Veszprémire veszek helyjegyet, a Bartók Béla úttól?
Nem valószínű, hogy fenntartják a helyet, ha tele a busz..

amúgy ilyenkor "2. osztályon" :) utazom: szépen megvárom, míg mindenki feltülexik a buszra, utolsóként felszállok és leülök a lépcsőre...

A tülekedés elkerülésére szerintem talán olyasmi jegykiadást kellene bevezetni, ami a MÁV-nál is van. Tudatosuljon az utasokban, hogy elővételben is megvehetik a jegyet, s nem csak a helyjegyet..

Árkiegészítés: ez mindenképp gennyes dolog. De a végén mindenképp az állam szív: nem ad árkiegészítést-a volán eladósodik-állambácsi kamatostól konszolidál....azaz a végén többe kerül neki. "B" verzió: a szolgáltatás szintje erősen redukálódik. Ekkor ílymódon használhatatlan lesz a közeledés, mert az amúgyis zsúfolt járatokra már a hivatásforgalmi utasok sem férnek fel. A pénzt meg ugye ők hozzák: ördögi kör...

Talán megoldás lenne, ha a csúcsidős nyugdíjas kedvezményt pl 50%-ra egészítenék ki. (azaz az 50%-os jegy után nincs kiegészítés, 90%-osnál pedig 40%). Csúcsidőn kívül pedig ingyen használhatnák a szabad kapacitást. Ez szerintem mindenkinek jobb lenne. Emellett a nyugdíjas igazolványra, távolsági utazásra kapjanak évi x ingyenes lehetőséget. szerintem.

Carpy Creative Commons License 2000.05.24 0 0 746
Utananeztem a dolgoknak:
Az ingyenes utazasok után a helykozi illetve a helyi szemelyszallitasi dijbevetel alabbi mertekei szerint igenyelheto az arkiegeszites:
-8% a menetrend szerinti helykozi autobuszkozlekedes,
-16,5% Budapest helyi és helyierdeku vasut,
-20% Debrecen helyi kotottpalyas kozlekedese,
-15,5% a megyei jogu varosok helyi kozlekedese es Debrecen
helyi kozlekedese (kotottpalyas kivetelevel)
-12% egyeb telepulesek helyi kozlekedese es vasúti kozlekedes eseten.
Előzmény: Carpy (744)
TRA 395 Creative Commons License 2000.05.24 0 0 745
Igaz, elírtam, az EVL-650-rôl még képem is van Keszthelyen, holnap reggel leellenôrzöm mégegyszer, pedig nagyon lassan gépeltem, csodálkokzom is, hogy hibáztam.
Előzmény: Carpy (744)
Carpy Creative Commons License 2000.05.24 0 0 744
IC-busz

Valahol a vasutas-topicban leirtam indulasanak erosen politikai izu tortenetet. Igazabol a Volan a hata kozepere kivanta a dolgot, de ha mar az utasok egy reszet elvette tole a vasut, cserebe egy buszt egesz jo kilometerdijjal rendszeresen tudott kozlekedtetni. Minden felnek jobb, ha ez megszunik.
Jogi problemakat is felvetett a dolog, hiszen a vasut elvileg nem szallithat utast vasuti dijszabas alapjan kozuton. De hat erre van pelda mashol is.

Nyugdijasok

Maximalisan egyetertek azzal, hogy a nyugdijasok kedvezmenyet szukiteni kell. Nemcsak bevetelcsokkenest okozott a 65 evre leszallitas, hanem tobbletkoltseget is, hiszen egyes vonalakon tovabb elenkuilt a forgalom, sok jaratot meg kellett erositeni.
A legtobb Volan sulyos kapacitasgondokkal kuzd a reggeli csucsido idejen. A kulonjaratos kocsik segitenek be egy-egy jarat erejeig az elovarosi forgalomba. Vannak autobuszok, amik egesz heten csak reggelente vegeznek egy rovid jaratot, penteken meg vasarnap pedig elmennek valamilyen tavolsagi masodresznek. Ez rendkivul rossz kapacitaskihasznalast eredmenyez.
En a 65 even felulieknek munkanapokon uzemkezdettol 8 oraig, illetve penteki napokon delutan 12 oratol uzemzarasig nem engedelyeznem az ingyenes utazast, csak az 50%-ost. Ez viszont az allamnak nem erdeke, mert miug egy 0 forintos jegyet nem kell kiegesziteni, az 50%-osat igen.
Egyszoval a 70-rol 65 evre csokkentes az allamnak kiadascsokkentes is volt, bar a sajat cegeinek (MAV, Volanok) nagyon betett ezzel, hiszen alig kompenzalta a bevetelkiesest.
Van egy bizonyos aranyszam, ami segitsegevel megallapitjak, hogy egy fizeto utasra hany szocpol alapon nem fizeto jut. Egy idoben ez 18-ra 1 volt, ha jol remlik. Ehhez kepest egy kerdoives felmeres azt hozta ki, hogy az egyik tavolsagi jaraton az utasok 30%-a utazik teljes aron, 40%-a kedvezmenyes jeggyel, 30%-a ingyen.

