Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Efy Creative Commons License 2004.06.19 0 0 221
SzaZoli

Valószínűleg a háztok előtt álltál a füvön ( nem volt kinek inteni ), a kocsi oldalán levő feliratot vettem észre. ( Pesten H.J. utcában )
Nem a Jazzel voltam ( " megtűrt " használója vagyok ), hanem egy kicsit nagyobb H-val.
Ha legközelebb látlak az autóban, azért integetek. : )

Kellemes hétvégét!

OFF : ha vkit érdekel, Amerikai Autótalálkozó Miskolc-Tapolcán és Motorostalálkozó a Diósgyőri Várnál ( szintén Miskolc ) ON

Előzmény: SzaZoli (218)
Laci-DSI Creative Commons License 2004.06.19 0 0 220
Zoli,

Velem a a bejáratás időszakában fordult elő egyszer, hogy nem akart rendesen húzni (úgy ahogy szokott) nagyon kis fordulatról, aztán meggondolta magát és ment rendesen. Később még egyszer előjött olyan 8-10000km -es korában de azóta nem (most 27e km). Szerintem ez nem hiba csak egy "jellegzetesség", ami bizonyos körülmények között előjön. Ez egy nagyon bonyolult szabályozású motor(két gyertya, PGM-FI,katalizátor, kipufogógáz visszavezetés, stb) Ez a jelenség mindig nagyon kis fordulaton jön elő, ahol más motor már esetleg rángatna, de semmiképpen nem úgy húzna, mint a Jazz. Ezért szerintem ne tölts egy percet sem a szervizben, úgysem fognak hibát találni, mivel nem is hiba, hanem csak nyomjad a gázt és kapcsolj vissza egy fokozatot még akkor is ha húzna még (eggyel visszább még jobban megy :-) )
Szerintem HONDADOC barátunkkal is csak azért nem fordult elő, mert ő nyomja neki rendesen, meg kapcsolgatja is szorgosan ide oda :-)
Lehet, hogy én is azért nem tapasztaltam mostanában, mert már nem úgy vezetem mint új korában és a bejáratáskor, hanem adom neki az anyagot hadd pörögjön, ez a motor azt is szeret.

A gáz pedálreakcióról annyit, hogy nekem ez az egyik legfontosabb dolog egy motorban. Én alaposan körbejártam a dolgot és azóta is minden új autót megvizsgálok, hogy reagál gázra. Tapasztalataim alapján a Jazz motorja e területen is kategória elsők között van. Az igaz, hogy alapjárati fordulatszámról egy kicsit mintha lustán kezdene elindulni a fordulat, de próbáld meg pl. 2000-ről megrúgni a gázpedált: mint a villám azonnal felpörög és lepörög, ahogy kell. Ez egy 06-os környezet védelmi osztályú motor és a környezetvédelmi értékek állandó szinten tartása miatt nem tud olyan hirtelen gázpedál reakciót alapjáratról mint egy alacsonyabb osztályú motor.
Alapjáraton, amikor éppen csak önmagát tartja forgásban a motor nem lehet olyan hirtelen nagy mennyiségű üzemanyagot befecskendezni (mint régen pl. a porlasztók idején a gyorsító fúvóka meg ilyesmik használatával) mert tökéletlen lenne az égés és nem felelne meg a környzetvédelmi előírásoknak. Az igazán korszerű, azonos környezetvédelmi kategóriájú motorokkal összehasonlítva hidd el nagyon király a gép.

Húúúú ez milyen hosszúra sikerült, de legalább mindent leírtam.

Üdv,
És további örömteli Jazzelést minden tpoclakónak.

Laci

Előzmény: SzaZoli (197)
HÓEMBER Creative Commons License 2004.06.19 0 0 219
Szia TTToma!
Persze,hogy nem olyan a csomagtartó, mint a Thule. Nem zárható,de viszonylag jól néz ki.
Ennyi pénzért nekem megérte. Többször használtam hosszabb úton,nem volt vele gond. Gyorsan fel lehet szerelni és a teherbírása 50kg. Üdv!
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.19 0 0 218
Efy!

