Keresés

Részletes keresés

tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232135

Én is (az itt általában leszólt) marokváltóra cseréltem az asszony első váltókarját, mert előtte nem tudott váltani, és ez bevált.

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
Ati_66 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232134

Szia!

 

A lányomnak sikerült olyan bringát venni 8 éves kora körül amin tekerős markolat váltó, gripshift volt.

Mivel nem sokat kerékpározott így nem panaszkodott, de talán ezzel könnyeben tudnak váltan gyengébb kezűek is, de ezzel sem egyszerű, mert viszonylag sokat kell csavarni egy első váltáshoz.

 

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
Senior.Gonzales Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232133

Sziasztok,

 

segitítséget szeretnék kérni, mivel nem sok tapasztalatom van (nem őskori) MTB első váltóval.

Vettem a lányomnak egy új kerékpárt. Egy 3x8-as shimano altus M370 váltó fékváltókar szett kombóval van szererelve. Szépen vált, nem volt vele gond a kipróbálásnál (használt).

 

Otthon derült ki hogy a lányom nem tud váltani az első váltóval a nagyobb lánctányérokra. (később kiderült hogy még a feleségemnek is nehézséget okoz)

A gond az ergonómiával van, egyszerüen nem tudják ennyire hátranyomni ilyen erővel a kart. A bowden alapvetően simán jár, a problémát az első váltó rugójának legyőzése jelenti ezzel a karral.

 

Még nem cseréltem bowdent és nem pucoltam váltókar mechanikát, de nem érzem hogy ez lenne a gond, sokkal inkább az hogy  "ez ilyen".

 

Milyen első váltókart / váltót lenne érdemes kipróbálni, amit kisebb / gyengébb kezű emberek is hatékonyan tudnak üzemeltetni?

Van valakinek ilyen jellegü tapasztalata?

 

köszi szépen előre is.

Üdv,

Speedy

 

 

paddyjoe Creative Commons License 2019.10.26 0 0 232132

Ezt alapul véve, sikerült jócskán túltolnom. 4e környékén lett lánc meg sor cserélve, most 22e-nél járok. Ha csere lesz megy minden és a nagyobbik lánckerék elől. Kb. 110 kg-ot mozgat mindennel együtt, megérdelmi a frissítést, különben a lánc rövid idő alatt kuka lesz. Meg aztán a Sora tényleg nem visz kopottan új láncot ugrabugra nélkül.

 

Más.

A váltóban a kereket mikor szoktátok cserélni? Jelenleg még a gyári van, állapota megfelelő, érdemes lenne csapágyasra cserélni? Köszi!

 

Előzmény: rinceWIND (232111)
cobranco Creative Commons License 2019.10.26 0 1 232131
dhpage Creative Commons License 2019.10.25 0 0 232130

véleményem szerint a bowdenes az nem igazi tárcsakfék, csak utánzat :)
ott a fő gond, hogy a hiányzó erőt (hidraulika) a puha fékbetéttel pótolják, ami bizony ilyen kellemetlen mellékhatást okoz.

Előzmény: etomcat (232122)
Friczy Creative Commons License 2019.10.25 0 1 232129

Normál használatnál a hidraulikus tárcsafékben sok évig nem kell olajat cserélni, légteleníteni. A feleségemnek vagy 8 éve van meg a bringája Tektro Auriga fékekkel, sose volt baja a fékezéssel, még betétet se kellett cserélni, nemhogy légteleníteni. És nem a garázsban áll, lánc- és sorcsere már volt rajta kopás miatt.

 

V-fékkel (illetve országúti patkófékkel) pedig már koptattam el felnit (alufelni volt, nem karbon), igaz, ahhoz is kell vagy 30ekm. De ha a fékbetétek cseréjéhez hozzácsapom a 4-5 évenknénti felnicserét is, akkor már lehet, hogy a hidraulikus tárcsa olcsóbb.

