Van egy 40+ éves MPM2 gépünk, ami rengeteget ment, nagyon szeretjük használni, 1-2x kellett csak javítani, de benne van a pakliban, hogy lassan nem lehet majd tovább kitolni az élettartamát. Ha rákényszerülünk a cserére, van bármi a piacon amivel el lehet menni 30-35cm szélesen és műszaki színvonalban legalább valamennyire megközelíti az MPM2-t? Gondolok itt olyanokra, hogy öntöttvas henger, nem csigás hajtómű, nem lemezből van a hajtóműház és a kapákat nem csapszegek tartják, amitől már új korában is lötyög összevissza, hanem olyan penge összehúzatós módszerrel van megcsinálva mint az olasz gépen.
Én kb. csak a legkisebb hondát és husqvarnát találtam, viszont ezekben csigás hajtómű van, motor is csak 1LE, vagy legkisebb AL-KO, Bertolini, de azokon meg csak Briggs motor van, amivel nincs túl jó tapasztalatunk. (Kínai motoros cuccok kizárva, azokat azért nem is írtam.)
Tudom, hogy háklis igények, de hát el vagyunk kényeztetve az MPM-el, gondolom nem véletlenül árulják ezeket használtan még most is 50-100 eFT között...
Igen, én is előzőleg a jelentős kocsizás miatt no meg az ár a 2+1 sebességes szíj+lánchajtásos gépek valamelyikét írtam. A kf-nél a vékony alu öntvényből eredő esetleges töréssel repedéssel nem találkoztam,viszont kopással igen(saját is), sajnos a lustaság kényelmesség nagy úr főleg nagy darabnál nem szeretek megállni takarítani. A szimering porvédő alátét mellé a kapatengelyen levő védő alá szeret bálazsineget esetleg tarackot betekerni s ez földel homokkal kiváló csiszolóanyag,képes a két félből levő házat annyira elkoptatni hogy már a 7mm-es szimering sem áll meg,sajna a trágyát úgy kaptam-zsinegesen.(kénytelen voltam egy kiselejtezett komplett hajtást szerezni jóárasítva--szerviz kuka)
De a mai magyar gépek már nem azok mik 40 éve voltak a Robix már nincs a piacon a KF hajtóművek meg egyre vékonyodnak a régi vasöntvény helyett alu öntvény lett. A mai KF Dragon65 kis súlya matt kocsizáskor csak ide oda kapar. Persze lehet rá barkácsolni súlyokat meg sebességfelezőt le fe szerelgetni de az is + pénz és akkor már inkább vegyen az ember egy szíjhajtásosat és nincs + macera vele. Meg az sem mindegy hogy kocsizásnál 1 vagy 3 sebességes a gép.
Az általam felsorolt gépek elfogadható árúak és a minőségük is jó, de lehet itt jobbakat is venni pl:
"ezek jóformán csak hobbi használatra alkalmasak" azért nem szólnám le a kf rk robix gépeket és nem dicsérném agyon a fórumon a kínaikat, nem bántásként de van egy szólás a cigány is a saját lovát dicséri. Én lassan 40éve használok és időnként javítok robi kf gépeket, jók és valóban hobbi használatra valók na de hagyjuk a kínai reklámszöveges gépeket majd ha annyit mennek mint a "magyarok"( kivétel agrimotor) akkor felőlem írhatnak róluk mint profi gépek. Robi 52-vel kezdtem r250t-vel folytattam(először csak mint rokoni kölcsöngép) majd mellé dragon,(rotálásra bizonyos munkákra kicsit nehézkes a 250) Régebben 1ha+1hold amit a szántás símítózás kivételével dragon 250 páros végzett,jelenleg csak valamivel több mint 1hold van a faluban kertekben és bírják.
Igen, tudom, hogy veszélyes, viszont szakmáimból eredendően kénytelen vagyok alkalmazni idestova 3 évtizede. Ezért írtam, hogy nagyon oda kell figyelni, nem lehet könnyelműsködni. Úgy vagyok vele, saját magamba még megbízok.
Ami még elfogadható áron van az a 2+1 sebességes gépek gyakorlatilag lánc+ékszíj hajtás olasz vagy kínai vagy átcímkézett, pénz s "bizalom" kérdése melyik.
Vásárolnák egy rotakapát a közeljövőben, amit kisebb telek kapálására használnák, aminek sajnos elég kemény kissé agyagos a földje, és szeretném viszont sokat pótkocsival használni.
Távolságban 10-15 km-t is meg kellene vele tennem viszonylag gyakran, 200-250 kg-mal.
Van esetleg valami ötletetek, hogy melyik márka melyik tipusát lenne érdemes vásárolnom?
