A C-50-es mozdonyokat a MÁV Északi Járműjavító építette az ötvenes-hatvanas években, nagyjából abból, ami épp rendelkezésre állt. Bár nekem elsősorban a Csepel motor jellegzetes kerregése tűnik fel, biztos vagyok benne, hogy aki traktorokkal, munkagépekkel vagy teherautókkal[...] Bővebben!Tovább »
A belinkelt kép galériájában van, trélerezték. Megfordulni se tudott volna, meg a váltók sincsenek rá kiépítve. A belvárosi szakaszból ahol kiágazik a hídhoz vezető szakasz, ott indul a külső sínpár, az utca közepén.
Első rendes (nem átutazós) pozsonyi látogatásommal évtizedeket vártam; a másodikat nem akartam ennyire elhúzni, úgyhogy két és fél év után ismét ott álltunk Jazzcoollal a "kis nagyvárosban" - persze megint a sínek mellett :
A fentebbi fotót nem készíthettük volna el[...] Bővebben!Tovább »
Az ingolstadti Audi-múzeum egyik fő látványossága egy több emelet magas páternoszter , melyben a cégcsalád különböző korszakainak gyöngyszemei utaznak körbe-körbe. 2016 nyarán a piros volt a téma - ilyen színű Audik, NSU-k, Horch-ok, DKW-k, Wandererek sorakoztak az[...] Bővebben!Tovább »
Gondolom szüneteltetve van, beépítve talán nem. Mekkora mázli, hogy nem sokkal a bezárása előtt még kinéztem oda édesapámmal, persze akkoriban már erős érzésem volt, hogy ez lesz.
Érdekes, hogy hogy megváltozott gyerekkorom óta a budaörsi reptér ! Nem nagyon emlékszem*, hogy azelőtt - repnapokon kívül - vitorlázókat láttam volna itt, a kilencvenes években viszont megjelentek a csörlővel "fellőtt" , aztán lelkesen termikelő gépek, és ma már fura lenne[...] Bővebben!Tovább »
Hat évvel ezelőtt morogtam egy sort amiatt, hogy a város egyik leghangulatosabb panoráma-lelőhelyén a nagy büdös semmi fogadja a legalább minimális civilizációra számító érdeklődőt . Régen BKV-busz járt ide fel, volt turistáknak való büfé, most viszont maximum pár[...] Bővebben!Tovább »
A pozsonyi villamoshálózat egyik nevezetessége a várhegy alatti alagút . A 790 méter hosszú műtárgy közúti alagútként kezdte pályafutását: 1943-ban kezdték építeni, de csak 49-ben adták át; közben egy ideig óvóhelyként üzemelt. A gyalogosforgalom miatt a felső[...] Bővebben!Tovább »
Annak ellenére, hogy néha csak a stúdióban állt be valaki mögé a gitárjával , Gary nem volt az a kimondott háttérzenész alkat: kimondottan jól érezte magát elöl, a reflektorfényben . Persze, aki ismeri a munkásságát, tudja, mennyire szerette mások számait feldolgozni , vagy[...] Bővebben!Tovább »
Bamberg belvárosa kész ékszeresdoboz, a Regnitz folyó közepébe épített régi városháza pedig messze földön híres:
By Simon Koopmann - Own work , CC BY-SA 3.0 de , https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9970092
Azt természetesen sejtettem, hogy az építmény a rokokó[...] Bővebben!Tovább »
Az elmúlt hónapokban ismét végignéztem a Tűzvonalban t . Véletlenül bukkantunk rá nyaralás közben a Duna World ön, a második résznél ; hamar be is lett állítva a sorozatfelvétel. Érdekes volt "egy hajtásra" látni a teljes történetet, úgy, hogy nem kellett két rész közt[...] Bővebben!Tovább »
azt mondja az elején, hogy: "A budapesti villamos városi vasút társaság tervbe vette, hogy a Dunaparton végződő vonalát az Eskü-hídon átvezetve, a Gellért-hegyi alagúton, Árok-utczán (sic!) át Attila-körúton az ördögárok mellett való bekanyarodással a fogaskerekű vasútig"
Az eskü-híd uge az Erzsébet híd volt, utána pedig a Krisztina körúti vonalról vanszó lényegében. De oda miért kellett Gellért-hegyi alagút?
Mert a cikk később már a Gellért teret emlegeti, nem vesz tudomást arról, hogy a fenti vonal nem is arra ment.
