Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Pontosabbak legyünk de sokkal tovább jutottál, mert a sereg által vásárolni tervezett 4 dn (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek
helyesbítés:
Pontosabbak legyünk, Te sokkal tovább jutottál, mert a sereg által vásárolni tervezett 4 db (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek
Most kiveszel 1 év szabadságot és felkeresed, Pért, Matkópusztát, Szegedet. Fertőszentmiklóst, Bőnyt vagy valamelyik repülő teret.
Ott nagyon megörülnek Neked, hisz pénzed van.
Elmondod mit akarsz.
Eddig az "utas" rendfokozatig jutottál a repülésben de most megsenemállsz a műrepülésig.
Ok.
1./ Elkezdik veled az alapoknál. Talán pont olyan ZLIN-en (ha van nekik) mint amit a MH most venni fog.
Nem mentek sehová, mert alapkiképzésre pont jó az adott reptér légtere.
Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/akármire zuhantok.
Sikeresen elvégezted.
Kapsz alap szakszót.
Ok.
2./ De Te tovább akarsz menni/jutni.
Ok.
Beiratkozol a második szintre.
Ok
azt is tanulod.
Ok.
Hónapokig. ok.
Azzal se mentek el sehová szibériába lakatlan területek fölé, hanem szép kishazánkban röpködsz.
Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/városra/akármire zuhantok.
Tételezzük fel, hogy itt is sikeresen végzel.
Ok.
3./ De mert pénzed is van, időd is van, motoros műrepülő képzést is kérsz, fizetsz.
Ok.
Örülnek Neked mert ez a legdrágább repidő óránként.
Hosszú tanulás jön, sok órával.
Szépséges Magyarország felett.
Ezzel se mentek el sehová szibériába lakatlan területek fölé, hanem szép kishazánkban röpködsz.
Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/városra/játszótérre/óvodára akármire zuhantok.
Tételezzük fel, hogy itt is sikeresen végzel.
-----------------------
Eljutottál - sok pénzért - arra a szintre ahová a Magyar Honvédség tervezi juttatni azt az évi fél tucat fiatalt akit, kiképzezni gondol évente.
Pontosabbak legyünk de sokkal tovább jutottál, mert a sereg által vásárolni tervezett 4 dn (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek.
Az a 6-8 fő, fiatal, akit majd a sereg évente (pár évig) kiképezni tervez, ezekkel a gépekkel kezdetleges műrepülő figurákat repülhet, mert ezek a gépek "korlátozottan műrepülhetők" azon egyszerű oknál fogva, hogy nem arra a célra gyártották őket.
--------------------------
Ha veszel egy Suzuki Swiftet az attól még nem lesz katonai támadó jármű, hogy matt khekire fényezteted.
----------------------
ez a 4 db ZILIN polgári kisgép.
Közülük ugye kettő "párnás" célból jön, pizsamás nadrágok reptetése céljából.
Ok.
A másik kettőt pedig befoghatják alap-alap képzésre is.
Olyan tartalmú alapképzésre, melyet pénzért, a Ki-Mit-Lop Kft-k, épp most is végeznek a fejed, az én fejem, az olvtársak feje felett.
Már évek óta.
Az ilyen alapkiképzéseknek nem szokásuk baba-mama majálisokra esni a fellegekből.
Bár Isten útjai kifürkészhetetlenek.
Az, hogy most kettővel több alapkiképző gép fog évente prüntyögni a fejünk felet.........................nem oszt, nem szoroz.
A mondás az 1870-es francia-porosz háború idejéből származik , cukiság ide vagy oda, de nagyon találó .
Már a 14-es KuK szerbiai hadműveletek során sikerült bemutatni a KuK vk-nak hogy mintha nem lett volna 78-as boszniai okkupáció és nem hallottak volna az 1905-ös orosz-japán menetről, de 12-13-as balkáni háborúkról sem, milyen terep és ellenfél várja őket a Balkánon és milyen fejlődés zajlott le a harcászatban és haditechnikában.