Hol láttad az autót, és mikor? :) Te is Jazzel voltál? Na legközelebb dudálj rám, ha látsz ;-)))

Valószínűleg a különbség akkor lesz érezhető a két motor között, ha a kocsi terhelve van, de normál városi használat mellett érezhetetlen az 5le, és némi nyomatékkülönbség.

Nincs arról az autóról fénykép?
Én rájöttem tegnap elött, hogy le kell vegyem a Honda Szaller. hatalmas reklámját a hátsó ablakról, és egy belül-piros Honda jel, és egy "hangtalan", kevésbé hivalkodó sportkipufogó óriásit dob rajta :)
Persze jó lenne a hátsó ablakok sötétítése is, és ha kávét is tudna főzni nekem reggel, az már csúcs ;-))

HONDADOC barátunk lehet,hogy tudna a Honda jelben segíteni :)))
Lurdy aljában a bejáratnál van egy olyan üzlet, ahol lehet piros világító Honda jelet is kapni állítólag, én azért ilyen távolra nem mennék el, azt inkább a Civicre. :)

Zoli

Előzmény: Efy (217)
Efy Creative Commons License 2004.06.19 0 0 217
SzaZoli

Ma Pesten jártam és láttam a kocsidat élőben, jól mutatnak az oldalán a díszítőelemek.

Megérkeztek az első 1,2 - s Jazzek, ki is próbáltam egyet izibe.( még nullrevízió előttit ).
Hát nem érezni a különbséget az 1,4 - 1,2 között.
( vagy csak nagyon keveset mentem vele )
1-2 olyan dizájnelem is van az autón, amely még az 1,4 ES-ben sem alap.
A kereke lemezfelnis és szép a dísztárcsája is.
Tehát nagyon jó vételnek ígérkezik, azoknak, akik ezt választják.

Efy

Előzmény: SzaZoli (214)
Laci-DSI Creative Commons License 2004.06.18 0 0 216
A fogyasztáshoz egy gyakorlati maximum adat:
Hungaroring 48km: padlógáz-padlófék üzemmódban állandóan gumikoptatósan fordulva átlagfogyasztás: 11,8 liter/100km.
De az élmény, amit adott az felejthetetlen!!!
Ennél aligha lehet többet elérni vele.

Amúgy megerősítem a korábban elhangzott fogyi adatokat. Nekem is annyi körül van, bár ahogy telik az idő egyre kevésbé tudom megállni, hogy a optimális fogyasztásra utazzam. Inkább az élmény a fontos egy HONDÁval, bár a fogyasztás is kategóra első.

Laci

Előzmény: HONDADOC (210)
Laci-DSI Creative Commons License 2004.06.18 0 0 215
Doki,
Még nem láttam, de köszi az infot, megnézem a képeket.
A tali nagyon nagy élmény volt!!!
Az első négy kör csak ismerkedés volt, de többi az igen.... az maga volt a gyönyör. Kár, hogy a verseny hevében elfelejtettem elindítani a stopperemet és a 8-10. körömben nem mértem az időmet, azok biztosan sokkal jobbak voltak mint a mért körök. Majd legközelebb...
Előtte nem gondoltam volna, hogy ekkora örömet fog jelenteni. Amúgy egymás között szerintem ebben a lóerő kategóriában a legkirályabb HONDA :-).

Már alig várom a következő ringes összejövetelt.
Ja, és a pécsi gyorsulásira is izzítok már.

Legközelebb majd igyekszem úgy szervezni, hogy többet veletek legyek a talin.
Na megyek megnézem a képeket,

Laci

Előzmény: HONDADOC (175)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 214
Sajnos számít az a 40kg... ha már ül valaki hátul, vagy több dolog van a csomitartóban, a kocsi már nem pattog olyan vészesen. Majd mindig viszek magammal vasmacskát ;-)
A kocsira nagyon kíváncsi vagyok, várom a képeket ;-)

Zoli

HONDADOC Creative Commons License 2004.06.18 0 0 213
Szia Zoli!