Rég volt már SNL-es bejegyzés, nem? Bár sejtem, hogy az angol nyelv miatt az olvasók egy része azonnal továbbkattint, ránk fér egy kis önfeledt röhögés. Direkt nem nevetést írtam, mert az alábbi jelenetekben néha nem is a szöveg a lényeg, hanem hogy valamelyik szereplő vagy[...] Bővebben!Tovább »
Anno kicsi koromban elvittek egy buszos kirándulásra Sopronban, akkor több mint tízszer kellett megállni azért, mert hánytam... Később ennyire már nem fajult el a dolog, de azért a rosszullét megvolt. Kb 20-25 éves koromra jutottam el odáig, hogy buszon már elvagyok, de autóval most is csak úgy, ha kilátok előre. De ha lenézek pl térképre, akkor fél perc alatt előjön.
Vaskerekes járművekkel sose volt bajom, gondolom azért mert azok sokkal egyenletesebben mozognak. Egy kivétel van: az akcelátoros Tátra, ami képtelen egy adott sebességgel haladni, vagy gyorsít, vagy lassít, gyorsan váltakozva. (Azt nem tudom, hogy ez eleve az elvéből adódik-e, vagy a vezetők voltak bénák, esetleg a pedálos szabályozás bűne.)
Erről a jelenségről szerintem tanulmányt lehetne írni. Az elmúlt 8 évben először 4 évig Audival, aztán 4 évig a legújabb típusú (F30) BMW-vel közlekedtem. Sem sávváltással, sem kikanyarodással nem volt gondom soha, olyan előzékenyek voltak az autóstársak, hogy öröm volt közlekedni. Március óta egy kicsi Jeep-pel járok, a FIAT 500L alvázára épült és visszatértek azok az idők, amikor küzdeni kell minden egyes sávváltásért. És valóban a Skodák és hasonlók éreznek bizonyítási kényszert magukban. Robogóval szintén: prémium autó legtöbbször elenged, minél olcsóbb kocsi, annál jobban izmozik. Talált egy gyengébbet végre :-(
A Jeep legnagyobb értéke, hogy amióta megvan, rendszeresen járunk a 31R végébe leszálló gépeket nézni. Néha jön velünk öcsém kislánya is. Legutóbb, mikor érte mentünk rábeszéltem a 76 éves apámat, hogy jöjjön velünk. Világ életében vasutas volt, de minden jármű érdekli. Nagy nehezen eljött és én lepődtem meg a legjobban: le volt nyűgözve, már jócskán sötét volt, mire haza tudtunk keveredni. Ma felhívott, hogy mit csinálunk a hétvégén, nem megyünk-e ki esetleg repülőt nézni :-)
egy sárgára váltó lámpánál akkurátusan nagyot fékezett
Akkor annyira nem sikerült neki az az akkurátus szabálybetartás... (Bár nyilván a LIAZ-osnak sem).
Erről jut eszembe, bár nyilván senkit nem érdekel, most vettünk második autónak (mert muszáj volt) egy "youngtimer" kisautót. Na, basszus, azt mindig le akarják tolni az útról, meg simán kifordulnak elé. Pedig menni megy. És a tompított mindig be van kapcsolva. És nem a bömösök, hanem a Skodák és hasonlók. Érdekes, amikor a naggyal megyek, akkor semmi ilyen nincs... Utálom, amikor egy motoros refivel közlekedik éjjel-nappal, de ezek után valamennyire meg tudom érteni.
Úgy kb. 20 éve barátomék vettek egy aranyszínű VW Santana-t. Addig azt sem tudtam, hogy létezik olyan autó. Barátom évtizedekig nem vezetett, újra is kellett csinálnia a jogosítványát és friss jogsisként nagyon be akarta tartani a szabályokat. Pár hónapja volt nála az öreg luxusautó amikor egy sárgára váltó lámpánál akkurátusan nagyot fékezett. A mögötte jövő LIAZ pótkocsis teherautó viszont úgy gondolta, hogy ő még átmegy.
Ők nem sérültek meg nagyon, de a szép autó teljesen rommá tört. Pedig az kívül-belül gyönyörű volt.
Egy 160 lakosú faluban sok mindenre számít az ember. Például kacsaúsztatóra, takaros házakra, pajta előtt álló traktorokra.
A Felső-Frankország dombjai közt megbúvó Treppendorf azonban nem átlagos falu, ahogy az a jobbra láthatóhoz hasonló vicces feliratokból, vagy[...] Bővebben!Tovább »