Hopsz, ez erdekes. Ugy tudtam, hogy javaban targyalt a Pannon es a Tisza az uj jaratokrol, es a Tisza Volan honlapon a menetrendben benne is vannak! Mi az igazsag? :0
Pécs-Szeged viszonylaton új járat nincs. Továbbra is 3-3 pár Pannon és Tisza, ill. 1 pár Körös járat szolgálaja ki a vonalat. Újdonság, hogy a II. kórház valóban megálló lett Szegeden befelé és kifelé egyaránt. Ezzel sikerült a mórahalmiak tömeges utazási igényeit kielégíteni. A BUSCOM továbbra sem képes jegyet kiadni II. kórházig. Egyetlen "igazi" gyorsjárat van a vonalon: a hét utolsó tanítási napján, és az első tanítási nap előtti napon 14-kor Szeged-Pécs, ami Baján és Mohácson áll meg. Ja és a II.kórháznál. Ez a II. kórház a gkv-k vélemyénye szerint (én is osztom) jó nagy baromság volt, mertúgy gondoljuk azért van a helyi cég, hogy a helyi igényeket kielégítse, a transzverzális járatoknak pedig minűél gyorsabban, minél kevesebb megállóval kellene eljuttatni a nagyobb távolságra utazókat a célállomásra. Ezen a vonalon tényleg nagyon látszik, hogy nincs párhuzamos vasút, különben másaképp nézne ki a menetrend. Senki nem fogja tudni számomra értelmesen megmagyarázni, hogy pl. miért van Bátaszéken három, Mélykúton két megáll egymástól 5 perc gyaloglásra.
A Szabolcs Volános Szeged-Nyíregyháza járaton május 28-án a CTG 604 rendszámú piros-fehér színű régi, hagyományos ,bár a motorhangja alapján talán már D10-es motorral járó IK 256-os ment.
Furcsa is volt,mert általában a Szabolcs Volán szineire (Volánsárga-zöld csíkkal) festett IK E95-öst szoktam látni ezen a vonalon.
Üdv.: Sosiforda
Szuperek az infóid a Hajdú Volán idei beszerzéséről. Elnézegetve azonban a debreceni autóbuszállományt, felmerül bennem egy kérdés:
Mi a fenéből/fenének vesz a Hajdú Volán MAN buszokat,amikor van létezik magyar autóbuszgyártás is. (az előbbiekből kiderült, hogy most már nem is egy)Én feltételezem hogy ezek a buszok nem olcsóbban mint mondjuk egy Ikarus, sőt sz alkatrész sem lehet olcsóbb beléjük!(pláne ha török MAN) Látva azt, hogy mennyi selejteznivaló Ikarus jár-kel a városban, nem tűnik egy kicsit rongyrázásnak ez az egész? "igaz hogy a buszaink fele ócskavas, de nekünk van MAN- ünk is!" elv vezérli a Hajdú Volánt. Amin még jobban meglepődtem,azok a tavaly vásárolt gázüzemü holland MAN-ok. Papíron újak,gyakorlatilag öt évet futottak Hollandiában.A hab a tortán a távolságiaknak vásárolt két Karosa (?!) Ezt már végképp nem tudom megérteni, hogy minek vették. Egy szlovák szobatársam azt mondta, hogy erősebb a motorja, jobban megy a hegyre. Valószínüleg ezért járatják Komádiba.
Egyszer egy kiselőadást kellett tartanom településökológia c. tantárgyból, és én a városi tömegközlekedésről tartottam Debrecen példáján. Nagyon elgondolkodtatott a tanárom véleménye, amikor szóbakerült a debreceni buszállomány: azt mondta, hogy nem érti, hogy nekünk miért kell ezt a rengeteg külföldi buszt megvenni, holott mi is gyártunk, és azzal jobban védenénk a munkahelyeinket, ha magyar buszt vennénk. És akkor még hol volt az a kilenc darab török MAN. Oké, nem lehet az se rossz busz, de szerintem már az Ikarus, meg a többiek is tudnak olyat gyártani, akkor meg minek?