Az a kb. 40 kiló, ami a tank és a tartalma együtt lehet, nem hiszem, hogy túl sokat számít...
Alapban kissé keményre ill. terhelt állapotban optimálisra hangolták a futóművét...

No, majd ha egyszer felteszem ide a nejem Jazzét, körbespoilerezve gyári spoilerekkel(5 db), vanilia-sárga színben, kulcsluk-nélküli riasztóval, bőrözött kormánnyal, tolatóradarral (nem gyári és színre fújt érzékelőkkel), valamint egyedi, a kocsi színére fújt és airbrushos Nokia telcsivel a kihangosítóban, jó zenével stb.stb.

Szerintem az is tetszene...

Igazi, rendes kipuffot nem vettem rá, mert a hegesztett vég nem éri meg az árát, hangosabb dobot pedig nem akarok rá, nem arra való ez...

Láttam egyébként képen a japán FIT egy Mugen tuningolt példányát... minden át volt rajta alakítva, futómű stb. A japán Accord Euro-R 250 lóra felhúzott mocija volt beleimplantálva...elképzelheted, milyet mehet avval...
De sajna, csak prototípus lehetett...

Előzmény: SzaZoli (212)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 212
Hondadoc!

Az ablakemelőt risztóra 20e-ért szerelnék be. Én arra gondoltam, h ha pl parkolóban állok, és nem akarom az ablakemelés miatt még a gyújtást is rádni, az ablakemelőt azért tudjam használni (206ban így volt), tehát elég legyen a kulcsot csak berakni - akkor már a rádió is szól egyébként.
A Te rádiód a tökéletes megoldás (sajnos azt kell mondjam a 206osban szintén ilyen rádió volt), hogyha kihúzzuk a kulcsot, attól még be lehet utánna kapcsolni, valami ilyesmi megoldás kellene.
A hátsó futómű talán legnagyobb gondja,h nem ott van a tank, és eredetileg nem lenne maga a kocsi ennyire pattogós, de alapban nincs rajta teher.

Zoli

SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 211
Jaj mégvalami :)
Tegnap (jún. 17) este 20:30 körül a Szentendrei út városból kivezető szakaszán láttam egy ezüstmetál Jazzt, piros Honda jellel a hátulján, és sportkipufogóval. Eszméletlenül szépen nézett ki! Odahajtottam mellé, és átintegettem a sofőrnek, Ő pedig visszaintett :)
Mostanában egyre több Jazz rohangál az utakon, jól esik látni őket ;-)
Esetleg ha olvassa az illető a fórumot, írjon már vissza :)

Zoli

HONDADOC Creative Commons License 2004.06.18 0 0 210
Hi!

Az én autórádióm (VDO MS 4100) navis cucc, kihúzott kulcs, leáll, benyomom a bekapcsoló gombját-kulcs nélkül megy..
A gyári zenét emiatt a rádió miatt vettem ki, különben egész jó volt.
Fogyasztásaim: minimum országút és részben város NAGYON spórolva 3.6 liter/100 egy kb. 40 km-es szakszra. Tovább már nem bírtam a skótkodást..:))
A maximum: autópálya folyamatos végsebességgel 9.8 l/100, óra szerint 160 és 190 között, de leginkább 180-al...
Illetve talán többre jött volna ki a Ringen, de ott nem nulláztam le a szakaszmérési fogyit...
Másra figyeltem..érthető:)
A futómű (első McPherson) nagyon jó volt a Ringen, a hátulját azért meg lehet csúsztatni...
Normál forgalomban terheletlenül kissé el tud pattogni, lehetett volna leheltnyivel puhábbra hangolni...
Így viszont forszírozott, jó útminőségű kanyarokban le sem akar esni az útról...
A motoroddal kapcsolatban leírtakat sosem tapasztaltam 30000 km alatt...
Egyébként a viselkedése eléggé benzin-minőség függő, ugyanígy az elérhető végsebesség is!
Automata ablakemelő modult, melyet a központi zár távja vezérel, utólag építettünk bele, gyújtás nélkül müxik...
Üdv: Hondadoc

