Keresés

Részletes keresés

M.Zoli Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121569

 

Es ok hosok voltak? Szerintem igen. Attol fuggetlenul, hogy a parancs kiadojat illett volna fobe loni.

Előzmény: kovacsgyula44 (121555)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121568

Pontosabbak legyünk de sokkal tovább jutottál, mert  a sereg által vásárolni tervezett 4 dn (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek

 

helyesbítés:

 

Pontosabbak legyünk,  Te sokkal tovább jutottál, mert  a sereg által vásárolni tervezett 4 db (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek

Előzmény: trizs77 (121567)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121567

szerintem rosszul látod.

 

Tételezzük fel, hogy megnyered a Lottó ötöst.

(na milyen rendes vagyok hozzád ?)

 

Életed vágya volt, hogy műrepülő légy.

Ok.

Most kiveszel 1 év szabadságot és felkeresed, Pért, Matkópusztát, Szegedet. Fertőszentmiklóst, Bőnyt vagy valamelyik repülő teret.

Ott nagyon megörülnek Neked, hisz pénzed van.

Elmondod mit akarsz.

 

Eddig az "utas" rendfokozatig jutottál a repülésben de most megsenemállsz a műrepülésig.

Ok.

 

 

1./ Elkezdik veled az alapoknál. Talán pont olyan ZLIN-en (ha van nekik) mint amit a MH most venni fog.

Nem mentek sehová, mert alapkiképzésre pont jó az adott reptér légtere.

Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/akármire zuhantok.

Sikeresen elvégezted.

Kapsz alap szakszót.

Ok.

 

 

2./ De Te tovább akarsz menni/jutni.

Ok.

Beiratkozol a második szintre.

Ok

azt is tanulod.

Ok.

Hónapokig.
ok.

Azzal se mentek el sehová szibériába lakatlan területek fölé, hanem szép kishazánkban röpködsz.

Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/városra/akármire zuhantok.

Tételezzük fel, hogy itt is sikeresen végzel.

Ok.

 

 

 

3./ De mert pénzed is van, időd is van, motoros műrepülő képzést is kérsz, fizetsz.

Ok.

Örülnek Neked mert ez a legdrágább repidő óránként.

Hosszú tanulás jön, sok órával.

Szépséges Magyarország felett.

Ezzel se mentek el sehová szibériába lakatlan területek fölé, hanem szép kishazánkban röpködsz.

Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/városra/játszótérre/óvodára akármire zuhantok.

Tételezzük fel, hogy itt is sikeresen végzel.

 

-----------------------

 

Eljutottál - sok pénzért - arra a szintre ahová a Magyar Honvédség tervezi juttatni azt az évi fél tucat fiatalt akit, kiképzezni gondol évente.

Pontosabbak legyünk de sokkal tovább jutottál, mert  a sereg által vásárolni tervezett 4 dn (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek.

 

Az a 6-8 fő, fiatal, akit majd a sereg évente (pár évig) kiképezni tervez, ezekkel a gépekkel kezdetleges műrepülő figurákat repülhet, mert ezek a gépek "korlátozottan műrepülhetők" azon egyszerű oknál fogva, hogy nem arra a célra gyártották őket.

 

--------------------------

 

Ha veszel egy Suzuki Swiftet az attól még nem lesz katonai támadó jármű, hogy matt khekire fényezteted.

 

----------------------

 

ez a 4 db ZILIN polgári kisgép.

Közülük ugye kettő "párnás" célból jön, pizsamás nadrágok reptetése céljából.

Ok.

 

A másik kettőt pedig befoghatják alap-alap képzésre is.

Olyan tartalmú alapképzésre, melyet pénzért, a Ki-Mit-Lop Kft-k,  épp most is végeznek a fejed, az én fejem, az olvtársak feje felett.

Már évek óta.

 

Az ilyen alapkiképzéseknek nem szokásuk baba-mama majálisokra esni a fellegekből.

Bár Isten útjai kifürkészhetetlenek.

Az, hogy most kettővel több alapkiképző gép fog évente prüntyögni a fejünk felet.........................nem oszt, nem szoroz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Hiryu-reload (121560)
Plieur Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121566

:)

A mondás az 1870-es  francia-porosz háború idejéből származik , cukiság ide vagy oda, de nagyon találó .

Már a 14-es KuK szerbiai hadműveletek során sikerült bemutatni a KuK vk-nak hogy mintha nem lett volna 78-as boszniai okkupáció és nem hallottak volna az 1905-ös orosz-japán menetről, de 12-13-as balkáni háborúkról sem, milyen terep és ellenfél várja őket a Balkánon és milyen fejlődés zajlott le a harcászatban és haditechnikában.