Péntek hajnalban a tar.hu/foma feltöltése megkezdődött, egyelőre IK955 van rajta. A következő ügyeletemben, ha a rendszer is úgy akarja megy a Pannon összes 395, E95, E98-a.
Azt szeretnem megtudni,valaki esetleg szokott e fenykepeket kesziteni,meg ehhez hasonlokat..
(A BUSZAINKROL!!)
Mert en a Hajdu buszairol csinaltam 1 parat..
Cserelhetnenk,meg ehhez hasolno..
Ha valakinek van Hajdus anyaga(kepe),ne habozzon irni!!!
A Hajdun kivul meg van egy keves Tisza Volanos is,+van,egyeb Volanvallalatos,kapott fotom,ugyhogy scannelt peldanyt mindenfelekeppen tudok kuldeni..
ILLESF-nak/nek:
figyi!
255:oldalain a femcsik ugyanugy van elhelyezve,mint a 266-osnal.
szoval a csik nem a sarvedo folott van elhejezve,hanem picit belelog a sarvedobe.
A 256 es egyeb 200-as szerianal pedig a sarvedo folott van a csik.Elmeletileg...
Amikor 1995-ben a Vajdaságban jártam, a szabadkai helyijáratokon Ikarbus kocsik jártak. Ezekről mit tudtok? Ha kis szerencsével megtalálom a fényképeket, akkor meg is tudom mutatni, miről van szó.
Most jarok itt eloszor*,es tetszik ez ahely nagyon!!Ugyhogy en is bekapcsolodok a temaba.
Debreceni vagyok, itt a HAJDU VOLAN RT. a meno.
Mondok nehany infot:
legutobb 5 db. SL222-es, feher szinu MAN csatlakozott a volanhoz..Torok osszeszerelesuek..
Rendszamok:
HGC-652-653-654-655-656
ez az ujake,selotte jott 3 db.IKARUS 263.30m-es is:HFY-745-746-747
Ezekelott,aprilisban pedig szinten 4 db.SL222-es szutyok MAN...
HDZ-104-105;HEV-898-899..
A HAJDU VOLAN legelso MAN SL222-esenk rsza:GRR-172
Roviden ennyi...
JA, es megvalami..
Amit lattatok IKARUS 955-ost,a furcsa 'szarnyas' jellel,az valoszinuleg IKARUSBUS volt,nem sima IKARUS..
Az IKARUS 75+1%-at megvette az IRISBUS,vagyis egyesultek vagy mi,es igy lett az uj nev:IKARUSBUS.Az IKARUS szerencsere megtarthatja a markanevet...
Az IRISBUS pedig a RENAULT es az IVECO egyesultete..
Tegnap egy Triatlon kapcsán voltam útlezáró Vácott. Ebben ugye semmi érdekes nincs :-)) Mivel azonban 10percenként jöttek a sárga buszok, ezért busspottingoltam Nektek egy kicsit:))
Szóval az alábbi rendszámokkal ellátott buszokat láttam: :-))
Ik260: ELK 757, 759, 760, 769 (a Vác-Kosd vonal beosztott kocsija), 773, 787
Egy amatőr kérdés: hogyan tudom megkülönböztetni a 255-ösöket a 256-osoktól, ha nincs ráírva a hűtőjére?
Más: a Bp. Városkapu - Penc járat után menetrendváltástól a Bp.- Bgyarmat - Starján járatok egy része is a 2/A úton megy. Az a baj, hogy még mindig nincs Budapest - Diósjenő járat, viszont július végéig vasárnap is van buszunk. Ez valami kísérlet lehet, hogy csak a nyár közepéig jár?
Még nem jutott el a hozzám az új menetrendkönyv, talán holnapra. Egy biztos: a mai korain (ESG-954) még nem kapott a sofőr új könyvet, semmit nem tudott. Állítólag van megálló a II. kórháznál Szegeden, de persze a BUSCOM-kártyán nincs rajta. Igaz, hogy van rajta több olyan megálló, ami soha nem volt az. Holnap 16-kor tartunk "munkaértekezletet" a sofőrökkel Szegeden az Úttörő téren, ahol a változásokat fogjuk elemezni, természetesen megírom az elsődleges tapasztalatokat.
