Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Megnéztem, van tükör. Próbáltam úgy beállni, ahogy a járművezető tud ránézni, és valószínűleg egy nagyon erős ember fordított rajta, mert a sineket lehet látni belőle, és nem a járdát. Amúgy elég picike az a tükör...
Akkorat rantanak mint az allat, aztan darabosan fekeznek (forgalmi korulmeny nem indokolja)!
Meg kell védenem őket, sajnos nem tehetnek róla. Ennyire faszák a szólók, azaz bármilyen finoman próbál fékezni, az "darabosra" sikerül, a gázadás szintén.
Megálló:
Hivatalosan le van zárva az a megálló, mert úthibák vannak ott, bár ilyen alapon Debrecen úthálózatának 99%-át, valamint a megállók 100%-át le lehetne zárni...
Amberek! Miota valtozott meg a 32 buszocska megallasi rendje a Seegneren? Ma reggel loholtam a megszokott megalloba, de a 128-ast vezeto sofor bacsi a trotyli megalloban volt hajlando megallni.
Volt egy kis rohanas... :( Na mindegy, reggeli kis testmozgas. Remelem hamar elfogadhato ido lesz es nem kell a dkv szolgaltatasait elveznem!
A masik, hogy direkt fakezu es falabu soforoket alkalmaznak. Miert? Altalaban a csuklos buszokkal nincs gond, a szolo jarmuvekkel tovabbra is versenyeznek a gepjarmu vezetok! Akkorat rantanak mint az allat, aztan darabosan fekeznek (forgalmi korulmeny nem indokolja)! Ha en igy vezettem volna barmelyik "nagy kategoria" vizsgajanal, azonnal meghuztak volna!
Az uj jatek ki tud messzebb megallni a szegelytol. Ott ahol sulyos uthiba van megertem, de ott ahol nincs, ott sem sikerul optimalisan megallni! Egyszer egyszer elmegy, de ahogy naponta figyelem mar ebbol tradicio lesz...
A Cívishír is Borzán Gáspárt írt, csak kérésre javították ki (aztán a hibára utaló hsz-eket törölték, de ez legyen az ő bajuk...); de a DKV menetrendjében is a Károli Gáspár utca az indulási időpont.
1:2 az arány. Most a DKV csinált rossz menetrendet, vagy a két másik médium tudta rosszul? :D
Most jött: "A reggeli csúcsidőszakban, a tapasztalható nagymértékű zsúfoltság csökkentése érdekében tanítási időszakban, munkanapokon 7.00-kor 11A jelzéssel új rásegítő járatot indítunk a Károli Gáspár utca és a Hatvan utca között."
A legutóbbi közleményben nem a Borzán Gáspár utcától indult a 11A? vagy én emlékszem rosszul?
Ha a sofőr megnyomta egyszer az engedélyezőt, utána már nem kap jelzést a későn megnyomott leszállásjelzőtől. Elméletileg amíg fenn villog a zöld visszajelző, addig az ajtókra szerelt (csak azokkal!) nyomógombokkal lehet belülről nyitni, vagy kívülről. De van amikor ez nem működik belülről, rebesgetnek elektronikai (szoftver) hibát, mert más városokban (külföldön is) fordult már elő ilyen eset (Már meg nem mondom, hogy hol olvastam, talán iho). Sőt olyan is előfordult, hogy a leghátsó (csuklós buszon) ajtó leszállásjelzését - bár van az utas számára visszajelzés - nem jelzi ki a sofőr számára. Ha másik ajtón nincs leszálló, vagy felszálló, akkor a busz robog tovább, az utas meg szitkozódik.
Buta kérdés: Miért nem nyílik ki ilyenkor az ajtó? Nem jelez a rendszer a sofőrnél, vagy ő ki akarja nyitni, de nem tudja?
Én is jártam így, de akkor beszélgettem és utólag nem tudom hogy elfelejtettem jelezni, vagy csak "nem vette az adást"? Mindenesetre a következőnél már határozottan jeleztem és kinyílt, 1 megálló alatt meg nem javul meg magától.
