A Somogy megyei Természetbarát Szövetség 2004.01.14.-i Elnökségi ülésén többek között az alábbi egyhangú határozatot hozta:
A 80 napos folyamatos kéktúra teljesítésre vállalkozó kettő fő sporttárs részére a megadott időpontok és helyszínek figyelembevételével 4 éjszakára átvállalja a szállásköltséget az alábbi községekben , Gálosfa, Zselickisfalud, Somogysárd, Mesztegnyő., maximálisan 10.000.-Ft összértékben.
A szálláshelyeket feltárjuk, lefoglaljuk és arról időben értesítjük a két túrázót. Amennyiben a költség meghaladja a fenti összeget azt ki kell fizetni.
Háttér infó: a szövetség elnökségének mandátuma 2004.február 21-én lejár, nem tudjuk ki lesz az új elnökségben így mivel a teljesítés már az új vezetésre hárul nem lett volna korrekt esetleg nagyobb anyagi kötelezettség vállalás, viszont a meghozott döntés végrehajtása kötelező.
Már elkészült a táblázat frissített változata. Ha nem felejtem el, magammal hozom, és elküldöm Neked és Larzennek is, hogy cserélje ki a ttt.tr.hu-n levő kiírást is. Küldök az új, igényes igazolólapból is.
csak formai nyavalya, nem tudom, mennyire könnyű állítani: tudnál fix margót adni a szövegnek? mert akármekkora az ablak, 0 pxl-t hagy a szöveg elején meg végén..
Lyól sejtem, hogy akkor egy ilyen GPS dologgal Joeyline-ék fel tudják mérni a szinte méteres pontossággal az OKT szakaszok hosszát (és esetleg a szintemelkedést). Nem lenne haszontalan, főleg szintemelkedés ügyében igen hiányosak (és valszeg pontatlanok) az adatok, de számosan jelezték, hogy szerintük nem egyezik a füzetben leírt távolság a terepivel.
Kíváncsian várom a Kék-kör pontos távolság és szintadatait!!!
Az OKT-s rész még nem tudtam frissíteni a (ttt.tr.hu/okt) fórumba írt adatok alapján.
De ami késik, nem múlik.
Ettől függetlenül infók jöhetnek mail-ben!
A GPS-sel (körülményektől függően, bizonyos pontossággal) meg lehet határozni (egy adott/beállított koordináta rendszerben) az aktuális pozíció (=ahol állsz) koordinátáit. A készülékek funkcionalitása nem merül ki a koordináták kijelzésében. Alap funkció pl. a pontok és/vagy bejárt útvonal tárolása.
Vagyis eltárolhatod, ha látsz valamit, annak a koordinátáját és/vagy a bejárt utadat is. Majd ezt áttöltheted a számítógépedre, ahol pl. térképen megjeleníted. Vagyis ezzel az kis eszközzel fel lehet mérni pl. a túrista utak nyomvonalát (is). Az már más kérdés, hogy idő adatokat (is) tárol, tehát a bejárás sebessége is meg lesz. És rögvest kiderül, hogy mennyire "pontosak" a térképeink.
Persze 1000 más funkciója is létezik más-más GPS vevőknek. Pl. térképet rá lehet tölteni és látod rajta, hogy hol vagy. Vagy feltöltesz utakat és "sipákol", ha adott mértéknél jobban letérsz az útvonalról és hasonló nyalánkságok...
Vissza is vezethet a megtett úton.
Abban teljesen egyetértek veled (már mások is felvetették), hogy a jelzett túristautaknak jó lenne kialakítani egy országos szinten egységes "kódólási" (vagy ha úgy jobban hangzik "sorszámozási") rendszert. Az, hogy ez pontosan mit is tartalmazzon és azt hogyan tartalmazza (vagyis az azonosítók formája és tartalma mi legyen) közösen kellene megvitatni/eldönteni érvek/ellenérvek alapján. Amig ezügyben nem születik egy szélesebb körben elfogadott döntés, nem igazán szeretnék beírogatni a listámba valami saját elgondolás szerinti kódokat. A sorszámozásom is csupán formai dolog, nem takar semmi konkrét infót.
Tény, hogy a Ti somogyi azonosítóitok a legkifinomultabb, amivel eddig találkoztam. Kérdés, hogy országos szinten megfelelően alkalmazható-e? Másik kérdés, hogy szükséges-e ilyen komplexnek (bonyolultnak) lennie?
Frankó a KTVE-s kódolás is.
Úgy vélem, első nekifutásra össze kell szedni azokat a javaslatokat, amiket figyelembe kell venni az azonosítók képzésében. Majd ezt követően lehetne kialakítani a végleges (v1.0) formátumot.
Kb. ezekre gondolok:
-utalás a jelzés szinére/formájára
-utalás az országon belüli tájegység/régióra
-utalás az út fontosságára (országos szintű pl. OKT, megyei szintű vagy helyi... stb.)
-utalás a funkcióra (pl: főút, összekötő, rövidítő ... stb.)
Más talán nem is kell. (Nem jut most az eszembe.)
