Keresés

Részletes keresés

KömKel Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35188

Lehet kapni olyan purhabot, ami minimálisan dagad.

Előzmény: Vezo228 (35186)
KömKel Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35187

Hőtechnikai dologból annyiból van jelentősége, hogy a megfelelő kialakitás engedi forogni a levegőt a ficakban, tehát nincs annyira hideg hatása annak a résznek.

Előzmény: Vezo228 (35184)
Vezo228 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35186

Kívülről bitumenes zsindely van, így azt nem szívesen bontogatnám.

A purhabbal a terülése (tágulása) aggaszt leginkább.

 

Előzmény: KömKel (35183)
Vezo228 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35185

Az építkezés 88-ban törént, akkoriban nem ilyen szempontok szerint ment a tervezés :)

Mindemellett érdekes, hogy az akkori klasszikus üveggyapot 10-15 cm-ben a mai kőgyapotok ugyanazon vastagságában minimum a dupláját tudja (legalábbis a tapasztalataim ezt mutatják)

Előzmény: ncc1701 (35180)
Vezo228 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35184

Érdekes, amit írsz, de mondjuk párával kapcsolatban nincsenek problémáink.

 Hőtechnikai szempontból volna jelentőssége?

Előzmény: KömKel (35181)
KömKel Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35183

Ha van egy kis barkácsolási tehetséged, akkor érdemes kivülről visszaszedni a cserepet, felhajtani a fóliát az ablak körül, és kivülről  megtömni gyapottal. Vagy a másik verzió a purhabos megoldás, amit te is irtál...

Előzmény: Vezo228 (35182)
Vezo228 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35182

Sajnos nem volt lehetőség elkerülni a tetőablakot, mert ez egy tetőtér beépítés, ahol nem minden helység éri el a tűzfalakat és ha már választani kellett, akkor inkább a fény...

Igazából nem passzívházzal szeretnék veresnyezni, csak a saját, viszonylag régi stílusú épületünket szeretném a lehetőségekhez és a pénztárcámhoz igazítani.

Előzmény: memorix (35179)
KömKel Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35181

Ráadásul az alsó-felső vizszintes élek rosszul vannak kiképezve. Emiatt is lehetséges hőfokkülönbség a "kuckóban".

 

Az alsó "beforduló résznek" függőlegesnek kellene, a felsőnek meg vizszintesnek (most ugye a tető élére derékszögben állnak). 

A mostani kialakitás szerint a levegő nem tud kifordulni az ablak felső éllétől, ha nagyon párás a benti levegő, akkor ott penészedhet.

 

A függőleges-vizszintes kialakitásnál a levegő tud forogni.

 

Lásd itt a képeken. (második kép, negyedik kép)

Előzmény: Vezo228 (35177)
ncc1701 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35180

Ha jobban megnézed a képeket, elég tesco gazdaságos már maga a szigetelés  vastagsága is.

Előzmény: memorix (35179)
memorix Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35179

Nincs rá jó megoldás...a tetőtéri ablak egy potenciális hőhid... teljes szintet kell építeni normális ablakokkal és azzal nem lesz probléma... nincs olyan tetőtéri ablak és megoldás ami alacsonyenergiás vagy passzívházas beépítést tenne lehetővé...

Előzmény: Vezo228 (35177)
ncc1701 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35178

Ezé nem szeressük a tetőablakot. Én elég sokat matekoztam a mostani kecón, h olyan legyen a tetőtér, h se kutyaól, se tetőablak.

Előzmény: Vezo228 (35177)
Vezo228 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35177

Sziasztok!

 

Szeretnék tanácsot kérni a beépített tetőablakunkkal kapcsolatban.

A minap érkezett meg az infra hőmérőm, amivel azt a kellemetlen megállípatást tettem, hogy a tetőablak beépítésénél (a tető megszakításánál) sokkal hidegebb a burkolat, mint körülötte (kb 5-6 C-kal hidegebbet mérek ezeken a felületeken).