Előzmény: etomcat (232122)
Alexfux Creative Commons License 2019.10.25 0 0 232128

Ahogy mondod! Főleg sötétben volt tegnap izgalmas. Nagyon HHH-Fenyőgyöngye fílingem volt egy holdtöltés mászás után. :-)

Előzmény: SzeZo (232127)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232127

Bárcsak a Pásztó - Galyatető, illetve még inkább az azt követő szakaszt újítanák fel rendesen!

Egy-két rövid szakaszt megcsináltak, de a Galyatetőtől kezdődő lejtő még mindig horror a virsligumikkal.

Előzmény: Alexfux (232125)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232126

Azt hiszem, csak egy alapos teszt tudná kimutatni, hogy a tárcsa, vagy a V-fék jobb/rosszabb nedves környezetben.

Épp' egy hete lepődtem meg rendesen, hogy sűrű ködben kb. háromszorosra nőtt a féktáv az országútival (jó, nem V-fék, de felnire ható). Ugyanakkor azt is elmondhatjuk, hogy a tárcsafék is sokat veszít erejéből vizes körülmények között. Talán az lehet a tárcsafék előnye, hogy távolabb van a felverődő víztől, de ennek ellenére ez is sokkal gyengébben dolgozik esőben, latyakban. Száraz körülmények között viszont már többször örültem, hogy működött a tárcsa-satu és nem kellett kéretlenül találkoznom félvak, agyament autósokkal.

Előzmény: etomcat (232122)
Alexfux Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232125

Apropó Kékes.

 

Újítják fel a Mátraháza-Kékes utat. Aki arra szeretne menni, erre készüljön.

 

De ha készen lesznek, akkor lehet majd lefelé csapatni. :-)

Alexfux Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232124

" csak hát az olajcsere, a légtelenítés bonyolult, a költségek magasak..."

 

Nekem jó ideje (2015?) hidraulikus tárcsafékeim vannak (Merida Speeder T2-D). Én nem értek a bringákhoz, a klasszikust idézve "Én csak vezetem, nem tudom, hogy mitől megy".

De nem rémlik, hogy nagy pénzeket kellett volna fizetnem a tárcsafékek miatt. Persze tudom, hogy minden relatív.

 

Én azért vettem tárcsafékes bringát, mert szeretek hegyre menni és ha onnan legurulok, akkor a 115kg-os tömegem tud lefelé haladni. ÉS nem baj, ha azt a lendületet valami meg tudja fogni. És persze a eső sem ront a fékhatáson, de esőben a legritkábban bicajozom.

 

Most jöttem a Kékesről, nagyon megnyugtató érzés volt, hogy elég hamar meg tudok állni, ha kell.

Előzmény: etomcat (232122)
alnibell Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232123

"Legkevésbé a görgős fék kopik, mivel az alig lassít valamennyit szegény. Hajrá BuBi..."

 

Ha kellett állóra fékeztem a Shimano görgős fékkel az első kereket. Illetve nem, mert az agyban van egy csúszásgátló.

Előzmény: etomcat (232122)
etomcat Creative Commons License 2019.10.24 -1 2 232122

> fékhatás és kopás tekintetében még a tárcsa a legjobb kompromisszum

 

Mechanikus tárcsafék esetén koszos (saras) környezetben megdöbbentően gyors tud lenni a kopás és a fékhatás megszűnése, hacsak nem drága automata utánállítós típus. Hidraulikus tárcsafék automatikusan utánállít, csak hát az olajcsere, a légtelenítés bonyolult, a költségek magasak... Esős országban viszont nélkülözhetetlen a tárcsa, angoloknál imádják.

 

Legkevésbé a görgős fék kopik, mivel az alig lassít valamennyit szegény. Hajrá BuBi...

 

> a legdrágább megoldás a v fék, nem csak a pofák kopnak, hanem a felni is.

 

Ez nem csak a hőre széteső karbon felnik reklámozása miatt lett kitalálva, hogy ekézik a felni fékeket? Akár az egyfalú alut is évek munkája elkoptatni, fémet a gumi betéttel. Egy Magura az nagyon jó fék, de pl. a SRAM-nak is van hidraulikus patkóféke országútikra!

