" jól néznék ki egy 10 éves vérestorku carinával. " Ez enyém 16. Szerintem még legalább 5-6 éve van a "véres torokig". Azaz ha ennyit megyek vele, mint mostanában, akkor inkább még 16. :o)
Naív vagy ha azt hiszed, hogy ilyen kis árréssel dolgozna! Gondolj bele, hogy (nemcsak most, amikor válság van) honnan adja a kereskedés 30-40%-os flottakedvezményeket????
Az a 200% biztos nem stimmel!!! Normál esetben 5-10% az árrésük. Ha ugy lenne mindenki csak autot akarna eladni:-( De a mostani világ nem normális, mindenki szabadulni akar a készletétől, nincs értelme jobb időkre várni! A Toyota már hajót bérelt,hogy legyen hol tárolni a sok eladatlan autót, persze hogy szabadulni akarnak még áron alul is.
Nekem decemberben jött meg az új, listaárból 600.000 engedtek. A beszámított autót meg 300.000-el olcsóbban árulják, mint ahogy beszámították.
/ Persze azon lehet vitázni, mi a használt autó értéke, tény annyiért nem tudtam eladni amennyiért beszámították, pedig 3 hónapig árultam. Gondolom ők sem, azért szállították le az árát :)/
Szerintem nagyon rosszúl álltok hozzá a használt-, vagy egyátalán az autóvásárláshoz! A helyzet ugyanis az, hogy manapság baromi nehéz eladni egy autót mind1, hogy használt, vagy új!!!!! Autót venni viszont nagyon is könnyű! Éppen utána nem dobják az embernek. Az egyik barátom cirka 1 éve vett 1 zsír új Jettát (ez hiba volt, mondtam is neki... mind1). A listaárból kicsit több mint 700000-et alkudott!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez nem kamu! A kereskedések simán minimum 200%-os haszonnal adják a fapados autókat is. A jobban felszerelteket pedig... Inkább nem járok utána.
Ezzel tsak azt akartam mondani, hogy aki kocsit vesz nyugodta, sőt kötelezően legyen pofátlan, mint a állat és igeis alkudozzon, mint a vérbeli cigány. Ha így tesz, meg fog lepődni milyen "olcsón" lehet autót venni!
Ez egyébként egy nagy dilemma. Anyám 206-os Peugeotjának a manualja kifejezetten leírja, hogy 10 évesen cserélni kell a légzsákokat. Most 9 az autó, amúgy tök jól működik, de a piaci értéke (a jól felszerelt 1,6-ossága ellenére) kb. 800 ezer lehet. Eszünkbe se jut 4-500 ezerért két légzsákot kicseréltetni benne. Pár év múlva érdekes lesz ez, addigra rengeteg 10 éves légzsákos autó lesz a piacon az olcsóbb kategóriás autók között is, majd csak lesz róla valami kimerítő cikk, hogy mit kell csinálni velük. Ha tényleg cserélni kell a légzsákokat egy kisebb vagyonért, és ezt esetleg egy vizsgán is nézik, "eladhatatlanok" lesznek a 8-9 éves autók szvsz.
De szerintem majd megideologizálják, hogy a tapasztalatok megmutatták, hogy nem lesz annak semmi baja 10 év után sem, és 15 évig is kitart majd.
"meg mindig jobb, mint a vorosbortol bebaszasra tejivas utani hanyasszinu ON E11 :)"
Arra a rózsaszínes pirosra gondolsz? Az tényleg elég gáz színű volt.:)
De a matt okkersárga kereklámpás verzió se volt kismiska. Nekem bordó volt (hivatalosan korallpiros), az nagyon kellemes színű volt, bár a VW csoport sötétbordója szebb volt szvsz.
Yarisnál meg a matt mentazöld volt ronda szvsz, meg a rózsaszín metál.
Hát ízlés dolga.:) Én apámnak még '99-ben intéztem egy új Escort vásárlását, rám bízta a konkrét autó kiválasztását. Ott az eladó is undorodva magyarázta, hogy van ilyen rendőrkék színű kocsijuk is (speciel Escortból én is láttam ilyen kék színűt rendőrök alatt). Inkább rábeszélt a dögunalom ezüstre, de abban igaza volt, hogy az ezüst nagyon újszerűnek tud kinézni hosszabb utcán-tárolás után is.
adriakek oszt pont. amugy ennek se rossz a szine, de a mienk szebb volt. de arrol mar nincs keznel foto. a hasznaltauton viszont azert akad nehany ilyen :)
De egész szépen konzerválódott mi tagadás. Legcsúnyábban a piros autók tudnak kinézni szvsz idős korukban, amikor a motorháztető pár árnyalattal világosabb, mint a többi elem, meg az egész kocsi olyan matt lesz.