Ez sajna azt hiszem, hogy vsz ott vagy nincs, vagy nagyon kevés a hőszigetelés. A szarufák közé vannak beépítve az ablakok nyilván. A széleinél nem tudom, hogy mekkora légrés van, ahová nem került szigetelés. Alapvetően kettőt gipszkartonnal, egyet meg lambériával burkoltattam körbe.

 

Milyen megoldás lehet arra, hogy ott pótoljam a hiányt? Jó lenne bontás nélkül...

Arra gondoltam, hogy ejtenék pár 6,8-as furatot és purhabot fújnék be, majd glettelés, de nem tudom, hogy ez jó-e, meg a lambériát nem szívesen fúrkálnám meg.

 

Mit javasoltok?

Köszi szépen!

 

nopánick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35176

Ez a fal most U=<0,30 W/m2K, azaz R=1/U=1/0,30=3,33 m2K/W

 

Ha, ráteszel újabb 10 cm habot az R=vastagság/lambda=0,1/0,04=2,5 m2K/W

 

Összeadva a két R-t, 3,33+2,50=5,83  és, mivel

U=1/R=1/5,83=0,17 W/m2K-re javul a falad.

 

A javulás 0,30-0,17=0,13 lesz, ami az ökölszabály alapján

mostani gázáron, 130 Ft/m2/év megtakarítást ér....

(szokvány házméretnél ez ugye

- 120-150 m3/év gáz vagy mai áron

-18-20 eFt/év összesen, fából a fele pénz kb.)

 

A kész 10 cm rendszer anyaga, úgy 2200 Ft/m2 most.

 

Így még a munkadíjak nélkül is 2200/130=~17 év a megtérülés.

Ezt még reálisan várható gázáremelkedés, sem viszi 10 év alá.

(remélem...pedig már ez is jókora ár emelést jelent)

 

Munkadíjjal is számolva, pedig biztosan a

15-20 év sávba kerül a pénzügyi megtérülés...

 

Dönthetsz tehát, hogy a meglévő pénzed

- bankba rakod és a hozamból fizeted a fűtést/áremelést

- hőszigetelésbe fekteted és a jövőben kevésbé érint az fűtés költség kérdés

- elköltöd másra és majd lesz valahogy a fűtés költséggel...

 

 

----

 

A fal hőszigetelés javulását az ablak minősege nem befolyásolja.

A falon kevesebb megy ki a fal hőszigetelés javítása esetén,

az ablakon pedig, utána is pont ugyannyi mint eddig...

 

Más kérdés, ha az arányokat nézünk!

 

Akkor az adódik, hogy az ÖSSZES veszteségből nyilván

nagyobb rész fog az ablakon kimenni, mint korábban.

 

Viszont az ÖSSZES veszteség az jóval KISEBB lesz...

 

Ha volt 60 veszteség és ebből 20  ment ki az ablakon.

Akkor ugye az 1/3-a ment ki az ablakon... 2/3-a a falon.

 

Fal szigetelése után pl. a fal vesztesége 40-ről 20-ra csökken.

Az ablaké marad, így az látszik, hogy jjajjjj a fele megy ki az ablakon.

Ez igaz ...de az összes kimenő 60-ról 40 lett !!!!

A ház vesztesége tehát csökkent, csak a

kijutási arányok a csökkenten belül eltolódtak

a gyengébb részek irányába...

 

Előzmény: kiváncsi56 (35174)
ncc1701 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35175

Itt nálunk évek óta eps van a pth38-on. Teljesen felesleges erre a téglára más. :)

Előzmény: nopánick (35172)
kiváncsi56 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35174

 Szia   nopánick!

Rajta vagyok a padlás tér szigetelésén köszönöm a segítségedet!
Még kérdeznék egy utolsót ha lehet
A poroterm 30-as falamon 10cm szigetelés van érdemes még 10centit feldobni?
Csak azért mert az ablak csak 1,1kw és ott úgyis elszökne a meleg nem?

nopánick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35173

Extrém esetre, azaz ha, kívűl -15 fok, belül "gőzfűrdő" van,

megnézve is, közel a teljes szezonban (147 nap) kéne fennállni

az extrém helyzetnek, ahhoz, hogy gond legyen a habban.