Elovetel

Budapesti autobuszallomasokon 2o perccel a tavolsagi jarat indulasa elottig lehet elovetelben menetjegyet valtani. Ezutan a listat kinyomtatjak, a sofornek odaadjak, es neki az alapjan kell beszallitania. Aki teheti, vegye meg a jegyet elovetelben, hiszen ezzel informaciot kap a Volan az utasforgalomrol: ha elovetelben feltunoen sok jegy kel el, beallitanak masodreszjaratokat. Ha a zsufoltsag indulaskor derul ki, akkor mar keso.
A legtobb videki autobuszallomason is lehet elovetelben menetjegyet valtani, csak nem szamitogepesen, hanem manualisan, ezert fancsali arcokra lehet szamitani a penztaros reszerol.
Sot, Budapesten is lehet videkrol Budapest fele tarto jaratok nemelyikere menetjegyet valtani, pl a 17.45-kor Egerbol Budapestre indulora.

EVL-lista

Koszi, TRA 395, igazan szep! A hianyzo rendszamok is Volanoke, csak meg nem lattad oket, vagy azokat nem buszok kaptak?
Mellesleg a 645-650-et elirtad, az tudtommal Zala Volan.

Lajoska Creative Commons License 2000.05.23 0 0 743
Sziasztok!

Nem akarok belepofázni, ez nem városi közlekedés, de végig kellett olvasni mert nagyon sokat lehet tanulni tőletek...

Ennyit azért mondok:

IKARUS CLASSIC C80 FOREVER!!!

Lajoska

Munchausen Creative Commons License 2000.05.23 0 0 742
Kiváncsi lennék rá, hogy mi van akkor, ha egy szerencsétlen utas kis vagy nagydolga végzésének felűlmúlhatatlan szükségét érzi? Van erre valami szabályzat, vagy a kénytelen leszálló utas elbukta a további kilómétereket, esetleg soffőrje válogatja, hogy megvárja-e, továbbviszi a következő busz, s.t.b?
Tényleg, honnan tudja az utas, hogy egy esetlegesen megszakított utazása után ugyanaz a voláncég továbbviheti-e, a jegyre többnyire nincs rányomtatva, hogy melyik volán, sok vonalon meg több járat is van.
Gödény Creative Commons License 2000.05.23 0 0 741
De azt butasagnak tartom, hogy ez az utazas idöpontjatol is fuggjön, vagy hogy adminisztrativ eszközökkel probalja megvaltoztatni az igenyeket.

Jónéhány olyan kedvezményes jegyfajta létezik a világban, amelyik függ az utazás időpontjától - például a német vonatjegyek egy része nem érvényes péntek délután és vasárnap délután.
Vagy vihetek 2-4 gyereket vagy akár felnőttet is magammal, de csak reggel 9 után. És még lehetne sorolni. Ilyen szempontból a tarifapolitika és az adminisztratív intézkedés nem különbözik - elvégre a végeredmény hasonló: az ár nem konstans az időben.

Az az adminisztrativ intézkedés, hogy az utazást egy csoportnak ingyenessé tették, megváltoztatta az igényeket - sokan csak azért utaznak, mert ingyen van. Nem sajnálom a nyugdíjasoktól az emígy keletkezett plusz ingyenes utazást sem, de ez történjen akkor, amikor nekem (vagyis az adófizetőnek) sincs sokba.

A leghatekonyabb megoldasa a tömegközlekedesnek valami ilyesmi lenne: egy hetre elöre bejelented, hogy mely napon, melyik napszakban honnan hova kivansz utazni, szuperszamitogep kiszamolja az optimalis kiszolgalast, kiertesitenek, hogy mikor megy az a jarmu, ami teged elvisz (+ atszallasok), Hatekony lenne? Egeszen biztosan. Jo lenne? Szerintem nem.

És mi legyen azzal, akinek a rokona aznap lett rosszul, és került kórházba. Csak egy hét múlva lehet meglátogatni ? Jobban bízom a nagy számok törvényében, a statisztikában, mint egy efféle rendszerben. Bár ez is létezik - szuperszámítógép nélkül: a repülőtéri minibusz. Megpróbálják optimalizálni.

Előzmény: RadiX (740)
RadiX Creative Commons License 2000.05.23 0 0 740
Söt egyaltalan nem kellene busz, ha senki sem menne soha sehova. Nepgazdasagi szinten. :-)

De komolyan. Nyilvan a tuti az lenne, ha az allamnak nem kellene tamogatnia a közlekedest, mert mindenkinek lenne ra annyi penze, hogy piaci aron megfizethesse. Gondolom ilyen csak az USAban van.