Előzmény: dhpage (232121)
dhpage Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232121

fékhatás és kopás tekintetében még a tárcsa a legjobb kompromisszum. dobféknél nem lesz akkora fékerő és nagyobb lejtőnél elmelegszik.

a legdrágább megoldás a v fék, nem csak a pofák kopnak, hanem a felni is. és a legkisebb dzsuva hatványozott kopást idéz elő.

Előzmény: Tommmer (232117)
dhpage Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232120

el kell költeni a pénzt...
a kalászi pl. szerintem tök jó lett, nem vágtak ki semmit és használható. ami gond, hogy nem elég széles (na meg a vékony aszfalt). és itt rögtön felmerül, hogy ha a partin szélesíteni kell a szabvány miatt, akkor a kalászin miért nem tették meg?

Előzmény: SzeZo (232115)
dhpage Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232119

de jó lenne, ha 60-at bírna autón egy fékbetét :D
egyébként nincs, mindenkinél más. sebesség, használati mód, időjárás, ezek mind befolyásolják.

Előzmény: Tommmer (232109)
alnibell Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232118

A Shimano-nak van görgős fékje is. Előre, hátra egyaránt.
Jó másfél évtizedig koptattam őket, de cserélni még semmit nem kellett bennük.
Zárt, a fröccsenő víz nem árt neki. S ami érdekes, alkalmanként belül zsírozni kell.

Előzmény: Tommmer (232117)
Tommmer Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232117

amugy visszaterve a fekre. abban tudnatok segiteni hogy melyik tip fek kopik a legkevesbe? idaig v fekes bringam volt, aminel ugye a fekpofa anyagtol fuggoen latom, hogy mennyire kopik, viszony ha kemenyebb lenne az anyaga felek, hogy a felnit baszna szet. ezert gondolkodok, hogy  a kov bringam nem v fek-es lesz.

tarcsafek? itt is szamolhatok hasonlo futasteljesitmenyre? dobfek? mennyire nehez egy dobfeken, kopo alkatreszt cserelni?

ill. azon gondolkoztam, hogy kov bringam agyvaltos lesz, es lattam olyan modelleket ahol kontrafek? van. gondolom az esobe, jo (v feknel ereztem hogy esos idoben hosszabb a fekut) viszont 1 kontrafek elkophat? ha elkopik lehet, cserelni, vagy az egesz kerek kuka?

Előzmény: Tommmer (232114)
Friczy Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232116

Vagy akár kiszélesíteni és megerősíteni a meglévő kerékpárutat a Szentendrei út mellett. Ez meg maradhat a montisoké. Egy árvíz után akkor is használhatatlan lesz országútival, ha sztrádát építenek oda.

Előzmény: SzeZo (232115)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.23 0 1 232115

https://index.hu/belfold/2019/10/23/27_arteri_fat_terveznek_kivagni_kerekparut-epites_miatt_a_duna-parton/

 

Nem értem, miért nem hagyják a meglévőt úgy, ahogy van.

Nem lenne egyszerűbb a töltésen vinni az új kerékpárutat? Azt legalább ritkábban támadná az árvíz. A szúnyogkedvelők pedig tekereghetnének, sétálhatnának az erdőben.

 

Tommmer Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232114

koszi mindenkinek, akkor beruhazok uj kopo dolgokra, fekre meg azt mondom oke, elkophat, lancon kicsit huzom a szamat de azt hozzatennem hogy telen/nyaron esoben  mindennap bicajjal megyek dolgozni, szoval ott is nagyobb terhelest, kapott mint egy atlag. nincs mese itt a csere [ideje]

várkonyi zalán Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232113

A rezonancia is okozhat zsibbadást. pl ha aszfalton bizonyos típusú gumiknál előfordulhat. Én is jártam így. A markolat kicserélésén is lehet gondolkozni pl. ergonomikusra. terepre én például karbon kormányt használok, ez is minimalizálja a kézfáradást, zsibbadást. A kesztyűnek itt nincs akkora szerepe mint sokan gondolnák, viszont esésnél és kézizzadásnál jól jöhet:)

