Felazso! Hú, köszönöm a magyarázatot. Lehet, hogy eccerűbben megérteném, ha legalább eccer láttam volna ilyen kütyüt.
De nagyon teccik a dolog, lehet, hogy majd én is beszerzek egyet (majd ha eccer sok pénzem lesz...), gondolom a geocatching vagy a túrafelszerelés topikban lehet találni ezzel kapcsolatos infókat.
Joeyline! Hamár úgyis támogat Titeket egy sportszer-forgalmazó cég (nevet nem írok!!!), akkor szvsz adhatnának valami olyan ketyerét is, ami a szintkülönbséget (viszonylag pontosan és eccerűen) méri. Úgy tudom vannak olyan órák, amik erre képesek, persze nem olcsók, és ott is van hibahatár.
Levcso! Ezek nagyon jó hírek!
Ha kommunikálsz velük, meg kellene érdeklődni, nem lehetne-é letölthető igazolólapot "gyártani". Ők úgy láttam nagyon sokat adnak az internetes tájékoztatásra.
"Budapest környéki piros = Pest megyei piros IGEN"
Vigyázzunk, ez tárgyi tévedés!!!
A Budapest környéki piros a Piros 85 ttúra 87 km-es jelzése a Pilis, Visegrádi-, és Budai-hegységben, a Pest megyei piros viszont a Gödöllői-dombságban és a Pesti-síkságon halad Verőcétől Apaj-pusztáig; tudtommal mintegy 200 km hosszan.
Előbbi nem, utóbbi túramozgalom!
Szerintem is nagyszerű a kezdeményezés, jó lesz az oldal!
Amint lesz időm, és összeszedtem a szükségeseket, küldök kiegészítéseket Zala megyével kapcsolatban.
nemrég ment az agyalás a KDP-ről a topicon. az alábbi infót kaptam a FMTbSz-től:
"A Közép-Dunántúli Piros útvonalának kialakítását befejeztük,
igazoló füzete szerkesztés alatt van.
Avatását Várpalotán tervezzük, ennek kiírása és további részletek
honlapunkon lesz látható."
a honlap mai állapota alapján a hivatalos start 04.03-én lesz!
A szintemelkedéseket picit nehezebb kiszámítani a GPS által szolgáltatott adatokból, mert a gömb alapú WGS84 koordináta rendszert használja és arról kell/lehet átszámítani a magassági értékeket a gömb-geoid "magasság" eltéréseinek alapján. De nem lehetetlen. A vízszintes (nevezzük X;Y-nak) koordináták viszont egyszerübben használhatók. A körülményektől és a vevőtől függően 3-5-10 m-es pontossággal lehet számolni. Vagyis, ha kiszámoljuk, hogy egy túrista térképen (főleg ha kézzel) húzott vastag vonal "holtjátéka" 10-30-50 m is lehet, akkor azonnal szembetűnik a GPS jelentőssége a túristálkodás kapcsán. Nem is szólva a hazai térkép helyzetről. :-)
Egyébiránt vannak GPS-szel már bemért túrista utak. Néhány túrista társunk nem rest használni a szerkentyűjét kirádulásai alkalmával. Pár útvonal fellelhető a neten is. Általában az OziExplorer nevű proggit szokták alkalmazni arra, hogy "térképre tegyék" a felmért adatokat. Ez Shareware. Persze még a térkép is kell hozzá, amit esetleg (nem túl legálisan) bescannel az ember. Arra mindenképpen megfelelő, hogy látni lehessen a technika lényegét.
Szerintem a Rákóczi-piros jelvényszerződe lehet, hogy nem ugyanarra gondolunk.
Füzér-Sárospatak között van egy jelvényszerző túra, szerintem az a Rákóczi turistaút. Talán még TT-t is szerveznek rajta.
Budapest környéki piros = Pest megyei piros IGEN
Bükki kék - NEM
Börzsönyi kék - NEM
Jubileumi sárga - NEM
Gödöllői zöld - NEM, de a kék igen.
Bányász körtúra - részben IGEN. Része ugyanis a Nógrád megye természetjárója mozgalomnak.
Kossuth piros - IGEN. Nemrégiben volt erről itt egy eszmecsere.
Rákóczi turistaút - NEM, bár egyes részein van mozgalom
Elnézést, ha valamit nem jól tudok, de nekem ezek az infóim vannak.
Lehet, hogy túl naiv a kérdés, de az alábbi túramozgalmakról szeretném megtudni, hogy jelvényszerzők-e (nem is biztos, hogy ez a hivatalos nevük):
Budapest környéki piros
Bükki kék
Börzsönyi kék
Jubileumi sárga (a Bükkben)
Gödöllői zöld
Bányász körtúra
Kossuth piros (Zemplén)
Rákóczi turistaút (Mátra)
Minden információt örömmel - és köszönettel - fogadok.
A Somogy megyei Természetbarát Szövetség 2004.01.14.-i Elnökségi ülésén többek között az alábbi –egyhangú – határozatot hozta:
A 80 napos folyamatos kéktúra teljesítésre vállalkozó kettő fő sporttárs részére a megadott időpontok és helyszínek figyelembevételével 4 éjszakára átvállalja a szállásköltséget az alábbi községekben , Gálosfa, Zselickisfalud, Somogysárd, Mesztegnyő., maximálisan 10.000.-Ft összértékben.
