Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 5238

A Bz-nél minden jobb :)

Esetleg egy képe lenne valakinek ezen vonatokról?

Előzmény: m0L (5237)
m0L Creative Commons License 2015.06.07 0 0 5237

a bznél biztos jobb

Előzmény: Normann Backs (5235)
v43 1020 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 5236

Köszi a választ!

Előzmény: m0L (5233)
Normann Backs Creative Commons License 2015.06.07 0 0 5235

Mondjuk én se értem, hogy miért Nagydácsia a tartalék, mikor van egy halom Szöcske Szegeden.

Mondjuk tény és való nyáron teljesen megfelelnek a 140-es alsó szakaszára, a Bz-ék csak szenvednének ebben a hőségben.

Ahogy néztem, olyannyira nincs már Bz Szegeden, hogy a Röszkei vonalon is már Usgyi pörög.

Előzmény: m0L (5234)
m0L Creative Commons License 2015.06.07 0 0 5234

Mondjuk nem értem miért nem tartalékba rakják be a szöcskéket.Több értelme lenne,mint személyvonatozni.

m0L Creative Commons License 2015.06.07 0 0 5233

Egész nyáron,ha minden igaz.

Előzmény: v43 1020 (5232)
v43 1020 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 5232

Meddig várhatók a Szöcskés személyvonatok Szeged-Kiskunfélegyháza között? Egész nyáron vagy ez csak ilyen 1-2 hetes átmeneti állapot?

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.06.03 0 0 5231

Lesz:

Előzmény: Ikaruszki (5230)
Ikaruszki Creative Commons License 2015.06.03 0 0 5230

Lesz idén is fűtőházi nyílt est?

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.06.03 0 0 5229

Egy elütés volt. Veled még nem történt ilyen?

Előzmény: kecsóimv (5228)
kecsóimv Creative Commons License 2015.06.03 0 0 5228

A víz: 1879, látszik, hogy vidéki vagy!

Előzmény: Rollende Landstrasse (5221)
Magyar NaBA Creative Commons License 2015.05.23 0 0 5227

Parádés ló a Szegedi IC-n:

Magyar NaBA Creative Commons License 2015.05.20 0 0 5226

"Hát, úgy tudom, nagy forgalom nincs."

 

Nagy nincs ugyan, de azért nagyobb van, mint mondjuk öt évvel ezelőtt. Mostanában pl rendszeres a kavicspakolászás, körülbelül két hónapja ki is mentem lefényképezni az aktivitást. (5201-es hsz.) Azóta nem nagyon rozsdásodott be a sín. A betakarítási időszakban pedig gabonás kocsikat lehet látni ott rendszeresen.

 

---

 

Szeged város ha rövid távon nem is, de középtávon a Tisza pályaudvar megszüntetésével számol. A város neten fent lévő építési szabályzatának tervlapjain például már nem húzódik a vasútvonalak mellé kötelezően kijelölendő védőzóna, pusztán a Nagyállomás védőzónája terjed ki a Tisza pályaudvar területére. (A medencés kikötő iparvágányánál viszont meghagyták a védőzónát, hovatovább! Már a Déli vasúti híd is helye is ki van jelölve.) Ugyanígy építési korlátozás van a Tisza pályaudvar területén a Tisza folyó miatt is. 

 

2008-ban a Tisza pályaudvar területének beépítésére a város szabályozási tervet készíttetett, amelyből látható, hogy a vasútnak nyoma sem marad a területen:

http://www.szegedvaros.hu/szolgaltatas/letoltesek/doc_download/1807-402007-xi-14-kgy-rend-vasuti-palyaudvar-rszt-2-sz-melleklete.html

 

A város arra vár, hogy a Tisza pályaudvar területének átalakításához kedvező körülmények adódjanak. (Teherforgalom kivonása, egy déli és egy északi feltáró út építése, gazdasági fellendülés, hogy gyüjjenek a befektetők.) Ha ez megvan, akkor pillanatok alatt megegyeznek a kormánnyal, hogy az vonja ki a MÁV-ot a területről, mert kezdődik a tömbrehabilitáció.

Előzmény: Izsó001 (5222)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 5225

Ok! :D

Előzmény: Rollende Landstrasse (5224)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.05.20 0 0 5224

Lehet, de majd ehhez mérten fogom komolyan venni a tudásszomjadat...

Előzmény: Izsó001 (5223)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 5223

Ma is tanultam valamit, köszi! Egy gonoszkodó kérdésem lehet? ;) És a miskolci Tiszai pu. ? :)))

Előzmény: Rollende Landstrasse (5221)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.20 0 0 5222

Hát, úgy tudom, nagy forgalom nincs. Amik megdobják mostanában, az az M43 építési forgalma. Sajnos a szegedi ipar lényegében megszűnt, így az nem is generál jelentős teherforgalmat. Ami van, az jórészt a 135-ről itt forduló vonatok, gondolom. De majd a szakértők helyesbítenek. Az viszont biztos, hogy 30-35 évvel ezelőtt ez nem így volt. Záhonyi irány, ferencvárosi gyorsteher, házgyári kiszolgáló (Dorozsmáig) stb. És jellemzően 40 vagon körüli szerelvények. A villamosítás előtt az M62-t gyakran Dorozsmáig egy Truman segítette a lendület megszerzésében hátulról. Voltak olyan vonatok, amiket megállítani sem volt ildomos. Legalábbis az elmondások alapján. A 90-es évek elejéig még horgosi átmenetben is volt teher, azért is lett megerősítve (átépítve) az a vonal, nem a Jz Sinabuszai miatt. Ja, és még a Puskin is egy időben arra járt Moszkva-Belgrád viszonylatban. :)

Előzmény: Maci1986 (5220)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.05.20 0 0 5221

A Tisza pályaudvart a hajóforgalom miatt építették oda. A Víz (1897) előtt még nem választotta el töltés a folyótól. Erre utal a neve is. 