A hibákat vérrel és emberélettel "javították"...

Előzmény: Hiryu-reload (121564)
Plieur Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121565

Az orosz gőzhenger ellen, az olaszok elleni hegyi háború, a balkáni hadszintér, sorolhatnánk.

Az O-M Monarchia első vh-ús szereplése másról sem szól mint aránytalanul nagy feladatok erősen korlátozott létszámmal és haditechnikával, természetesen korlátozott kapacitású hazai háttér és hadiiparral.

Mindezt olyan vezetéssel amelyk alkalmanként  igencsak elérte olyan hétpróbás ................. ( kicenzúrázva) mint az Antant oldalán Nivelle...

Ez alapján kellene értékelni amit elértek 14-18 között.

Előzmény: Hiryu-reload (121559)
Hiryu-reload Creative Commons License 2017.01.15 -2 0 121564
Előzmény: Plieur (121561)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121563

Egy amatőr krdést... honna az nyámkínjából akaszt le ez az elcseszett ország elegendő légteret a kiképzéshez?

------------------------------

 

Magyarország légtere adott.

Nem nőtt, nem csökkent.

 

Sacciméterrel mérve :

 

1970-ben, ebben a légtérben, kb :

 - kb. 160 db vadászgép,

 - kb. 300 db vitorlázó gép,

 - kb. 250 db mezőgazdasági gép,

 - kb. 40-60 db motoros polgári kisgép,

 - kb. 70-90 katonai helikopter,

 - kb. 70-90 db szovjet katonai repülő

 - Nyiregyházi főiskola tanulói napi sok felszállással,

 - Kaposvári mg.repülő főiskola tanulói napi sok felszállással,

 -..............................

 -.............................

 

repkedett.

 

 

Elfértünk.

Mindenkinek jut(ott) légtér.

 

Volt kiképzés bőven.

Évente több mint 150-200 ifjú kapott vmilyen vitorlázó fokozatot.

Évente kb. 30-60 ifjú kapott motoros kiképzést,

Évente a Kilián tanezrede L-29 gépekkel repült sok száz, vagy ezer (?) órát,

 - stb.

 

--------------------------

 

Ma egy ugyanakkora légtérben :

 - dolgozik 8-10 Gripen,

 - 1-3 katonai helikopter,

 - 5-10 civil helikopter,

 - kb. 40-60 vitorlázó,

 - kb. 30-40 motoros civil kisgép.

 

Ha ehhez hozzájön még 2=kettő khekire festett (amúgy polgári) kicsike motoros alap kiképző gép, a hadseregtől, nem oszt nem szoroz.

 

Még mindig csak a 45 évvel ezelőtti napi forgalom kb. 20%-nál fogunk tartani.

 

Alap motoros kiképzésre tehát - sajnos - van bőven szabad légterünk.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A polgári utasszállító és átrepülő forgalmat se az akkori se a mostani állapotba nem számoltam bele, mert más magasságban más feladat volt akkor is, ma is.

 

 

Hiryu-reload Creative Commons License 2017.01.15 -2 0 121562

más.. Aranysas magazin van a közeletetekben. 

Azt meséli itt valaki, van benne cikk az ejtőernyősökről, amiben azt is elmagyarázzák, hogy az idealis szuperkatona erkölcsös, családos meg ilyesmi. 

 

érdekelne a pontos szöveg.

Plieur Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121561

Jó példa az első vh-ús helyzet jellemzésre: szamarak vezettek oroszlánokat:(.

 

 

Előzmény: kószák egyike (121552)
Hiryu-reload Creative Commons License 2017.01.15 -2 0 121560

Rossz fogalmazás:

 

alapképzés oké. 

 

de nem véletlenül gyéren lakott, lakatlan területek fölött dolgoznak a harci kiképző iskolák... Nevadától Kanadán át a Negevig...

 

ha elbaszarint valamit a tanuló, ne felcsúti stadionra essen....

 

meg ugy a polgári gépek sem léágifolyosókon járnak jó ideje, hanem szabadon, meg zajterhelés meg ilyesmik.

 

ja, olyan apróságról mint lőtér, nem is beszélek.

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (121558)
Hiryu-reload Creative Commons License 2017.01.15 -3 0 121559

Én nerég megkaptam a kurvaanyámaqt, amikor finoman megkérdőjeleztem a magyar egybevetéses szuperalakulat Vitéz Bertalan Árpádról való elnevezését...

 

merhogy mitpofázok, kitüntették azelső háborúban a zorosdzok ellen!!!!

micsoda hős!!!