Tehát a kuplung behúzásakor a nyikorgó éles hang a rossz sebesség beállításból adódik. Néha picit bizonytalan egyik-másik sebesség, nem tudom milyen tippek vannak rá, esetenként kicsit-ide-oda kell mozgatnom a váltókart hogy érezzem a megfelelő sebességben van-e. Sebességváltás természetesen álló helyzetben, teljes gáz elvételnél történik. Ha újra hallom ezt a kellemetlen hangot akkor kuplung ki, és állítsam be jobban a helyes fokozatot? Gondolom ezzel a fajta hangos váltással kárt is okozhatok a gépben, így jobb kerülni, azon kívül hogy hangos is.
Igen, használtam a mellékelt gumi alátéteket, a rezonancia helyére még rá kell jönnöm. A kaparögzítő gyári rugós rögzítőcsapokat és még néhány hasonló csapot tehát érdemesebb kicserélni az általad említett önzár anyás megoldásra? Legalábbis azokon a helyeken ahol megoldható és nagy a lötyögés? Orr-járókerék, hátsó ekevas, kapatagok...
Régen a nyekergő száraz szíjakat ideiglenesen csendesítettem el szappanozással, ott nekem mindig bejött, ezért is ajánlottam múlt héten. Járó motornál csináltam, de nagyon kell figyelni, igen balesetveszélyes, semmi lógó ruha db nem lehet a közelbe, meg csak ésszel, mert könnyen az ember ujja is bánhatja!!!
Szia. Nem tudom dolgoztál-e a géppel a héten. Egy kollégám kérdeztem, neki milyen ékszíja van a Honda F 600 Y gépén.. Ritkán használja, nem vett rá kevláros szíjat, neki sima fekete ékszíja van fent, amit hintőporral bepuderozott, ettől lett csúszása.. Ez mint "tűzoltó" ötlet, hátha hasznát veszed a jelenlegi tapadós szíjnál.. Amúgy a fekete normál szíjak képesek a nyúlásra - melegedésre, pláne az újak, lehet nem úszod meg az ékszíj feszítést, a motor mozgatását.
Szia. Írtad kellemetlen a rezonancia és a kapatagok pl. csapokkal vannak rögzítve..
Nos anno nekem a Robi is így volt szerelve, a gyári 10-es csapokat és a rugós biztosítóikat kicseréltem M10-es nem végig menetes 8.8-as minőségű csavarokra és önzáró anyákra. Létezik imbusz és hatszögfejjel is.
A csavar feje és az anya alá tehetsz lapos alátétet is. A csavar nem menetes része általad kiválasztható, célszerű olyat venni, ami a furatba még nem rendelkezik menettel, alátéttel is kihézagolhatod.
Így nem mozognak a csapok, nem rágják ki a kapa csapszegfuratokat sem.
Minden eszközt, amit a kapatengelyre szerelek fel ( rota kapák, saraboló, rögtörő, járókerekek, körmös vaskerék, láncos felező ) ilyen csavarokkal oldottam meg.
Nekem még rezonált a Robi kormány szög állító rész csapja is, itt a gyári csap alá egy gumi cső db-ot szorítottam be, ami nem engedi az állító csapot a furatába körbeforogni, ettől is csendesebb lett a gép.
Sebesség váltást csak álló gép mellet kiengedett kuplungkarnál lehet váltani.
Induláskor a hajtóműnél az éles csikorgó hang akkor hallatszik ha a sebesség nincs rendesen betéve ilyenkor a fogaskerekek csak félig érintkeznek. A leírt indítási folyamat jó.
Megkell húzgálni a csavarokat és nem fog zörögni a sárvédőhöz ha jól tudom adtak gumis alátétet is.
Kaptam már tőletek pár hasznos tanácsot a rotációs kapa kiválasztásához, most a beüzemeléshez és az üzemeltetéshez is kérek egy kis segítséget.
A típus Oleo-Mac 197 RK. Az összeszerelés simán ment, bár ahogy az utóbbi években szinte minden egyes nagyobb gyártó használati útmutatójánál úgy itt is hagyott kívánnivalót maga után a nyomtatvány. Kicsit trükkös volt a beüzemelés, mert nem mellékelték a kuplung után állításának az útmutatóját, így indítás után csak a motor ment, a kapák nem. Kis telefonálgatás és a probléma meg is lett oldva.