 

Ha már ennyire belementünk, akkor részletezem. A szegedi állomás több nagy részre oszlott a teljes kiépülése után. A város első vasútállomása a Rendező területén volt, aztán ezt lebontották és a személyforgalmat áthelyezték a mai helyére. Ezt követően épült ki az egymáshoz kapcsolódó szolgálati helyek hálózata:

 

1. Szeged

 

2. Rendező pályaudvar. A helyből induló vagy más ok miatt rendezést igénylő tehervonatok összeállítása itt történt.

 

3. Tranzit-pályaudvar. Ma már nem létezik, a Szabadkai út és a Hattyasi út között volt. A rendezést nem igénylő tehervonatok kezelésére szolgált. Később itt fordultak a tehervonatok Szeged-Rókus felé.

 

4. Tisza pályaudvar. A helyben feladott vagy Szegedre érkező áru kezelése történt itt. Később a Rendezővel összekötő vágányhoz futott be a kisvasút is, attól kezdve azt a sarkát a pályaudvarnak Szeged-Átrakónak nevezték.

 

Szeged-Rókust most inkább nem taglalnám, mert az másik vasúttársaságé volt, külön fűtőházzal és nagyon kiterjedt iparvágány-hálózattal.

 

 

Előzmény: Izsó001 (5219)
Maci1986 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 5220

Hat jolvan na :) 

En a guglimaps terkepes nezete alapjan inkabb amolyan iparvagany tomegnek kepzeltem egy vagy tobb uzem kiszolgalasara!

jelenleg szeged milyen teherforgalmat bonyolit? Altalaban sok maganvasuti mozdonyt latok. Vasarnapi hazajovetelemkor is volt 3 Train hungary-s gep. Gondolom tranzit forgalom nem jelentos de ennek ellenere elenknek tunik a dolog!

Előzmény: Izsó001 (5219)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 5219

"palyaudvar szeru dolog"

A Tiszapályaudvar igen komoly teherforgalmat bonyolított le fénykorában. Volt ott átrakó is, mivel ott jött be a pusztamérgesi/ásotthalmi keskeny nyomközű is, egy időben pedig ott volt a végállomása is (amikor a Rosevelt tértől visszavágták). Szóval szerü... :)

Előzmény: Maci1986 (5218)
Maci1986 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 5218

Koszonom az infokat! 

 

Tehat ott valahol a nagy allomas alatt van meg valami palyaudvar szeru dolog?

 

Nekem ugy nagyon tetszik maga az allomas bar a vaganyrendszerre raferne nemi modernizacio!

a kocsijavitoban ,hogyhogy sikerult megorizni egy Md vezeerlot es egy Vfk-at?

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (5217)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.05.18 0 0 5217

kozvetlenul a pu elott van egy leagazas jobbra. Villamositott vonal az hova vezet?

 

Szeged-Tisza pályaudvarra vezet a vágány. Az oda vezető vágányból csak az első száz méter van villamosítva a rendezői tolatási mozgások miatt.

 

 

szeged allomas miert van olyan magasan?

 

Ez a már nem létező vasúti híd öröksége. Ha az állomást a város szintén helyezik el, túl meredek emelkedőn kellett volna felkapaszkodni a vonatoknak. Ezért a híd magasságába építették az állomást. Mivel Szeged mélyebben helyezkedik el, mint a környéke, a vasút építésekor nem "vitték le" a pályát a város utcáira, hanem egy fokozatosan magasodó töltésre építették, amely a Szabadkai útnál kezdődik és a (volt) hídon túl körülbelül Szőregig tart. Ezért van magasan az állomás, bár a lejtés sehol sem haladja meg a 2,5 ezreléket. Csak a már említett Tisza pályaudvar lejárójában, az viszont nem a fővonal része.

Előzmény: Maci1986 (5215)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2015.05.17 0 0 5216
Előzmény: Maci1986 (5215)
Maci1986 Creative Commons License 2015.05.17 0 0 5215

Szegeden ahogy haladunk a pu fele kozvetlenul a pu

elott van egy leagazas jobbra. Villamositott vonal az hova vezet?

mas: szeged allomas miert van olyan magasan?

a vontatasi teleprol vannak kepei valakinek? Vonatbol semmi se latszik :(

thomashomas Creative Commons License 2015.05.16 0 1 5214

És tényleg!

Előzmény: Magyar NaBA (5213)
Magyar NaBA Creative Commons License 2015.05.11 0 0 5213

Épp e percekben egy csörgő van kint a tartálytelepnél.

 

Lám-lám, mire képes az e-útdíj...

thomashomas Creative Commons License 2015.05.08 0 0 5212

Minden bizonnyal nem mindennapos, hogy a Budapesti úton keresztbe jön egy szergej. :)

Előzmény: m0L (5209)
thomashomas Creative Commons License 2015.05.08 0 0 5211

Biciklivel :))

Egyébként volt infóm a vonatról, igazából az volt az egyetlen kérdés, hogy mikor mennek ki ténylegesen is tolatni... Volt már rá alkalom, hogy 2 egymást követő nap is lemondták a menetet, ráadásul teljesen bizonytalan, hogy délelőtt vagy délután mennek.
Egy szép napos délutáni napon szívesen elmennék még egyszer érte. :))

Előzmény: m0L (5210)
m0L Creative Commons License 2015.05.08 0 0 5210

Hogy sikerült elcsípni,ha nem titok?

Előzmény: thomashomas (5208)
m0L Creative Commons License 2015.05.08 0 0 5209

Húúú!Jó képek!

 

Gázolaj,benzin.

Előzmény: thomashomas (5208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!