Én nem meggyőzni akarok senkit, egyszerűen csak így csináltam és kész.
"legtöbbször nem a garázsnál találkozom a vevőjelölttel, hanem egy teljesen más, kompromisszumos helyen"
Én csak az eladó lakóhelyére mentem, ez nem volt benne külön a szabályaim között, csak így alakult. Eleve feltételez egy alap bizalmi helyzetet az, ha valaki a saját háza előtt fogadja a vevőjelöltet. Ha x pláza parkolójában itt-ott stb. akkor már lehet benne valami susmuskodás, takargatnivaló.
"Ezt is nehéz ellenőrízni (pláne szervízkönyv híjján),"
Ha nincs szervízkönyv eleve felejtős. A második tulaj meg ne legyen nepper, mert pont az pörgeti az órát vissza, kamuzik össze-vissza stb. Ha eleve már nehezen ellenőrizhető, bizonytalan, kesze-kusza előéletű a kocsi, felejtős megyünk tovább.
"Mindenről számla is, a szervízt végző szervíztől, szépen mellékelve" Ezt is nehéz, hiszen én pl. a kisebb műhelyekben a rutinjavításokról sose kérek számlát."
Ez benne van ja. De legalább a kötelező szervízekről legyen meg. Aztán van olyan, aki még a sima izzócserét is a szakszervízben csináltatja és a számla is megvan róla.
"túl nagyok az elvárásaid a használtautóktól." Lehet, de a magyar használtautópiac egy gusztustalan, hányadék, söpredék, balkáni tetűfészek, ahol csak lehet próbálom mevédeni magam.
"Ennek következménye, hogy az eladók kénytelenek kamuzni."
Anyámnak van egy garázsa egy éve, én a 8 éves autónkat is végig garázsban tartottként adtam el.:) Így szvsz ezt a kritériumot nagyon nehéz ellenőrízni, pláne, hogy legtöbbször nem a garázsnál találkozom a vevőjelölttel, hanem egy teljesen más, kompromisszumos helyen. Te amúgy ránézésre meg tudod állapítani egy 5-8 éves autóról, hogy garázsban tartották-e?
"Céges kocsit nem (akkor se ha a magánszemély kamu bt-je nevén volt stb)"
Ezt is nehéz ellenőrízni (pláne szervízkönyv híjján), hiszen pl. a haverom csomó autót megvett a cégüktől, amit át kellett íratni valaki nevére, volt amit az enyémre, aztán a vevő papíron már velem, szerződött. Magyarán ezt is nehéz ellenőrízni.
"Csak első vagy max 2. tulajtól"
Ezt aztán tényleg nehéz megnézni. Én minden kocsimat, amit 3. tulajként adtam el, arra is azt mondtam, hogy második vagyok, hiszen csak az első tulaj volt a biztos, aki a szervízkönyvben szerepelt, meg én, aki a törzskönyvön. Aki középen volt, arra legfeljebb azt mondtam volna, hogy nepper volt, aki max 2 hétig tartotta a nevén.
"Mindenről számla is, a szervízt végző szervíztől, szépen mellékelve"
Ezt is nehéz, hiszen én pl. a kisebb műhelyekben a rutinjavításokról sose kérek számlát. Ha mégis kapok valamit, az egy nyugta, amin kvázi semm értékelhető adat arra nézve, hogy mit javítottak, nincs.
Összegezve szvsz túl nagyok az elvárásaid a használtautóktól. Ennek következménye, hogy az eladók kénytelenek kamuzni.
"De amikor vevőként lépnek fel azért jó ha van stb."
Nem is állítottam az ellenkezőjét. Végül mi is vezetett szervizfüzetes autót vettünk.
Az általad felsorolt szabályok neked beváltak, de lássuk be, ilyen autók - ahogy a példád is mutatja - másfél évente kerülnek elő. Lazább hozzáállással is lehet jó vételt találni.
(Nekem konkrétan mázlim volt. 2005. januárban eldöntöttem, hogy Corollát akarok. Egyik pénteken felhívtam Édesapámat, hogy jöjjön velem nézelődni. Szombaton bementünk az első kereskedésbe, és ott állt egy előző nap behozott, szervizkönyves, törésmentes, 45 ezres kötelezőn frissen átesett autó. Vétek lett volna kihagyni. Most volt 150 ezres szervizen, kutya baja.)
de egy 500e-t ero autoban szerinted megeri kicsereltetni a komplett legzsakrendszert? (a most 10 eves atlag autokban meg jo esellyel max 2 legzsak volt, de nemsokara a 4 sem lesz ritka)