Maga a tégla pedig el sem éri a megengedett értéket...

 

Előzmény: nopánick (35172)
nopánick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35172

Aludtam egyet a dologra, és arra jutottam, hogy

nem érdemes gyapottal kínlódnod ezen a falon...

Hiszen 10 cm grafitos hab felrakása megoldja a gondod.

Lásd WinWatt ábra, lentebb.

 

A görbe falat, pedig, ahol tényleg nagyon nem sík, egyszerűen  ki lehet egyenlíteni

a mélyebb részekbe kb, illő  1-2-3 cm vastag hab darabok oda ragasztásával.

Ha, néhol kisebb (< ~1,5 cm) mélységű "medencék " maradnak a 10 cm-es hab

és fal közötz  az, meg már nem okoz gondot...


Előzmény: passatszeged (35160)
nopánick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35171

Szerintem, a TALAJ pára a taljban szeret közlekedni, hisz ott könnyebb neki, mint a betonban...

 

Ezért, ahogy eddig feljött a felszínre a beton+járdát kikerülve, ugyanúgy

ezután is feljön, csak most pluszban a szigetelést is kell kerülni neki.

 

At XPS hab pedig nem fog magába venni belőle még annyit sem mint a beton vett.

Így a habról a lábzati vakolat nem fog lefagyni.

 

A beton persze magában tart valamennyit, éppúgy mint eddig is.

Sőt a kiszáradó felület levegőtől elzárása miatt többet, mint

a szigetlsé felrakása előtt, az új egyensúlyi helyzetben, így biztosan

magasabb pára tartalom lesz a betonban és beton+hab között.

HA belül pince VAN , akkor ez a benti pára tartalom növelését okozza

és a pince szellőzésével kell kivinni a lábazatból érkező többlet párát.

HA belül nincs pince, akkor két eset lehetséges...

- van a padló alatt pára/víz szigetelés, ekkor  a padló alatti

   feltöltésben fog megnőni  a párataratalom egy kicsit

- nincs a padló alatt pára/víz szigtelés, ekkor a pára egy része

  megfog jelenni a padló rétegeken át a lakásban és 

  a szellőztetéssel fog távozni, mint minden más pára is

 

HA magas a talajvíz szint !!! azaz vízben áll a lábazat alja, akkor

hiányzó/sérült fal-lábzat szigetlés illetve, hiányzó padló alatti

viz-pára szigetelés esetén esetleg előfordulhat, hogy

a fal alja és padló találkozásnál gond lesz (nedvesedés)

 

Száraz taljban álló lábazat esetén, azonban CSAK a talajpára, magában

nem okozhat gondot, a hőszigetelés miatti új egyensúlyi helyzetben sem.

 

Van még a szigetelés-lábazat közti felület.

Itt is kialakul egy az eddiginél páradúsabb egyensúlyi helyzet.

 

Ha kint -2 fok van és padlóalatt/pincében +12 fok, akkor:

A két oldal között van nagyjából -2/+12=14 fok hőlépcső.

A 10 cm XPS R=0,1/0,04=2,5 hőellenállást jelent.

A 30-40 cm beton, pedig R=0,4/1,3=0,3 hőellenállást.

Összesen 2,5+0,3=2,8 hőelelnállás. és ezen

a hőellenállások arányában oszlik el a hőlépcső.

Egységnyi hőellenállásra 14/2,8=5 fok jut.

Az XPS réteg hőellenállása 2,5 így rá 2,5x5=12,5 fok esik a 14 fokból

A hideg oldala a -2 fokos, így a belső oldala -2+12,5=10,5 fokos lesz

Ha kint -15 fokkal számolunk, akkor -15/+12=27 fok, 27/2,8=9,64, 9,64x2,5=24 fok

Így a  belső oldala -15+24=9 fok meleg marad még ekkor is!