A következő kérdéseim lennének:
1: Sebességváltás után a kuplung kiengedésekor erősebb, éles, csikorgó hang hallatszik, a fokozatot szépen veszi, mennek is a kapák, de nem akarok kárt okozni a rossz kuplungolással. Van amikor szinte hangtalanul indítja a kapákat, de mivel épp csak túl vagyok a beüzemelésen még nem sikerült kitapasztalnom hogyan lehet legjobban, legkímélőbben elvégezni ezt a műveletet. Mivel a kuplung-bowden feszességét én magam állítottam be, ezért akár ennek is lehet köze a dologhoz.
Ahogy jelenleg indítom a gépet: Gázkar félgázra állít, üresbe kapcsol, bekapcsológomb On állásban, benzincsap megnyit, szívatóra tesz, beránt, szívató visszakapcsol, kapcsolom a megfelelő sebességfokozatot, gázkar félálláson marad, kuplung behúz, kapatagok indulnak.
Azt figyeltem meg hogy ha a gázkar félállásnál kisebb álláson van, hajlamos a kuplungkar behúzásakor lefulladni, főleg 2-es sebesség fokozatban. Mi lenne a helyes indítási mód?
2: Ugye a kapatagok, elől lévő járókerék stb. csapokkal vannak rögzítve, és sok helyen lemezborítás van, eléggé hangos a rotációs kapa, és ez mechanikai zörej, a motor simán és egyenletesen zümmög, tehát nem motorzajról van szó. A többieknek is feltűnt hogy jóval zajosabb ilyen téren mint a korábbi kapáink. Ezzel kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? Összeszereléskor a meghúzandó csavarokat megfelelően meghúztam, de minden egyes csavart nem néztem át amit gyárilag meghúztak. Lehet valahogy ezt a zajt csökkenteni? Gumialátét, ilyesmi esetleg? Magas fordulatszámon, teljes gázhoz közel érezhetően rezonál a burkolat. A pontos helyét nem tudtam meghatározni még. Érdekelne hogy másnak is volt ilyen megfigyelése, vagy csak nálam jelentkezett ez a rezonancia?
Köszi szépen az infót. Általában a tobbfunkcios gépek sajátossága hogy nem tudják az összes funkciót jó színvonalon teljesíteni. Sajnos akkor úgy néz ki hogy a Robi kapa nem váltja ki a fűnyírót.
Nekem csak kf04-szentkirályi géphez van fűnyíró adapter és tapasztalat, használható szó szerint értve-nem az igazi. Sajnos nehézkes igaz erős, magasan van a súlypont s a tolókar is magasan van rögzítve ezek miatt problémás, én inkább vettem egy külön fűnyírót 6x körül már inkább nézem a könnyebbséget egy kevés maszek s 0-ra futottam.
Le is ütöttem, jöhet az alkatrész:), feleslegesnek tartok még egy gépet itt ácsorogtatni, a tönkrementet pedig az instrukciók alapján megpróbálom megjavítani, bár a csigakerék újonnan többe kerül, mint egy komplett hajtásház:(.
Megveheted és akkor lesz majdnem két géped. Jó lesz az a motor, ha a tied nem indul be valamiért. A lehajtás ugyanaz mint a tieden csak a csoroszlyatartóba más kereket tettek. Ha jobban tetszik kicserélheted a tiedre.
Kedves Barátom, nehéz eset vagy! Egyik ismerősöm egy másik topikban az ilyenre azt írta, hogy látszik, nem voltál katona!
Nyikorogjon, ahogy csak tetszik neki/vagy neked, az nem gond. A sebességváltásnál lehet kárt tenni, ha percekig darálod a fogaskerekeket. Ez akkor van, ha a hajtómű főtengelye nem áll meg, forog, de ki lehet cselezni: alapgáz, és amelyik fokozat a legkönnyebben beveszi, utána a vele szemben lévőbe már könnyebben áttehető a váltókar, nem sok variációd van. Miután megfelelő fokozatba teszed, és a rota forog, nem lesz gond.
Indítsd be már azt a kva gépet, és dolgozzál vele, tapasztald ki a viselkedését.
Rendes boltba megkérdezik, hogy ékszíj kuplungos gépre kell-e a szíj. Nekem sem jó a gyári az egyikre. Honda Boltba meg bárhol adnak gyárit, drága de jó is!
Sajnos a 6.500.- ért kaphatót az idős gazdája nem akarja postázni, Zalaegerszegig meg nem éri meg elmennem érte.