Gondolom nem látja, hogy csak egyedül vagyok (elég gyér a belső világítás, még olvasni se lehet rendesen), így biztos ami biztos alapon kinyitja mindet. Jobb nekik is a békesség. Ez nagy hidegben okoz gondot, amikor kimegy a meleg a feleslegesen nyitogatott ajtókon.
Most meg végállomásokon, hogy egy DKV-s ismerőst idézzek: egy paraszt miatt ki kell nyitni az összes ajtót.
Ezért szoktam a végállomásokon is jelezni, főleg ha egyedül maradok addigra a buszon. (31-esen rendszeres a Doberdónál) Sajnos a vezetők igy is kinyitják az összes ajtót. De én legalább próbálok segíteni nekik ennyiben. :)
Egyébként túl van bonyolítva ez az egész. Ikarus 200-as megoldásnál nincs jobb. Ha jelzett az utas, azonnal vissza volt jelezve a járművezetőnél, ráadásul ajtónként. Azonnal tudott reagálni rá, míg itt az elektronika kezében van mind az utas, mind a sofőr.
100%-ig egyetértek. Ugyanígy a ZIU-nál is. Van ajtónyitó, és ajtózáró gomb. Nem kellett vacakolni, hogy csak első ajtó, engedélyező, meg össznyitó. Ott csak akkor volt gond, amikor kiégett az égő.
Most meg végállomásokon, hogy egy DKV-s ismerőst idézzek: egy paraszt miatt ki kell nyitni az összes ajtót. Ez már a Neoplan-oknál is gond volt. Nem tudom, miért kell túlbonyolítani. Ott volt a MAN megoldása, azzal sem volt semmi gond.
A villamos felszállóhelynél már nincs tükör? Nem tudom, nekem csak a folyamatosan lemaradó / odazárt utasok tűntek fel.
Aleszállásjelzők problémája meg egyszerűen hatalmas blama az ITK-nak.
Nem csak az itk-nak, hanem a volvonak is. Ha jól tudom, máshol is gondok vannak az elektronikával, ahol 4 ajtós járművek járnak. (Talán az elektronika alapból nincs kiképezve rá, úgy lett "beleheggesztve".) Egyébként túl van bonyolítva ez az egész. Ikarus 200-as megoldásnál nincs jobb. Ha jelzett az utas, azonnal vissza volt jelezve a járművezetőnél, ráadásul ajtónként. Azonnal tudott reagálni rá, míg itt az elektronika kezében van mind az utas, mind a sofőr.
Múltkor is majdnem fent maradtak páran a buszon ilyen miatt. Ők jeleztek, láttam is, de az ajtó nem nyílt ki. Csak néztek, hogy mi van, közben mivel az ajtónál álltam próbáltam nyitni az ajtót a rajta lévő gombbal, de semmi. Úgy szaladtak hátra a másik ajtóhoz, hogy le tudjanak szállni.
Ez oké. Bár azt hiszem érthető a keserűségük, hisz lassan két éve nem lehet a lakóhelyükön élni, kultúráltan közlekedni. Gyakorlatilag egy mentőnek is tájékozódási futóverseny, mire eljut egy-egy címre azon a környéken. Más részről a pályaépítők folyamatosan "ügyeltek" arra, hogy hétvégén reggel fél héttől, este 7-8 ig hallani lehessen a munkájukat, de hétközben bezzeg nem igyekeztek annyira... Tudom, mert egy kollegám a Dózsa Györgyön lakik, és nem győzött panaszkodni rájuk tavaly előtt, hogy hétvégén nem lehet a lakásban megmaradni a zaj és szag miatt. Tavaly meg a gödörben "termesztett" parlagfű okozott kellemetlenséget. Így szerintem érthető a morgolódásuk. Mindez persze NEM a dkv/itk hibája, hanem a "töketlen" önkormányzaté...
- A Nagyállomás villamos megállóhelyen jó lenne, ha a villamosok leszállóhelyét rendbe rakták, ma is egy kifordult bokával lettem "gazdagabb", csak azért, mert szana szét van töredezve a szegély. Ráadásul ha a villamos az ívben áll meg, akkor nagyon messze kerül a jármű a járdától, ami még egészséges embernek is "áthatolhatatlan" távolság, nem hogy egy kisgyereknek, vagy beteg, idős embereknek.