A szálláshelyeket feltárjuk, lefoglaljuk és arról időben értesítjük a két túrázót. Amennyiben a költség meghaladja a fenti összeget azt ki kell fizetni.
Háttér infó: a szövetség elnökségének mandátuma 2004.február 21-én lejár, nem tudjuk ki lesz az új elnökségben így mivel a teljesítés már az új vezetésre hárul nem lett volna korrekt esetleg nagyobb anyagi kötelezettség vállalás, viszont a meghozott döntés végrehajtása kötelező.
Már elkészült a táblázat frissített változata. Ha nem felejtem el, magammal hozom, és elküldöm Neked és Larzennek is, hogy cserélje ki a ttt.tr.hu-n levő kiírást is. Küldök az új, igényes igazolólapból is.
csak formai nyavalya, nem tudom, mennyire könnyű állítani: tudnál fix margót adni a szövegnek? mert akármekkora az ablak, 0 pxl-t hagy a szöveg elején meg végén..
Lyól sejtem, hogy akkor egy ilyen GPS dologgal Joeyline-ék fel tudják mérni a szinte méteres pontossággal az OKT szakaszok hosszát (és esetleg a szintemelkedést). Nem lenne haszontalan, főleg szintemelkedés ügyében igen hiányosak (és valszeg pontatlanok) az adatok, de számosan jelezték, hogy szerintük nem egyezik a füzetben leírt távolság a terepivel.
Kíváncsian várom a Kék-kör pontos távolság és szintadatait!!!
Az OKT-s rész még nem tudtam frissíteni a (ttt.tr.hu/okt) fórumba írt adatok alapján.
De ami késik, nem múlik.
Ettől függetlenül infók jöhetnek mail-ben!
A GPS-sel (körülményektől függően, bizonyos pontossággal) meg lehet határozni (egy adott/beállított koordináta rendszerben) az aktuális pozíció (=ahol állsz) koordinátáit. A készülékek funkcionalitása nem merül ki a koordináták kijelzésében. Alap funkció pl. a pontok és/vagy bejárt útvonal tárolása.
Vagyis eltárolhatod, ha látsz valamit, annak a koordinátáját és/vagy a bejárt utadat is. Majd ezt áttöltheted a számítógépedre, ahol pl. térképen megjeleníted. Vagyis ezzel az kis eszközzel fel lehet mérni pl. a túrista utak nyomvonalát (is). Az már más kérdés, hogy idő adatokat (is) tárol, tehát a bejárás sebessége is meg lesz. És rögvest kiderül, hogy mennyire "pontosak" a térképeink.
Persze 1000 más funkciója is létezik más-más GPS vevőknek. Pl. térképet rá lehet tölteni és látod rajta, hogy hol vagy. Vagy feltöltesz utakat és "sipákol", ha adott mértéknél jobban letérsz az útvonalról és hasonló nyalánkságok...
Vissza is vezethet a megtett úton.
Abban teljesen egyetértek veled (már mások is felvetették), hogy a jelzett túristautaknak jó lenne kialakítani egy országos szinten egységes "kódólási" (vagy ha úgy jobban hangzik "sorszámozási") rendszert. Az, hogy ez pontosan mit is tartalmazzon és azt hogyan tartalmazza (vagyis az azonosítók formája és tartalma mi legyen) közösen kellene megvitatni/eldönteni érvek/ellenérvek alapján. Amig ezügyben nem születik egy szélesebb körben elfogadott döntés, nem igazán szeretnék beírogatni a listámba valami saját elgondolás szerinti kódokat. A sorszámozásom is csupán formai dolog, nem takar semmi konkrét infót.
Tény, hogy a Ti somogyi azonosítóitok a legkifinomultabb, amivel eddig találkoztam. Kérdés, hogy országos szinten megfelelően alkalmazható-e? Másik kérdés, hogy szükséges-e ilyen komplexnek (bonyolultnak) lennie?
Frankó a KTVE-s kódolás is.
Úgy vélem, első nekifutásra össze kell szedni azokat a javaslatokat, amiket figyelembe kell venni az azonosítók képzésében. Majd ezt követően lehetne kialakítani a végleges (v1.0) formátumot.
Kb. ezekre gondolok:
-utalás a jelzés szinére/formájára
-utalás az országon belüli tájegység/régióra
-utalás az út fontosságára (országos szintű pl. OKT, megyei szintű vagy helyi... stb.)
-utalás a funkcióra (pl: főút, összekötő, rövidítő ... stb.)
Más talán nem is kell. (Nem jut most az eszembe.)
--------
Az azonosításon túlnemően célszerűnek látom a nyilvántartásba az alábbi adatokat szerepeltetni túristautanként:
- jelzés
- útvonal rövid meghatározása
- táv
- szint(ek) oda-vissza
- jelzés karbantartó szervezet
- jelzés utolsó karbantartása
Ez utóbbi 2-3 adattal lesznek a fő problémáim, ugyani elég hiányosan e téren a könnyen fellelhető adat források.
:)
én persze a kéktúrás részt néztem át egyből:)
és lenne egypár megjegyzés..:)
Pölö kapásból Mátraverebélyen kocsmában van gumibélyegző is mondjuk.....)
Szevasz, jó az uj anyagod, gratulálok, egy javaslat, a Somogynál használt ut számozási rendszert alkalmazni kellene szélesebb körben is.
A DDP-ről kiegészitő infót küldök emailban.