Előzmény: SzaZoli (197)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.18 0 0 209
206ost cseréltük Jazzre, úgyhogy van tapasztalat. 206 szebb kívűlről, a Jazz belülről kényelmesebb, bár a 206os kezelése logikusabb, és ott mindennek pontosan megtervezett helye van, a Jazzben inkább csak vannak rakodóhelyek, és kész :) 206 nem fekszik annyira stabilan az úton, nagyon bedőlös típus, viszont közvetlenebb a kormányzása, könnyebb vele parkolni is, viszont a szervó valamivel nehezebb. A benzinmotorsak eszméletlenül sokat fogyasztanak!
Megjelent az új 1.6os kb 100le-s HDI, hát szerintem az erősen fog vetekedni a Jazz-el. Megbízhatóságra Jazzről nincs tapasztalatom, a 206 jól bírja, semmi bajunk nem volt vele 4 év alatt, csak 1-2 év után mindenhonnan apró zörgések jelentkeznek (főleg Bpi utakon persze), és a futómű bár stabil, de valahogy hajlandó elállítódni, és olyankor kissé félrehúz az autó (évente 1-2 alkalommal futóműszervíz). Beülni a Jazzbe sokkal könnyebb, a fékek a 206ban fogósabbak az első egy évben, aztán megkeményedik az is :) Csomagtartóra összehasonlíthatatlanul nagy a különbség a Jazz javára - és persze a hátsó lábtér, meg a fejtér is hatalmas! :)
Szóval ha lenne pénzem, akkor is Jazzt vennék összeségében, mint ahogy ezt is tettük, de tény,hogy nem hiába mászkál olyan sok 206os az utakon, és személy szerint én is nagyon-nagyon szerettem :-) Tehát kinek mire kell, kinek mi éri meg, és mi áll közel a szívéhez :)

A Jazz beépített rádiója valóban nagyon szépen szól! A jó hangzáshoz elég egy aktív szubcső, nem kell hozzá külön erősítőt venni! A hangerővel is abszolút meg vagyok elégedve :)

ui. a pohártartó külön meg van világítva ;-)))

"Nem az a drága autó ami sokba kerül, hanem az, amit nem szeretünk"

hnehnszb Creative Commons License 2004.06.18 0 0 208
(Öööö... Bocsánat. Sajnos literre a Jazz nyer csomagtartóban bő egy Suzuki Swiftnyit. De a francia dízelek tényleg jók! :) )

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: hnehnszb (207)
hnehnszb Creative Commons License 2004.06.18 0 0 207
(206 SW-ről volt szó a kezdetekben, csomagtérben talán kicsit nagyobb is. De egyetértünk: a francia dízelek szenzációsak. De a dízel is szubjektív... :) Volt, hogy 810km-nél tankoltunk. Izgultunk ugyan...

Fogyasztás: nincs teljes városi adatom (főleg nem Bp.), de vegyes használatban 5.5-6.5 között mozog, sietség függvénye. Ritkán közlekedünk csak padlógázzal.)

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: deepak (206)
deepak Creative Commons License 2004.06.18 0 0 206
Még egy utolsó hozzászólás, mert még megvertek, de:
"Tehát a 206 drágább kisebb megbízhatatlanabb nagyobb a fogyasztása. Melyik a nyerő???"

Na az én 206 1.4 HDi-m, az pont annyiba került, mint a Jazz 1,2 A/C, felszereltségben az enyémből csak az ABS hiányzik, de helyette ott a HDi, szvsz jobban megéri.
Tehát nem drágább.
A csomagtere lehet, hogy kisebb, de annyival nem, hogy az eldöntsön egy vitát.
A kinézet szubjektív dolog, nem is veszem elő.
Viszont fogyasztás:
Város: abszolút nem kímélve 4,5l max (Ft-ra átszámítva ez 4 liter 95-ös benya). Kímélve 4 liter gázolaj, átszámítva ez 3,5 liter 95-ös benya). A fogyasztásról ennyit.