Előzmény: duke81 (232098)
henngergely Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232112

Nincs sarokszám (autóknál sem), a kopóalkatrészek futásteljesítményére. Erősen felhasználás, és környezeti terhelés függő. Értem ezalatt, minél abrazívabb (sáros, havas) a környezet, annál gyorsabb a kopás. Erős ember hajtja tapossa a pedálokat, vagy sem.

10.000 km egy átlagembernek több évi teljesítménye, ha innen nézzük az autós 50-60ezer kilométere sem átlagos évi futás. Ennek ellenére én elég jó eredménynek tartom, hogy ennyit bírtak.

Előzmény: Tommmer (232109)
rinceWIND Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232111

Nem nagyon lehet ilyesmit meghatározni, mert nem mindegy, milyen szintű szettel szerelt a kerékpárod, milyen módon tekersz, és milyen időjárási viszonyok között.

 

Nekem az átlag eddig 5-6000 kilométer volt, amikor csere érettek lettek a kopóalkatrészek.

 

Két éve nedvesebb volt az ősz, közlekedni muszáj volt, és a saras-havas időben néhány hét alatt elfogytak a fékpofáim. Akkor láncot (Shimano Sora szint), sort, kistányért is kb. egy ősz alatt cserélni kellett. Városban sok megállás, elindulás van, fékezni is többet kell, az átlagnál dinamikusabban is tekerek, ezért kb. évente cserélni kell mindent.

 

Volt olyan 11 sebességes láncom, amit 3000 km körül cserélni kellett, mert kinyúlt, de azzal versenyeztem. Új lánccal, az avval használt hátsó sor (Simano 5800) még simán elmegy több ezer kilométert, és az első tányérok is sokat bírnak még. A Sorás szintű cuccal ilyet nem tudnék csinálni, mert az új lánc ugrálna a régi soron, 105-Ultegra simán bírja a régi sor-új lánc kombót.

 

Ugyanakkor, mivel nem igazán mentem esőben vele, a fékpofákat már több mint 5000 kilométert koptattam (nagy hegyeken is), és még sok ezer km lehet bennük, mert szinte alig fogytak. Pedig, messze nem merem úgy ereszteni a gépet, mint az ifjú titánok.

Előzmény: Tommmer (232109)
hitman Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232110

10 ezer alatt nálam is elfogy a lánc is meg a fékpofa is, ez teljesen normális.

Előzmény: Tommmer (232109)
Tommmer Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232109

van vmi sarokszam hogy egy kerekparon a kopo alkatreszek,gumi, fekbetet [v fek] lanc, megis hany km-t kellene elfutnia?

 

tavaly vettem egy uj kerekpart  de 1 ev alatt a fekbetet elol hatul elkopott es mintha a lanc is megnyult volna. a gumin meg van boven tartalek, de kicsit sokallom, hogy pl. autonal siman bir a fek 50-60 ezer km futast itt nalam 1 ev alatt kevesebb mint 10 ezer km alatt elkopott...

 

koller andor Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232108

20 km-t gurultam rajta. (Tiszakürt- Kunszentmárton) Gabonásokon kívül más tgk nem volt. Beszélgettem helyi lakosokkal , ők nagyon örülnek viszont a vendéglősök és a benzinkutasok már nem annyira.

 

El kell majd mennem Szarvas felé is. Érdemes megnézni milyen a város átmenő forgalom nélkül.

Előzmény: SzeZo (232107)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232107

Viszonylag kevés a kamion:-).

Előzmény: koller andor (232106)
koller andor Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232106

Tegnap megnéztem milyen forgalom van a 44-es úton ott , ahol már átadták az M44-et. :-)

Előzmény: SzeZo (232105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!