Csakhát a váltó áttételezése nagyon rövidre sikeredett, akkoriban sokat autópályáztam, baromira zavart az üvöltő motorhang. Kellett volna még egy fokozat.
Ahogy írtam, nálam nem egy típus játszik, így a nagy számok törvénye alapján mindig beesik vmi. Felújítandó alapot nem veszek, csak folyamatosan szervizelt, gyári állapotú járgány érdekel. Amúgy nem élvezem, idegesítenek a műszaki jellegű hibák.
Hát, tanulhatnék Tőled, ami a türelmet illeti... :D Nálam pont fordítva műkődik, jön az impulzus, és szinte minden más a perifériámon kívülre kerül, amíg azt meg nem oldom.
Meg hát, amíg a tökéletes autóra várok, addig a kompromisszumos példányokat megveszi más...szóval most már inkább egy jó alap a célom. :D Nem vagyok képes hónapokig várni... :(
A francia autó elég megosztó. A legrosszabb két autóm fr. volt (R25 V6 és egy Citroen CX). És volt egy csomó jó is a családban. Peu 205, 405 Mi16, 406, 407, 407 Coupe, 605, 607, sőt volt egy beszámított 306 is. Szvsz a francia autó (PSA) általában sokkal jobb, mint a hazai megítélése. Az üzleti siker csak hab a tortán. Kilóra megvették az Opelt meg az olasz triumvirátust :-D
Fahnszia autókat továbbra se komálom, de a Renault Sport modelljeit mindenhol sokat dicsérik. Próbaképp lehetne vmelyik, de annyit kérnek értük (Clio, Megane RS), amennyiért már tuti jó autót is adnak, szal esélytelen. :-)
Nekem ha Thesis kéne, megvenném. De ez az izgalom nem jellemző rám, hobby autó fronton évtizedek óta úgy csinálom, h van egy nagy lista a fejemben, s amiből beleakadok egy jóba, azt megveszem. Így lett az ATS is. Anno minden vasárnap kint voltam az autópiacon, most ugye egyszerűbb a keresés. Gondolom nem olyan sürgős a dolog, h azonnal bele kéne ugrani vmibe.
Ha igazán bátor lennék, akkor keresnék egy Thesis-t :D
Nem is tudom, csak valami modellek és évjáratok közötti eligazodásban vártam segítséget, de lehet már túl izgatott vagyok... hétvégén megnézek pár autót, aztán remélem megoldódik ez a kérdés. :D Utána nyugi lesz. :D
Persze ilyen, de valahol értelmezhető arányban kell lennie annak amit költesz, és visszakapsz... :) sok más lehetőség van, ahol nem biztos, hogy visszakapnám a beletalicskázott pénzt élmények formájában.
Már elképzelém ahogy leparkolok egy völgyben a leendő Saabommal, és készítem róla a jobbnál jobb fotókat, amiket aztán két kirándulás között majd örömmel válogatok szét, meg posztolok... :D
Kappa vonal: ebből, meg a 164-es Alfából is volt jónéhány, pár V6 Busso, 2-3 literesek, volt szívó, volt turbó, volt V20T. Nincs "ökölszabály", a széthullós hírű 220 lovas 5 hengeresem is jól állta a sarat, ismerős vette meg, hosszú évekig még vidáman ketyegett. A legmegbízhatóbbnak tartott 3 literes szívómat viszont nem túl magas km futás után szét kellett szedni egy "aprócska" hiba miatt.
Meg akkor mit vegyek? Ami tetszik, pl e32, na azok nagyon kihaltak... olaszokban nem férek el kényelmesen, kappa szinte nincs is, és annak a műszarfala nagyon csúnyán öregszik. Bangle 7-es tetszik még, de az annyival modernebb, hogy szerintem a hibalista sosem érne véget, és ahogy írtam, közlekednék is vele... Talán még a GS300 ami tetszik, jelenleg minden mást kompromisszumosnak érzek.
Igen, olvastam. Lehet, hogy nem fogalmaztam elég pontosan, a futóművel kapcsolatban, és úgy az egész autóval kényelmi szempontokból vannak elvárásaim. Úgy voltam vele, hogy veszek egy második autót, hobbi célra, ami akár valamikor igazi klasszikussá is válhat. Kirándulnék vele ide-oda hetente kéthetente, és valahogy beszippantott most a Saab világa.
Azt gondoltam, ennyi pénzért, ha nagyon megfeneklik is a dolog, nem kerülök bajba. Persze, ha lehet kerülném én is saját magam szivatását, de kérlek benneteket, ne beszéljetek le róla. :D
Alkatrészek hiánya miatt inkább OG 900 turbo eseten félnék. :D Bár tény, hogy nem vagyok autószerelő...
Ez nem a "gyere cipó, megeszlek" esete. Nem minden sarkon van szerviz, amelyik egy összetettebb problémát orvosolni tud. Az autó (főleg az élvezetes 9.5 Aero 260 lóval) elég összetett szerkezet, van alkatrészhiány is. A 260 ló sokkal több, mint amit a futómű kulturáltan kezelni tud, erős hajtási befolyások.
Szvsz. a legbölcsebb dolog, ha meglátogatsz egy régi, megbízható Saab szervizt ( pl, Szikiék) és kikéred a véleményüket pl. alkatrész ügyben. A válasz nem biztos, hogy tetszeni fog neked.
Más. A futómű nem az erőssége a Saaboknak. Eleve, fronthajtásnál erősen korlátozott a talajra vihető teljesítmény, lehet tuning, lehet ráolvasás, lehetnek súlyos gyémántdarabok elrejtve a futóműben, akármi, bármi is.... A McPherson egyszerű darab, olcsó, így-úgy teszi a dolgát, de nagyobb nyomatéknál már karcsú. (A 260 lovas Aerok már erősen rámutatnak a korlátaira.) Nem véletlen, hogy a gyártók próbálkoznak jobb megoldásokkal, a Ford pl, vagy a Peugeot.