Az orosz gőzhenger ellen, az olaszok elleni hegyi háború, a balkáni hadszintér, sorolhatnánk.
Az O-M Monarchia első vh-ús szereplése másról sem szól mint aránytalanul nagy feladatok erősen korlátozott létszámmal és haditechnikával, természetesen korlátozott kapacitású hazai háttér és hadiiparral.
Mindezt olyan vezetéssel amelyk alkalmanként igencsak elérte olyan hétpróbás ................. ( kicenzúrázva) mint az Antant oldalán Nivelle...
Ez alapján kellene értékelni amit elértek 14-18 között.
A polgári utasszállító és átrepülő forgalmat se az akkori se a mostani állapotba nem számoltam bele, mert más magasságban más feladat volt akkor is, ma is.
Egy amatőr krdést... honna az nyámkínjából akaszt le ez az elcseszett ország elegendő légteret a kiképzéshez?
---------------------
Sajnos az van bőven.
Mo.-n van vagy 60 repülőtér.
Mindegyiknek van saját légtere is.
Még ha kicsike is.
De itt alap-alap képzésről beszélünk.
Ami most, ma is folyik az országban.
Mondjuk évente végez 30-60 ifjú ma Magyarországon.
A hatalmas honi katonai fejlesztések (2 db iskolagép a seregnek) után, ugyanúgy kb. 30-60 fiatal fog motoros szakszót kapni, de közülük 4-8 fő képzését a katonaság fizette.
A sereg 2=kettő darab alap motoros gépe, meg betagozódik, az ugyanilyen munkát ma végző kb. 20-25 hazai, polgári, kisgép közé.
Utálom amikor áldozatokból (a tárgyalt esetben helyi baromság miatt áldozattá vált csapatból) hősöket próbálunk faragni. A hős legyen példa az utódoknak. A géppuskák elleni totálisan szakmaiatlan értelmetlen rohamot akarjuk bárki elé példaként állítani? Talán elrettentő példának jó. Legyünk észnél!
Jól van na, indiai szindróma, ismerek hasonlót a Magreb-ből:)
A helyzet az ( amennyire ezt kívülről meg lehet ítélni) hogy Szolnokon jelenleg is folyik képzés, infrastruktúra adott, tehát beruházás szempontból előnyösebb lenne. Kecskemét dettó, szóval már csak annyit :) kellene megoldani hogy legyen 1 szd gép az alapkiképzéshez, másik a lökhajtásoshoz, na meg az a pár helikopter:).
Aztán már csak annyi:) hogy az ifjú sólymokat ( leendő vadásztól a szállítógépvez-ig) végigzavarni kb 1,5 naptári év alatt a représzén:)
A ZMNE néhány tanszéke átesne még egy átszervezés/költözés bulin:), van már tapasztalatuk:(.
Ez még csak a kezdet, akkor lesz még alapos zsebbe nyúlás amikor lezajlik a szállítógép tender és figyelembe kell venni olyasmiket hogy hol található pld. szimulátor az adott típusra Európában ( pld. a CJ-27-nek 2 helyen van csak). Meg lehet csinálni ezt is, annyi a gond hogy ha egyszer ráléptünk erre a kiképzés hadiösvényre :) akkor végig is kell menni rajta, már amennyiben komolyan veszik a légierő személyzet utánpótlását.
Egyik bazist sem tartanam szerencsesnek, mert akkor meglehetosen nagy lenne a mar igy is nagy koncentracio ( illetve bocsanat, cask a feladatok szerinti osztas tul koncentralt, az a nehany hajozhato gep ami meg van + Grippen, az elferne eppen egy gyengebb bazison is ), raadasul nem art, ha a repter kozel van az egyetemhez, vagy eppenseggel forditva. :)
A tobb evtized az egy komoly egyetemi kepzesre vonatkozik, ha 0-rol kell indulni. Ha nem voltam eleg vilagos a hsz-emben, akkor szolj, indiaiakon edzodom, tudom, nincs az a megfogalmazas, amit ne lehetne nem megerteni. :)
Szolnok, Kecskemét, messze nem olyan vészes a helyzet.