Szerinted 25.000.-ért házhoz szállítva - csak a tankot szedi le róla - bár a motorral nem tudok mit kezdeni - de rajta marad a szarv a kuplung és a gáz bowden, a kuplungok alsó felső része, csak kapák nincsenek rajta:
Ennek a gépnek csereszabatosak az enyémmel a tartozékai? Mert hátul ennek már más - dupla - a támasztókereke, az enyém csak egyes, 1992. évjárat. Állítólag cseppet sem kotyog a tengelye..
kaptam egy robi 52 es kapálógépet tomos motoros régóta ott állt nem volt használva.gondoltam rendbe teszem nekem jó lessz itthon a kertbe. Na de vannak bajok.Kitakarítóttam a tankot letakarítottam a hengert új berántózsinórt vettem új gyertyát bele karburátort szétszedtem kitakarítottam.a levegőszűrője nem gyári de abba is tettem új betétet bele de még arra csövet kell vegyek.nyomtam a hengerbe benzint kb 5 perc rángatás után beindult járt vagy 2 percet elindult nehezen ment kapáltam vele leállt.Ezt megcsináltam mégegyszer de akkor többet ment erő az volt benne alig birtam fogni megyen de megint 6-8 perc leállt.Na megint fél óra rángatás szétszedés után beindult nehezen szivatóval meg mindenhogy tekergettem a karburátoton a két csavart ide oda de ha húztam a gázt leállt.este is lett meguntam de nem tudom hogy mi a baja szerintem a karburátorral van valami felül van két csavar azokon kellene állítani vagy min?Hú kicsit hosszúra sikerült bocsi valaki tudna nekem segíteni mit csináljak vele?
Szükségem lenne benzines fűnyíróra és rotációs kapára is. Sok gépezetnek van fűnyíró adaptere is. Ezek használhatóak hosszabb távon? Azaz tavasztól őszig fűnyíróként üzemeltethető? Van-e valami hátránya a benzines fűnyírókhoz képest?
"De ahogy JaniJani írta, lényeg, hogy feszes legyen." Tévedés éppen ne legyen feszes: legyen kicsi holtjáték, JaniJani is azt íta éppen ne legyen feszes. Kf nyugalmi helyzetben összekapcsolt kézikarral kiemel(csak biztonsági-holt ember kapcsolóval), fk(fordított kuplung) nyugalmi helyzetben szétkapcsolt kézikarral záródik(nem szükséges hozzá biztonsági-holt ember kapcsoló)
Motor előre hátra mozgatását az ékszíj beállításhoz szükséges lesz alkalmaznod.
A jelenlegi szíjat száraz szappannal kend be, attól lesz némi csúszása.. nem fog úgy tapadni, de ez csak ideiglenes megoldás.
Nekem a Johanna pl. fekete szíjat küldött a Honda F 600 Y-ra, ezzel beballagtam egy csapágyboltba, méretet vettek, és meghozatták a kevláros szíjat, aminek van csúszása, és mivel a feszítő görgő az ékszíj tetején fut, ezt a fajtát lehet tekergetni, nem megy tönkre tőle. De tőlem olyan ékszíjat veszel rá, amilyet akarsz, az ember úgyis a saját kárán tanul, vagy nem..
Nyikorog, mert ez tapad s nem rá való, de ezt már elmondtuk..
Kf hajtásnál a kuplungház mellett, nyugalmi tehát összekapcsolt kuplungnál a szabadon levő bovden ujjal érintve nem feszes,ez fenn a tolókaron levő kézikar végén 0,5-1cm üresen való elmozdulás csak ezután kezd kiemelni, kuplungnál ez 1-2mm.
Igen, a képen lévő van a gépen, benne az általad említett hasított csavarral csak még nem érkezett meg az új hajtásházam, az eredeti szétborítva s járt az eszem, hogy majd be tudom-e tapasztalat hiányában állítani a kuplungot. De ahogy JaniJani írta, lényeg, hogy feszes legyen. Remélem sikerül, nem szeretném tönkretenni az első beindításkor...
MTD 55/6 Thorx55-ös kapálógépet vettem ma használtan, nincs meg a könyve. Neten sem találok, esetleg valaki tudna segíteni? Szép a hangja, 70e Ft volt 6 kapataggal és egy sorfeltöltővel, Szeged körül. Támasztókereket és fűnyírót szeretnék hozzá venni. szebenigj kukac yahoo pont com-ra írjon légyszi, aki tudna segíteni.
Ezen a házon van egy hasított csavar(itt nincs rajta) http://www.agrooroszi.hu/shopimg/AgrOroszi_11999606477627kB.jpg azon keresztül megy a kuplungbovden, ott a csavaron kell a kuplungot állítani elég jelentős az állítási lehetőség,ha mégsem elég akkor a kuplungkaron kell hajlítani. A villa rögzítő csavar a tengelybe levő fészekbe ül bele,tehát ott nem lehet.