 

Mondom Zadolf meg Ghörun is...

 

mocskos libsi na...

 

 

 

mondjuk nekem a magyar ejtőernyősökről valhogy mindig ez jut az eszembe:

 

 

 

 

Előzmény: kovacsgyula44 (121555)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121558

Egy amatőr krdést... honna az nyámkínjából akaszt le ez az elcseszett ország elegendő légteret a kiképzéshez?

 

---------------------

 

Sajnos az van bőven.

 

Mo.-n van vagy 60 repülőtér.

Mindegyiknek van saját légtere is.

Még ha kicsike is.

De itt alap-alap képzésről beszélünk.

 

Ami most, ma is folyik az országban.

Mondjuk évente végez 30-60 ifjú ma Magyarországon.

 

A hatalmas honi katonai fejlesztések (2 db iskolagép a seregnek) után, ugyanúgy kb. 30-60 fiatal fog motoros szakszót kapni, de közülük 4-8 fő képzését a katonaság fizette.

 

A sereg 2=kettő darab alap motoros gépe, meg betagozódik, az ugyanilyen munkát ma végző kb. 20-25 hazai, polgári, kisgép közé.

 

 

-----------------------------------

 

 

 

 

Előzmény: Hiryu-reload (121553)
Plieur Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121557

A repülések magasság és kiterjedés korlátozása és szabályozása kissé bonyolultabb magyarázatot igényelne, talán így egyszerűbb:

http://www.feketebt.hu/tra.pdf

http://galatech.hu/pg/dir/HC-legtergazdalkodas.htm

Hogy a jelenleginél intenzívebb repkiképzési program nagyobb feladatot róna a légtérirányításra az biztos, de ezért vannak többek között:)

 

Előzmény: Hiryu-reload (121553)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121556

A példaként állítás és kegyelet az áldozatoknak két különböző dolog.

Előzmény: kovacsgyula44 (121555)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121555

Utálom amikor áldozatokból (a tárgyalt esetben helyi baromság miatt áldozattá vált csapatból) hősöket próbálunk faragni. A hős legyen példa az utódoknak. A géppuskák elleni totálisan szakmaiatlan értelmetlen rohamot akarjuk bárki elé példaként állítani? Talán elrettentő példának jó. Legyünk észnél!

Előzmény: kószák egyike (121552)
Plieur Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121554

Jól van na, indiai szindróma, ismerek hasonlót a Magreb-ből:)

A helyzet az ( amennyire ezt kívülről meg lehet ítélni) hogy Szolnokon jelenleg is folyik képzés, infrastruktúra adott, tehát beruházás szempontból előnyösebb lenne. Kecskemét dettó, szóval már csak annyit :) kellene megoldani hogy legyen 1 szd gép az alapkiképzéshez, másik a lökhajtásoshoz, na meg az a pár helikopter:).

Aztán már csak annyi:) hogy az ifjú sólymokat ( leendő vadásztól a szállítógépvez-ig) végigzavarni kb 1,5 naptári év alatt a représzén:)

A ZMNE néhány tanszéke átesne még egy átszervezés/költözés bulin:), van már tapasztalatuk:(.

Ez még csak a kezdet, akkor lesz még alapos zsebbe nyúlás amikor lezajlik a szállítógép tender és figyelembe kell venni olyasmiket hogy hol található pld. szimulátor az adott típusra Európában ( pld. a CJ-27-nek 2 helyen van csak). Meg lehet csinálni ezt is, annyi a gond hogy ha egyszer ráléptünk erre a kiképzés hadiösvényre :) akkor végig is kell menni rajta, már amennyiben komolyan veszik a légierő személyzet utánpótlását.

Előzmény: M.Zoli (121548)
Hiryu-reload Creative Commons License 2017.01.15 -1 0 121553

Egy amatőr krdést... honna az nyámkínjából akaszt le ez az elcseszett ország elegendő légteret a kiképzéshez?

Előzmény: Plieur (121546)
kószák egyike Creative Commons License 2017.01.15 0 0 121552
schlumberger Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121551

:-)

Előzmény: M.Zoli (121550)
M.Zoli Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121550

Tudom, megint elirtam. :(

 

Ugy nez ki ez mar izomemlekezetbol szuletik nalam a billentyuzeten.