Aki szereti a régi buszokat, látogasson el a www.kunsagvolan.hu honlapra, és ott az ajándék részbe, majd a bélyegekre...
FOMA, jó hogy jössz! Igaz, hogy 6 pár új gyorsjárat van Szeged-Pécs között?
A Szabolcs Volán szegedi járatának csak annyi az érdekessége, hogy a nyiregyháziak évtizedekig nem közlekedtettek távolsági járatot, mert az "előbb a megyében kell jó közlekedést csinálni" elvet vallották. Aztán mostanában úgy látszik már jó a közlekedés a megyében, mert beindult az egri, a budapesti, és a szegedi járat is.
Egy ilyen járat engedélyezéséhez szinte minden Volánnak hozzá kellett járulni, hiszen szinte mindenki érintett volt a szóbanforgó vonalakon. De aki nem, azoktól is kértek mintaszerűen hozzájárulást. Ha jól emlékszem, még össze is trombitálták a Volánokat egy kis partira a nemes cél érdekében. Semmi kalózkodás, mindent csak úgy, ahogy a Nagy könyvnben meg vagyon írva. Tulajdonképpen szimpatikus ez a megoldás, de csakis a Szabolcs Volánnal szemben voltak ilyen engedékenyek a Volánok, hiszen még a fenekén volt a tojáshéj a távolsági piacon. Kb. mint 6-7 éve a Vasi Volánén.
A Kravtex Kft. Kravoláról Credora változtatta az általa gyártott buszok nevét. Az előbbiben túl sok volt a mássalhangzó, nehezen tudták megjegyezni. A Credo újabb városi és helyközi, valamint távolsági midibuszok továbbfejlesztett változatával ősszel jelenik meg. Továbbá egy brit cég egy tervezői leányvállalatot hozott létre Mo.-on, a Kühne és a Kravtex győri részlege számára ez a kisérleti üzem. Ők készitik az új autóbuszok alvázának prototipusait és várhatóan a szériagyártás is ott lesz. A Kühne egyébként a Kravola (Credo) karosszériaelemeit gyártja.
Pócza Mihály, KV Rt. vezérig.:
"...A fontosabb járatok vezetőit mobiltelefonnal láttuk el, a számitógép pedig valamennyi munkatársam asztalán ott áll. Tavaly egyébként kisérleti jelleggel már működtettük a GPS műholdas megfigyelőrendszert, decembertől pedig üzemszerűen alkalmazzuk. Nemcsak a járművek helyéről, de a fontosabb műszaki jellemzőkről is folyamatosan értesülünk a rendszer révén, sőt a monitor mutatja, hogy áll e vagy halad a jármű. Jár e a motorja? Van e nyitott ajtaja és éppen mennyi? Helyén van e a tanksapka?..."
A cikk mellett kép, melyen Győr térképe látható. A képaláirás:" Térképes járműkövetés műhold segitségével. A számitógépen pontosan nyomon követhető, hogy az egyes járatok útvonalukon belül éppen hol tartózkodnak. A vasúti átkelőket veszélyes zónaként jelölik (ezekben a körzetekben a jv. figyelmeztető jelzést kap), a képernyő alsó részén pedig a jármű üzemelésére vonatkozó legfontosabb pillanatnyi adatok - Azonosító, Utolsó jelentés, sebesség, megtett út, GPS, motor jár, ajtó1, ajtó2, körzet, nyugtázó, fűtés, klima, külső hőmérséklet, belső hőmérséklet, megállók, fogyasztás, tank, fagyálló, motorhő..."