Mások is írták, hogy csak a kuplungoláshoz való ékszíj az igazi, ergo: az a legfaszább. Beszerzési lehetőség pl.: Johanna kft Lajosmizse. (amennyiben tényleg eredeti a géped)
Lehet próbálkozni, állítgatni a gép-hajtómű távolságot a mostani szíjaddal is, de az egy szenvedés, ill. óvatosan a sebességváltással, hogy ne sokat recsegjen. Elmegy, de nem az igazi.
Megsúgom neked, hogy a jelenlegi szíjam se az eredeti, de én motort cseréltem, emiatt nem használható a gyári ékszíj. Kialakult a megfelelő használat, nem akarlak untatni vele, van mikor pl. előre akarok menni, akkor előbb hátramenetbe kell kapcsolni........... Próbálkozzál.
12000-ért is még belül vagy a 20000-en, a hibásat meg meghirdetheted 5000-ért hátha kell valakinek.
Kuplungbowdent beállítani? Az állítócsavarral nem lehet? Bowdenvéget arrábbforrasztani nem akarsz?
Az az igazság még sosem kellett szétszednem, de láttam a házon belül ahol rá van húzva a kiemelővilla a kuplungkarra ott van egy kisebb csavar, ennek a meglazításával talán lehet fordítani a kiemelővillán. De ha le van lapolva a csavarnál a kiemelőkar akkor ez sem megy. Végső esetben ráhúzol a kiemelőkarra egy vascsövet és óvatosan hajlíthatsz rajta. Mondjuk túl sokszor nem érdemes hajtogatni mert letörik, de én is igazítottam már rajta mert nagyon balra állt és emiatt iránytörése volt a bowdenbelsőnek.
A kar akkor lesz stabil ha beakasztod a bowdent és beállítod hogy ne lógjon, de éppen még ne feszüljön.
Segítséget szeretnék kérni van egy Rk-2b típusú rota kapám, amikor beindítom kis fordulaton ingadozik az alapjárat és aztán egy kis idő múlva le is áll a gép. Ha nagyobb gázt adok neki akkor szépen dolgozik, de amint csökkentem azonnal elkezd ingadozni az alapjárat és le is fullad. Gyertyát, levegőszűrőt cseréltem illetve nem rég volt szerelőnél aki a fordulatszám szabályzót is kicserélte, de az alapjárati ingadozás illetve az ezt követő lefulladás ugyan úgy megmaradt. Valakinek esetleg ötlete, hogy mi lehet a baja a gépnek?
Hát böngésztem az éjjel s reggel is, de legolcsóbban 12.000.-ért találtam:(, ennek a duplááért s kapa nélkül..köszönöm, jeleztem az eladónak, remélem elküldi Házhoz szállítással:)
Ezt is köszönöm, így valóban egyszerű dolgom lesz - csak azt nem tudom, a kuplung bowdent hogyan kell beállítani? A kar sem túl stabil, talán újat kellene rendelnem, az biztos van.
Rotációs kapák zömében 2 ... 5.5 Le motorokkal vannak szerelve, zsopek68 motorja erősebb 8 Le-s.
Motor és a kuplung+csigahajtás között itt még van egy ékszíjas felező ( nyomatékváltó ) is..
Nekem is van több típusú felezőm a pici 55-ös pörgős motorú Robin.
Termetes krumplikiszedőt, kb. 80cm széles sarabolót, 130cm széles rögtörőt hajt meg a pici 49cm3 2T motorja, ami csak 2.7Le gyárilag...
Ha valaki nekem 20 évvel korábban elmondja, hogy milyen adapterekkel dolgozik egy 55-ös, valószínű kinevetem, hogy ugyan már, ez képtelenség.
Ezt csak azért írtam le, hogy egy 8Le-s B&S motor felezővel tekintélyes nyomatékot szabadít rá a felező utáni kuplungra és csigahajtásra, amit nem szabad lebecsülni.. Nálam pl. pont a megnövekvő nyomaték miatt a kuplung még a felező előtt van a főtengelyen, és a röpsúlyos kuplung kicsit másképpen viselkedik, mint a ti esetetekben... Az alapjárati fordulat emelésével a kuplung pofákat helyén tartó rugókat legyőzi a centrifugális erő, a pofák sugár irányba nyitnak, a kapcsolóharangba némi csúszással záródnak a ferodolos betétek, a hajtás létrejön.
Ha jól értettem az eladó bácsi elindította a hideg motort, majd a fordulaton pörgő motorra zárta a kuplungot... egy 8Le-s 4T motor alapjáraton is szép nyomatékkal rendelkezik, nem hogy "felező után" és még fordulaton.. Szerintem ettől robbant szét a bronz kerék. Ha lágyan kezeli a kuplungot, lassabban ébred a tekintélyes nyomaték is, autó kuplungpedálról sem szoktunk leugrálni, különben lefulladás lesz általában belőle..