Lefagyni, tehát biztosan nem fog.... a ragasztásnál.

 

----

Egészen más a helyzet, ha NEM száraz a lábazat!

Azaz a talajvíztől, vagy a rosszul elvezett esővíztől, locsolástól!!!

nem csak a talajpárából kerül víz a lábazatba....(felszívódó víz)

 

Ekkor előszőr a lábazat SZÁRAZON tartását kell megoldani.

(vízelvezetés, drénezés, netán utólagos vízszigetelés)

Előzmény: _Zsolesz_ (35169)
kentaura Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35170

A talajba kerülő, meg a talaj felett minimum 30 cm magasságig beépített hőszigetelőanyag csak alacsony vízfelvételű hőszigetelés lehet (pl XPS) erről nem fagy le a vakolat. A talajpára meg nem tud földúsulni 30 cm felett. A terepszint alatt még érdemes esetleg felületszivárgót betenni a szigetelés mellé (pl dörken lemez) Ez meggátolja, hogy a talajnedvesség a szigeteléssel érintkezzen.

Előzmény: _Zsolesz_ (35169)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2011.02.13 0 0 35169

 

Kedves nopánick!

 

Sajnos csak most tudom felvenni az éppen egy hónapja elejtett fonalat (nem részletezném az okokat).

Ha még emlékszel, egy három részből (homlokzat, tetőtér, melléképület) álló hőszigeteléses kérdéscsoport homlokzati hőszigeteléses részének jutottunk el a végére.

 

Ide kapcsolódóan (konkrétan a lábazat hőszigeteléséhez kötődően) lenne még egyetlen, közben felmerült kérdésem - persze, ha megengeded - aztán folytatnám a másik két témacsoporthoz tartozó kérdéseimre adott válaszaidra való reagálással.

 

Tehát: ha a lábazatot a korábbiakban megbeszélteknek megfelelően, jó mélyen a talajban leszigetelem oldalról, akkor a taljból elvileg felfele haladó talajpárával mi lesz? Vagy nem okozhat problémát, nem kell vele foglalkozni?  "Elméletem" szerint az eddig szabadon álló (nem szigetelt) lábazati részen szépen ki tudott párologni (legalább is a nagyja); most valószínűleg nem fog tudni. Nem fogja ez a lábazati szigetelés lefagyását eredményezni?

Esetleges légrés hagyása a két féle szigetelés (homlokzati, lábazati) között?

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: nopánick (34115)
KömKel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35168

vörösréz... sárgaréz a nénikémet...

Előzmény: KömKel (35167)
KömKel Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35167

Bádogos vállalkozó haverom mesélte, hogy pár éve egy iskolára tettek fel sárgarész csatornát. Mire körbeértek a felrakással (ketten csinálták), az elejéről ellopták a csatornát :D

Előzmény: Mekk Elek ezermester (35166)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35166

"Így réz csak középületekre való  !!"

 

Egy haver kérdezte tőlem, hogy hogyan védje meg biztonságosan a tolvajoktól az új autóját. Mondtam neki, hogy egyetlen (majdnem) biztos módszert ismerek: fesse le az autóját rózsaszínűre nagy lila pettyekel, karcolja rá minden üvegre a monogramját, majd minden karosszériaelem közpére üssön egy nagyot kalapáccsal. Ha ezután soha nem hagy benne értékesnek látszó tárgyat, akkor a riasztó vásárlás akár el is hagyható.

Szóval a réz esőcsatorna jó magánházra is, de ne felejtsük el kívülről lefestni olcsócsatorna-színű festékkel

(aki meg villogni akar a szomszédok előtt, az tegye fordítva ;)

Előzmény: Zoltanuss (35163)
wartburger Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35165
Előzmény: Zoltanuss (35163)
Bigroli Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35164

2 fajta tarifa van, és kicsit keverve írtad őket.