Ellenben ez a kisgép beszerzés -meg amik még majd jönnek -az én olvasatomban az 52-sek fokozatos leváltásáról szól, de ennél érdekesebb lesz majd a gépváltás és kiképzés, kiképzési struktúra összehangolása.
Ugyanis a "többfeladatú, futár-felderítő-kiképzőgép " dumától eltekintve-ez nagyon jól szokott hatni politikusokra:), itt alapkiképző gépekről van szó. A helyi időjárási viszonyok között a repszezon olyan február-március tájékán indítható, kb 6-8 hónap hosszú, ezalatt kell 15-30 ifjú sólyomnak lezavarni az 50-70 órát ( alap + válogatás). Ehhez pedig egy 8-10 gépes század szükséges.
Volna még mit regélni az alap lökhajtásos kiképzésről ( 4-6 gép legalább), meg a forgószárnyasról is.
Amit említettél (reptér, hangárok, legi irányitás, radarok, karbantartás, tűzoltó, mentőszolgálat,üa.) elkerülhetetlen tartozékai egy bázisnak, ezt rá lehet építeni egy meglévő reptér infrastruktúrájára.
Nem több évtizedes projekt, kb 5 év alatt lezavarható.
a Magyar Néphadseregnek majd a Magyar Honvédségnek mindíg is volt pár futár gépnek kinevezett valami, melyek békében, a repidejük 99%-ban nem láttak el futár feladatokat.
Reptérparancsnokok, ezredparancsnokok és az OLP magasabb beosztású tisztjei repkedtek ezekkel a csöpp gépekkel a katonai repterekre.
Néha alkatrészeket szállítottak repterekre.
Mikor megszüntették kb. 1983 (??) körül, hogy minden ezrednél volt 1-1 ilyen apróság akkor hol Tökölön (vitéz Háry László szállító osztály) hol pedig Budaörsön állomásozott 3-4 katonai kicsike, pár személyes ZLIN.
Ezek a 3-4 személyes gépek majdnem 2000-ig, vagy tovább (??) megmaradtak.
Nem volt sok belőlük fénykorukban is 3-4 db ZLIN-142-es (?) volt állományban.
(Persze 1983 előtt, más típusból volt vagy 10-12 db)
--------------------------
Most azt látom, hogy ezt a haladó hagyományt elevenítik fel, kettő db főnöki kisgéppel, ami mellé jön kettő másik kicsike röpüllő is.
Olyan mint egy kisebb polgári repülőklub állománya.
En is erre gondoltam, de ehhez kellenne legalabb egy osztalynyi kisgep, csak kikepzesre, es akkor nagyon veknyan fog a ceruza. Viszont a kisgep meg nem eleg, mert azoknak bazis kell, repter, hangarok, legiiranyitas, radarok, szervisz, tuzolto, mentoszolgalat, uzemanyagtartalyok, jo hosszu a lista. Ezenkivul ez a repter kozel kell legyen ahhoz az egyetemhez, ahol a legieronek sajat kara van, ami ugye nem csak pilotakat kepez. Van ilyen kar Magyarorszagon? Ha nincs, akkor tobb evtizedes projekt a szinvonalas kialakitasa.
- Ménesgazda vagyok, b...g már a hangomat se ismered meg ?
- Jól van na. Bocsi.
- Nem akarsz lejönni fagyizni ? Meghívtam magamhoz a hétvégére ezt a kispöcs csucskot és képzeld fagyizni akar a gyökérje, ahelyett, hogy sangriázni menénk .
- Most szivatsz, szivattok ?
- Igen, de jól esik.
- Milyen az idő a ménesbirtokon ?