Nekem a Robi 55 csigahajtás javításnál ( felső csapágy csere ) nem volt zégergyűrű, a csapágy szoros illesztéssel ül a csapágyfészekbe. Ilyet nem szoktak hidegen beütni, fel kell melegíteni a csapágyfészket, és ebbe könnyedén beleül a csapágy. Mikor visszahűl az alu ház, ez az illesztés fogja meg a csapágy külső gyűrűjét elmozdulás ellen. Ha valaki hidegen veszi ki a régi csapágyat, majd hidegen üti be az újat, az acél csapágynál puhább alu ház csapágy fészke sérülni fog, az illesztés már nem lesz a gyári, még könnyebben kijöhet a másik csapágy...
Nincs szerszámod, rutinod ilyen szerelésben, inkább egy géplakatos ismerősöd kérd meg, hogy segítsen.
Az elméleted lehetséges, hogy megállja a helyét, mert ahol a gépet tárolták, egy hosszú és keskeny parasztház mögötti sufni volt, az udvar tele mindennel, ahol nem lehetett előre hozni. A ház albérlőknek van kiadva s mire odamentünk, az albérlő a fiával a keskeny tornácon előre cincálta kis futót és a kapagépet!
Bár a szabadonfutós kerekek voltak rajta - erre még valami tengelybe fűzhető megakasztót be kell szereznem, mert az nincs meg - ki tudja milyen formában hozták előre s mit csináltak vele, mire előre ért?
E szerint be kell szereznem egy zéger gyűrű fogót s talán ugyanitt kapok ilyen pasztát is a tömítésekhez. Bár eddig még sosem csináltam még hasonló munkát sem, lehet belevágok:)
A megküldött Szentkirályi gépkönyv alkatrész felsorolása sokat segít, csak azt nem értem, miért van benne kettőféle robbantott ábra, különbözőnek tűnik a gépek fogantyúja.
Ha nem untat a hülyeségem, majd tudósítok a továbbiakról.
Gondolkoztam rajta, hogy történhetett az, hogy egész fogak törtek le a csigakerékről. Van egy elméletem, nem tudom hogy igaz-e: legutóbb amikor bevitték a sufniba a gépet, nem indították be a motort hanem úgy rángatták be az elején az indián orránál fogva. A kerekek csúsztak a földön, ezáltal előre akartak forogni, így a csigakerék felfelé tolta a csigatengelyt. A csigatengely tetejénél a fölső csapágy felett kiugrott a zégergyűrű (vagy nem is volt benne) így felfelé kitolta a csigatengelyt. Az alsó végét kihúzta a csapágyból így nem tartotta semmi az alsó végét csak a ház ami bővebb, így foghegyen még kapcsolódott a csiga a csigakerékkel és amikor beindult a motor letörte a fogakat.
Tehát hogyha szereled, a felső zégergyűrűre nagyon figyelj oda, hogy ép legyen, rendesen üljön és feszüljön a hornyába, természetesen a horony is ép legyen. Azzal lehet az ilyet tönkretenni, ha valakinek nincs rendes zégerfogója, hanem szeggel, csavarhúzóval erőlteti ki a horonyból a zégergyűrűt.
Gratulálok a szerzeményedhez! Nem csináltál rossz boltot így sem, sőt jobban jártál hogy az öregnél ment tönkre mintha két hét múlva nálad történik ugyanez. Legegyszerűbb ha veszel használtan egy jó KF vagy Robi hajtóművet és kicseréled, abból a 20000-ből bőven megvan. De a csigakerék cseréje sem lehet egy bonyolult dolog, bár még nem csináltam.
Mindenesetre szedd szét, jegyezd meg (fényképezd le, írd le, rajzold le) mi hol van benne, ne csak a nagy dolgokat hanem az apróságokat is mint hézagolólemezek, zégergyűrűk, porvédők. Takarítsd ki, vizsgáld meg a csapágyakat, amelyik lötyög cseréld ki, szimmeringeket nem drága dolog látatlanba kicserélheted, a csigatengely nem hiszem hogy nagyon kopott lenne de vizsgáld meg és ha kell cseréld ki, aztán összerakod.
A tömítéshez mostanában tömítőpasztát használnak, régen gépzsírral megkent papírt. Én különösen roncsolt összevert felületek esetén megkenem gépzsírral a felületeket és egy szál vastagabb cérnát fektetek végig rajta. (pl amivel a krumplis-hagymás netzháló zsákokat varrják le) Ez is tökéletesen tömít. Feltöltöd a lyukig 80W90 hajtóműolajjal, szórhatsz bele grafitport is és van egy felújított hajtóműved.