 

H tarifa: törvényileg van, mindehol elérhető, napi 24 órában, de csak a fűtési szezonban adják, okt. 15 és ápr. 15 között, ,KB 29 Ft/kWh. Ezen időszakon kívül is jön rajta áram, csak akkor nappali áramtarifával számolják el. Nem csak levegő-víz, vagy víz-víz hőszivattyú, hanem levegő-levegő hőszivattú is köthető rá! Azaz egy hőszivattyús split klíma is, hogyha 2 fokos külső hőmérséklet és 20 fokos helyiség hőmérséklet esetén legalább 3-as COP értéke (jósági foka) van a berendezésnek. Egy csúcskategóriás klímának ilyen paraméterek mellett 4,8-as COP értéke van, ami azt jelenti, hogy kevesebb, mint a felébe kerül ezzel a klímával a fűtés 2 fokban, mint a legjobb kondenzációs kazánnal. -10 fokban is 3,77 ennél a típusnál a COP, azaz ekkor még mindíg  majdnem fele áron fűt, mint a kondenzácis kazán. Igaz, ezen klímák ára 350 k felett van, és csak egy helyiséget lehet vele megoldani. De egy átlagos kategoriájú inverteres hűtő-fűtő klíma ezt a 3-as COP-t simán tudja 2 fokban.

 

A napi 20 órában biztosított, (napközben 2x2 órát szünetel), hőszivattyúkhoz kínált, 30,4 Ft/kWh körüli áram tarifa neve: GEO tarifa, és csak az ELMŰ-ÉMÁSZ területén lehet igényelni, de ezek a sima hőszivattyús klímákhoz nem kaphatóak, csak a levegő-víz vagy víz-víz hőszivattyúkhoz. Előnye: nyáron is adják, tehát a hűtés nem 47 hanem 30,4 Ft-os árammal számolódik el.

Előzmény: nopánick (35154)
Zoltanuss Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35163

 A réz anyagárban kb.  10  x annyi mint a horganyzott acéllemez. Készárúban már nem ennyire brutál, de   a 6  - 7 x es ár kijön.

 

 Így réz csak középületekre való  !!

Előzmény: Gzuci (35162)
Gzuci Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35162

A vörösréz ereszcsatornának biztos nem 560 ft métere mint a horganyzott lemeznek.

az alumínium 800ft körül van. A réz még ennek is a többszöröse szerintem.

Előzmény: Schaumari Gyüttment (35130)
Gzuci Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35161

Semmi gond, nem vettem úgy hogy nekem akarod bizonygatni az aereco hatékonyságát.

Biztos jó dolog én is gonoltam rá sőt rekuperátorra is hogy jó lenne. Én azért is írtam hogy más is olvassa el és esetleg hozzám hasonlóan próbálja ki az ablak résszellőzőjét.  Az ablakok beépítése után úgyis festeni kell, egy pár hónap próbaidőt megéri várni vele  hogy hogy alakul a pára ill penész megjelenik-e. 

Az én tapasztalataim még csak fő fűtési szezonra vonatkoznak az átmeneti időszakban már lehet hogy kevés lesz illetve még nincs fönt a szigetelés.

Előzmény: M63FUN (35136)
passatszeged Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35160

 

Vakolható kőzetgyapot drága, és sajna alá is kell vakolni,mert az előző mester görbe falat rakott. Igy munkadíjjal kb 11-12000/ m2. Ez nem kevés.

 

Eps olcsóbb, de a pára áteresztése miatt, nem igazán bízok benne. Az OPEN rendszerek pedig vetekszenek a kőzetgyapot árval, és minőségben csak a gyapot a tartósabb. Mondjuk ezt 500-al olcsobban ragasztják.

 

Ezen okok miatt gondoltam a szerelt homlokzatra. Ezt ács ismerős 2200/m2 áron szerelné + anyag + állványozás.

Előzmény: nopánick (35159)
nopánick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 35159

PTH38 falra miért kell szerelt burkolat...?

 

 

 

 

Előzmény: passatszeged (35158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!