En teljesen egyetertek azzal, hogy az allam eldönthesse, mekkora tamogatast nyujt. De azt butasagnak tartom, hogy ez az utazas idöpontjatol is fuggjön, vagy hogy adminisztrativ eszközökkel probalja megvaltoztatni az igenyeket.

A leghatekonyabb megoldasa a tömegközlekedesnek valami ilyesmi lenne: egy hetre elöre bejelented, hogy mely napon, melyik napszakban honnan hova kivansz utazni, szuperszamitogep kiszamolja az optimalis kiszolgalast, kiertesitenek, hogy mikor megy az a jarmu, ami teged elvisz (+ atszallasok), Hatekony lenne? Egeszen biztosan. Jo lenne? Szerintem nem.

Előzmény: Gödény (737)
Gödény Creative Commons License 2000.05.23 0 0 739
ha a szolgaltatoknak erdeke lenne a lehetö legtöbb utast szallitania, akkor beallitana eleg buszt ahhoz, hogy mindenki kenyelmesen utazhasson.

Ez se ilyen egyszerű. Hetente egy kihasznált oda-vissza útért nem érdemes buszt és sofőrt tartani. Nincs az a jegyár, amit az utas hajlandó megfizetni, és a szolgáltatónak ilyen körülmények között megéri.

A szolgáltató tehát abban érdekelt, hogy egyenletesen megtöltse a járműveit utassal, és csak annyi járműve legyen, amit az idő nagy részében ki is tud használni.

Előzmény: RadiX (735)
illesf Creative Commons License 2000.05.23 0 0 738
Hát nem érkezett válasz a tegnapi kérdésre - az egyetlen olyan magyarországi város, ahol sem helyi, sem helyközi autóbuszközlekedés nem létezik, így csak vasúton lehet elérni nem más, mint NAGYMAROS.
Gödény Creative Commons License 2000.05.23 0 0 737
Allam bacsi kötelezi a Volanokat arra, hogy a nyugdijasokat ingyen/kedvezmenyesen szallitsak. Ez nem lenne baj, csak az allamnak szepen ki kellene fizetnie a nyugdijasok helyett a menetdijat. Ebben az esetben ssenki nem mondhatja azt, hogy a nyugdijas csak ne utazgasson össze-vissza pont akkor amikor neki lenne halaszthatatlan utazni valoja, ui. a nyugdijas ugyanazert a penzert ugyanazt a szolgaltatast varhatja el a szolgaltatotol. Gyanitom persze, hogy ez nem igy van persze.

A dolog azert nem ilyen egyszeru. Mert adofizeto polgarkent van arrol velemenyem, hogy mit csinaljon az allam adommal. A Volanok es az allam kozti alkuban (mert ugye az lenne a tisztesseges, ha megalkudnanak a dolgon, elvegre itt most az allam egy nagy kuncsaft) meg egeszen mas olyan poziciobol targyalni, hogy akarkit akarmikor vigyenek el - ekkor jogos a teljes arat kerni -, vagy hasznaljuk mar ki az ures helyeket - amikoris a Volannak is nagy reszben talalt penz a plusz utas.

(Nem divat manapsag "nepgazdasagi szinten" szemlelni a dolgokat, de ugy sokkal jobban latszik: eleg lenne ennek az orszagnak kevesebb busz, ha nem a csucsidoben utazna a nyugdijas, es akkor mast lehetne abbol a munkabol csinlani, amit plusz buszgyartasra/beszerzesre /uzemeltetesre kellene forditani)

Előzmény: RadiX (735)
BahnScorper Creative Commons License 2000.05.23 0 0 736
Macibb, osztrák földön a 70 éven felüliek is csak 50%-os kedvenzmény kapnak, amennyire tudom...
Előzmény: Törölt nick (733)
RadiX Creative Commons License 2000.05.23 0 0 735
Nekem az az erzesem, hogy a tunetet akarjatok kezelnia betegseg helyett.

Allam bacsi kötelezi a Volanokat arra, hogy a nyugdijasokat ingyen/kedvezmenyesen szallitsak. Ez nem lenne baj, csak az allamnak szepen ki kellene fizetnie a nyugdijasok helyett a menetdijat. Ebben az esetben ssenki nem mondhatja azt, hogy a nyugdijas csak ne utazgasson össze-vissza pont akkor amikor neki lenne halaszthatatlan utazni valoja, ui. a nyugdijas ugyanazert a penzert ugyanazt a szolgaltatast varhatja el a szolgaltatotol. Gyanitom persze, hogy ez nem igy van persze. Es ez a baj.