2. Kisalföld c. lap, 2000. ápr. 28.
Pócza Mihály:"Az életszinvonal emelkedésével egyre inkább tért hódit az egyéni közlekedés, miközben a tömegközlekedés versenyképességét is meg kell őrizni. Ennek egyik eszköze lehet a műholdas járműkövető rendszer, melyet az országban elsőként itt alkalmaznak. Ennek segitségével minden eddiginél korszerűbbé válik az utaskiszolgálás. A járműre felszerelt fedélzeti egység tetszőlegesen meghatározott időközönként információkat küld a központi számitógépre, igy folyamatosan figyelemmel kisérhető, hogy hol halad a jármű, mekkora a sebessége, hol állt meg, mennyi a fogyasztása, mekkora a külső és a belső hőmérséklet, hűteni, vagy éppen fűteni kell. A felsorolt paraméterek csak töredékét képezik annak a hatalmas információmennyiségnek, mely a GPS segitségével a Volán társaság rendelkezésére áll. Ennek segitségével hajszálpontosan indulhatnak és érkezhetnek a buszok, az esetleges késésről pedig percnyí pontosságú adatok állnak rendelkezésre. Téli hófuvások esetén sem jelent gondot az autóbuszok helyének pontosítása, elakadás esetén azonnal küldhető a segítség. A GPS segitségével a közlekedés is biztonságosabbá válik, a veszélyes helyekre figyelmeztető jel hivja fel a pilóta figyelmét." A KV Rt. és a Techtrading Kft. együttműködésében kifejlesztett műholdas járműkövető rendszer múlt év decembere óta kisérleti jelleggel működik 26 helyközi járaton. A többéves program keretében a KV Rt. valamennyi autóbusza felszerelhető a járműkövető rendszerrel, magyarországi terjedése alapvetően pénzkérdés. Autóbuszonként átlagosan százezer forintba kerül, s ehhez jön a számitógépes rendszer megteremtésének költsége...
Hát ennyi. Remélem kimeritő volt.
SZVSZ buszonként 100.000 Ft nem nagy költség, főleg ha a sokat szidott FOKGYEM beépitési költségeivel hasonlitjuk össze... És melyik a hasznosabb???
A Nyiregyhaza-Eger jaratot 2 evvel ezelott lattam Nyiregyre megerkezni, egy nyari, penteki napon, kb 30 utassal. Akkor egy lila-kek mintas magasitott Ikarus volt, de talan nem 98-as. Nem volt idom kozelebbrol megnezni.
FOMA biztos meg tudja mondani a szegedit, ha a 14 orassal megy ma haza. (Mellesleg annak a jaratnak az indulasa olyan, de olyan szep tortenet - ahogy az a nagy konyvben meg van irva.)
Ja, es bocs a Tra-ert, bevallom oszinten, hogy nem tudom mit jelent a neved :)
Egészen, teljesen véletlenül nem tudja valaki, hogy mi közlekedik a Nyíregyháza - Eger, ill. Nyíregyháza - Szeged vonalon? Tudom, kettôt és könnyebbet!
Teljes mértékben igaz, amit írtál! Nem kötözödöm, csak légyszi' legközelebb Tra 395 helyett TRA 395-öt írj, gondolom néhányan tudják a jelenlévôk közül, hogy ez mit is jelent. Pl.: TRA 395 E2RR2 HU 0001 a lenne a teljes nevem, ha én lennék az EEM-696.
Igen, valoszinuleg a hazai palya az oka, de a Kisalfold Volannak, de a Vasi es Zala volannak is csak Raba alvazas E95-ose van. Legalabbis en meg mast nem lattam, ami nem zarja ki a letezeset Scaniaknak sem. Ahogy az Alba rendszeres vevo a fehervari Ikarus termekekre.
Erdekes egyebkent, hogy melyik volan milyen 395-osoket vett. En meg Volanbuszos Raba alvazast nem lattam, mas Volanoknak pedig tobbnyirevegyes a parkja. Hallottam olyan esetrol, hogy az egyik volan at akart terni a Rabakrol a Scaniara, de ekkor a Raba igyen retardert, stb. felajanlott, es maradtak a Rabanal.
Tra 395, ha mar online vagy, tudsz pontositani? :)
Ha mar 395-os, E95-os sorozatnal tartunk, hany fele uleselrendezest ismertek?