Előzmény: schlumberger (121549)
schlumberger Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121549

Gripen, egy p-vel

Előzmény: M.Zoli (121548)
M.Zoli Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121548

Egyik bazist sem tartanam szerencsesnek, mert akkor meglehetosen nagy lenne a mar igy is nagy koncentracio ( illetve bocsanat, cask a feladatok szerinti osztas tul koncentralt, az a nehany hajozhato gep ami meg van + Grippen, az elferne eppen egy gyengebb bazison is ), raadasul nem art, ha a repter kozel van az egyetemhez, vagy eppenseggel forditva. :)

Előzmény: Plieur (121546)
M.Zoli Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121547

A tobb evtized az egy komoly egyetemi kepzesre vonatkozik, ha 0-rol kell indulni. Ha nem voltam eleg vilagos a hsz-emben, akkor szolj, indiaiakon edzodom, tudom, nincs az a megfogalmazas, amit ne lehetne nem megerteni. :)

Előzmény: Plieur (121546)
Plieur Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121546

Szolnok, Kecskemét, messze nem olyan vészes a helyzet.

Ellenben ez a kisgép beszerzés -meg amik még majd jönnek -az én olvasatomban az 52-sek fokozatos leváltásáról szól, de ennél érdekesebb lesz majd a gépváltás és kiképzés, kiképzési struktúra összehangolása.

Ugyanis a "többfeladatú, futár-felderítő-kiképzőgép " dumától eltekintve-ez nagyon jól szokott hatni politikusokra:), itt alapkiképző gépekről van szó. A helyi időjárási viszonyok között a repszezon olyan február-március tájékán indítható, kb 6-8 hónap hosszú, ezalatt kell 15-30 ifjú sólyomnak lezavarni az 50-70 órát ( alap + válogatás). Ehhez pedig egy 8-10 gépes század szükséges.

Volna még mit regélni az alap lökhajtásos kiképzésről ( 4-6 gép legalább), meg a forgószárnyasról is.

Amit említettél (reptér, hangárok, legi irányitás, radarok, karbantartás, tűzoltó, mentőszolgálat,üa.) elkerülhetetlen tartozékai egy bázisnak, ezt rá lehet építeni egy meglévő reptér infrastruktúrájára.

Nem több évtizedes projekt, kb 5 év alatt lezavarható.

 

 

Előzmény: M.Zoli (121543)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121545
trizs77 Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121544

a Magyar Néphadseregnek majd a Magyar Honvédségnek mindíg is volt pár futár gépnek kinevezett valami, melyek békében, a repidejük 99%-ban nem láttak el futár feladatokat.

 

Reptérparancsnokok, ezredparancsnokok és az OLP magasabb beosztású tisztjei repkedtek ezekkel a csöpp gépekkel a katonai repterekre.

Néha alkatrészeket szállítottak repterekre.

 

Mikor megszüntették kb. 1983 (??) körül, hogy minden ezrednél volt 1-1 ilyen apróság akkor hol Tökölön (vitéz Háry László szállító osztály) hol pedig Budaörsön állomásozott 3-4 katonai kicsike, pár személyes ZLIN.

 

Ezek a 3-4 személyes gépek majdnem 2000-ig, vagy tovább (??) megmaradtak.

Nem volt sok belőlük fénykorukban is 3-4 db ZLIN-142-es (?)  volt állományban.

 

(Persze 1983 előtt, más típusból volt vagy 10-12 db)

 

--------------------------

 

Most azt látom, hogy ezt a haladó hagyományt elevenítik fel, kettő db főnöki kisgéppel, ami mellé jön kettő másik kicsike röpüllő is.

 

Olyan mint egy kisebb polgári repülőklub állománya.

 

 

 

 

M.Zoli Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121543

En is erre gondoltam, de ehhez kellenne legalabb egy osztalynyi kisgep, csak kikepzesre, es akkor nagyon veknyan fog a ceruza. Viszont a kisgep meg nem eleg, mert azoknak bazis kell, repter, hangarok, legiiranyitas, radarok, szervisz, tuzolto, mentoszolgalat, uzemanyagtartalyok, jo hosszu a lista. Ezenkivul ez a repter kozel kell legyen ahhoz az egyetemhez, ahol a legieronek sajat kara van, ami ugye nem csak pilotakat kepez. Van ilyen kar Magyarorszagon? Ha nincs, akkor tobb evtizedes projekt a szinvonalas kialakitasa.

Előzmény: belic (121534)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.14 0 0 121542

Tegnap esti telefonbeszélgetés:

 

 - Szia.

 - Szia, ki vagy ?

 - Ménesgazda vagyok, b...g már a hangomat se ismered meg ?

 - Jól van na. Bocsi.

 - Nem akarsz lejönni fagyizni ? Meghívtam magamhoz a hétvégére ezt a kispöcs csucskot és képzeld fagyizni akar a gyökérje, ahelyett, hogy sangriázni menénk .

 - Most szivatsz, szivattok ?

 - Igen, de jól esik.