Ha az allam egyreszt korrekten fizetne a menetdijkiegeszitest, masreszt az allamilag szabalyozott menetdijak fedeznek a szolgaltatas muködtetesenek a költsegeit (a befektetett tökere szamitott elfogadhato haszonnal), akkor a szolgaltatoknak erdekuk lenne minel több utast szallitani minel jobb szolgaltatast nyujtva.

A tavolsagi buszokra valo tulekedes az tenyleg borzaszto, egyreszt mentalitasbeli problema, masreszt ha a szolgaltatoknak erdeke lenne a lehetö legtöbb utast szallitania, akkor beallitana eleg buszt ahhoz, hogy mindenki kenyelmesen utazhasson. Amig viszont az a valasztek, hogy vagy felharcolom magam a buszra, vagy lemaradok, addig az emberek többsege bizony tulekedni fog.

névtelen Creative Commons License 2000.05.23 0 0 734
lehet, hogy meg lehetne csinálni, de meg kellene hozzá nyerni a nyugdíjasok nagyrészét. Színvonallal. A nyugdíjasok sem szeretnek zsúfolt járaton utazni, s a hévízi buszra ő sem fér fel, ha épp _dolga van arra.
Csak egész apró lépés kellene: pl: évi 12/24 ingyenes utazás, a többi 90%-os. Ez alig megszorítás, viszont a notórius utazókat, illetve a vonaton lakó hajléktalanokat leállítja....
Előzmény: illesf (731)
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.23 0 0 733
A nyugdíjasok utazási szokásainak fékentartásához:

Valahol (Ausztria?) találkoztam olyan előírással, hogy biciklit a vonatra munkanapokon 9:30-15:30-ig és 18:30 után, szombaton 9:30 után (magyarul a hivatásforgalmi időn kívül) lehet felvinni.

Célszerű lenne a nyugdíjasokra is valami hasonlót bevezetni, tehát hogy a csúcsidőn kívül ingyen, olyankor pedig pl. 50 %-os áron utazhassanak. Persze jól kell megválasztani a csúcsidő meghatározását. No de ki kockáztat meg 2,5 millió szavazatot???

Macibb

illesf Creative Commons License 2000.05.23 0 0 732
A távolsági buszokon bevezetném a kétfázisú beszállítást. Azaz 20 perccel kell a járatnak beállnia a végállomásra. 10 percig csak a "távolsági" utasokat venné fel

Erre már láttam működő példát a Balassagyarmat-Budapest járaton. Sofőrfüggő.

Előzmény: névtelen (723)
illesf Creative Commons License 2000.05.23 0 0 731
Csakhogy ezeket a korlátozásokat ki csinálja meg? Nem lesz olyan kormány. Magyarország öregedő ország, a lakosság 20-25%-a túl van 60-on. Ez egy választásnál már jelentős hányad. Ha valaki elvenné a nyugdíjasok utazási kedvezményeit, akkor biztos, hogy jóval kevesebb szavazóra számíthat. Ezt meg egyenlőre senki sem fogja vállalni.

Más: új volán menetrendet mikortól lehet majd kapni? Tegnap még nem volt az Erzsébet téren.

Előzmény: névtelen (716)
FOMA Creative Commons License 2000.05.23 0 0 730
Ez elvileg kötelező előírás, először a legmesszebb utazokat kell beszállítani. Más kérdés, hogy sok gkv. ezzel nem törödik. Én ezért szállok fel az Úttrörő téren.:)
Előzmény: névtelen (729)
névtelen Creative Commons License 2000.05.23 0 0 729
nem biztos, hogy a távolság szerinti beszállítás jó ötlet. Elenpélda: a lent említett szegedi busz és Balatonfűzfő esete..
Előzmény: FOMA (728)
FOMA Creative Commons License 2000.05.23 0 0 728
Az első kérdésre megoldás lehetne, ha valamennyi gkv. betartaná az előírt beszállítási sorrendet: elővételben váltott jeggyel utazok, távolság szerint csökkenő sorrend, a végén futottak még.
A másodoik kérdésre az a válaszom, hogy nagyon jó kérdés.
Előzmény: Gödény (727)
Gödény Creative Commons License 2000.05.23 0 0 727
De ez csak a fele az eredeti problémának. Én legalábbis úgy értettem, hogy két problémánk van:
- hogyan lehet a távolsági buszra való felszállásnál a tolakodást elkerülni ?
- hogyan lehetne korlátozni az amúgy ráérő nyugdíjasok ingyenes utazását olyan időszakban, amikor túl sok a fizető utas is ?
Előzmény: trebb (724)
névtelen Creative Commons License 2000.05.23 0 0 726
és ha a szépen megváltott helyeden egy öreg nyugdíjas néni ott virít?

Veszprémben még egyszer sem hallottam azt a szót, hogy "helyjegy"...

Pesten meg a Bartókon szállok fel, felesleges helyjegyet vennem, mert úgyse fog felállni senki...

Előzmény: trebb (724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!