Igaz volt egy reggel, hogy csak az 5. indításra indult... mint később a szervízben kiderült kicsit vizes volt a gázolaj...

Előzmény: TTToma (192)
TTToma Creative Commons License 2004.06.18 0 0 205
Bár most nézem hogy HONDADOC már írta hogy jó a hifi.
TTToma Creative Commons License 2004.06.18 0 0 204
Most döbbentem rá, hogy a HI-FI-t ki sem próbáltam. Mintha valamelyik újságban azt olvastam volna hogy jó minőségű, meg hogy egy-két kategóriával fentebb is elmenne. Tényleg elfogadható hangja van? Vagy érdemes ezt azt cserélni?
TTToma Creative Commons License 2004.06.18 0 0 203
Csao Hóember!

A 14000 HUF tényleg nagyon jó ár! Csak egy-két kérdésem lenne :) (bár lehet jobb ha személyesen megnézem majd)
Milyen a minősége a csomitartónak? Vetekszik mondjuk a Thule-val? Mennyire macerás a felrakása? Zárható? Ja és mekkora a teherbírása? A valszokat előre is köszi!

HÓEMBER Creative Commons License 2004.06.18 0 0 202
Sziasztok!
Én találtam a jazzra olcsóbb tetőcsomagtartót.
Olasz, CAM márka a GOMBOS szervíz forgalmazza: Bp. Jász u. (Reiter Ferenc mellett)
A Hyundai Atoshoz való jó a jazzra is.
Ja, az ára (januárban vettem) 14000 Ft volt.
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.17 0 0 201
Az a JAZZ kép az oldalcsíkból van kifényképezve :)

A hátsó futóműpattogást meg fogom nézni alacsonyabb nyomásnál, köszi a tippet :)

Az első futóműben az a rossz, hogy csak akkor nem csattan, ha nagyon lassan megyek lefele vele, tehát egyáltalán nem ugratni akarok vele, és már koppp... szerintem ez azért zavaró hiba, mintha az első futómű ki akarna esni a helyéről :)

Nekem nem tetszett az elöl-hátul levő csík, én ízlésemnek a "csak oldalcsík" felel meg, de ez persze embere válogatja :)

Az oldalán az Asyndet az mágnescsík. :)

A motorral senkinek nincs ilyesfajta negatív tapasztala ezekszerint?

kifli Creative Commons License 2004.06.17 0 0 200
és mennyit fogyaszt a CVT?

egyébként a fekete gumicsík körbe nagyon jól áll neki, mert komolyabbá teszi a kesztnit. (a mienk metálmentaopálzöld)

Előzmény: hnehnszb (198)
kifli Creative Commons License 2004.06.17 0 0 199
nekem is durran az első futómű, ha gyorsan megyek rá egy-egy fekvőrendőrre. de ez szerintem nem baj, mert a fekvőrendőrök azért vannak, hogy ne menjen rájuk az ember gyorsan :-)
Előzmény: SzaZoli (197)
hnehnszb Creative Commons License 2004.06.17 0 0 198
(2 kérdés:
A bal első ajtón a kép matrica, avagy festés?
A felni csavaros kép utáni kép az honnan van? (Nem találom ugyanis...)

Egyébként tök ilyen az autónk, csak megvan minden gumicsík körbe és CVT. A leírt első futóműhibát eddig nem tapasztaltuk. A hátsó elpattogás: kicsit engedni kell a guminyomásból hátul (-0.2), nálunk bevált. (Nem ez az első pattogós a családban.)

Reméljük hamar rendberakják!)

Szeretettel:
Szalma

Előzmény: SzaZoli (197)
SzaZoli Creative Commons License 2004.06.17 0 0 197
Sziasztok!

Immáron több, mint egy hónapja megvan az 1.4es ES Jazz. Szükségem lenne pár Jazz-es ember véleményére :)

Egyébként a fogyasztás CSAK VÁROSBAN menve 6.4 (átlagos, forgalmas nappali közlekedés), abszolút kíméletes üzemmódban akár 5.5!