--------
Az azonosításon túlnemően célszerűnek látom a nyilvántartásba az alábbi adatokat szerepeltetni túristautanként:
- jelzés
- útvonal rövid meghatározása
- táv
- szint(ek) oda-vissza
- jelzés karbantartó szervezet
- jelzés utolsó karbantartása
Ez utóbbi 2-3 adattal lesznek a fő problémáim, ugyani elég hiányosan e téren a könnyen fellelhető adat források.
:)
én persze a kéktúrás részt néztem át egyből:)
és lenne egypár megjegyzés..:)
Pölö kapásból Mátraverebélyen kocsmában van gumibélyegző is mondjuk.....)
Szevasz, jó az uj anyagod, gratulálok, egy javaslat, a Somogynál használt ut számozási rendszert alkalmazni kellene szélesebb körben is.
A DDP-ről kiegészitő infót küldök emailban.
Érdekelne engem ez a GPS-es utvonal bejárás, de semmit nem tudok róla és nincs szerkentyűm se , egyelőre. Valaki/-k/ felvilágositanának, hogy ez miért jó, hogy kell csinálni stb. Persze nem kell itt, az emailom tokeletesen használható. Esetleg adjatok webcimeket ahol találok valamit.
A turistautak.hu folytatása a fejlesztő családjában történt gyermekáldás miatt átmenetileg szünetel :))
A terv szerint bárki tervezhet majd túrautakat a szakaszok kijelölésével. A rendszer a mért adatok alapján összeadja majd a távolságot és az iránynak megfelelő szintemelkedést. Természetesen az összeállított túra betölthető majd GPS-be.
A rendszert Kolesár András csinálja, Ő csinálta a geocaching.hu -t is.
megmondom én, hogyan jutnak hozzá átlagnál alacsonyabb emberek a galyatetői pecséthez:
1. lábujjhegyreálló izmok bemelegítése
2. lábujjhegyre állás
3. sűrű imádkozás, hogy ne legyen darászfészek a dobozban
4. felnyújtózkodád, kotorászás, illően buzgó nyelvkidugással segítve a munkát
5. boldog sóhaj, hogy a darazsakat megúsztuk
6. másik kar felnyújtóz, pecsétpárna oszlopra helyez
7. pecsét a párnára
8. a papír gps-es betájolása, hogy tuti jó helyen legyen a pecsét, még mindig magastartásban
9. uccu neki
10. sikeres pecsételés után egy hárompontos dobással bélyegző visszahelyezése
A turistaösvény valszeg nem szerepel egyik topográfiai térképen se, de a makadámutak, erdei földutak biztosan. Katonaiban a 25000-es, polgáriban a 10000-es térképekből van országos lefedettség (papír). A katonai DTA néven vektoros formában is fellelhető, bár szakértők szerint a jelkulcsok mennyisége a papírtérképnek csak egy hányada.
Persze ezek mind fizus dolgok, de ha konkrétan érdekel egy terület akkor kereshetünk rá megoldást magánemilben.
A www.turistautak.hu oldalon beindult, és most téli álmát alussza egy projekt, ami arról szól, h GPS-szel felmérnénk az összes turistautat, az output pedig egy GPS-be visszatölthető turistaút, menedékház forrás csúcs stb. lenne, ill. a "mezítlábas" nemtechotúrázók itinerként használhatnák, lenne terepprofil, meg minden amit a fantázia elbír.
Egy béta-mintának itt a Gerecse bejárása.
http://turistautak.hu/maps.php?id=gerecse
Joeyline-ékat már meg is környékeztem, de ajánlom mindenki figyelmébe az oldalt.
Hozzáteszem, én csak amatőr vagyok, ha valaki közelebb ül a tűzhöz korrigáljon.
H.G.
Nekibuzdultam az irattározásnak.
Voltak restanciáim is.
Nem találom a Kaposvár - Fonyód szakaszt a táblázatodban. Nincs menetrendi mező számom. Mi a teendő?
Elddig csak háromszor jártam a vár közvetlen közelében, de pénteken du., végre becserkésztem.
A Z- jelzésű agyagos útról, mielőtt elérnénk a kis házat és rákanyarodnánk az aszfaltra, jobbra indul egy széles, emelkedő út, mely felkanyarodik a várhoz. A kitérő nem több, mint 10 perc, a szint jelentéktelen.
Legközelebb a Zöld 45 túrán lehet egyszerűen levadászni egy várat.
A panoráma sem utolsó, ha szép az idő.
Nem rossz. Egyébként a Nógrád Megyei Természetbarát (vagy járó) Szövetség csak így fogadta el 6-7 évvel ezelőtt az újabb Kíváló teljesítését.
Gondolkodtam azon, hogy a Kíváló felett lehetne egy újabb kategória, mert egyre többen vannak akik 2×, 3×, 4×, 5×(!) teljesítették a Kíváló feltételeket. Csak hogyan hívják? Nagyon kíváló, Kíválóbb, Továbbtenyésztésre alkalmas (SZLA után), Kemény Legény/Leány, Az MTSZ örökös természetjárója, stb?