- Szintén Nagyállomás, szintén villamos, csak felszállóhely. Mivel a villamos kanyarban áll meg, a járművezető nem látja, hogy mi történik a hátsó ajtóknál. Nem egy esetben láttam, hogy a futó utas előtt bezárták az ajtót, vagy a szerencsén múlott, hogy nem zárták oda. Mindezt azért, mert a vezető nem látja az ajtókat. Célszerű lenne a megállóban egy tükröt elhelyezni úgy, hogy azon keresztül a járművezető lássa a hátsó ajtón történő eseményeket, megelőzendő a nagyobb balesetet.
- volvo-k: Jó lenne, ha a leszállásjelző nyomógombokat megjavítanák, vagy ha nem lehet, kicserélnék egy normálisabb típusra. Ma is egy vidéki házaspár ragadt fenn a buszon, mert ők ugyan megnyomták a nyomógombot (hátsó ajtó), de a járművezetőnél nem jelzett. A vezető az "Engedélyezővel" nyitotta az ajtókat, ez zárva maradt. Hiába nyomogatták az ajtón a nyitót (fenn villogott a visszajelző), az ajtó nem nyílt ki. Próbáltak hanghatással jelezni a járművezetőnek, hogy nyissa ki az ajtót, de ő nem hallotta (remélem, hogy csak nem hallotta, és nem az volt, hogy nem akarta hallani). kb. 5 percük maradt arra, hogy visszajussanak a Segnerről a buszvégre...
De nekem is rendszeresen 7-8 alkalomra sikerül leszállási szándékomat jelezni, pedig "rendesen" benyomom a nyomógombot. Szóval, ez így nem jó...
Azok az emberek akkor is nyavajognának, ha rendben és gyorsan megépült volna.
Akkor is mondanák, hogy menne inkább a Böszörményi úton, vagy lenne helyette troli. De ha megkérdezed, hogy miért, akkor aligha tudnának meggyőző választ adni.
Nyakamat rá, hogy ezek az emberek fognak a legjobban tulakodni, hogy felférjenek az első villamosra...
Azért az sok jót nem jelent, hogy azok nyavajognak ellene a legjobban, akiknek épül...
Ez inkább a város közlekedésszervező készségén múlik.
Ha itt arra a közlekedésszervező készségre gondolsz, aminek közel négy éve isszuk a levét, akkor isten óvjon bennünket attól, hogy valaha is elkészüljön ez a vonal. Járatritkítások tömkelege, átgondolatlan módosítások a négy év mérlege...
"Amilyen szinten szidják a váróban az emberek KL-t, és a 2-es villamost, valamint amilyen szinten fogadkoznak, hogy soha a büdös életbe fel nem szállnak rá,"
Nincs szignifikáns kapcsolat az egészségügyi "klubban" tett véleménynyilvánítások és a villamos majdnani kihasználtsága között. Ez inkább a város közlekedésszervező készségén múlik. Mint írtam, mindent el lehet rontani, még a kavicsot és a vasgolyót is. Ha máshogy nem, úgy hogy elhagyják...
Egyrészt minden vállalkozást szidnak, amíg el nem készül.
Másrészt viszont én sem számítok arra, hogy növekedne az utasforgalom. Nem a politika miatt, hanem mert addigra drágább lesz egy vonaljegy, mint egy liter benzin.
Ezzel egyetértek. Üzemi szempontból sem célszerű a hosszú vonalak darabolása. Bár a 22/24 kis módosítással el tudná látni a néhai 28 szerepét, csak ennek számos infrastrukturális feltétele van, hogy a belváros felé történő kitérő beleférjen a jelenlegi menetidőbe.
Az újkertben van a körzeti orvosom. Amilyen szinten szidják a váróban az emberek KL-t, és a 2-es villamost, valamint amilyen szinten fogadkoznak, hogy soha a büdös életbe fel nem szállnak rá, hát ez sok jót nem jelent. Nem lesz itt utasforgalom növekedés. Majd járnak óránként tök üresen a tuják...