- Hideg van. Estére lehült, úgy plusz 10 fok lehet.
- Anyád.
- Mééé, nálad nincs jó idő ?
- Anyád 2.
- Jól van na. Hallom titeket odahaza befúúú a hó?
- Hát Jánoshalmán nem tudom milyen az idő (Ő ott szolgált) de itt Zuglóban ma hózott és meg is maradt. Zöldlukácséknál meg minden autó keresztbe állt, mert senki se takarítja a 82-es utat.
- Jól van gyökér. Üdvözlünk. Megpróbálom megitatni ezt a kispöcs csucskot, mert ha már a tanulás nem fogott rajta, legalább a pia látszodjon meg.
- ménesgazda. Ménesgazda nem ménesgazda de édesapja tényleg méntelep vezető volt a Dunántúlon még a '80-as évek végén is. Ő meg a ZMKA-n illetve a ZMKA "Aranka művek" nevű tudományos klubjában állandóan a ménteleppel példálózott, így ragadt rá a ménesgazda becenév. Amúgy azt hiszem fegyveres szakosként végzett és egyetlen páncéltörő tűzérezredünknél védte a hazát.
Komoly kocsma kultúra, kocsma ismeret állt mögötte.
Jó fej.
Most épp FARO városában (Portugália) termeli a portugál GDP-t a menye vállalkozásában és tanítja magyarul káromkodni a két unokáját.
- csucsk pedig valóban 159 cm magasra nőtt. Ő őrnagyi rangban fejezte be mint anyagi tiszt. Ő volt az egyetlen közülünk aki kérvényezte (szóban) , hogy ne léptessék elő alezredessé, hagy maradjon nyugodt beosztásában. Úgy is lett cége, mert alakulatot (bár az volt) nem mondanék katonai bandájára felszámolásáig.
Ő Almunecar (Granada, Spanyolország) városában kismotor kölcsönző már évek óta.
Csucsk nevét onnan kapta, hogy ha Léna orosz óráin valaki már nagyon nem tudott valamit, akkor az osztály legjobb oroszosa benyögte, hogy ezért kapsz :
- két hét csukcskszot,
- három hét csucskszot.
- stb.
Csucsk föld igen messzi van és igen zord az időjárása.
Józsink aki akkor még csak főhadnagy vala, nem tudta kimondani csucsk föld nevét.
Tehát egyértelmű lett, hogy az Ő beceneve nem is lehet más mint : csucsk.
ménesgazda páncéltörő tűzér ezrede szünt meg hamarább, valamikor a '90-es évek elején.
Még szolgált felszámoló biztosként 2-3 évet a Fegyverzeti Csoportfőnökségen majd nyugdíjba ment.
Most FARO-ban "tengeti" életét és néha felhív szívatni.
A szeméttye.
Csucsk még vagy 10 évet szolgált 1990 után, majd több sikertelen magánéleti kacskaringó után már vagy 6-7 éve (?) a dél-spanyol Andaluziában kismotorokat és kisautókat (open panda kategória) kölcsönöz a turistáknak.
Évente 1x, 2x beszélünk.
Mivel mindketten ott lenn élnek délen, évente 1x átmennek egymáshoz egy hosszú hétvégére (450 km)
Ilyenkor sohasem felejtik el felhívni valamelyik gyökeret, ezt osztályunk beceneve volt, és kajánkodni, szívatni valamelyikünket, hogy nekik most épp mily szar a sorsuk.
Például novemberben :
- Figyelj ! Most feküdtünk ki a tengerpartra. A plázs pincérnő, alig szoknyában épp azt kérdezi, hogy Margaréta koktélt kérünk vagy valami egzotikusabbat. Szerinted melyiket válasszuk ?
- Anyátok.
Ez persze a mi szívatásunkra megy, de jól esik, hogy évente 1x vagy 2x még felhívnak bennünket, még ha ilyen stílusban teszik, akkor is.