Kékestető - Mátraverebély
kb 30 km (eltévedéssel:)) és 900 szint.
Nos..:)
Reggel hajnalban indultam busszal Kékesre 9 re fent is voltam és egy gyors pecsételés után hajrá:)
Háát egy tény lehet hogy nincs nagyon sok hó de ami van az csúszik ezt garantálni tudom:)
Meg azt is hogy egy teremtett lélek sincs a Kékesen:()
Na szal lefele sípályán kicsit néha jelzések nélkül habár persze ott eltévedni nem lehet:)
Mátraházára hamar beér az ember pecsételés a buszvégállomáson, és még mindig csak 8 és du 4 között lehet pecsételni ajánlom mindenki figyelmébe:)
Vörösmarty turistaház felé gyönyörü volt a táj.:) Kár hogy a fényképezőgép hangot nem tud felvenni csak képet...:) A befagyott patak alati vízcsörgedezést nem lehet visszaadni sajnos...:()
Pecsételés sikeres és még turistaházas pecsétet is beszereztem:)
Nyírjesi erdészház fele még több patak és még mindig egyáltalán semmi nyom se:) Senki se jár ott ahol én:) Remek:) Alapvetően könnyed volt a gyaloglás mmert a hó még csakpár centi és nem zavaró..:) Nem nehezít ezerrel...:) Kellemes...)
Nyírjesi erdészháznáál pecsét a kerítésen még mindig és mérges kutya a kerítés túloldalán:)
Meg láncfürészzaj sokfelől...:(
Galyatető fele néha az ember köpködi kifele a tüdejét és csodálkozik, hogy hogy lehet ennyire szép a természet???????:) És tényleg:) Nagyon szép havas minden és a Kékes ködbe vész csak az adótorony látszik ki belőle:)
Szépen lassan eléri az ember a Nagyszállót is..) Elötte villanyoszlopon a kéktúrapecsét szerintem egész jó mínöségü...:) Habár az tényleg érdekes kérdés hogy aki alacsonyabb az átlagnál az hogy éri el?:) nehezen....:)
Kilátóra sajnos semmi értelmét nem láttam felmenni mert az alján se lehetett látni a nagy nagy ködtől... Sebaj járok ott még tiszta időben is majd:)
Mátraszentistván fele elöször az ember a Piszkés tetőre még felkapaszkodik és most nincs hóember, meg már sielőkkel is találkozik az ember:) Sífutnak meg szánkóznak sokan. Galyatetőn van élet:)
na szóval Mátraszentistvánra hamar beér az ember és közben elmegy Mátrszentlászlón a síház mellet ahol a Mátrabércen a Hanák Kolos teázó van/volt..:) Szép emlékek:)
Vidróczki csárda elött megvan a bélyegző ez se rosszab mint a többi:)
Ágasvár fele menet gondolkodtam el azon hogy felmenjek e Ágasvárba a kék 3szögen vagy maradjak a kéken aztán mivel kékezek most kihagytam az Ágasvári csúcsot:)
Viszont turistaház nyitva volt és 120 forintért nagyon jó teát adnak:) Melegít testet lelket:)
Pecsét itt is megvan:) Meg még a karácsonyi dekoráció is:)
Mátraverebélyre a teázás után indultam tovább 2 kor azzal az elhatározással, hogy 4 kormegy vonat és 7.4 km er az egész csak összejön habár mindenki ígéri hogy a tarvágásos részen el lehet tévedni:)
Király volt nem tévedtem el ott..:) Elötte tévedtem el:)))) Nem is icsit vagy 40 percnyit oda vissza...:) távban nem sok meg minden csak időben arra elég hoogy vonatom elmenjen:) Szóval ott tévedtem hogy a térképen is jelölt magasfeszültésg alatt átmentem és az Y elágazásban sikerült balra azaz egyenesen menni... Jobb helyett..:) Alaposan mendegéltem:) De végülis mindegy vissza és onnét tovább most már a helyes úton:) Na és itt kezdődött a tarvágás ahol csak arra emlékeztem hogy magasles rossz:) Így balra kanyar és mentem mentem mentem bizakodva:) És nyertem:) Méghozzá egy kék jelzést:) Így már az ember hamar leér Mátraverebélyrem mert innét többé kevésbé van már jelzés..:) Vasútállomáson vasbélyegző meg se próbáltam....:) De van ott egy kocsma a környéken nem messze ésott az eddigi legjobb minőségű kéktúra bélyegzőt lehet kapni:) Már ha a csapos hölgy megtalálja..:)
Nekem meg volt szerencsém a vonat miatt egy teljes órát eltölteni ama müintézményben ami nem drága és a falusi pletykéákat is megtudja az ember..:)
Csak füteni nem fütenek..:)
aztán meg vonat vonat és hazaérés:)
És a Mátra tényleg mindig mindenkor gyönyörü pláne így télen:)
Hát ennyi kábé:)
Holnapvagy holnapután meg képek is lesznek ha érdekel valakit:)