 - Milyen az idő a ménesbirtokon ?

 - Hideg van. Estére lehült, úgy plusz 10 fok lehet.

 - Anyád.

 - Mééé, nálad nincs jó idő ?

 - Anyád 2.

 - Jól van na. Hallom titeket odahaza befúúú a hó?

 - Hát Jánoshalmán nem tudom milyen az idő (Ő ott szolgált) de itt Zuglóban ma hózott és meg is maradt. Zöldlukácséknál meg minden autó keresztbe állt, mert senki se takarítja a 82-es utat.

 - Jól van gyökér. Üdvözlünk. Megpróbálom megitatni ezt a kispöcs csucskot, mert ha már a tanulás nem fogott rajta, legalább a pia látszodjon meg.

Most épp hol vagytok ?

 - Itt Faroban. Áthívtam Almunecarból csucskot.

 - Sziasztok jó mulatást.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

magyarázat :

 - ménesgazda. Ménesgazda nem ménesgazda de édesapja tényleg méntelep vezető volt a Dunántúlon még a '80-as évek végén is. Ő meg a ZMKA-n illetve a ZMKA "Aranka művek"  nevű tudományos klubjában állandóan a ménteleppel példálózott, így ragadt rá a ménesgazda becenév. Amúgy azt hiszem fegyveres  szakosként végzett és egyetlen páncéltörő tűzérezredünknél védte a hazát.

Komoly kocsma kultúra, kocsma ismeret állt mögötte.

Jó fej.

Most épp FARO városában (Portugália) termeli a portugál GDP-t a menye vállalkozásában és tanítja magyarul káromkodni a két unokáját.

 

 - csucsk pedig valóban 159 cm magasra nőtt. Ő őrnagyi rangban fejezte be mint anyagi tiszt. Ő volt az egyetlen közülünk aki kérvényezte (szóban) , hogy ne léptessék elő alezredessé, hagy maradjon nyugodt beosztásában. Úgy is lett cége, mert alakulatot (bár az volt) nem mondanék katonai bandájára felszámolásáig.

Ő Almunecar (Granada, Spanyolország) városában kismotor kölcsönző már évek óta.

Csucsk nevét onnan kapta, hogy ha Léna orosz óráin valaki már nagyon nem tudott valamit, akkor az osztály legjobb oroszosa benyögte, hogy ezért kapsz :

 - két hét csukcskszot,

 - három hét csucskszot.

 - stb.

 

Csucsk föld igen messzi van és igen zord az időjárása.

 

Józsink aki akkor még csak főhadnagy vala, nem tudta kimondani csucsk föld nevét.

Tehát egyértelmű lett, hogy az Ő beceneve nem is lehet más mint : csucsk.

 

 

ménesgazda páncéltörő tűzér ezrede szünt meg hamarább, valamikor a '90-es évek elején.

Még szolgált felszámoló biztosként 2-3 évet a Fegyverzeti Csoportfőnökségen majd nyugdíjba ment.

Most FARO-ban "tengeti" életét és néha felhív szívatni.

A szeméttye.

 

Csucsk még vagy 10 évet szolgált 1990 után, majd több sikertelen magánéleti kacskaringó után már vagy 6-7 éve (?) a dél-spanyol Andaluziában kismotorokat és kisautókat (open panda kategória) kölcsönöz a turistáknak.

Évente 1x, 2x beszélünk.

 

Mivel mindketten ott lenn élnek délen, évente 1x átmennek egymáshoz egy hosszú hétvégére (450 km)

Ilyenkor sohasem felejtik el felhívni valamelyik gyökeret, ezt osztályunk beceneve volt, és kajánkodni, szívatni valamelyikünket, hogy nekik most épp mily szar a sorsuk.

Például novemberben :

 - Figyelj ! Most feküdtünk ki a tengerpartra. A plázs pincérnő, alig szoknyában épp azt kérdezi, hogy Margaréta koktélt kérünk vagy valami egzotikusabbat. Szerinted melyiket válasszuk ?

- Anyátok.

 

Ez persze a mi szívatásunkra megy, de jól esik, hogy évente 1x vagy 2x még felhívnak bennünket, még ha ilyen stílusban teszik, akkor is.

 

 

 

gencsydani Creative Commons License 2017.01.13 0 0 121541

Sajnos a kis magyar valóság az az hogy a bűnözőtől könnyebb megvédened magad mint a tüskéshátútól:(

Előzmény: Hiryu-reload (121497)
Éhesló Creative Commons License 2017.01.13 0 0 121540

Hazudsz.

Nincs ilyen hozzászólásom.

Előzmény: M.Zoli (121527)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!