Nem tudom mennyire égette el az öreg a ferodolt a kuplungban, majd kiderül, az is lehet hogy semmi baja nem lett. Sokat kibírnak ezek. Lehet kapni bele ferodol betétet amit be kell ragasztani, ilyet sem csináltam még, lehet hogy esztergán le kell szabályozni. Vagy komplett kuplung felsőrészt, ez gondolom már leszabályozva adják.
A súrlódástól csúszástól a jelenlegi normál fekete szíj felmelegszik és inkább tapadni fog, ezért nem alkalmas ékszíj kuplungos gépre.
Általában minden normális csapágybolt be tudja szerezni a kevláros ( fehér vagy szürke színű ) ékszíj kuplungos szíjat. Vedd le a jelenlegit, vidd el magaddal a csapágyboltba mintának, ott megmérik, és a coll-ba legközelebbi kevláros szíjat meghozatják pár nap alatt. Szerintem saját magad is fel fogod tudni tenni - s beállítani. Az ára sem lesz vészes. Utána elfelejtheted az ékszíj cseréket, tartós lesz.
Találtam egy videót a r-50-ről, de nem látnii rendesen a trafóját. Én még nem láttam ilyet, de ha a tied ben ez a rosz én megpróbálnám valami hasonlóval.
A rigáé ugyan olyan felfogatású mint a videón, ha gondolod küldök egyet.
Az ékszíj tuti nem rá való, erre ékszíj kuplungos gépre való kevláros ( szürke vagy fehér színű ) ékszíj való, ami képes lazításnál a megcsúszásra. Neked fekete ékszíj van fent, ez normál szíj, hiába lazítod meg, az oldala tapadni fog, ezért nem is old ki a kuplungod. Tettek már fűnyíró traktorra is fekete normál ékszíjat, mondván, hogy jó lesz rá az is.. aztán csodálkoznak, ha kikuplungolnak és a hajtás nem szűnik meg, még baleset is lehet belőle.
"Ügyes szaki" volt, aki ezt felszerelte neked, inkább kontár a helyes megnevezés.
Na, hát megvan a gép - de ez is én vagyok...megtaláltam az ország egyetlen gépét, amit helyben tönkre tett a hozzá - nem - értő ex-gazdája...
Sokadik rántásra beindult a 8 HP-s motor, eléggé fekete füsttel, ami azután normalizálódott, lejjebb ill. visszavette a szivatót ill. a jobb karon lévő állítót.
Behúzva a kuplung kart - mutatta így indul a tengely - s felhuzta a mellette lévő biztosító kar szerűséget, egy pillanatra mintha mozdult volna a kerék - ill. a kapák tengelye, de utána semmi, próbált a kuplung bowden állító csavarján tekerni, majd svéd fogóval a hajtóműház melletti kuplung karon (?) vagy hogy hívják állítani, de csak nem mozdult a tengely...pörgette a motort, míg alul talán a kuplung tányértól jött a füst - erős ferrodol szag kíséretében - akkor leállította a motort, " pedig tegnap berántottam s ment " jeligével. Mivel marha büdös volt, leszedtük a motort majd a kerekeket a tengelyről s maradt a hajtómű ház magában, azt mondta ilyet még sosem csinált a gép, nem lehet ez olyan bonyolult, szedjük szét...Nem forgott az istennek se a tengely.
Mikor kiszedte a hajtómű házat összefogó imbuszos csavarokat, elkezdett szivárogni az olaj - tele arany szemcsékkel, gondoltam na ennek satu, a bronzcsigából mi maradt?
Hát nem sok, ahogy széthúzta a két fél oldalt, potyogtak a fogak, mint egy jó kocsmai verekedésnél...
A csiga fele foghiányos volt, néhány darab a függőlegesen lejövő tengelytől is esett ki, az úgy tűnik ép maradt - a bronz puhább, mint az acél:((
De miért lett mindez????
A gép már szerintem jó ideje állhatott a sufniban, a pókhálók mennyisége alapján, s a gazdája még a használat alatt sem tekintette a hajtómű-olaj cserét életcélnak...
A csigatengely két oldalán lévő csapágyak mozogtak, a függőleges tengely úgy szintén forgott - mitől égett helyenként acélos kékre a kuplung belső részének ferde pereme?
El a helyi boltba - persze péntek délután már nem rendelnek alkatrészt, 12ezret mondtak rá, amit Te adtál a megelőző topicban címet, ott 10 alatt van.