A problémáim:
- A hátsó futómű eléggé elpattog, az első futómű pedig csattan egyet, ha nagyobb sebességgel hajtok át egy fekvőrendőrön, vagy járdaszegélyről ugratok le (szóval átlagos sebességre gondoljatok, egyáltalán nem gyorsan!).
- A motor érdekes, néha önálló életre kel :-) Pl. 2-esben volt, hogy 40-ről, légkondival, enyhe emelkedőn még padlógázzal se akart gyorsulni (máskor ilyen terhelés mellett is simán), és egy 4-5mp múlva meggondolja magát, és elkezd húzni :) Így jártam terhelés nélkül, sima úton 20km/h-ról is egyszer. Egyszer pedig 4-esben 50nél minden előzetes jel nélkül el kezdett gyorsítani :) (eddig ez a 3 eset volt)
A másik, hogy nem reagál gyorsan a pedálra, szóval ha hirtelen akarok indulni (pl egy veszélyesebb útkereszteződésben), akkor elöbb fél-1mpig nyomni kell a gázt, és csak utánna lehet engedni fel a kuplungot, különben le akar fulladni, finom indulásnál azonnal reagál mindenre. (3300km van benne)

Megkérdeztem a szervizeseket, a motort át fogják nézni gariba, valszeg van valami vele, a futóműről még nincs infóm, mikor kihoztuk, ilyen dúrván nem viselkedett. Egy autósklubbtól tudom, hogy ezek a jelenségek általában méretezési hibák a gömbfejnél, vagy gyárihibás futóműre is utalhatnak, szériába nem hiszem,hogy ilyen lenne a Jazz :)
Nos, ezért szeretném a segítségeteket kérni, hogy ki hogyan áll ezzel.

Ezenkívűl van 1-2 ötletem, amit esetleg az elektrónikába be lehet piszkálni (pl. kihúzott kulccsal is működjön az autórádió egy eldugott kapcsolóval, vagy ne kelljen gyújtást adni ahhoz, hogy az ablakemelők működjenek, elég legyen bedugni a kulcsot stb) :-)

üdv
Zoli

u.i. www.wallpapers.hu/szazo/jazz

boszi70 Creative Commons License 2004.06.16 0 0 196
Renault meghibásodásokról én aztán tudnék mesélni. Nem hiába "figyellek" benneteket.
Előzmény: nomena (189)
boszi70 Creative Commons License 2004.06.16 0 0 195
Hát igen! Úgy látszik egyre többen vagyunk aki még sem úgy gondolja, hogy a kövezkező is ugyanaz lesz, mert olyan jó. Én még nem tesztvezettem, de egy kicsit félve is megyek el, mert akkor alig bírom kivárni, hogy cseréljek. Sajnos muszály várnom. Egyébként a múlt héten nyilt Szegeden is honda szalon!
Előzmény: Tivoli Rider (172)
TTToma Creative Commons License 2004.06.16 0 0 194
Remélem két hét múlva már írhatom a tapasztalataimat az 1.2-esről. Remélem nem késnek vele és akkor amint meg van írom az infokat. bárcsak meglenne már !!!!
victorg Creative Commons License 2004.06.16 0 0 193
Sziasztok!

van már vkinek 1,2es ac jazz-e???tapasztalatok???
motor ,hogy bírja légkondit???
kerekek ,hogy néznek ki alufelni nélkül???
melyik csomagot érdemes rendelni+???
egyelőre ennyi:)))
én aug közepére várom sajátomat de félek,egy kicsit ,hogy késés lesz....

köszi...........

TTToma Creative Commons License 2004.06.16 0 0 192
Azért a Jazz csomagtere nagyobb mint a 206 SW-é, és jobban is variálható. Ha a 206-osba teszel klímát meg mindent ami a Jazzban alapban benne van akkor még drágább is (1.2 LS A/C-nél). Tehát a 206 drágább kisebb megbízhatatlanabb nagyobb a fogyasztása. Melyik a nyerő???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!