Azt mondta, ha megfelel, 20ezerrel olcsóbb, sajna Nagymaros Mosonmagyaróvártól 200 km, így 4 kapával, fékezhetős kocsival, 3 sebességes ékszíjas felezővel, körmös kerekekkel, töltő kapával, szabadonfutós kerékkel, forgathatós ekével a 8 lovas motorral 70 ezer lett..
Elhoztam, remélem belefér a javítás a huszasba?
A függőleges tengelyt nem kell cserélni a bronzkerekessel együtt?
Mi okozta ezt a szorulást, ami a daráláshoz vezetett, ha mozognak a csapágyak?
Ha megrendelem a leamortizált alkatrészt, van valami titka az össze rakásnak?
Milyen papír tömítés van a két fél aluöntvény hajtásház között - vagy kell oda valami ragasztó?
Össze tudom laikusként rakni én? S hogyan kell beállítani a kuplungot - egyáltalán jó az még így megégetve?
Huh, bocs az ezer kérdésért, de nem tudom ha már elautókáztam egy bő fél tank benzint, nem kellett volna-e mégis otthagynom az egész kócerájt...
Ja még kaptam egy nagyobb méretű szőlő prést és egy fém szőlődarálót is danke schön-re..
Ez egy természetes dolog hogy az új ékszíj az első használatoknál megnyúlik, utána kell feszíteni. Ha elővennéd a gépnek a prospektusát biztos írja hogyan kell. És figyeld meg, ha megfelelő lesz az ékszíj beállítása, a bowden is jó lesz ahogy a szaki beállította.
Annyi instrukció még, hogy ha nem találsz semmilyen ékszíjfeszítési lehetőséget, lehet hogy az ékszíjtárcsákat kell szétszedni és a közte levő hézagolólemezekből kivenni és kívülre tenni (mint a kispolszkinál)
Gyanús, hogy nem hozzávaló ékszíjat tett rá, a képen van egy nem látható felirat, ha lefényképeznéd és elküldenéd, az bizonyíték lenne.
Cseréltetni nem szabad, venni kell eredetit-igaz húzós-, de évekig jó.
Nekem 600-asom van, gondolom a 400-ason is a motor előre-hátracsúsztatásával lehet beállítani. De, ha nem eredeti az ékszíj, kár a gőzért, azt nem lehet!!!
Hello! A Robi 50 -ben egy francia motor van,teljesen más mint a Robi 55-ös.A gyujtás trafója egy vaj színű műanyaggal beöntött doboz,ha jól emlékszem.Üdv.
Na itt van a kuki tárcsa anyaga saválló lemez méretnek meg ott a műanyag gyári préselés beállítás az átlagos szem méretnek megfelelő,apróból szeret 2-t(kicsit zárni) nagy szemnél nekem minimálisat kellett nyitnom(nem mindig esett át)
Bocs ma csinálok új képet igaz a kuki a gépben van a padláson de a bab-borsó a sufniban, a kuki ugyan az csak a présgéppel kinyomott "cipőnyelvszerűség" 4db a tárcsán . (ez emeli fel a magot és a megfelelő ponton átesika mag a tárcsán)
A kuplung felső ferodolozásnál a motor rögzítő csavarok lettek oldva? Itt a furatok valamivel nagyobbak mint a csavarok-központosítás miatt. Én házilag olaj-benzin nélküli motornál fejre állítás közdarab rá helyezés csavarok be még mozdítható állapot, főtengely és esztergált közdarab perem között távolság indikálás miközben főtengelyt kulcsal lassan forgatom. Amikor ok mehet fel a távtartó(ha van) nyomcsapágy kuplung. Működés közben úgy vehető észre a központosítási hiba,hogy nem határozottan egy ponton emel ki a kuplung hanem egy kisebb szakaszon.
Káliumot pótolhatod szerves formában is, pl. kávézacc, imádják a giliszták és a növények is, és természetes anyag. Nálam egész évbe folyamatosan megy a földre, heti 15-20L mennyiségben. Komposztba pl. 50%-ban is adagolható.
Ha valaki túl alacsony fordulatszámon járatja a motort kapálás közben ott már annyira egyenetlen lehet a forgás, hogy a borda holtjátéka miatt előre-hátra koccanva adja át a hajtást. Így ki tud verődni és ahogy nő a bordáknál a holtjáték egyre rosszabb lesz a helyzet.
Nekem ez magas,megeszi meg még 3db, igaz robiból csak röpsúlyos van de kf04 azt használok meg többnek javítottam is, igaz egynél találkoztam kisebb bordakopással de ott központosítási hiba is volt (motor tartó csavarokat fellazította a tulaj egyszer s már nem volt központos mikor visszahúzta)